Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ogromny mod do Morrowind powstaje 20 lat - oto Tamriel Rebuilt

04.12.2021 17:50
2
6
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany1365389
8
Generał

Jestem ciekawy, za co 14 gracze dali kciuki w dół w newsie? Mod jest niedobry? Jeszcze tego nie wypróbowałem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365389 2021-12-04 17:58:38
04.12.2021 17:47
Vamike
1
Vamike
109
Generał

A tu za tydzień news Bethesda robi remake Morrowinda : D

04.12.2021 17:50
2
6
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany1365389
8
Generał

Jestem ciekawy, za co 14 gracze dali kciuki w dół w newsie? Mod jest niedobry? Jeszcze tego nie wypróbowałem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365389 2021-12-04 17:58:38
04.12.2021 18:27
😂
2.1
Gieszu
26
Konsul

Może to fani Gotuka

04.12.2021 18:36
2.2
zanonimizowany1341139
10
Generał

Ja tam też nie lubie TES ów. A jako fan Fallouta to nienawidzę silnika Bethesdy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1341139 2021-12-04 18:38:10
05.12.2021 07:53
2.3
2
Rufjan
51
Konsul

pieprz99 "nienawidzę" - mocne słowa w stosunku do oprogramowania... a cóż on ci takiego zrobił?

05.12.2021 09:24
2.4
zanonimizowany1341139
10
Generał

No spartolił Fallouta.

05.12.2021 13:29
SpookyYuuki
2.5
2
SpookyYuuki
61
Generał

Rufjan Nienawiść do silników... Tak go wychowano.

05.12.2021 14:24
2.6
1
zanonimizowany768165
119
Legend

Nienawiść do silników
Jakby Obsidian robił New Vegas na lepszym silniku to może byłoby z tego coś lepszego.
Tak to mocniej oberwał za bugi niż sama Bugthesda mimo, że pod ich warstwą skrywała się gra która miażdżyła wydmuszkowe Fallouty Beci bez popitki.

05.12.2021 14:52
Miodowy
2.7
1
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Silnik jak silnik.
Jak się jest fanem Fallouta od 20 lat to Bethesda zawsze będzie wywoływać minimum niesmak i wrażenie, że spora cześć ich załogi poznała ten tytuł tylko z przekazów ustnych.

post wyedytowany przez Miodowy 2021-12-05 15:07:50
05.12.2021 15:33
2.8
EdgarFox
2
Junior

Fallout Obsidianu miał tyle bugów głównie przez to że tworzony był zaledwie 18 miesięcy
na assetach i rozwiązaniach z Fallouta 3.
Nie jest to wina silnika samego w sobie chociaż ma on swoją "drewnianą" specyfikę

06.12.2021 08:09
keeper_4chan
2.9
keeper_4chan
104
Generał

Czasem to fani zachowują się jak fanatycy.
I niezależnie od tego czy to fantastyka (growa, filmowa, religijna), czy jakaś marka.

