Patologiczna Arma Reforger - ledwo działający Early Access za horrendalną kwotę
Polecam zagrać, artykuły na GOLu to zwykle clickbaity mające przeważnie nie wiele wspólnego z rzeczywistością gdyż przeważnie wyciągają skrajne przypadki z reddita co pokrycie z rzeczywistością ma może 10%. Tak samo było z Cyberpunkiem zresztą.
Cytując
Wam na golu wystarczy przytoczyć kilka postów z reddita i już nie działa.
A jak już naprawdę jesteś takim malkontentem i narzekaczem bo w zamian zagrać przeczytałeś parę opinii ludzi z problemami (i jak to bywa więcej opinii zawsze jest od ludzi którzy mają problemy niż od ludzi którzy po prostu grają przez co wychodzi narracja że gra jest niegrywalna bo można się tylko naczytać jak to źle nie jest) to zasięgnij pamięcią do roku 2011, był to rok w którym zawitaliśmy Arme 3, także w Early Accessie, tam wiele lepiej nie było, A SILNIK BYŁ TEN SAM OD CZASÓW OPERATION FLASHPOINT I ARMY 2. Jeszcze żeby nie było, Bohemia ma doświadczenie z tym silnikiem, prace rzekomo trwają od 5 lat a sam silnik jest ewaluacją silnika z DayZ.
Oceny na steamie też pewnie wystawiają ludzie co nie zagrali, co?
Były donosy, że mają problemy z tworzeniem na tym silniku bo jest trudny, dostajesz demo silnika z grą która prawie nie ma zawartości a do tego jest wykastrowana z masy funkcji a mimo to jej stan jest zły a dalej się upierasz, że wszystko dobrze, dobrze robią chłopaki, cały czas do przodu.
Oceny na steamie też pewnie wystawiają ludzie co nie zagrali, co?
Ja bym nie nadużywał słowa "wszyscy odradzają kupować" bo nawet recenzje na Steam na które się powołujesz na to nie wskazują. Na ten są mieszane a więc cześć jest pozytywnych a część negatywnych. Jeżeli już szukamy jakiejś odradzanej gry to zdecydowanie bardziej nadaje się do słowa "wszyscy" pewna gra która otrzymała tutaj 7/10.
Były donosy, że mają problemy z tworzeniem na tym silniku bo jest trudny, dostajesz demo silnika z grą która prawie nie ma zawartości a do tego jest wykastrowana z masy funkcji a mimo to jej stan jest zły a dalej się upierasz, że wszystko dobrze, dobrze robią chłopaki, cały czas do przodu.
O ile dobrze pamiętam to w Star Citizenie ci to tak mocno nie przeszkadza a oba tytuły jadą prawie na tym samym wózku.
Do gry 7/10 też w sumie to pasuje idealnie.
O ile dobrze pamiętam to w Star Citizenie ci to tak mocno nie przeszkadza a oba tytuły jadą prawie na tym samym wózku.
Widzisz, to sofizmat rozszerzenia, zwany potocznie atakowaniem chochoła.
Jak padły informacje o tym, że silnik jest trudny w obsłudze, to wyraziłem obawę, że utrudni to proces produkcji i wygeneruje wiele błędów - tak to działa zawsze w game devie - do tego zastanawiałem się czy nie będzie to utrudnieniem dla modderów, bo to kluczowy element tych tytułów i kilka fajnych gier wyewoluowało z tej platformy a trudny silnik może skutecznie zniechęcić do rozwoju modyfikacji rozgrywki czym może trochę zdławić albo i zabić scenę.
To były moje obawy po czym przyszedł ten gość i próbował mi wmawiać, że to nic że nowy silnik, to tylko wydłuża czas pracy ale nie ma problemów.
No to dostał zabugowane demo które jest zauważalne nawet jak na niskie oczekiwania wobec tego studia, gry która jest wykastrowana w stosunku do swoich poprzedników, co udowadnia, że jednak praca na nowym silniku to nie tylko opóźnienie.
