Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Ray Tracing, kiedyś wyższe opcje graficzne w ustawieniach, dodatkowe efekty, cienie i oświetlenia na ultra.
DLSS, kiedyś niższe opcje graficzne w grach, niższa rozdzielczość, wyłączenie Anti-Aliasing.
Wniosek ludzie, gracze to barany, a producenci gier to opłacone sprzedajne mendy. Ciekawe czemu w grach nisko budżetowych nie ma RT czyżby Nvidia nie proponowała mniejszym studio aby stworzyli różne warianty detali i jednym z nich nazwali RT?
Fajnie że jeszcze coś poprawiają. Tym bardziej, że kiedy grałem te kilka miesięcy po premierze, śmigało bez zarzutu. : >
"patch poprawiajacy wydajność"
Błąd.
Nie poprawia wydajności, tylko dodaje tanie sztuczki poprawiające wydajność, jednocześnie pogarszając jakość obrazu.
Dzięki NV i AMD twórcy mogą być bardziej leniwi i bardziej olewać optymalizację, bo przecież damy im DLSS, FSR i JAKOŚ TO BĘDZIE co nie ;)
FSR tak, ale to i tak w miarę to samo co skala rozdzielczości i TAA więc to jest już w grach od lat. DLSS natomiast w najnowszej wersji potrafi dać obraz porównywalny lub w pewnych aspektach atrakcyjniejszy niż natywna rozdzielczość.
przede wszystkim optymalizacja ma tez jak najmniej kosztowac. wiec jest olewka. tworcy nie maja nic do powiedzenia bo ich slowa nie maja znaczenia dla rozwoju, o ktorym decyduje zarzad. aaa wiesz moze, kto ma wplyw na to? gracze. glownie ich portfele. ludzie kupuja i gra slabo chodzi ale i tak za dobrze wyglada, zeby zwrocic. wiecej inwestuje sie w grafike niz chocby w optymalizacje. takze to gracze daja sie orznac i sie jeszcze z tego ciesza.
nie slyszales wczesniej o DLSS? porownaj sobie tutaj https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/ot9dso/chernobylite_dlss_vs_fsr_comparison/
ok to nie uzywajmy tez TAA - tylko SSAA sie liczy. level of detail? oszustwo, tez nie mozna uzywac. cienie kaskadowe? oszustwo, niech wszedzie sie renderuja z wysoka rozdzielczoscia. zadnych technologii nie wolno bo to tanie sztuczki.
jak ty nie widzisz roznicy miedzy tymi obrazkami to nie wiem jak ci pomoc, moge tylko polecic wizyte u okulisty
https://i.imgur.com/6ptHuGQ.png
DLSS niestety pogarsza istotnie jakość obrazu. Rozmywa go i tracimy szczegóły w odległych konstrukcjach typu maszty antenowe, które tracą część cienkich elementów. Już wolę trochę mniej klatek i ostry obraz niż rozmyty z tymi polepszaczami. Oczywiście jest to dobra propozycja dla posiadaczy słabszego sprzętu.
Pisałem o odległych obiektach. Gdyby te liny były kilometr w głębi obrazu (np. na szczycie tych wzgórz), to połowa z nich znikłaby. Eksperymentowałem z DLSS w Cyberpunku i wyłączyłem w końcu. Gram teraz z RayTracingiem na Psycho, w 1440p, "wszystko na ultra" bez DLSS. Te ok. 50 klatek zadowala mnie na OLEDzie.
https://i.imgur.com/6ptHuGQ.png
jak dasz zbyt niski preset dlss to moze byc rozmyty obraz, ale dlss quality zwykle jest lepszy od native
Jak można na PC używać txaa,dlss te dwie opcje rozmywają obraz , dobre to dla konsolowców którzy siedzą z dala od monitora i i tak nie dowidzą a jak patrzysz z odległości 45cm to najważniejsza jest ostrość dlatego taki rdr2 mimo że ładny to tylko do cutscenek bo gameplay rozmazany natomiast chyba topem to jest wiedźmin 3 cyberpunk te dwie gierki pokazują jak się to robi ostrość tekstur
Konsolowcy siedzą przed 55,65 calowymi telewizorami.
A DLSS to ci rozmywa, ale chyba mózg. Od wersji 2.3 są praktycznie niezauważalne różnice podczas grania.
