Premiera Elden Ring - szalone wyniki na Steam i duże problemy techniczne
To się w głowie nie mieści, jak obecnie gry są recenzowane.
Cyberpunk 2077, Battlefield, New World. Wszystko gry z wysokimi ocenami od recenzentów na premierę, które dopiero później musieli weryfikować gracze. Doprowadziliście do sytuacji w której z góry WIEM, że recenzja gry jest nierzetelna i ocena nie odzwierciedla jakości samego tytułu.
I znowu sytuacja, gdzie gra dostaje najwyższą notę i nie działa prawidłowo.
Pytaniem jest jak w takim razie grał w nią recenzent?
Sprawdziłem tytuł osobiście pod względem technicznych, żeby skonfrontować 40% negatywnych opinii ze Steam spośród 20k ocen (25.02.2022, 13:00), oto moje wnioski.
(3070 Ti, 32GB RAM
Do rzeczy:
- zablokowanie gry na 60 klatek;
- brak DLSS i FSR;
- zgodność, na start, ze Steam Deck;
- stuttering w lokacjach zamkniętych;
- notoryczne, znaczne i dotkliwe, kilkusekundowe spadki płynności w lokacjach otwartych i "zwolnione tempo" im towarzyszące;
- design lokacji (początek gry) wywołuje efekt "wow" większy, niż to, co było widać na trailerach;
- design przeciwników (początek gry) całkiem ok, spodziewałem się czegoś ekstra, a jest po prostu dobrze;
- efekty graficzne przeciętne (SSAO? serio?);
- tekstury całkiem przyzwoitej jakości, obraz całkiem ostry;
- drzewa, trawa - fatalne pod każdym względem, poziom wersji podstawowej Skyrim + nie pasują do reszty świata;
- niekiedy pop-up obiektów, zwłaszcza trawy.
Grafika, sama w sobie, nie jest, według mnie czynnikiem, który mógłby negatywnie wpłynąć na frajdę z gry, bo broni się przede wszystkim designem świata, a obraz jest ostry - nie jak żyleta, ale nie jest też rozmazany jak w DL2.
Zablokowanie klatkarzu to jakaś pomyłka, nawet tego nie komentuję. Stuttering i spadki płynności, w moim wypadku, były powodem kilku śmierci - odradzam granie w ten produkt w takim stanie technicznym, w jakim jest obecnie, przynajmniej na PC. Frajda w takich momentach spada do zera i rośnie frustracja. Nawet jak masz mocną maszynę. NIEZALEŻNIE od ustawień graficznych. I zdarza się to kilka/kilkanaście razy na potyczkę.
W obecnym stanie, to na miliard procent nie jest gra 10/10, ani 9/10, ani 8/10 z wymienionych przeze mnie wad technicznych, w wersji pecetowej.
Recenzentom/serwisom albo ktoś zapłacił na tyle dobre pieniądze, baaardzo dużo pieniędzy, że dając mityczne 10/10 zrekompensowali sobie ich nikłą rzetelność w oczach graczy.
Albo recenzowali produkt fanatycy soulsów. Piszę fanatycy, bo w przeciwieństwie do fanów - musieli być całkiem bezkrytyczni, odklejeni i zaślepieni, i najlepiej pod wpływem jakiś środków w trakcie wystawiania oceny końcowej.
Trzecia opcja, to chyba dwie pierwsze na raz.
Sprawdzę te kilka podstawowych aspektów technicznych po pojawieniu się kolejnych łatek; zwrócę też uwagę, czy powstanie mod odblokowujący klatkarz, bo blokowanie go na 60 w "opus magnum FromSoftware", to śmiech na sali.
Za ten brak ultrawide, to kara chłosty się należy. Przecież to nie gra e-sportowa.
Na szczęście wybrałem opcję PS5 (soulsy, to dla mnie tylko pad i kanapa), ale i tam widzę doczytywanie trawy.
I znowu sytuacja, gdzie gra dostaje najwyższą notę i nie działa prawidłowo.
Pytaniem jest jak w takim razie grał w nią recenzent?
Hype train zrobił swoje, a teraz premiera i rzeczywistość jest już inna.
CP było grą w wersji alfa. Tutaj po prostu są problemy z wydajnością ale gra jest w 100% kompletna.
HAHAHAHA wiedziałem że tak będzie. Ostatnio im mocniejszy hype tym gorzej zrobiona gra na starcie i ewentualnie po kilku miesiącach się nadaje do kupna. Ja olewam ten szrot do jesieni. Szkoda mi tylko ludzi bo mieli takie fajne historie jak to biorą wolne od pracy, robią klimat w domu i dużo dobrego jedzenia, po czym będą grali cały dzień.
Recenzje sprzedawczyków wersji PC na metacritic mają średnią 95 - gardzę.
Buhahaha no znowu śmiechłem.
Praktycznie wszystkie narzekania dotyczą więc warstwy technicznej
fatalną optymalizację....(która) mocno utrudnia rozgrywkę, gdyż walka wymaga tu dużej precyzji.
Ej halo ludzie ogarnijcie się. Nadal nie czytacie tego co napisaliście?
Idealna gra roku, Opus Magnum, Przełom , GOTY, w której aktywność w 80% polega na walce i waszym zdaniem to tylko mały błąd techniczny? Ha ha ha. Bez jaj. No ale jak miało być wspaniale to musi być wspaniale. Miliard Chińczyków nie myli się, że chodzą w kijowych tenisówkach. Bo ktoś im tak powiedział że mają być świetne to są świetne. Jak nie jak tak xD xD xD.
