Cyberpunk 2077 - doniesienia o patchu 1.5 i aktualizacji dla PS5\XSX
działający system metra,
opcję korzystania z taksówek,
możliwość odwiedzania stylistów w celu zmiany wyglądu postaci,
interaktywne reklamy,
dodatkowe apartamenty dla gracza,
nowe misje (w tym aktywności w megabudynkach),
nowe lokacje (w tym Pacifica),
dodatkowe minigierki,
pościgi policyjne.
No to już brzmi jak totalna fikcja xD
działający system metra,
opcję korzystania z taksówek,
możliwość odwiedzania stylistów w celu zmiany wyglądu postaci,
interaktywne reklamy,
dodatkowe apartamenty dla gracza,
nowe misje (w tym aktywności w megabudynkach),
nowe lokacje (w tym Pacifica),
dodatkowe minigierki,
pościgi policyjne.
No to już brzmi jak totalna fikcja xD
Kolan?
Zasypało ich tak morzem pieniedzy, że dziwne jest, ze jeszcze chce im sie bawic w gierki, zamiast sprzedac CDP Microsoftowi i przerzucic sie na inną branże.
Chcialbym nyc na takich kolanach dostajac po kilkaset milionów z nieba.
Oni juz do konca życia nic nie muszą.
Jest na takich kolanach że tylko powiedzą Wiedźmin 4 i internet posra się ze szczęścia...
Nie widziałem jeszcze gry na konsoli, żeby ray tracing wiązał się z rozdzielczością 1080p. Zawsze było to w trybie ultra jakości grafiki w 4k@30 fps, coś mi się nie chce wierzyć.
No chyba jeszcze takiej nie było, może po prostu nie poszli po najniższej linii oporu i nie ustawili opcji RayTracingu dużo poniżej minimalnych ustawień na PC jak robią to inni. Większość RT na konsolach w grach takich jak Watch Dogs Legion wygląda gorzej niż porządnie zrobiona rasteryzacja która przy okazji byłaby wydajniejsza.
Przecież w konsolach Raytracing jest tylko dla ozdoby. Ilość jednostek obliczeniowych odpowiedzialnych za Raytracing jest malutka. Ciężko znaleźć porównanie do kart graficznych w komputerze, ale gdybym miał stawiać, to bez wykorzystania Raytracingu to APU jest słabsze od RTX 3060(bliżej 2070), a z wykorzystaniem to odpowiednik raczej czegoś na poziomie RTX2060. Czy po RTX 2060 spodziewałbyś się RTX 4K nawet w 30klatkach ??
Zresztą to Leak, nie koniecznie ma coś wspólnego z prawdą. Ale dobrze przygotowany leak, bo przekłada FPSy z PC-ta na konsolę...
To niezła aktualizacja do PS5. Spodziewałem się trybu 60fps z ray traycingiem, bo dla mnie to jedyny słuszny tryb, tymczasem zostanę przy tym, co miałem w bazowej wersji we wstecznej kompatybilności.
Jeżeli plotka odnośnie łatki na nexgeny okaże się prawdą, to będzie WTF :D
Myślałem, że wraz z wydaniem na nowe konsole, poprawią/naprawią kulejące elementy w szkielecie gry, takie jak AI. A co z miastem, które miało tętnić życiem? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi.
Spodziewałem się trybu 60fps z ray traycingiem
Od CDProjektu? Przecież ich konsolowe porty zawsze były kiepskiej jakości.
Spodziewałem się trybu 60fps z ray traycingiem
A czy jest na rynku jakakolwiek gra oferująca RT w 60 FPS na konsolach? o.O
Jedyna jaką ogrywałem z RT to Marvel's Spider-Man z update na PS5 i tryb RT nie oferuje 60 FPS.
Po premierze Moralesa dodano jeszcze 3ci tryb ray traycing 60 fps i dynamiczna rozdzielczość.
Cytat z pure.
"Gołym okiem można zobaczyć różnice na korzyść nowego trybu wydajności z włączonym śledzeniem promieni. Cienie wyglądają bardziej naturalnie, na powierzchniach zobaczymy także więcej odbić. Poprawa jakości oprawy graficznej nastąpiła bez wpływu na wydajność - nadal możemy cieszyć się grą w płynnych 60 klatkach na sekundę"
Aczkolwiek tak czy siak zwracam honor, są rodzynki oferujące 60 FPS i RT, choć już nie 4k jak w tym przypadku i z paroma kompromisami (mniejsze tłumy i traffic na mieście).
Też w sumie ważne, że wspomniany przez nas Marvel's Spider-Man to jeden z exów Sony, zazwyczaj o wiele lepiej dopracowanych i zoptymalizowanych pod PSki, nie tak jak multiplatformy.
