Cyberpunk 2077 (nie)poprawiony; gracze pokazują nowe i stare błędy w aktualizacji 1.3
Wybacz, ale mamy XXI wiek i każdy porządny update jest skonstruowany tak, że automatycznie stare pliki są podmieniane na te nowe dopiero co pobrane, więc jeśli Redzi tego nie zaimplementowali (nic o tym nie wiem) to już raczej świadczy o ich głupocie.
Poza tym argument z zapisem to jest jakaś herezja. Mam rozumieć, że save'y które mają po max 500 kb w dużych grach zapisują tekstury, animacje, całą fizykę i NPC, które gracz widzi na ekranie?
Podobno patchem 1.4 dla firmy będzie już zapowiedź Wiedźmina 4, aby ratować wizerunek ;)
Czytam niektóre komentarze ludzi broniących ten bubel i mnie normalnie rozbraja w środku. Zastanawiające jest to, jak bardzo można być fanatykiem danej marki czy w tym wypadku firmy, żeby bronić CP2077. No serio, jak można bronić tego tworu? Przecież ta gra w każdym aspekcie działa jak kupa, NPC nie dość że gubią scieżki to są zwyczajnie tylko zapychaczem tła żeby coś po mieście chodziło, co w zresztą w ostatnich patchach zostało znerfione żeby zwiększyć wydajność i miasto jest dosłownie puste. Pojazdy przejeżdżające przez ściany, fizyka jazdy samochodami woła o pomstę do nieba a motocyklami to już w szczególności gdzie po wciśnięciu spacji odpowiadającej za "hamulec ręczny" motocykl dosłownie stawia bokiem i driftuje. Nawet nie chce mi się tego wszystkiego wymieniać bo mankamentów jest tyle że ciężko w ogóle od czegoś zacząć. Tego wszystkiego jest mnóstwo i błędy widoczne są praktycznie na każdym kroku, żeby nie uświadczyć ich podczas zwyczajnej rozgrywki to chyba trzeba być ślepcem. A to czy ktoś gra na PS4 czy PS5 to nie ma żadnego znaczenia, bo ta gra jest zwyczajnie nawet nie półproduktem, ale jest dosłownie w stanie surowym i nigdy nie powinna była wyjść w 2020 roku, co więcej realnie premiera nie powinna mieć miejsca nawet nie w 2021, a rzeczywista realna data premiery dla tej gry to najwcześniej końcówka roku 2023.
Ten produkt jest już martwy, tego czegoś nie da się już doprowadzić do porządku jakimiś patchykami, po to trzeba byłoby prawdopodobnie przepisać całkowicie od nowa. Porównania do NoMan Sky tutaj nie mają najmniejszej racji bytu, z tego względu że NoMan Sky na premierę było grą zwyczajnie pozbawioną contentu który dało się wprowadzać w updateach.
W przypadku CP2077 problem leży w tym, że tutaj nie ma gry, jest tylko jakiś zlepek kodu który został pozlepiany "na taśmę klejącą" i tutaj żadne dodawanie contentu nie pomoże.
Czy ludzie nadal się nie nauczyli, że uruchamiając grę na zapisie z wersji 1.04 nie będzie ona kompatybilna z wersją 1.3? Przez co może dochodzić do tony takich durnowatych błędów poprzez podmianę plików. Żeby takie rzeczy się nie zdarzały należałoby zacząć zupełnie nową grę od zapisu 1.3, a najlepiej zainstalować grę od nowa pozbywając się tamtych nie kompatybilnych plików, które mogą powodować takie oto glitche.
Btw - GOL podobnie jak CP 2077 nigdy się chyba nie pozbędzie buga z odpowiedzią na pierwszy komentarz
ALE, jeżeli rzeczywiście wersja zapisu ma wpływa na działanie gry, to jest to kategoryczny, kardynalny błąd, który świadczyłby o takiej skali nieudolności deweloperów, jakieś rynek dawno nie widział.
To ci się źle wydaje. Potężniejsze patche często wymagają rozpoczęcia gry od nowa aby wszytko dobrze działało i nie jest to tylko przypadek Cybera. A to, że devsi zazwyczaj się nie chcą do tego przyznawać to inna sprawa. W Paradoxie na przykład często to 'zalecają' z komentarzem, że choć tego nie wymagają to nie gwarantują, że wszystko dobrze bez tego zadziała, oczywiście jak się doczytasz w opisie zmian gdzie 99% graczy tego nie zrobi.
Tylko to są gry powtarzalne, z unikalną rozgrywką przy każdym ponownym uruchomieniu a teraz wskaż mi jeden tytuł stricte fabularny, który będąc już pełną grą po premierze kiedykolwiek czegoś takiego wymagał.
Tak, idź misiu w zaparte. "Zmiany wymagające rozpoczęcia nowej gry obejmują tylko kluczowe zmiany rozgrywki". Nie misiu, jakiekolwiek zmiany balansu, których tryliona możliwych permutacji programista w patchu nie przewidział mogą potencjalnie spowodować złe działanie gry.
Hotfix 1.31.1 do EU4
You should NOT load up an old save from a version older than 1.31 after updating (1.31.0 should be okay however - but if you can you should probably start a fresh save)!
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/eu4-1-31-1-majapahit-is-now-live-checksum-19c6-not-for-problem-reports.1470430/
Hotfix 1.31.5 do EU4
As usual - there might be unforeseen consequences if you load a <= 1.31.4 save in 1.31.5 - so it should be avoided if you can. If you still want to load an old save - make sure to create a backup if possible. You can also finish off your ongoing save in the previous version before updating.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/eu4-1-31-5-majapahit-is-now-live-checksum-3261-not-for-problem-reports.1481553/
Oraz...
