Morrowind Rebirth z wersją 5.8, a w niej nowe przedmioty i ulepszone modele
Gdyby kogoś interesowało, to jest spolszczenie do wersji 5.6 na nexus i pewnie autor, również wyda aktualizację do 5.8
Morrowind z tym modem wizualnym Rebirth 5.8 wygląda nawet ładniej niż z modem Overhaul 3.0. Takie odnoszę wrażenie jak zerknąłem na Youtube, ale grałem na żywo tylko z Overhaul 3.0 więc niewiele wiem o Rebirth. Dobrze, że do obu jest spolszczenie. Jedna z najlepszych gier RPG w historii i najlepsza część TES zasługuje na takie odświeżenia graficzne bez zmiany bardziej gruntownej w strukturze gry jak Skywind, które będzie pewnie bardziej Skyrimem niż Morrowindem. Raczej bliżej z definicji remake niż remaster. Ja wolę mody graficzne i remastery, bo gram nadal w cenione i lubiane klasyki, a remaki to najczęściej całkem inne gry więc osobny twór.
Najwięcej filmów na Youtube z Rebirth jest w wersji 5.4 i robi wrażenie jak uśliczniona jest gra z 2002 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=L51RTa2SbQE
Rebirth sam z siebie nie zmiania grafiki, oprocz upiekszen tekstur i obiektow dodanych przez autora (niektore przerobione, niektore nowe). Dodaje tone kontentu (ale nie questow. Raczej itemkow, lokacji, szczegolow, itd...) i balansuje gre
To co jest na filmiku to lokacje z Rebirth plus tona modow graficznych, ktore moze i ladnie wygladaja na wyrezyserowanym filmiku ale trzymaja 30 fps w Vivec, jak masz szczescie.
To tak w kwestii wyjasnienia.
Mogła by Betesda zrobić oficjalny remake Morrowinda na miare czasów, niektóre mechaniki sie zestarzały grafika nawet ta na modach odstrasza a czekanie na Skywind mija sie z celem bo większość z nas nie dożyje albo silnik sie zestarzeje gorzej niż oryginalny morrowind.
Po co, skoro większość ludzi będzie narzekać, że "ale ujowy remake, mody dają więcej".
W sumie nie pamietam dobrze, ale cos takiego wyglada swietnie.
https://www.youtube.com/watch?v=FVgXpmPzLx0
Koles tam ma chyba spis modow. Morrowind Overhaul 3.0 + dodatkowe. Do tegp Rebirth i masz kolosalna gre (Rebirth naprawde dodaje TONE rzeczy, itemow, domkow, itd..)
Tutaj masz instrukcję jak ulepszyć grafikę w morrowind, bo overhaul 3.0 jest przestarzały i zabugowany. Ale tak jak przedmówca wspomniał, mogą pojawić się spadki fps, chociaż w MGE można zmienić wiele opcji graficznych aby to zminimalizować. Najlepszą opcją jest chyba projekt OpenMW czyli morrowind na nowym silniku, który jest lepiej zoptymalizowany pod dzisiejszy sprzęt. Na razie jest rozwijany i nie wszystkie mody graficzne są przeniesione więc jeszcze trochę poczekamy.
Ano dobrze mowisz, juz pare lat temu pamietam ze czytalem ze Overhaul jest przestarzaly technologicznie i moze powodowac problemy.
Twoje rozwiazania napewno beda lepsze.
Kwisatz_Haderach
Na załączonym filmie przez ciebie jest na 100% Overhaul 3.0. Wiem, bo przechodziłem za 3 razem Morka z tym modem i wygląda wtedy gra dokładnie tak jak na filmie czyli dużo lepiej. Właściwie to kompilacja kilkudziesięciu modów graficznych połączonych w całość. Gra zajmuje blisko 10gb. Mi dobrze chodziło, ale załadowanie się gry trwa znacznie dłużej niż bez modów. Warto mieć na dysku SSD.
Podstawka nie miała błędów w zadaniach. Wszystkie questy w grze szło ukończyć.
Pierwszy dodatek miał jeden błąd krytyczny, bo brakowało przedmiotu fabularnego i bez wpisania kodu na przejście przez ścianę nie szłoby dalej pociągnąć fabuły, bo było trzeba wysadzić ścianę, a brakowało bodaj zapalnika do detonatora.
Drugi dodatek na wyspie Solstheim też miał jeden błąd krytyczny. Problem jest, bo nie pojawia się klucz i trzeba wpisać kod na ten przedmiot.
Jestem na 100% pewny, że te 2 błędy krytyczne w kampanii dodatków powodował Overhaul 3.0, ponieważ przechodziłem kiedyś 2 razy Morrowinda bez tej kompilacji modów Overhaul 3.0 i wcześniej nie miałem tych błędów w dodatkach.
Przez ok 300 godzin innych błędów nie miałem bym mógł narzekać.
Dzięki za odpowiedzi i linki. Overhaula rzeczywiście odpuszczam bo dużo negatywnych opinii na jego temat. A na wiki.nexus rzeczywiście dużo ciekawych plików można znaleźć.
Pobieram i do grania ;)
Jak będzie gotowy
gdzieś na premierę TES VII... Oh wait, wtedy przeniosą się na silnik TES VI.