Mam prośbę. Niech wam mama sprawdza te wpisy przed publikacją. No nie bo tak sie dalej nie da xD
A ładne pikczery to sobie mogę z Hawaii popodziwiać. To jest gra o walce czy o pikczerach xD. O mamo. Ja chcę do domu. Nie chcę być w tym przedszkolu xD
No to jestem w szoku. Żaden ds nie miał do tej pory problemów z optymalizacją (No może poza portem ds 1). Czyżby wina denuvo? Chociaż na konsolach też przycina :/
Bawi mnie hejt wyżej a nikt nie wie na ile poważne są te problemy. Może być tak, że ludziom na ziemniakach przycina. Może być tak, że ludzie z 3080 mają 60fps zamiast 200, ale dalej mogą grać.
Wnioskując z artykułu to nie są ziemniaki:
fatalną optymalizację - gra ma przycinać nawet na potężnych pecetach
Chyba, że zaczniemy każdemu zarzucać kłamstwo, ale tak do niczego nie dojdziemy.
No to jestem w szoku. Żaden ds nie miał do tej pory problemów z optymalizacją
Żaden też nie miał tak ogromnego świata, gdzie podobno nie ma ekranów ładowania, może w tym leży problem.
Tak czy siak są to problemy do załatania, tydzień, miesiąc, może dwa i będzie śmigać.
Bawi mnie hejt wyżej
Gra, w której optymalizacja leży i kwiczy, chodzi słabo na mocnym sprzęcie (na PS5 też potrafi chrupać) i nie wygląda zbyt dobrze nie zasługuje na takie oceny, sprane mózgi recenzentów jak przy CP. Stan techniczny oraz grafika to jedna z ważniejszych elementów gry.
gra nie posiada denuvo, choć są pogłoski ze problemy z płynnością mogą być spowodowane przez Easy Anti-Cheat który jest aktywny nawet jak grasz solo, tworzy to tez problemy z modowaniem
Cześć, a były w przeszłości tytuły, które z powodu Easy Anti-Cheat działały źle? Ilekroć grałem w grę, która miała to zabezpieczenie, to było wszystko ok. Nawet taki Rust pod tym względem dawał radę (chociaż idealnie nie było i nie jest).
Dalej się nie nauczyli żeby nie kupować gier na premierę !
To się w głowie nie mieści, jak obecnie gry są recenzowane.
Cyberpunk 2077, Battlefield, New World. Wszystko gry z wysokimi ocenami od recenzentów na premierę, które dopiero później musieli weryfikować gracze. Doprowadziliście do sytuacji w której z góry WIEM, że recenzja gry jest nierzetelna i ocena nie odzwierciedla jakości samego tytułu.
I gracze zweryfikowali, na PC New World oraz Cyberpunk cieszą się dobrymi ocenami.
Problem w ocenie New World mogę usprawiedliwić, bo gra stawała się nużąca dopiero w okolicach 300 godziny, wtedy też widziałem liczne braki tego tytułu (mój pierwszy tytuł MMO w życiu). Sam dałem się "nabrać", chociaż 300 godzin dobrej zabawy to i tak świetny wynik.
Cyberpunk to hype, któremu uległ praktycznie każdy, taka zbiorowa histeria.
Chyba tylko BF nie ma kompletnie żadnego usprawiedliwienia z wymienionych gier.
Battlefield to inna Historia, tej gry nikt dobrze nie ocenił, ani fani ani casuale.
Większość recenzji jest na PS5, na której sam gram i jest rewelacyjnie, także wstrzymaj lejce ;)
To wynika z tego, że recenzje są często "opłacane" przez wyadwców,. Redaktorzy dostają fanty wejsciowki na eventy, eksklixywny dostep do gier przed premierą, badz nawet bonusy finansowe., aby gra byla bardziej wyróżniona. I jest to niestety norma w tej branży. Myślę, że GOL nie jest tu wyjątkiem. Mówię to z perspektywy osoby, która kiedyś pracowała w tej branży.
No, od momentu premiery Ceyberpunka przestałem oglądać recenzje. Nigdy nie zapomnę "kilku błędów tu i tam" jak mawiali recenzenci PC a jak próbowałem to ograć to była masakra. Owszem, podreperowali grę mocno, ale nadal jest masa błędów. świadczą o tym choćby kompilacje robione na YT po patchu 1.5.
Niemniej jednak patrzę teraz głównie na opinie graczy przy nowych premierach, bo recenzje portali są aż zbyt przychylne, a jak obejrzysz 3 to stwierdzasz że chyba mają jakąś chceckliste która odhaczają z pozytywami i minusami (coś jak skrypt do odczytania), bo większość brzmi tak samo.
Preorderowcy nie mają prawa narzekać.
gra idealna pod 10/10 , z drugiej strony ciekawie będzie wyglądać sprawa łatania tej gry bo jakoś sobie nie przypominam aby wcześniejsze gry od FS miały wydawane jakiekolwiek patche czy hotfixy specjalnej troski
To było do przewidzenia, że mój PC na to nie pójdzie z powodu brak poprawności optymalizacji. W takim razie nie zamówię Elden Ring i odłożę to na później.
A jak oceniasz poprzednie gry From Software ?
Nie masz ocenionych tych gier na swoim profilu.
To przez kasowanie poprzedni konto, więc później czy prędzej kiedyś tam uzupełnię.
