Diablo Immortal uzależnia, to druga najbardziej krytykowana cecha gry
Kolejny dzień od premiery a ja dalej nie wiem jaka jest gra. Jakie ma mechanizmy, jak wygląda względem poprzedników. Mam za to hektolitry nic nie wartego szamba związanego z nią.
Wkrza mnie ten portal coraz bardziej, a raczej ... jakie nam serwujecie, traktujecie jak debili i narzędzie do klików. Jestem tu od 9 lat prawie codziennie i coraz mniej mam ochotę odpalać ten adres.
Edit. Dobra, częściowo zwracam honor. Jest AŻ JEDEN artykuł skupiający się na grze - na esencji gry a nie co i za ile mogę kupić.
Sukces Fortnite'a opiera się według prawników na starannie skonstruowanym mechanizmie uzależniania. Psychologowie zatrudnieni przez firmę mieli za zadanie stworzyć grę, która będzie jak najbardziej uzależniająca.
https://spidersweb.pl/2019/10/epic-pozew-fortnite-uzaleznia.html
Po to zatrudnia się psychologów ze specjalnością "uzależnienia" aby wciągać ludzi w nałóg, bo nałóg = nieprzerwana kasa. A to, że nałóg jest szkodliwy dla zdrowia, i zatrudnia się ludzi aby popsuć to zdrowie, to trudno się mówi. Najwyżej koszty procesów o popsute zdrowie wliczy się w koszty samych gier, a i tak się opłaci twórcom takich gier.
A w naszym kraju, to nawet nie ma co liczy na odszkodowanie, więc tutaj i w innych takich krajach - nawet nie ma takich kosztów, i biznes się kręci.
Kolejny dzień od premiery a ja dalej nie wiem jaka jest gra. Jakie ma mechanizmy, jak wygląda względem poprzedników. Mam za to hektolitry nic nie wartego szamba związanego z nią.
Wkrza mnie ten portal coraz bardziej, a raczej ... jakie nam serwujecie, traktujecie jak debili i narzędzie do klików. Jestem tu od 9 lat prawie codziennie i coraz mniej mam ochotę odpalać ten adres.
Edit. Dobra, częściowo zwracam honor. Jest AŻ JEDEN artykuł skupiający się na grze - na esencji gry a nie co i za ile mogę kupić.
W tym właśnie problem, większość tych artykułów jest napisana jakby ich twórcy spodziewali się czegoś innego. W dodatku wygląda to tak jakby dostali produkt z działki która jest dla nich nowa i odkrywają teraz wielce zdziwieni oczywistości na poziomie że woda jest mokra i można się nią zachłysnąć
Ten argument z tym ze codziennie trzeba się logować do gry, bo coś stracisz wygląda jakby trzeba było przepłynąć milion km, przejść niezdobyte góry a na końcu jeszcze pokonać niepokonanego xD ile zajmuje logowanie do gry? minute? dwie? i tyle odbierasz nagrody i elo tyle cię widzieli, robię tak np. w eso (a nawet nie jest to gra mobilna a więc muszę być przy pc, żeby to zrobić, a nie np. w pracy ;)) codziennie oczekując na nowy dodatek, nie jest to godzina wyjęta z życia tylko dosłownie może minuta. Widzę, że teraz wymyślanie problemów z diablo już zaczyna zahaczać o absurdy xD Przypominam, że nawet nie trzeba w to grać, ja np. nie gram, chociaż miałem grac w wersje pc, ale jest tak gówniana, że sobie darowałem (na tel nie gram)
To samo robię w Lost Arku czy Black Desert. Nie mam chęci aktualnie grać w te gry ani czasu więc tylko loguję się żeby w niedalekiej przyszłości skorzystać z tego.
Są poważniejsze problemy w Immortal niż samo logowanie po nagrodę :) w Diablo z tego co pamiętam trzeba 1 potworka ubić żeby zdobyć nagrodę, ale to też chwila bo wystarczy wyjść kawałek za lokację co można w minutę wyrobić się.
Tak się zastanawiam czy w tym punkcie "czerwoną flagę" ma Epic :D No bo jak się nie zalogujesz to Ci przepada darmowa gra.
