Liga i informacje: https://www.pathofexile.com/scourge
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=bNx68r2TzRY
Oficjalne Wiki: https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki
Planowanie buildu:
- PathOfBuilding fork by LocalIdentity: https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding/releases
- Path of Building Web: https://pob.party/
Waluta, handel i loot:
- Oficjalna strona bazaru: https://www.pathofexile.com/trade
- Poe Ninja (aktualne ceny przedmiotów, przeliczniki, wszystko co potrzebne): https://poe.ninja/
- Awakened PoeTrade (wycena przedmiotów etc., korzystając z oficjalnej strony): https://github.com/SnosMe/awakened-poe-trade
- Neversink''''s ItemFilter (najpopularniejszy lootfilter dla PoE): https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases/
- Better Tradin (rozszerzenie Chrome): https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pathofexile-tradin/fhlinfpmdlijegjlpgedcmglkakaghnk
- Craft of Exile (planowanie craftu, wyliczenia): https://www.craftofexile.com/
Inne przydatne:
- PoEDB (skrabnica wiedzy na temat affiksów/kraftu): https://poedb.tw/us/
- FilterBlade (stwórz swój własny lootfilter): https://www.filterblade.xyz/
- FilterBlast (dopasuj istniejący lootfilter do swoich potrzeb): https://filterblast.xyz/
- Acquisition (handel bez premium tabów): https://github.com/xyzz/acquisition/
- Currency Cop (obliczanie wartości posiadanych w zakładkach dóbr): https://github.com/currency-cop/currency-cop
- Exilence (śledzenie aktualnego przychodu w czasie + wiele innych przydatnych funkcji): https://github.com/viktorgullmark/exilence
Levelowanie:
- PoE Lab (aktualny układ labiryntu): https://www.poelab.com/
- Lab Compass (kompas pozwalający zaplanować podróż po labiryncie): https://www.poelab.com/lab-compass/
- PoE Road-map: https://poe-roadmap.com/
Gildia: aby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.
Poprzednie części:
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
#17 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15003350
#18 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564
#19 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15174776
#20 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15263610
#21: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15361324
#22: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15513629
#23: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15604568
#24: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15693735
Stream zapowiada grube zmiany i jak na razie wygląda to świetnie :) Pierwsze skojarzenie to Stranger Things ;)
Wow, no nie uwierzę, że nie ma hajpu teraz :D
No już dawno, żadna zapowiedź nie zrobiła na mnie aż tak dobrego wrażenia.
Nie spodziewam się, żebym po 2 latach nieobecności był jeszcze w gildii, ale jak coś, to miejsca są? :).
To wygląda konkretnie.
A i stęskniłem się za Wraeclast.
Tornado wygląda intrygująco, tylko boję się o mojego leciwego już lapka, bo raczej będzie wyciskać siódme poty :)
Ja nadal nie ogarniam co tu się odjaniepawliło
Najbardziej podoba mi się stackowanie dropów, tyle lat czekania i błagania - wreszcie jest!
Do tej pory używałem myszki z przyciskiem "3x fire" (trzy kliki w jednym przycisku) od A4Tech i widzę, że chyba odejdzie do lamusa...
Zmiany w drzewku przytłaczające, Elemental Equilibrium wcisnęli tam gdzie nikt nie wpakuje punktów na drzewku, dziwne...
Do tego jakieś Mastery na drzewkach zamiast Pantheonu?
Ciekawe jaki craft mod będzie w Hali Grandfrajerów...
Obstawiam, że w żadnym, bo przesuwanie z jednego irytującego miejsca w drugie nie ma za bardzo sensu.
Bardzo cieszy przesunięcie metacratfów, bo to byłą mordęgą do robienia w SSF. Zależy też od ligi, w niektórych jest jest mega mało silver coinów i się trzeba długo męczyć na zrobienie tych łańcuszków w prophecy.
Ok, jest hype.
Ileż dobrego może spowodować zwykły odpływ graczy. :)
Fajnie, że Patch Notesy dali tylko szkoda, że drzewka nie ma. Przez te parę dni już za dużo nie zrobią, więc nawet jakby jeszcze były jakieś drobne zmiany to raczej zbyt dużego wpływu by nie miały.
Chętnie bym sobie rozplanował build startowy.
Chyba nie będę się wzorował guidami, nie za bardzo wiadomo co będzie mocne ze względu na to, że nie znamy puli Scourge Modów, a obstawiam, że to z ich powodu niektóre archetypy będą o wiele mocniejsze niż inne.
Wygląda ładnie...
Jak ten system spowolni rozrost drzewka to jestem za.
https://s1.webmshare.com/Y7e3G.webm
Są i nagrody za wyzwania :] Przyznam, że całkiem OK, fajny skin na broń :)
https://www.youtube.com/watch?v=asPCLSAZyQg
Ale bajzel na środku...
Jest i PoB
https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding
Na razie dobranoc i powodzenia w nowej lidze, dla mnie 22 to premiera Ashes Afterglow a potem się zobaczy
Tainted orby wydawały mi się dosyć leniwym pomysłem, ale wygląda na to, że jednak będą one ciekawsze i ma być ich więcej. Fajnie, że to jednak nie identyczna waluta tylko działa trochę inaczej niż standardowe orby.
Ma być w sumie 9 Tainted Orbów, na razie ogłosili exalta który albo dodaje albo usuwa moda na corrupt itemie.
Liga i tak zapowiada się super jeszcze parę fajnych niespodzianek od ogłoszenia ligi się pojawiło ;)
Podobno te chromy ignorują wymagania przedmiotu a co za tym idzie - większa szansa na uzyskanie off-colors na danym przedmiocie.
Mordy wy moje, NW to jednak chyba nie moja bajka, a nowa liga ładnie wygląda, także pytanie zasadnicze. Czym startujecie? Przez ostatnie 3-4 ligi to ja prawie nie grałem, doszły jakieś nowe ciekawe skille? Warto bylo by zagrać czymś nowym?