Co do pościgów policyjnych, to już był o tym news :D
Deweloper stwierdził bowiem, że to nieprawda, iż wszystkie produkcje osadzone w otwartym świecie posiadają wspomnianą mechanikę. Za przykład podał zaś Elden Ring oraz Sonic Frontiers
https://www.gry-online.pl/newsroom/pawel-sasko-odpowiada-dlaczego-w-cyberpunku-2077-brakuje-policyjn/z320ffe
Dawno nie było żadnego patcha, więc zobaczymy czy czymś zaskoczą. Ja czekam.
CDP to raczej nie będzie drugie Hello Games. Obawiam się ze ilość zmian nie będzie powalająca a same zmiany nie odmienią losów tej gry.
Chociaż chciałbym się mylić, aby moje czwarte podejście zakończyło się możliwością przejścia gry.
Jeśli CDProjekt ma jakiś problem ze sprzedażą CP to jest to jedynie wina oczekiwań samego CDProjektu. Nie wiem jak można "odmienić" los gry która w tej chwili na 100% jest w okolicach 50 najlepiej sprzedających się gier wszechczasów.
Czy ja coś mówiłem o sprzedaży?
Gra mogłaby sprzedać się i dziesięciokrotnie lepiej a i tak nadal być pośmiewiskiem i cieniem swoich zapowiedzi.
Grając w grę mało mnie obchodzi czy to jedyna sprzedana kopia czy jedna z milionów.
Ile z tego to był preorder bo ludzie dali się nabrać na bajki działu PR?
Nie zmienia to faktu że gra się podoba nawet w obecnym stanie, ma w tej chwili pozytywne oceny i na każdej wyprzedaży jest best-sellerem. Żarty z CP są coraz rzadsze i nawet jakby CDProjekt nie ruszył już niczego to prawie na 100% gra będzie zapamiętana jako coś dobrego z dużymi problemami - jak na przykład Vampire: The Masquerade – Bloodlines czy Stalker.
aby moje czwarte podejście zakończyło się możliwością przejścia gry.
Polecam GeForce Now, pierwsze podejście tuż po premierze, 144h na liczniku i gra ukończona ;)
Legion 13 - Nadal za bardzo nie rozumiem co ma sprzedaż gry na premierę czy na przecenie do jakości zapowiadanego patcha i plotek które próbują przewidzieć co tam będzie. Wg mnie za wiele tak nie będzie a ludzie robią sobie niepotrzebnie nadzieje na więcej i znów się rozczarują. Ja się wole pozytywnie zaskoczyć.
JeicamPL - Nie o wydajność tu chodzi a jakość samej gry. Nie jestem w stanie wczuć się w grę gdy co chwile zastanawiam się czy to co widzę to błędy czy tak miało być. Walki z interfejsem. Najgorsze jest natomiast to ze styl gry który preferuje w takich tytułach - skradanie, hakowanie sprawia ze gra jest monotonna i nudna. Od gierki w hakowanie do dziś mam PTSD. O niedziałających skilach nie ma co wspominać.
Wiem ze tego nie przebudują od zera, ale może chociaż sprawia ze nie będzie to aż tak waliło po oczach i da się grę przejść bezboleśnie, a resztę zmodować.
Czaję
Na szczęście mi do miłego spędzania czasu z tytułem wystarczy świetna historia/fabuła, postacie, klimat czy świat i nawet przeciętny gameplay nie popsuje wrażeń. Oby naprawili to co trzeba, bo gra jest tego warta, poza gameplayem to naprawdę świetny tytuł.
Fabuła też nie każdemu się podoba. Potencjał na fabułę nie został wykorzystany, jak należy. Możliwości i pole do popisu zostały zmarnowane. Mówią to nawet niektóre recenzje.
A jak było ogólnie z recenzjami CP dobrze wiemy, lepiej ich nie wspominać.
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi
doświadczonych graczy od lat — starszych nawet od Ciebie
To, że ktoś żyje na tym świecie dłużej niż ja nie znaczy, że wie lepiej ode mnie co może mi się podobać, a co nie :)
Jeden popatrzy na coś mniej krytycznie, bo mu na danym aspekcie nie zależy, inny pojedzie po tym o wiele mocniej itd.
