Alan Wake 2 | PC
Obstawiam, ze to będzie jedna z najładniejszych gier w 2023, jezeli wtedy faktycznie wyjdzie
Oby jednak poprawili gameplay wzgledem poprzedniej czesci
Deep in the darkness, fog stretches to the horizon. The moon giving deceptive hopes led nowhere while flashlight illuminating nearby trees flickered inexorably. Do not look behind... the surrounding shadows engulf everything around. Light has gone out, clouds obscure the sky, everything is fading away. Darkness sets in while the last flare illuminates the gloom. There is nothing but fear of nothingness, endless blackness has come... Alan! Alan, wake up!
Głęboko w ciemności mgła ciągnie się po horyzont. Księżyc dający zwodnicze nadzieje prowadził donikąd, a latarka oświetlająca pobliskie drzewa migotała nieubłaganie. Nie patrz za siebie... otaczające cienie pochłaniają wszystko dookoła. Światło zgasło, chmury zasłaniają niebo, wszystko blednie. Ciemność zapada, ostatni rozbłysk flary rozświetla mrok. Nie ma nic prócz strachu przed nicością, nadeszła nieskończona czerń... Alan! Alan, obudź się!
Pamiętam jak powstawała pierwsza część i każdy kto chciał mógł rzucić pomysłem na forum gry i pamiętam jak opowiadałem o kopalni... byłem w szoku widząc, że to co powstało przerosło moje fantazje :) Proszę tylko o dobry scenariusz.
Zwykle nie kupuje kolekcjonerki ale jak wyjdzie do Alana 2 to kupię obowiązkowo , po świetnej jedynce która mi dobrze beret poryła 2 zapowiada się już na wypasie no i sławne REMEDY ENTEITAMENT
W menu przecież możesz wybrać polskie napisy.
Jak ja na to kurw* czekam. Jedynka była najbardziej klimatyczną grą w jaką w życiu grałem. Tam wcale nie chodziło o straszenie tylko o coś więcej. Mało jest gier na które naprawdę czekam ale gdy dowiedziałem się że trwają prace nad dwójką dawno nie czułem takiego hypu.
Alan Wake 2 tylko cyfrowo.
Na PC norma od więcej jak dekady.
Na konsoli - tu już gorzej...
Szkoda że na konsoli nie będzie można pudła kupić... Może jednak wydadzą, taka moja nadzieja ;<.
Skoro mamy eguality i na scenę wchodzi samotna matka i osoba koloru Saga Anderson, to można zgadywać że Alana w Alanie to będzie jakieś 30%, a reszta będzie o tej kobiecie i jej perypetiach. Dodatkowo wszystkim którzy na to czekają przypominam, że Remedy od Alana Wake'a 1 nie zrobiło żadnej dobrej gry tylko raczej mocne przeciętniaki jak Control czy Quantum Break.
w ramach uzupełnienia, pamiętajcie, że Control z 88% pozytywami na Steamie i średnią 85/100 w recenzjach jest przeciętniakiem
Oh tak, zapomniałem, że jakość i odbiór gry mierzy się tylko i wyłącznie po ocenach na Steamie.
Na pewno zbiorowa ocena % na Steam jest w większym stopniu miarodajna niż wys*ryw frustracji i uprzedzeń rodem z ciemnogrodu losowej osoby z forum o grach :P To już moja babcia lepiej reaguje, widząc ciemnoskórą osobę w sklepie. Ale skoro wiesz lepiej niż my wszyscy, jaka będzie gra, to nic tylko klaskać uszami z radości xd
Potwierdzona informacja: Old Gods of Asgard wracają!
Jesli nie dadza denuvo,co raczej najpewniej sie stanie,ba gra bedzie wygladac bosko.Niestety jest maly problem gier Remedy.Do polowy gra sie fajnie pozniej to sie robi sieczka i to taka na sile.Fabularnie ok ale wykonanie srednie.Mam na mysli ze za duzo potem wrogow jest niz powinno.Gra jeszcze nie wyszla a juz oceny daja.Nie za wczesnie na zachwyt?
Remedy Entertainment do tej pory nie stosowało Denuvo w swoich grach więc tu tez najprawdopodobniej tego nie zrobi. Niestety gra ma być tylko i wyłącznie wydana na Epic Games podobnie jak Alan Wake Remastered.
Minimum requirements will need an NVIDIA GeForce GTX 1070 graphics card or equivalent, an Intel Core i7-6800K processor, 8GB of RAM, and about 20GB of HD space.
Recommended specs, we estimate you'll need an NVIDIA GeForce RTX 4070 GPU, an Intel Core i5-10600K CPU, and 16GB of RAM.
Na Ultra nawet nie podają bo RTX 4090 może nie wystarczyć...
Mieszczę się chyba na średnie, ale i tak raczej tam na łeb upadli, chyba się kolejnym optymalizować nie chciało gry. xD
Ładne wymagania do tego z FSR i DLSS
leci ocena 1 w oczekiwaniu po premierze też będzie 1 dość bujania
Wymagania są totalnie oderwane od rzeczywistości. 3070 starcza do 1080p 60fps i średnich ustawień co już samo w sobie nie wygląda dobrze, ale ale dochodzimy teraz do sedna problemu, którym jest dlss performance! Odlot czyli gra jest renderowana w 540p i następnie podciągana do 1080p. Opierając się na tym 3070 bez dlss pewnie wyciągnie te 30-40 klatek w 1080p XD
Przy 4070 dumnie napisali 4K, ale też z dlss performance - bazowo 1080p czyli żeby pograć bez dlss na wysokich w 1080p 60fps trzeba posiadać coś w okolicach tego 4070 a to wszystko bez RT XD Wygląda to abstrakcyjnie.
Wymagania są chore ale największym problemem jest procesor AMD Ryzen 7 3700X przy praktycznie każdej konfiguracji co by sugerowało zastosowanie potężnego DRM czyli Denuvo z innym syfem. Biorąc pod uwagę to i dożywotnią wyłączność gry na EGS nie wróże tej produkcji dużej sprzedaży...
