WWE 2K22 | PC
Pewnie na poziomie 2k17, moooże będzie chociaż tak dobre jak 2k16, ale na pewno już gorzej od 20 nie może być
widzialem gameplaye oraz duzo wiecej rzeczy i moge rzec ze jest duzo lepiej pod kazdym wzgledem oprocz wygladu twarzy ale to mozna dopracowac w nastepnych czesciach :D jest masa trybow, losowych wydarzen i walka wyglada dynamiczniej i ogolnie lepiej bo jest jeszcze wiecej kombinacji :D Fabula widzialem poziom WWE 2K19 co dla mnie big plus, tryb gm i frakcji jest takze dobrze zrobiony z tego co streamerzy pokazali. Dla mnie jedyna dobra czesc to wwe 2k19 i te czesci przed wwe 2k14
Wersja PC dostanie port z PS4 i Xbox One, tym czasem wymagania godne portu z PS5/XSX...
Patologii ciąg dalszy.
MTX w trybie kariery i całej reszcie.
Wersja next-gen to tylko lekko podbita rozdzielczość i szybsze loadingi. Poza tymi aspektami gra jest identyczna na wszystkich platformach. To nie będzie tak jak w przypadku WWE 2K15 na PS3 i PS4, że tworzono dwie oddzielne gry
Kolejna wtopa...
Gra tworzy 16gb plik w folderze AppData\Local\WWE 2K22\
Plik ten wraca za każdym razem jak go usuniemy...
Nikt nie wie po co, dlaczego.
Na steam nikt z 2K czy Visual Concepts nie raczy się odezwać.
Nawet nie powiedzieli graczom że wersja PC to ochłap
Nie do końca bo zmiany będą też w zawartości zarówno single i grze online.
No właśnie nie. Widziałem materiały zarówno z wersji PC jak i na konsole i to dosłownie ta sama gra na każdej platformie. Zarówno w kwestii trybów i jak i gameplay'u. Zresztą nawet youtuberzy związani z serią testowali wersje na kompa i konsole i wszyscy stwierdzili zgodnie, że to ta sama gra, ale na PS5 wygląda nieco lepiej
Jestem fanem gier sygnowanych marką WWE od conajmniej 2009 roku kiedy to dostałem na PS2 wersję WWE SvR2010. Do tego czasu udało mi się skompletować wszytskie wydane na PS2 gry z serii i spinoffy. Grałem we wszystkie wydane na PC gry poczynająć od WWE2K16, więc wydaje mi się że jestem osobą kompetentną do pisania o tej grze zarówno w kontekście poprzednich odsłon. Niestety gry z serii pod szyldem 2K przez ostatnie lata podupadły na jakości i grywalności. Apogeum tego stanu rzeczy nadszedł tuż przed premierą poprzedniej gry z serii, kiedy to pracujący nad grami z serii przez wiele, wiele lat ludzie zaczęli odchodzić z projeku. Efektem tego stanu rzeczy jest wydany w 2019 roku WWE2K20 - najbardziej spartolona gra w serii. Gra była tak zabugowana i niedopracowana że przez chwilę była niedostępna do kupienia na PS Storze. Miesiące mijały a stan gry nie ulegał żadnej poprawie, aż studio Visual Concept ogłosiło że WWE2K21 nie powstanie, a to tylko po to aby móc dowieść w 2022 najbardziej dopracowaną grę w serii. Obiecano nam przebudowane i intuicyjne sterowanie, niesamowitą grafikę, nowe tryby gry w tym powracający w glorii i chwale tryb GM Mode, nazwany teraz MyGM, oraz wiele więcej innych pomniejszych aspektów.
Czy studio dowiozło? Odpowiedź niestety nie jest taka prosta. W dużym skrócie gra jest faktycznie świeżym spojrzeniem na grę wrestlingową, bardziej dynamiczną i taktyczną niż można by się spodziewać. Zdecydowanie najlepsza gra WWE od czasów WWE 12.