Save compatibility isn't guaranteed, and it's recommended to back up saves before launching them with any update/patch.
https://twitter.com/StellarisGame/status/1319252929656782854
"wskaż mi jeden tytuł stricte fabularny, który będąc już pełną grą po premierze kiedykolwiek czegoś takiego wymagał"
Aha, zapomniałeś tylko dopisać do tego wymagania "aby wszytko dobrze działało". I co to znaczy "stricte fabularny", to jakaś przygodówka jest? A może bardziej gra RPG albo z otwartym światem. Proszę bardzo: Kingdom Come, No Man's Sky, Wasteland 2.
Tak więc dziękuję i dobranoc.
Zaraz minie rok od premiery. Ile oni mają tam osób do łatania tej gry? Dwie?
Tak zoptymalizowali grę na PC, że teraz podczas jazdy draw distance NPCów to jakieś 15 metrów, a ulice nie mają żadnego ruchu ulicznego. Wszystko jest puste.
ktoś naprawdę jeszcze wierzy, że polska firma marketingowa wprowadzi do gry sprzed prawie roku jakiekolwiek diametralne zmiany?
A co ma marketing do faktycznej naprawy gry?
Super rozwiązanie, zaczynać nową grę po każdym patchu, bo CDPR nie potrafi ogarnąć tak podstawowej rzeczy xD
Czy Ty i Twojego pokroju troglodyci jak mazurek z pierwszego posta, choć przeczytali newsa?
Wyraźnie jest napisane (a jeśli drukowane literki są za trudne, to jest i filmik), że błędy są i na nowych sesjach gry.
Poison ---> jak ja Ci zadroszczę Twojego nadmiaru wolnego czasu aby tworzyć spam-post tylko po to aby komuś wytknąć literówkę, nie wnosząc przy tym nic do tematu.
Brawo.
I to jest normalne twoim zdaniem? XD
Jeszcze nigdy nie musiałem w swoim życiu zaczynać gry od nowa, bo wyszedł do niej nowy patch.
No, na pewno tryglodyci XD proponuję najpierw zapoznać się z pisownią danego słowa, zanim zacznie się go używać publicznie XD
Już myślałem że to będzie odpowiedni moment na zakup gry , ale jak widać nie , czekamy dalej :)
Wybacz, ale mamy XXI wiek i każdy porządny update jest skonstruowany tak, że automatycznie stare pliki są podmieniane na te nowe dopiero co pobrane, więc jeśli Redzi tego nie zaimplementowali (nic o tym nie wiem) to już raczej świadczy o ich głupocie.
Poza tym argument z zapisem to jest jakaś herezja. Mam rozumieć, że save'y które mają po max 500 kb w dużych grach zapisują tekstury, animacje, całą fizykę i NPC, które gracz widzi na ekranie?
Czlowiek myslal sobie. Duza liczba poprawek. Patch 1.3 moze juz serio ogarneli cos. Czytam i widze ze dalej to samo ... Chyba CDPR nie chce moich pieniedzy bo serio bym juz zagral. Jedank widze ze do poki next gen patcha nie bedzie nie ma sensu sie tym tytulem interesowac ...
Ps. Mam nadzieje ze Dying light 2 chociaz w tym roku wypali i dostaniemy solidny tytul :)
Czekaj, gdzieś na syteamie widziałem coś o 7.12.2021
O mam link:
https ://steamcommunity.com/app/239140/eventcomments/3034850411002045262
A czy internauci wskazywali na jakich platformach grali? To przecież nie bez znaczenia. Ja gram na XSS od wersji 1.2.3 i jedynym problemem było u mnie brak fabularnego telefonu od Goro Takemury. Po łatce 1.3 od razu do mnie zadzwonił. Nowych błędów nie uświadczyłem... choć raz gra straciła trochę klatek podczas 1 rozmowy.
Nie liczcie, że chodzi tylko o problemy ze starymi plikami zapisu – nawet zupełnie nowe sesje z grą mogą uraczyć Was bugami
Farsa, upadek, dno i 5 metrów mułu, żenada 2020@2021, gdzie ci "recenzenci" co dawali tej kupie 8,5-9? Gdzie się pochowali?
Firma CDPR unaoczniła wszystkim, że liczą się tylko kolejne produkcje. Z małym zastrzeżeniem. Kto normalny kupi cokolwiek od firmy która nie potrafi naprawić własnego produktu? NIKT. Liczenie, że kolejna produkcja CDPR będzie lepsza to oczekiwanie że szklanka wody zmieni się w lód na naszym Słońcu. W rozwoju każdej z firm są okresy lepsze i gorsze. Aby z nimi sobie radzić trzeba zmieniać czasem także wyższą czy najwyższą kadrę (bo ryba zawsze psuje się od głowy). W firmach gdzie właściciel pełni taką rolę jest to niemożliwe i bardzo często oznacza upadek (szybszy lub wolniejszy - o tym decydują zasoby i inwestorzy).
recenzenci ograli w kilkanascie godzin i nie zwracali uwage na bledy, a jak je widzieli to pomysleli, ze w przeciagu miesiaca naprawia te bledy. Aby ocenic gre, trzeba poswiecic jej troche czasu. Wg mnie recenzje gier nie odzwierciedlaja w pelni realiow danego tytulu, kiedy sa one publikowane od razu.
Recenzenci nie zwracali szczególnej uwagi na błędy, bo byli pewni, że w miesiąc większość błędów zostanie naprawiona. Tam są twoi recenzenci, czego nie rozumiesz?
No oczywiście, że możesz grać na tych starych save'ach przy zaktualizowaniu gry do nowszej wersji, ale one mogą powodować błędy ze wcześniejszego zapisu.
ale one mogą powodować błędy ze wcześniejszego zapisu.
Nie mogą, bo grasz na zaktualizowanej wersji gry. Jeżeli wczytasz zapis z wersji 1.0 na 1.3 to będziesz grał w wersję 1.3. To ze zapis jest stary nie ma nic wpływu.