Przy tych wymaganiach sprzętowych, a z założeniem że chce zagrać w maksymalnych ustawieniach graficznych z włączonym Ray Tracingiem będę musial kupić komputer który to ciągnie a taki komputer w normalnej cenie około 4K powstanie dopiero za jakieś 3 lata.
Myślałem, że 3060 12GB przy 1440p daje radę na full detalach uciągnąć niemal wszystko... Brawo Remedy, tak trzymać!
Przynajmniej wiem, że nie opłaca mi się kupować teraz komputera, poczekam że 2-3 lata jeszcze i posiedzę falej na PS4.
Ale to tak już będzie nic nie zmienisz kupisz komputer za 2 lata i tak będzie już po 6-10 miesiącach za słaby.
Gra wychodzi też na XSX/PS5, a taki RTX 3070 jest mocniejszy i wydajniejszy od tych konsol, więc wymagania pewnie zawyżone.
Czyli tak mniej więcej, do grania w natywnym 1080p na wysokich, będzie potrzebny RTX 3090 ( karta za min. 3000 tyś zł. w używce) do 1080p XD. Ja podziękuję...
Po zobaczeniu wymagań nawet nie chcę myśleć co z się z tym odjebie jak to wejdzie razem z Denuvo...
Wiadomo, dlaczego czekali do samego końca z tą radosną nowiną, współczuję preorderowcom XD
Gra ma wykorzystywać w pełni możliwości DX12 Ultimate jako jedna z pierwszych na UE5. W szczególności zastosowanie cieniowania mesh shaders. To powoduje tak wysokie wymagania sprzętowe CPU i GPU choć dużo bardziej obciążany jest procesor a nie karta graficzna. To wyjaśnia skąd tak wygórowane wymagania na CPU. Remedy nieustannie przesuwa granice graficzne gier na PC. Pamiętacie Quantum Break? Ta gra wyszła w 2016 roku i minęły cztery lata, zanim można było w nią grać w rozdzielczości 4K. Przykładowe Demo i kilka słów na temat tej techniki. W natywnym 4K pograją posiadacze RTX 5000.....
Demo Nvidia:
Ja to stawiam że posiadacze RTX 7xxx pograją dopiero w 4k natywnym. Dobrze że gra ma wykorzystywać FSR3.
Alan Wake 2 nie działa na UE5.
Remedy niczego nie przesuwa.
Quantum Break to był bubel, który na premierę był po downgrade'ach i dalej działał kiepsko, jedyna fajna rzecz to było oświetlenie wolumetryczne tylko szkoda że sypało artefaktami.
Widzę z wymaganiami płyną co raz mocniej ci twórcy -.-... Ciekawi mnie ile Nvidia płaci za zakłamywanie wymagań :).
Gra będzie wyglądała dobrze to i wymagania idą w górę niestety, Kiedyś i tak komputer częściej się wymieniało a jak powychodziły gry w 3D to już w ogóle co rok skarbonka rozbita. Dla tej gry warto sprzedać starego GTX 1060 i przesiąść się na komfortowe RTX 4080. Oby optymalizacja wypadła dobrze bo bez DLSS i generowania klatek ta gra będzie smażyć ludziom PC'ty
Xdominik
Tak przesiądź się z karty 1399zł do karty za 5500zł
która i tak musi korzystać z wspomagacza
Większość kupuje karty do 2000 zł karty powyżej 5000 zł to nisza.
już niecałe 2 dni dzielą nas od premiery, zakupione i czeka grzecznie na epicu :)
Schyłek 2023 roku a tutaj nie ma nawet prostych odbić w lustrach.
Beka.
(Wersja PC/Xbox Series X)
Jest to pocieszne skoro przykładowo w Duke Nukem 3d 1996 czy Deus Ex 2000 były już odbicia postaci w lustrach :)
Poczekamy dzisiaj po 21:00 i gra powinna być wtedy odblokowana w USA. A już po 15:00 powinny pojawić się pierwsze recenzje gry.
Poczekamy dzisiaj po 21:00 i gra powinna być wtedy odblokowana w USA.
Gra jest odblokowana o 21:00 w USA (i to tylko na zachodnim wybrzeżu) 26/10.
26/10 21:00 w USA to dla nas 06:00 27/10 - premiera jest globalna, odblokowuje się na całym globie o tej samej godzinie (z uwzględnieniem oczywiście stref czasowych).
Hehe, mój RTX 3060TI , wystarcza do 40 fps-ów w 1080p i to z DLSS QUALITY na ultra detalach bez RT. No to mamy kolejny "GPU Benchmark" XD
https://youtu.be/ing_ymKm3mo?si=HTCa19j0gAH1kwHk
Na wysokich z DLSS quality to ja tam widzę grubo powyzej 40 fpsów, oprócz tych 52 klatek na poczatku masz ponad 60
edit nie wiem czemu widzialem wysokie a napisales o ultra, w takim razie swietny wynik tym bardziej
Tu macie porządny test na PC generalnie gra jest zje**** optymalizacyjnie. Takie tytuły wyglądają na zmowę z producentami kart graficznych bo tak naprawdę nie wygląda to oszałamiająco by wymagać tak potężnego sprzętu. Karta mająca premierę w tym roku nie radzi sobie z utrzymaniem stałych 60 FPS w natywnym 1080p w niskich ! Dla mnie to jest dno !
Za słabe rdzenie RT w RTXach to raczej mozemy Nvidii podziekowac, ogolnie ta nowa generacja to jest wał, bo wzgledem 3xxx to jedynie 4090 ma ręce i nogi
Remedy dowalilo do pieca z efektami i w sumie dobrze, teraz się zagra bez RT na wysokich czy moze nawet ultra wysokich z DLSS Quality w 1080p, a kiedys tam w przyszlosci zagra się z RT
Ne Reddit chłopaki piszą, że Alan Wake 2 nie ma Denuvo, ale ma najlepszy DRM w histori, a mianowicie kosmiczne wymagania! Na wszystkich GPU poniżej serii RTX 30, jest praktycznie nie grywalna, nawet na low! XD
Remedy zrobił duży błąd bo połakomili się na obiecanki 100% zysku przychodów netto ze sprzedanej gry przez pół roku. Tylko że w takim stanie w jakim jest gra czyli jej wymaganiach i praktycznie podpisanym cyrografem dożywotnim na wyłączność w EGS nie zarobią prawie nic. Nie zdziwię się jak w kolejnym patch'u dadzą Denuvo lub inny natrętny DRM.