Z nowych skilli doszło Tornado jak u Druida w D2 LoD a większość to Linki, które podłączasz do swoich kompanów czy minionów (wymaga wzięcia pasywa z drzewka) i jak któryś zginie to obaj padacie D:
Sam startuję... nie wiem czym.
Albo traper z Seismic trap, Death Oath CA Occultist albo inny chaos skill.
No chyba że nowy system armora i Fortyfikacji będzie dobry to wezmę melee którego nie grałem ładnych parę lig.
Ja jeszcze nie wiem, ale wydaje mi się że coś pod gladiatora wydaje się dosyć bezpiecznym pickiem. W ogóle duelist ma całkiem dobry obszar w drzewku.
Poza tym tradycyjnie miniony, toxic rain, slam buildy też wydają się ok. Więcej pomysłów nie mam.
Na pewno jest sporo miejsca na nowe buildy tylko jak zawsze pojawią się one później, bo bez przetestowania wydają się dosyć ryzykownym wyborem na start.
Ja rozważam coś pod inkwizytora ale nie mam pojęcia co. Jak nic nie wymyślę to pewnie zostanę przy gladiatorze.
Tzn. w tej lidze wiem co dodają, chodziło mi raczej o poprzednie 2-3 ligi czy coś przykuło waszą uwagę, bardziej chodzi mi o własne doświadczenia, bo co ogólnie dodali to sobie obczaję z starych patch notes. To tornado co teraz dodają wygląda fajnie, ale nie wydaje mi się, żeby mialo im to dobrze wyjść. Tak sobie rozkminiam i chyba pójdę w klasyke, jakiś totem, selfcast arc, albo bow, ale z tego co na reddicie widzę, to łuki chyba nie są obecnie w najlepszej dyspozycji.
Ja rozważam coś pod inkwizytora
Nie polecam go, kiedyś jak go używałem i jak dało się grać bez masowego stackowania ele pen i/oraz exposure ale teraz?
Krytyki ignorujące resy w czasach gdy wszyscy jadą pen+exposure? No nie bardzo...
z tego co na reddicie widzę, to łuki chyba nie są obecnie w najlepszej dyspozycji.
one od dłuższego czasu nie są, chyba że wpakujesz masę waluty w jego rozwój grając czymś innym...
A i jakby co - Forbidden Trove totemy RIP, 400% obrażeń na siebie to nie w kij dmuchał
Z tanich bezpiecznych opcji osobiście rozważam dwie:
- Death's Oak (chociaż tutaj w przypadku pójścia w life trzeba mieć chaos res na minimum 81 proc. aby się samemu nie zabić co na starcie może być mocno utrudnione, ew. ES ale tutaj pewnie będzie drożej i mniej płynnie + kilka unikatów, które na start ligi są dość drogie a bez nich będzie dzwonić)
- Cycek - Atziri's Disfavour wrzucili w drop zwykłej Atziri, co może dać w sumie bardzo fajnego i relatywnie mocnego bleed cycka w akceptowalnym, niewielkim budżecie z opcją przyjemnego rozwoju na endgame
Aktualnie bardziej jestem przy opcji numer 2 (chociaż DOA po prostu wymiata jeśli chodzi o clear speed, ale jednocześnie wymaga sporych inwestycji pod single co nie jest wcale złe bo jest co rozwijać), ale jeszcze nie patrzyłem na drzewo (może ten max chaos res da się uzyskać łatwiej, może coś fajnego dorzucili dla innych archetypów).
Aopek, właśnie zaczynam się zastanawiać, czym tu grać. Pewnie wbiję najwcześniej w przyszły poniedziałek.
Moja wiedza o buildach zatrzymała się na tym, co robiłem kiedyś, czyli Cycek na laby, a później, po dorobieniu się, nowa postać na coś innego.
Całkiem fajnie to działało. Masz może link do jakiegoś w miarę aktualnego Cyc buildu, który mogę sobie chamsko ukraść?
Co myślicie o poison concoction? Pojawiły się gemy 20/20, ten skill na papierze wygląda naprawdę nieźle. Chyba wystartuje Pathfinderem, z nowymi orbami nie trzeba będzie grać piano przy flaszkach. Plus wydaje się super opcją do levelingu, wystarczy flaszki zbierać, nie trzeba za bardzo się gearem zajmować przy levelowaniu. Plus pojawiła się nowa opcja do skalowania pathfindera, z nowymi wysokopoziomowymi modami do utility flask skalowanie flask effect może okazać się mega mocne.
Poison prolif z pathfindera może mocno pomoc z clearem który ssał przy explosive concoction.
Wydaje się to dla mnie idealną opcją na starter.
Ewentualnie wersja pod Occultist? Ma explosion on death, ale grając sporo vortexem wiem, że nie pomaga przy clearze aż tak jak bleed explosion u gladiatora. Prolif też wydaje się lepsze do clearu. Potencjalnie lepszy single target, choć ciężko stwierdzić.
Btw
Nowy orb, ciekawe jak rzadki.
Kuuurde, właśnie sobie zdałem sprawę że ten build to minus jeden albo dwa sloty na scourge mody...
Teraz się mocno zastanawiam :O
Ale chyba przy tym zostaję
Potionki z trucizną? Z tego co widzę można zwiększać ich AoE ale jednocześnie pociski nie rozjeżdżają się szeroko.
Dzięki temu można uzyskać „efekt shotguna" który jest dobry na bossów.
Dorzucasz plague bearer i jedziesz.
Właśnie się zastanawiam czy skalowanie AoE będzie potrzebne, bo na poison mastery można wziąć "Poisons you inflict on non-Poisoned Enemies deal 300% increased Damage" co mega wzmocni clear z poison proliferation. Można to chyba obecnie mieć na cluster jewelu, ale nie testowałem tego nigdy więc nie wiem na ile to jest dobre, no cóż zobaczymy.
Chyba, że jest jakiś breakpoint z aoe z lepszym shotgunem?