"ale one mogą powodować błędy ze wcześniejszego zapisu."
Gdyby tak było to nie mógłbyś w ogóle odpalić gry na starym zapisie.
Wsteczna kompatybilność stanów gry przy patchach to jest standard. Konieczność restartu to jest tylko w ekstremalnych przypadkach i nie przypominam sobie tytułu AAA, który by to wymuszał
Jest tylko jedno ale: na taki problem natrafić można wyłącznie w jakichś wersjach alpha, gdy gra jest intensywnie rozwijania i dochodzące opcje uniemożliwiają bezstratną konwersje. Nie widziałem nigdy na oczy, aby takie coś wydarzyło się w grze po premierze, szczególnie takiej 9 miesięcy po premierze.
Poprosze jakies dowody na wasze twierdzenia. Na podstronie reddita poswieconej Cyberpunkowi nie widzialem ani jednego posta potwierdzajacego wasze twierdzenie. Malo tego w przypadkach o jakich mowicie najczesciej wydawca informuje o koniecznosci gry od nowa. Dochodzi tez czesto do tego, ze nowy build gry nie pozwoli zaladowac starego save i wyswietli komunikat o braku kombatybilnosci. Mowimy tu o grach w wczesnym dostepie. Ostatni taki przyklad to BG 3. Jezeli nie macie zadnych dowodow na wasze teorie to nie wprowadzajcie ludzi w blad. Zwlaszcza, ze ktos moze poswiecil grze spora ilosc czasu i po przeczytaniu uwierzy w te wasze bzdury i zacznie gre od nowa. Pozdrawiam i czekam na dowody waszych twierdzen.
"Czasami zmiany są tak duże, że nie da się zapisu przekonwertować i wtedy trzeba zaczynać nową grę.
Jest tylko jedno ale: na taki problem natrafić można wyłącznie w jakichś wersjach alpha, gdy gra jest intensywnie rozwijania i dochodzące opcje uniemożliwiają bezstratną konwersje."
Tak, ale to jest bardzo rzadki przypadek i tak jak kolega wyżej pisał, zazwyczaj w grach we wczesnym dostępie. Co nie zmienia faktu, że pojawia się monit ostrzegający przed czymś takim. Ale nigdy nie spotkałem czegoś takiego w finalnym produkcie gry AAA.
A według was Cyberpunk 2077 nie wyszedł w Early Access? Bo patrząc na to w jakim była stanie ta gra to powiedziałbym, że to była wczesna beta, a teraz zwykła beta.
Wszystko fanie tylko my nie znamy historii tego gościa. Przecież pisze on, że nowy save i weryfikacja plików względem GOG-a (co jest równoważne nowej instalacji) niczego nie zmieniła.
Warto byłoby go spytać, czy ten bug po ponownym zainstalowaniu gry zniknął w rozgrywce z zapisu, czy w rozgrywce z zapisu z nowej gry, bo równie dobrze to może być zwykły przypadek, że teraz tego buga nie widzi.
Równie dobrze mógłby mieć zainstalowane jakieś mody, które ten bug przed preinstalem powodowały.
Co nie zmienia faktu, że jak sam pisze, pliki gry były zgodne ze stanem z GOG-a a nowe rozpoczęcie gry nic mu nie dało.
https://www.reddit.com/user/Distrikt64/
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/p6oy9s/literally_the_first_minute_with_patch_13/
Naucz sie najpierw jezyka angielskiego zanim zaczniesz ludzi nazywac "pospolstwem". To co wkleiles masz nawet pogrubionymi, ze tworca posta pisze cytuje.
"Bug zniknal .
Co probowalem :
- Nowa gra
- Weryfikacja plikow gier w GOG.
Co pomoglo :
Odinstalowanie i zainstalowanie gry na nowo."
Z tego wynika, ze gostek mial problem po swojej stronie. Jakis blad z jakims plikiem i pomoglo mu reinstalowanie na nowo gry. Wyraznie pisze, ze uruchamianie nowej gry mu nie pomoglo z jego bledem. Wynika z tego, ze jestes tepa dzida, ktora pisze z konca plecow. Ladujesz u mnie w ignorowanych wiec nie sil sie na odpowiedz bo i tak nie przeczytam.
ps. Podejrzewam, ze mial wczesniej jakies mody. GOG Galaxy przy weryfikacji nie wylapal i dopiero nowa instalka pomogla.
"A według was Cyberpunk 2077 nie wyszedł w Early Access? Bo patrząc na to w jakim była stanie ta gra to powiedziałbym, że to była wczesna beta, a teraz zwykła beta."
Jeśli to by się potwierdziło (konieczność rozpoczęcia nowego zapisu gry dla lepszej jakości) to biorąc również pod uwagę opóźnienie tej gry po osiągnieciu złotego statusu czyniłoby ją gównem tej dekady.
powiedzcie czy jak poprawiali optymalizację przez pustoszenie miast to to się tyczy tylko wersji konsolowych czy PC też uraczono tym rozwiązaniem?
PC to jest oddzielna wersja w porównaniu do PS5 czy XSX|S.
Na PS5 grasz we wstecznej z PS4 PRO.
Na XSX|S grasz we wstecznej z Xbox One X.
Jak dobrze, że dokonałem zwrotu tego niewypału od razu gdy pojawiła się taka opcja :D Oszustwo Cyberpunka 2077 można by porównać spokojnie do "festiwalu" FYRE
Kłam do końca, ile się da, a jak cię złapią za rękę, to mów że to nie twoja.
Łżyj tak bardzo, aż w to uwierzą. Mleko rozlane, kasa leci, a kto posprząta? Walić, to, jesteśmy w hotelu, więc ktoś przyjdzie i posprząta później.
Januszowanie góry! Słoma z butów aż wylewa się w zarządzaniu. To takie nasze, polskie.