Mechaniki - Zacznę od kwestii najważniejszej czyli samych pojedynków. Te dzięki zmienionej kamerze, nowemu systemowi zadawania ciosów, wykonywaniua ruchów i po raz pierwszy w serii systemowi blokowania/uników powodują, że gra nabiera zupełnie nowego odbioru. Ciosy i ruchy dzielą się teraz na lekkie i silne, które wyprowadza się za pomocą X/A. Ich konkretne kombinacje tworzą kombosy, a w połączeniu z przyciskiem odpowiedzialnym za chwyt ,,B'' tworzą typowe dla wrestlingu rzuty i uderzenia. Zmiany w sterowaniu nie kończą się jednak tylko w kwestii wyprowadzaniu cisów, ale i w kwestii rzucania się z lin. Teraz takie ruchy wyprowadza się znanie prościej, a i wyglądają niezwykle spektakularnie i naturalnie (Z tym naturalnym w przypadku zawodnika znanego jako Ricochet jest mocno przesadzone, bo gra ma problemy z wykrywaniem kolizji przy wykonywanych przez niego backflipach, ale jest to raczej prosta do spatchowania sprawa). Nowością w serii jest przycisk uniku/blokowania który służy również do znanym z wcześniejszych odsłon kontr. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić na jakich zasadach działa ten system, gdyż nie we wszystkich sytuacjach rzuty i uderzenia da się blokować. Seria odpowiednich combosów może uruchomić licznik ,,Stunned'' u przeciwnika. Jeżeli uda nam się go wypełnić przeciwnik staje się bezbronny i nie jest w stanie blokować ani kontrować żadnych cisów i rzutów. To po krotce zmiany które zostały wprowadzone w mechanice rozgrywki. Wszystko inne pozostało bez większych lub znaczących zmian. W ogólnym rozrachunku dostajemy mechanikę która stała się bardziej dynamiczna, taktyczna i nieprzewidywalna, co w przypadku gry o takim ,,sporcie'' jest bardzo na plus.
MyGm - Fani przez lata wyczekiwali powrotu trybu GM który został bezpardonowo zabrany przez twórców w 2008 roku. Na jego miejsce w 2010 roku pojawił się Universe mode który jest z serią do dziś. Kiedy w końcu twórcy zakomunikowali, że tryb ten wraca internet oszalał. Tryb jest świetny, daje sporo frajdy, ale niestety mam z nim kilka problemów. Chyba największym jest to że mamy możliwość wyboru wyłącznie dwóch tybów walk. TYLKO DWÓCH. 1vs.1 i 2vs.2. Mało tego gra ogranicza pasy mistrzowskie wyłącznie do dwóch, Głównego Męskiego i kobiecego. Żadnego Tag-Team Championship czy Minor Championsip. Brak mistrzostwa tag-team eliminuje automatycznie sens posiadania drużyn w trybie. Liczba walk które możemy obsadzić danego dnia też nie daje dużego pola do manewru, bo gra ma bardzo sztywną regułę że nie więcej jak 3 walki danego dnia + 2 proma, które mogą posłużyć do zwiększenia oglądalności, zwiększenia wpływów czy też zwiększenia jakości rywalizacji. Skroro juz jestem przy rywalizacjach tez są niczym przy rywalizacjach z GM Moda sprzed lat. Rywalizacje tworzą się same kiedy to zawodnicy walczą miedzy sobą, nie mamy wpływu na nic w ich przypadku. Dodatkiem w trybie są tak zwane ,,Commisioner Request''. Triple H daje mam znać jak nam idzie i daje zadania, które są w pełni opcjonalne, ale w zamian za ich zrealizowanie dosatejmy karty. Karty możemy wykorzystać w dowolnym momencie aby uzyskać bonusy w trakcie gry. Na plus możliwość swtorzenia własnego GM'a i możliwość ingerowania nim w pojedynki (należy jednak uważać aby nie przesadzić). W ogólnym rozrachunku jest to fajne wprowadzenie nowego spojrzenia na klasyczny tryb, który mam nadzieję będzie poprawiany i udoskonalany przez następne lata.