Problem jest w tym, że GGG usunęło z puli m.in. mod dający szansę na 100 proc. more poison. Tym samym poison generalnie zdechł, bo nie ma za bardzo jak wykrafcić naprawdę dobrych poison clawów/daggerów/etc. pod czysty chaos. Są jeszcze łuki ale tam historia jest zupełnie inna.
Kurde ta liga wygląda genialnie, bardzo podoba mi się nowa waluta i unique itemy, no a uproszczony atlas (który był fajny za pierwszym razem ale każda kolejna liga męczyła okropnie, często zanim dochodziłem do Sirusa miałem już postać tak silną że była w stanie go rozjechać jak walec) i boosted endgame to już wisienka na torcie.
Podoba mi się też dodatkowy layer customizacji z nowymi "mastery" na drzewku, generalnie w Scourge nie widzę żadnego kontrowersyjnego pomysłu (czego nie można było powiedzieć o Expedition :) ) - myślę że po tym patchu gra znowu będzie jeszcze lepsza, czuję w kościach że to będzie jedna z tych lig które gracze wspominają jako dobre, jak np. Breach. Oczywiście liczę też na kompilacje zgonów streamerów bo na bank wkradnie się jakieś combo które 1shotuje postać z 10k HP i 80% all res.
Ale ja odpadam, od kilku lig gra uwielbia wywalać do pulpitu (beż żadnego errora, po prostu wychodzi instant) a ile zgonów zaliczyłem w Ultimatum przez dropy do jednocyfrowych FPS przy spawnowaniu się mobów to nie jestem w stanie zliczyć.
PoE to jedyna gra na świecie której mój komputer nie jest w udźwignąć komfortowo (no i jak na ironię jedyna gra w jaką chce mi się teraz grać :D), a przechodziłem niedawno Doom Eternal, Metro Exodus i inne cuda, właściwie nie spotkałem gry w której muszę zjechać poniżej mieszaniny medium/high (no bo gram jeszcze w 1080p, monitor nie chce paść).
Dodatkowy fail to fakt że kasę na komputer mam odłożoną już chyba z 4 lata ale wcześniej nie czułem potrzeby upgrade'u, a teraz ceny GPU wyjechały w kosmos tak że czułbym się jak frajer płacąc 4k za kartę ze średniej półki - tym bardziej że jak wspomniałem, nic poza PoE nie dostaje takiej czkawki na moim kompjutrze.
Pozostaje mi życzyć Wam dobrej zabawy :)
Jak masz dobry internet na przewodzie to obczaj sobie Shadow. Nie narzekam na dropy na tym sprzęcie. Pytanie tylko czy kwestia 30 euro na miesiąc to nie przeszkoda dla ciebie. Ja używam od dwóch lat, wcześniej było 15 euro na miesiąc i była to super opcja. Pcta i tak nie zamierzam kupować więc zostaje przy tym, nawet te 30 euro jest dla mnie lepsza opcją. A w poe gram na starym lapku który nawet by gry nie uruchomił normalnie.
Generalnie masz opcję jeżeli bardzo chcesz zagrać ;)
No bo silnik PoE to jest śmietnik na ten moment i żadna zmiana sprzętu nie pomoże gdy silnik kupa.
Nawet silnik STALKERa dostał odświeżoną wersję z uporządkowanym kodem (od fanów, nie od developerów gdzie kasę zjada CEO), kiedyś to był tam taki bajzel że można było o nim książki-horrory pisać.
Chyba tylko premiera PoE 2 może coś pomóc...
Ostatnio pomogło nierenderowanie śmieci które nie są widoczne w twoim loot filtrze, szczególnie odczuwasz przypływ FPSów w mapach Delirium.
Innym problemem jest dźwięk - trzeba wyłączać część suwaków w pliku konfiguracyjnym by unikać okazjonalnych „czkawek".
I tak jakoś ciągnę na GFie 650 ti bez nadziei na zmianę...
Tym razem się nie wychylam - Phys Trapper albo Toxic Rain Champ. I raczej ten pierwszy, bo trapami jeszcze nigdy nie grałem.
Próbowałem trapów przy expedition. Gorsze to nawet od totemów, tragedia. Chyba, że lubi się dzwony.
No to słabo coś bo mój LL traper z recovery ES przy bloku był jedną z najtwardszych postaci jakie miałem, dał radę z Beyond+Delirium.
Jak się człowiek przyzwyczai do stylu to nagrodzi go świetnym damage oraz sporym AoE.
TR/champ albo build pod Scourge Arrow wygląda na mega łatwe i przyjemne ogranie tej ligi, ale 4 ligę pod rząd tym samym już nie dam rady.
Aope, jesteśw stanie napisć jak Occult/CA/DO daje radę Eternal Lab? Szybkość czyszczenia mapek wydaje się średnia na nim. Ewentualnie polecić coś, co daje radę w EL i się tym przyjemnie gra? Czyli żadne totemy/summonery/pułapki.
O, i to też ciekawie wygląda https://www.youtube.com/watch?v=lMhjfk1JXPg
albo taki cycek https://www.youtube.com/watch?v=y-MhYfMkzuQ
Średnia? Ja bym powiedział, że to jest jeden z najlepszych czyścicieli map w historii PoE po wparciu clusterami. Mało co podchodzi blisko. W labie radzi sobie OK ale to nie jest postać gdzie będziesz sobie stał w pułapkach, trzeba wiedzieć co się robi i czego się spodziewać. Ale Ty to wiesz więc IMO bez problemów.
Co do buildów - nie mam pojęcia. Generalnie po tych zmianach w połączeniu z brakiem czasu sam nie mam pomysłu :D
Podstawa w EL (nie ulab) to szybkie ubicie bosa. Szczegółnie w ostatniej fazie i z pułapkami w tle. Jak z obrażeniami na 1 cel o tego occu? Jak Ci się nim farmiło endgejmowych bosów?
Ehh, ten TR/champ wygląda świetnie, ale ile można. :) Wklejajcie jakieś ciekawe propozycje bildów.