To powiedz proszę gdzie DLSS rozmazuje, jeden screenshot z DLSS drugi bez:
https://imgur.com/a/iNbLSy2
Tylko podaj gdzie jest rozmazane, bo DLSS ON i OFF można rozróżnić na tych zdjęciach - DLSS ON nie ma pewnego buga graficznego.
dokladnie. a wystarczylo, zeby gracze zareagowali tak jak powinni. producenci zrobia co tylko im szefowie rozkazuja. a szefowie rozkazuja tak jak im sie podoba czyli jak koszta sa jak najmniejsze, a zysk jak najwiekszy. a gracze moga decydowac jak to powinno wygladac i pokazuja to swoimi portfelami. poki co, na razie daja za duzo i dlatego nic nie pokazuja i nic nie znacza. nie maja zadnego wplywu na to jak tworzone sa gry. gracze na razie tylko przyzwalaja na byle co. dopoki beda wywalali setki $$ co miesiac albo nawet co tydzien, tak to wyglada.
Bardzo się cieszę, że niektóre starsze gry są wspierane i optymalizowane tak długo. Dodanie DLSS i FSR to dobra wiadomość dla posiadaczy oraz dla tych, którzy jeszcze nie zagrali.
Cieszy mnie, że zoptymalizowali proces kompilacji shaderów. Na forum Steam było mnóstwo zapytań o Optimizing Shaders w menu, było to bardzo wprowadzające w błąd niektórych ludzi (ja też się na to na początku złapałem, dopiero z czasem to zrozumiałem). Mam nadzieję, że teraz będzie mniej takich "o co z tym kaman" zapytań na forum.
To, że usprawnili wydajność to raczej bym na to nie liczył, podobnie nie wierzę w to, że usprawnili szybkość ładowania (które itak już były szybkie - a przynajmniej po zakończeniu kompilacji). Jak ktoś sobie zmniejsza rozdzielczość renderowania (DLSS/FSR) to przyspiesza sobie wydajność przez default.
Mogli ewentualnie skrócić czasy kompilacji shaderów... ale to trzeba by było potestować dokładniej, żeby to stwierdzić, a w związku z taką zmianą jaką zrobili raczej nie da się tego już bezpośrednio porównać. Można ewentualnie porównać czasy wczytywania.
DLSS jest super, ale rtx to g.wno, podobne efekty uzyskuje się starymi technikami a zdatne do pełnego użytku będzie to może za 2 generacje. Testowałem rtx w wielu tytułach na rtx3080 i o ile jest jedynje częściowo wykorzystywany trx jest ok, ale pełne użycie nie jest warte utraty wydajności.
W każdej grze korzystam z DLSS mając 3080 w rozdziałce 3440x1440 i nie widzę rozmytych elementów. Kiedyś nawet włączałem i wyłączałem DLSS żeby uchwycić różnice i nic. Lekko coś się zmieniało ale sam nawet nie wiedziałem czy lepiej to wygląda z DLSS czy bez.
No większość osób pisząca że DLSS "rozmywa" obraz to chyba DLSS na oczy nie widziała, owszem DLSS ma swoje problemy (artefakty), ale przy wysokich ustawieniach nic nie rozmywa a w większości przypadków nawet wyostrza i dodaje detale.
FidelityFX działa i na Radeonach i GeForce'ach. a CAS nie jest "starsze" tylko jest to zupełnie coś innego, mianowicie wyostrzanie
I dobrze, że coś robią bo ta gra to jeden z gniotów optymalizacyjnych... Wyłączanie się gry itd. "Problem znamy, nikt z tym nic nie robi" itd. Brak RT A i tak nawet na rt w 2070 super po OC gra ledwo działa w full hd...
Dziwne, mi na 2070s śmigała
Przy DLSS, jak przy każdej technice, wszystko zależy od implementacji. Jeśli jest zrobiona dobrze, to różnice w trybie Jakość są praktycznie niezauważalne. Na bezpośrednich porównaniach dwóch screenów można coś tam dostrzec, ale podczas gry - bardzo ciężko. Ja odpaliłem Horizona, żeby sprawdzić DLSS i efekt jest taki, że teraz gra śmiga w 4K, ustawieniach ultra i niemal stałych 60 klatkach. Bez DLSS do 40 fps potrafi spaść. No i znów, ta technika nie jest obowiązkowa, nie trzeba jej włączać. Daje wydajnościowego kopa przy niewielkich ubytkach na jakości grafiki, ale jak komuś to nie odpowiada, to, uwaga - nie musi jej włączać. Nie wiem, o co znów ból tyłka.