Kroniki Myrtany modem roku 2021 wg społeczności ModDB
I bardzo dobrze! Nie wiem czy kiedykolwiek widziałem tak rozbudowany mod, który mógłby bez problemu być równocześnie płatnym dodatkiem. To prawdziwy majstersztyk a twórcy świetnie oddali klimat Gothica. Jak dla mnie to bez problemu GOTY. Nigdy nie myślałem, że powiem tak o modyfikacji
45h już wbite na steamie a do końca moda daleko. Jest to chyba najlepsza modyfikacja w jaką grałem. Nie chyba, na pewno. Przecież to spokojnie mógłby być oficjalny prequel Gothica, taką jakość to prezentuje.
Piranha Bytes powinna ich zatrudnić, bo śmiem wątpić czy Elex 2 będzie choć w połowie tak wciągający.
I bardzo dobrze! Nie wiem czy kiedykolwiek widziałem tak rozbudowany mod, który mógłby bez problemu być równocześnie płatnym dodatkiem. To prawdziwy majstersztyk a twórcy świetnie oddali klimat Gothica. Jak dla mnie to bez problemu GOTY. Nigdy nie myślałem, że powiem tak o modyfikacji
45h już wbite na steamie a do końca moda daleko. Jest to chyba najlepsza modyfikacja w jaką grałem. Nie chyba, na pewno. Przecież to spokojnie mógłby być oficjalny prequel Gothica, taką jakość to prezentuje.
Piranha Bytes powinna ich zatrudnić, bo śmiem wątpić czy Elex 2 będzie choć w połowie tak wciągający.
Piranie w ogóle powinny zatrudnić nową krew, która nie boi się eksperymentować czy faktycznie oddać ducha klasyków, ale oni wolą siedzieć w swojej niszy. Z jednej strony to rozumiem, bo mają zagwarantowane grono fanów, z drugiej nigdy się nie przebiją do szerszej świadomości. A ja sam już po prostu tracę zainteresowanie ich kopiuj-wklej, które nie dorównuje pierwszym Gothicom.
Wujek Władek/MineBeziX
Niestety macie rację. Studio PB błysnęło przy Gothic 1 i 2, a potem produkowało co raz słabsze gry.
Kroniki Myrthany ośmieszają Risen 2 i 3 oraz Elex 1.
Elex był wciągający, więc nie widzę problemu aby 2 była wciągająca :)
Ten elex chyba coś wam zrobił ze go tak hejtujecie xd
To żaden hejt. PB dawno skończyła się. Ich gry były co raz słabsze i już niczym nie potrafiły się wyróżnić w branży jak dwie pierwsze, które wyprodukowali.
Jak to nie potrafia sie wyróżnić? że co? właśnie to Elex wyróżnia sie światem - polaczenie fantasty z scifi. Połączenie techniki i magii było w Arcanum, pozniej co wiekszego wyszlo w tych klimatach?
Riseny 1 i 3 sa bardzo spoko, (dwojka sie zagubila, to musze przyznac) Elex jedynka jest swietny. Dwojka (bazujac na previewach) bedzie chyba nawet lepsza.
Hejters i wannabe specjalisci od giereczek gonna hejt, reszta sie bedzie dobrze bawic.
To żaden hejt. PB dawno skończyła się.
Heh, ja bym chciał żeby taki Ubisoft też się skończył i zaczął robić tak dobre gry jak PB. PB od Risena 3 jest na fali wznoszącej, Elex był ich najlepszą grą od czasów Gothica II. Nowy Elex zapowiada się jeszcze lepiej niż jedynka. Nikt nie jest w stanie zrobić tak dobrego świata w grze jak PB. Nikt. To fakt, nie opinia.
Taka gra jak Elex nie jest godna nawet być wymieniana w jednym zdaniu z Arcanum, które należy do elity gatunku. Poza tym łączenie w jednej grze fantasy, postapo, science-fiction jest ryzykowne, a dla mnie osobiście mało ciekawe.
Elex nie wyróżnia się projektem świata wcale. Tylko pierwsze gry Piranha miały ciekawie zaprojektowane światy na tle całej branży. Elex jest bardziej generyczny, a na dodatek konkurencja robi to teraz lepiej (W3, nowe Asasyny, HZD, KCD, Dark Soulsy), gdy za czasów Gothic 1-2 było na odwrót.
Elex niczym nie wyróżnił się w 2017 roku. Gra jest znacznie gorsza od Gothic 1 i 2 sprzed 20 lat, a porównując do zmodowanego G2NK to zwykły szrot. Coś tak brzydkiego i topornego wydać jak Elex 1 w 2017 i Elex 2 w 2022 to wręcz obciach. Od dawna nie ma w PB nikogo kto uczestniczył przy produkcji pierwszych gier studia poza jedną osobą.