Przecież UL to który level? 75? Z mobami odpowiadającymi początkowym żółtym mapom? Trzeba się bardzo postarać aby zrobić postać, która nie będzie Izaro biła zanim powie gugu :P
Single target po inwestycjach - OK. Ale to nie jest build, którym będziesz klepał bossów w sekundę, nie takie było jego przeznaczenie. On miał czyścić mapki średnio w minutę-dwie na T16 bez względu na mody. I to robił bardzo dobrze.
Eternal to 84lvl. Ulab, to na lvl1 można zrobić. ;) W ostatnim etapie z pułapkami w EL nie jest już tak łatwo. Dobry surv trzeba mieć.
Jak tam Panowie? Wybór bilda dokonany? Ja przyznam szczerze, że mam pustkę w głowie, ale i tak przed 1 w nocy raczej nie uda mi się usiąść do komputera :)
Się nie zdziwię jak o 1 jeszcze kolejka będzie :D
Dobrze że godzinkę wcześniej niż tradycyjnie, normalnie było o 22 chyba
Mnie kusi to https://www.youtube.com/watch?v=2BdsvolADnk
Nigdy nie grałem pod tego warkraja a berserkiem ostatni raz chyba 2 lata temu. Po zmianach może nie będzie rozpadał się od samego dotknięcia przez moba a i skalowanie ma potencjał.
Najlepszy czas na cyclone był przy Legionie :) AoE można było w zasadzie wyskalować na cały ekran :3 To już nie wróci ;)
btw - jest już nowy filtr od wiadomo kogo ;) https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases
Awakened PoETrade też już obsługuje Scourge :]
Ja spróbuję okultystą, nigdy nim nie grałem:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2797749/page/1
No, kampania już skończona. Chyba nigdy nie miałem tak płynnego buildu do levelowania. Plaque Bearer, flaszka na speeda i jazda shield chargem :P
Clear będzie bardzo dobry z poisonous conoction, ale może być problem z single target, na pewno trzeba będzie naprawdę dobrego gearu na end game'owych bossów.
Co do scourge to zdążyłem tylko jeden itemek przez całą kampanię zrobić na tier 2, cała reszta gearu na tierze 1 była i szczerze mówiąc nic mocnego nie miałem. Plus był taki, że były darmowe alchemy na początku.
Mało waluty mam, ciągle brakowało mi nawet alteration orbów i nawet robienie craftów z bencha było problemem. Może to dlatego, że szybko przebiegałem przez mapy i mało zbierałem. Pomysł stackowania waluty mega dobry, te drobniejsze już w ogóle nie wypadają po jednej sztuce, w mapkach pewnie będzie jeszcze lepiej.
No to idę zaczynać mapki :P
Jeszcze levelownia nie skończyłem, ale z Phys Trappera też jestem zadowolony. Szybko się wkręca na wyższe obroty (najpierw lightning trap, później exsanguinate/seismic trap), dość tankowny, clear dobry, single target świetny, playstyle przyjemny (na pewno lepszy niż totemy). Z jednym małym zastrzeżeniem: jak się exsanguinate rozpędzi chainem po jakiejś większej paczce mobków, to fps'y klękają.
Ogólnie jest płynnie i stress free - dobry starter.
Co do samej ligi, to podoba mi się mechanika, którą sam odpalam wtedy, kiedy chce i nie muszę biegać po całej mapie, żeby jej szukać. Co prawda odnośnie samych efektów tej mechaniki mam dość mieszane uczucia (bo na razie to głównie jest "glorified alchemy orb"), ale przynajmniej nie irytuje (*cough*expedition*cough*).
Nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale w czasie kampanii wypada teraz masa 4-5 linków - o wiele więcej niż kiedykolwiek wcześniej widziałem. Do tego nowa mechanika również w tym pomaga, a nawet w 6-linkach. GGG chyba w końcu ogarnęło, że linkowanie socketów jest wyłącznie upierdliwością i nie wnosi nic pozytywnego do rozgrywki.
Ta, 6 linki są mega łatwe, można mieć już w białych mapkach. Nowy fusing orb ma 50 procent na dodanie i 50 procent na usunięcie linka, nie ma żadnych ważonych szans. Więc jak się znajdzie zbroje z 6 socketami, 4 link i 2 link to da się ją łatwo zlinkowac.
Większy problem jest z kolorowaniem gearu, chromasów ciągle mi brakuje.
Eh, scourge mody są mega słabe. Nawet jednego dobrego itemka jeszcze nie miałem, level 84 żółte mapki. Robienie każdego innego contentu jest w sumie lepszym pomysłem. To jest niewypał na miarę talizmanów. Na scourged itemki które wypadają na ziemi nawet nie ma co patrzeć, patrz talizmany, tylko 100 razy gorsze. Dużo się mówi o tym że itemki z dropu są beznadziejne. Cóż, jakimś cudem udało im się jeszcze bardziej pogorszyć problem. Talizman 2.0.
Przejrzałem sobie listę modów na poedb i mało kreatywne te mody są. Te ciekawsze i mocniejsze mają taką wagę że pewnie nigdy ich nie zobaczę, a trzeba przy tym jeszcze drugi mod znośny trafić. Coś czuję duży rant w społeczności w ciągu kilku dni.
Zmiany w grze na ogromny plus, liga tragiczna, jedyne co ratuje to łatwe 6 linki, dużo potworów w mapkach i scourged mapki ktore mają naprawdę dobre nagrody.
Dobra miśki.
Trzeba mi wybrać jakiś build na starter :D.
Wymóg jest taki, żeby nie obudzić się gdzieś przed Kitavą i złapać dzwon od pierwszego białego moba.
To, czym kiedyś grałem i co traktuję jako bezpieczny wybór:
https://www.poe-vault.com/guides/ultimate-cyclone-slayer-build-guide
Alternatywnie może to, co Aopek wrzucił:
https://www.youtube.com/watch?v=2BdsvolADnk&ab_channel=PathofMatth
Gdyby były jakieś totalnie inne alternatywy, to w zasadzie też nie pogardzę. A jak już się dorobimy pierwszego tysiąca exaltów, to będzie switch na inny build.