Najgorsze, że to nie są żadne memy XD
sam sprawdzę za parę godzin najważniejsze że tania jak barszcz do tego zwrot jakie epic robi po 10% za każde zakupy spowodował że wyszła prawe za darmo ;)
Bo ceny tych gier zaczynają być absurdalne. Tak działa rynek. Czym twórcy gier robią się bardziej pazerni , tym zwiększa się czarna strefa.
Nie wiem dlaczego Takie wysokie wymygania na tak beznadziejną gre
Ryzen 5800x, RTX 3090, 32gb ram ddr4 3200mhz. Całe 30fps przy ustawieniach wysokich na 1440p z wyłącznym dlss i rt na jakość (pt wyłączone). To raczej gra dla przyszłych pokoleń.
To jest cena postępu. Osobiście nie widzę nic bardzo złego w produkcjach zmuszających do grania w 30 klatkach jeśli idzie za tym rozwój oprawy (choć wolałbym nacisk na fizykę i symulację w grach).
Ja A.Wake'a 2 dopiero kupiłem i właśnie pobieram. Jestem wielkim fanem jedynki, Twin Peaksowy vibe zawsze robił robotę i niebawem sprawdzę jak sequel działa na moim sprzęcie.
Epic jest tak przeciążony albo nie wiem co tu się dzieje pobiera a potem 0.0 przez długą chwilę z tych 80GB od 7 rano pobrało mi dopiero 64 mam nadzieje że chociaż do 18 uda się uruchomić.
Kurde szkoda bo czekałem na twoją opinie także gdy już pobierzesz i zagrasz to daj znać czy to kolejny tytuł na 10/10.
Z dupy porównanie, bo Spider-Man 2 korzysta z RT na wszystkich ustawieniach.
No w końcu gra, w której RT robi robotę, a nie albo pogarsza obraz (Hogwart Legacy, bleh, lub Callisto Protocol), albo prawie nie widać różnicy, a zabiera połowę klatek.
Jak na eazie, ze wszystkimi bajerami RTXów (RTX4090) i ustawieniami na maksa w prawo, 80-90 klatek w SUW 4K (czyli 80% rozdzielczości prawdziwego 4K). DLSS na Quality.
No i pełne wsparcie 32:9, z pełnym skalowanie horyzontalnym - czyli wygląda niesamowicie.
Opisuje jak gra chodzi - nie pierwszy i nie ostatni raz.
Jak masz jakieś kompleksy na tym punkcie, to po prostu wrzuć mnie do ignora.
Chwilę już pograłem, i ogólnie gra zaczyna się bardzo, ale to bardzo powoli - po trzech godzinach to w sumie więcej ziewałem, niż grałem, ale to może dlatego, że lizałem każdą ścianę a postać ślimaczy się niemiłosiernie. Ale zaczęła się rozkręcać, więc zobaczymy - na razie nic specjalnego.
No i ma parę "głupotek", typu sekcja zwłok przeprowadzana gołymi rękami, postacie reagujące na nadprzyrodzene zdarzenia, jakby były typową częścią tygodnia ale to jeszcze liczę, że się wyjaśni fabularnie, tj. dziwne niekiedy podekscytowanie lub obojętność do nadprzyrodzonych elementów wszystkich postaci, zamiast robienia pod siebie.
Panam wyglada zupełnie inaczej.
Nie długo dopiero wyjdzie super gra Test Drive Unlimited Solar Crown wymagania mają byś prawie takie same ale oszczywyście nie ma co porównywać gry wyścigowej do klimatów z Alan Wake 2. Ale i tak już bardziej wolałbym gre wyścigową.
Goku masz szczęście, że dzisiaj piątek i jutro nie masz szkoły.
Jestem po ok 3h godzinach gry i póki co, mogę powiedzieć, że rewelacja!!! Klimat, grafika, muzyka... bardzo, bardzo dobra gra!!!
Nie grałem w The Evil Within 2, ale ma podobną strukturę, co Resident Evil: Village. Masz otwarte tereny, masz tereny "przyjazne", gdzie nie walczysz tylko zwiedzasz i posuwasz fabułę, masz tereny półotwarte. Pomiędzy lokacjami możesz się przenosić niezbyt dowolnie, ale nie spotkałem jeszcze lokacji, do której nie można już wrócić później.
Na razie wygląda to na skakanie między kilkoma lokacjami - robisz lokację A, nie masz możliwości pójścia do innej, po popchnięciu fabuły lecisz do lokacji B, nie masz tak samo możliwości pójścia do innej, popychasz fabułę i lecisz znów do lokacji A, która teraz ma dodatkowe tereny odblokowane i tak zapętlone.
Wszystko wskazuje na to, ze to gra roku
Oprawa obledna, a wymagania bez rt i z DLSS naprawdę nie są jakies duże (gra wyglada swietnie na kazdych ustawieniach)
Sama struktura gry tez mega super, bo nie jest to kolejna glupia gra akcji, gdzie tylko idziesz przed siebie i zalatwiasz po kolei wszystkich
Niesamowita gra właściwe od początku widać że włożono w nią olbrzymią prace. Jak ktoś nie kupił wersji deluxe to na epicu jest za grosze też upgrade.
Dodatek „Night Springs” (dodatkowa zawartość fabularna)
Dodatek „Lake House” (dodatkowa zawartość fabularna)
Czyli jeszcze dojdą fajne rzeczy. Z epickiem jest taka sprawa że jak coś wychodzi na Epicu to zazwyczaj jest to b. mocna pozycja. Tak samo było z Vampirem Swansong które uważam za jedną z najlepszych gier przygodowych ostatnich lat. Za to Alan Wake 2 to absolutnie obowiązkowa pozycja do zakupu.