A co się wydarzyło dalej to tylko wy wiecie, bo nagle sobie ubzduraliście, że ja tu coś atakuje czy krytykuje.
Ja bym nie nadużywał słowa "wszyscy odradzają kupować" bo nawet recenzje na Steam na które się powołujesz na to nie wskazują.
Pomijając bezsensowne recenzje czy pisane w niezrozumiałych językach to 90% merytorycznych wpisów jakie przeczytałem albo wprost mówi albo sugeruje, że nie jest to warte kupna w tym momencie albo cena nieadekwatna do zawartości. Może inne recenzje czytałeś ale przed chwilą sprawdzałem, żeby się upewnić i dalej pisali, że tylko dla tych co chcą wesprzeć twórców.
Czyli standard. Ostatnie gry od Bohemii nie wychodziły w zadowalającym stanie technicznym i były poprawiane miesiącami przez developerów i moderów. I widzę, że jak zwykle niektórzy kupują kompletnie bez namysłu. Przecież było od początku wiadomo, że Reforged to nie będzie pełnoprawnym tytułem a multiplayerowym sandboksem na nowym silniku z przeznaczeniem ukierunkowanym bardziej na środowisko testowe oraz szkółkę dla moderów. Ilość błędów też nie zaskakuje. Po pierwsze to Bohemia a po drugie nowy silnik więc nic dziwnego. Masa rzeczy wychodzi w praniu. Co do ceny to można dyskutować, ale ja nie uważam jej za jakoś szczególnie wygórowaną biorąc pod uwagę, że twórcy pewniej gry 7/10 nie mieli skrupułów zarządzać od graczy kwot jak za pełnoprawny produkt. Ja tam dziś wieczorkiem się skuszę. Spędziłem w poprzednich odsłonach tyle czasu, że chętnie dołożę te parę złotych na poczet powstania kolejnej odsłony.
Ludzie się napalają na Early Access a potem płaczą jakby nie wiedzieli ze to oznacza płacenie za bycie testerem gry
EA to jedno, ale możliwość dołączenia do gry to absolutne minimum które powinno mieć każde EA
Dokładnie, taki Planet Crafter też dopiero został wydany w EA, a mimo to już jest tytułem w pełni grywalnym, tyle że jeszcze niekompletnym - progres gry można doprowadzić tylko do pewnego momentu, dalsza zawartość będzie dodawana w późniejszych etapach. Mimo to już na ten moment można spędzić ładne kilkadziesiąt godzin terraformując planetę i świetnie się przy tym bawić.
Early Access nie oznacza że można wypuścić coś co się ledwo uruchamia, a później nie działa w ogóle i zasłaniać się wczesnym dostępem.
Wiesz, tylko jeżeli już ktoś zapłacił za bycie testerem gry to powinien móc chociaż ją przetestować a tutaj się nie da bo nic nie działa. EA nie oznacza, że powinieneś sprzedać komuś grę w fazie pre-alpha w której nic nie działa.
Mały singlowy indyk jakim jest Planet Crafter (żeby nie było szanuję, grałem z 40 godzin i dziś odpalę, żeby zobaczyć jak wyglądają nowe biomy i te teleportery) brać jako przykład do zestawienia z Reforged? No mocne...
A co do tego czy działa czy nie to inna sprawa. Wam na golu wystarczy przytoczyć kilka postów z reddita i już nie działa. Tylko, że jakoś na YT pojawiło się już sporo gameplayów i jakoś tym ludziom działała. Ba nawet niektórzy twierdzą, że momentami działa lepiej niż Arma3...
