Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowa Twierdza powstaje na Unreal Engine 5

23.06.2022 22:12
😍
1
4
MonTaren
76
Konsul

Bardzo dobrze że zmienili silnik, mam nadzieję że następna twierdza to będzie coś mega.

23.06.2022 22:17
Shadoukira
2
2
odpowiedz
Shadoukira
101
Chill Slayer

Zmiana silnika przez Firefly, to raczej dobra decyzja, bo ten ich poprzedni silnik (według mnie) był raczej słaby. Pytanie tylko czy deweloperzy z Firefly będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał UE5 i stworzyć porządnego RTS'a, bo jak dla mnie ostatnim w pełni udanym projektem tego studia była Twierdza Krzyżowiec. Twierdza 2 też była jeszcze ok, ale ogólnie szału nie robiła, a późniejsze gry tego studia już mi się nie podobały.

Ogólnie jak zwykle mam nadzieje, że dostaniemy porządnego RTS'a, ale mam co do tego poważne wątpliwości biorąc pod uwagę ostatnie premiery tej firmy.

23.06.2022 22:24
misterŁŁ
3
odpowiedz
misterŁŁ
85
Generał

Nie radzili sobie z 3D dlaczego miałoby być inaczej przy tym? Niech zrobią to na czym się znają. Niech zrobią grę 2D

Nie mam nic do Unreal, ale mam wrażenie, że jak Flash jest wykorzystany jako pójście na skróty.

Ważne jest kto używa narzędzia, a do tej pory poprzednie twierdze pokazuje, że nie radzą sobie z 3D.

23.06.2022 22:28
Godetsu
4
odpowiedz
Godetsu
51
Pretorianin

Stronghold i Stronghold Crusader pierwsze dwie czesci gry byly doskonale, ponadczasowe, do dzis ultra grywalne, i do dzis niepowtarzalne. Gralem i przeszedlem wszystkie kolejne odslony, ale to sa zupelnie, zupelnie inne gry. Fajnie jakby powrocili do pierwszych czesci, niby nie zrobia krok w przod, ale przynajmniej nie zrobia kilku krokow w tyl, robiac cos na wzor wszystkich pozniejszych czesci po Crusaderze. Pewnie przejde, ale jaka to gra bedzie, trzeba zagrac ;]

23.06.2022 22:38
5
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany1255967
74
Generał

Irytuje już mine ten kult UE5, jakby samo to czyniło grę z automatu lepszą, do tego UE5 nie różni się drastycznie od UE4, gry sie w nim robi tak samo tylko jest kilka fajnych ficzerów
Dodatkowo UE, 4 czy 5 to silnik stworzony do gier FPS, TPP albo wyścigów, żeby stworzyć strategię trzeba w wszystkie mechaniki zrobić od zera, choć na unity jest ta sama sytuacja i silnik sam w sobie dużo nie pomaga

23.06.2022 23:16
5.1
Rufjan
51
Konsul

humman

Dodatkowo UE, 4 czy 5 to silnik stworzony do gier FPS, TPP albo wyścigów,

eee nie, silnik to silnik, możesz z nim zrobić wszystko, to że są tutoriale jak zrobić FPS to nie znaczy, że tylko do tego jest silnik :)

Tak czy owak - przesiadka na UE5 = płacz "na moim ziemniaku nie pójdzie" :)

23.06.2022 23:17
5.2
zanonimizowany1372614
1
Centurion

humman

Unreal Engine to syf, duża większość gier która powstała na starych wersjach tego silnika jest niegrywalna, w przeciwieństw do takiego id Tech który praktycznie się nie zestarzał i taka gra w pierwszego Half-Life albo Call Of Duty cały czas daje duży przyjemności.

24.06.2022 00:49
xKoweKx [stalker.pl]
😂
5.3
2
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

Dodatkowo UE, 4 czy 5 to silnik stworzony do gier FPS, TPP

skąd wy bierzecie te teksty XD

24.06.2022 01:16
5.4
zanonimizowany1255967
74
Generał

Unreal wspiera po prostu gry FPS, TPP, zwłaszcza strzelanki i multiplayer, przez to że posiada wbudowane podstawowe mechaniki że można nie znając programowania, nawet wizualnego wstawić biegającego po mapie manekina kierowanego przez gracza. Z RTS-em już nie jest tak różowo

24.06.2022 01:18
5.5
3
eustachy80
36
Chorąży

Ile jest wart UE5 okaże się w praktyce. Na papierze silnik prezentuje się b. dobrze, ale jeśli w parze z nim nie pójdzie dobra optymalizacja, to na co to komu?
Nie sztuką jest zrobić dobrze wyglądającą grę, która zabija wymaganiami, sztuką jest stworzyć taką, która i dobrze działa i wygląda. Czy UE5 jest do tego celu narzędziem odpowiednim?
Pożyjemy, zobaczymy, ale "czwórka" jest ok, więc szanse są.