Dark Souls 1 bardzo wysoko oceniam, 9.5/10 w przypadku remastered. Hollow Knight też samo oceniam na 9.5/10.
Dark Souls 2-3 i Bloodborne nie oceniam, bo choć grałem, ale jeszcze nie zdążyłem ukończyć w pełni. Nie oceniam gry z zasady, jeśli nie są ukończone. To przez dużo pracy i mnogość różnych gier. Ale są ciekawe, wciągające i na rzut oka nie dam mniej niż 9/10 (pierwsze wrażenie).
Sekiro nie grałem, bo nie było czasu. Demon's Souls na PS3 dopiero kupiłem od niedawna.
Więc Elden Ring może poczekać i nie ucieknie.
Najwyżej oceniam remaster Dark Souls 1 na 10/10 i remake Demon's Souls na 9+/10. One mi leżą najbardziej ze względu na styl artystyczny, lokacje, klimat. Pierwotne wersje też najbardziej lubiłem z gier tego studia.
Wysoko oceniam też Bloodborne i Dark Souls 3 na 9/10.
Sekiro na 8,5, a Dark Souls 2 na 7,5+/10 lub naciągane 8/10.
Sądzę, że Elden Ring może być grą na bardzo mocne 10/10 jak poprawią łatki optymalizacje. Zachowany klimat, level design, wymagający system walki z Dark Souls więc coś co daje radochę i satysfakcję w erze prostych dużych produkcji. Otwarty ogromny świat do eksploracji i długość gry. Nieliniowość rozgrywki. Wierzchowiec. Atak z wyskoku. Skopiowane z Sekiro finishery i atak z zaskoczenia po skradaniu. Znakomite lore obudowane wreszcie scenariuszem.
Nie przepadam za sandboksami, bo stawiają na ilość, a nie jakość. Ale kilka mnie powaliło na łopatki muszę przyznać. Ultima VI 1990, Ultima VII 1992, Might and Magic VI 1998, Might and Magic VII 1999, TES-Morrowind 2002, G2NK 2003 z modami Returning 2.0+Dx11+Alternative Balance, GTA-San Andreas 2004, TES-Skyrim 2011 + 520 modów, GTA V 2013 + mod Redux, Witcher 3 2015 + mody graficzne, Legend of Zelda: Breath of the Wild 2017, RDR2 2018, Kingdom Come 2018.
Sądzę, że Elden Ring do nich dołączy. Oby to był czarny koń i najlepsza gra roku, bo raczej Stalker 2 będzie przesunięty na 2023 wobec tego co dzieje się po wschodniej granicy.
9,5/10 ode mnie to najwyższa ocena. Nigdy nie dam 10/10, bo nie ma idealne gry bez wady, co da się zadowolić wszystkich. Jak dam 10/10, to zawsze znajdzie ktoś, kto mnie czepia i wyzywa. ;)
sandboksami, bo stawiają na ilość, a nie jakość
Na szczęście nie wszystkie gry. Niektóre tytuły stawiają na jakość np. Red Dead Redemption 2, a niektóre po części na jakość, a po części na ilość np. Spider-Man.
Dobra. Idę spać. Miło mi z Tobą dyskutować. Życzę Ci dużo zdrowia i spokojne nocy. ;)
U mnie na RX 580 chodzi bardzo płynnie na wysokich ale problemem jest suttering, gra ma ścinki półtorej sekundowe w określonych miejscach, o dziwo zawsze w tych samych
Wygląda na to że gra potrzebowała jeszcze czasu na doszlifowanie ale wydawca naciskał na premierę i nie było kolejnego przesunięcia.
Tak niestety wygląda obecnie gamedev a przyczyniają się też do tego gracze, którzy składają masowo pre-ordery. Skoro tak dużo osób kupuje wersje cyfrowe i grę mają dostępną w zasadzie od razu to po jaką cholerę opłacają na miesiące czy tygodnie przed premierą?
Zaczekać na recenzje i przede wszystkim opinie graczy i wtedy zdecydować, to takie proste i logiczne a mimo to zawsze to samo i płacz bo coś nie działa albo nie spełnia oczekiwań...
Ja mam w zwyczaju ogrywanie gier już połatanych, najlepiej wersje GOTY z dlc, które często zmieniają lub rozbudowują grę, nierzadko wymagających gry od nowa żeby się nimi cieszyć.
To się teraz nazywa problemy techniczne hehe. Łepki dotarły do pierwszego bossa, lanie nastąpiło 10 razy z rzędu i dawaj wypisywać pierdoły na Steam że gra słabo chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=b_xL4mIx7zI
i dla porównania słabsza karta
https://www.youtube.com/watch?v=XH0bXgkieYg
Łepki dotarły do pierwszego bossa, lanie nastąpiło 10 razy z rzędu i dawaj wypisywać pierdoły na Steam że gra słabo chodzi.
To niech sobie konsolę kupią :)
Rywalizujesz z DildomosGaming w kategorii „kto napisze większe brednie"?
Mam nadzieje że tu też zrobicie drugą recenzję 2/10 nie działa jak przy CP?
Swoją drogą, już pisałem wcześniej, gdy widzę takie "zgodne" recenzje, zawsze zapala mi się czerwona lampka...