Gra jest MOCNO powiązana z Control, myślałem, że to będą jakieś pojedyncze smaczki, a tutaj co chwile coś z niej wypada.
I im dalej, tym lepiej, aczkolwiek początek gry IMHO bardzo, ale to bardzo słaby. Pierwszą potyczkę z przeciwnikiem miałem dopiero po ponad 2 godzinach gry - nie byłoby w tym nic złego, gdyby z godzinę nie zeszło na po prostu mozolne łażenie w ślimaczym tempie, w ciągu którego ani nic się nie dzieje, ani nie ma specjalnie budowania świata. Po pierwszej potyczce gra znacznie wystrzeliwuje, zarówno klimatem, jak i historią.
No i IMHO to jedna z lepiej udanych technicznie gier. Bez RT działa świetnie a wygląda jeszcze lepiej nawet bez DLSS, a z RT wygląda naprawdę jak najwyższa półka. No i coś, czego nie udało się w tym roku większości gier AAA - premiera bez najmniejszego stutteringu.
No naprawdę zaskoczony jestem. Spodziewałem się w sumie średniaka, i to zarówno pod względem grafiki, gameplaya jak i historii (nie jestem wielkim fanem AW1, dla mnie była to przeciętna gra), a tutaj nawet się wciągnąłem a grafika naprawdę na wysokim poziomie. Niestety, największe "wow" jest przy ruchu i odbiciach, więc większość screeenów nawet nie odda wrażeń.
Jako jeden z nielicznych, a moze jako i jedyny mowilem, ze to bedzie nextgen to sie ludzie dziwili i minusowali, robili jakies smieszne porównaniu do gier sprzed paru lat, ze tam niby oprawa na tym samym poziomie. Kurde serio ludzie z całym szacunkiem, kocham Resident Evil, bardzo lubie The Last of Us, ale graficznie te gry nie maja podjazdu do AW2, tekstury w tamtych grach a w AW to niebo, a ziemia, oswietlenie, roslinnosc itd takze
A co do gameplayu Remedy powtarzalo, ze robia najambitniejsza grę w swojej historii, jedynka wg mnie jak na tamte lata jest swietna, ale to po prostu zwykla gra akcji, malo rozbudowana jakich wtedy bylo zatrzesienie (unchartedy, gearsy itp)
tak tak, przypisuj sobie
Od dawna było wiadomo, że to będzie kiler graficzny, nvidia wspominała o path tracingu, dlss 3.5 i mesh shaders i samo Remedy chwaliło się ,że ma najładniejszą grę tego roku.
Z każdym nowym materiałem był poruszany temat grafy.
Ale śmieszniejszy jest ten typ co spodziewał się graficznego średniaka.
Kiepski screen, nie oddaje żadnego halo o którym tutaj czytam.
Kolejna gra Remedy po Control gdzie odbicia bez RT to jedne wielkie ziarno, aż rzygać się chce tak brzydko to wygląda.
Na max ustawieniach 4k jednak z dlss jakość (up z 2k) średnio te 75 / 100 fps jest. Graficznie najwyższa półka na ten moment wspólnie z Cp2077. RDR2 czas ustąpić z podium graficznego o jedno oczko niżej.
RTX 4090
Sorry ale graficznie tylka nie urywa;] jest ladnie ale jak na takie wymagania to nie ma sie czym zachwycac i widac ze kolejna firma ktora ma w dupie optymalizaacje... dodatkowo to chyba najgorzej zaimplementowany Ray Tracing jaki widzialem;;/ RT+PT tylko to mas sens a jak juz path tracing wylaczymy to odbicia w grze wygladaja tragicznie
Nie no śmiech na sali graficzne wcale nie rewelacja
A działa jak stara krowa jeśli ktoś ma kartę za 2000- 2500 to żeby komfortowo grać trzeba grać na średnich i to przy 1080p aby 40Fps otrzymać
niestety by grać powyżej 60Fps trzeba użyć skalowania obrazu.
O Raytracing zapomnij
Ogarnij ze idac tropem Twojej oceny rownie dobrze moglby sie tu pojawic koles z Atari i plakac ze mu tez nie idzie. Nie pamietam zeby ludzie kiedys w przeszlosci plakali ze im Crysis nie idzie i robili oceny na 1 bo gra za ladnie wyglada i nie chodzi na ziemniaku. Ceny kart graficznych sa faktycznie smiesznie i trzeba miec kompa za ponad 15K a dajmy na to ze i tak sie nie pogra w natywnym 4K w 70% gierek. Gra moze i dziala jak dziala bo jest zle napisana ale wydaje mi sie (przynajmniej z tego co widzialem w necie) ze wymagania ma odwajemnione w grafice ze tak to ujme. Nie rzucajmy ocen na 1 bo jestesmy w sumie zli ze mamy za slaby sprzet. Jak tak to zapraszam na konsole w cenie 50% samej karty graficznej ktorej by to tego bylo potrzeba miec i po problemie.
Lepiej sobie odpalić coś lepszego i mniej wymagającego szkoda kasy na tego gnota.
Żeby to jeszcze było ładne ale to brzydka gra Wogle gry w takim gatunku są Brzydke
Jakiś tam survivar Horror. Recenzje będą pewnie słabe i już takich gier z takimi wysokimi wymaganiami nie będą robisz.
Jakoś to do mnie nie dociera, że najlepsza karta na świecie, zapewnia ledwo 20 FPS-ów w natywnym 4k z włączonym RT!!!. To kiedy w takim razie wyjdzie karta, która pociagnie te wszystkie wodotryski w natywnym 4k? Seria RTX 50, a może dopiero RTX 60? Dla kogo oni zrobili tą grę i po co teraz?!
https://youtu.be/d0fOtUEajcs?si=j4-5Z2r4fZV4u4-J
4k to jakiś standard? Gry powinny chodzić dobrze obecnie w 1440p czy to zwykły czy szeroki format.
