Windows 11 może uruchomić apki Androida z wydajnością Snapdragona 865
Ogólnie rzecz biorąc procesory ARM (Snapdragon, M1) już przegoniły wydajnościowo procesory x86 (np. Intel i9-10x). A wisienką na torcie jest pobór mocy dla Intela i9-10xx równe 120W, a dla M1 od Appla jest to 5W. Coś niesamowitego.
A czy przypadkiem nie mamy emulatory apki Android dla Windows 10 i starsze od inne twórcy?
Nie potrzeba nam Windows 11, by móc uruchomić aplikacji Android na PC.
v
?
c
Ponieważ jednak będą one działać w specjalnym podsystemie na zasadach wirtualizacji (Windows Subsystem for Android – WSA), rodzą się obawy o wydajność – proces ten na ogół pochłania pewne zasoby mocy obliczeniowej.
Ja używam BlueStacks i polecam.
Tylko po grzyba mi aplikacje z Androida pod Windows? :)
Na przykład niektóre gry na Android są prawdziwe perełki. Np. Monument Valley 1-2 (tylko na Android), Silent Age (już na STEAM), Tiny Room Stories: Town Mystery (na STEAM całkiem od niedawna), które spokojnie mogę polecić. Choć niektóre gry zostali już udostępnione na STEAM, ale jednak nie wszystkie. Podobnie jak Bloodborne i Persona 4 z PS4.
Czasami wolimy grać na dużym ekranie, niż na malutkim ekranie. Nie wszystkie gry na Android są same śmieci, ale to kwestia gustu. :)
A na jakim procesorze testowali? Na jakimś i9-10900X lub 5900X, czy bardziej pokroju i3/5400?
"Ogólnie rzecz biorąc procesory ARM (Snapdragon, M1) już przegoniły wydajnościowo procesory x86 (np. Intel i9-10x). A wisienką na torcie jest pobór mocy dla Intela i9-10xx równe 120W, a dla M1 od Appla jest to 5W. Coś niesamowitego."
Pod względem czystej wydajności nie przegoniły a już na pewno nie snapdragon, były testy gdzie procek M1 o poborze 15W z iPada był prawie tak szybki na pojedynczym rdzeniu jak i7 10gen tylko że to nic nie zmieni.
Apple nigdy nie będzie produkować samych procesorów do tego programy na niego muszą powstać od nowa w ARM bo inaczej pozostaje wolna konwersja z x86 no i do grania iMac sie nie nadaje bez dedykowanej karty
To największa wada windowsa, że nie ma wspólnego ekosystemu z telefonami/tabletami. Dlatego od kilku lat windowsa używam tylko do przeglądania Internetu od czasu do czasu. Gdy przesiadłem się na kompletny ekosystem od appla zrozumiałem co ludzie w tym sprzęcie widzą. Wiem, że juz nigdy nie wrócę do konfiguracji laptop windows - telefon android.
Kiedyś Microsoft próbował zintegrować telefony wrzucając windows mobile, ale nic z tego nie wyszło.
Może wrzucenie obsługi androidwoych apek coś popchnie w tej materii.
To po co tutaj narzekasz, że Apple jest lepszy od Windowsa? Jak wiesz, większości gry na STEAMie są dostępne tylko dla Windowsa albo Linux (niektóre tytuły). Ja siedzę na PC Windows ze względu na bogate biblioteki gier, emulatory, modyfikacji, a nie tylko do pracy i internetu.
Komputer Apple ma swoje zalety, ale to nie jest najlepsza platforma do grania ze względu na oczywiste wady. Wielu ludzi kupują komputery Apple raczej do pracy i inne zalety.
Każdy system operacyjny ma swoje zalety i wady.
o jakiej pracy tutaj piszesz? Pierwsze dziedzinowe oprogramowanie i Appel leży i kwiczy.
Dokładnie. Nie potrzeba więcej komentować.
Dokładniej rzecz biorąc chodzi o bardzo ograniczony zestaw instrukcji. ARM nie jest do wszystkiego, i każda aplikacja musi być naprawdę dobrze zoptymalizowana aby działała w ogóle akceptowalnie. Aplikacja która nie jest pisana pod akurat obsługiwany zestaw instrukcji musi przejść przez konwersję, która wbija wszelaką wydajność w ziemię.