New World drugą największą jak dotąd premierą Steama. Padnie rekord Valheim?
Valheim padło przez zbyt wolny rozwój, w tym wypadku zagraża im tylko nuda i konkurencja
Valheim padło?! Co?
W ostatnich 24h w peaku grało ponad 60 tys. osób. Ładna mi klęska i upadek. To ścisłe TOP 20 gier na całym Steam.
Pokazuje 499.000 'w grze' na steamie ALE oczywiscie 450.000 w kolejkach na serwery a nie w grze ;) narazie to mamy symulator kolejki bo geniusze zamiast 5 megaserwerow z instancjami zrobili 300 o pojemnosci 10 osob hehe, brawo no ale kto mogl to przewidziec jak szacowali, ze gre kupi jakies pare osob tylko a tu taki szok, jak zyc?
Specjalnie sie zarejestrowalem, aby wyprostowac ten copy-paste:
"W chwili, gdy piszę te słowa, w MMORPG od Amazon Games gra ponad 400 tysięcy osób." - nie szanowny Autorze, nie gra, lecz jest w kliencie Steama, i nie 400 tys, a 500 tys.
Na ten moment gra 290 tys uzutkownikow, pozostali czekaja w gigantycznych kolejkach np. dla serwerow EU jest to kolejka liczaca 230 tys userow, dla innych lokacji niewiele lepiej (proporcjonalnie). Smaczku sprawie dodaje fakt, ze 1) calosc jest realizowana przez Amazon Cloud 2) nie postawili ani jednego serwera dla Azji, 3) slot cap dla EU wyglada na ustawiony na sztywno no 150.000 i nie rosnie od kilku godzin (po prostu piekne to jest!). Jedyny region, ktory devsi dobrze oszacowali pod wzgledem ruchu to Ameryka Poludniowa.
Jako osoba zajmujaca sie ta tematyka zawodowo jest to dla mnie fascynujace.
Pelne statystyki na newworldstatus.com
Betę ograłem, będąc szczerym gra szału wielkiego na mnie nie zrobiła. Fabularnie nie wiadomo bo po becie nie idzie wyciągnąć w tym temacie wniosków, gameplay spoko, grafika spoko, bardzo fajny crafting i rozbudowana swojego miasta. Natomiast klimat konkwistadorski wymieszany z fantasy strasznie mi nie leży no i wolę jednak klasowość od "graj kim chcesz, być kim chcesz". Gra moim zdaniem wybije się teraz bo w WoWie wieję nudą, dobre ruchy Blizzarda w które bardzo wątpie ale chcę wierzyć skutecznie obniżyłyby zainteresowanie - tak sądzę
Dobrze wiedzieli ile osób grę zakupiło w danym regionie, to nie f2p, gdzie nie przewidzisz ilości ludzi. Dziwne że żałowali na start trochę więcej pieniędzy, gdy już tyle wpompowali w produkcje. Pewnie to spowoduje obniżanie ocen gry na każdym portalu, bo ludzie w ten sposób zawsze reagują :D
Co w tym dziwnego? Wszyscy tak robią. Przecież liczba graczy premierowa nigdy się nie utrzymuje, zawsze spada, więc lepiej jest mieć start z kolejkami niż niepotrzebnie bulić na serwery, które przydadzą się tylko na dobę.
Dziwne, bo to ich pierwsza duża produkcja, której dodatkowo piar ucierpiało. Kolejna sprawa, to absurdalne kolejki, tak absurdalne, że nigdy w życiu w żadnej grze mmorpg nie widziałem. Ponadto często w ten sam dzień wiele takich gier potrafiło rozwiązać problem, dodając szybko serwery. Kolejną kwestią jest, ze oni posiadają własne serwery, bulić to mogliby wtedy, kiedy byliby zmuszani kupić takie serwery na konkretny czas, a tak z dnia na dzień mogliby je zwolnić.
Z kolejkami polegli. Dobrze, że gildia od rana działała, bo zdołała przejąć region. Wieczorem wbicie na serwer było kwestią ogromnej cierpliwości i szczęścia. Mi zajęło to 3h z jednym dc w trakcie. Na plus, że faktycznie zero lagow, ale wiadomo czym to było okupione... ogólnie to muszą zwiększyć liczbę graczy na serwerach, bo 2 k to śmieszna liczba. Utrzymanie regionu będzie bezproblemowe przy takiej pojemności. Gildia pomieści 100 osób. U nas to aktualnie 2 kompanie plus 3 rezerwowa która się jeszcze zapełnia i 2 dodatkowe w.sojuszu. wychodzi na to, że 1ally ma ćwierć populacji serwera, co nie jest dobre w grze poniekąd pvp.
Szczerze, nie wiem czym się tu zachwycać, mmo nie wyróżnia się niczym oprócz settingu a wręcz kuleje w niektórych kwestiach. 10h w grze a ja widziałem może z 5 rodzajów potworów tylko inaczej ponazywane. Bronie z którymi chce grać już mają odblokowane wszystkie skille więc nic nowego mnie już nie czeka w tej kwestii. I jak na początku mówiłem że nie przeszkadza brak mountow tak teraz błagam żeby je dodali bo spędzanie 5-7 minut na dobiegnięcie 20 raz w to samo miejsce (bo questy są niesamowicie powtarzalne) jest uciążliwe.
Jeszcze chciałbym zaznaczyć, że niemcy dostali 24 dedykowane serwery a polacy 2. Amazon chyba nie ogarnia, że polska społeczność mmo jest bardzo duża i było do przewidzenia, że limit łącznie 4k graczy będzie tworzył niesamowicie długie kolejki.