Avowed - nowe informacje o RPG-u studia Obsidian
Akurat świat, ogólnie całe lore w TES jest całkiem spoko, to że nie potrafią go przełożyć na ciekawe questy to już inna sprawa. Więcej zabawy można mieć z czytania wiki niż z wątku głównego w Skyrimie, chociaż i tak wracam do niego co jakiś czas.
Skyrim z ciekawszym światem i fabułą (o to nie będzie trudno) bardzo mi pasuje.
Obsidian tworzy parodię RPG? Skyrim, Bonfire z DarkSouls i ... Balrog?
Akurat świat, ogólnie całe lore w TES jest całkiem spoko, to że nie potrafią go przełożyć na ciekawe questy to już inna sprawa. Więcej zabawy można mieć z czytania wiki niż z wątku głównego w Skyrimie, chociaż i tak wracam do niego co jakiś czas.
Najciekawsze w TES z treści dla mnie jest:
1) lore świata zawarte w setkach opasłych książek w Morrowind, Oblivion, Syrim
2) fabule głównej Morrowind
3) wątkach gildii pobocznych czy luźnych questach np:
-wątek gildii magów, złodziei i zabójców w Morrowind
-wątek gildii magów, złodziei, zabójców w Oblivion
-wątek łowcy wampirów w Skyrim
-wampiryzm w Morrowind i Oblivion
-pewne questy wybrane z Oblivion i Skyrim
Fabuła główna w Oblivion i Skyrim to najsłabszy element treści tych gier, ale to mniej niż 10% z tego co oferują te gry.
Niestety co część TES to całościowo słabsza gra dla mnie, ale najbardziej bolała ta fabuła główna w Oblivion i SKyrim oraz konflikt wojny domowej w Skyrim, który też jest nudny między cesarskimi i wikingami czyli w Skyrim dwa długie wątki są słabiutkie.
Pełna zgoda, sam w Skyrimie przesiedziałem wiele, wiele godzin ale z pełną świadomością, że w tej grze liczy się wyłącznie eksploracja i to ona daje frajdę. Cała reszta jest słabiutka. Samym czytaniem o tym lore się tego nie załata.
Lore w TES jest najlepsze na świecie. Fakt, zadania są nudne, jednak dla smakoszy lore mają często ukryte dno wprowadzające ciekawe zagadnienia i zależności.
Przy czym należy rozdzielić "lore TES" a lore zawarte w grach z serii TES. Lore w grach jest dość standardowe, zwłaszcza po Morrowindzie.
Lore po odkryciu Michaela Kirkbride to już metafizyczna jazda bez trzymanki xd.
znacznie bardziej kolorowa niż Skyrim
Odpada. Poczekam na TES VI i zagram w Skyrim jeszcze raz.
Akurat stylistykę mogli zostawić zbliżoną do Skyrima, mam nadzieje, że gra nie będzie zbyt kolorowa. No nic czekamy na E3 i oby pokazali coś ciekawego.
No to teraz obsydian będzie miało zagwozdkę. Najpierw kupił ich Microsoft który chciał produkcję konkurującą z Skyrimem i/lub nowym TES od Bethesdy która to ciągle nie wiedziała co robić z tą serią (widać MS chciał ten fakt wykorzystać). Jednakże, oh irionio... Bethesda również trafiła pod strzechy MS i teraz w jaki sposób można wyróżnić te gry aby dostarczały inne doświadczenia potencjalnym zainteresowanym. Czyżby nowy TES miał być jeszcze bardziej mroczniejszy niż poprzednio?
Czyżby nowy TES miał być jeszcze bardziej mroczniejszy niż poprzednio?
Albo wręcz odwrotnie i pójdą w ślady Dragon Age'a.
Becia w eksplorację.