Ale gdzie byś nie spojrzał, to po premierze było duże rozczarowanie
Gdzie bym nie patrzył, czy to po znajomych czy po obserwowanych kanałach YT/Twitch, w większości CP podobało się bardzo, zwłaszcza fabuła. Ot, każdy żyje w swojej bańce informacyjnej. I akurat kwestie fabularne, historii czy prowadzenia postaci to najczęściej wychwalane aspekty tego tytułu.
po obserwowanych kanałach YT/Twitch
:)
Czytaj wszystko ze zrozumieniem
A doświadczenie w branży nie ma nic do rzeczy, rozmawiamy o fabule, nie aspektach technicznych, niuansach procesu deweloperskiego, czy czegokolwiek w czym doświadczenie w branży mogłoby pomóc.
Btw gram nałogowo w gry od 20 lat, mam większy staż i doświadczenie niż nie jeden z tych twoich autorytetów YouTubowych.
Nikt nie ma racji, to jest fabuła, jednym może się podobać innym nie, to nie są aspekty techniczne, gameplay czy cokolwiek innego, w których można powiedzieć, że jest dobre, bo A i złe, bo B.
I wskaż mi proszę inną grę (powtarzam, grę) w tych klimatach, która ma tak dobrze napisaną historię i postacie, tak dobrze i immersyjnie ją przedstawia, której fabuła angażuje gracza od początku do końca, która ma tak dobrze zrobiony fabularnie świat, która tak dobrze przesiąka klimatem itd.
tej fabule nie ma nic nowego. NIC
Jak we wszystkim, filmach, książkach, muzyce w obecnych czasach, gdy napisano już o wszystkim, nakręcono w każdy możliwy sposób i nagrano każdy możliwy dźwięk, niczego nowego nie odkryłeś.
I nie, to nie jest kwestia podobania się. Kwestia doświadczenia, obycia z tym gatunkiem. Stare byki to wiedzą.
Dlatego nie ma co tak wyróżniać, jaka ta fabuła wyjątkowa.
I jeszcze jedno. Wiedźmin 1-3 jest adaptacją.
Ten, kto zna dobrze gatunek Cyberpunka, wie, że są lepsze fabuły.
Zapewne, w książkach, filmach, grach RPG (papierowych, jak sam Cyberpunk Pondsmitha), ale dalej nie podałeś przykładu gry komputerowej w tych klimatach. Hm niech zgadnę, bo nie ma?
I nie, to nie jest kwestia podobania się.
Jak najbardziej jest. Dalej można znać wszystkie twory cyberpunkowe na wskroś, a lubić fabułę w CP 2077. Ba, można nawet uważać, że jest lepsza od klasyków gatunku.
I jeszcze jedno. Fabuła do Wiedźmina 1-3 jest adaptacją, Więc to nie pracownicy CDPR tworzą fabułę
Bynajmniej. Większego bullshitu dawno nie słyszałem. Fabuła gier toczy się po książkach i z książkami ma wspólne jedynie postacie, świat i historyczne wydarzenia. Reszta to czysta wizja twórcza CDPu.
A jak tworzą gry, to widać. Więcej w tym reklamy niż prawdy.
Oj tak, przeszarżowali z marketingiem w CP choć nadal ich tytuły to jedne z najlepszych na rynku.
Wiele rzeczy pozmieniali — w tym właśnie daty, ale to akurat nie ma znaczenia. Jest to forma adaptacji i tyle.
https://gameplay.pl/news.asp?ID=98812
Deus Ex jest całkiem niezły. Ma wszystkiego po trochu.
Cyberpunk 2077 miał zdecydowanie więcej problemów niż tylko bugi. Jasne, to była dobra gra w złym stanie technicznym. Nawet jeśli jednak wyszłaby bez jednego glitcha, wciąż byłoby na co narzekać. W tym ogromnym, świecącym neonami, brudnym, cudownym mieście robiliśmy trzy rzeczy na zmianę
Powiem tak. Sama fabuła (nawet jeśli dobra, mniejsza z tym), to jednak trochę za mało. Wyszło, jak wyszło. Miejmy nadzieję, że będzie lepiej.
Jest to forma adaptacji i tyle.
Za PWN: adaptacja - przystosowanie utworu literackiego do wystawienia na scenie lub do sfilmowania; też: utwór literacki w ten sposób przystosowany.
Nie masz pojęcia co oznacza ten termin
Wspomniany przez ciebie blog to osobista opinia, jak najbardziej subiektywna o czym cały czas piszę...
Poza tym cytat z niego: Fabuła też stoi na bardzo wysokim poziomie… ale pod warunkiem, że porównujemy ją z innymi grami (RPG i nie tylko) i/lub traktujemy jako samodzielny byt.
Gry to całkowicie inne byty niż książki czy filmy (o czym cały czas piszę...), choć próbami przedstawienia historii coraz bliżej im do tych drugich.
Deus Ex jest całkiem niezły. Ma wszystkiego po trochu.