Choć i tu na dobrych kartach są częste problemy. Więc tu się zgodzę - wiele gier będzie komfortowo grywalna za parę lat
Będzie RTX 5090 na początku 2025 roku to pociągnie Alan Wake 2 w natywnym 4K z RT, ale wtedy dość szybko zaczną pojawiać się bardziej wymagające gry :)
W każdym razie tak było odkąd pamiętam, że dość szybko najmocniejsza karta graficzna na rynku trafiła na gry z którymi miała zadyszkę na maksymalnych ustawieniach. Przeważnie już w tym samym roku. Nie idzie kupić sprzętu na zapas (do grania w natywnym 4K z RT), a bardziej jest tak, że kupując najlepszy sprzęt na max ustawieniach idzie sobie pograć bardzo płynnie we wszystko co wyszło wcześniej w poprzednich latach.
Technika Deep Learning Super Sampling robi jednak różnicę, bo natywne rozdzielczości nie mają już znaczenia. Przyrost wydajności jest ogromny. Nie opłaca się z tego nie korzystać.
Proszę sobie porobić screeny DLSS jakość vs natywne 4K. I poszukajcie różnic ;) poziom technologii jest teraz tak wyśrubowany że macie takie dynamiczne starcia jak w lorda od fallen w ponad 100fps w grze która wygląda obłędnie np. w walce kaplanka-paladyn. 4090 jest overpower i będzie jeszcze z 3 lata minimum.
Ta gra to prawdziwy zabójca kart graficznych :)
Chyba pierwsza gra, gdzie na popularnej przez wiele lat karcie GTX 1060 nawet na minimalnych w 720p jest praktycznie niegrywalna. Poniżej 15 klatek.
https://www.youtube.com/watch?v=OHDKWWcGAqo&ab_channel=Rexer
Bo karty bez DX12 mesh shader w tej grze nie daja zwyczajnie rady
Juz sie zaczynaja płacze, ze gra słabo chodzi na tosterach, było do przewidzenia
Przecież włączenie PT w Cyberpunku bez DLSS też zabija 4090. Nic w tym zaskakującego. To, że bez wspomagaczy ta karta klęknie, to było wiadome.
Gra na GTX 1060 normalnie chodzi tak że bez obaw ludzi co piszą że nie chodzi ja grę odpaliłem na 1060 3gb i 16 GB ramu gra chodzi w 65fps na niskich oczywiście wyskakuje komunikat że gra nie jest wspierana przez tą karte ale chodzi bez problemu i póki co klimat i grafika to coś pięknego :D
Ktoś tutaj kłamie, tylko kto? Testy pokazują 12 fps na low, na takiej karcie w 720p. A Ty tutaj chłopie piszesz o jakiś 65-ciu!
Grasz w 144p czy jak?! XD
https://youtu.be/OHDKWWcGAqo?si=xky8AYiJ0LvDamre
I do tego ten test jest na GTX 1060 z 6gb Vram, a on wyleciał z 3Gb Vram na której będzie 10 klatek w 720p.
Nie bez powodu jako minimum do komfortowego pogrania na low podali RTX 2060.
Pewnie do tych 5 fpsów co miałeś, dodała Ci sie 6-tka z przodu XD. A może masz włączony Frame Generator, weź no tam zobacz chłopie! :)
Na 1080TI tez jest dramat, a przeciez 2060 RTX jest slabszy teoretycznie, a da sie na nim pograc na srednich z dlss quality, bez dx12 ultimate nie ma co odpalac tej gry
https://www.youtube.com/watch?v=eDBElYe0HLs
Mnie ta gra i tak nie obchodzi ze względu na ten Gatunek Ale na przyszłość jak wyjdą super gry takie jak GTA 6 albo The Elder Scrolls 6 to będzie się działo. Ale od Alan Wake 2 to już mogę napisać że Cyberpunk jest lepszy od Alan Wake 2. i Cyberpunk nawet Na GTX 1070 wyciągnie nawet 65 fps. co nie można powiedzieś o tym Gnocie.
Zacząłem grać. Na fullHD karta RTX3060Ti na razie cały czas trzyma 60 fps. Ustawienia różnie, część na wysokich, kilka średnie i coś tam na low. Ogólnie nie jest tak źle jak myślałem po tych wszystkich testach i opiniach. Świetny mroczny klimat i tajemnicze śledztwo pary dwóch agentów FBI niczym z Archiwum X. Poziom szczegółowości grafiki robi wrażenie i przypomina mi jakość z The Last of Us 2. Nawet sposób poruszania się bohatera i animacji wskazuje że wreszcie jakaś produkcja osiągnęła poziom Naughty Dog. Dobra idę grać bo wciąga jak bagno.
Świetny horror psychologiczny. W końcu porządny klimat, a nie te gnioty z ukrywaniem się po szafach. Co do wymagań głównie RT zabija FPS, 6800xt daje rade na max ustawieniach w 1440p bez RT, włączenie RT nawet na najniższych ustawieniach zabija klatkarz.
Jak już coś to właśnie takie gry się powinno chwalić, a nie jakiegoś generycznego oklepanego do bólu Pająka 2.0
Właśnie że Spider Man 2 To była by super gra z owiele lepszą optymalizacją
tylko szkoda że nie wydali na PC Może kiedyś
Co tam goku?
RTX 3070 ustawienia średnie-wysokie bez rt i jest stałe 60fps a gram już kilka godzin czasem przytnie i spadnie na sekundkę do 50fps mnie już nudzi a walka irytuje na dziś odpuszczam ogólnie tyłka nie urywa.