Showcase - W tym roku tryb Showcase koncentruje się na najpopularniejszym luchadorze świata czyli Rey'u Mysterio. Śledzimy jego najważniejsze etapy kariery zaczynając od WCW i na kończąc na walce z Gran Metalikiem na RAW. Moim zdaniem WWE wybrało naprawdę dobre momenty kariery Rey'a ale dziwi brak walki z Ortonem na Wrestlemani gdzie Rey wygrał swój pierwszy tytuł WHC. Chciało by się jeszcze rywalizację Rey'a z Chrisem Jericho i Codym Rhodes'em ale niestety kwestie licencyjne nie pozwoliły. Bardzo fajnym aspektem audiowizualnym jest płynne przechodzenie w czasie rzeczywistym z silnika gry do archiwalnych materiałów wideo. Na plusik muzyka lecąca w tle w trakcie walk które powoli budują tępo walki. Muzyczka w trakcie walki Rey'a i JBL'a kosmos!!!
MyRise (Tryb kariery) - Nie spędziłem w nim zbyt wiele czasu, więc nie powiem o nim więcej tyle że jest i działa poprawnie. Struktura trybu bardzo podobna do tego co możemy doświadczyć w NBA2K. Obserwując internet mogę stwierdzić że tryb jest długi, satysfakcjonujący i nienastawiony na grindowanie/płacenie vc.
Universe Mode - Ten tryb nie jest zmieniany od czasów wwe2k17 i w sumie nie ma żadnych zmian poza interfejsem w menu. Jedyna zmiana to fakt, że w ramach universe mode możemy prowadzić karierę jednego konkretnego zawodnika.
MyFraction – Tryb który mnie najmniej interesuje i w sumie raczej grać w niego nie będę. Tryb gry który podpina się pod populary ostatnio w grach sportowych ,,trybów karcianych''. Dostajemy pulę kart z zawodnikami za pomocą krtórych musimy wykonywać konkretne wyzwania, dzięki czemu zyskujemy punkty za które możemy kupić następne karty. Nie mam na jego temat nic do powiedzenia.
Grafika – W tym roku twórcy przeszli sami siebie. Grafiki, areny, zawodnicy tak bogaci w szczegóły że w pewnych momentach można odnieść wrażenie że faktycznie ogląda się transmisje w TV.
Roster – Jest w mocnym rozkroku. Jest tam wiele już zwolnionych zawodników którzy nie pracują w WWE od Maja 2021. Jest to zapewne spowodowane wydłużonym procesem produkcyjnym. Niestety skutkuje to brakiem wielu obecnych zawodników i po opublikowanych listach nadchodzących DLC wcale nie zapowiada się lepiej. Duży minus za ukrywanie ukończonych już postaci. W grze dla przykładu znajduję się nijaki T-BAR jest to obecne wcielenie tego zawodnika, ale w grzej w jednym momencie w trybie kariery pojawia się on jako Dominik Dijakovic czyli jego poprzednie wcielenie. Ma on swój moveset, unikalną wejściówkę, muzykę itd. Jedyny sposób aby móc się w niego wcielić w tej postaci to zbugowanie gry i pogrzebanie w kreatorze postaci.
Ważna informacja dla grających na PC. Gra nie ma wbudowanego w opcjach suwaka dla V-syncha. Musicie wymusić jego uruchomienie w ustawieniach karty graficznej dla konkretnej aplikacji.