Dlatego do cyberpunka się zniechęciłem na tyle, że nie kupię tej gry, chyba że kiedyś w CD-Action będzie za darmo albo na Epic, bo tyle ta gra dla mnie warta.
Szkoda tylko tych, co chcieli naprawdę tą grą dać coś od siebie artystycznego.
Korpo-góra z entuzjazmu do gier nastawiła się na entuzjazm na kase i wg mnie nic już w przyszłości ciekawego cd projekt w tym stanie w jakim jest obecnie nic dobrego nie da dla rynku gier (mówie o pełnoprawnych nowych grach AAA), w pewnym momencie, jak to z każdą polską firmą z dobrym know-how, zostanie hucznie przejęta przez jeszcze większe korpo zagraniczne i powolutku wchłonięte.
CD Projekt: Bardzo, ale to bardzo jestem zawiedziony na waszej postawie wobec wielu tysiącom ludzi. Przestańcie w końcu mydlić oczy wszystkim. Zjebaliście i nie macie pomysłu jak wyjść z tego, a wzięło się to z pazerności i dokręcania śruby tym, co chcieli coś osiągnąć tą grą (nie finansowo, a artystycznie i grywalnie), a wtedy sukces byłby po stokroć większy i nie zamykalibyście sobie drogi na rozwój.
Szkoda strzępić szare komórki na was. Zapewne braki kadrowe w poważnych programistach dają się odczuć.
Podobno patchem 1.4 dla firmy będzie już zapowiedź Wiedźmina 4, aby ratować wizerunek ;)
Na kiedy jest planowane zakończenie beta-testów i oficjalna premiera gry?
Ale muszę przyznać...
W końcu PATAŁACHY naprawiły quest Delamain z szukaniem taksówek, nie wierzę, 8 miesięcy!!!
P.S. Ja miałem ten ciężki przypadek niemożności skończenia tego questa, nic nie pomagało.
Mam nadzieje że jesteś tym szczęśliwcem i ukończyłeś grę. Patch 1.3 uszkodził zadanie "Ostatni gasi światło" Panam jest teraz po grzybkach halucynogennych oraz kwasie, stoi w pozycji T na stacji paliw. Możesz skakać strzelać do niej, zero reakcji .Nie poruszy się ani słowa nie powie. I człowieka szlag trafia, całe zadanie jest zawieszone. Tak o to wygląda zapewnienie o jakość gier u Redów. Dodatkowo jak nasz kanapowy ekspert mazurek92 stwierdził że jak zacznę od początku to zadziała. To jak mu nie wierzyć. :C
Cholercia muszę pogratulować sobie i wszystkim znajomym, którzy są w gronie szczęśliwców (z 8 ich pewnie będzie) i ukończyli grę! I to jeszcze w zeszłym roku. Teraz ino roz lotka puszczać xD
A co zabawne, normalnie to co napisał mazurek92 to bzdury, ale z taką fuszerką jaką odwaliło CDPR to czyściwo może być nawet prawda w tym konkretnym wypadku, w końcu nie raz zaskoczyli, mało pozytywnie :-)
Jedno naprawili, 10 rzeczy rozwalili, kto wie.
Nie bronię redów ale muszę przyznać że przeszedłem Cyberpunka po premierze robiąc wszystkie questy i znaczniki, więc jakie 8 miechów? Bo koledzy też zrobili tego questa po premierze.
"Patałachy" - ktoś ci kazał kupować to gówno? NIE! Jak masz problem z tym, że inni nie potrafią zrobić czegoś porządnie, bo takie kaleki są że niczego nie potrafią zrobić, to może...hmm...no nie wiem...eeee, SAM TO ZRÓB? Zamiast narzekać na innych to może czas wreszcie wziąć sprawy w swoje ręce. No spróbuj chociaż...ciekawe jak TOBIE pójdzie :A
Co mnie obchodzi kto i kiedy co zrobił, u mnie się nie dało od premiery, aż do teraz.
I tak PARTACZE, bez względu na to kto i kiedy kupił, nie zmienia to faktu, że to co zrobili to zwykłe PARTACTWO.
Skończcie bronić tych KŁAMCÓW.
Panie Mazurku,czyli Pana zdaniem konsolowcy,nie mają pojęcia o grach,brawo.Tutaj teraz widać kto nie ma pojęcia o pojęciu
Czasami mam wrażenie że deweloperzy rąbią na złość swoim szefom albo szefowie robią z nas idiotów.
totalnie niezrozumiałe jest to że mamy już prawie wrzesień od lutego nic nie ogłaszali nic nie reklamowali tylko pracowali i wydają patch 1.3 z bugami ;) lekka kompromitacja niestety. Tam osoby zarządzające powinny być z miejsca zmienione bo wpada za wpadką właściwie tam potrzeba rozbudować gigantycznie dział jakości ale pewnie jak większość gamedev betatesterzy to najniżej opłacane stanowiska, wstyd.
Tylko imbecyle wierzą w cud2077.
$kasowali grube miliony to po co łatać?!!
Ja tłumacze sobie że łatają to ze względów zdrowotnych.Jak masz depresje lub dół, wystarczy włączyć grę i masz banana na ustach. Tutaj jest mój ulubiony błąd w 1.3. Wszystko się dobrze dobrało, muzyka, grafika i moment błędu. https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/p7bzok/every_once_in_a_while_the_stunning_visuals_the/
A mogli dalej trzaskać kolejne wieśki, zamiast iść w nowe IP, gdzie jednak ważną kwestią jest ogromny, żyjący otwarty świat, w czym nie mieli w ogóle doświadczenia (taki Rockstar już przez 20 lat doskonali tę koncepcję, więc nic dziwnego, że poprzeczka była niezwykle wysoko). Ale ktoś mądry na górze uznał, że nastąpiło zmęczenie materiału po raptem trzech częściach, z których praktycznie dopiero ostatnia zdobyła międzynarodowy rozgłos i uznanie. Nie rozumiem tej decyzji, podejrzewam, że nawet teraz, po wtopie z Cyberpunkiem, miliony graczy rzuciłyby się na nowy dodatek do kilkuletniej trójki.