Zgadzam się, Human Revolution również świetny.
Twój cytat o CP jest totalnie z czapy, rozmawiamy o fabule, a ty wylatujesz z opisem gameplaya, do tego wyrwanym z kontekstu.
Miło się rozmawiało, ale skończmy już, bo dziad o chlebie, a baba o niebie.
Dokładnie, zakończmy to, tym bardziej że powiedziałem, że "dobra fabuła to za mało". Ja o pierniku, Ty o wiatraku.
Co do adaptacji, chcesz być mądrzejszy od samych Redów? To nawet sami Redzi nie zaprzeczą, że gra Wiedźmin jest adaptacją.
Zauważ, że to nie Ty o tym, decydujesz.
Egocentryzm zaspokojony? Chyba nie do końca.
I znowu nakręcanie oczekiwań, a później będzie zdziwienie redaktorów, że gracze są rozczarowani? Obym się mylił, ale raczej ten "wielki patch" będzie paczką kolejnych poprawek które mają doprowadzić grę do stanu w jakim powinna być wypuszczona na premierę. Może dorzucą jakieś śmiecie pokroju kurtki, auta i skórki na johnege, ale metro? pościgi? hahhahahaha
Jeśli pojawią się pościgi policyjne to chyba w formie instancji/ mini questa gdzie musi się załadować konkretny scenariusz pod pościg jak z misji fabularnych.
Nie sądzę żeby CDP na tym etapie miał możliwość implementacji dynamicznych pościgów w otwartym świecie. Przecież musieliby zmodyfikować całe AI ruchu ulicznego (jeśli nie napisać go od zera).
Dlatego żadnych pościgów i żadnego metra nie będzie. Ta plotka pozostanie plotką.
Ale sama mechanika pościgu przecież jest już w tej grze i można ją sobie odblokować modem, tylko jest nieskończona xD
Akurat metro w jakiejś ubogiej formie, by chyba przeszło. Ot, wchodzisz do metra, wybierasz cel i włącza Ci się jakaś krótka cutscenka i jesteś już na miejscu, czyli coś takiego jak było np. w Spider-Manie na Playstation.
Ale takie coś, by było bez sensu, skoro jest już szybka podróż i raczej nie zadowoliło by to ludzi.
Mija rok odkad ta gre ukończyłem (a itak czekalem niemal 3 tygodnie z zakupem na patche) na PC i teraz po roku czytam, ze wersja nextgenowa ma miec detale srednie z niektorymi wysokimi?
Tak gralem na preniere na RX580, ktory jest ok 2.5x slabszy od GPU siedzacym w XSX.
Nie widzę tu optymalizacji, tylko dalej kaszane.
Metra w grze nie bedzie, nie zostalo wyprodukowane i w sumie nie jest potrzebne, wystarczy usprawnic szybka podróż, zeby mozna bylo z dowolnego w dowolny punkt szybko sie przenosić.
A co dl DLC? Ta gra wrecz blaga o kilkadziesiąt dodatkowych singlowych misji i postaci. Najciekawsze watki sa urwane, np co z Burmistrzem miasta, znika i co dalej, albo ten gosc z granatem zamiast nosa, dali z nim jedna misje i tyle?
Ta gra to beta, te dlc z uzupełnieniem kampanii sa konieczne, zeby chociaz ta gra byla 1.0 bo teraz to wyglada jakby w 60% ktos zakonczyl developing zadan i skupiono sie na domknieciu tylko glownego wątku.
Jakas edycja rozszerzona z dosaniem kilkudziesięciu questow i domknieciem wszystkich watkow z gry jest koniecznoscia.
CDP tyle setek milionów zarobil na tej grze, ze ma pieprzony obowiazek gre dokonczyc, nawet za ta kase, ktora od graczy wyszarpal.
Twoja karta nie jest 2.5x słabsza. Z testów Digital Foundry w grach multi-platformowych wynika że GPU z XSX w najlepszym wypadku ma wydajność w okolicach RTX 2070, czyli jest 70-90% wydajniejsze od rx580. Jeżeli ta dynamiczna rozdzielczość będzie się trzymać w okolicach 75% 4k to i tak gra przeszła bardzo porządną optymalizację żeby tak działać.
W testach Digital Foundry GPU z XSX porównywali do 2080 Super, a z PS5 miedzy 2070 a 2080.