06.12.2021 10:39
2.10
zanonimizowany1341139
10
Generał

No dobra, nie jestem pewien czy to wina samego silnika czy assetów Bethesdy które użyto w Fallout NV. Ale takie rzeczy jak walka w czasie rzeczywistym gdy stimpaki możemy użyć kiedy chcemy - wystarczy zapauzować grę wyciągając pipboya. Ogólnie cała ta gra niby w czasie rzeczywistym a ekwipunek zmieniamy za darmo w czasie pauzy kompletnie nie przypomina Fallouta i jest jego marną podróbą. Tak samo ten cały Vats jest o pupe potłuc. W oryginalnym Falloucie każda decyzja, zmiana broni, uzycie narkotyków czy stimpaka wiązała się z utratą punktów akcji a w tych nowo-biednych Falloutach mamy wszystko tak uproszczone, że aż się odechciewa grać. Zamiast ciekawej taktycznej potyczki mamy zwykłe upośledzone klikadło. Rozumiem, że chcieli zrobić to jako gre akcji ale i to im się nie udało. Nie wiem czy poprawili to w nowych częściach, bo po nabyciu FNV byłem tak rozczarowany, że w nowe czesci nie grałem. Wiem jedynie, że Larian zmienił silnik w Ero Draconis 2 na DOS i wyszło im to na dobre. Złe było także rozrzucenie mało widocznych przedmiotów na mapie których nie można podświetlić tylko trzeba każdy piksel szukać myszką bo może gdzieś coś jest ukryte. O takich rzeczach jak ekran wczytywania każdego pomieszczenia to nie chce wspominać bo jednak w takim Vampire Bloodlines mi to nie przeszkadzało. Dla mnie ten silnik jest beznadziejny i jeśli go nie zmienią to nie mam zamiaru kupować nowej części Fallouta.
A co do Morrowinda, wystarczy ciagle skakać aby nam rosła akrobatyka do poziomu boga. Walka wręcz to samo? Czyli to taka Tibia gdzie zostawiało sie postać na bocie żeby skille rosły. Tak nie powinna wyglądać dobra gra. Moderzy działają na tym silniku bo jest dla nich prosty. Bethesda nie chce zmieniac silnika bo by straciła dobrych moderów i sama miałaby problem z produkowaniem swoich gier i koło się zamyka.

post wyedytowany przez zanonimizowany1341139 2021-12-06 10:48:56
06.12.2021 12:15
Legion 13
2.11
Legion 13
158
The Black Swordsman

pieprz99
No jak czytam takie wypociny o "silnikach" gier to za każdym razem przypominam sobie że 99% Internetu nie ma zielonego pojęcia czym jest silnik gry. I ty jesteś jedną z tych osób. Te wszystkie twoje "problemy silnika" to są problemy z designem gry albo z bardzo słabymi sprzętowo platformami na których gra miała działać (czytaj konsole).

06.12.2021 13:07
2.12
zanonimizowany1341139
10
Generał

No to szkoda, że Bethesda nie potrafi swojego silnika dobrze użyć. Amen.

04.12.2021 19:41
Laterett
3
2
odpowiedz
Laterett
54
Konsul

Szanuję, ale powinni to rzucić w cholere pobrać Unreal Engine 5... I zrobić coś swojego.

04.12.2021 20:30
Asasyn363
4
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Asasyn363
164
Senator

Podziwiam zapał i chęci, ale jak już grzebią przy tym 20 lat, to raczej końca tego grzebania nie widać, ale silnik niestety był antykiem już dawno. Bardziej czekam na Skywind, któremu do końca też jeszcze daleko.

04.12.2021 21:30
Wiedźmin
4.1
Wiedźmin
44
Legend

Skywind fajna sprawa, ale to bardziej dodatek do Skyrim niż prawdziwy Morrowind. Coś w rodzaju remaku. Więc to nie ma nic wspólnego z czym jest oryginalna wersja, która jest wyżej w hierarchii najlepszych RPG w historii od Skyrim. Mocniej wyróżniła się i jest jedyna w swoim rodzaju. Klimat z tej gry unikalny.

Dla młodszych to szansa na poznanie fabuły Morka skoro nie chcą przechodzić Morrowinda. Wielcy fani Morka, którzy trzecią część wyżej cenią od piątej może też zagrają w Skywind, ale nie pokochają go jak oryginalnej wersji z powodu tego o czym pisałem wyżej. Zdziwiłbym się, jeśli Skywind w finalnej wersji jednak będzie przypominał dużo mocniej Morrowinda niż Skyrim pod względem klimatu i gameplayu.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-12-04 21:31:35
04.12.2021 23:03
4.2
krykry
42
Generał

To jest rzeczywiście remake, ale jeden z tych dobrych remake'ów. Coś w stylu remake'u Demon Soulsów.
Twórcy Skywinda posuwają się tak daleko, że aż odtwarzają umiejętności i system craftingu czarów z Morrowinda w Skyrimie. I jednocześnie implementują nowości ze Skyrima które ulepszają QoL, i dodają takie rzeczy jak kwestie mówioneu postaci których w Morrowindzie nie było.