U mnie też szalone wyniki po szalonej nocy :-) Faktycznie udało im się fajnie połączyć formułę Dark Souls + Zelda BotW + Sekiro w takiej kolejności proporcji. Odpalone o północy, zainwestowałem w Astrologa i przyjemna jazda przez kilka godzin. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Piękny świat i klimat. Ciekawy system i walki. Największe miłe zaskoczenia z pierwszych chwil: ciekawe wprowadzanie w system + swoboda + ciekawość świata + Struga (koń i wygoda) + autonapełnianie butelek po rozprawieniu z grupami przeciwników (co za ulga) + oczywiście walki. Jestem świeżo po dynamicznym Sekiro, to musiałem się trochę przestawić, ale podoba mi się. Gra mnie nie powaliła jakimś natychmiastowym WOW na początku, ale ewidentnie ma to coś i czuć skalę przygody, która z każdą godziną przyjemnie zaskakuje. Zobaczymy jak będzie dalej. Aha, to oczywiście akurat z przekory na sprzęcie, na którym według recenzentów klatek i pikseli gra chodzi najlepiej, czyli Series S, bez problemów technicznych. Gameplay rządzi :-)
A zresztą, szkoda strzępić ryja.
Recenzenci PC i masa ocen 10/10.
Steam: 16k ocen, w tym 60% pozytywnych.
Gra roku. Opus magnum FromSoftware.
Dzieci ambicji wydziałów karier, bez żadnych barier;
Eksperci w posługiwaniu się kłamstwem.
Werbowani precyzyjnie, metodycznie i po cichu -
Siły robotów coraz bardziej liczne.
Gra ma problemy z brakiem DLSS, optymalizacją i brakiem wsparcia Ultrawide. Mieszane oceny na Steam.
Tymczasem Cyberpunk z toną bugów, crashami na niektórych komputerach, ze zepsutą optymalizacją, psującymi się saveami, gra z ogromnym hypem przed premierą która nie spełniła oczekiwań nawet w 50%. 80% pozytywnych ocen na Steam przez pierwsze 2 miesiące po premierze poźniej 75%.
Myślę że to samo mówi jaką grą jest Elden Ring, i raczej nie jest MESJASZEM GAMINGU jak się wszyscy podniecali, skoro Cyberpunk z większą ilością problemów był w stanie się obronić bo sama gra poza bolączkami była bardzo dobra. Elden Ring średnio daje radę zrobić to samo chociaż jest 10/10 GRA ROKU MESJASZ GEJMINGU.
Gram na 1080, tytuł chodzi i wygląda (po kilku zabiegach) świetnie, zdarzają się okazjonalne przycięcia.
No a większość komentów jak zawsze - nie wiem ale się wypowiem :)
Na czym polegały "po kilku zabiegach"? Mógłbyś się pochwalić, co dokładnie musiałeś zrobić? Aby pomóc innym ludziom i rzucić trochę więcej światła na tą sytuację przy okazji?
A na jakim sprzęcie ogrywasz tytuł? I co dla Ciebie oznacza, że tytuł chodzi świetnie mimo okazjonalnych przycięć? (i, jeśli nie wchodzę w prywatę za bardzo, to jak można uzyskać status VIP na forum?)
Ja nie wiem jak tam ta twoja... Szczerze, jakoś ci kurde nie ufam, w recenzjach się naczytałem że gra ma problemy na 3080 w 1080P
I kogo obchodzi twoje jednostkowe zdanie jak na steam wypowiedziały się tysiące i problem jest, twierdzisz, że kłamią??? Co za bzdury.
i5 4440 32Gb 1070GTX, ustawienia wszystkie na high poza AA które jest wyłączone (Off) oraz cienie na medium gra hula 50-60FPS. Podczas 2,5 godzin grania, dwa razy gra dostała czkawki i zaczęła przycinać mocno na jakieś 5-10 sekund. Reasumując jak na komputer poniżej wymagań minimalnych (za słaby CPU) dla mnie jest dobrze. No i gram na kontrolerze xboxa, który został wykryty od razu.
Zobaczę jak będzie dalej.
Wg mnie pokazuje to problem z rzetelnością ocen i większości recenzji. Jeśli gra działa kiepsko (jedna z absolutnych podstaw zadowolenia z gry dla wielu ludzi!) i brakuje jej kilku standardowych w innych tytułach opcji (>60fps, Ultrawide, DLSS, FSR, problemy z całym systemem sterowania na klawiaturze i myszy), to jest dowodem nierzetelności recenzenta wystawiać jej bardzo wysokie noty dla wersji PC. To daje powody do podejrzeń, jakoby recenzent decydował się kompletnie ignorować dla wielu ludzi całkiem poważne problemy. To trochę tak, jakby oceniał nie samą grę, ale raczej swoją własną wyidealizowaną wersję danej gry.
Bo, małymi krokami, jest przesuwana pewna granica, pewien standard i, zdaje się, że media growe idą bardzo na rękę korporacjom, bo z pewnością nie jest to ukłon w stronę graczy. Przykra tendencja, która sprawi, że za 10 lat albo obniżę swoje własne standardy, albo nie będę prawie miał w co grać.
Mogłoby to działać odwrotnie i skutkować podniesieniem standardów. Wystarczyłoby w podsumowaniu napisać prawdę: "Gra, pod każdym względem, jest najlepsza w swoim gatunku - niestety, z powodu złej optymalizacji w dniu premiery nie możemy wystawić wyższej oceny niż 8/10" i czekać na rozwój wypadków. Poprawią tytuł? Robisz news o tym albo wprowadzasz korektę do oceny tytułu.