Elex 1 na waszym Steam ma marne 72%. To jest bardzo słaby wynik, gdy tak łatwo osiągnąć tam 90% i więcej nowszym produkcjom.
Kroniki Myrthany 98%.
20-letnie Gothic 1 i 2 90%, gdzie młodsi zaniżają im z powodu grafiki. W latach świetności miałyby na Steam o wiele wyższe noty.
Powiedział ktoś kto uważa Returning za dobre rpg ;D
Kroniki Myrtany tylko utwierdziły mnie w przekonaniu, że moja chłodna ocena do Risena 1 była uzasadniona.
Pierwszy Risen to niezła gra, ale nigdy nie rozumiałem tych wielce pochlebnych opinii. Dla mnie to zawsze były sprawnie wykonane, ale popłuczyny po Gothicu, tytuł bez żadnych ambicji.
Przecież to miasto z Risena, przy Archolos to jakaś bieda mieścina, gdzie nie ma co robić;) A Kroniki Myrtany to jednak mod do 20 letniej gry z wieloma ograniczeniami technicznymi.
Za to w takim Elexie postacie pitolą bez sensu, a w modzie dialogi mają ręce i nogi, są przemyślane.
pieprz99--- R 2.0 NB jest kapitalnym modem, ale nastawionym tylko na rozwój postaci i przeróżne bolidy ( jest już chyba z 8 pod-klas)
boy3--- Elex był cienki jak kaszanka... tragiczny rozwój postaci, beznadziejna walka, a poziom trudności to nieporozumienie, wybijanie zastępów przeciwników aby w nagrodę w domku dostać papier toaletowy... fabuła denna i wtórna.
pieprz99
Returning 2.0 + Alternative Balance ma swoje mocne strony na modłę Ultima i Morrowind, które przecież jako RPG są dużo lepsze od Gothic 1 i 2. Więc siłą tych modów jest rozbudowanie mechaniki G2 o nowe umiejętności, ogrom contentu, większe możliwości w kwestii rozwoju postaci (6 gildii głównych + hybrydy daje kilkanaście możliwości), interakcji, swobody, wygody i mamy znacznie większy wachlarz co idzie zrobić w grze. To nie jest typ moda Kroniki Myrthany, który stawia na konkret, spójność, ale małe możliwości. Czego nie rozumiesz ?
Tak to jest jak nie znasz prawie żadnych wybitnych RPG z lat 1980-2005, że potem zachwycasz się szrotem jak Elex. Ja znam bardzo dobrze wszystkie najlepsze RPG w historii, bo przechodziłem najważniejsze od 3 do 5 razy. Łącznie z najlepszymi częściami Ultima, Wizardry, Might and Magic, Chrono trigger, Final Fantasy 7, Fallout 1 i 2, System Shock 2, Deus Ex 1, Morrowind, Vampire: The Masquerade - Bloodlines itd. W sumie mam za sobą ponad 500 gier RPG.
Przy Ultima 7 z 1992 takie coś jak Elex to jak gra w sam raz pod 6 latków, którzy przy najlepszych RPG z lat 80' i 90' spaliliby sobie zwoje mózgowe.
Zacznijmy od tego:Poza tym łączenie w jednej grze fantasy, postapo, science-fiction jest ryzykowne, a dla mnie osobiście mało ciekawe.
Dla ciebie malo ciekawe, dla innych to jest coś dobrego. Ale ty odrazu piszesz, że Elex to dno bo ci nie odpowiada setting.
I sam napisałeś o Elex: a poziom trudności to nieporozumienie, wybijanie zastępów przeciwników aby w nagrodę w domku dostać papier toaletowy... fabuła denna i wtórna.
To ja to samo moge podpisać pod Returning.
8 klas postaci? po co? no prosze cie, tylko masochisci potrafia przechodzić Returning kolejny raz z rzedu.
A te twoje wysrywy w jakie to ty gry nie graleś to nie komentuje nawet.
Pieprz99- i słusznie, bo twoja ortografia niemiłosiernie kuje w oczy...
Wszystkie gry na modach są znacznie lepsze, dlatego mam zmodowane grubo ponad 300 gier. 90% remasterów płatnych wygląda gorzej niż gry na modach graficznych. Mody są jednym z dwóch głównych powodów, że powróciłem do grania po 7-letniej przerwie.
