Sony z patentem na mechanikę znaną z Death Stranding
Popatrz no, ale twórcy gier byli kiedyś głupi. Np. twórcy pierwszych shooterów mogli sobie opatentować widok FPP w grach, a twórcy pierwszych RPG mogli sobie opatentować rozwój postaci poprzez wbijanie leveli i wydawanie punktów w statystyki. Twórcy pierwszych przygodówek Podwójny skok, a twórcy pierwszych ścigałek przyspieszenie typu nitro boost. A tak to teraz każdy sobie korzysta z tego i tyle mechanik jest nieopatentowanych ehh, jak żyć.
Kpicie sobie!? Kto by to widział, żeby opatentować mechanikę!? Czy widziałby, żeby wśród pisarzy ktoś mógłby opatentować metafory, wśród operatorów kamery ten rodzaj ujęcia, albo wśród malarzy to połączenie kolorów. Nie! Ponieważ oznaczałoby to zastój w rozwoju tych dziedzin. Dzięki wolności w modyfikowaniu i wykorzystaniu osiągnięć poprzedników te dziedziny ewoluowały przez lata dając całą gamę różnorodności. Takie patenty tylko sprawią, że nie zobaczymy żadnych oryginalnych gier.
Sony na glowe upadlo. Nie pierwszy zreszta raz.
Zawsze robi się cieplutko na serduszku widząc jak POTĘŻNE Sony, któremu zawdzięczamy to, że możemy grać w gry bez połączenia z internetem (a tym samym bez łatek) stawia kolejny krok w myśl zasady #4theplayers. Brawo Sony!!!
Popatrz no, ale twórcy gier byli kiedyś głupi. Np. twórcy pierwszych shooterów mogli sobie opatentować widok FPP w grach, a twórcy pierwszych RPG mogli sobie opatentować rozwój postaci poprzez wbijanie leveli i wydawanie punktów w statystyki. Twórcy pierwszych przygodówek Podwójny skok, a twórcy pierwszych ścigałek przyspieszenie typu nitro boost. A tak to teraz każdy sobie korzysta z tego i tyle mechanik jest nieopatentowanych ehh, jak żyć.
"Twórcy pierwszych przygodówek Podwójny skok"
Masz na myśli zręcznościówek, bo przygodówki, to by mogli np. opatentować interfejs point&click.
No to zaraz "ubikacja" opatentuje odbijanie obozów i szukanie latających piórek czy tam szantów
Kpicie sobie!? Kto by to widział, żeby opatentować mechanikę!? Czy widziałby, żeby wśród pisarzy ktoś mógłby opatentować metafory, wśród operatorów kamery ten rodzaj ujęcia, albo wśród malarzy to połączenie kolorów. Nie! Ponieważ oznaczałoby to zastój w rozwoju tych dziedzin. Dzięki wolności w modyfikowaniu i wykorzystaniu osiągnięć poprzedników te dziedziny ewoluowały przez lata dając całą gamę różnorodności. Takie patenty tylko sprawią, że nie zobaczymy żadnych oryginalnych gier.
Albo wiesz dlaczego w czasie ładowania nie mogliśmy grać w mini gierki? m$ ma więcej różnych patentów niż sony ale rozumiem, że ten tekst o dobrym m$ który się potrafi dzielić jest wstawiony tylko po to żeby jeszcze bardziej nakręcić ludzi :) brawo panie redaktorze :D
Już w 1994 roku Namco opatentowało mechanikę minigierek w trakcie ładowania gry (np. Galaga w Ridge Racer).
"tylko po to żeby jeszcze bardziej nakręcić ludzi"
Nie ludzi, tylko fanbojów takich jak ty. Sami się nakręcacie jak tylko ktoś negatywnie wypowie się o Sony albo pozytywnie o MS. Popadacie w skrajności zamiast spojrzeć na temat z szerszej perspektywy. Zawsze jest kochana korporacja X i okropna korporacja Y.
Sony na glowe upadlo. Nie pierwszy zreszta raz.
czyżby sony nie spodobało się, że kojima może zrobić multi platformowego death stranding 2 również na xbox'a ?
Według mnie jak najbardziej mają do tego prawo. Sami opatentowali tą mechanikę i jak najbardziej mogą sobie ją zastrzec. A porównania do tego że twórcy pierwszych shooterów mogli opatentować widok FPS jest troche bezsensu.
ok, spoko, ale samo oddziaływanie na świat w rozgrywce multiplayer owej nie jest wcale nowy, jest mnóstwo mmo , w których gracze mają wpływ na świat, nie rozumiem za to, że sony chce coś takiego opatentować
może powinno się opatentować widok z 3 osoby ? sony bardzo lubi promować swoje exy właśnie w takiej formie widoku
Patenty to rak
Gdyby ktoś wcześniej używał tej mechaniki, była powszechna albo zbyt ogólna to nie dostali by patentu. To nie jest takie proste jak się ludziom wydaje
MinecraftEnderman
Właśnie. Szczególnie, gdy chodzi o nadużywanie.
To jest złe patentowanie, ale z drugiej strony masz inżynierów którzy siedzą nad jakimś problemem często latami a jak już wymyślą, to bez patentów by z głodu zdechli bo zaraz by ktoś skopiował rozwiązanie nad którym nie spędził nawet minuty.
I tak to działa w grach, ostatnio Rockstar opatentował ruch uliczny, czy to znaczy że w grach nie może być ruchu ulicznego? Nie, opatentowali zaawansowane algorytmy z użyciem machine learningu i wykorzystania mocy chmury. Skompliwoana sprawa i głupio, jakby każdy mógł sobie takie coś podebrać za darmo.
Wiem, że patenty są takie jak prawa autorskie i są niezbędne, by chronić ciężko pracujące wynalazcy i twórcy przed kradzieży pomysłów i potencjalne zarobki. Ale uważam, że przyda się poprawki do prawa patenty i autorskie. Na przykład, poprawki do prawa autorskie, żeby muzyki, twarze aktorzy i inne jako elementy dla gry nie mogą mieć oddzielne prawa autorskie, by nie dojdzie do sytuacji takich jak usunięte muzyki z GTA i Mafii.
Patenty i prawa autorskie są pełno luki prawa, tak jak dziurawy Adobe Flash w kwestii bezpieczeństwa. Ale cóż, durne politycy mają to w nosie i nie widzą w tym problemu. :P
Tak czytam treść tego patentu i straszne masło maślane.
Aż dziw, że Sony jeszcze nie opatentował budowanie dróg w Settlers 1-2, oraz budowanie mostu w dodatku dla Settlers V. Zrobił to dopiero teraz? Upił się gdzieś na imprezie czy co? :P
Zastanawiam się, dlaczego Sony akurat to i co chce osiągnąć przez to?
Jest tu ktoś, kto nie jest fanboyem ? :D
FB: Konsolowi Antyfanboy'e - PlayStation Xbox Nintendo GRACZE POLSKA