Deweloperka Fable komentuje rzekome problemy gry i uspokaja fanów
Najnowsze spekulacje pochodzą z podcastu Xbox News Cast, w którym współgospodarz programu, Gaz, stwierdził, iż według jego źródeł skala gry Fable musiała zostać zmniejszona ze względu na problem studia z silnikiem ForzaTech oraz brakiem doświadczenia w tworzeniu produkcji RPG.
Pseudo-informacje bez żadnej wiarygodności, a zapewne też przeinaczenie tego o czym mówił jeden z deweloperów w rozmowie parę miesięcy temu.
Pewnie, ze coś jest na rzeczy i nie powinno to jakos dziwic.
To studio nigdy nie robilo gry tego typu, zrobienie rpga w porównaniu do scigałki jest duzo trudniejsze
No, bo to wcale nie jest tak, że Fable robi osobny zespół, złożony z nowych deweloperów
Wy naprawdę w innym świecie żyjecie chyba
Chyba pato developerka gry jak zmniejszają grę i boja się przyznać że kijowo im wychodzi tworzenie jej.
Przecież to jest powszechne zjawisko, że w trakcie produkcji wylatuje zawartość i finalny produkt nierzadko różni się od tego co pierwotnie zakładano. Gorzej jest jeśli twórcy co chwilę dodają funkcje do gry gdy ta jest już w trakcie produkcji.
Wiadomo już chociaż co to za gatunek będzie? RPG? MMO? Gra usługa?
Chciałoby się dostać porządnego single RPG z opcjonalnym coopem w stylu Fable 1/2, ale do tego potrzeba doświadczone studio, które się zna na RPGach, dialogach, questach etc. (Kto wgl. wpadł na genialny pomysł powierzenia kultowego RPG amatorom w gatunku...)
A Playground ma w tym zerowe doświadczenie. Plus robią grę na silniku od wyścigówek. Bioware też cierpiał na przystosowaniu silnika od strzelanek (Frostbite) do RPG.
Obawiam się i przewiduję porażkę tej gry.
Ale tę grę robi inny zespół, rusz trochę łepetyną
To że akurat ty nie czekasz nie oznacza od razu, że nikt nie czeka. Chociaż gdybyś nie czekał to byś prawdopodobnie olał ten artykuł, ale nie musiałeś wejść i wylać jakieś swoje żale na ten temat, że jak to ludzie dalej na to czekają XD
Jeśli oni dalej są na etapie nakreślenia fabuły i rozgrywki i robią to już od dwóch lat to grę będą tworzyć z kolejne 5 jak nie lepiej. Nie mówiąc już o tym że ostatnia część wyszła 9 lat temu. No ale pomyślmy czego możemy się spodziewać po nowej odsłonie:
-Silnik od forzy horizon 3 ale grafika będzie bajkowa więc nie powinno to się jakoś bardzo na niej odbić w końcu ona się nie starzeje choć kto wie jaki koncept artystyczny ostatecznie podejmą więc tu może być różnie.
-Sterownie postacią i sama walka która jest esencją Fabli no cóż to nie może być dobrze zrobione na silniku do wyścigów
-Znajdźki i zbieranie przedmiotów cóż tego powinno być dużo oby nie za dużo i z sensem. W końcu w forzie też jest system rozwalania tablic, czyżby głowy gargulców znów powróciły w ich miejsce?
-Fabuła tu może wydarzyć się wszystko i jeśli nie mają dobrej grupy kreatywnej, która nakreśli porządnie fabułę ta gra się nie uratuje. Bo jeśli skopią mechaniki RPG to tylko fabuła może to jeszcze jako tako udźwignąć.
-Co mówi pierwszy wstępny trailer:
Grafika ma być cudna bynajmniej według mnie. I to w sumie na tyle. Chociaż można by też wnioskować że świat jak i otoczenie będzie bogate w szczegóły.
Podsumowując jeśli faktycznie kreślili wygląd gry przez dwa lata ale to takie sumienne dwa lata to faktycznie może coś z tego wyjść, ale nie musi. Czekam na tę grę z sentymentu w końcu to jedna z gier dzieciństwa tak samo jak Gothic czy Wiedźmin 1. Póki co wszystko to tylko spekulacje, więc trzeba poczekać na coś konkretniejszego. Życzę powodzenia twórcom i trzymam kciuki, że pokażą wszystkim niedowiarką w tym mi, że nawet zespół od gier wyścigowych potrafi zrobić dobrego RPGa.
Jeśli oni dalej są na etapie nakreślenia fabuły i rozgrywki i robią to już od dwóch lat to grę będą tworzyć z kolejne 5 jak nie lepiej.
Nie wiem skąd pomysł że jakiekolwiek inne prace można zaczynać dopiero po szczegółowym nakreśleniu fabuły i założeń rozgrywki, to przecież absurd. Obejrzyj sobie film ARHN o pierwszym Wiedźminie, tam na kilka tygodni przed premierą robiono zmiany w tych aspektach. Pierwszy Assassin's Creed przez sporą część procesu swoich narodzin miał być kolejna odsłoną Prince of Persia, a Devil May Cry rozpoczynał swój żywot jako Resident Evil.
Mamy 2 lata od ogłoszenia projektu, jako że mówimy o grze RPG to jest to bardzo wczesny etap produkcji.
Naprawdę musiałbym nie mieć się czym martwić żeby się dzisiaj bulwersować ewentualnymi opóźnieniami gry która wyjdzie najwcześniej za 2 lata i nie ma jeszcze daty premiery.
Na sam tytuł jak najbardziej czekam, Fable to niesamowity koncept gry RPG w typowo baśniowym świecie który wbrew pozorom wcale nie jest tak mocno eksploatowany.
Trzymam kciuki za developerów.
Ah, chciałbym mieć lepsze łącze, to w końcu możnaby ograć część drugą i trzecią w gamepassie. Czekam z nadzieją, że wyjdzie coś dobrego.
Skoro do tej pory nic nie pokazali, to informacje o tych problemach muszą być choć w części prawdą.
Inna kwestia, jak pokazuje ME: Andromeda, przerzucanie silnika na inny gatunek jest problematyczny.
A i M$ mógłby drugą część wydać na PC w ramach oczekiwania i trzecią dostosować do dzisiejszych czasów bez gfwl.