Cyklon to bezpieczny wybór. Na samym Kondo https://www.pathofexile.com/trade/search/Scourge/PRRJiL przejdziesz do czerwonych map. Później jednak skalowanie dipsa pochłonie trochę waluty/szczęścia, ale generalnie w dobrym budżecie.
Ten berserker jest u mnie aktualnie na tapecie, ale z racji tego że nie mam za wiele czasu na granie, nie mogę się jeszcze wypowiedzieć jak się będzie sprawował (od piątku nie wbiłem jeszcze 40 lvlu :P ). Samo Ichimonji + tarcza to koszt około 10c a spadnie, co jak na endgejmowy setup jest niczym. Podobnie w sumie jak reszta itemów.
IMO jeden i drugi wybór jest OK, ale może ktoś kto gra dłużej na lidze będzie mógł się lepiej wypowiedzieć :)
Ja zacząłem Poisonous Concoction i wydaje się bardzo zbalansowanym buildem jeżeli chodzi o defence, single target i clear, przy czym najlepiej sobie radzi z błyskawicznym clearem. Jest to też build który dobrze sobie radzi w scourge, wiele buildów ma problem z przeżyciem przy +100 corruption stack, w przypadku PC sprawę ratuje plague bearer który ratuje przed tymi super szybkimi szarżującymi demonami.
https://www.youtube.com/watch?v=7AdlErLh5cU
https://pastebin.com/E4RQLHQ9
Tym się wzorowałem, w notes jest sekcja dotycząca levelingu i wszelkich szczegółów jeżeli chodzi o mechaniki.
Od siebie tylko dodam, że największy damage boost jeśli chodzi o gemy daje GMP plus Greater Volley, bez tego combosa strasznie cienko z single target. Na 4 linku biegałem do żółtych mapek.
Plague Bearer jest do clearu, PC używasz do odnowienia PB albo na mocniejszych przeciwników i bossów.
Trzeba pilnować PB stacków, co może niektórym nie odpowiadać, nie jest to do końca 1 button build, a z PC trzeba celować, więc troszkę uwagi trzeba mieć.
Jeżeli chodzi o aury to ja startowo używam Purity of Elements, Grace i Vitality. PC mam na 5 linku, przy czym używam na nim Life Tap (koszt w hp zamiast many) bo mam problem z maną chwilowo.
I polecam pograć na SSF, większa satysfakcja z grania ;)
Hmmm, ten PC może być jako unarmed, to daje ciekawe opcje. Obawiam się tylko, że w mecie wyląduje :/
Poison? Meta?
Kiedy ostatnio tak było?
Zastanawiam się czy nie wziąć Iron Reflexes i sobie taki setup ze wszystkimi flaszkami ustawić. Byłoby spoko do mapowania :D
Bild na Scourge Arrow jest analogicznym do tego, opartego na PC. Ta sama klasa postaci, opacie o alimenty z chaosu i drzewko oraz gemset bardzo podobny. Sprawdziłbym tą umiejętność na Twoim miejscu. Gra sie nim specyficznie, trzeba się go nauczyć, ale daje dużo satysfakcji z walki i to był najpotęzniejszy bild z jakim się w PoE zetknąłem.
Sa buffy dla ligi.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3195939
Dosyć dziwne zmiany. Mapy już teraz były dobre. Buff zawsze miły, ale liczyłem na jakieś zmiany w scourge itemach. Buffowanie itemow z dropu na więcej tier 3 jest bez sensu, bo i tak skończy się na tym że będzie się znajdować więcej tier 3 itemow z fajnymi scourge modami, ale na gównianym rare, co powoduje że dalej jest to gówniany rare, którego żadna postać nie założy. To generalnie bardziej podstawy problem lootu, bo itemy z dropu są zawsze gówniane.
Jestem ciekaw jakby to wyglądało jakby te itemi miały smart loot podobnie jak talizmany w ritualu, które jakoś super przegięte to nie były, ale zawsze fajnie je było znaleźć.
Moje przemyślenia na ten moment są proste - zmiany w core gry na duży plus, natomiast sama liga to kompletna, totalna tragedia. Tak nienagradzającego (mody są iście tragiczne) chaosu nie było w poe chyba nigdy, toż to talisman był nawet lepszy. GGG to jednak potrafi z każdej fajnie wyglądającej na papierze koncepcji zrobić totalny szajs. Nie wiem co musieliby zrobić, aby poprawić sytuację, nie widzę tego.
A przecież zrobili już kilka naprawdę fajnych lig, gdzie przepis na sukces jest był prosty - dać ciekawą mechanikę, wymieszać ze sporą dawką potworów wyrzucających fajne nagrody, na koniec kilku bossów i proszę, gotowe.
U mnie tak samo. Mechanika ligowa mi się nie podoba. Znaczy walka jeszcze ujdzie, nawet się śpieszyć nie trzeba, bo zawsze jeszcze zostaje dużo pasków na wyczyszczenie mapy, ale robienie itemków to porażka. Do tej pory mam jeden itemek który mi dał użyteczny stat. Cold resist, czyli mega nuda. Był potencjał na jakieś ciekawe mody, ale żaden z pozytywnych modów nie wzbudza satysfakcji, nawet jak jest w miarę używalny na naszej postaci.
Cała reszta zmian jest za to świetna. Miałem dużo funu z (tradycyjnym) craftowaniem nowych modów na itemach. Dużo ciekawych opcji się pojawiło, no i gram cały czas z Purity of Elements więc gearing był przyjemniejszy w early i midzie, miałem duże pole do eksperymentowania.
