Do PlayStation 5 podepniecie tanie SSD, które nie spełniają wymagań Sony
I w ten sposób zaczynacie szerzyć dezinformację która w przyszłości doprowadzi do problemów. Dysk owszem działa o ile ma interfejs PCIe 4.0 o czym autor artykułu nie raczył wspomnieć. W dodatku w przyszłości gdy gry zaczną wykorzystywać większą przepustowość i odczyt danych gry zaczną miewać problemy.
Powinno być to traktowane tylko jako ciekawostka a nie realne wykorzystanie i oszczędzanie na kosztach dysku spełniającego wymagania podane przez Sony.
Nawet w artykule na eurogamerze pojawia się taki tekst
Despite the generally favourable results from the SN750 SE, my advice would still be to stick to the specifications outlined by Sony in choosing a storage upgrade for your PS5
No ale kto by analizował materiał źródłowy do końca. Robimy newsa, Sony naciągacze, można wsadzić tańszy dysk, bedzie Pan zadowolony.
Jestem chyba jedną z niewielu osób, która nie trawi tego DigitalFoundry... robi się z nich za Alfę i Omegę testowania optymalizacji gier, a w większości prezentują tylko ilość klatek w grach...
Tak jak kolega wyżej napisał, taki filmik wprowadza w dezinformację osoby, ponieważ już na grupie PS4/PS5 widziałem ludzi narzekających na to, że kupili złego SSD bez wsparcia PCIe 4.0... To, ze Ratchet teraz dobrze działa, nie jest powiedziane, że np. jakieś Uncharted 5 czy inny graficznie rozwalajacy tytuł będzie lepiej działać bo może pobierać więcej danych niż przykładowy Ratchet.
Tak jak kolega wyżej napisał, taki filmik wprowadza w dezinformację osoby, ponieważ już na grupie PS4/PS5 widziałem ludzi narzekających na to, że kupili złego SSD bez wsparcia PCIe 4.0... DF właśnie informuje o wparciu PCIe 4.0, natomiast GOL pominął tą istotną informację.
W filmie jak i artykule jest wszystko zawarte. Samo Digital Foundry od dłuższego czasu wstawia porównania FPS na sam koniec a przez pierwsze 10+min opowiada o szczegółowych technikaliach gry. Jest to naprawdę solidny kanał który polecam. To redaktor tego artykułu ewidentnie nie obejrzał/przeczytał źródła i teraz szerzy dezinformację.
"Okazuje się jednak, że nawet najtańsze dyski z interfejsem PCIE 4.0 współpracują z PS5."
Informacja jest w tekście. Nie wiem czy była te 10 minut temu, ale podejrzewam, że tak...
I masz rację, ich testy są bardzo słabe i często opowiadają jakieś bzdury czy testują rzeczy, które nie mają żadnego znaczenia, DF to taki odpowiednik casualowy dla konsolowców nie mających pojęcia o technologii, którzy uwierzą w każde słowo producenta, sony czy nie, bo tak im powiedział.
Skoro DF jest słabe to jaki kanał z analizami technicznymi polecacie?
A po co komu te wszystkie analizy techniczne, to jest nakręcanie tylko rzeczy, które i tak się olewa podczas rozgrywki, a ci walą powiększenia i porównania pod lupą 200%, bez sensu. Byle tylko wojenki zaczynać.
W ogóle jakiś status wyroczni, gra ma problemy jakieś, wiele osób zgłasza, ale nie, fanatycy czekają na analizę DF, bo jak oni nie potwierdzą to znaczy, że problemu nie ma...
Dla typowego gracza te analizy nie mają żadnego znaczenia, jakby DF na tym nie zarabiał to tez by ich nie robił.
A wystarczyło nie cudować z dziwnym customowym ssd, i problemu by nie było...
Aż musiałem się zalogować.
Dla wszystkich osób mniej biegłych w technikaliach:
Owszem słabszy dysk działa bezproblemowo, ale dla gier obecnych. W przyszłości mogą pojawić się gry które będą zbliżać się właśnie w wymaganiach do podawanych przez sony prędkości. Więc trzeba mieć to na uwadze że nie każda gra będzie chodzić optymalnie.