Diablo Immortal to kwintesencja gier mobilnych pod tytułem free 2 play.., a w rzeczywistości pay to win...
https://www.youtube.com/watch?v=7RWh6cxDKHY
Obrońcy tego typu praktyk też dziwią, niby nie trzeba kupować oraz nie trzeba grać, choć gierki tego typu zarabiają miliony.. może właśnie z powodu bezczynności branży która kompletnie olewała problemy tego typu rozwiązań które dla młodych graczy mogą przysparzać problemy z uzależnieniem od hazardu, jako gracz z niedowierzaniem patrzę się w przyszłość rozgrywki która jest niszczona nie przez wielkie korporacje, ale proste przyzwolenie na tego typu praktyki przez graczy i media, niby zaczęło się od głupiej zbroi dla konia...a cholera go wie jak się skończy...
Pytanie jest jedno, po co Asmongoldowi loot z opcji "p2w"? W gruncie rzeczy to zabija gry (jak większość mikropłatności w grach f2p) bo powoduje zbyt szybki przeskok i nic do roboty potem.
W D2/D2R miałby cały czas loot jak z opcji "f2p" i gra gitara, a tu nie gra. W D2 musiałby 10 000 razy Mefista ubić, żeby mu SOJ wypadł. W D3 było inaczej za co gra została totalnie zjechana - no bo właśnie jest grą na tydzień i dalej nie ma nic do roboty (tj. zbierania).
Ta pseudo-"krytyka" już powoli zaczyna denerwować. Przecież to jeden z ładniejszych i najlepiej zrobionych tytułów na telefony i do tego free-to-play.
Ja nie wiem, wszyscy chyba chcieliby dostawać gry za darmo. Oczywiście, że pewne mikropłatności są do zmiany, ale póki chcesz sobie pograć, przejść fabułę i porobić trochę endgame to nie musisz absolutnie nic kupować.
Gra jest idealna na zabicie czasu w podróży albo gdzieś w kolejce lub na przerwie. Są codzienne zadania, jeżeli ktoś lubi robić fabułę i content na 100% to są osiągnięcia albo ukończenia lokacji. Jest co robić.
Jeżeli jednak jesteś hardkorowych graczem i po prostu musisz być top1 to niestety, ale dopiero wtedy trzeba wydać trochę dużo prawdziwej gotówki.
Pograłem do 38 LVLa. Zero kasy wydanej na grę.
Lepiej pograć w diablo 3 czy PoE niż to coś co przypomina MMORPG a nie HnS.
Żeby przejść dalej musiałem mieć eq na poziomie 420, 40 lvl.
zrobiłem 5 szczelin to nawet lvl nie wzrósł a eq wzrosło o niemal 8 pkt (miałem 311).
Gra nagradza ludzi, co grają w grupach, a na 5 minut gry nie będę szukał grupy. Solo powinno być bardziej nagrodzone niż grupa...
Totalny skok na kasę... Dużo przyjemniej gra się w Genshin Impact jeżeli o gry mobilne chodzi.
I są też dużo lepsze gry niż immortal z HnS mobilnych:
Anima RPG
Titan Quest (płatne jednorazowo, ale wyjdzie dużooo taniej niż Immortal).
czyli odpowiedz jest prosta, taka gra nie jest dla ciebie, mówisz że wolisz Genshin to dobra ale tamta gra nie ma żadnych trudności, bo nie musisz się naszukać by dostać najlepsze bronie i postacie.
W Titan Quest czy Anima RPG spędziłem więcej czasu niż w Diablo Immortal. Dużo lepiej tam się bawię i czuć progresję w EQ. W immortal nie czuję żadnej progresji.
Ale fakt, mało jest HnS, które by mnie utrzymały na dłużej. PoE jest dla mnie idealnym HnS na ten moment, tylko sezony są wyczerpujące. Bez sezonów w PoE to ekonomia gry jest zabójcza...
Titanquest to legenda ale jednak trochę się zestarzała. Dziś brak opcji multi (handel czy coś) to jednak potężne zubożenie. Nie mówię, że ma być zaraz MMO jak D:I czy Lost Ark ale jednak coś z kimś zawsze fajnie porobić. PoE tutaj znalazło fajny balans chociaż trochę za bardzo skupia się na solo graniu, w grupie nie opyla się robić niemal nic (handel jest mega chociaż drętwy mechanicznie). D3 też fajnie tą kwestię rozwiązało bo grało się niby w multi ale każdy w swoją grę i nie trzeba było czekać na towarzyszy albo można było jechać bez nich. W D:I jest to jeden z najgorszych elementów, te jakiś grupy to porażka, typowy mechanizm z mobilek, który jest wręcz obrzydliwie głupi po prostu.