Nie mogę jasno stwierdzić, dlaczego największe serwisy growe nie korzystają z tej metody, ale domyślam się.
https://www.youtube.com/watch?v=_1jxykAEjuY
Z resztą sie zgadzam jak najbardziej, wypuszczane są półprodukty łatane po premierze. Do Elden chciałbym tylko obsługę ultra wide i poprawę wydajności na wszystkich platformach, aby ludzie zaczęli się w pełni cieszyć tą świetną grą i doświadczać jej bez przycięć:)
instalacja Reshade, pobiera się to instaluje w folderze z grą, pozniej odpalasz to w trakcie gry i możesz sobię włączać efekty jakie chcesz, łącznie z wyostrzaniem, poprawianiem oświetlenia. Fajna sprawa. Dzięki temu można każdą grą na PC poprawić. I to róznica potrafi być naprawdę spora
Gram na 1080, 8gb ram, i5 4690K.
50, 60 kl/s to jest bardzo dobrze dla mnie.
A jak ktoś napisał negatywnie o tej grze w poprzednim temacie o niej to od razu się ludki z wyzwiskami zbierali...
Jak dla mnie Hype na te grę był nie zrozumiały, widziałem to przed premierą i po premierze potwierdziło się to, ludzie widzieli w Elden Ring mesjasza gamingu, wybitną grę, podniecali się Elden Ringiem jak by to było coś nowego i rewolucyjnego, finalnie okazuje się że jest to tak naprawdę kolejne Dark Souls 4, tylko w zamian teleportować się między mapami musisz do nich dobiec.
Nie zrozumcie mnie źle, to nie jest złe że kolejne Dark Souls wyszło, złe jest to w jaki sposób to Dark Souls było traktowane, a było traktowane tak jak napisałem powyżej, WIELKI MESJASZ GEJMINGU, wielka nowość, rewolucja.
kurka, doczytywanie się obiektów trawy co mnie wkurza w każdej grze teraz itd, brak opcji dla szerokokątnych monitorów, kiepska optymalizacja, silnik gry jest biedny po prostu. Znowu gracze będą naprawiać grę ehh masakra jakś i ta gra otrzymała od psychofanów robiących recenzje 10/10 a tu się okazuje ze jednak nie i gracze narzekają.
Nie jest tak zle odpalilem w 4k na wysokich na starym 1080ti i poza kilkoma mikroscinkami po drodze gra dzialala dosc plynnie, nie spradzalem fps. Pierwszy boss rowniez bardzo plynnie mnie zabil. Wieczorem sie rozprawie z tym bydlakiem.
Z tego, co wiem, to pierwsza lokacja, zaraz po starcie gry, działa bardzo dobrze, bo to, tak jakby... "zamknięty, osobny poziom" (btw - ciekawy zabieg, w kilku grach tak było, że początek chodzi pięknie, a później... sami wiecie). Problem, ponoć, zaczyna się w momencie, gdy mamy faktycznie dostęp do otwartego świata. Takie są opinie w negatywnych recenzjach Steam.
Chyba kupię tytuł dla samego sprawdzenia optymalizacji i zobaczenia na własne oczy, jak te wszelkie zarzuty mają się z rzeczywistością.
Dobrze że przechodzę na spokojnie trylogię DS i kończę dopiero 1. Później kupię załatany ER za jakieś 100-150zl.
Oni używają własnego silnika od pierwszej gry czyli Demon Souls a teraz dodali do niego po raz pierwszy open world i przez to ssie, podobna sytuacja jak przy REDengine i CP2077, choć tam był problem z ilością elementów w mieście
Zarówno Form software jak CD Projekt zyskali by przechodząc na Unreal 5 bo tam z automatu dostaje się zoptymalizowany open world z dowolną ilością detali i super oświetleniem, wtedy jest czas żeby się więcej zająć samą grą
https://www.youtube.com/watch?v=DzalZB6HVLE
Pierwsze 2 godziny rozgrywki w wykonaniu Wonzia, po premierze na Steam, więc nie jest to wersja, na podstawie której recenzenci ją oceniali.
Hm... gra wydaje się brzydka i, obiektywnie, nie chodzi płynnie na mocnym sprzęcie. 10/10, bo, całkiem subiektywnie, reszta jest wybitna?
Ma ktoś może taki sprzęt Rayzena 5 5600X i RTX2060?
Zastanawiam sie jak to u mnie będzie działać.
Grę i tak kupię dopiero w poniedziałek po ukończeniu Horizona, bo juz mi zostało jakieś 5h gry.
Właśnie sie zastanawiam czy warto instalować na tym sprzęcie czy lepiej poczekać do czwartku aż dodadzą do GFN - mam najwyższy pakiet.
Po gemplejach widzę, że gra nawet na mocnym sprzęcie ma sutering czy jak to się nazywa .Mkro przycinki w losowych miejscach. A w takiej grze, to praktycznie dyskwalifikacja.
Poprzednie gry od FS nie miały czegoś takiego. Może naprawią w kolejnym patchu.
Ryzen 5 2600 i RX 580 8GB i chodzi płynnie na wysokich ale zdarzają się przycięcia, bardzo dziwne bo występujące w tych samych miejscach
Przycięcia występują na każdym sprzęcie niezależnie od ustawień. Na RTX 3070 + Ryzen 2700 gra utrzymuje średnio 60FPS w otwartym świecie, ale co jakiś czas przycina, przy tych przycięciach frametime skacze przeważnie do okolic 30-40ms (czyli tak jakby spadek do 30FPS trwający jedną klatkę), ale rekordowy spadek który widziałem to 220ms. Gra wykorzystuje tak właściwie tylko jeden rdzeń procesora i nie wspiera podstawowych opcji na PC (Odblokowany framerate czy Ultrawide), FromSoftware odwaliło fuszerę.
