Achilles: Legends Untold | PC
Krótkie wrażenia z dotychczasowego wczesnego dostępu.Gra z przyzwoitą historią z greckiej mitologii.System rozwoju postaci i walka na tym etapie gry poprawna,zdarzają się błedy.Oprawa graficzna bardzo ładna ale z dużymi spadkami fps,szczególnie tam gdzie jest woda i przy niektórych animacjach i cut scenkach.Ciekawe,czy się do marca twórcy wyrobią,czy będzie obsówa premiery.A może z przyczyn losowych gra nie zostanie wydana.Koszty produkcji,inflacja.Kryzys gospodarczy wojna trwająca obecnie mogą mocno wpłynąć na losy tej produkcji jak i wielu innych.Wymagania sprzętowe produkcji też pewnie jeszcze wzrosną
PREMIERA NADCHODZI Pomysł mega ciekawy trzymam kciuki
Może wyjdzie coś fajnego!!!
2 Listopada a gry dalej nie widze do kupienia w playstation store. na steamie jest juz ale jakos pogralbym sobie na plejce w ten tytul
Achilles: Legends Untold — Recenzja gry
Lubicie Hack & Slashe, albo soulslike'i? A co gdybym Wam powiedział, że powstała produkcja łącząca oba te gatunki i do tego jest dziełem polskiego studia? Takim właśnie odważnym projektem jest Achilles: Legends Untold od Toruńskiej ekipy Dark Point Games. Pytanie czy deweloperzy temu wyzwaniu sprostali i czy gra rzeczywiście czerpie odpowiednio wiele z obu tych gatunków i zapewnia przy tym masę zabawy? Niekoniecznie, ale do tego jeszcze dojdziemy.
+ Soczysta, dynamiczna i brutalna walka
+ Jak na grę tego kalibru — świetne animacje bossów i hitboxy
+ Innowacyjny, choć jedynie połowicznie działający system GAIA
+ Do 1/3 gry dobrze wyważony poziom trudności
+ Kilka różnych stylów rozwoju postaci
+ Klimatyczna mapa i sporo nawiązań do mitologii
- W zasadzie totalnie niepotrzebny crafting
- Okrutnie słabe zadania poboczne
- Karygodny balans po 1/3 gry
- Okrutnie widoczne powtórzenia lokacji
- Brutalnie i sztucznie rozciągnięta fabuła, która skutecznie potrafi zanudzić
Moja ocena: 6/10
To bardzo skrócona recenzja. Niestety nie mogę podać linka do pełnej wersji, bo redakcja od razu usuwa mi wpis. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to na moim profilu na GOL jest link do YT i recenzja tej gry (ok. 11 minut), to będzie najpewniej najnowszy film na kanale. Jeśli macie pytania, czy chcielibyście dać znać, czy zgadzacie się z moją oceną, to walcie śmiało.
To nie jest recenzja, tylko wypunktowanie zalet i wad, a w profilu nie masz żadnych linków.
Pusto.
Hmm. Dziwne. U mnie się pokazuje. Dzięki za zgłoszenie tego I muszę to obadać. W takim razie jeśli chciałbyś zobaczyć pełen materiał to wpisz w Google "Lupa Godlajka recenzja Achilles". To będzie pierwszy wynik najprawdopodobniej. Pozdrawiam
Najbardziej zgadzam się z tym
" Do 1/3 gry dobrze wyważony poziom trudności"
Faktycznie, sam początek rokował porządnie. Ustawiony maxymalny poziom trudności dość szybko pokazał, że ta gra nie ma za wiele wspólnego z grami SoulsLike, no może tylko z zapowiedzi...
Fabuła okropnie zanudziła w trakcie o zadaniach pobocznych nie wspomnę, bo to jak przecinki w długim tekście.
Jakby gra utrzymała zainteresowanie z początku, aż do samego końca, byłoby super, a tak. Dla mnie przeciętna 5
Tak. Niestety gra na początku wydawała się niezła, ale szybko zleciała do poziomu totalnego przeciętniaka. Wygląda to trochę jakby na początku deweloperzy jeszcze mieli na nią pomysł, ale później zaczęli tworzyć kontent tak na odpieprz i wyszła z tego cholernie nierówna gra, w którą gra się gorzej im dalej dojdziesz. Szkoda, bo w sumie potencjał był, co widać po startowych etapach gry. No cóż, ograć i zapomnieć. Pozdrawiam ;)
Co to znaczy "Karygodny balans po 1/3 gry"? W którą stronę? Łatwiej czy gorzej?