Nowe drzewko mega mi się podoba. Dużo decyzji, które nie są jednoznacznie gorsze i lepsze, ale mogą po prostu bardziej komuś pasować. Najbardziej w buildach mnie denerwuje, że każdy build ma jakąś ogromną słabość przez którą zawsze będą zdarzać się one shoty. Z reworkiem defensyw czułem większą kontrolę. Jak od czegoś ginąłem to mogłem łatwo zainwestować w odpowiednie staty na drzewku czy w gearze i choć trochę zniwelować największe słabości.
Ogólnie dużo dynamiki weszło, chętnie zobaczę dalsze zmiany w mod poolach w itemkach.
Doszedłem do czerwonych mapek na SSF i zmigrowałem na trade. Doctor mi poleciał więc głupio było tam siedzieć :P
Pewnie nie każdy się zgodzi, ale podoba mi się, że liga nie zasypuje gracza walutą. Podstawowa waluta kończyła się cały czas, nie pamiętam kiedy ostatnio mi Alchemów brakowało. Dobrze jest nie mieć wszystkiego od razu rzuconego na tacy. Gra przynajmniej zmusza do interakcji i kombinowania, a nie tylko bezmyślnego biegania mapek. Szkoda tylko, że sama liga nie bardzo oferuje jakiś innych nagród. Scourged mapki są ok, ale to wypadają tam rzeczy z innych lig.
Jako, że miałem dużo waluty to zrobiłem małego rerolla na to:
https://www.youtube.com/watch?v=Nzi7MLNLkhs&ab_channel=Palsteron
Nie cierpię uników, a armor jest znośny na nowej formule, więc poszedłem w Iron Reflexes i dużo armoura.
Przeciwko elemental damage jest keystone Divine Flash i chaos res capnięty na 86%.
Build ma 100% spell suppression, moja postać ma prawie capnięty block, z dobrym gearem na pewno da radę mieć 75%, obecnie mam 65. Versatile Combatant do rozważenia dla spell blocku. Standardowo Life on Block z tarczy shapera.
Chyba nigdy nie grałem buildem z tak dobrymi defensywami. No i jeszcze clear taki szybki.
------>
Taki EHP na niecałym 4k life (mam dosyć gówniany gear jeszcze :D)
A jeszcze Molten Shell do tego aktywny co chwilę, wtedy maximum hit taken na wszystkim pod 40-50k podchodzi. Da radę dużo więcej wyciągnąć z dobrym gearem.
Tylko te phys degeny cholerne najgorsze :P
Największy problem z damage over time i bleedami, chyba tylko te źródła obrażeń jakoś odczuwam, od całej reszty to ciężko zginąć w mapkach.
Jak tam liga panowie? Ja się bawię świetnie, jak w Ritualu. Podobnie jak z 3.13, bardziej zasługa patcha niż samej ligowej mechaniki.
Tymczasem, nowy udpate do Last Epoch, premiera 10 grudnia więc będzie co robić przed premierą 3.17 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=E6PUnTTjDnE&ab_channel=LastEpoch
https://forum.lastepoch.com/t/eternal-legends-update-patch-0-8-4-coming-december-10th/45500
Z ciekawszych newsów to niespodziewanie Grim Dawn wyszedł na xboxa :D
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3216657
Ktoś na mtxy będzie próbować polować? Nawet fajne nagrody
Pograłbym w oba eventy Endless (Heist oraz Delve) bo to moje ulubione tryby, gdzie także nieźle się zarabia. Ale to wszystko przepada a mam wystarczający zapas kontraktów oraz sulphitu w lidze oraz w Standardzie.
Sama liga taka sobie, jedynie podkręcanie mapek by mieć lepsze dropy... albo je sprzedawać i zająć się inną, starą mechaniką.
Jak dotąd najdroższym co mi wypadło był Cortex.
Nie popełniłem starego błędu i nie próbowałem jej robić, zresztą flacha z niego i tak została znerfiona...
Mnie zupełnie zniszczyła (pozytywnie) ta informacja https://forum.lastepoch.com/t/legendary-items-and-eternity-cache/45738 Przecież to jest MEGA fajna sprawa, proste a jakże fajne i sprawia, że słabe unikaty można nareszcie wykorzystać. Super.
Generalnie rozwój PoE jest coraz bardziej "nie po mojej drodze" i MEGA się cieszę, że jest LE. Mam większy hajp na kolejne zmiany w LE niż na nowe ligi w PoE, niesamowite.
Śledzę na bieżąco, najbardziej mi się podoba nowy crafting. Już stary mi się podobał, ale zdołali zrobić revamp, który zostawia wszystkie mocne strony starego craftingu, ale pozbywa się wielu mankamentów.
Brakuje takich revampów w POE, revamp gemów w POE2 wydaje się taką rzeczą, ale większość revampów jakie dostajemy wychodzą mocno średnio i powodują inne problemy czasami nawet nie rozwiązując starych. 3.16 akurat było krokiem w dobrą stronę, ale mam nadzieję, że to będzie trend, a nie jednorazowa anomalia.
I jest preview aktualizacji, masywnie wow https://forum.lastepoch.com/t/eternal-legends-update-patch-0-8-4-preview/45579
Mi w LE najbardziej podoba się to, że twórcy nie przeszkadzają zbudować mega wypasioną postać. W Poe tez tak było jeszcze parę lig temu, czuło się tą moc postaci. Teraz, nawet jak char ma ileś tam "layer'ów" defa, to często dostaje się jakieś dziwne oneshoty.
Mam w LE przekoksowanego necromantę, trochę czasu mi zajęło by go "zbudować", ale też bez przesady. W PoE bez konkretnego posiedzenia i konkretnej "gotówki" to zapomnij o sukcesach w endgejmie - szczerze mówiąc, zaczęło już mnie to męczyć.
PS. Po patchu w LE na bank gram albo miśkiem albo tym owado podobnym czymś :)
Mnie właśnie też coraz mniej odpowiada kierunek zmian PoE i jakoś nie mogę się zmusić do grania. Mówicie, że warto kupić LE już teraz? Czy da się tam budować postać normalnie z dropów i czy w ogóle jakiś handel istnieje?