Dlaczego można obecne gry odpalić bezproblemowo? Odpowiedź dość prosta. Obecnie to nie prędkość nośnika jest problemem. W każdym wywiadzie twórców gier sony wypowiadali się, że problemem jest moc obliczeniowa i inteligentne wykorzystanie wbudowanego w Ps5 kontrolera i dekompresora (nie wiem czy to dokładny termin). Twórcom po prostu w jeszcze szybszym ładowaniu przeszkadzają ograniczenia procesora i dekompresji danych. Dlatego potencjał tych ssd nie jest jeszcze wykorzystywany. W przyszłości najpewniej się to poprawi i wtedy słabsze dyski mogą nie wyrabiać.
Oczywiście uważam że nadal 97 procent gier będzie działać na słabszym dysku. Dlatego że większość gier to gry multiplatformowe. Co za tym idzie muszą działać też i na sprzęcie Microsoftu gdzie dysk ma prędkości właśnie w zakresie najsłabszych dysków pcie 4.0.
Podobny problem widać w grach na pc. Ssd na Sata jest niewiele wolniejsze od nvme. Dlatego że na pc ładowanie jest mocno zależne od prędkości procesora. Nie mamy na pc żadnego dedykowanego sprzętu żeby to wspomóc tak jak na Ps5.
No ta, słabsze dyski działają ok, ale nie wolno ich używać bo może kiedyś będzie jakaś gra, która będzie lepiej działać na tym szybszym dysku. Jak wam jest potrzebny dysk na teraz, to sobie kupcie ten słabszy, tańszy. Różnicy nie zauważycie. Jak kiedyś będziecie potrzebowali tych powiedzmy 200 giga na super grę od Sony, to macie dysk fabryczny który spełnia te wymagania, czyż nie?
W punkt!
Wlasnie miałem pisać, że zanim te mityczne extra gry, wykorzystujące 100% super-dooper SSD, się pojawią, to mozna wkładać pierwszy lepszy ssd pod 4.0 a potem zmienić na szybszy.
Twoja sugestia z wykorzystaniem pamięci wewnętrznej jest nawet lepsza!
I tak PSowcy są w znacznie lepszej sytuacji niż Xboxowcy - zamiast się cieszyć, że można, to narzekają, że "kiedyś bedzie za wolny"
Nie rozumiem Was...
Niby w czym są lepsi? chyba w sianiu dezorientacji. Takie artykuły jak ten tylko to potwierdzają.
Niby w czym są lepsi?
Kolego, ja napisałem o sytuacji, a dokładniej sytuacji z dyskami do konsoli. Tak - posiadacze PS5 są w lepszej sytuacji, gdyż do swoich konsol mogą podpiąć dowolny dysk SSD pod pcie 4.0,o czym mówi ten artykuł.
Co my możemy podpiąć do swoich XSX i XSS i za jakie kwoty?
Także proszę nie rozciągać opinii o konkretnej sytuacji na charakterystykę całej grupy użytkowników.
„ Zabawa z użyciem tak wolnego dysku okazała się nie być szczególnie uciążliwa. „
Ojej ale wolny dysk. Normalnie stara i zardzewiała technologia. Ten dysk to dalej kawał dobrego sprzętu, podepniesz do PC i masz szybko uruchamiający się system i gry. A to że nie spełnia hiper wymagań Sony, nie oznacza od razu, ze to wolny sprzęt.
Co do tego, że lepiej jednak sugerować się wymaganiami Sony, bo w przyszłości gry mogą mieć już problemy z tymi nie spełniającymi wymogów dyskami, to zależy jakiego rodzaju miałyby być to problemy. Nie uruchamianie się gry w ogóle czy dłuższe wczytywanie i jakieś doczytywanie levelu, obiektów w locie. Bo jak gierka ma się uruchomić 5-7 sekund dłużej a wczytanie szybkiego zapisu zajmie 6 sekund a nie 1-2, jak na stockowym, to dla mnie osobiście nie ma to żadnego znaczenie. Wszystko zależy od rodzaju usterek i innych komplikacji z użyciem „słabszego” dysku.