Widzę, że sporo czasu już minęło od pojawienia się pełnej wersji na rynku, a komentarzy jak na lekarstwo.
Jeśli wszedłeś/weszłaś aby dowiedzieć się, czy warto zakupić grę i zobaczyć, czy opłaceni z góry recenzenci w różnych portalach, pisali prawdę, że to taki super souls like tylko, że z rzutu izometrycznego, to od razu napiszę, N I E WARTO.
Mimo, że gra nie kosztuje za wiele, jak na dzisiejsze standardy, na prawdę, szkoda czasu na nią.
Produkt jest kompletnie niedokończony. Początek robi niezłą robotę, bo wprowadza w ciekawy świat, który, jak się wydaje, będzie tylko bardziej wciągać. W końcu mamy tutaj Achillesa i mitologię grecką, czyli cały panteon Bogów, potworów, herosów, czy złych ludzi, prawa że brzmi fajnie?
Nic bardziej mylnego.
Gra jest nuda. Po ukończeniu pierwszego etapu, zaczniecie dostrzegać, że fabuła jak i wątki poboczne tak na prawdę nie wnoszą niczego ciekawego. Podobno jest to gra souls like..pfff dobry żart. Najwyższy poziom trudności nie pokazuje tego elementu. Dodatkowo samych bossów jest b. mało i są dość prości w "zrobieniu".
System rozwoju postaci na konstelacjach gwiezdnych, wygląd tylko z pozoru ciekawie. Bo wraz z upływem czasu, nie daje nowych umiejętności, których jest b. mało.
Same bronie i ich styl używania, może i daje inne wykończenia przy np. "finiszerach" ale będziecie to robić po raz enty, to nie ma z tego żadnej frajdy.
Lokacje jaki i wrogowie do ubicia są b. powtarzalni. W koło chodzicie po tych samych miejscach, przypomina to trochę taki odchudzony hack n slash tyle, że wrogowie są dość rzadko usiani.
Grę skończyłem dość szybko, było to jakieś 2 miesiące temu i wiele rzeczy już wypłynęło mi z głowy.
Generalnie tytuł w ogóle nie zapada w pamięć, nie ma w nim nic twórczego, odkrywczego, czy innowacyjnego.
Od kolejna, nudna gra.
Niby w zalecanych jest Wymagana i5-8400 2,80 GHz (6/6) ale moja stara i7-4790 3,60 GHz (4/8) też radzi sobie w tej gierce doskonale.
I7-4790 + 16 GB RAM-u + ASUS GeForce GTX 1660 SUPER Phoenix OC 6GB i wszystko i tak pięknie, płynnie lata na Epickich.
Początek gry jest świetny, ale im dalej w las, tym zdecydowanie (delikatnie mowiac) gorzej. Zaczynajac od nudy, która wkrada sie w nasze poczynania bardzo szybko. Gra została zaopatrzona w niewielka ilosc mechanik. W sumie to w jedna - naparzaj we wszystko co sie rusza, tak jak w Diablo. Problem w tym, ze poza levelowaniem i siekaniem przesadzonej ilosci wrogow, ta gra w niczym nie przypomina diabełka. Beznadziejne drzewko talentów, które opiera sie w głownej mierze na podnoszeniu punktów bazowych takich jak witalność, kondycja, gniew, Brak lootu z ubitych mobków (bronie dropia jedynie z pokonanych "wartosciowych przeciwników" oraz ze skrzynek;zbroje masz jedna na gre, która jest ulepszana wraz z postepami w fabule) oraz crafting bedac cienki jak dupa weza (wszystkiego jest zawsze pod dostatkiem) sprawiaja, ze rozwoj postaci jest wgl niesatysfakcjonujacy. Roznorodnosc przeciwników woła o pomste do nieba (jesli ktos narzekal na to w D4, to tutaj zmartwie Was - jest jeszcze gorzej), bossowie też niezbyt "wymyslni" poza jednym, o ktorym napisze pozniej. Zmarnowano gigantyczny potencjal, który od zawsze drzemie w mitologii greckiej. Graficznie gra jest co najwyzej przecietna i jestem w zasadzie zdziwiony tym, ze ta nie zostala wydana na PS4. Nie wiem co stało za tą decyzja, bo mogloby to nieco podbic sprzedaz, ale w sumie to problem wydawcy.