Okej. Dzięki. Poczekam na jakiś patch. Może do poniedziałku coś ogarną. Nie będę psuł sobie zabawy grając w taki tytuł z przycinaniem.
Wykorzystanie procesora graficznego 40%, wykorzystanie ramu karty 4GB, wykorzystanie procka 40% ustawienia max potrafią być skoki do 25fps... ustawienia minimalne skoki do 25fps... gdzie Dying Light 2 gram z RT w 6x fps...
Są strefy np schody na początku gdzie pojawia się ciągle lag. Przechodziłem tam dla testów 10x i zawsze spadek z 60 do 20fps...
pierwszy mini boss na koniu mnie zabił bo zalogowało mnie na 2 sek... testowałem wtedy na minimalnych ustawieniach z 3060TI
Wszystkie pozytywne komentarze na steam są napisane między 0,1 a 0,8h gry! Niech wyjdą na otwarty świat to pogadamy :D
Stara się trzymać 30fps ale jak wszędzie są spadki i chrupnięcia.
DF radzi żeby na PS5 grać w wersję na PS4... więc odpowiedz sobie sam XD
Opłaceni recenzenci na twitterach i redditach się obsrali i tłumaczą się głupim tekstem typu:
"U mnie działa dobrze, nie wiem o co chodzi"
Od lat wiadomo że FS nie umie w optymalizację jak i w ładnie wyglądające gry.
Saper na ich silniku by dławił komputery.
Dawno powinni przejść na UE4 jak reszta ekip który wydaje pod szyldem Bandai.
Wiedziałem, że gracze zjadą. Nie pierwsza gra tego typu, gdzie z podniety bez logicznego myślenia wystawiano 10 udając, że to jakieś arcydzieła, a gracze zweryfikowali to obiektywnym okiem.
No ale to przecież jest prawdopodobnie gra roku 10/10 itd ale wystąpiły nieoczekiwane problemy techniczne. Zdarza się.
Liczba graczy na Steamie imponująca, niech ktoś jeszcze raz napisze że to niszowe gry.
To pewnie efekt nieprzespanej nocy, ale złapałem się na tym, że robię dziś rano jakąś miejscówkę w grze, wcale nie chce mi się stamtąd wychodzić, przez pół godziny stoję, podziwiam świat wokół z dodatkowym przekonaniem, graniczącym z pewnością, że wszędzie gdzie patrzę czeka mnie masa frajdy. Idę dalej, czuję się jak w świecie Zeldy BotW, zaczynam walczyć z jakąś grupą, włącza mi się tryb Dark Souls, a w trakcie walki mam zajawki Sekiro. No i parowanie w walce w końcu działa po ludzku. Nie wiem czy to moje wyrobienie z wielokrotnego przechodzenia Sekiro, czy to tak dostroili. Dla mnie kombinacja marzenie. Ciekawi mnie czy ktoś jeszcze gra na premierze i jakie ma wrażenia?
I takich opinii mi brakowało, sam jestem typem gracza który potrafi po prostu snuć się bez celu po mapie/krainie i cieszyć oczy dobrą robotą grafików, więc bardzo mnie cieszy to co napisałeś. Reszta miksu też zapowiada się smakowicie.
...po czym giniesz 3 razy po rząd w tym samym miejscu, bo płynność gry spadła w kluczowym momencie do stopnia, że wyczucie sterowania nie ma znaczenia.
Mi się coś takiego nie zdarzyło. To znaczy nie miałem nigdy czegoś, co by mi przeszkodziło w walce. W świecie z kolei na początku wydawało mi się, że się poruszam jak mucha w smole. Myślałem, że to wydajność, ale po zdobyciu konia śmiga bez problemu. Coś takiego jak efekt powolnego poruszania w Monster Hunter World na mocnym sprzęcie do którego nie mogłem się długo przyzwyczaić vs żwawego śmigania w Monster Hunter Rise na Switchu, jakby zrzucić 30kg wagi. Jak gra ma takie kłopoty na Twoim sprzęcie to faktycznie bez sensu grać.
Ja zacząłem grać dokładnie z chwilą premiery, tytuł jest niesamowity. Myślałem że będę miał problem z tym żeby przestawić się na model otwartego świata po wszystkich wcześniejszych soulsach ale nic z tych rzeczy. Bardzo szybko się w ten świat wsiąka i po prostu chce się go eksplorować. Cały czas odczuwa się tą ekscytację z odkrywania czegoś nowego.
Bardzo lubię nowe Assassyny natomiast to Elden Ring przypomniał mi dlaczego tak uwielbiałem gry z serii Gothic. One dawały taka naturalną przyjemność z eksploracji. Nie było tam sytuacji w stylu: "oooooo, idę tam bo na mapie wali po oczach wielki wykrzyknik", albo "oooooo, idę tam bo na mapie jest ikonka fortu więc jest tam fort do ograbienia".
W Gothicach i w Elden Ring przeżywasz sytuacje w stylu "oooooo, tam na horyzoncie majaczą jakieś tajemniczo wyglądające ruiny... ciekawe co to".
Grą jestem oczarowany, wracam dziś wieczorem i będę wracał do niej tygodniami. Wybitna rzecz.
