Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Porażka Marvel's Avengers to wina źle dobranego studia - Square Enix wyciąga wnioski

04.11.2021 10:59
3
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1363971
0
Pretorianin

No tak, winny zły dobór studia, a nie zmuszanie go do robienia gówno gry usługi.

04.11.2021 10:43
Karollo
1
13
Karollo
45
Zbawca Khorinis

Jego zdaniem za fiasko wirtualnych Avengersów odpowiada m.in. zły dobór dewelopera.

Hmmm....a gdyby tak spojrzeć na mikropłatności? Hmmm.. niee absolutnie to nie ich wina.

post wyedytowany przez Karollo 2021-11-04 10:43:31
04.11.2021 11:06
KMyL
😂
5
8
odpowiedz
KMyL
119
SnowflakesEverywhere

TLDR: Nie udało nam się wydoić $$$ ile się tylko dało, ale spróbujemy ponownie.

04.11.2021 10:43
Karollo
1
13
Karollo
45
Zbawca Khorinis

Jego zdaniem za fiasko wirtualnych Avengersów odpowiada m.in. zły dobór dewelopera.

Hmmm....a gdyby tak spojrzeć na mikropłatności? Hmmm.. niee absolutnie to nie ich wina.

post wyedytowany przez Karollo 2021-11-04 10:43:31
04.11.2021 10:54
Mówca Umarłych
😂
2
3
odpowiedz
Mówca Umarłych
125
Pan Milczącego Królestwa

To przecież oczywiste, że to wina studia, a nie SE, które to formę w jakiej postanowiono doić graczy akceptowało (pewnie to były ich pomysły). XD

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2021-11-04 11:00:13
04.11.2021 10:59
3
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1363971
0
Pretorianin

No tak, winny zły dobór studia, a nie zmuszanie go do robienia gówno gry usługi.

04.11.2021 12:40
Metaverse
3.1
Metaverse
68
Senator

W punkt

04.11.2021 11:01
4
3
odpowiedz
barnej7
165
Senator

Studio jest jednym z najlepszych o czym świadczą ich dokonania przed avengers, winny jest wydawca który chciał mieć grę usługę looter shooter pod mikrotransakcje

04.11.2021 11:06
KMyL
😂
5
8
odpowiedz
KMyL
119
SnowflakesEverywhere

TLDR: Nie udało nam się wydoić $$$ ile się tylko dało, ale spróbujemy ponownie.

04.11.2021 11:10
😒
6
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Która gra mikropłatnościami odniosła sukces? Shadow of war powinno ich nauczyć...

post wyedytowany przez Wlodi89LCT 2021-11-04 11:12:11
04.11.2021 11:36
6.1
MewsoNs
68
Generał

Choćby path of exile. Problem robi się kiedy chcą oskubać ludzi za sama grę, a potem dodatkowo dowalić chamskie mikro przez mechaniki na jakich opiera się gra czyli jakieś boostery, żeby oszczędzić grindu itp. tyutaj dobrze przytoczyłeś Shadow of war mimo, że to gierka single. W Poe układ jest uczciwy, masz mega zawartość za free, ale za pewne udogodnienia trzeba zapłacić. Grając jednak casualowo spokojnie wystarczył nam tab do handlu i od biedy na mapki, czyli kilkadziesiąt złotych na promce za oba. Za potencjalne kilkaset godzin grania dobry układ. Takie MA już po zapowiedziach zakrawało na bieda grę i takim też się okazało. Słaba gra, marna zawartość i dużo grindu, który można było oczywiście skrócić dzięki sklepikowi z boosterami. Może to brutalnie i chamsko zabrzmi, ale oni chyba myślą, że w każdym gatunku gier sa takie ameby jak w fifie, że co roku będą łykać grę za 200 zł i jeszcze przeznaczać fortunę na mikro. Jeszcze ta ich korpogadka, że wybrali zle studio i dlatego gra okazala sie słaba, nieno mistrzowie po prostu.

post wyedytowany przez MewsoNs 2021-11-04 11:39:07
04.11.2021 11:40
6.2
radas_b
69
Generał

Warframe też w tym aspekcie daje radę. A przynajmniej dawało jeszcze pół roku temu jak grałem.