https://youtu.be/m5b9nruiZwU
Wiem że dopisałem się do komentarzy pod artykułem pod Reforged, ale mój komentarz nie miał na celu porównania jednej gry z drugą. Miałem na myśli o ogólną zasadę, że jak już dany deweloper/wydawca decyduje się na udostępnienie produktu w early access, to niech chociaż się uruchamia, bo jak gracz miałby spróbować przetestować grę, czy wyłapać błędy, skoro nawet odpalić jej nie może. Tego typu stan rzeczy powinien być moim zdaniem "zarezerwowany" dla stadium pre-alpha, zanim jeszcze ujrzy światło dzienne. Chodzi o to żeby nie dochodziło do absurdalnych sytuacji typu "dobrze graczu, zapłaciłeś nam pieniądze, teraz poczekaj X dni/tygodni/miesięcy (niepotrzebne skreślić) na to aż nasze prace dojdą do etapu że będziesz miał możliwość w ogóle odpalenia gry, później się zobaczy"
Wyżej wrzuciłem pierwsze wrażenia jednego z youtuberów. Jak widać jemu działa. Innym na YT też. I pewnie całej masie ludzi też działa. Na Twichu w peeku streamy oglądało ponad 30K osób. Także może nie dramatyzujmy, że gra nie działa bo zwyczajnie jest to jak widać nieprawda. Wiadomo, jakieś problemy na pewno są. Cześć ludzi może mieć problemy z dołączaniem do serwerów. Ale to naprawdę nie jest nic nadzwyczajnego. Tak jak pisałem niżej. Masa gier ma problem z przeciążonymi serwerami w dniu premiery. Od premiery Reforger nie minęła jeszcze nawet doba. Może dajmy choć dwa trzy dni na ustabilizowanie sytuacji i jakieś informacje od Bohemii nim odpalimy pochodnie i widły co? Rozumiem Twoje argumenty, ale one lepiej będą się sprawdzać w sytuacji wyżej przytoczonego Planet Craftera, czyli singlowej prostej gierki. Przy tak skomplikowanej pordukcji jak Arma, do tego multipalyer plus przesiadka na nowy silnik byłbym naprawdę w szoku, gdyby to wystartowało bez problemów.
"Tylko, że jakoś na YT pojawiło się już sporo gameplayów i jakoś tym ludziom działała."
Był wcześniejszy, zamknięty dostęp od BIS dla youtuberów, warto o tym pamiętać.
https://twitter.com/Rimmy_Downunder/status/1526671241700028417
Oczywiście, to co wrzuciłem widać, że nagrywane wcześniej bo zbyt dobrze przygotowane jak na te kilka godzin od premiery. Ale są też streamy z wczoraj które trwają po kilka godzin. Na Twichu można oglądać na żywo. Coś tam jednak działa.
Niektóre gierki są trochę zbyt wcześnie wydawane na EA ale to nie oznacza że w ciągu tygodnia twórcy nie wydadzą patcha, to dopiero 1 dzień.
Dobrze pamiętam jak wychodził The forest, pełen śmieci i nawet save nie posiadał przez pierwsze dni trzeba było zaczynać od nowa po wyjściu z gry
Wczoraj udostępniono ten tytuł. Problemy z połączeniem mogły wynikać choćby z ilości osób chętnych do wypróbowania. Czy to by było coś nadzwyczajnego? Ile to już było gier w pełnych wersjach a nie wydawanych w EA które miały takie problemy nawet kilka dni po premierze?
Wow, kupić grę w EA i być zdziwionym że wszystkie jej elementy są wciąż w fazie produkcyjnej, szok i niedowierzanie... niektórzy gracze to strasznie głupie istoty. Ale co ja się dziwię, niektórzy płacą grube tysiące $ za stateczki w grze która powstaje już z 10 lat i nadal składa się z posklejanych ze sobą na gumę do żucia, niedopracowanych mechanik...
Ciekawe czy Tencet ma licencję na silnik Army bo jeśli już ogarną technikalia coś czuje, ze kroi się PUBG 2 na nowym silniku
W kwestii problemów z dołączeniem do Lobby, serwery w tej grze zapełniają się w ułamek sekundy, za to w wyszukiwarce wyświetlają się jako prawię pełne przez co dołączając na serwer dostajesz błąd połączenia bo fizycznie serwer nie ma slotów.
Z tą horrendalną kwotą w nagłówku polecieliście xD. 100zł HORRENDALNA KWOTA.
A co mamusia już daje tylko 30zł kieszonkowego?