Takie samodzielne modyfikacje jak Black Mesa, Enderal, Tomb Raider 2 remake demo, Kroniki Myrthany i tym podobne to wisienka na torcie, bo nie są ulepszaniem podstawy (łatwiejsze do zrealizowania), a czymś stworzonym całkowicie od zera z dużym kunsztem wykonania przez amatorów, którzy pokazują, że jakością można przewyższyć większość oficjalnych produkcji pod względem kreatywności czy dopracowania.
To co zabrakło mi przy Kronikach Myrthany to za mało ulepszeń w mechanikach, sterowaniu, grafice, contencie, możliwościach co idzie zrobić w grze w porównaniu do tego co można znaleźć w innych modach do G2NK jak R2.0+AB. Aczkolwiek wiem, że twórcy KM chcieli, by mod jak najmocniej przypominał G2 w ograniczeniach, prostocie i ułomnościach.
Ta modyfikacja powinna się nazywać Gothic Prequel. To jedyna i niekrzywdząca nazwa. Tak na dobrą sprawę poza silnikiem i paroma postaciami ona nie ma nic wspólnego z Gothic II, natomiast wciera się zakończeniem idealnie w Gothic 1. Jak się dowiedziałem kim gramy cały czas w KM kopara mi opadła bo zapomniałem aż, że ta postać istniała w uniwersum :D
Świetny prequel G1/G2 o jakim można było pomarzyć.
Popularność moda rośnie w dużym tempie. Po niecałych 3 tygodniach od premiery ma blisko połowę ocen jakie zgromadził na Steam mod Enderal w prawie 3 lata. A dopiero największa popularność przyjdzie, gdy przetłumaczą na rosyjski, niemiecki, czeski, rumuński co mają w najbliższych planach. Wiadomo jak wielu fanów G1/G2 jest w Rosji i Niemczech :)
W tą modyfikację zagra kilka milionów graczy przez najbliższe 5 lat. Już prawdopodobnie zrobiło to grubo ponad 200 tys. ludzi. Ale najwięksi maniacy G2 są w Rosji :)
Brakuje porządnych gier, brakuje wogole gier RPG w 3Dni taki mod to skarb.
Niestety nie mialem czasu go ograc, pogralem godzine i poki co leży, ale nigdzie sie nie wybiera, wiec jeszcze ogram.
Brawo społeczność, robicie lepsza robotę niz wspooczesny game developing.
Ten mod jest dla mnie po stokroć ciekawszy niz np Elex II, ktory bedzie pierwsza gra Pirahnii, która oleje.
Powiem więcej, już nie pamiętam kiedy grałem w tak dobrą grę, chyba tylko w rdr2 i gow się tak dobrze ostatnio bawiłem(piszą ostatnio to grałem w to x lat temu). Mod jest cudowny.
Zasłużenie, nazwanie tego moda " modem" to jest duże niedopowiedzenie - to jest praktycznie cała nowa gra w znanym uniwersum,pełny dubbing,ponad 60 godzin rozrywki ( mi zajęło 70 godzin wg steama więc "TYLKO" 30 mniej niż miał trzeci " Wiesiek"). I to nie jest ostatnie słowo bo zamierzam przejść jeszcze raz tylko z innymi wyborami i buildem. Co tu dużo mówić - odwalili kawał dobrej roboty i tylko mieć nadzieje,że " Dzieje Khorinis" będą na podobnym poziomie. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku życzę :) .
P.S aż człowiek chciałby więcej ale niestety twórcy zapowiedzieli,że nic z Gothica więcej nie zrobią.
+++
Jak najbardziej zasłużenie.
A niemiecki gamestar.de wymienił Kroniki... w materiale o potencjalnych grach roku, mimo iż te nie są nawet dostępne po niemiecku... Co prawda zaznaczyli że są tam dodatkowo ale i tak wyróżnienie duże. Zwłaszcza że w tym samym roku miał premierę inny ogromny mod niemiecki o którym nawet nie wspomnieli.
Niby nie, zwłaszcza, że w Niemczech poziom znajomości angielskiego jest statystycznie bardzo wysoki, jednak zawsze jest tak, że zainteresowanie danym produktem wzrasta gdy jest on dostępny w rodzimym języku. Zwłaszcza gdy mówimy o modzie, który z założenia traktuje się mniej poważnie niż oficjalnie wydaną grę. Dlatego podejrzewam, że kiedy pojawi się tłumaczenie niemieckie albo rosyjskie to popularność drastycznie skoczy.
a może niemcy nie odpuszczają sobie po prostu jakiejś gry nawet jeśli nie jest w ich języku i grają po angielsku, w przeciwieństwie do ich sąsiada, hmmm...