post wyedytowany przez krykry 2021-12-04 23:04:37
04.12.2021 23:22
MineBeziX
4.3
MineBeziX
64
Generał

Skywind i Skyblivion to dwa mody, na które przez pewien czas czekałem, ale teraz mi już wszystko jedno. Myślałby kto, że zrobienie gotowej gry na innym silniku będzie w miarę łatwe, w szczególności że są do nich oficjalne narzędzia modderskie, ale jednak nie - nawet te Kroniki Myrtany mają datę premiery, a to projekt po rozbiciu się oryginalnej grupy, to miało największe szanse się nie udać. No i jest to autorski projekt, także na przestarzałym silniku, ale do którego to fani musieli stworzyć narzędzia, by móc jakkolwiek wygodnie modować.

05.12.2021 03:48
4.4
1
zanonimizowany668247
168
Legend

Przeczytałeś o czym jest ten mod? Twórcy tego moda chcą dodać do gry WSZYSTKIE PROWINCJE TAMRIEL. I to jest jeden z tych modów w których można już grać. Bardzo ambitny projekt.

04.12.2021 20:40
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Pogratulować zapału, malo jest grup moderskich z takim zapałem i organizacją by ciągnąć taką pracę długo i stabilnie...

powinni to rzucić w cholere pobrać Unreal Engine 5 trochę to zabawne zważywszy na to, że jak zaczynali to druga wersja tego silnika jeszcze była robiona. A to nie jest wielkie studio developerskie co może sobie pozwolić na wywalanie dużych projektów czy zmiany silnika na nowy dla nich do nauki...

04.12.2021 22:10
5.1
xan11pl
81
Generał

Podziwiam twój optymizm, ale serio.. myślisz, że mod który jest tworzony od 20 lat, kiedykolwiek zostanie skończony? Tak samo Gothic 3 ma swoje Community Story Project, który jest tworzony już chyba od 2008 roku, co rok na ich stornie jest prezentowany tzw. "kalendarz adentowy", który pokazuje "nowości" ale co roku oni pokazują to samo, czyli nic, żadnych konkretów, żadnego gameplayu. Te dwa projekty mają ze sobą wiele wspólnego, a mianowicie to, że nigdy nie zostaną wydane.

05.12.2021 00:27
5.2
zanonimizowany768165
119
Legend

Nie liczę na to, że wyjdzie kiedyś wersja definitywnie ukończona.
Raz że już teraz jest masa zawartości i zmian a dwa - jest potencjał na dodanie jeszcze więcej rzeczy.
Taki projekt to marzenie każdego początkowego developera dla którego jest to przepustka do branży.

CSP do G3 pamiętam i widać że niewiel się zmieniło od mojej ostatniej przygody z tym partactwem D:

06.12.2021 10:57
elathir
5.3
elathir
103
Czymże jest nuda?

CSP już w swoich założeniach był skazany na porażkę. Zamiast się skupić na rozwiązaniu kluczowych problemów, choćby w sposób nie docelowy, nieoptymalny i ogólnie byleby działało tak by mieć bazę, która można udoskonalać tak tam skupili się głównie na dorzucaniu assetów i drobiazgów a wciąż nie wiadomo jak rozwiązać główne problemy.

W wyjście tego moda chyba absolutnie nikt już nie wierzy.

04.12.2021 21:10
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
-balrog-
24
Legionista

Tak mnie to zastanawia, dla kogo oni to robią. Nawet jak to w końcu wyjdzie, to ile osób w to zagra? Grałem w Morka wraz z dodatkami i wspominam go bardzo dobrze, ale za nic w świecie nie wróciłbym obecnie do tak starej gry i prymitywnych, z dzisiejszego punktu widzenia, mechanik. Bo sama grafę to jeszcze bym może przebolał.
O wiele bardziej sensowne są fanowskie remastery typu anulowany Morroblivion czy obecnie- Skywind.