Ależ jak najbardziej dysk spełnia wymagania sony, bzdury tytuł, jakby nie spełniał to by nie działał proste, prędkość i radiator to tylko rekomendacje.
To i tak dziw, że nie zablokowali takich dysków, wiedząc ile kłamali o ssd i że to wszystko wyjdzie teraz na jaw.
Widocznie sony nic nie musi xD Nie przejmować się, kłamać dalej, fanatycy bez wiedzy i tak wszystko łykną.
Za to celowo blokują dyski gen3, które mają taką samą prędkość jak ten "wolny" tutaj z testu, a kosztują "normalnie", konsola je wykrywa, ale nie pozwala użyć, żenada.
Oczywiście zaraz się zlecą obrońcy kłamców z sony heh.
A tymczasem się okazuje, że np. z ratchetem kłamali ile wlezie, a z testu wynika, że nawet nie wykorzystują tej prędkości swojego ssd, bo różnice pomijalne...
Mam ps5 ale jak czytam te farmazony o dysku to aż zażenowanie człowieka ogarnia. Szkopka i mistycyzm, a pelikany to łykają. Zamieszanie z dodatkowym dyskiem to już w ogóle kompromitacja.
"Do PlayStation 5 podepniecie tanie SSD, które nie spełniają wymagań Sony "
To jakis obcokrajowiec pisal czy co ? Powinno chyba byc ".....podlaczenie taniego dysku SSD, ktory nie spelnia wymagan Sony"
Wy macie w tym swoim kramiku jakas korekte. Wy czytacie co wrzucacie? Tylu ludzi w redakcji i nikt tego nie wylapuje tylko ludzie z forum ? Rozumiem gdzies w tresci, ale w tytule walic takie bohomazy.
Co do dysku. Wlozenie tanszego dysku pewnie spowoduje w niektorych grach dluzsze wczytywanie. Bardzo czule na transfery sa tez gry z otwartym swiatem. Moze sie zdarzyc, ze bedziesz widzial wczytujace sie tekstury, obiekty. Ja w swoim ps4 wlozylem SSD pomimo, ze ma archaiczny interfejs. Z miejsca w grze Horizon poprawilo mi to wczytywanie tekstur, zasieg rysowania obiektow . W Days Gone nie mialem przyciec takich jak ludzie na HDD talerzowym.
I to jest dobra wiadomość. Nie trzeba wywalać 1000zł na 1TB ja u konkurencji. Jak komuś nie zależy na ficzerach. Minus taki, że gry robione pod dysk rekomendowany nie obsłużą niektórych funkcji. Tzn. obsłużą, ale z takim czasem, że to nie ma sensu.
Rekomendacja odnośnie prędkości jest po to, by odczyty były zbliżone do wbudowanego. Jest to koniecznie, by w pełni korzystać z gier, które mają zaimplementowane funkcje interfejsu szybkiego wczytywania gry. Sony ma coś takiego jak wczytywanie rozgrywki z poziomu menu konsoli do dowolnego miejsca w grze. Na wolnych dyskach się tego nie osiągnie. Np. w Astro można od razu z pozycji pulpitu do dowodnego poziomu.
Można np. uruchomić Wiedźmina 3 od razu do konkretnego znacznika. Klikamy na obrazek z danym znacznikiem w menu konsoli bez uruchomionej gry, a ta w kilka sekund od razu uruchamia sie w miejscu znacznika. Tak jakbyśmy y wczytali zapis, tyle że bez ekranów ładowania, ekranu menu główneg, ekranów producentów itd. Tylko twórcy muszą to implementować w sowich grach.
Skoro jest temat o dysku PS5, to może teraz artykuł o wewnętrznym dysku do Xboxa X i jego poważnych problemach? Czy jednych Xboxa nie należy krytykować i blokujecie każdego kto o tym wspomina?
[link]
Olekek czy to ty?
Skoro jest temat o dysku PS5, to może teraz artykuł o wewnętrznym dysku do Xboxa X i jego poważnych problemach?