To będzie miało wpływ na Diabolo 4, jak tylko blizz zobaczy, ile hajsu na tym idzie zarobić...
wystarczy poczytać wyżej komentarze żeby w prosty sposób przewidzieć jak będzie wyglądać kolejna cześć...
O następny :)
Przykład z PoE:
- loot boxy
- płatny handel z graczami
- miliard MTXów zastępujących tragicznie drętwe animacje i grafiki
- płatne stashe tematyczne jak i zwykłe
- rynek wtórny na szemranych stronkach i poważanych portalach aukcyjnych
Model biznesowy D4 powinno wziąć z D3 - kupujemy raz, potem płatne dodatki czy DLC (klasa np.). W D3 można nawet grając skrzynkę powiększyć (że jest dramatycznie mała to inna para kaloszy). Pamiętamy jakie było oburzenie na to, że nekro jest płatny? Pewnie sporo z nas pamięta. A tu cyk, płatne handle, płatne stashe, płatne klejnoty, płatne matsy itp.
1) - loot boxy
2) - płatny handel z graczami
3) - miliard MTXów zastępujących tragicznie drętwe animacje i grafiki
4) - płatne stashe tematyczne jak i zwykłe
5) - rynek wtórny na szemranych stronkach i poważanych portalach aukcyjnych
1) - ...z tematycznymi rzeczami kosmetycznymi XDDDDDDD
2) - nie prawda. Handlować bez kupowania ułatwiacza w postaci stash taba można od 2lvla za pomocą specjalnych trade channelów albo... wsadzając item do normalnego taba ale wiąże się to z publikacją tego np. (kodu taba) na forum
3) XDDDDDD ty mówisz o wersji poe 1.0 sprzed 10 lat?
4) To fakt. Jedyna wymagana rzecz w poe żeby zacząć się bawić na serio, bo automatyczne filtrowanie i szybkie wystawianie rzeczy na sprzedaż przyspiesza bardzo zabawę. Sam decydujesz czy kupujesz grę za 70 czy za 150zł. Według mnie jest to świetny deal. Nie dość, iż możesz przetestować grę za free to również wybrać, ile chcesz za nią zapłacić ;)
5) XDDDDDD
„czerwonych flag” Nie mam pojęcia jaki naćpany człowiek wymyślił znaczenia tych słów serio?
FOMO (Fear of missing out) – jeśli przestaniesz grać, coś może Cię ominąć lub zostaniesz w tyle i nie będziesz w stanie nadrobić zaległości.
Complete the Collection – chęć zebrania wszystkich przedmiotów, osiągnięć lub sekretów w grze
Daily Rewards – zachęcają do codziennego powracania do gry i karzą za opuszczenie jednego dnia.
Te 3 najbardziej mnie rozbawiły. Już niech skończą ten atak na Diablo bo przypominają mi się artkuły cyberpunk. Ogarnijcie się gry-online bo tylko jak coś jest na topie zaczynacie pisać o tym codziennie bo jakiś amerykański youtuber zrobił o tym film i z każdym nowym trzeba zrobić news że diablo jest chujowe
Toż wszystkie te 'red flags', które ma DI mają praktycznie wszystkie MMO na PC.
Ja rozumiem hejtowanie gry za posiadanie ich. Ale nie rozumiem dlaczego akurat Diablo jest hejtowane za to, gdzie 178923781278317823 innych gier ma dokładnie ten sam syf a jakoś ludzie nie hejtują.
tytuł został zbanowany w Holandii
Nie popieram banowania gier ale jest to chyba jedyna metoda zeby wplywac na wydawcow ktorzy przeginaja pale z monetyzacja. Generalnie podoba mi sie co w tym kraju jest legalne a co nie jest ;)
Chodzi o hazard i umyślne uzależnianie od niego.
Sukces Fortnite'a opiera się według prawników na starannie skonstruowanym mechanizmie uzależniania. Psychologowie zatrudnieni przez firmę mieli za zadanie stworzyć grę, która będzie jak najbardziej uzależniająca.
https://spidersweb.pl/2019/10/epic-pozew-fortnite-uzaleznia.html
Po to zatrudnia się psychologów ze specjalnością "uzależnienia" aby wciągać ludzi w nałóg, bo nałóg = nieprzerwana kasa. A to, że nałóg jest szkodliwy dla zdrowia, i zatrudnia się ludzi aby popsuć to zdrowie, to trudno się mówi. Najwyżej koszty procesów o popsute zdrowie wliczy się w koszty samych gier, a i tak się opłaci twórcom takich gier.