Gra jest absolutnie niesamowita, nie przypominam sobie, zebym gral w az tak klimatyczna produkcje
Granie Saga pod wzgledem klimatu przywodzi na mysl Seven czy True Detective
Z kolei Alanem trochę Donnie Darko czy Jokera
Grajac ze sluchawkami na uszach naprawdę az wlosy deba staja
Walki jest malo, ale jest ona dosc wymagajaca tzn przeciwnicy przyjmuja dość duzo strzalow(amunicji jest raczej malo), dosc szybko sie poruszaja (czasem ida ida i w pewnym momencie nagle sa juz centralnie przy nas) i dodatkowo poteguje to klimat
Powiedziałbym, ze to takie RDR survvial horroru/thrilleru, tempo jest niespieszne, akcji jest malo, nie kazdemu to siądzie tak jak tez i RDR, ale jak ktos lubi takie klimaty to bedzie mial gre 10/10
Na razie dałbym 9,5 ale w sumie przeszedłem naprawde malo, mimo ze mam 8h na liczniku, dopiero przeszedlem jeden rozdział Alanem
P.S. Strzelanie nie jest tak dobre jak w RE4 czy nawet RE2, ale i tak jest naprawde dobre, no i gra poki co nie stawia zbytnio na ten aspekt, załatwiłem moze z 7 wrogow
A i zagadki są super, jest ich calkiem duzo
(czasem ida ida i w pewnym momencie nagle sa juz centralnie przy nas)
Czasem, aż za bardzo :P Przy walce z pierwszym bossem miałem dosłownie moment, gdzie przeciwnik na mnie szedł i po wykonaniu dwóch kroków magicznie pojawił się za mną.
Aczkolwiek pomijając to, innych bugów jak na razie nie doświadczyłem.
Survival-horror bez elementów survival i z "tanim" horrorem.
Amunicji jest za dużo, i to o wiele za dużo. Nie miałem jeszcze nigdy etapu, że obawiałem się o ammo - ba, jestem święcie przekonany, że gra sypie amunicją z rękawa, jak mamy jej mało.
Przeciwnicy odradzają się na ścieżkach, i zawsze, jak kończyłem walkę z nimi z małą ilością amunicji (5-10 naboi) wypadała z nich paczka amunicji. Jak kończę walką z dużą ilością - nigdy nic nie wypada. Może pech, może zabezpieczenie, żeby się nie softlocknąć, bo gra nie posiada walki wręcz oprócz odepchnięcia przeciwników.
Sara także dość "szybko" ma dostęp do broni, która ma nieskończoną amunicję tak długo, jak jest się celnym.
Alan ma dość przegięte perki, dające np. 15% na nie zużycie nabojów podczas wystrzelenia lub odzyskania ładunku latarki.
Gram na normalnym poziomie trudności, więc też może znacząco wpłynąć na wrażanie "survi", ale nawet na normalnym poziomie przeciwnicy potrafią dwoma hitami zjeść prawie całe zdrowie, więc pewnie na hardzie jest się na jednego strzała.
Gra także błyskawicznie odkrywa wszystkie karty - gameplay po 3 godzinach wygląda dokładnie tak samo, jak po
10 - od momentu otrzymania kontroli nad Alanem nie było żadnego nowego elementu gameplayowego wprowadzonego. A sam gameplay na szczęście słaby nie jest - nie jest to może poziom Residentów, ale jest stabilnie, takie 7/10 - trochę brakuje mi jakichś zagadek, bo wszystko opiera się na świeceniu latarką, znalezieniu cyfr/znaków, wpisaniu ich na skrzynię. Brak jakichś większych wyzwań umysłowych niestety.
A co do taniego horroru - ta gra w ogóle nie straszy. Całość horroru polega na tanich, żenujących jump-scare'ach, niekiędy wręcz przesadnego wyświetlania "strasznych" elementów co 5 sekund. Powoduje to raczej westchnięcie lub przewrócenie oczami, niż jakieś podniesienie ciśnienia.
A co do taniego horroru - ta gra w ogóle nie straszy. Całość horroru polega na tanich, żenujących jump-scare'ach, niekiedy wręcz przesadnego wyświetlania "strasznych" elementów co 5 sekund. Powoduje to raczej westchnięcie lub przewrócenie oczami, niż jakieś podniesienie ciśnienia. -CZYLI PODSUMOWAŁEŚ 95% DZISIEJSZYCH horrorów O NICZYM czyli gier dla dzieci oraz debili. Dla Roja pewnie piąta pozycja która jest grą roku xd. Dzisiejsze horrory są produkowane tylko po to aby streamerzy mogli sobie pokrzyczeć do mikrofonu, i udawać strach przed dziećmi które ich oglądają aby wpłacały kolejne donejty. BO ONI SIĘ "ZNAJOM" :)
Z amunicja masz racje, pare razy mialem tak ze nie mialem nic albo dwa naboje no i albo sie recyklingowala w jakiejs skrzynce albo po pokonaniu wroga dostawlem jej troche
Alanem jeszcze nie walczylem, a gram 8h - takze tutaj sie nie wypowiem
Zagadek jest sporo ale takich pobocznych, jak nie zagladales w kazdy kat to prawdopodobnie wiekszosc ominales
Co do horroru to jak sie gra na sluchawkach i sie wsiaknie w klimat to ja osobiscie odczuwam niepokoj, muzyka robi robote, a przeciwnicy szybko moga nas zalatwic.
Ja mam 8h i naprawde sporo lazilem po lesie, wiele fajnych smaczkow znalazlem, ty jestes dalej z tego co rozumiem, takze dalszych etapow nie znam..
Zagadek jest sporo ale takich pobocznych, jak nie zagladales w kazdy kat to prawdopodobnie wiekszosc ominales
Nie napisałem, że jest ich mało.
Napisałem, że są po prostu słabe.
Zagadek mam już od groma, zarówno rymów (7 ukończonych), jak i skrytek (9) - ale poziom tych zagadek jest może wyzwaniem dla wczesnych klas szkoły podstawowej.
Co do horroru to jak sie gra na sluchawkach i sie wsiaknie w klimat to ja osobiscie odczuwam niepokoj, muzyka robi robote, a przeciwnicy szybko moga nas zalatwic.
Cóż, gusta i guściki. Horrory akurat lubię, zarówno gry, jak i filmy - w AW2 jeszcze nie miałem ani jednej sekundy, kiedy podniosło by mi się ciśnienie, albo odczułbym niepokój, to wszystko po prostu już gdzieś widziałem.
No, jedyny niepokój, jaki odczułem to przy badaniu pierwszego trupa - bo ktoś musiał jego "pęto" wymodelować, a wizja, że ktoś może mieć aż tak małego, budzi niepokój i niepewność.