Znajomość języka angielskiego w Polsce i w Niemczech jest niemal na takim samym poziomie, choć jak byłem w Niemczech to mało kto tam gadał po angielsku lub nie lubili. Na Steamie jak gra nie ma języka niemieckiego to ciezko znaleźć niemiecka recenzję. Poza tym to niemal czołowy growy rynek europejski a Polska chyba 8. Tam niemal wszystkie gry są tłumaczone na niemiecki a u nas ułamek. Jestem pewien, że gdy będą do Kronik napisy niemieckie to popularność jeszcze bardziej poszybuje w górę.
Mod, który zasługuje na tytuł gry roku bardziej, niż jakakolwiek gra wydana w tym roku - to się nazywa chichot losu.
Mr. JaQbTo --- tylko pokazuje jakie są obecnie realia, że liczy się tylko kasa, kasa i jeszcze raz kasa.... a pasja do tworzenia zanika już niestety, taki Ubisoft co rok wysrywa kolejną część SrAssassina metodą kopiuj wklej: Valhalla, Odyssey, Origin wszystko na jedno kopyto, aż do urzygania, o marce jaką był Fallout i Mass Effect kiedyś już nie wspomnę...
Wielka radość! Głosując dołożyłem swoją cegiełkę. Zwycięstwo na Moddb ma niebagatelną moc.
Twórcy Gothic Remake chyba nie mogli wymarzyć sobie lepszego "support'u" jak Kroniki Myrtany. Jesteśmy już rozgrzani i chcemy więcej. Mod przypomniał o Gothicu starym fanom i pokazał go nowym. Z drugiej strony Kroniki podniosły poprzeczkę i będziemy tą przeróbkę jeszcze surowiej oceniać.
Wujek Władek sugerował piraniom zatrudnienie teamu Kronik przy Elexie, ja wolałbym żeby to twórcy remake'a skorzystali z ich "czucia gothica", no chyba że THQ Nordic też ma swoją Lauren Hissrich bo wtedy i tak wszystko będzie c*** warte.
Adios, wracam na Archolos! Mam tam parę niedokończonych spraw.
"...psy, kiedy wyją wieczorem też tęsknią za tą wyspą."
Powiedzmy sobie szczerze, takiego moda przez długi czas nikt nie stworzy, o ile w ogóle ktoś stworzy ( w co wątpię). Mistrzowska robota!
niech nikogo to nie dziwi to jest właściwie nowa gra i rewelacyjna modyfikacja w sumie poza the forgotten city który został wydany jako oddzielna gra nie znam lepszej modyfikacji.
NIe obierajac nic Kronikom i jej tworcom to taki poziom i doskonaly odbior wsrod community sie zdarza, choc nie czesto.
Black Mesa, Nehrim, Enderal, Garry's Mod do HL, Thrid Age do Medieval 2, Crossfire 2.0 do Freelancer'a, Tamriel Rebuilt i Rebirth do Morrowinda, czy tez mocno niedoceniony (a dla mnie osobiscie najlepszy ale ja kocham Diablo) Median do Diablo 2 Lord Of Destruction (rozwijany od kilkunastu lat i bedacy wlasciwie takim Diablo piec i pol (patrzac na to jak Blizzard uwstecznia ta serie) w tym momencie).
Co jest zas znamienne to to ze zaden z tych modow nie jest na tyle popularny (moze oprocz Nehrim) aby przedostac sie do szeroko pojetej "swiadomosci graczy". To dlatego ze nie zostaly wydane na Steam. Czy to dobrze, czy zle na dluzsza mete? Niewiem. ;)
Black Mesa i Enderal wydane są na Steam i są szalenie popularne. Zwłaszcza Black Mesa. Ludzie wiedzą dobrze, że to remake Half Life 1 od 2012 roku. Od 2015 roku jest na Steam. Enderal jest od początku 2019 roku na Steam.
Poza tym to co wymieniłeś to kropelka w małym morzu świetnych modów. Jest tego ogrom. Zarówno samodzielnych projektów i 10 razy więcej znakomicie ulepszających zwłaszcza klasyki.
Tomb Raider 2 remake demo z 2017 roku, które wypuścił Nicobass ma kilka milionów pobrań. Gość praktycznie z miejsca został zatrudniony w dobrej firmie, gdy wypuścił takie cudo, które ośmieszyło oficjalny remake Tomb raider 1 Anniversary od studia Crystal Dynamics.
Przeciez to chyba oczywiste ze mowie o tych mniej znanych (a naprawde znane sa tylko Black Mesa i Enderal. I Garry Mod ale jako gra, malo kto pamieta ze to byl mod kiedys. Tak samo jak CounterStrike).