CD Project wyprodukował trylogię Witcher i każda część znacząco się od siebie różniła. Cyberpunk znów coś nowego. I tak samo będzie pewnie przy Witcher 4. Przynajmniej mają jaja, by wychodzić ze swej strefy komfortu.
UBI klepie słabe klony W3 (Origins, Odyssey, Valhalla) zamiast wymyślić coś samemu. Wożą się na plecach gry CD Project i plagiatują, a siana im nie odpalą na naprawianie Cyberpunk.
Cyberpunk to miała być gra wybitna, która zdetronizuje Deus Ex z 2000, a skończyło się na tym, że z dużej chmury mały deszcz.
Taaaa...niech klepią kolejne części taśmowo jak ubi. Na pewno wyjdzie to tej growej marce na dobre. (Finansowo owszem ale jakościowo już bym wątpił)
Weźcie się wszyscy ogarnijcie i dajcie spokój temu hejtowi!
Gra została wydana, sprzedana, kasa się zgadza, a wy ciagle piszecie jaka słaba, zbugowana blebleble...
Czy jak sprzedajecie komuś np. samochód to jeździcie do kupca i ciągle naprawiacie drobne usterki?
No raczej nie. Przytuliliście hajs i macie.
Dajcie im już spokój. Nie podoba się to nie graj.
dobrze że ktoś to w końcu powiedział. Zgodzę się z tym. Według mnie to gra technicznie średnia, ale grywalna jak diabli, i ogólnie świetna. Dałem jej 9.
Nie no pewnie. Wydali bubla, który chodził tragicznie na PS4 / Xone z wyciętą zawartością, którą obiecali, dalej istnieją błędy mimo że robili tego patcha dość długo, a ty piszesz, by dać spokój i "nie hejtować".... I potem zdziwienie, czemu korpo dyma klientów jak tylko może. Pozdrawiam.
Spoko. To tylko niech CDPR wyskoczy ze 537 PLN wydanych na tę "grę" i ja już nic nie napiszę o nich.
Także nie wypowiadaj się. Tu są ludzie którzy np blisko dekade czekali na Cyberpunka. I dostali gówno. Będą sobie krytykować do woli... Niewidzialne ściany właściwie w mieście samym. Cały świat Cyberpunka poszatkowany jest przez to zwyrolstwo. I wielkie niedostępne czarne dziury na mapie. Jak większość Pacyfiki. Ogromny regres na wielu polach względem Dzikiego Gonu. Chociażby postacie niezależne i kreacja iluzji żywego świata. Tu na tym polu Cybershit 1997 wygląda naprawde mega słabo. I mógłbym pisać o niespelnionych obietnicach. Mógłbym pisać o klamstwach. Wytykać debilne decyzje jak atlas tekstu w postaci drzazg.
Spędziłem blisko 100 godzin w tej grze. Oczywiście że pewne składowe dają radę. Fabuła, dialogi mi np też odpowiadała walka. To całokształt wygląda tragicznie.
Wyobraź sobie
Jak kupujesz nowy samochód i jest w nim jakaś awaria to jedziesz na gwarancję do salonu. Sam osobiście miałem taki przypadek, że musiałem podjechać z autem do serwisu po jakichś 2 miesiącach. No i naprawili to, co było nie tak, normalna sprawa.
Produktom cyfrowym uchodzi to na sucho i jest to skandaliczne.
Chyba czas już zejść na ziemię i spojrzeć prawdzie w oczy - CP 2077 jest jaki jest i nikt i nic tego już nie zmieni. Myślę że u podstaw tego wszystkiego nie stała leniwość czy brak umiejętności twórców ale engine, który choć świetnie się sprawdził w Wiedźminie 3 to przy Cyberpunku nie podołał. A jeśli do tego dorzucimy jeszcze oczekiwania które dość nierozsądnie podsycali sami twórcy to otrzymujemy grę, która choć nie jest kiepskim tytułem to jednak nie jest szczytem możliwości zespołu CDPR. Sam byłem po premierze strasznie rozczarowany i szukałem winnych lecz koniec końców ta złość na nic się nie przydała, ani mi ani nikomu innemu. Stało się, nie wyszło tak jak się spodziewaliśmy i chyba trzeba się z tym pogodzić. Jestem wdzięczny twórcom za uniwersum growe Wiedźmina a CP 2077... cóż... mogło być lepiej ale świat się nie zawalił :)
Zgubiła ich też pazerność. Stracili mnóstwo czasu, by gra w ogóle działała na starych konsolach, a potem naprawianie jej na tyle, by można było przywrócić te wersje do sprzedaży.
Cały czas spożytkowany tylko na produkowanie wersji pc, a po jakimś czasie port na nowsze konsole i gra byłaby znacznie lepsza. Ograniczyła ich technologia poprzedniej generacji konsol. Ostatecznie przez ten wybór na czym wydają grę więcej stracili niż zyskali. I bardzo mocno ucierpiały na tym także wersja na blaszaki, która na premierę mogła być lepsza niż będzie po roku od premiery. Sprzedaż była dobra tylko na premierę, a potem fala krytyki i drastyczne spadki. Taki paradoks. Pasuje tu cytat "chytry dwa razy traci".
Niestety ale tak kolorowo to nie wygląda. Sam jeszcze rok temu dobrze myślałem o Redach. Kurde myślałem że Cyberpunka CD Projekt naprawi w jakimś stopniu do dnia dzisiejszego. Tak się nie stało.