Będzie krótko. Czy to najlepsza gra wrestlingowa ostatnich lat? Zdecydowanie. Czy najlepsza kiedykolwiek? Niekoniecznie. Cieszy fakt że twórcy wzieli sobie do serca zasłużoną krytykę po WWE2K20 i dopracowało opisywany tutaj produkt. Gra jest raczej wolna od krytycznych bugów które uniemożliwiają grę (A przynajmniej chwilowo nie spotakłem się z takimi). Liczne tryby gry które urozmaicają rozgrywkę, grafika z najwyższej półki, świetny lecz nieco ubogi soundtrack i świetnie rozbudowane lecz w początkowych odczuciach przekombinowane sterowanie, przekładają się na tytuł absolutnie obowiązkowy dla każdego fana tego specyficznego sportu/rozrywki.
8,5/10
Mam juz przegrane 5 dni i co moge rzec XD
My rise dalej sie kryje w podlog WWE 2K19 i chyba nawet 2k15 lub 2k16 bardzo nudny tryb kariery.
Masa glitchy ktore wywalaja cie z gry co mnie najbardziej irytuje oraz ai dalej sie blokuje na ringu i nie moze sie ruszyc co jest zabwne jak biegnie w miejscu XD
Modele twarzy to dalej 2014-2016
Tryb GM bylby lepszy jakby bylo wiecej przeciwnikow a tak to jeden max co tez troche slabe.
Kreator postaci jest duzo lepszy.
Jedyny plus jaki moglbym dac to gameplay i jego mechanika ktora jest duzo lepsza od poprzednich częsci wiec w skrocie potrzebowali 3 lata na poprawienie tylko gameplaya troche zabawne XD i nie zdziwie sie jak AEW gra bedzie lepsza.
Na chwile obecną daje naciągane 7/10 i tak jest duzo lepsze od wwe 2k20, 2k18, 2k17, 2k16, 2k15
W skrócie granie samemu w tą gre jest slabe :D
Granie ze znajomymi jest na wyzszym poziomie :)
No ja mam przegrane również 5 dni i ani razu nie miałem krytycznego błędu który wywaliłby mnie z gry. Modele twarzy z 2014-2016? Nie wiem czy żartujesz teraz czy nie, ale chyba graliśmy w inne gry. Kreator postaci to nadal to samo co dostajemy od WWE2K18 i nie oferuje żadnych nowości. Z resztą się mniej lub bardziej zgadzam.
ja porównuje to do innych gier :D luknij sobie jak wygladaja twarze i ich animacje w innych grach sportowych jak nba, fifa itd itp wygladaja duzo lepiej :D a te w wwe 2k22 wygladaja jaka z 2014-2016.
Wywalanie z gry to czesty problem wielu ludzi zazwyczaj jak sie ma obraz na full screen i minimalizujesz XD na windowed nie ma problemu i tak juz wydali patcha ktory co nieco poprawia ale to za malo.
Kreator postaci? sorry ale jest lepszy niz w wwe 2k20.
W skrócie mam nadzieje ze nastepna część to bedzie dopiero przełom jak teraz zrobili lepszy gameplay to powinni w nastepnej czesci skupić się na reszcie.
Chwała twórcą za to, że wreszcie jest prosta mechanika "odpinowania" kiedy przeciwnik nas przytrzymuje. Jak w 2k17 nie szło mi wygrać jednej walki tak w 2k22 ogarniam już sterowanie w pełni i wreszcie można się cieszyć grą bez szukania przycisków po padzie w pośpiechu
W końcu coś się ruszyło,są zmiany,ale po tylu latach ostrej krytyki ze strony graczy to i tak za mało.Nie podobają mnie się szczególnie zmiany w sterowaniu.To taka zmiana na siłę by było inaczej,a wcale nie była potrzebna.Gra niezła,ale stare Smackdowny od THQ i tak są lepsze pod względem rozgrywki.
Gra ode mnie dostanie ocenę 8/10, gdyż miny to cena, brak normalnego trybu kariery i brak wydania gry na x box 360.