Z tego co widzę, raczej nie jest przeceniany, więc chyba nie ma co czekać na świąteczne promocje i równie dobrze można kupić już na dzisiejszy patch?
No to już odpowiadam :]
Czy warto kupić już teraz? IMO warto, ale... Przed ewentualnym zakupem, napiszę Ci jak obecnie wygląda sytuacja.
- LE jest wciąż w becie, co daje się odczuć momentami mniej, momentami bardziej. Animacje bywają drewniane, z wydajnością wciąż równie bywa etc. https://forum.lastepoch.com/t/0-8-4-and-beyond-october-2021-development-update/44940
- nie ma pełnego contentu, jest oczywiście dodawany z niemalże każdą aktualizacją. To co aktualnie jest zapewni sporo zabawy, ale...
- nie ma gry online - tutaj wciąż nad tym pracują, co miesiąc dodają aktualizację nt tego jak te prace idą. W praktyce oznacza to dwie sprawy - cały content jest trzymany lokalnie, nie ma coopa, nie ma postaci na serwerze etc. Gdy wydadzą tryb online, prawdopodobnie pójdzie wipe tego co jest do tej pory (chyba, że tego nie zrobią, ponieważ wersja offline ma być odseparowana od online). https://forum.lastepoch.com/t/multiplayer-progress-update-november-2021/45731
- nie ma handlu (ma być po wydaniu wersji online)
- postać możesz spokojnie budować z dropów i kraftu (meeega fajnie zrobiony), tutaj w ogóle nie ma problemu
- czujesz że to beta (jeszcze raz)
Podstawowe pytanie brzmi - czy można się w becie dobrze bawić? ZDECYDOWANIE TAK!
Czy warto poczekać na promocje? Warto, zapewne będzie jakaś świąteczna. Tylko jedna uwaga - IMO lepiej kupić dostęp przez stronę https://lastepoch.com/supporter-packs ponieważ dostaniesz dostęp przez standalone client + klucz steam
Jjeśli jesteś wygłodniały w temacie gier z tego gatunku i jesteś w stanie przeboleć wady bety, to będziesz się świetnie bawił.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania - śmiało pytaj.
A dla reszty - jest już pacznot https://forum.lastepoch.com/t/eternal-legends-beta-0-8-4-patch-notes/45588 GRUBO :)
Nowa liga - Siege of the Atlas
https://www.youtube.com/watch?v=P1CcWz9jeuc
Sirus dostał macki? ===>
Mam nadzieję, że nie przywrócą tego bajzla z Shaper/Elder influence na mapie bo chyba mnie szlag trafi
Pytanie czy to aby na pewno obecna w lore postać czy może zupełnie nowy byt jak Maven?
Zupełnie nowy byt na 100%. Pamiętam jak rok temu zapowiadali Echo of the Atlas i mówili o Maven jako kosmicznym bycie, który przybywa do Atlasu. Od razu powiedzieli też, że tych bytów jest więcej i skupią się na nich w przyszłych dodatkach. Więc na to pewno będą to byty powiązane z Maven. Możliwe, że Elder też jest z nimi w jakiś sposób powiązany.
W ogóle premiera ligi jest 4 lutego, a tydzień później, 11 lutego wychodzi Lost Ark. Gdyby to była zwykła liga to bym bez wachania skipnął, no ale tu wychodzi jeszcze coroczny dodatek, a nigdy się nie zdarzyło, żeby zrobili kiepski dodatek.
Ktoś planuje grę w Lost Ark? Ja pewnie coś tam zacznę, ciężko powiedzieć jak się rozłoży czas na obie gry, zobaczymy.
Lost Ark w ogóle się nie jaram - wygląda na typowego koreańskiego mmo wyciągacza kasy za cokolwiek, zresztą biorąc pod uwagę jaki hype towarzyszył jej przed premierą, to jakoś bardzo cicho się stało. Dziwne?
Nowa liga w PoE to jakby nie patrzeć coroczna duża bomba z nowym endgame i głębokimi zmianami, a te roczne "dodatki" zawsze GGG wychodziły więc...jestem ciekaw.
Bludi ale ja w temacie LA mówię ogólnie - słuch o niej totalnie zaginął. Zresztą nie wiem czy ktokolwiek z Was pofatygował się na https://www.playlostark.com/en-us/shop i spojrzał, co jest w founder's packach, mam tu na myśli zakładki Aura i Crate. Przecież to jest jakaś porażka, jeśli tego typu rzeczy będziesz w stanie kupić za $$$, to są najgorsze koreańskie mmo praktyki, które powinny wyginąć zanim w ogóle ktokolwiek pomyśli, aby je wdrożyć. A tu to jest "normalne". Dlatego mój poziom hype odnośnie LA wynosi równe 0, bo jeśli takie rzeczy dają za $$$ to można bez problemu sobie wyobrazić, dookoła czego będzie zbudowane całe f2p. W skrócie - typowe koreańskie mmo nastawione na dojenie kasy w ładnym opakowaniu. I nic więcej. I wcale się nie zdziwię, jak ten paywall nie tylko sie pojawi ale będzie wręcz wymuszony.
Ostatnio trochę się też zainteresowałem modelem F2P, bo mnie trochę zaniepokoił, ale imo nie jest tak źle jak się wydaje.
W dużym skrócie, gra ma bardzo podobny model płatności jak Warframe. Jeżeli Warframe to dla ciebie P2W to Lost Ark również będzie. Jeżeli w Warframe model płatności ci nie przeszkadza to tutaj również nie będzie.
Wszystko co jest w shopie można kupić złotem, bo złoto można wymienić na walutę premium. Wszystko co kupisz w sklepie można sprzedać w domu aukcyjnym za złoto.
Generalnie to obie te gry opierają się na robieniu jakiegoś progresu w różny sposób, płacenie ci to w jakiś sposób przyśpiesza. Tyle, że robienie progresu jest celem samym w sobie więc sztuczne przyśpieszanie go sobie właściwie rujnuje sens gry. Dlatego w Warframe kupowałem zawsze tylko elementy kosmetyczne, a wszelkie ułatwiacze sobie odpuszczałem.