Zbieranie znajdziek, to tez ogromny pazdzierz. Darkpoint Games mozna nazwac polska pajacerka w branzy gier wideo w tym aspekcie. Czemu? Ano dlatego, ze notatki zbierasz na chybił trafił. Jesli jestes osoba, ktora lubi maxowac gry, to bedzie to dla Ciebie katorga niemilosierna. Znajdziesz 21/22 notatki? Coz, bujaj sie po mapie swiata i domyslaj o ktora chodzi, bo oczywiscie twórcom nie chciało sie nawet wstawic tak prostej rzeczy, a mianowicie sledzenia tego, co juz zebrales. Pomijam czeste problemy z fizyka (postac blokujaca sie o glaz, albo sytuacja w ktorej wejdziesz miedzy dwa glazy i juz nie wyjdziesz, bo przed toba pojawi sie animacja wiecznie spadajacego Achillesa), glitche ktore towarzyszyly grze na poczatku jej zycia, nie zawsze dzialajacy model walki (uzywam rzutu tarcza pod L2, a ta nie chce wgl wystrzelic, a nawet jesli to zrobi, to pozniej z trudem wraca do Ciebie mimo wymaksowanego odpowiedniego talentu) i usuniecie modulu kooperacyjnego na PS5, który z tego co mi wiadomo, dalej funkcjonuje na PC.
Jednakze szczytem głupoty jest walka z Parysem i zwiazane z tym NG+. Rozumiem zabieg sluzacy temu, ze gdy po raz pierwszy go spotykamy (wlasciwie to po pierwszych 10-15 minutach gry) jest niemozebnym przekoksem i kopie nam poslady. Ale serio? Typa spotyka sie raz, to zamiast umozliwic graczowi rewanz na NG+, gdy to z kolei my jestesmy juz mocniejsi i mozemy walczyc z Paryskiem jak rowny z rownym, to Darkpoint Games postanowilo, ze w NG+ prolog zostaje pominiety i zeby rozegrac tę walke ponownie, musisz odpalic nowa gre. Czemu mialo to sluzyc? Nie wiem. Sama walka jest bardzo nie fair (tak wiem - DG wzorowalo sie na Soulsach, ale to tylko czzce PRowe gadanie, bo szybko jestesmy w stanie dokonac overlevelu i ta gra nie stanowi wowczas wiekszego wyzwania), bo Parys ma ogromna pule zycia, bardzo mocne ataki a także podczas walki Achillesowi stopniowo kurczy się pasek zdrowia. Inna sporna kwestia jest zasadnosc powtarzania tej gry w NG+. Przebieg fabuły jest dokładnie taki sam, a zakonczenie absolutnie nie rozni sie w niczym (pomimo podejmowania innych decyzji). Przechodzenie gry po raz drugi w oczekiwaniu na inny final mija sie z celem i smialo moge nazwac to glupota polaczona z marnowaniem czasu. Gracz nie bedacy tzw. "achievement whore" lub trophy hunterem nie bedzie chcial powtarzac tego tytulu.
Na wyroznienie zasluguja wylacznie dwie rzeczy - udzwiekowienie na które składa sie dobry voice acting, oraz bardzo klimatyczna muzyka, która pasuje do przedstawionych wydarzen. Druga rzecza jest CZYSTY aspekt techniczny (wspominalem o gltichach, ale uznaje, ze najlepiej zaliczyc ten aspekt do segmentu dotyczacego gameplayu)- gra chodzi w stalych 60 fpsach, ekrany wczytywania sa marginalne i na PS5 gra wczytuje sie max 0,5-1 sekunde. Warto wspomniec, ze gra rowniez szybko sie odinstalowuje.
Pomimo, ze w Achilles Legends Untold spedzilem ~30h i wbilem w niej platynę, to pod zadnym pozorem nie polecam tego tytulu. Głownie ze wzgledu na jego siermieznosc, mase durnot, slabo zrealizowanego gameplayu i widocznego nizszego budzetu. Trzymac sie od niej z daleka.
Achilles Legends untold: 6/10
Platforma: PC
Czas ukończenia: 13h
Achilles Legends Untold to polska produkcja i czuć tutaj ograniczony budżet. Gierka to izometryczny RPG z elementami solus-like, ale na normalnym poziomie trudności nie było tego czuć. Szkoda, że gra jest rozwleczona, a fabuła mega nudna, bo można było to zrobić lepiej. Tak czy siak, gierka całkiem ok, choć za dużo tu powtarzalności oraz drobnych błędów np. z namierzaniem przeciwników. Mimo to polecam, bo gra jest przyjemna i wnosi coś ciekawego w Gaming.