A w naszym kraju, to nawet nie ma co liczy na odszkodowanie, więc tutaj i w innych takich krajach - nawet nie ma takich kosztów, i biznes się kręci.
Ograłem kilka h i musze powiedzieć, że nie podoba mi się ten cały F2P.
Gra projektowana na zasadach MMORPG, pełno jakiś ulepszeń, różne papierowe mechaniki a wszystko to zrobione w konwencji smartfonowej.
Jak tu wygląda sprawa aktywnych skilli ? Bo mam wrażenie, że nie mamy żadnego wpływu na ich rozwój. Co ileś leveli są ulepszane i takie używamy, tak to z założenia działa?
Nie wiem... dla mnie Diablo 3 na dzień dzisiajszy jest lepsza grą mimo, że przeszło długa drogę hejtu i wielu potknięć. Ale koniec końców to bardziej "klasyczna gra h&s" na komputery i mimo, że uproszczona to przy Immortal i tak wygląda nieźle.
Nie mamy tutaj drugiego ataku z maną. I te wszytkie czasowe skille które levelują się wraz z levelem postaci... takie to wszystko średnie.
Wbiłem 46lvl i... kupiłem diablo 3 xD
Pograj w PoE (tylko najpierw poczytaj kilka poradników bo zrobisz uninstal).
już kiedyś grałem
Teraz 100 artykułów o tej grze będzie, a inne gry mobilne były olewane przez lata. :)
Gra mobilna stworzona nie z uwzględnieniem mikropłatności, a wokół nich. O długowieczności każdego H&S decyduje solidny endgame - odblokowywany w tym przypadku przez kartę kredytową. Reszta która nie zamierzała zostawić ani złotówki, pobiega, pobawi się i odinstaluje. Acti/Blizz i tak naje się do syta.
Uzależnia to Top Drives na androida. Tak jak lubię Diablo tak do Immortala trzeba by mnie było kijem mocno bić żebym w to wsiąkł.
Zagrajcie ludzie w tego Titan Questa na andka, teraz już i wsparcie do kontrolerów jest. Kapitalna gra.
Hipokryzja tego pudelkowego portalu o grach jest coraz bardziej śmieszna(żałosna) :D.
Wytykają produkt który jest zły i posiada wiele wad, ale wystarczy wejść tu popatrzeć na te wypociny przez "redaktorzyn" skonstruowane tylko żeby się klikało, a sama treść jest kopiowana od innych twórców czy portali, bez większej i dogłębnej wiedzy na dany temat. Przy czym i tak zazwyczaj translator nawet nie pomaga. Także polecam wejść na stronę bez żadnego AD blocka. Jesteśmy zasypywani treściami, gdzie zasłania pewnie z 50% strony, aby dalej gdzieś coś kliknąć, kupić czy uj wie co jeszcze, gdzie 99.9% procentach ludzi ma to w szerokim poważaniu.
Ale tak wytykajcie innym XD
Pzdr
Mam 50 level, gram 3 dzień z żoną, barb + wizzard, wszystkie informacje na tym portalu TO BZDURA. Są mikropłatności - ale nie są niezbędne do normalnego grania (no chyba, że ktoś do Bożego Ciała chce być w Top 10). Napiszcie coś po przegraniu minimum 30 godzin w tą grę a nie kopiujecie pierdy nastolatków z reddit'a. Mam wrażenie, że źle dobraliście target - wtórujecie artykułami gimbusami co lubią sobie ponarzekać w komentarzach na grę w którą nawet nie grali. Mało tego, autorzy/autor tych tekstów chyba sam ledwo 18 lat skończył i ma jad na Blizzard'a bo się dopier**la do tej gry ciągle a pewnie nie grał wcale. Ha tfu.
PS: Jeśli dojdę do 60 lvl i nie będę mógł dalej grać (bo mikropłatności rozjebią mi mózg i ukradną mi plastik z portfela przez magiczny portal) a przejdę fabułę to i tak zajebiście wydałem 0zł!! Wychodzi średnio 0zł na godzinę grania w takim razie, to taniej niż D2 Ressurected na premierę. Te całe szroty diablo podobne wsadźcie sobie w 4 litery. Jedyny gracz co MOŻE namieszać to Last Epoch.