24.06.2022 02:13
5.6
pawel1812
62
Generał

Wbrew pozorom te mechaniki w strategiach nie są tak ciężkie do oskryptowania w Unrealu. Faktycznie 5tka to nie rewolucja, a ewolucja.
W gatunkach jakimi są FPS i TPP Unreal daje na starcie bardzo dużo. Bo są gotowe schematy, animacje itp. Gotowce dodane do Unreala bywają lepsze od gier mniejszych studiów. Tylko nawet jak zrobisz takiego FPSa/Looter Shootera single player, to on dzisiaj nie zawojuje rynku. Trzeba dać coś od siebie.

Dużo łatwiej zrobić ciekawą grę strategiczną niskim kosztem, niż FPSa/RPGa. Trzeba mieć tylko bardzo dobry pomysł na coś nowego. Bo kopiując to co jest na rynku, raczej nie zawojujesz rynku. Wydaje mi się, problemem twierdzy, jest to, że są przez graczy i swoich zarządzających zafiksowani na jeden model rozgrywki. Ciężko będzie jednocześnie nie obrażając "hardcorowych graczy twierdzy krzyżowiec", zrobić grę tak, by była powiewem świeżości. Nie grafika w nowszych twierdzach była problemem.

Rufjan humman
Tutoriale jak zrobić RTSa również znajdziesz. I wcale podstawowe mechaniki RTSów nie są takie trudne do osiągnięcia(nawet przy wizualnym programowaniu). Problemem jest to, że podstawowe mechaniki w 2022 roku, to nie jest coś, czego gracze oczekują od nowej gry...

A co do Unreala 5, to jest on po prostu dość wygodnym i przystepnym oprogramowaniem, szczególnie dla laika. Unreal 5 zwojuje rynek indyków. Bo pozwala on w bardzo prosty sposób tworzyć proste gry. Ludzie też się trochę rozleniwili, ale próg wejścia w Unrealu jest naprawdę niski. Na dobrą sprawę 10latek sobie może zacząć robić gierkę. Kilkanaście lat temu, trzeba było się bardziej postarać, by samodzielnie stworzyć, coś co chociażby ruszyło kilka pikseli na PC. W Unrealu jak się ściągnie gotowy schemat gry, to nie robi się tego oczywiście samodzielnie, ale Unreal jednak daje więcej wolności w kreowaniu, niż np. Roblox.

Unreal przenosi indyki w 3D. Bo o ile Unity umożliwiało tworzenie gier 3D (nawet z wypaśną grafiką), to nie było to proste zadanie. I wśród indyków królowało 2D i Pixelart... Oczywiście pewnie znajdzie się grono osób broniących pixelartów... że to takie artystyczne, zręcznościowe itp. Ale zwykle 2D nie było wybierane z powodu artyzmu, tylko z powodów czasowych i finansowych.

Z gier inspirowanych starymi grami, szukałbym nowego wydania Piratów z Karaibów Bethesdy sprzed prawie 20lat. Wydaje się, że to jest do zrobienia w Unrealu przez jakieś mniejsze studio. Połączenie RPGa/gry akcji z grą ekonomiczną to jest złoto. Ogólnie ostatnio mam wrażenie, że ekonomia w grach jest zaniedbywana. W sensie jest bardzo zbalansowana. A rozwalając balans, pozwalając graczowi na ograniczone jakimś parametrem(udźwigiem), handlowanie z różnicami cenowymi, to jest coś, co może dodać dodatkowy zastrzyk gameplayu. W Wiedźminie 3 były np. różne ceny w sklepach, ale nie na tyle różne, by opłacało sie chodzić między sklepami i wymieniać przedmioty. Akurat w Wieśku bym tego nie oczekiwał, bo to jednak Wiedźmin, a nie obwoźny handlarz, ale jest to ciekawa mechanika nawet na taką grę. Gdyby np. do płotki można było dokupić wóz kupiecki, by wozić towary z jednej części mapy do drugiej. Czy to jedzenie (jako taka współczesna pomoc humanitarna), czy to fisstech, z którym mogliby nas złapać. W RDR2 w sumie były takie misje z przenoszeniem obozu. W Wiedźminie można byłoby przenosić jakąś czarodziejkę z dobytkiem, ileż by tam było miejsca na uszczypliwości i typowo męskie komentarze w kierunku kobiet. I zdaje sobie sprawę, że tego typu sztuczki są też używane, żeby wydłużyć sztucznie grę. Ale jak coś jest dobre, to nie przeszkadza to tak bardzo.

