Demo nowego Kangurka Kao już dostępne na Steamie
Gram od wczoraj, coś fajnego w tej grze jest, no sterowanie nie jest tak drewniane niż w poprzednich częściach, fajna gra się zapowiada.
Ja wiem że to demo ale 1,5 Gb to ile ta gra będzie wazyła 3-5Gb
Jak na te czasy to mała waga gry.
Ciekawe jak to będzie wygladać.
Ale to nie sam poziom waży 1,5 GB tylko znaczna część tej wagi to sam silnik gry. Poza tym trzeba też wziąć pod uwagę, że assety mogą być dzielone między mapami.
do czego by sie tu... aaa niech będzie że mało miejsca zajmuje
Zgoda, ale to właśnie assety w nowych grach ważą najwięcej.
Warzone nie ważył 200 GB przez silnik gry.
Co do Warzona, nie wiem nie grałem. Natomiast pamiętam, że jeszcze do niedawna używali bardzo starego silnika graficznego który nie radził sobie z kompresją plików. Możliwe, że ten niby nowy silnik wcale nie jest taki nowy tylko podrasowali ten stary.
Widziałem. Teraz może zagram.
Ale z tego co zobaczyłem, wygląda to spoko. Nic wybitnego(chociaż to tylko początkowy poziom) Walka wygląda dobrze, skakanie też, chociaż mam wrażenie, że trochę czuć ciężkość. I właśnie skoki po platformach, wyglądają trochę topornie. Ale to pewno Beta jest, albo i alfa. Ogólnie wygląda dobrze, 7/10 na pewno. Zobaczymy co dalej :)
spoiler start
te wieczne rękawice i ten więczny bumerang mnie powaliły, mam nadzieje że rozgrywka też nie będzie wieczna
spoiler stop
A tak poza tym to rozgrywka jest dużo lepsza niż w dwójce, jedynie chcę wymienić pływającą kamerę na inną.
spoiler start
mam też teorię że kao w tej odsłonie jest synem kao z poprzedniej trylogii, udowadniam to tymi faktami z dema:
Kao w tej odsłonie odziedziczył rękawice po ojcu (kao w pierwszej znalazł je w klatce w którą wsadził go hunter)
Kao w tej odsłonie prowadził konwersacje z rękawicami i potem powiedział że jego ojciec z nimi nie rozmawiał (co sie zgadza z tym że kao w starej trylogii tego nie robił)
spoiler stop
Może po prostu woli pograć na większym ekranie? Nie każdy ma PC-ta podpiętego pod TV.
Nie każdy ma PC-ta podpiętego pod TV.
Ale on nigdzie nie wspomina o tym że chce grać na większym ekranie, tylko o tym że na PC nie ma pada XD (który można podłączyć bez problemu od kilkunastu lat)
Mam pada od Ps5 ale granie na nim po kablu mija się z celem. Spokojnie sobie poczekam.
To dokup sobie adapter bluetooth do PC. Nikt ci nie każe podłączać po kablu. xD
Zapowiada się bardzo dobrze. Podoba mi się, choć gra przypomina poprzednie kangurki bardziej pod względem mechanik i stylu rozgrywki niż grafiki (dalej nie mogę przeboleć, że porzucili ten idealny wygląd Kao z 2 i 3).
Po tak krótkim demie trudno wiele stwierdzić, ale myślę, że gra będzie co najmniej dobra. Mam nadzieję, że odniosą sukces. Najważniejsze jest jedno, szyja się wydłuża pod wodą <3
Ograłem demko, nie miałem do czynienia z poprzednimi częściami, bo w tamtym okresie miałem tylko PSX i grałem na nim w Crasha Bandicoot, Spyro i w Croc'a. Jestem mile zaskoczony.
Sterowanie precyzyjne, zdecydowanie "do wyczucia", a to najważniejsze w platformówkach.
Grafika ładna i przyjemna dla oka, przypomina zremasterowanego Spyro, a optymalizacja na wysokim poziomie, brak stutteringu przede wszystkim, co na tym etapie produkcji już cieszy. Obraz delikatnie nieostry, to już któraś nowa gra z tą tendencją. Zakres rysowania obiektów i otoczenia na najwyższym poziomie. Na plus zdecydowanie możliwość gry w 144 klatkach, czuć płynność. Na minus - brak opcji wyłączenia lekkiego rozmazania ekranu w trakcie ruchu kamery, wszelkie blury i bloomy zawsze wyłączam w grach, bo dla mnie służą tylko temu, aby maskować braki graficzne (tutaj owych braków nie ma), a finalnie szpecą produkt.