Na pewno nie w skyrimie w którym znajdowany ekwipunek zależał od naszego poziomu postaci
A eksploracja w tesach ograniczała się do tych samych jaskin
Na pewno nie w skyrimie w którym znajdowany ekwipunek zależał od naszego poziomu postaci
w oblivionie tym bardziej, morrowind miał najlepszą eksplorację w serii
w oblivionie tym bardziej, morrowind miał najlepszą eksplorację w serii
Masz całkowitą racje
Świat Eory mi się podoba (mimo, że do tej pory poznałem jedynie dwa regiony - Wschodnie Rubieże i Archipelag Martwego Ognia), niesie też ze sobą interesujące możliwości - magia, broń biała i palna, interesujące wątki związane z życiem, śmiercią i wierzeniami w bóstwa. Cieszy mnie to, że go nie porzucają.
Z kolei gry z serii TES świat jako taki mają ciekawy ale jego prezentacja audio-wizualna średnio mi leży, poza tym jako RPG są dla mnie bezcelowe, nudne i przez to też nijakie - włączyć, pobawić się "z godzinę", by potem zapomnieć o nich na wieki.
Jeżeli nowa gra Obsidianu będzie RPG z widokiem FPP w otwartym świecie, z walką w czasie rzeczywistym, z ciekawą fabułą, zadaniami i postaciami oraz niegłupimi dialogami to byłoby marzenie spełnione.
Dobrych RPG nigdy za wiele, zwłaszcza z premierą w Game Pass. Swoją drogą Obsidian powoli staje się potentatem na polu gier RPG, trzymam kciuki za oba projekty.
No cuz, skoro Microsoft jest juz w posiadaniu id, Arkane i Bethesdy to chyba czas na nowa gre w stylu Hexena, Dark Messiah i Skyrima :]
Jak na na razie jedyna ciekawa rzecz jaką podali to samoistnie rozprzestrzeniający się ogień. Reszta to absolutny standard xD.
Czyzbys mial 17 lat i krecilo cie puszczanie kura? Rozprzestrzenianie sie ognia mamy w grach od dawna, w wielu tytulach.
no patrz, niby gimb (niby, ja tam nie wiem) a jakoś mądrzejszy od ciebie
Sądząc po Twoim nicku i wypowiedzi mierzysz wszystkich swoją miarą. (Gdybyś nie zrozumiał: ta miara jest bardzo niskiej jakości).
PS. Skoro tak się uniosłeś w obronie "honoru" gimbusa zakładam, że sam jesteś takim szkolnym odpadem który wszyscy mają nieszczęście znosić.
Nie wiem co to gimbaza synu, za moich czasow tego nie bylo :]
O edukacje grabeck666 na twoim miejscu bym sie nie obawial, radzi sobie :]
gdyż przekazano mu także materiały wideo z projektu.
A ja bardzo chętnie bym zobaczył te materiały wideo bo póki co to wszędzie jest tylko zeszłoroczny trailer
Skyrim to bardziej gra platforma dla modów niż gra jako ma sowoją fabułę qesty główne i poboczone ale patrząc na to moderzy z nią robią nie raz jest lepiej od samych nawet ludzie bathesdzie pracują przyznają że moderom to lepiej wychodzi.
Zapowiada sie niezle, ale papier wszystko przyjmie. Kusi xbox w tej generacji rpgami, ale na dobra sprawe zadnego jeszcze nie pokazal. Martwi mnie tez wspomniana kolorystyka, bo pillarsy byly raczej stonowane i dosc mroczne(drugie juz mniej, ale wciaz). Liczylem bardziej na dark fantasy, basniowe klimaty zostawmy dla Fable.
Our next epic first-person RPG set in the fantasy world of Eora.
Chyba nie.
VR to porażka na miare telewizorów 3D.