Sedno, kłamstwa i manipulacja. Pamiętam jakieś spotkanie dla Inwestorów Kicinski mówi że bardzo mocno skupiają się na optymalizacji. I że gra ma już znaną premiere ale jeszcze jej nie podają. Cóż, przeszło dwa lata później po premierze inny gościu w tym filmiku co przepraszał mówi że w sumie olali optymalizację. Myśleli że gra sama się zrobi na konsole.
No sorry ale ja tu widzę problem. Te odpowiedzi nie zgadzają się ze sobą. I prawda jest taka że ludzie gadają głupotę o tym że engine ogranicza. Moje żale do tej gry to niewidzialne ściany albo drzazgi z tona tekstu. Jedna prostytutka damska panterka. I ok jedna dla nielicznych pod koniec gry. Braindance który miał być czymś super... A został potraktowany na maksa po macoszemu. Znaczy mechanika jest super ale co z tego... Ile mamy tego Braindencu? Możesz np kupić sobie nagrania. I nie możesz go otworzyć w takim przypadku. No meeega suuuper podejście.
Zero aktywności pobocznych. Martwy open World. Co ma do tego engine? Jasne, grafika w tej grze to gówno ale bym to przeżył. Tak, niepodoba mi się nawet Cyberpunk na polu graficznym. Zdaje się być dobre 5 lat w plecy.
Laterett
Często duże gry RPG są łatane prawie 2 lata, a potem i tak społeczność wkracza i szlifuje dalej przez wiele, wiele lat.
Cyberpunk jest 8 miesięcy po premierze. Mnie ciekawi jego stan, gdy będzie definitywna edycja z wszystkimi dużymi dodatkami DLC, a mówią o trzech. Zakładam, że to nastąpi nie szybciej niż na koniec 2022 roku, a może nawet w połowie 2023 roku skoro daleka droga do wersji na nowe konsole, a co dopiero dużych dodatków :)
Będzie definitywna wersja wkroczą poważniejsi modderzy dopiero.
Ten gość od HD Reworked Project 12.0, gdzie mamy dzięki niemu 4 razy lepsze tekstury do Wieśka 3, które tworzył ok 5 lat mówił, że zajmie się również teksturami do Cyberpunka, by były o wiele lepsze za kilka lat.
Tak BTW... Myślałem że już jest wrzesień, a to dopiero sierpień. Napisałeś że jest osiem miesięcy po premierze, a ja myślałem że dziewięć kurde ładny mi to wrzesień :)
Niewiadomo co to będzie jak chodzi o Cyberpunka... Aktualne patche to szopka. I generalne podejście do klienta na zasadzie filmików o minimapie. No kurde to też jest szopka.
A fani mogą powiedzieć sobie w końcu stop i wcale nie jest powiedziane że jakiś moder coś tam będzie naprawiać za kilka lat. Nikt im za to nie płaci, a kurde powinien CD Projekt bo moderzy minimape naprawili dawno temu. I nie wymagało to nowych błędów ani glitchy.
Kurde, skrót bym chciał na chowanie interfejsu pewnie już to jakiś moder zrobił a CD Projekt pewnie tego nigdy nie zrobi. A to świetna opcja jak ktoś np gra na Oledzie tak... Niby współczesny oled ma jakieś tam zabezpieczenia ale co to za problem jeden malutki skrót zrobić?
No i zgasili mazurka92, jak peta na ulicy XD
Pewnie nigdy tego nie naprawią, widać problemy siedzą za głęboko. Nie zmienia to faktu, że CP2077 to jedna z najlepszych gier w jakie grałem, tylko że zdecydowanie za krótka. Gdyby dali spokój łataniu gry, a zaczęli wydawać zabugowane DLC fabularne, to ustawiam się w kolejkę do preordera. Ile można tłuc Wieśków.
Mamy rok 2021, nie 2006. To nie czasy Gothica 3, że po każdym patchu trzeba było rozpoczynać grę od nowa. Jeśli Redzi nie ogarnęli czegoś tak podstawowego, co jest standardem od 15 lat, to wiele to mówi o jakości kodu Cyberpunka.
Przy KCD z 2018 roku przy ogromnej łatce, by zadanie mocno zbugowane dało się ukończyć było trzeba jednak zaczynać od nowej gry, bo mimo patcha ludzie nie mogli go ukończyć, gdy już mieli zaczęte i utknęli w połowie questa, a przy nowej rozgrywce dało się zrobić. Silnik CryEngine (4th Generation).
Nie do końca jest tak jak mówisz
Później pojawił się problem co z tym zrobić. Można było cofnąć ekwipunek wszystkich postaci o kilka godzin. Ale wtedy niewinni gracze mogli potrafić przedmioty do questów, które dostajesz raz. A stan progresu w questach zapisywany był osobnym sposobem, więc nie można było znaleźć punktu wspólnego.
To samo w pewnym sensie miało miejsce z KCD.