Jakie poważne problemy ma ten dysk?
Jakie poważne problemy ma ten dysk?
Taki problem, że jest tylko jeden? O przeciętnej wydajności a wysokiej cenie, która nie będzie szybko spadać?
Chyba, że to działa w ten sposób, że jak jesteśmy po stronie MS to nam to nie przeszkadza, ale jak Sony rekomenduje, żeby włożyć dysk dowolnego producenta ale o topowej wydajności to wtedy to jest problem?
Daniel wspomina o nich w filmie tym i innych.
1 - bios wrzucony na dysk systemowy co jest jakąś abstrakcją.
2- ten sam błąd co w Xboxach One - Error E105. Występuje też na nowej konsoli. Jest to błąd wskazujący awarie dysku.
3. Na dysku systemowym jest niezabezpieczony ID Płyty Głównej - a to najważniejszy kod sprzętu, bo pozwala odbanować inna konsole.
Jeden z uzytkowników xboxa pisał, że Micro już zmodyfikowało ten kod szyfrując go, ale jak widać po filmiku Daniela tak nie jest. Chyba, że nowa aktualizacja coś zmieniła. Niestety nikt tego nie sprawdził, bo nikt ogarniający w najmniejszym stopniu elektronikę, nie spodziewałby sie, że można taką fuszerkę odwalić.
Jak mówi Daniel awaria dysku systemowego wiąże sie z tym, że konsola jest nie opłacalna w naprawie jeżeli tylko minie gwarancja. Właśnie przez to, że na dysku jest bos. Bios musi być z odpowiednimi kluczami do konkretnej sztuki konsoli. Nie można skopiować go z innej. Dlatego po awarii dysku, naprawić konsolę będzie w stanie tylko Microsoft jeżeli w ogóle zaoferuje taką usługą pogwarancyjną.
Na chwilę obecna nie ma do większego znaczenia, bo konsole sa na gwarancji, ale co po 2 latach? Kupno używanej konsoli będzie wiązało sie z poważnym ryzykiem. Jednak dysk systemowy jest ciągle katowany, przez gry, instalacje i system. Dlatego w każdym innym sprzęcie bios jest w osobnej kosce przeznaczonej tylko na niego.
Taki problem, że jest tylko jeden? O przeciętnej wydajności a wysokiej cenie, która nie będzie szybko spadać?
Chyba, że to działa w ten sposób, że jak jesteśmy po stronie MS to nam to nie przeszkadza, ale jak Sony rekomenduje, żeby włożyć dysk dowolnego producenta ale o topowej wydajności to wtedy to jest problem?
Ja piszę o tym wewnętrznym dysku xboxa, nie o tym dokładalnym, tak więc nie pisz mi tu jakichś głupot.
Na dysku systemowym jest niezabezpieczony ID Płyty Głównej a to najważniejszy kod sprzętu, bo pozwala odbanować inna konsole.
No chyba nie, bo próbował to zrobić z ps4 i nie dało to nic, konsola i tak była zbanowana.
2- ten sam błąd co w Xboxach One - Error E105. Występuje też na nowej konsoli. Jest to błąd wskazujący awarie dysku.
To się wiązało z podmienionym napędem blue-ray, nie pochodzącym z tego konkretnego egzemplarza konsoli.
Co do samego faktu jaj z biosem na dysku, jakimiś numerami id, powiązaniem napędów z konkretnymi egzemplarzami konsoli, cóż, patologia. Pytanie tylko czy sony też tego nie stosuje. Pewnie tak, tak samo jak z tym rzekomym odbanowywaniem konsoli przez zmianę jakiegoś id, czy co to tam było, gdzie można sobie to zmienić w biosie, ale ostatecznie nic to nie daje, przynajmniej u Daniela.
Ten błąd dysku nie ma nic związanego z napędem. Jest to błąd świadczący o błędzie z dyskiem. Nie wiem czy link się wczyta.