post wyedytowany przez pawel1812 2022-06-24 02:43:55
24.06.2022 10:06
5.7
Rufjan
51
Konsul

pawel1812
Tutoriale jak zrobić RTSa również znajdziesz.

Jasne, do wszystkiego są :)

Na dobrą sprawę 10latek sobie może zacząć robić gierkę.

Tylko, że od czegoś co jako-tako będzie działać u niego na kompie to jeszcze długa droga do "gry". UE5 podnosi wymagania sprzętowe (na PC, last geny jeszcze są wspierane ale myślę, że to kwestia czasu, zostają PS5 i XSX), do tego trzeba umieć w optymalizacje, nie robic wszystkiego na ticku itp. Spotkałem się już z wieloma grami robionymi właśnie z okazji niskiego progu wejscia i uwierz mi - niechciałbyś widzieć co się tam działo w blueprintach lub kodzie. Super, że ludzie się uczą i próbują, ale serio jest baaaardzo długa droga od typowego nagłówka z GOLa pt "ZROBIŁ DIABLO W JEDEN WEEKEND NA UE!!!111oneoneone" do prawdziwej, wydanej gry.

post wyedytowany przez Rufjan 2022-06-24 10:07:16
24.06.2022 11:39
5.8
pawel1812
62
Generał

Rufjan
Oczywiście, że pierwsze gry stworzone samodzielnie, są zwykle niepełnosprytne. Ale dużo mniej to zniechęca, jak ta gra, jakoś jednak wygląda, jest robiona przynajmniej w części, podobnie jak robią to profesjonaliści.
Ja np. na podstawie pierwszej swojej pseudo gry w tym wieku zrozumiałem, dlaczego Goto jest nieszczególnie dobrym rozwiązaniem, a czytanie specyfikacji funkcji bibliotecznych jest tak ważne i jak bardzo łatwo było wywalić na plecy Windows 98. Wystarczył jeden źle użyty Switch i stary kompilator i system leżał i kwiczał.

25.06.2022 13:40
5.9
1
tommyt
4
Junior

Marketing Epica zrobił swoje, teraz na temat silników wypowiadają się ludzie którzy o tworzeniu gier nie mają pojęcia i robią pod siebie z zachwytu jaki to UE5 rewolucyjny i jak zmieni gry.

24.06.2022 10:05
6
odpowiedz
katai-iwa
50
Senator

Oby to była dobra zmiana. Choć ja osobiście nie przepadam zbytnio za silnikiem UE.
Dobrych RTS nigdy za wiele.

24.06.2022 16:32
7
odpowiedz
Inquisitio
117
bling

Jeszcze niech zmienią swoje podejście do designu gier i będzie super. Jak to jest, że jest AoE2:DE czy Kozacy 3 (da facto remaster „jedynki”) wyszły super a Firefly po 20 latach nie potrafiło nawet Crusader 2 dobrego wydać.

24.06.2022 22:06
8
odpowiedz
Laquer
9
Legionista

Twierdza była dobra. Twierdza: Krzyżowiec była zaje*ista, nawet jeśli nie graficznie. Wszystkie inne były g*wno warte. Oby chociaż ta im się udała...

24.06.2022 22:17
Blackbeard
9
1
odpowiedz
Blackbeard
108
Non timebo mala

Problemem ostatnich części na pewno nie była oprawa graficzna, więc zmiana silnika to tylko takie mydlenie oczu. Niech chociaż spróbują zbliżyć się poziomem gameplayu do Twierdzy i Twierdzy Krzyżowiec albo i nawet niech walną remake'a, zamiast tworzyć kolejne paździerze o miernej popularności, które po miesiącu na bundlu lądują za 5 dolarów.

post wyedytowany przez Blackbeard 2022-06-24 22:17:44
Wiadomość Nowa Twierdza powstaje na Unreal Engine 5