Według mnie trochę dziwnie to rozgrywają. Rozumiem brak informacji o update żeby znowu nie zawieść graczy, ale z każdym tygodniem bez patcha i informacji o nim moje wymagania coraz bardziej odsuwają się od: Naprawcie trochę bugów i dodajcie trochę questów do Naprawcie wszystko i dajcie duże DLC fabularne za darmo.
ja nie wiem czego wy się spodziewaliście mimo że podniosłem w grze zasięgi i szczegóły poza ultra + RT to grałem na przysłowiowych 40fpsach w 4K na 3090 która też miała OC ok. 9%. Bez tej zabawy z podniesieniem zasięgów i szczegółów na ultra i tak nie dobijała do 60fps w 4K na 3090 z OC +9%. Oczywiście można zawsze zrobić lepszą optymalizację ale po Wiedźminie 3 wiadomo jak to wyglądało zresztą to samo było po tym jak nagle po patchu 1.06 na którym grę skończyłem zaczęły się cięcia oprawy graficznej w cyberpunku.
Na konsoli te 60fps w ultra z RT z 1080p które i tak dobrze się skaluje do 4K to wręcz super wiadomość. Zawsze pozostaje też granie bez RT jak komuś to przeszkadza.
Z jednej strony, jak zwykle, nie ma się co nastawiać bo potem znowu rozczarowaniom nie będzie końca. Z drugiej strony, oni dłubią w tej grze już ponad rok od premiery a z początkiem marca będzie rok i trzy msc. To jest potężny przedział czasu biorąc pod uwagę, że wedle plotek, obecna wersja projektu powstawała tak naprawdę od połowy 2019 r. z czego ogromna część pracy polegała na wycinaniu zawartości której się nie da skończyć oraz klejeniu reszty aby jak tako trzymała się kupy... Tak więc na tę chwilę wygląda to tak:
Ponad rok prac + ogromne zasoby finansowe (prezes zadeklarował że naprawiając CP77 nie będą się liczyć z kosztami) + wycięty content (pytanie ile go jest) + ogromny feedback od graczy
Jak dla mnie istnieją przynajmniej podstawy żeby sądzić że to może być coś naprawdę dużego. Z drugiej strony rozumiem tych którzy chcą trzymać oczekiwania jak najniżej i się nie zawieść.
A co do tego co ma się w grze znaleźć to zazwyczaj te wszystkie przecieki wyglądają jak losta marzeń przeciętnego gracza. Z drugiej strony REDzi na pewno znają opinie społeczności i wiedzą o co jest największy krzyk.
Tyle było mówione, pisane żeby nie mieć oczekiwań z kosmosu, nie jarać się byle plotką albo innymi niepotwierdzonymi informacjami
A co jest po kilku miesiącach? Byle wpis z 4chana i ludziom odbija xD Teraz grafika może prawdziwa może nie, ale oficjalnie co będzie w patchu nikt nie powiedział, a ludzie i portale już nakręcają
A potem łeeee nie ma tych wszystkich rzeczy które czytałem w zmyślonym wpisie
Będzie podbicie grafiki rozdzielczości ilości przechodniów i to wszystko.
Fajna okładka, podoba mi się dużo bardziej niż ta z wersji premierowej.
Co do zawartości patcha - uwierzę, jak zobaczę te "cuda na kiju", ale "nie wydaję mi się", że je zobaczę ;-). Swoją drogą jakoś nie bardzo mam chęć do tego tytułu wracać, z perspektywy czasu, to strasznie mnie wersja konsolowa (PS4) wymęczyła :/. Do Wiedźminów (2 i 3) miałem ochotę wrócić zaraz po pierwszym przejściu (co też i stało się), zresztą w trójkę chętnie znowu bym pograł (po raz trzeci). Do CP 2077 jakoś mnie nie ciągnie...
Patrząc co zrobili do tej pory w ciągu roku to żadna z tych informacji nie wydaje się być jakkolwiek ciekawa.
Metro pewnie ukradzione z modyfikacji, w taksówki nie wierzę, pościgi policyjne też nie wierzę, chyba że przez to określenie ktoś ma na myśli, że policja nie przestaje nas gonić gdy odejdziemy 10 metrów od miejsca zdarzenia i się po prostu będą spawnować na większym obszarze.
PROSZĘ O WYTŁUMACZENIE
Czy opcje graficzne to jakieś fake info?
Jakim cudem tryb Quality to średnie ustawienia w 30fpsach?
Jeżeli to prawda to Redzi pojechali po najniższej linii oporu.
45 fpsów mam na laptopie w 2k na ultra.. a przecież mówimy tutaj o konsolach nextgenowych.. No logicznie się tutaj nic nie spina czy ja się mylę?