A sa znane bo sa na Steam. Malo kto wie o modach do Total Warow, Morrowinda czy Diablo albo Stalkera. Tak samo istnieja GIGANTYCZNE mody do gier/sandboksow takich jak Starbound i Terraria, ale nikt o nich nie wie oprocz zapalencow. Bo nie ma ich na Steam.
Chociaz to tez w sumie troche nieprawda bo jest Steam Workshop i mody sa tam.
I absplutnie nie zgadzam sie ze swietnych modow jest "ogrom". Wiekszosc prawdziwych modow to poziom grafomanii ala "harlequin" sprzedawany w kiosku. Perelki warte poswiecenia czasu i nie designowane tak zeby wywolywaly frustracje to max jeden, dwa na tytul, a i to nie zawsze.
Ten mod to najlepsza gra rpg tego roku i to bez dwóch zdań. Ten mod pokazuje tylko, że jednak nie piękna grafika się liczy, a coś zupełnie innego. Fajnie jakby powstawały kolejne gry serii w podobnym klimacie, ale to już raczej nierealne.
Wspaniały mod. 45 godzin poza mną, a ja wciąż nie mogę się oderwać. Delektuję się każdym zadaniem pobocznym, dlatego jestem "dopiero" w trzecim rozdziale, robię misje dla gildii Araxos.
Szczególne brawa dla tworców za misje w kopalni Araxos. Miałem wątpliwości czy wyjdę stamtąd żywy...
Bo to po prostu mod z dużym rozmachem. W zasadzie tak dużego fabularnego moda chyba jeszcze nie było w żadnej grze.
Osobiście kompletnie nie rozumiem jak można marnować czas na robienie takiego moda. Przecież z takim potencjałem i zdolnościami mogli zrobić własnego RPGa. Czerpiąc garściami z serii Gothic. Pracowali na tym tyle lat. Jakby poszli we własną produkujcie, to dziś mielibyśmy być może nową serie gier, która byłaby godnym spadkobiercą Gothiców.
Nie zmarnowali czasu. Dali graczom rewelacyjną grę.
Mogliby robić własną produkcję, ale wtedy gra mogłaby przepaść z braku reklamy, którą teraz są Kroniki Myrtany. Musieliby od nowa ogarniać silnik, mechaniki, tekstury itd. Pojawiłyby się pewnie różnice co do późniejszego wynagrodzenia zależnego od zysku, choć to akurat można z początku zastrzec sobie stosownymi umowami. Z doświadczenia jednak wiem, że jak się zbiera grupka "zapaleńców" to na początku nie ma umów a gdy jednak gra się ukaże i będzie jeszcze wydawca to wtedy pojawiają się zgrzyty (w przypadku, o którym wiem to wyszło ostatecznie tak, że dwóch dźwiękowców miało dwukrotnie większy procent z zysku niż grafik 2D i grafik 3D z animacjami razem wzięci, bo główny projektant gry stwierdził, że wynagrodzenie będzie za godziny spędzone nad tworzeniem niż ostateczny wkład w projekt. Dodam, że dźwiękowcy doszli z 2 lata później od grafików, no ale są bliżej projektanta).
Dlatego chyba lepiej mieć z sobą takiego moda niż od razu zabierać się za dużego erpega...
Mogli stworzyć? Ale przecież to dzięki Gothic oni stworzyli tego moda, gdyby nie Gothic, nie stworzyliby tego moda. Kółko się zamyka. Zrobili tego moda z serca do Gothic, bez Gothica nie mieliby tego serca, żeby cokolwiek zrobić. Koło się zamyka.
Sorkvild19
Nie wiem czy kiedykolwiek widziałem tak rozbudowany mod, który mógłby bez problemu być równocześnie płatnym dodatkiem
A ja widziałem, chociażby Enderal. Takie mody pojawiają się, choć nieczęsto, bo wymagają tytanicznej pracy i masy czasu, a w przypadku darmowych modyfikacji nikt za ten czas nie płaci, tutaj pcha do przodu pasja (przez to wiele z nich nie doczeka się ukończenia prac).
Niemniej chylę czoła przed twórcami Kronik Myrtany, bo oni tą tytaniczną pracę wykonali, a z ekranu aż wylewa się miłość do Gothica. Nagroda w pełni zasłużona i mam nadzieję, że chociaż część tych ludzi znajdzie dzięki temu zatrudnienie w branży, bo zapału i umiejętności im nie brakuje.
130 godzin i mod skończony. Rany jakie to było zajebiste. Szkoda że nie będzie sequelu.
Mógłby nawet ten mod kosztować bo jest tak dobry i ciekawe czy Dzieje Khorinis też będą tak dobre