Sprawdziłem tytuł osobiście pod względem technicznych, żeby skonfrontować 40% negatywnych opinii ze Steam spośród 20k ocen (25.02.2022, 13:00), oto moje wnioski.
(3070 Ti, 32GB RAM
Do rzeczy:
- zablokowanie gry na 60 klatek;
- brak DLSS i FSR;
- zgodność, na start, ze Steam Deck;
- stuttering w lokacjach zamkniętych;
- notoryczne, znaczne i dotkliwe, kilkusekundowe spadki płynności w lokacjach otwartych i "zwolnione tempo" im towarzyszące;
- design lokacji (początek gry) wywołuje efekt "wow" większy, niż to, co było widać na trailerach;
- design przeciwników (początek gry) całkiem ok, spodziewałem się czegoś ekstra, a jest po prostu dobrze;
- efekty graficzne przeciętne (SSAO? serio?);
- tekstury całkiem przyzwoitej jakości, obraz całkiem ostry;
- drzewa, trawa - fatalne pod każdym względem, poziom wersji podstawowej Skyrim + nie pasują do reszty świata;
- niekiedy pop-up obiektów, zwłaszcza trawy.
Grafika, sama w sobie, nie jest, według mnie czynnikiem, który mógłby negatywnie wpłynąć na frajdę z gry, bo broni się przede wszystkim designem świata, a obraz jest ostry - nie jak żyleta, ale nie jest też rozmazany jak w DL2.
Zablokowanie klatkarzu to jakaś pomyłka, nawet tego nie komentuję. Stuttering i spadki płynności, w moim wypadku, były powodem kilku śmierci - odradzam granie w ten produkt w takim stanie technicznym, w jakim jest obecnie, przynajmniej na PC. Frajda w takich momentach spada do zera i rośnie frustracja. Nawet jak masz mocną maszynę. NIEZALEŻNIE od ustawień graficznych. I zdarza się to kilka/kilkanaście razy na potyczkę.
W obecnym stanie, to na miliard procent nie jest gra 10/10, ani 9/10, ani 8/10 z wymienionych przeze mnie wad technicznych, w wersji pecetowej.
Recenzentom/serwisom albo ktoś zapłacił na tyle dobre pieniądze, baaardzo dużo pieniędzy, że dając mityczne 10/10 zrekompensowali sobie ich nikłą rzetelność w oczach graczy.
Albo recenzowali produkt fanatycy soulsów. Piszę fanatycy, bo w przeciwieństwie do fanów - musieli być całkiem bezkrytyczni, odklejeni i zaślepieni, i najlepiej pod wpływem jakiś środków w trakcie wystawiania oceny końcowej.
Trzecia opcja, to chyba dwie pierwsze na raz.
Sprawdzę te kilka podstawowych aspektów technicznych po pojawieniu się kolejnych łatek; zwrócę też uwagę, czy powstanie mod odblokowujący klatkarz, bo blokowanie go na 60 w "opus magnum FromSoftware", to śmiech na sali.
Przecież to klasyczne FROM.
Ale że aż tak będzie na premierę to się nie spodziewałem i jeszcze biorąc pod uwagę, że FROM nigdy nie umiało zrobić technicznie dobrej grafiki, to tym bardziej zaskakuje, bo tutaj znowu grafika odbiega od standardów, a mimo to są problemy...
To jest wręcz godne politowania, że do takiego czegoś ludzie by chcieli DLSS, to powinno działać bez problemu bez żadnej takiej techniki.
Ja już ogrywam na PS5 w zachwycającej rozdzielczości i stabilnych 60FPS. Nie wygląda może tak pięknie jak Demon Souls, ale oceny rzędu 9-9.5 na pewno nie są przesadzone
Kiedy naprawią wersję PC, dodadzą zaplanowany Ray Tracing, odblokowane FPS itd, to to będzie inna bajka, możesz przestać się ślinić.
Wszystkie testy pokazują, że na PS5 jest dynamiczne 4K i rzadko kiedy przez dłuższy czas jest 60 FPS, głównie w granicach 55-59, ale Ty jeden jedyny masz stałe ostre 4K pewnie natywne i stałe 60 FPS. Masz jakimś cudem prototyp PS5 pro, czy coś?
Przecież to było wiadome od samego początku. Wszystkie recenzje takie cudowne i proszę, mówiłem, wyszło szydło z worka.
W internecie już pojawił się pierwszy mod odblokowujący liczbę fps.
Przetestowalem na dwoch komputerach: 1060 + i7 i 1650 + i5. Generalnie cos jest nie tak z dwiema rzeczami: stuttering pojawiajacy sie znikad i rownie nagle znikajacy oraz crash tego dziadowskiego Easy Anty-Cheat. Tak sie zastanawiam, czy nie jest to ze soba powiazane. Sama gra, na ten moment moge powiedziec, ze po super - i nie ma co sie wiecej rozpisywac.
szkoda, że na pc optymalizacja leży i kwiczy ;(
Na PS5 jest świetnie i bawię się wyśmienicie ;)
To prawda, gra nie zasługuje na 10/10. To jest zmowa/przekupstwo recenzentów. Teraz studio będzie pławiło się w kasie na tych recenzjach.
To chyba największy przekręt recenzerski w historii gier.