Alexis_Fawx - taka to porażka że r/r rynek zwiększa się dwukrotnie ;)
JajcamPL - virtual czy nie ważne że pracuje należycie ;)
Przy tych ilościach nie jest to trudne, żeby się zwiększył dwukrotnie. Na pewno nie jest taką porażką jak 3D, bo ten był już martwy po takim czasie, tymczasem VR cały czas się rozwija. Tyle że rozwija się powoli i jest bardzo drogie. Potrzebny jest jakiś przełom, który popchnął by to do przodu, a ciężko przewidzieć kiedy i czy, taki przełom nastąpi.
up: najprawdopodobniej pozostanie nisza do czasu zadowalajacej miniaturyzacji i osiagniecia odpowiednio wysokich transferow przez lacznosc bezprzewodowa, gdybym mial to w zwyklych brylach i bez kabli, czesciej bym uzywal :p
VR to może nie porażka ale to jest taka nisza, że jedna akcja marketingowa spowoduje potrojenie sprzedaży. Oculusów sprzedało się 5 mln, jak rozumiem od 2012 roku. PS5 się już sprzedało ponad 10mln w niecały rok, a są inne konsole czy w końcu PCty, a Oculus w sumie na rynku jest sam (90% rynku?). Także no jeszcze sporo wody w Wiśle musi upłynąć żeby się przekonać czy to się przyjmie czy nie. W końcu "porażkowych" telewizorów 3d sprzedano ponad 50 mln i dopiero wtedy się okazało, że to sensu nie ma.
Zapomnialem jeszcze o zasilaniu, tez przydaloby sie bezprzewodowe. Niektore korporacje maja juz takie rozwiazania ale jeszcze ich nie wprowadzily na rynek. Byc moze wciaz je doskonala i czekaja na odpowiedni moment.
Niech to cudo pod względem mechaniki przypomina Dark Messiah Heroes of Might and Magic to bierę w ciemno.
Oby nie bo taka gra nie istnieje :D Dark Messiah of Might & Magic, bez Heroes (Heroes to tylko strategie) ;)
O tak, Dark Messiah of Might & Magic 2 brałbym z otwartymi ramiona. Silnik Source robił wtedy naprawdę dobrą robotę. Walka stricte zręcznościowa z wykorzystaniem elementów otoczenia, kopanie przeciwników na kolce itd. było mega, taki slasher FPP. Nawet liniowe poziomy pasowały. W końcu była zręcznościowa walka nastawiona na umiejętności i myślenie, a nie statystki broni i kolorki.
Czekam z niecierpliwością, Obsidian mistrzem kodu może nie jest, ale w ich grach bawiłem się dziesiątki, jeśli nie setki godzin. Identycznie jak z grami Bethy :)
No i premiera w XGP, dajcie mnie to już :D
Oby było TPP. FPP = zero imersji.
Ten świat w Pillars of Eternity jest znakomity, więc cieszę się, że nie zniknie wraz z klęską finansową PoE 2.
Tydzień temu ukończyłem poe2 z dodatkami. Nie rozumiem jak taka gra mogła nie odnieść sukcesu. 145h świetnej zabawy w mega wciągającym świcie. Chyba widok izometryczny i dużo tekstu do przeczytania odstrasza młodszych graczy.
Dobrze, żeby był "prawdziwy" otwarty świat bo te huby w the outer worlds mocno ograniczały eksplorację i mi osobiście gra się znudziła.
Jeśli uda im się stworzyć świat przynajmniej zbliżony do poziomu the elder scrolls i dołożą do tego fajną fabułę na poziomie new vegas to będzie miodzio.
Ja akurat wole huby.
Łatwiej ogarnąć ciekawe dobrze zaprojektowany mapki, łatwiej ogarnąć poziom trudności itd. Wielkie otwarte mamy za bardzo walą generycznością i brakuje w nich ciekawym smaczków, wszystko rozbija się o znaczniki bo nie można oczekiwać, że bez nich gracz sobie poradzi.
W OW bylo nieźle, choć najlepiej ta mechanikę realizował Gothic 2 NK ze swoimi 4 mapkami.
Fajno, alw po co pisać czg podniecac sie czymś co nawet jeszcze w becie nie jest?
Zeby pozniej trzy lata czekac i sie niecierpliwić?