Dubbing nierówny - chwilami na bardzo wysokim poziomie, by za moment wbijać drzazgi w uszy z powodu wyczuwalnego drewna. Dialogi też nierówne, niekiedy nie są płynne i odnosi się wrażenie, jakby dwie postacie nie rozmawiały ze sobą, a po prostu załączały im się kwestie dialogowe, trochę źle trafione w czas (zbyt długie przerwy między nimi). Humor skierowany raczej do młodszego gracza, nastolatka.
Gdybym chciał kupić grę dla kogoś w rodzinie, kto miałby zacząć przygodę z grami w młodym wieku lub celowałbym w zawartość "przyjazną rodzinie", to brałbym tytuł pod uwagę (po uprzednim zapoznaniu ze smoczkiem, maskotką Sony i krokodylkiem). Gra wydaje się stosunkowo prosta, przynajmniej w demie nie było momentów, żebym miał jakieś trudności. Powtórzę się: duża zasługa w tym sterowania, które po prostu jest dobrze zrobione i nie utrudnia w żadnym stopniu gry. Same mechaniki są proste. Praca kamery, równie istotna w tego rodzaju tytułach, jest w porządku, ale boli brak opcji ustawienia czułości (grałem K+MK, bo nie chciało mi się podłączać pada). (EDIT: jest opcja zmiany czułości kamery, jak byk zaraz po włączeniu menu, pierwsza opcja, w kategorii "GRA" zamiast w kategorii "STEROWANIE", to mnie zmyliło)
Jedyne, co bym zmienił, to dał jakąś kropkę pod postacią, w momentach, kiedy skaczę, aby mieć pewność, że trafię dokładnie tam, gdzie chcę - 2-3 razy cień, który pełni tę rolę, mnie lekko zmylił i milimetrami wylądowałem w kwasie, zamiast na bezpiecznym terenie lub platformie. (to drobiazg, podejrzewam, że też kwestia wyczucia, grałem raptem około pół godziny) Jeszcze jedna drobnostka, która dla mnie nic nie zmienia, ale znam osoby, które to uwielbiają: mogliby do dema dodać jakieś drobne osiągnięcia. Nie wiem, czy w wersjach demo w ogóle jest to możliwe.
Gdybym miał się czepiać lub wskazać coś jeszcze, na siłę, do poprawy, to myślę, że cienie obiektów mogłyby być lepsze, a jeszcze bardziej rzuca się w oczy średniej lub niskiej jakości cieniowanie powierzchniowe. Mogliby nawet pokusić się o dodanie RT w tych dwóch aspektach, chociaż nie mam pojęcia, ile pracy to może kosztować i czy jest trudne w implementacji, czy nie. I istnieje ryzyko zajechania optymalizacji tytułu, co pokazują przykłady innych gier korzystających z RT. Nie wiem, czy warto. Ale takie SSAO (bo chyba z tej techniki tytuł korzysta, jak widzę rezultaty na ekranie) powinno być zastąpione przez HBAO lub HBAO+.
Kibicuję, czuć nostalgię za starymi platformówkami, chociaż tytuł nie dla mnie, bo zbyt prosty, mimo, że nie jestem hardkorowym graczem. Może później będzie trudniej. :)
Uruk-Hai666 Chłopie czy ty przeczytałeś to co napisałeś ? Polecam i edycje ogarnąć
W podstawówce bardzo dużo grałem w platformówki 2D i 2,D np Jazz Jack rabbit, Lomax, Abe's Odyssey, Pandemonium. Jednak kiedy gry z tego gatunku zaczęły przechodzić w pełne 3D to jakoś mi się odwidziały.
Coś ewidentnie mi nie gra. Jakoś wewnętrznie się nudziłem ogrywając demko, a uwielbiam platformówki. Poza tym gra ma jeszcze trochę problemów. Ale udało się na koniec poziomu zebrać wszystko co się dało na maksa. No, oprócz diamentów. Ich miałem 14. Na 12 dostępnych.
Psychonauts 2 tak pozamiatało, że coś czuję, że innym grom tego typu będzie to ciężko przebić.