Ciekawe dlaczego gry nie ma w sklepach? Byłem w Media ekspert i Media Markt i nie ma
Niestety potwierdzam fatalny stan techniczny na PC. CP 2077 miał śmieszne bugi ale trzymał klatki. Grafika ER też od obecnych standardów odbiega. Te 10 to przynajmniej na pc ładnie z czapy.
gra sie bardzo fajnie ale 10/10 gdzie gra ma fps lock na pc i do tego nie ma obslugi 21:9 to jakas totalna klapa...
Emm... tak, na oko, od 12-15 lat lata idea "no preorders" na wszystkich możliwych platformach i forach? No panie i panowie, jak wciąż można powtarzać ten błąd.
spoiler start
I zanim ktoś zacznie bronić idei preorderowania argumentując tym, że to jego portfel i nie moja sprawa, to proszę was o zrozumienie, że głosując portfelami wpływacie, preorderowcy, na rynek. Czyli na modę wydawania niedokończonych albo w ogóle zepsutych gier. I cierpią na tym wszyscy gracze.
spoiler stop
Wyklarował nam się obraz niewiarygodnych recenzentów. Wszystko wskazuje na to, że opinie przedpremierowe są po prostu zafałszowane. I jako takie tracą na znaczeniu.
Grałem niecałe 2h na ustawieniach grafiki „wysokie” ( wyżej są ultra ) i nie zaliczyłem ani jednej przycinki. Gierka chodzi płynnie, a wcale nie mam jakiegos potężnego PC.
Mam problem bo to pierwsza mija gra z tego gatunki i nie mam pojęcia jaka postacią zagrać. Irytuje mnie brak wyjaśnienia co daje siła, a co umysł. Naturalnie domyślam się ze siła zwiększa obrażenia ale wolałbym aby po najechaniu myszka na SILE pojawiło sie konkretne info o bonusach związanych z silna postacią.
Nie chce czytać poradników, ani korzystać z gotowych buildow, bo Lubię sam sobie wszystko wyliczyć i zaplanować.
Co zaś do różnicy w ocenach między recenzentami a graczami, kiedyś kiedyś wolałem opinie „fachowca” niż komentarze na forum, aktualnie najwiarygodniejsi są zwykli forumowicze. Czasem ktoś napisze długi post i zwykle taki pisany na telefonie post okazuje sie bardziej przydatny niż „fachowa” opinia recenzenta. O pajacach z Youtuba nie wspominam. Mam na myśli tych takich podskakujących z wrażenia z byle powodu, beznadziejnych i sztucznych aktorów którzy z grania w gry zrobili pojedynek na miny. Więcej tam jest strojenia głupich min niż czegokolwiek innego.
Przy level upie jak potwietlisz dany mainstat (Sile, Faith, itd...), to character screen ci obliczy i pokaze jak zmienia sie statystyki. Czyli jeden level i juz wiesz co na co wplywa. W poprzednich grach byly tez slowne opisy dla kazdej statystyki ale ukryte pod jakims tam przyciskiem (jak to w konsolowych interfejsach).
Dodatkowo w statystykach wszelakich spelli, broni i armorow masz podane z jaka statystyka dana bron/item sie skaluje jesli chodzi o obrone i obrazenia bo tutaj nie ma tak prosto ze sila = wieksze obrazenia ala 90% gier z ktora sie ta serie porownuje (a od ktorych jest kilka razy bardziej skomplikowana systemowo i "matematycznie" i blizej jest do rozbudowanych HnS w stylu starego Diablo 2 niz tego co dzis uwaze sie za actionRPG)..
Jest roznie w zaleznosci od itemka i opisuja to literki od S (najwiekszy wplyw danej statystyki na itemek i jego skutecznosc) do E albo pustego miesca (maly lub zerowy wplyw danej statystyki na itemek i jego skutecznosc).
To tez pewnie jest gdzies opisane w grze ale nie wiem gdzie. Jest to dziwne ale takie cos (te literki) jest czesto spotykane w japonskich grach.
W grze mozesz chyba zalozyc kazdy item niezaleznie od wymagan i statystyk ale twoja postac moze nie moc np machnac mieczem, albo zacznie chodzic super wolno. Ewentualnie nie beda dostepne bonusowe umiejetnosci (ktore maja osobne wymagania. Moze byc tak ze ubierasz item ale przypisane do niego umiejki maja jeszcze inne wymagania niz samo uzywanie np. miecza).
Wszystko jest w grze, tylko nie jest lopatologicznie wywalone na srodek ekranu.
Zwroc sobie takze uwage na opcje "help" w interfejsie (jest na dolnej belce na wlasciwie kazdym ekranie). Nie zdziwilbym sie jakby tam byly ukryte szczegolowe opisy.
Ale czego ludzie się spodziewali kupując grę studia znanego ze słabych portów? Więcej preorderów zamawiajcie, sytuacja w branży się polepszy.
A ja nie mam żadnych na ps5 ;). Teraz jakaś moda na zjechanie gry od góry do dołu chyba tylko po żeby szybko staniała. Faktem tylko jest to, że ocena 10/10 jest z lekka przesadzona.
Sterowanie w tej grze na PC bez pada to jakaś porażka. Zmiana broni skopana kompletnie, jak i posługiwanie się łukiem. Nieintuicyjne menu i brak obsługi ultrawide. Po 40 minutach nie wytrzymałem wkurwienia i wyłączyłem. Jak połatają to sprawdzę.
Muszę cię zasmucić o ile nie cierpię pada oraz konsoli , tak w tę grę trzeba grać padem nie wiem dlaczego ale po prostu na klawiaturze tutaj nic nie zdziałasz