Mam słabość do gier z widokiem izometrycznym, pewnie jakaś skaza po Diablo.
Zgodzę się z opiniami, które były wystawione dla tej gry na platformę PC.
Gra bywa nużąca, fabuła jest, ale jakby jej nie było, główna zabawa to oczywiście napierdzielanka.
Doceniam pomysł i osadzenie gry, ale to za mało, żebym chętnie do niej wrócił.
Wyszła niedawno do Achillesa świeżutka Aktualizacja 1.3 i mogę to śmiało powiedzieć : Jest bardzo dobrze!
Wymagania nadal są takie jakie były, do grania na Zalecanych nadal wystarczy GTX 1660 6GB GDDR5, a na moim GTX-ie 1660S 6GB GDDR6, ta gra Achilles : Legends Untold jak łupała tak nadal łupie na Epickich xD
Powiem tak, nie jest ciężko ocenić tę grę, w sensie raczej się nie będę tutaj rozpisywał, bo nie ma o czym, jest to typowy przeciętniaczek nic tutaj się nie wyróżnia specjalnie tak samo jak i nie boli żaden system moim zdaniem. Grafika? Ładna nie kłuje w oczy i to najważniejsze, nie jest to gra od topowego studia tylko chyba indyk albo średniopółkowy tytuł, także niesamowitych rzeczy tutaj nie ma co się spodziewać, więc grafika poprawna. System walki no kluczowy w tego typu grze i jest także poprawny, nie nudzi, ale też nie ma jakiejś wielkiej satysfakcji, unikasz i bijesz cała filozofia, drzewko umiejętności? 90% tego drzewka to ulepszanie sobie statystyk i masz kilka takich typowo umiejętności do użycia, ale nie wiem czy dużo, ja tych umiejętności praktycznie nie używałem i miałem jedynie dwie odblokowane, takie jebnięcie bronią o ziemię co powalało przeciwników i zadawało obrażenia oraz ten pierwszy kop spartanina czy jakoś tak, ale prawie w ogóle tego nie używałem, więc też po prostu poprawny system ulepszeń. Rzeczy poboczne? MMO, idź zrób/przynieś/zabij i wróć, no może nie takie typowe MMO, ale zbliżone, też nic innowacyjnego, po prostu.....poprawnie xD. Fabuła fajna tutaj mogę to wyróżnić, w sensie też nic specjalnego, ale jak dla mnie trochę powyżej poprawnej, naprawdę ciekawiło mnie co tam dalej się wydarzy i jak to będzie wyglądało, chociaż trochę denerwowało to, że ostatnie 2-4h fabuły to było na zasadzie "Idź zrób to i będzie git" A jak wracałeś to okazywało się, że jeszcze nagle 10 innych rzeczy trzeba zrobić i co chwila dowiadywałeś się, że nie jesteś gotowy, takie trochę wydłużanie sztuczne, ale nie wadziło aż tak bardzo. W sumie nic więcej do dodania nie mam, gra jest do bólu przeciętna i poprawna, bugów większych nie zauważyłem, jedyne co to postać mi się chyba raz przez 12h gry zbugowała i musiałem zresetować grę, a i parę razy animacja mi się zacięła, że biegłem tylko w jedną stronę, ale to sama animacja, bo biegłem np. w dół, a postać miała animację biegu w górę, nie przeszkadza to w grze, ale warto wspomnieć, fajna gra dla zabicia czasu, raczej nie zapamiętam na dłużej, ale naprawdę przyjemny indyczek można się pobawić w legendę. Większość rzeczy dałem w plusach, bo to nie jest zła gra, po prostu niczym się nie wyróżnia, ale tak jak napisałem może sprawić trochę frajdy jak się nie ma w co zagrać obecnie tak jak ja nie miałem czy jak jest sezon ogórkowy w premierach.
Plusy:
Grafika
System walki
System ulepszeń
Fabuła
Minusy:
Trochę sztucznie wydłużany koniec
Nie wyróżnia się niczym
Bardzo fajna gra dla ludzi którzy lubią Diablo jak znalazł, poziom trudności można dostosowac do własnych potrzeb
Nie wiem czemu taka niska ocena. Gram siobie na pstryku i gra całkiem przyjemna. Taki miks troche diablo i soulsów.