Części do Steam Deck będzie można łatwo kupić
Jak kiedyś marzyłem o GPD Win, to odstraszyła mnie kwestia dostępności zamienników, w razie jakby np. wyświetlacz padł.
Tak więc doceniam gest Valve i może kiedyś wpadnie Deck w moje ręce.
https://www.gry-online.pl/hardware/steam-deck-bez-wymiennej-baterii/zf21462
To w końcu łatwa czy trudna do naprawy?
1 -
A ja miałem kilka sprzętów GPD. Zawsze wysyłali po prostu części w ramach gwarancji. Nic złego nie mogę o nich powiedzieć ze swoich doświadczeń.
O, miła niespodzianka. Dzięki za info.
Spodziewałem się bardziej, że sprzedali produkt i martw się sam o niego.
Jedyną rzeczą z którą jest problem w ramach gwarancji jest bateria- to przez regulacje odnośnie wysyłek baterii i akumulatorów. Z całą resztą nigdy problemu nie miałem :) Ba, nawet o dowody zakupu mnie nie prosili nigdy :D
Muszę przyznać, że starsze sprzęty jak GPD win 2 miały sporo problemów, ale już taki win max nie miał u mnie totalnie żadnych problemów. Czekam na info o awaryjności steam decka :)
Odkad przeczytałem, ze bateria bedzie klejona to zapal do urzedzenia mocno mi zmalał.
Bateria to rzecz wymienna, najszybciej sie zuzywajaca, która sie zepsuje i pytanie nie brzmi czy, ale kiedy.
Jakim trzeba byc draniem, zeby rzecz eksploatacyjną kleic? Obudowa nie trzyma baterii czy jak?
Jestem uczulony na postarzanie produktu, uważam, ze to jest chamstwo wobec Klienta i oszustwo wobec planety. W idealnym swiecie bateria jest pod klapką i wymiasz sobie ja co 2-3 lata i urzadzenie dziala nawet dekadami, jak jest dobrze zrobione.
Egzentlarze ktore rozbierali były z małoseryjnej pre-produkcji, w ostatecznej wersji mogą to zmienić, choćby przez zastąpienie kleju taśmą klejącą albo może nawet jakimś uchwytem
Reperacja we własnym zakresie, idiotyzm, kupiłeś by grać nie zajmować się naprawą konsoli, tym musi zająć się steam aby sprzedawać gry!!!
tu nie chodzi o to że masz obowiązek sam sobie naprawić, chodzi o to że sprzęt będzie łatwy w naprawie, części dostępne a to oznacza że w razie awarii będziesz mógł go oddać do "osiedlowego" serwisu, który za parę złotych go naprawi. Ja wolę takie podejście niż płacić miliony za autoryzowany serwis albo kupno nowego sprzętu bo naprawa będzie nieopłacalna
Wiedziałem, że ktoś do tego się przyczepi. Możliwość naprawy własnego sprzętu powinna być zawsze, a w tej chwili nawet wyspecjalizowane serwisy mają problem z niektórymi urządzeniami przez decyzje producentów.
Jak dla mnie super wiadomość. Grzebie od małego w różnych urządzeniach. Także w tych "nierozbieralnych". Częstym problemem był właśnie brak nowych części na wymianę. Tak właśnie powinni robić producenci. Ilość elektrośmieci by się zmniejszyła.
dokładnie, nawet podejście typu rozbicie płyty głównej na mniejsze wymienialne kawałki by uprościło naprawę
Pamietam, jak rozbierałem PS4, to nie mogłem się nadziwić, jak małe śrubki są stosowane do złożenia wnętrza konsoli. Jedno odkręcenie i już główka praktycznie zniszczona i do wymiany a później znajdź nową, taką samą. Nic nie stało na przeszkodzie aby zastosować większe śruby, bo miejsca w konsoli jest dużo, no ale jak się chce utrudnić życie jak najmocniej to i się takie rzeczy robi aby ludzi zniechęcić do własnoręcznego grzebania. To samo się tyczy nowych smartfonów i ich baterii. Proces wymaga precyzji, narzędzi i doświadczenia a laik może łatwo sprzęt zniszczyć( albo i cześć swojego zdrowia). Jest to skonstruowane tak aby użytkownik systematycznie zmieniał sprzęt a nie w nim grzebał i go sobie naprawiał i to na własną rękę a nie za pomocą autoryzowanego serwisu firmy. Wracając do PS4, to konsola miała dwa różne wentylatory, Delta i inny. Ponoć jeden chodził ciszej ale ze względu na jego trudną dostępność nie mogłem sprawdzić tego w praktyce, bo wszędzie w sklepach był tylko jeden rodzaj. Zresztą Sony w cyklu życia PS4 zmieniało bardzo dużo we wnętrzu konsoli. Nic dziwnego, bo musieli się ratować licznymi skargami na kulturę pracy sprzętu.
Plus dla Valve za ułatwienie zadania. Gaben jest bardzo przyjazny użytkownikom, obojętnie czy chodzi o ich sklep czy inne rzeczy związane z jego firmą. Chciałbym aby więcej przedsiębiorstw miało podobne podejście do klientów i do tego, co robi, choć zrezygnowania z produkcji gier single, tak zdolnemu studiu nie mogę wybaczyć.