Szkoda czasu i zycia, bedzie gra miala premierę za kilka miesięcy, wówczas bedzie sens sie nia interesowac.
Mozemy nie dożyć premiery tej gry, szkoda emergii.
,,wbrew temu, co sugerował zwiastun, gra ma być bardzo kolorowa, przypominając The Outer Worlds w wersji fantasy,"
To Ja podziekuje myslalem ze to bedzie produkcja na poziomie a nie szajs dla motłochu
Eee, nie ma to jak oceniac gry, ktora jeszcze nie wyszla i nie ma zadnych gameplayow. Po ocenie innych graczy per "motloch" widze, ze mam do czynienia z osoba o bardzo dobrym guscie i smaku. Gdzie nam zwyklym smiertelnikom do takiego poziomu wyrafinowania. Rzuc te perly przed wieprze i zdradz nam te "produkcje na poziomie".
Mnie dziecko nazywające mnie "motłochem" nie boli.
A mi tam mogą latać tęczowe kuce po niebie, oby fabuła była dobra.
Znając obsydian to pewnie mają genialny plan jak w kolorowej grafice schować rozbudowaną i wciągającą historię na 100 godzin w której gracz się zatopi całkowicie.
wbrew temu, co sugerował zwiastun, gra ma być bardzo kolorowa, przypominając The Outer Worlds w wersji fantasy,
To akurat jest na minus, a nie plus...
Kwestia definicji, a nie tego co kto rozumie :D Żadnego odgrywania roli, rozwój postaci też mocno rozbudowany nie jest, tak na prawdę standardowe mechaniki RPG w Dark czy Demon Souls są mocno ubogie ;) Nie wiem jak Sekiro, nie grałem. Oczywiście to nie znaczy, że te gry są w jakimś stopniu złe, wybijają się w innych aspektach, ale porównywanie ich do RPG choćby Obsidianu i twierdzenie, że nowa gra FS pozamiata nowego RPG Obsidianu jest nietrafione imo :)
Może i fabuła w grach From Software jest dobra.
Ale fabuła w grach Obsydianu jest genialna.
Chodź jednak est duża różnica między produkcjami obu tych firm, bardzo prawdopodobne że gameplay w Elden Ring bedzie sprawiać więcej frajdy niż w Avowed, lepszych przeciwników i może grafika będzie ładniejsza.
I na tym się skończy
Avowed będzie miał o wiele lepszy system klas, lepszą historię, ciekawsze postacie drugo i trzecioplanowe, lepszą eksploracje, l znacznie większą immersję
Żadnego odgrywania roli, rozwój postaci też mocno rozbudowany nie jest, tak na prawdę standardowe mechaniki RPG w Dark czy Demon Souls są mocno ubogie
Jak żadnego odgrywania roli? Przecież wcielasz się w jakiegoś bohatera który ma swoją historię i wchodzi w interakcję z napotkanymi NPC-mi. Natomiast rozwój postaci nie musi się opierać na tysiącach statystyk. Wystarczy że są i je rozwijamy.
Seria souls to 100% gry RPG tylko inaczej zaprojektowane niż większość gier tego typu. From software łącząc różne pomysły stworzyło w tym gatunku coś nowego co nie bez powodu nazywane jest soulslikami.
ale ja sie tym jaram... prawie tak samo jak Elden Ring <3
"Styl wizualny gry opisywany jest jako przypominający ten z The Outer Worlds."
Nieeeeeeeeeeeeeeee.............
Mogliby się wzorować na Bard's Tale 4, bo ta gra wygląda bardzo ładnie i klimatycznie.
Powinno być dobrze, bo Obsidian z każdą kolejną grą wyrasta na mocnego dewelopera specjalizującego się w gatunku RPG. Trzymam kciuki!
To może być coś świeżego. Byle nie próbowali zrobić na siłę "lepszego Skyrima", a Bethesda będzie miała całkiem poważną konkurencję