W tym wątku jest opisany szczegółowo model finansowy gry i jej wpływ na grę. https://www.reddit.com/r/lostarkgame/comments/oa8siy/p2w_in_lost_ark_fully_explained/
Moim zdaniem warto grać grze szansę i nie przekreślać jej z góry, dużo osób bardzo mocno chwali endgame.
Wygląda na to, że Conquerorzy i Sirus zostaną identycznie potraktowani jak Elder i Shaper. Mi pasuje.
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/s7zyhg/in_siege_of_the_atlas_the_map_stash_tab_has_a/
Jestem ciekaw co się stanie z Maven i z contentem z zeszłorocznego dodatku.
3.16 poszło w dobrym kierunku, buffnęli armor, aury, gear ma trochę więcej defa, spell suppresion jest super dobre. Inwestowanie w def wreszcie było chociaż do rozważenia zamiast tradycyjnego pójścia full glass canon :P
Mam nadzieję, że po prostu nie cofną tych zmian teraz.
Powinni wzmocnić Rangera i jego ascendancies bo ludzie wolą brać inne klasy (jak Champion) i w ogóle łuki zrobić lepsze w skromniejszym segmencie cenowym.
edit
wykrakałem, jest o tym w manifeście
Cast while Channelling Support: Now has "Supported Triggered Spells deal 30% less Damage" at all gem levels.
auć, miałem to testować na Standardzie podczas migracji postaci ze Scourge ale chyba odpada
Reduce the high-level damage of Toxic Rain in order to partially negate the improvements to quivers and bring it more in line with other skills.
eh
ulepszają łuki
We have taken the +1 Arrow prefix off influenced quiver modifiers and added it to the core modifier pool of quivers as a suffix.
przez większy śmietnik podczas craftu
hah
ha ha
nic o szkieletach
uff
Niby buffy dla speli mają to wyrównać, że damage dla triggerów, min i totemów mają być podobne jak przed patchem. Nawet jak się okażą nerfem to dla mnie w sumie git, miny, totemy i miniony mogą nerfić ile chcą ;)
Nie ma nic o nerfach defensyw więc jestem zadowolony. Co do revampów to różnie to bywało w przeszłości więc się na nic nie nastawiam. Który to już revamp casterów? :P
Chociaż niektóre skille wyglądają ciekawie.
Wygląda to IMO za dobrze, ciekaw jestem ukrytych nerfów, które wyjdą w praniu. Generalnie oberwało w większości to, co było zwyczajnie zepsute. Myślałem też, że seismic trap dostanie totalnego kopa ale jednak nie, co dziwi bo skill jest totalnie zepsuty ;) Tym samym mój startowy rf inquisitor pozostaje raczej niezagrożony, podobnie jak seismic trap sabo :)
Jak się robiło totemy to Soul Mantle było raczej niezbędne.
A teraz usunęli dodatkowego totema z niego?
Ciekawe co zastąpi go...
Dawno nie grałem melee, podobno można przerwać animacje ataków z podpiętym Multistrike supportem?
Więc skoro robią zmiany w ręcznym rzucaniu czarów to czemu by coś podobnego nie zaserwować u Spell Echo?
Pamiętam że w Ultimatum jak grałem Ball Lightning Hiero Agnostic to walka była problematyczna z tego powodu, delikatnie powiedziawszy...
u/Community_Team
GGG Staff (31 minutes ago)
These are the Kirac mods for Siege of the Atlas
o-oh
Dobrze że Beyond nadal jest
szkoda że Nemesis nie ma, i chyba nigdy nie będzie do czasu aż nie usuną tego moda z sextansa...
ritual 13c lol
Przy okazji udało mi się dzisiaj pokonać Sirusa, Awakening LVL8
drop taki sobie, jedynie watchstone jest coś wart (Blooming Populace, 15 uses, 20% increased pack size) i gem Awakened Controlled Destruction
Ze Scourga jedyne dobry item jaki mi się udało zrobić to moje buty z 9% inc movement speed i +50 do wymaganej siły
Ciekawe spostrzeżenie - niby znerfiono Harbingery w Valdo's Rest ale u mnie dropią więcej i lepsze shardy mimo podobnej konfiguracji sprzed nerfa (1x Harbingers in Areas drop rarer value Currency Shards i 3x Harbingers in Areas have 15% chance to drop an additional Stack of Currency Shards).
https://www.twitch.tv/pathofexile
Zapraszam na streama ;)
Po 45 minutach oglądania można dostać mtx skrzydełek jak coś
Atlas-wide Passive Tree
Nowe drzewko umiejętności? oesuuuuu
powrót niejako starego atlasu? Ten widok wszystkich tierów...
https://www.youtube.com/watch?v=hqSk4mef5LU
Watchstony nieobecne
super
Archenemesis tutaj wygląda na Metamorph 2.0
In the Archnemesis league, you'll build your own Rare boss fights by applying new monster modifiers to petrified monsters, found throughout every area
nom
No i co? Żegnamy Navali oraz Zanę-Svietłanę
@ up
skrzydełka? nie dzięki, wystarczy że w tych dropach dostałem portal effect...
Jest i pełny strumień
https://www.youtube.com/watch?v=C4BLh5l8VA0
Czyli co - generyczne demony zerżnięte z Warhammera?
meh
co to za link?
https://www.pathofexile.com/siege?=ripzana
Atlas Scouting Reports?
???
coś mi tu śmierdzi RNG z czasów Shaper vs Elder
Tu jest potencjał na najlepszy patch od lat
Świetne zmiany i z góry przemyślane mechaniki z QOL (choćby więcej niż 4 Archnemezis pointy na mapach żeby ich nie szukać za długo).
Hype, nie mogę się doczekać :D
Pełne patch notesy już dzisiaj.