Nie byłby to pierwszy raz z tą linia oporu "reduf" :P mnie tylko interesuje skoro mam pudełko na ps4 to dostane aktualizacje do ps5 i to będzie to samo co pudełko z białym paskiem na ps5 ? jakoś średnio chce mi się płacić za dedykowany krążek
Next geny mają wydajność na poziomie RTX 2070 (oczywiście DLSS OFF i RTX OFF). Przy testach w 4K RTX 2070 na wysokich z quality DLSS ma 29-31 klatek w cyberpunku. Bez DLSS pewnie spada grubo poniżej 30 klatek, skąd więc w PS5 przy podobnym GPU i bez DLSS miałyby się wziąć te wysokie ustawienia przy 30 klatkach ??
Może Te informacje nie są prawdziwe, ale odpowiadają temu ,co bez większych optymalizacji udałoby się zrobić z obecną wersją PC-tową przeniesioną na konsole. Optymalizacje mogą być nie do końca możliwe, bo jest całkiem możliwe, że zostawią miejsce na dorzucenie contentu.
Typa nie słuchaj RTX 2070 7.465 TFLOO / XBOX Nagi RDNA 2 12 TFLOP faktycznie to samo... Ogólnie bym poczekał na prawdziwe wieści od redow a nie od tych pseudo redaktorów. Dawno wiadomo to co tu wymienili z tą policja to fake newsy. Tak jak fake znawca kart. Jeśli już to bliżej jej do RTX 2080Ti/2080// Radeon RX Vega 10.
Zapomnieliście do tej listy dopisać loty w kosmos i battleroiale...
Znowu rodzi się hype i znowu będzie zawód, bo CDP poszedł inną drogą niż oczekiwali fani.
Z najnowszych plotek wynika, że patch 1.5 zadebiutuje w przyszłym miesiącu i zaoferuje m.in.:
- działający system metra
... (i tak dalej)
- pościgi policyjne.
Jakoś nie chcę w to wierzyć. Zbyt dużo zawartości jak na jedna, zwykła łatka. Tym bardziej, że to tylko plotki. Wolę zachować bezpieczny dystansu do plotki i "przecieki". XD
Niech poprawia chociażby drawdistance na pctach, który obniżyli, bo nie potrafią optymalizować gry na WLASNYM SILNIKU
Następny który nie rozumie co to znaczy optymalizacja... Optymalizacja to głównie obniżanie poziomu detali i wyłączanie efektów graficznych. Jasne czasem się zdarza jakaś znacząca optymalizacja kodu która poprawi wydajność, ale w najlepszym wypadku taka znacząca optymalizacja to kilka % przyrostu wydajności (przeważnie nawet nie przyrostu samej wydajności tylko redukcji stutteringu) kosztem ogromnego nakładu pracy.
Chyba ty nie rozumiesz.
Optymalizacja, głównie polega na napisaniu kodu, który zżera jak najmniej zasobów, czy to ramu, vramu, czy to CPU, poprawnie korzysta z wszystkich dostępnych rdzeni itd.
Jak się robi gry, które wyprzedzają sprzęty, to też trzeba umieć korzystać z architektury i mieć pewne obejścia limitów
Jak się pisze jak najszybciej żeby skończyć, to potem masz idiotyczne rozwiązania, słaba optymalizację.
Rockstar w przypadku gta online pokazał, że nie potrafi napisać poprawnie prostego parsera JSONa, podstawowej rzeczy.
Potem modderzy jak robią reverse engineering tego kodu i upubliczniają, to kto zna się na danym temacie, to wali facepalma.
Optymalizacja to głównie obniżanie poziomu detali i wyłączanie efektów graficznych.
Nie zawsze musi być tak. Są wiele sposoby. Na przykład napisać silnika w taki sposób, że gra będzie pokazać tylko te grafiki, co jest w zasięgu widzenia gracza, a inne rzeczy poza zasięgu są po prostu wyłączone, albo celowo osłabione w postaci "mgły" lub inne efekty. Dlatego dzisiejsze gry widzimy krajobraz o wiele dalej niż w przypadku Gothic 1-2 i mgły. Albo w Dead Space, gdzie następne mapki są załadowane za każdym razem, kiedy korzystamy z "windy". Albo grafika wektorowa zamiast grafika rastrowa (kto zna na grafiki, ten wie), co oszczędzi trochę miejsca na dysku. Albo napisać kody i skrypty w taki sposób, że wymaga to mniejszy wysiłku CPU, ale efekt końcowy na monitorze będzie ten sam. Nie zawsze musi być to downgrade. To jak pakowanie różne rzeczy do bagażnika w odpowiedni sposób i od Ciebie zależy, czy więcej rzeczy mieści.