jak ktos nie chce to niech nie gra nie wiem czy szukanie bledow w grze to jest jakis sport narodowy polacy stworzyli hre ktora zazdroszcza nam na swiecie a wy caly czas swoje to kuz jest nudne nie wiem cztery razy ja ukonczylem i jakos tych bledow nie znalazlem jak ktos ma gowniana konsole PS4 czy xbox one s to sory
Nie, zadowólmy się byle gównem, ważne że nasze
UWAGA PILNE!!! Gracz
xD chłopie, z byka spadłeś, zazdroszczą nam ale chyba tak jak według TVP Niemcy zazdroszczą nam dobrobytu w kraju xD
Czytam niektóre komentarze ludzi broniących ten bubel i mnie normalnie rozbraja w środku. Zastanawiające jest to, jak bardzo można być fanatykiem danej marki czy w tym wypadku firmy, żeby bronić CP2077. No serio, jak można bronić tego tworu? Przecież ta gra w każdym aspekcie działa jak kupa, NPC nie dość że gubią scieżki to są zwyczajnie tylko zapychaczem tła żeby coś po mieście chodziło, co w zresztą w ostatnich patchach zostało znerfione żeby zwiększyć wydajność i miasto jest dosłownie puste. Pojazdy przejeżdżające przez ściany, fizyka jazdy samochodami woła o pomstę do nieba a motocyklami to już w szczególności gdzie po wciśnięciu spacji odpowiadającej za "hamulec ręczny" motocykl dosłownie stawia bokiem i driftuje. Nawet nie chce mi się tego wszystkiego wymieniać bo mankamentów jest tyle że ciężko w ogóle od czegoś zacząć. Tego wszystkiego jest mnóstwo i błędy widoczne są praktycznie na każdym kroku, żeby nie uświadczyć ich podczas zwyczajnej rozgrywki to chyba trzeba być ślepcem. A to czy ktoś gra na PS4 czy PS5 to nie ma żadnego znaczenia, bo ta gra jest zwyczajnie nawet nie półproduktem, ale jest dosłownie w stanie surowym i nigdy nie powinna była wyjść w 2020 roku, co więcej realnie premiera nie powinna mieć miejsca nawet nie w 2021, a rzeczywista realna data premiery dla tej gry to najwcześniej końcówka roku 2023.
Ten produkt jest już martwy, tego czegoś nie da się już doprowadzić do porządku jakimiś patchykami, po to trzeba byłoby prawdopodobnie przepisać całkowicie od nowa. Porównania do NoMan Sky tutaj nie mają najmniejszej racji bytu, z tego względu że NoMan Sky na premierę było grą zwyczajnie pozbawioną contentu który dało się wprowadzać w updateach.
W przypadku CP2077 problem leży w tym, że tutaj nie ma gry, jest tylko jakiś zlepek kodu który został pozlepiany "na taśmę klejącą" i tutaj żadne dodawanie contentu nie pomoże.
Przypomnę że No Man's Sky poza brakiem contentu na premierę, także wyglądał okropnie, błąd na błędzie popychany. Nie mówiąc już o F76, gdzie na premierę to była taka kaszana, jeszcze większa niż CP2077 ale jakoś widać, pomimo apelów "racjonalnie myślących graczy" jednak znalazło się te kilka tysięcy osób, które grały w ten bubel, jakim jest Fallout 76 i to nawet pomimo faktu istnienia wręcz katastrofalnych błędów. No i tak już minęły 2 lata i o dziwo, jakoś F76 się trzyma no ale wiadomo. CP2077 chociaż jest zlepkiem kodu klejonym na taśmie, a taki fallout nawet nie ma kodu...no dobra, ma ale jest w gorszej sytuacji, bo sklejony na ślinie xP
Masz racje z tymi bledami. No, ale mi sie w Cybera gra dobrze. Zdaje sobie sprawe z jego problemow, ale nie ma idealnych gier. Moze to, ze ja gram juz 30 lat i pamietam duzo gorsze gry w ktore gralem po nocach. Dzisiaj jak je odpale/ogladam na yt to sie zastanawiam jak w to moglem grac.
Czy Gothic byl idealny albo inne gry Pirani. Nie ma gier idealnych. Spodziewano sie, ze Cyberpunk bedzie jak gry Rockstara. Tylko ,ze Rockstar ma 20 lat doswiadczen + kilka tysiecy pracownikow. No, ale fabularnie/swiatem/skomplikowaniem Cyber i tak wciaga gry Rockstara. Moim zdaniem zrobili blad, ze poszli w otwarty swiat. Powinni to zrobic jak Deus Ex Bunt Ludzkosci. Taki pseudo otwarty swiat z liniowa fabula i jakimis tam wyborami, iles zakonczen. Po doswiadczeniu wyciagnietym z tego zrobic gre z otwartym swiatem. No ,ale robic ja 6 lat jak Rockstar, a nie 2 lata.
NPC nie dość że gubią scieżki to są zwyczajnie tylko zapychaczem tła żeby coś po mieście chodziło
czyli dokładnie tak jak było to w wiedzminie 3
fizyka jazdy samochodami woła o pomstę do nieba a motocyklami to już w szczególności gdzie po wciśnięciu spacji odpowiadającej za "hamulec ręczny" motocykl dosłownie stawia bokiem i driftuje.
Jeździłeś kiedyś motocyklem bez ABS?
Dokładnie tak się zachowuje jak przy dużej prędkości jak zablokujesz tylne koło.
https://www.youtube.com/watch?v=ybzeHjl3YZM
F76 był tragiczny za co był walony jak Cyberpunk, ale potem zaczęli go łatać i stał się w miarę grywalny choć nudny i z kontrowersyjnym modelem finansowym, za co też po łbie dostawał. Tyle, że sam rozwój gry się posuwał i tytuł jest w miarę ok bo jest MMO, co ma zupełnie inny target. Cyberpunk nie jest MMO i żywot takiej gry jest krótki, tymczasem po 9 miesiącach gra praktycznie stoi w miejscu, łatają jakieś pierdoły, lekko polepszyli optymalizację ale w ogólnym rozrachunku niewiele się zmieniło i dalej jest to poziom gry w wersji alpha.
xan11pl
ale niestety te sztuczki które zadziałały przy wieśku 3 + genialna fabuła, przy takiej grze jak CP2077 już nie zadziałały.
mi się wydaje że w przypadku W3 ludzie mieli gdzieś co randomowy npc robi przez cały dzień tylko w CP zaczęli się bawić w detektywów żeby zobaczyć czy npc podetrze tyłek jak pójdzie stawiać kolcka
ale do działania nie było żadnych większych zarzutów
Od 11:18
https://www.youtube.com/watch?v=A8P2CZg3sJQ&t=678s
Tyle razy pisałem, napiszę jeszcze raz. Ta gra dopiero rok po premierze będzie w miarę grywalna!