04.12.2021 22:51
6.1
janosik6
115
Konsul

Ja wracam, i nie widzę żadnego problemu z tymi jak to nazwałeś prymitywnymi mechanikami.

04.12.2021 23:24
MineBeziX
6.2
MineBeziX
64
Generał

Ja próbuję ograć po raz pierwszy i widzę problemy z tymi jak to nazwał prymitywnymi mechanikami.

04.12.2021 21:25
7
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
112
Senator

Kurcze, już wyspa w morku była spora dla mnie, a tutaj jest cały świat :O

Niestety pewnie pl nie ma więc nie jestem zainteresowany ;/

04.12.2021 23:02
Fear87
7.1
Fear87
92
Generał

Spolszczenie jest do starszej wersji: https://www.nexusmods.com/morrowind/mods/45660

04.12.2021 21:44
keeper_4chan
8
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Ładnie wygląda ta mapa.

04.12.2021 21:58
PimpMyBass
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
PimpMyBass
6
Chorąży

Naprawdę nie wiem czym gracze tak sie jarają, wszystkie TESy są klepane na jedno kopyto: miałka fabuła, taki sobie gameplay, puste swiaty, glicze, glicze, glicze...

04.12.2021 22:21
9.1
4
xan11pl
81
Generał

To, że ty nie wiesz, czym się jarają, to nie znaczy że nie ma się czym jarać.

04.12.2021 22:48
9.2
4
janosik6
115
Konsul

Fabuła w Morrowind to istny majstersztyk, tylko trzeba się chcieć w nią i tą całą otoczkę wokół zagłębić, zamiast lecieć od punktu do punktu byle jak najszybciej.

05.12.2021 00:27
10
1
odpowiedz
ddeo
83
Centurion

Dużo mniejsze projekty moderskie powstawały też długo, np "Polish Forces" do Project Reality (Battlefield 2) powstawał okrągłe 10 lat, też już na pewnym etapie do starszej gry.

Pracowaliśmy nad Polish Forces w wolnym czasie, często wracając z pracy siadaliśmy wieczorem na dodatkowe parę godzin do drugiej pracy.

W tamtym czasie przeczytałem mnóstwo motywujących komentarzy, ale też sporo zniechęcających, tj. "nigdy tego nie skończycie", "po co to robicie". Starałem się nie reagować i nie odpisywać na te negatywne, ale dręczyły psychicznie zespół.

Modowanie po prostu może sprawiać dla części osób więcej satysfakcji niż granie, przynajmniej na początku, radość z tworzenia, zgrana ekipa. Później następuje zmęczenie projektem, ludzie odchodzą, nowi przychodzą, społeczność zaczyna mieć oczekiwania. Zespół moderski zaczyna odczuwać presję, bo już projekt nie jest tylko modderów, ale i społeczności. Jest to w którymś momencie brzemię, pracując nad czymś wiele lat trudno jest to porzucić.

Chcę tylko dać wam znać, nigdy nie zniechęcajcie negatywnymi komentarzami modderów, ci ludzie tworzą coś dla innych za darmo i czasem potrzebują paliwa pozytywnej energii.

05.12.2021 11:32
11
1
odpowiedz
Kriszo
155
Generał

20 lat i połowa mapy ukończona? Czyli jeszcze drugie tyle? Powodzenia i w ogóle, zapał godny pochwały, ale już dziś silnik Morrowinda, to antyk, a za 10 czy 20 lat, to będzie totalne wykopalisko i nikt na to nawet nie spojrzy, może poza kilkoma zapaleńcami. Po to pracować 30 czy 40 lat? Mają talent, umiejętności, zapał, mogliby zrobić z tego lepszy użytek. Chyba, że to dla zabawy, dla samej przyjemności tworzenia. I okej, tylko żeby później nie było rozczarowania, że to jednak nie wygląda tak, jak wszyscy by sobie tego życzyli.