04.11.2021 12:05
6.3
zanonimizowany1343770
18
Generał

A jak definiujesz sukces? Dobre recki recenzentów, dobre recki graczy ogółu, dobre komentarze na jakimś mini forum jak tutaj, to że Tobie się podoba, czy że ROI jest bardzo dobre?

04.11.2021 12:25
6.4
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Nieprecyzyjnie to określiłem. Która gra sprzedawana za pełną cenę produkcji AAA, z mikropłatnościami odniosła sukces?
Bo raczej na każdą wylewa się pomyje, całkiem słusznie zresztą.
Rozumiem takie praktyki w grach F2P, choć i tam często psują totalnie grę, jak np. w World of Tanks.
Co do definicji sukcesu, to kluczowym wyznacznikiem jest zadowolenie większości. I w przypadki shadow of war, było to dobitnie widoczne, w przypadku w/w avengersów, również.

04.11.2021 12:45
6.5
zanonimizowany1343770
18
Generał

Aj no zgadzam się że to definicja sukcesu dla nas graczy. Dla wydawcy to raczej zwrot inwestycji jest. Wydaje mi się że wszyscy wylewają pomyje np na Fife - a ona się i tak zwraca - więc mimo pomyj, praktyka będzie dalej robiona, bo wydawca osiągnął sukces mimo braku zadowolenia ludzi.
Zgadzam się również że Avangers to porażka. W tym przypadku widać że i dla wydawcy, inaczej by tak nie pisał. Ale gry z mikropłatnościami osiągają sukcesy które stawia sobie wydawca. Nie jedna, nei dwie. Raczej większość. Inaczej by nie kontynuowali tych praktyk gdyby na tym nie zarabiali.

04.11.2021 14:43
Persecuted
6.6
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Która gra sprzedawana za pełną cenę produkcji AAA, z mikropłatnościami odniosła sukces?

Np. serie jak Assassin's Creed, Far Cry, Ghost Recon, Call of Duty, Tomb Raider, nie wspominając o GTA: Online, jednej z najbardziej dochodowych gier-usług w historii.

05.11.2021 11:33
6.7
plolak
45
Generał

Persecuted ale te wszystkie gry są dobre albo bardzo dobre i można grać bez jakichkolwiek dodatkowych płatności i oprócz cod ktory ma krótki single mają pelnoprawne single.

Ja zauważyłem że niemal wszystkie gry w których olewa się kampanie fabularną które wydaje się celem zysku za wszelką cenę poprzez przymus gry w sieci i przymus dodatkowych opłat zaliczają porażkę.

post wyedytowany przez plolak 2021-11-05 11:38:35
04.11.2021 11:29
Ambitny Łoś
7
odpowiedz
Ambitny Łoś
192
Cthulhu

Liniowe etapy były naprawdę fajne, szkoda że nie pozwolili zrobić całej takiej gry nastawionej na single.

04.11.2021 11:37
rafq4
8
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
rafq4
169
Shadow in the darkness

Chytry traci podwójnie. Może po sukcesie Strażników Galaktyki banda zidiociałych krawaciarzy(wydawca) następnym razem ruszy swoimi durnymi łbami i zrozumie w końcu, że gry usługi nastawione na mikropłatności to nie jest to, czego ludzie chcą. Dobra gra obroni się sama. I dobrze przy tym zarobi. Bezczelny skok na kasę i robienie z ludzi dojnych krów niekoniecznie :)

04.11.2021 12:08
8.1
zanonimizowany1343770
18
Generał

A czym jest ten sukces? Już Strażnicy wyprzedzili zyskami finansowymi Avengersów? Cz chodzi wyłącznie o opinie graczy? Bo to że Strażnicy są lpeszi, to się zgadzam. Natomiast finansowo - czy to ich nauczy - chyba za szybko by mówić, na ten moment nie sądzę by więcej wygenerowało przychodu. Na dłuższy dystans? Może - ale mam wątpliwości. Sam odsprzedaję jak tylko przejdę płytkę - nabijam dobre recki z jednej kopii gry - ale dochodu nie generuję za dużego.

04.11.2021 15:35
8.2
1
zanonimizowany1362976
18
Konsul

Sarseth
No to jesteś mniej więcej połową graczy kupujących gry na konsolach - kupujesz gry w pudełku, druga połowa kupuje gry cyfrowo.

