Gloomwood - spadkobierca serii Thief trafi do sprzedaży w tym roku
w EA w którym posiedzi pewnie z 2 lata jak nie lepiej... Wrath też już się kisi w dewelopingu o rok za długo ponad i daty premiery nie widać...
Gdyby tak jeszcze twórcy przeszli na silnik z UE5, ehhhh. Przydałby się również wskaźnik ukrycia jeśli już tak mocno inspirują się serią Thief.
a Ty myslisz ze przejscie na UE5 powoduje magicznie, że każda gra wyglada najpiękniej na świecie? nie? Tu widać jak na dłoni, że wszystko jest lowpoly i po prostu ta gra tak bedzie wygladac, bez względu na to jaki silnik bedzie miała.
Zainspirował się serią Thief i grafiką pierwszego Gothica... ale wygląda ciekawie.
Pixel art już powoli od pewnego czasu ustępuje pola grom stylizujących się na produkcję z PSX czy końca lat 90-tych/początku tego wieku.
Co nie zmienia to faktu, że gry Indie w stylu pixel-art też nadal powstają i nie przestają mnie zachwycić.
Raz jest gra w stylu pixel-art, a raz jest gra w stylu Gothic, a raz jest gra w stylu PSX. Po prostu mamy dużo różne gry od różnych twórcy gier, który każdy znajdzie coś dla siebie.
"Zainspirował się serią Thief i grafiką pierwszego Gothica... ale wygląda ciekawie."
Zarówno Thief i Gothic pod względem klimatu i sposobu budowania lokacji są dość podobne do pierwszych części Tomb Raider. Od razu rzucało się w oczy, że Thief ma wiele z Tomb Raider, a Gothic z Ultima i Tomb Raider.
Gry z czasów Psx zwłaszcza 3d z pikselozą z drugiej połowy lat 90' na pc jednak trochę lepiej wyglądały ze względu na akceleratory graficzne Voodoo, RIVA TNT, Geforce itp., a później zwiększyła się jeszcze mocniej różnica z powodu fanowskich tekstur HD z jakością 4x lub 8x lepszą od pierwotnych oraz możliwości odpalania w wysokich rozdzielczościach co jednak mniej daje niż tekstury, ale też jest progresem.
Gloomwood zdaje się wyglądać gorzej niż Tomb Raider 1-3 oraz Thief 1 i 2, gdy do nich dograłem mody graficzne. Chodzi głównie o ostrość i wyrazistość tekstur. Bo efekty ma lepsze Gloomwood rzecz jasna.
Polecam z gier 3d retro również Might and Magic 6 i 7, System Shock 2, Deus Ex 1, Wizardry 8, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Call Of Cthulhu:Dark Corners Of The Earth, Pathologic. Też mają mega klimat.
Spadkobiercą Thiefa nie jest i nie będzie, bo to nawet nie wygląda w połowie dobrze jak pierwszy czy drugi Thief. Może gdy dodadzą więcej elementów skradankowych, usuną te świecące, tandetne oczy przeciwników to będzie coś warte zagrania. Klimacik fajny, ale dotychczasowe materiały jeszcze mnie nie przekonują do zakupu na premierę a tym bardziej wczesnego dostępu.
Prawda. To po prostu inna gra na innym uniwersum, który cześć rozwiązanie rozgrywki zostało zapożyczone z serii Thief. Ekwipunek jak widzę, to zostało zapożyczone z Resident Evil 4.
Czy gra będzie dobra i ciekawa, to będziemy się przekonać w dniu premiery.
Rzeczywiście ekwipunek bliźniaczo podobny jak w Re4. Ciekawe czy też będzie można powiększyć walizkę :)
Na plus wygaszanie źródeł światła jak w Thief, Styx czy Amnesia: The Dark Descent. W mroku nasze szanse wzrastają na niewykrycie :)
W Thief fajne jeszcze jest, że każdy rodzaj podłoża jest inny i te głośne wymagały pokrycia czymś lepkim, by nie było słuchać kroków.
Możliwość gaszenia świateł, czy kradzieży kluczy na plus. Ale broń palna i wybuchowe pułapki wciąż sprawiają, że wyjście siłowe wydaje się zbyt łatwe. Najlepiej byłoby, gdyby maksymalnie ograniczyli dostępność amunicji. I żeby usunęli te wybijające z klimatu światła w oczach. Wiem, że w skradance trzeba jakoś sygnalizować stan zaalarmowania wroga, ale da się to zrobić samym zachowaniem przeciwników, z dodatkiem komentarzy typu "co to było, coś słyszałem, zdawało mi się itp."