Cytat z linku:
Zdarzył się też błąd "Error E105", na który pomógł reset konsoli do ustawień fabrycznych, ale niepewność związana z tym czy nie powinien reklamować konsoli pozostała. W ogóle się nie dziwię, tym bardziej że w jednej z odpowiedzi ktoś mu napisał że miał podobny problem z Xboksem One X i ten błąd oznaczał kłopoty z twardym dyskiem, które później zaczęły coraz częściej powracać.
Link
antyweb.pl/xbox-series-x-problemy-z-konsola-po-premierze
W konsolach Sony min. PS5 jak i starej generacji Xbox bios jest w specjalnej kości pamięci nie powiązanej z dyskiem wewnętrznym. Tak samo jak na płycie głównej od PC.
W tej kości jest też ID płyty, które można było podmienić, ale tylko za pomocą specjalnego programatora. Wylutowujesz tą kostkę wsadzasz do programatora i na PC sobie podmieniasz. Dużo z tym zabawy, bo jest też ten kod zaszyfrowany. A nowym Xboxie wystarczy wyjąc dysk, podpiąć pod PC i już. Bez lutowania, szyfrowania itd.
Przecież ten Daniel to ignorant bajkopisarz.
Nikt nie wie jak dokładnie działają konsole jeżeli chodzi o zabezpieczenia, ten Daniel co najwyżej może się domyślać czegoś tam, a filmy robi jakby był ekspertem jakimś i że jest tak jak coś tam odkrył.
Sorry, ale o nie jest żadnym hackerem czy coś, nie ma pojęcia o łamaniu konsol i zabezpieczeniach z technicznego punktu widzenia, a w przypadku konsol te dane są niejawne, trzeba mieć ogromną wiedzę by je badać.
To że coś tam jest na dysku czy gdziekolwiek indziej jeszcze nie oznacza w jaki sposób to jest powiązane i w jaki sposób jest używane, to może być nawet kopia albo tylko części zabezpieczenia.
I co on sobie myśli, że podmieni jeden numerek i git? Aha... To się zdziwi jak mu konsola już nie ruszy albo poleci ban.
I jeszcze jedno, dysk XSX? A myślicie, że dysk ps5 tak sobie podmienicie czy coś tam edytujecie, lutowany, customowy bez nawet opcji zamienników? Zapomnicie, zresztą obie konsole są zabezpieczone na maksa na wiele sposobów, to że sobie coś tam odczytacie znaczy tyle co nic.
O kurde, ale to jest poziom wyparcia :D
To nie jest jakaś magia, tylko zwykłe odczytanie danych z zwykłego dysku, danych które po uszkodzeniu dysku nie odzyskami. Bez nich konsola jest do śmieci. Kompletnie nie wiesz o co chodzi.
Tak, w poprzednim xboxie jak i PS4 trzeba było podmienić ID płyty głównej, by odbanować konsole. Tyle, że tam robiło to się w specjalnym programatorze, takim jak do programowaniu różnych kości pamięci.
Nie chodzi o sam dysk, tylko o to co zawiera.
Na PS5, Xbox One i reszcie dysk wymieniasz, wgrywasz system i konsola działa. Nie ma znaczenia czy jest lutowany czy nie. W PS5 wlutowujesz dysk z innej konsoli i już. Każdy serwis Ci to ogarnie. W Xbox X nic to nie da. Nie masz możliwości naprawy konsoli, gdy padnie dysk w nowych Xboxach, bo nie masz Biosu. Jedyny sposób to zrobienie kopii już teraz na wszelki wypadek. Tylko który kowalski będzie to potrafił? Jak nawet o tym się nie mówi, tylko banuje osoby wspominający o takim zagrożenu?
Nie będzie zaskoczenia jak przy wczytywaniu gier wyjdzie różnica kosmetyczna między pseudo a pro dyskami.
Tak btw, zdaje się że sony rozwiązało problem z baterią cmos: https: // twitter . com /ModernVintageG/status/1440643541982613508
A takie było bicie piany i zamartwianie się
A takie było bicie piany i zamartwianie się
I jak widać słusznie że było, skoro sony to poprawiło. No ale niektórzy to by tylko ulubione firmy po główce głaskali.
Myślę, że to bicie piany nie wyszło poza fora więc miało zerowy wpływ na działania Sony