Takim przykładem jest recykling elementów, las stworzony z jednego modelu drzewa, gdzie po prostu każdy z obiektów jest umieszczany inaczej, w innym kierunku, bardziej lub mniej zagłębiony w teksturach imitując wysokość czy w ogóle schowanie całego drzewa pod ziemią i zrobienie z niego krzaku. W ten sposób do pamięci ładujesz tylko jeden obiekt którym generujesz cały las, oszczędzając masę zasobów. Tak jak w Mario chmury i krzewy był tym samym elementem graficznym tylko w innym kolorze.
Tylko do tego trzeba ludzi kreatywnych i zdolnych a przede wszystkim kompetentnych a takich CDPR nie posiadał przy tworzeniu Cyberpunka co widać na każdym kroku, nawet już po premierze.
Cięcia grafiki to najprostszy sposób z jednocześnie najgorszymi skutkami, dużo skuteczniejszą i niezauważalną metodą by było, gdyby np. wyczyścili śmieci z mapy, bo w tym momencie jadąc miastem możesz natknąć się na dziwnego lag spike, bo pod ulicą wyrenderuje się całe pomieszczenie, które zostało wycięte z gameplayu, ale dalej tam jest, dalej ma przedmioty i inne interaktywne obiekty. Tak samo jak kompletnie spieprzyli z wykrywaniem kolizji masy obiektów, wózek sklepowy z workami na śmieci jest w ciągłej interakcji zasypując procesor obliczeniami fizycznymi.
A podstawą porażki optymalizacyjnej Cyberpunka jest idiotyczny wręcz nacisk na "spójną mapę bez ładowania". Postawili sobie to za punkt honorowy i go wykonali, tylko w sposób potocznie rozumiany, czyli świat bez ładowania oznacza u nich dokładnie to co oznacza sformułowanie. Dzięki temu idąc sobie ulicą ładują ci się w całości lokacje do których nie masz dostępu, tak jak z pokojami w Chmurach. Nie dostaniesz się do nich bez misji, wjedziesz tam tylko i wyłącznie windą. Czemu nie można było zrobić niewidocznego ekranu ładowania w trakcie podróży? Bo nie, bo świat miał być bez doczytywania i cyk, masz rozwaloną optymalizacje czymś, co kompletnie nie wpływa na gameplay.
Oni chcieli już to przy Wiedźminie 3 zrobić, ale był tam ktoś z mózgiem we właściwym miejscu, kto stwierdził, że to będzie zbyt obciążające i dlatego zrezygnowali.
Spokojnie zaraz partacze z cdpr ostudzą wasze oczekiwania dementując, że cokolwiek z tego to prawda.
Tak myślałem. Dziękuję za info.
jeśli dobrze liczę to jest już 3 "artykuł" o tym ze zaraz będzie patch. Czyli nie o patchu, tylko o tym ze patch którego jeszcze nie ma zaraz będzie :)
Coraz bardziej mnie zadziwia ta strona i coraz częściej myślę o usunięciu konta. Kiedy sie nie zaloguje to albo jakas "topka" albo news właśnie w takim stylu.
Update:
Dzięki Bukary. A miał być dzisiaj dzień dobroci dla Redów. Dalej są tą samą zakłamaną firmą. Ale moderzy im pomagają zobaczymy co z tego wyjdzie.
Też przeczuwałem, że to fikcja. To zbyt piękne, żeby było prawdziwe.
W końcu to tylko łatka, a nie oficjalny dodatek czy "edycja rozszerzona".
No ale jak taki gościu udostępnia https://twitter.com/Onion00048 to musi być prawda. Przecież on codziennie chodzi na lunch z prezesami EA, UBI, RED, Blizzard.
Moja rada - nie wierz w plotki, ani większości youtuberzy, co zarabiają na "liczby odwiedzin", ani inni ludzie, co nie pracują dla firmy np. CD-Projekt.
To tylko plotki i przypuszczenie, co nie zawsze mają wspólnego z rzeczywistości.
Interesują mnie wyłącznie potwierdzone fakty. Miłego grania!
hmm redzi zdementowali "leak" ale Dalej są tą samą zakłamaną firmą. czyli się to wszystko w patchu pojawi... HAA szach mat
Nowe konsole grę co ma już rok czasu ponad ciągną na ultra w fulHD tylko w 30kl AAAHAHAHAHAHA!!!
Nie widzę niczego nadzwyczajnego w tych "domniemanych" dodatkach i szczerze nie rozumiem gadania typu "znowu krecicie hype" heh... Kurde przecież to co opisuje ten news czyli metro, taksówki, styliści przecież to banały albo zakładamy że CD Projekt tak jak mówi "rozwija grę" albo... Tego nie robi.