Mnie Alan Wake 2 bardzo pozytywnie zaskoczył. Czuję, że wystawię wysoką notę. Uwielbiam takie klimaty.
Trudno oczekiwać w grze AAA z 2023 roku tak wymagających zagadek jak w rasowej grze przygodowej typu Gabriel Knight 3 1999, gdzie było wiele złożonych zagadek detektywistycznych, a śledztwo poprowadzone wręcz po mistrzowsku. To już nie te czasy, by wyskobudżetówka mogła być tak wymagająca jak ponad 20 lat temu. Gdzie duża kasa tam dominuje prostota.
Rasowy horror nastawiony na porządne straszenie to też nie jest i trudno oczekiwać, by działała ta gra na nas tak jak SIlent Hill 1-3, Fatal Frame 1-3, Forbidden Siren, Penumbra, Amnesia-Mroczny obłęd.
Alan Wake 2 to rodzaj gry (eksperyment), gdzie gatunek trudniej zdefiniować i przykład, że to medium ma jeszcze coś do powiedzenia nowego. Mamy survival horror, grę akcji i przygodówkę w jednym z dość równym naciskiem z bardzo kreatywnym modelem rozgrywki.
Podobnie mieliśmy w System Shock 2, gdzie był mix udanego RPG, FPS, survival horror w jednym więc gra całkowicie wyłamywała się ze schematów. Identycznie Dune 1990 mix strategii i przygodówki (niespotykane zjawisko) albo Elvira 1990 mix dungeon crawler RPG z przygodówką.
Czy grafika nextgen wymusza aby posiadacz highenowego sprzętu typu 4070 musiał grać w 60 klatkach podczas gdy ps 5 radzi sobie dobrze z wszystkimi włączonymi duperelami w 60 klatchach??? O co tu k…a chodzi, pajace cieszącie się wyżej że mogą grać na 4090 w 60 klatch radze poerdolnąć się w łeb bo za 4 lata bedziecie grali w 30 z dlls na 50 procent. Jawne jebanie portu pc a wszyscy ucieszeni że mają grafe next gen na takiej słabej konsoli a karty za kilka k pocą się jak dziwki na medium. Obudźcie się ludzie …..
Czytałem, że na konsolach lepiej grać w 30 klatkach bo gra jest "kinowa", a tryb w 60 klatkach to podobno w pewnym sensie tragedia zwłaszcza pod względem rozdzielczości.
Niesamowite, konsola o mocy RTX 2070 przegrywa z RTX 3070, jajca nie z tej ziemi.
Z innych rzeczy, które pewnie też wzbudzą w tobie ten sam entuzjazm, niebo jest niebieskie.
Tu macie ustawienia jakosci i wydajnosci z PS5
Ja u siebie w sumie rozdzielczosc i jakosc cieni mam tylko nie na max, a gram na 2070S oczywiscie z DLSS quality i bez RT, mialem tylko jeden moment gdzie klatki mi polecialy w dol ale na szczescie wtedy nie bylo akcji (z reszta akcji w tej grze jak na razie malutko jest) i trwało to krótko, a tak to 40+ fps co dla mnie jest jak najbardziej spoko
Czy na GTX 3060TI- 13400f -32 ram ddr5 pogram w 1080 na przyzwoitych ustawieniach bez scinek?Jak jest mniej wiecej długość gry?
Dzieki,czyli teoretycznie na wysokich spokojnie pogram jesli pobawie sie ustawieniami.Jescze jednak poczekam na wiecej recek od graczy bo jedynka po pewnym czasie byla monotonna wiec nie ma co na razie sie spinac.
Wydajność niszczy roślinność. Nie ważne czy używacz klasycznego oświetlenia czy śledzenia promieni. Jest spory spadek klatek w miejscach pełnych drzew, krzewów itp. Częste wahania klatek są,
Optymalizacyjny gniot ale ludzie się podniecają jakie to nie wymagania xD
Powiedzcie mi prosze czy da sie grac w konfiguracji :Rx 6600 ,I5-6500 3,2 ,16gb Ram ? Mam wątpliwości co do procesora bo wedlug minimalnych wymagan powinien byc troche lepszy
mam rx 6600 na dzien dzisiejszy to na detalach wysokich zle na srednich zle juz nie wiem jak kombinowac sa takie spadki klatek ze glowa mala w jednym miejscu masz 60 w drugim 100 a w trzecim 30 denerwujce na obecna chwile leży optymalizacja.. skacza klatki jak szalone
Jest na game pass albo ma być?
Mam pc game pass i nie widzę chociaż wydawało mi się że miało być?
Nie ma. Może kiedyś będzie.
Ok. To poczekam aż poprawią wydajność i wtedy zagram.
Świetna gra ale The Evil 1 i 2 o wiele lepsze.
The Evil Within 2 też fajny ale to bardziej taki slasher-horror. AW2 to dużo bardziej ambitna produkcja z pogranicza psychodelicznego filmu grozy. Graficznie też oczywiście deklasuje serię TEW.
Nie ma nawet czego porównywać, owszem TEW to dobra gra nawet momentami bardzo dobra, ale raz ze drewniana, dwa to taki gorszy RE
Natomiast Alan Wake niby czerpie z takiego RE, ale jednak zarazem jest totalnie inny.
Jedna z najbardziej oryginalnych gier ostatnich lat w segmencie AAA
Alan Wake 2 jest lepszą grą od obu części The Evil Within. Inna liga.
The Evil Within jedynka i dwójka też trochę różnią się od siebie.
Siłą jedynki jest mroczniejszy klimat z psychodelą, większe wyzwanie i ciekawsze walki z bossami. Świetny mix Residenta z Silent Hill.
Dwójka za to miała trochę lepszą fabułę, śliczniejszą grafikę i segment z bardziej otwartą strukturą w mieście co było nowością. Mi bardziej przypasowała jedynka nastawiona na same konkretne poziomy bez żadnej misji z większą mapką jak w dwójce. Walka, eksploracja, rozwój postaci, zagadki to niemal to samo. Obie części oceniam na mocne 8/10. Dwójka sprzedała się słabo więc nie wiadomo czy powstanie The Evil Within 3.