Nie sądzę, że w grudniu coś się zmieni.
Nie będzie tym tempem. Ja początkowo liczyłem na pół roku do 10 miesięcy ale teraz widzę ze to 2 - 3 lata.
Patche wychodzą ale ta gra wymaga ogromu patchy bo każdy aspekt tej gry został wydany nawet nie w wersji alfa.
Dyrektor kazał wydać devsi jakoś to tam posklejali ale by z tego burdelu zrobić dobrą grę to tak jak by napisać ją od połowy patchami. A każdy programista dobrze wie że poprawić coś jest 10x trudniej niż napisać to raz a dobrze.
Skala problemów jest znacznie większa niż możemy sobie to wyobrazić. To pokazuje czas pracy, ilość fixów i ilość rzeczy do poprawienia.
Faktycznie rok to optymistyczne założenie. To dla tego że jeśli nie będzie żadnego konkretnego dlc, a sprzedaż spadnie to jeszcze przed przyszłymi wakacjami twórcy połatają jeszcze ją tyle ile mogą i porzucą. Widać że nie radzą sobie z tą produkcją, a wyrozumiałość fanów już dawno się wyczerpała.
A ja jestem zdania, że nigdy nie będzie do końca grywalna. To nie są małe bugi które są w każdej grze. Podstosowanie silnika do tej gry powoduje, że ona cały czas jest niestabilna. Trzeba by ją napisać od nowa. Zresztą już to widać. Co rusz coś dodają i jest albo tak samo, albo gorzej. Spełnia się jedna z zasad IT - im więcej dokładasz, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz miał fuck up.
Wydaje mi się też, że elementy takie jak metro czy ta policja zostały pominięte nie dlatego, że Redzi nie umieli ich stworzyć, tylko dlatego że ich implementacja w czasie tworzenia powodowała jeszcze większe błędy.
Co tu roztrząsać kto miał kupić, kupił. Kto miał przejść przeszedł. DLC fabularne może wyjdzie możnie nie wcześniej jak za rok.
Instalować grę ponownie aby zobaczyć misje poboczną z cyku wejdź do magazynu wykradnij lub uratuj nie ma sensu.
2 posty wyżej odpowiedziałem poważnie a teraz pośmieje się z cyberpunka :) bo gra powinna w końcu bawić :D
Hahahaha :)
Co do tego filmiku który wrzuciliście o błędach. Patrze ludzie przechodzą przez przedmioty mówię sobie że to nawet śmieszne. Chwile później znika ruch uliczny bo gracz się obraca. Nawet już nie trzeba strzelać tak żeby znikały samochody? Wcześniej zresztą znikali chyba tylko ludzie. Tak, trzeba było to poprawić samochody przecież też muszą znikać.
Dla tych osób co bronią CD Projektu... Rozumiecie w ogóle sedno open worlda? Na czym polega magiczne sformułowanie "imitacja życia w grze wideo" bądź znacie pojęcie "immersja/wczucie" ???
Ej, to nie jest śmieszne... To już wielki Polski słownik się kończy na wyszczególnione dokonań CD Projektu. Przecież właśnie dziewiąty miesiąc leci tej grze na karku. Gdzie widać np sformułowania niektórych portali branżowych "lekko ponad 6 miesięcy" albo "pół roku po premierze" dosłownie dzisiaj widziałem takie określenia. No nie 6 tylko 9 to zasadnicza różnica.
Ten rok powinniśmy dostać next gen patcha. Chociaż już niewiadomo co ten patch będzie generalnie oznaczać. I pierwszy płatny konkretny dodatek tak? No kiedy będą wydawać te rozszerzenia w 2022 i 2023?
Napisałbym na koniec mojej wypowiedzi żenada. Tylko jak już powiedziałem na ich dokonania Polski słownik nie obejmuje już żadnego odpowiedniego określenia. Nie ma już takich słów które podołałyby temu zadaniu. Nawet mógłbyś wsadzić w zdanie wszystkie Polskie wulgaryzmy dodać tysiące wykrzykników. Nie podsumujesz CD Projektu. To trzeba by książkę napisać dobre 10 000 stron pod tytułem podsumowanie c... może wówczas ludzka istota byłaby wstanie nazwać ich po imieniu.
To w sumie gra idealna i ma zero błędów. W końcu to Cyberpunk więc nasza postać przez wszczepy ma zaklucenia w głowie i widzi te glicze. To ma sens. Więc z takim podejściem to gra bez błędów.
Zgadzam się z tobą ta gra nie ma żadnych błędów. To tylko wina zakłóceń w głowie każdego użytkownika https://www.youtube.com/watch?v=eeyVKcX8M9U
jesli chodzi o błedy to bedzie podobnie jak z Wiedźminem 3, do dziś jest wiele błędów - jedno poprawili to coś innego popsuli, są stare niedopracowania i błedy, pojawiły sie nowe, jak zobaczymy listę ile jest poprawek to widzimy ich mnóstwo, ale większosć raczej chyba takie wyssane z palca aby tylko pokazać jak dużo poprawili, ile włozyli pracy. na listach poprawek jest bardzo dużo rzeczy o których nie mamy pojęcia i są niezauważalne w grze, natomiast te rzeczy widoczne, które każdy widzi i kompromitujące są nienaprawione lub niedopracowane do dziś, i pewnie tak będzie z CP2077 tylko na większą skalę, obym się mylił, bo życzę jak najlepiej CDPR, widzę i doceniam też dobre rzeczy i dużo włożonej pracy, mam nadzieję że będzie lepiej. trzymam za nich kciuki, niech się rozwijają, uczą jak być jeszcze bardziej dokładnym, bo można i jest to konieczne aby nie przylgnęła łatka studia tworzącego dobre fabularnie gry ale niedopracowane buble. czekam na duże dlc i oczywiście W4.