Nie wiem jaki procent z tej połowy zostawia pudełka na regałach, a nie sprzedaje, ale jakiś jest, więc więcej niż połowa graczy konsolowych nie sprzedaje swoich zakupionych gier. Czy to z powodu zakupu cyfrowej wersji, czy z powodu kolekcjonowania.

Tak więc spokojnie, nie Ty, to druga osoba zapracuje na sukces tej gry. O ile będą jacyś chętni, a zakładam że tak, bo marka przyciągająca niewymagających graczy + przychylne opinie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1362976 2021-11-04 15:39:43
04.11.2021 12:08
9
odpowiedz
zanonimizowany1343770
18
Generał

deleted

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2021-11-04 12:08:41
04.11.2021 12:12
ardianox
😂
10
odpowiedz
ardianox
71
Pretorianin

No tak xD

04.11.2021 12:27
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1120831
17
Centurion

"...wydawca zdał sobie sprawę, jest – cytujemy – „konieczność dobierania projektów gier pasujących do unikalnych cech i talentów”

Nie, koniecznością jest nie wpychanie tego RAKA współczesnego gamingu w postaci gier-usług, monetyzacji, lootboxów i innego BS-u wszędzie i zawsze. Gra fullprice -> ZERO mikrotransakcji. Gra F2P -> róbta co chceta. Tutaj chcieli trochę zajść w ciążę a trochę zostać dziewicą, więc czego się spodziewali? A można inaczej, co pokazuje niedawne Guardians of the Galaxy, tylko trzeba chcieć zrobić dobrą grę a nie sprzedawać g*wno w ładnym papierku z napisem "łakocie".

04.11.2021 12:47
😂
11.1
zanonimizowany1343770
18
Generał

"Tutaj chcieli trochę zajść w ciążę a trochę zostać dziewicą" - ale przecież to jest możliwe! XD Zapytaj się pingwinów lub tych co mogą dotykać dzieci bezkarnie

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2021-11-04 12:48:15
04.11.2021 13:10
Mówca Umarłych
11.2
Mówca Umarłych
125
Pan Milczącego Królestwa

Pingwiny? A można prosić o wyjaśnienie? :-)

04.11.2021 15:21
Ognisty Cieniostwór
11.3
1
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Pingwiny to inaczej zakonnice.

04.11.2021 13:15
-=Esiu=-
👎
12
odpowiedz
-=Esiu=-
205
Everybody lies

Ale bezczelna menda...

04.11.2021 13:31
Uruk-Hai666
13
odpowiedz
Uruk-Hai666
51
Generał

Gry usługi za które karzą płacić pełną cenę gry AAA to rak.

04.11.2021 16:49
Lothers
14
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Square Enix dosyć często wybiera złe studia... Proste przykłady: Deus EX, Thief 4 i teraz to, udało im się przy Tomb Raider chociaż połowicznie.

04.11.2021 21:07
Dzienciou
15
odpowiedz
Dzienciou
164
Generał

Dali Avengers w Gamepassie, więc postanowiłem spróbować pograć i... kampania single była w sumie ok. Bez szału, ale historia była całkiem zgrabnie podana jak na tę markę, w porządku design postaci i lokacji, voice acting dawał radę a Kamala imho skradła swoim urokiem show. Same gameplay też był w miarę OK, bo często zmieniało się postacie i przez kampanię nie nudziło.
Natomiast cały komponent gry usługi, który przewijał się przez kampanię to chyba widziałem lepszy nawet na mobilkach. Cały loot i zawartosć poboczną przez kampanię olewałem, bo za 10 minut wskakiwał sprzęt z lepszymi statsami pomijajac, że cały system jest nudny i nieciekawy. Do tego po zakończeniu kampanii nie odblokowałem nawet połowy pierwszego setu umiejętności ani nie stać mnie było na chociaż jedną skórkę a całośc ukryta za kosmicznym grindem. Aż mnie na wymioty zbierało. Więc nie.. nie chodziło o studio... chodziło o wciskanie na siłę do gry mikropłatności i rozwlekanie zawartości by zmuszać ludzi do zakupu tychże.

post wyedytowany przez Dzienciou 2021-11-04 21:07:59
Wiadomość Porażka Marvel's Avengers to wina źle dobranego studia - Square Enix wyciąga wnioski