Określę słowami Sagi, jak ta gra robi robotę.
Too late. I'm already hooked. I need the next chapter.
Dopiero będę opuszczał pierwszą lokację, ale jeszcze się tam pokręcę, może coś znajdę. No a wizualnie po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy bo skriny tego nie oddadzą, poza tym nie ma photo mode. Wykonanie najmniejszych dupereli jest top, nawet butelki po piwie czy jeansowe portki wiszące w chatce. Postacie są świetnie animowane i mam wrażenie kierowania prawdziwą osobą a nie kukłą. Nawet jak biegniemy i przełączymy na chód to Saga płynnie przechodzi do spacerku lub całkiem się zatrzyma, jeśli tego chcemy. Nic nie jest rwane.
No i samo ich wykonanie modeli też sztosiwo, jak wspinam się na murek to widać sweterek spod kurtki, a ten sweterek wygląda fajnie, bez kurtki widać nawet jak jest włochaty pod światło.
Czuć ten klimat świetnego pierwszego sezonu True Detective.
Filmowa jakość, nextgen. Nocka z Sagą i Alanem mnie czeka XD
Świetna gieka, właśnie ukończyłem. Grafika miejscami zwala z nóg. Warto wyłączyć TAA, można w .ini. Brak rozmytych tekstur, ale lekko poszarpane brzegi. Kombinuję rozwiązać to z ReShade. Teraz czekam na NG+.
Super. Ile czasu Ci to zajęło?
Czy znajdźki w pierwszej strefie muszę zbierać na bieżąco, czy mogę się później wrócić (już po ukończeniu danego etapu)?
Etap w hotelu.. 11/10
Wlasciwie to nawet 12/10
Dawno, oj baaardzo dawno nie było tak oryginalnej gry. Najblizej jej do Silent Hill, ale też tak nie do konca, bo jest chociazby bardziej filmowa
Juz pomijajac stronę techniczna to artystycznie cholernie dobrze to wyglada
Gra sporej ilosci osob nie podejdzie, powiedza pewnie ze walking sim (dlatego ktos kiedys wklejał jakies opinie ze jedynka lepsze tempo miala itd), a z pierwsza czescia poza historią i po czesci z walka (poswiec i strzelaj, ale zrobione inaczej) to ta gra praktycznie nic wspolnego nie ma, wiec niektorzy mega fani jedynki beda rozczarowani
Jestem jednak zdania, ze to taka gra w ktora koniecznie trzeba zagrac, bo takiego klimatu nie znajdziecie nigdzie indziej. Najlepiej ze słuchawkami na uszach w pełnej immersji, inaczej sporo stracicie(muza robi tutaj mega robote).
Najblizej jej do Silent Hill
W jakim sensie i do której części? Kiedyś pisałeś, że w SH nie zagrasz, bo stare :v
No i ogólnie to Silenty są dosyć filmowe. Mają sporo przerywników na silniku gry + sporo świetnie zanimowanych prerenderów (serio, taka dwójka nie miała prawa wyjść w 2001 roku).
Davko062
A czemu niby Silent Hill 2 nie mógł wyjść w 2001 roku?
Tomb Raider 1996, MDK 1997, GoldenEye007 1997, Dark Forces II 1997, Resident evil 2 1998, Metal Gear Solid 1998, Nocturne 1999, Max Payne 2001 też były bardzo filmowe na swoje czasy. W recenzjach wymieniali to w plusach, a jak widzisz wyszły kilka lat wcześniej.
Już nie mówiąc o grach typu The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery 1995 czy Phantasmagoria 1995 w technice FMV (100% filmowość), która była pewnym eksperymentem w połowie lat 90', ale zrezygnowano z tego, gdy rosła popularność gier 3d wraz z pojawieniem się akceleratorów graficznych. Do dziś żałuję, że Gabriel Knight 3 wyszedł w 3d, a nie FMV jak dwójka.
Jeśli mowa o przerywnikach filmowych to największe wrażenie zrobiły na mnie swego czasu te z Another world 1991, Superfrog 1993, Tomb Raider 1996, Resident evil 2 1998, Final Fantasy VIII 1999. Kopara opadła, bo na swoje czasy nokaut.
Bo SH był drewniany, ja przeszedłem Homecoming, a w dwójkę grałem może jakoś w 2015 i wtedy mocno traciła myszka i szybko dałem sobie spokój
AW2 tak jak SH ma bardziej 'przygodowy' charakter, mało przeciwników, dużo eksploracji, zagadek które nie są jakieś trudne ale robia klimat i nie są tak podane na tacy jak w niektórych grach, ze od razu wiesz w które miejsce iść żeby znaleźć rozwiązanie
Narracja w tej grze gra pierwsze skrzypce, momentami to bardziej film niż gra
Silent Hill 2 jest zdecydowanie najlepszą częścią swej serii. Miażdży pozostałe części fabułą, muzyką i klimatem. Sama gra dość krótka na 7-8 godzin. Troszkę biegamy po miasteczku, ale w praktyce przez większość gry eksplorujemy trzy lokacje z wieloma pomieszczeniami - kamienica, szpital i hotel. To jedna z tych obowiązkowych gier z 2001 roku.
Silent Hill - Homecoming, Alan Wake 1 oraz The Medium przechodziłeś, a to są gry o wiele słabsze od Silent Hill 2.
Silent Hill 2 i Silent Hill 3 dużo mniej zestarzały się od Silent Hill 1, a te trzy części są uznawane za najlepsze.
Wiedźmin
Wziąłeś to za bardzo dosłownie :P
Z tego, że w tamtych latach były już "filmowe gry" doskonale zdaję sobie sprawę. Pisząc, że Silent Hill 2 nie miał prawa wyjść w 2001 odnosiłem się bardziej do samej jakości animacji. Spójrz chociażby na mimikę twarzy postaci, przecież ona jest lepiej zrobiona niż w wielu współczesnych tytułach.