Nie, nie wydasz. Mam obecnie 13 paragon i nie wydałem ani zł.
Szczerze gra jest w obecnym stanie skierowana dla dwóch różnych odbiorców.
Pierwsza casual player, który spędzie w grze dziennie z 30-60~ min, porobi daily pozwiedza itp. I nie będzie brał pod uwagę pvp czy tablicy wyników. Jeśli takie podejście daje "fun" ów odbiorców. Gra jest dla Ciebie.
Druga jest to tak dla zwanych "whale" p2w. I nie mówimy tu o osobach co na grę przeznaczą kwoty z rzędu 100,500, 1000$, ale taki minimum próg jest to w 10000$+. Poniżej nie daje to większego efektu. I jeśli chcesz być terminatorem w pvp, topką na rankingach i bogiem wśród plebu na serwerze i taka rozgrywka jest dla Ciebie afrodyzjakiem. Gra jest dla Ciebie.
Najgorzej mają Ci co chcą spędzać z grą więcej i nie wydawać pieniędzy czy mniejszą ilość. Gra posiada hidden capy na paragony, matsy, gemy, eq. Średnio po 5 na dzień. Większość ulepszeń jest zablokowana przez paragon, który jest odblokowywany na server 2+ lvl dziennie. Ci którzy mają ponad to liczbę dostają mniej expa o 10% na level, hardcorowi gracze mają obecnie z 22/23 paragon i dostają tylko 10% expa....
Tutaj kolega jeden z tych topów dokładnie wszystko wyjaśnia ( po angielsku).
https://www.youtube.com/watch?v=fKbXnF1Ri1w
Także wszystko w skrócie jak gra wygląda obecnie.
Pzdr
Pytanie do tych co grają co kupisz za cenę diablo III plus ros czyli jakieś 280 zł?
OK 25~ legendarnych emblemów, które wykorzystasz w 5 min.
Każdy leg. emblemat ma 4.5% szansę na dropnięcie 5 starowego gema(70~% na 1* i z 25~ na 2*), który jest game changerem(w większości są i słabe). Potrzebujesz takich 6, po 1 do każdego itemka. Później ok 100+, 1 i 2 starowych gemów aby jednego gema zrobić na 10 poziom. Oczywiście x6.
W skrócie.
Pzdr
Ale no jednak w D3 nie pograsz na komórce, a jak się okazuje są tacy co na nich grają. A coś takiego jak D3 na komórce ma marne szanse zaistnieć bo nawet przy niekoniecznie super skomplikowanych mechanikach i opisach to jednak ciężko mi sobie wyobrazić czytanie na komórce opisów skilli, info o setach czy modyfikatory mobków.
A i nie wiem czy to jeszcze tak działa, ale możesz doliczyć koszt Necro w D3. Potem to wszystko musisz podzielić przez przegrane godziny, D3 nie słynie z "długiego" contentu (chociaż można być oczywiście zapaleńcem). D:I przez swoją grindowatość (pożądaną w tym gatunku) może wyjść całkiem korzystnie finansowo per rozegrana godzina, a dla tych co nigdy nie zapłacą no to wiadomo - konkurencyjne może być tylko PoE (w tym aspekcie, żeby była jasność).
czemu znowu klamiecie ludzie czy wy macie jakis honor czy tylko zgarniacie kase i piszecie sponsorowne artykuly robcie tak dalej to dobrze skonczycie...
Dlatego po pograniu w Immortal, wbiciu 60 lvl i zobaczeniu fabuły (która jak dla mnie nie była taka zła) wróciłem do Diablo 3 w obecny sezon i znowu sie człowiek świetnie bawi :D
A mi sie podoba ze mieszaja ta gre z blotem. Co to za glupie komentarze niektorych “Przeciez to oczywiste, to mobilka”. Moim zdaniem tak nie musi byc, sprawiedliwie bym z checia zaplacil za gierke mobilna nawet i 200zl, ale chce czuc, ze chociaz moge ja przejsc po ludzku. Chce wiecej normalnych gier na mobilki.
syndrom sztokholmski. mozesz zobaczyc wyzej jak juz kilku typow sie rzuca ze ktos moze nie lubic takich scamow. im sie w glowie nie miesci ze gra mobilna moglaby nie byc scamem p2w, tak bardzo sa przyzwyczajeni do tego. ugotowane zaby.