Według mojej osoby powinni z tym patchem dodać sporo nowej zawartości za frytki. Popatrzcie np na No Mans Sky... Tam przecież każdy konkretny patch = jakaś tam nowa zawartość. Gdyby poprawili tylko bugi i grafikę... Oh popłakałbym się ze śmiechu.
Niepodoba mi się wzmianka co do grafiki "odpowiednik ustawień na PC takich i takich" bo ta gra nawet na tej platformie dupy nie urywa i jest wiele do poprawy przede wszystkim rendering małych obiektow/popin... Wiele mogliby poprawić na PC chociażby symulacja warunków pogodowych... Burze, deszcz itp... To przecież też podchodzi pod grafikę. I powinni rozwinąć takie aspekty zarówno na PC jak na nowych konsolach.
Chętnie bym skończył Cyberpunk raz jeszcze tylko że na XSX a nie na PC ale jednak wolałbym szybciej dostać nową wersje Wiedźmina 3 niż Cyberpunk-a.
Te rzeczy, które mają rzekomo dojść, to raczej to, co chcieliby, by doszło, a nie co dojdzie do gry xD
Już w ogóle zapomniałem o tej grze.
z tych trybow graficznych wynika ze jak mam ustawiona grafe na maxa w cp77 i ponad 80fps to moj pc jest lepszy od nowych konsol
czyli przez najblizsze 10 lat nie musze zmieniac nic w kompie bo gry beda robione pod te gufniane konsole ;D
Ok może konsole mają wydajność 2070 ale nie można tego tak porównywać. Gra robiona tylko na konsole będzie i tak wyciskała dużo więcej fpsow na słabszej rzekomo konfiguracji niż na PC. Bo optymalizujesz ją tylko pod jedną konfiguracje a nie jak na PC pod XXX. Raczej tak słabo to będzie działać bo redzi mieli silnik multiplatformowy i skupili się w pierwszej kolejności jak mówili na wersji PC a potem mieli problemy aby dostosować ją do konsol (bo za bardzo polecieli bez trzymanki) i musieli ciąć efekty. Czytam stare informacje z premiery i latek.. Lepiej nie ruszać tej gry na konsole. Jak widzę co było z łatką 1.23 lub 1.3 to parodia. Tutaj nie ma mowy o optymalizacji tylko jest mowa o ratowaniu gry każdym kosztem na konsolach aby to sprzedać. Patch 1.23 / 1.3 na PS5 rozdzielczość spada do 920p… Na Xboxie 1100p.. dla mnie to wstyd i żart.Tasdeadman rewelacyjnie opisał optymalizacje. Redzi tak namieszali z silnikiem, ze kroją gdzie mogą bo jest on nienaprawialny. Lepiej w nim nie grzebać bo wybuchnie.
Mimo, ze mam PS5 to CYberpunk lezy u mnie nieograny na PC. I raczej sprobuje go dograc po patchu na kompie. Czekalem az nowe karty graficzne stanieja i niestety sie nie doczekalem ;) Ale fajnie, ze cos sie ruszylo.
Ale fajnie, ze cos sie ruszylo.
W jakim sensie? Chodzi o rynek kart graficznych czy o CP2077? Pytam, bo wygląda na to, że coś mnie ominęło.
Patałachy robią łaty ??
Po roku od premiery gra dalej jest niegrywalna ! (osobiste odczucie).
z kilkoma modami da się grać dość przyjemnie, ale podstawka odbiega daleko od oczekiwań i zapowiedzi.
i jeszcze jedno; pobieranie patchy (65gb), bo dodali skórkę - ochyda !!!
ja mam limit 150 Gb/m-c i pobieranie takich łatek to porażka.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLbBKN48L5CjTZkQk26uX9j7j-7jMzVfdK
Zastanów się dobrze, "za darmo to uczciwa cena".
ciekawe ile nowych bugów się pojawi.
Bardzo za późno jeśli chodzi o konsole...
Kto ograł to ograł ja ograłem na XSX, chodź ostatni patch spowodował oprawę bardzo ubogą, miasta dość pustawe...
Obleciałem 2x na nomadzie i korpo na XSX, sprzedałem za 70zł
bardzo za późno.
Patch dla tych co mają PC i digital wersję gier.
Chyba już powinni mówić current-geny zamiast next-geny.
XSX i PS5 już są na rynku półtora roku :)
i zaloze sie ze znowu po premierze patcha next genowego bedzie problem z Sony jak ostatnio bo znowu sie PS5 rozkraczy na tej grze ic by to nowego nie bylo bo na PC i xboxie jakos problemow nie bylo az tak wielkich
Po aktualizacji na PS4 gra przestała działać. Ja dziękuję za taką aktualizacje.