Ja juz gram i jest moc army, ale fakt faktem bledow sporo. Raz juz mi sie zdarzylo, ze przeciwnicy zastygli na pozycjach mimo, ze stalem obok nich i ze dwa razy mi sie zwiesila cala gra, ale na szczescie nie konsola. Gram na XSX. Mozna grac tez solo.
Muszę przyznać, ciekawa zagrywka.
Zamiast płacić beta testerom, po prostu wydali demo technologiczne i biorą za nie 100 złotych. Najtańsze beta testy ever xD
Dzisiaj większość twórców tak robi.
Jak na testy nowego silnika to pachnie to niestety dalej 2009 rokiem. Arma 3 robiła w dniu premiery lepsze wrażenie, a był to pół-produkt bez kampanii dla jednego gracza.
Wciąż brak sensownej fizyki i destrukcji otoczenia.
Wciąż drewniane (w sensie brak) animacje otwierania/zamykania drzwi.
Wciąż wiejące biedą wnętrza budynków.
Wciąż brak sensownego systemu obrażeń - strzelasz w stopę -> krew pojawia się na głowie.
Jak na razie to jest to bardziej symulator wmawiania fanom, że mamy do czynienia z czymś nowym. Symulator nie całkiem udany.
Desynchronizacja i bugi w multi to jakaś masakra. Nie trzeba cheatować, po dachowaniu jeepem znajomy twierdził, że moja postać nada siedzi w pojeździe, podczas gdy ja już wybijałem większość sowieckiej drużyny, dla której byłem niewidoczny. Czemu uznano że PVP to dobry pokaz możliwości produktu? Bo AI jest jeszcze gorsze? Bo wydajność spada przy większej liczbie AI? Przełknąłbym to jakby to było tech demo free to play.
Niesamowite że Reforger cofa w rozwoju serię w kwestii konfiguracji klawiszy i przycisków, jak masz HOTAS to sterowanie pojazdem świruje (https://steamcommunity.com/app/1874880/discussions/0/5019836142104991668/), edytować idzie tylko bindy klawiatury.
Dlatego ja nawet nie zamierzam patrzeć w kierunku Reforgera bo to projekt z maksymalnie rocznym wsparciem, który ma udowodnić czy Bohemia chce iść w kierunku Army na konsole. Nie jest to zły pomysł sam w sobie, bo biznes jest czasem ważniejszy ;) ale technologicznie już widać duże zacofanie. Nowy engine jest tu chyba tylko z nazwy, bo pod względem jakości i możliwości to dalej ta sama półka co przy pierwszym AA - desynchro, szczątkowa fizyka, błędy w animacjach, stare grzechy powtarzane przy każdej odsłonie. Tylko, że tutaj opakowali to w prostszy do zrozumienia gameplay i zasady, co tylko uwypukla dramat od strony technicznej.
Co najlepsze - najfajniejsze animacje oraz efekty wizualne pokazali w pierwszych sekundach trailera, ale zderzenie z rzeczywistym produktem daje sporo do myślenia.
Nic tylko się śmiać, no ale może drugi czołg sobie kupią, skoro nie muszą się w ogóle starać, mają takie stada zombi wychwalających ich pod niebiosa. Każdy kto zna afery Bohemia Interactive i to jakie cytki odwalali przy swoich produkcjach, ile kasy zarobili i jak masę rzeczy albo nie dodali, albo dodali po wielu latach i jeszcze daje im zarobić musi być masochistom, albo super fanbojem.
Ale jak widać Bohemia Interactive nadal może sprzedawać swój przereklamowany produkt za horrendalną kwote, a potem wieczna beta i w kółeczko.
Pamiętam czasy Army 2, jak ludziom z oryginałami notorycznie wyskakiwał ptak czyli zabezpieczenie fade przed pirackimi kopiami. Ta cała seria ani to symulator pola walki ani dobra gra, fabuła w każdej odsłonie kiczowata i sztampowa niczym z filmu klasy b...ogólnie słaby produkt nie warty wysokiej ceny.