05.12.2021 11:52
Amadeusz ^^
12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Amadeusz ^^
207
of the Abyss
Wideo

Eksplorowałem sobie Tamriel Rebuilt jakieś 5-6 lat temu i już wtedy kraina była większa (i w dużej mierze wyższej jakości, a zarazem utrzymana w duchu gry) niż oryginał Morrowinda.

Nie ma znaczenia ile jeszcze ludzie będą dziobać przy projekcie, już w tym momencie jest to pełnoprawny dodatek który nie ma się czego wstydzić.

Czekanie aż ten mod będzie "skończony" to bardzo głupi pomysł z dwóch powodów:
- uwzględniwszy jakość i skalę projektu mówimy o wielu latach, nie miesiącach,
- kiedy mod zostanie skończony obstawiam że eksploracja wszystkiego interesującego co ma do zaoferowania to będzie kwestia setek godzin, daję rękę że większość ludzi znudzi się zanim wyeksploruje chociaż połowę tego co ma do zaoferowania,

https://www.youtube.com/watch?v=CKyrzZRo-O0

Jak się ktoś nudzi to polecam ->

post wyedytowany przez Amadeusz ^^ 2021-12-05 11:52:52
05.12.2021 14:31
12.1
zanonimizowany768165
119
Legend

+1 za kanał, dobre materiały robi

Czyli projekt z rodzaju nieskończonych, coś jak X-PirateZ rozwijany przez naszego rodaka (rodaczkę?) do OpenXCOM. Które można ograć w każdej chwili i mieć właściwie nieskończoną zabawę na setki godzin.

Podziwiam ludzi robiących takie projekty.

05.12.2021 15:25
13
odpowiedz
Dylexan
74
Pretorianin

Tak się zastanawiam dlaczego nie powstają żadne mody LOTR do Skyrima albo innych części TES? Albo takie mody co do Gothica teraz robią popularne dlaczego nic takiego nie ma do Skyrima, który jest dużo nowszą i mniej drewnianą bazą pod takie mody. Gothic w Skyrime hmmm.

05.12.2021 15:49
Chriso25
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Chriso25
153
Generał

Fajnie jakby udalo im sie ukonczyc ten mod i dodac cala prowincje Tamriel, wtedy na pewno wroce do Morrownida i zatopie sie w ten swiat ponownie na setki godzin jak nie wiecej.
Juz jakies 80% wspolczesnych gier typu Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds i te inne nastawione glownie na multi mnie nie interesuje.
Jestem graczem starego typu i gram wylacznie w gry single player, ktorych niestety jest coraz mniej, przynajmniej tych z epicka fabula a nie tylko taka typu zapchaj dziure bo multi jest wazniejsze.
Poczekam nawet jak prace maja potrwac kolejne 20-30 lat. Jak dozyje to bede mial co robic na emeryturze :)

06.12.2021 19:43
14.1
zanonimizowany1359995
4
Konsul

Z takimi modami jest problem bo licząc od teraz w piątym roku twórca stwierdzi że już mu się nie chce nie będzie kontynuował i wtedy albo przekaże prace dalej a jak tego nie zrobi mod zdechnie i wtedy sobie nie pograsz.

06.12.2021 14:24
15
odpowiedz
zanonimizowany1255967
74
Generał

Te super wielkie mody i remastery starych gier Bethesdy na silnikach ich nowszych gier są trochę sztuką dla sztuki bo jak moderzy chcą zdobyć doświadczenie i mieć coś w portfolio to mniejsze, bardziej autorskie mody są dużo lepsze.

Więcej nie zawsze znaczy lepiej

Do tego produkcja takiego mega moda trwa długimi latami więc coraz mniej ludzi o nim pamięta a jak już wyjdzie to archaiczność systemu i pewnie bugi które sie mnożą przy dużym, amatorskim projekcie odrzuci większość graczy, no i nic na tym nie zarobią

Wiadomość Ogromny mod do Morrowind powstaje 20 lat - oto Tamriel Rebuilt