Forza Horizon 5 na ślicznym gameplayu w 4K
"Na ślicznym gameplayu" co za tytuł wow ! xD, no nic, nie ważne. Kurde człowiek nie powinien oglądać żeby sobie nie psuć później zabawy z odkrywania świata, a jednak oglądnie. Jak z wódka, pije i wie, że na drugi dzień będzie kac, ale jednak xD
To jest dla mnie pewniak jak nic 10/10
Fajne.
Wyglada wyraznie lepiej niz Horizon 4, chociazby o niebo lepsze tekstury ziemi duzo daja
Nie moge sie doczekac
Takie trochę meh jeżeli chodzi o grafikę. Widać równanie w dół pod konsole :(
Tak na szybko
- szybki spadek rozdzielczości tekstur z odległością i maskowanie tego blurem
- brak śladów po kołach. Niechby znikały po kilkunastu sekundach, ale jednak jakieś były, a tak to z kamery z boku aż bolą oczy jak się widzi auto sunące po ziemi.
- auto z zewnątrz i wewnątrz wygląda jakoś tak surowo/nienaturalnie nawet pomimo jakiegoś wizualnego brudzenia się. Mam też wrażenie jakby kulały cienie i światła na karoserii
- brak RT w takiej grze pod koniec 2021 - wtf?
"Takie trochę meh jeżeli chodzi o grafikę. Widać równanie w dół pod konsole :("
>Najlepiej wygladajaca wyscigowka w otwartym swiecie
"- szybki spadek rozdzielczości tekstur z odległością i maskowanie tego blurem"
Nikt podczas faktycznej gry nie bedzie zwracal uwagi na odlegle tekstury z powodu skupienia na drodze i samochodzie
Rozmycie poprawia do tego uczucie pedu
"- brak śladów po kołach. Niechby znikały po kilkunastu sekundach, ale jednak jakieś były, a tak to z kamery z boku aż bolą oczy jak się widzi auto sunące po ziemi.- brak śladów po kołach."
To samo co wyzej
"- auto z zewnątrz i wewnątrz wygląda jakoś tak surowo/nienaturalnie nawet pomimo jakiegoś wizualnego brudzenia się. Mam też wrażenie jakby kulały cienie i światła na karoserii"
Lol
"brak RT w takiej grze pod koniec 2021 - wtf?"
Nie ma RT z tego samego powodu dla, ktorego GT7 ma w RT tylko odbicia i do tego w 540p mimo, ze dzieje sie na zamknietych torach
Gdzie ty masz oczy to ja nie wiem, gra wygląda ślicznie, ślady po kołach zostają, no chyba że oczekujesz wgniatania się asfaltu no to wtedy to nie, RT jest w forzaviście. W normalnej jeździe go nie ma z prostego względu, to wyścigi w otwartym świecie gdzie jednak liczą się FPSy, gdyby nie był to crossgen to pewnie może i RT byłby w normalnym trybie (tylko spekulacja). Nie można mówić o równanie w dół pod konsole, kiedy gra ma priorytet na konsoli gdzie PC to dodatkowa platforma dla tej serii. Co do nienaturalności wnętrz to nawet nie wiem jak się do tego odnieść.
Co do RT to opisujesz z dupy wyjaśnienie. RT nie musi być stale włączoną opcją. Wręcz powinno dać się go w ustawieniach wyłączyć/włączyć i dopasować do swojego sprzętu. To że ktoś ma ledwo dyszącego klocka nie powinno oznaczać, że ja nie mogę się cieszyć lepszą grafiką, a tak to właśnie wygląda. Żeby klientów od konsoli nie wkurzać to obniżają poziom graficzny wszystkim - i tak zamiast postępu mamy stagnację czy wręcz regres.
Ślady po kołach są tylko przez sekundę zaraz za kołem na pierwszym planie w widoku zza auta. W dodatku wyglądają jakby ktoś przykleił je taśmą i klejem do auta a nie do drogi. Potem już ich nie ma. Jak zrobisz nawrót na szutrze o 180 stopni to nie będzie śladu, że tam przed chwilą jechałeś. Popatrz sobie jak to wygląda na tym ujęciu gdzie koleś podjeżdża na taras z widokiem na szerszy plan.
Ok. Liczą się fpsy, ale ja mam sprzęt, który to uciągnie to dlaczego mam tego nie doświadczyć? A może wolę 30fpsów ale jednak grafikę bogatszą w detale? Dlaczego twórcy nie dali graczom swobody w decydowaniu?
No i właśnie o tym mówię. Przez to, że gra jest na konsole to równają z jakością w dół pod konsole :( Nie tylko w tej grze zresztą.
Chłop co napisał xD
Tak na szybko
- szybki spadek rozdzielczości tekstur z odległością i maskowanie tego blurem
Tak na szybko, to w tracie gry nikt tego nie zauważy, to że siedzisz z nosem w ekranie i sprawdzasz gameplay klatka po klatce wcale nie znaczy że podczas rozgrywki gdy skupiasz się na rozgrywce będziesz jednocześnie przyglądać się jakości tekstur w oddali.
brak śladów po kołach.
To to już kompletna bzdura, nie dość że ślady opon pozostają na asfalcie, to jeszcze na powierzchniach takich jak piasek i śnieg pozostają wgłębienia od kół. Czego ty więcej wymagasz to ja nie wiem.
- brak RT w takiej grze pod koniec 2021 - wtf?
A to jakiś standard czy o co chodzi? Ile gier wyścigowych (tych zapowiedzianych jak i już wydanych) ma RT?|
Przez to, że gra jest na konsole to równają z jakością w dół pod konsole :( Nie tylko w tej grze zresztą. Nie tylko w tej grze zresztą.
Ty chyba w ogóle jesteś w szoku że ci okropni developerzy nie chcą tworzyć gier pod twój niesamowicie potężny sprzęt. Biedaku, musisz patrzeć na te okropnie źle wyglądające gry...
PS. Zanim się więcej napocisz nad dzieleniem się z nami swoimi złotymi przemyśleniami na temat poziomu grafiki, weź pod uwagę że to co widać na tych gameplayach to gra wciąż w wersji rozwojowej.
Że jeszcze ludzie nie nauczyli się, że to co pokazują twórcy, to prawie zawsze jest podrasowane graficznie. Jest tylko kilka wyjątków.
Zachwycali się ludzie tamtym pokazem z E3, a teraz przyszło zderzenie z rzeczywistością. Mamy po prostu podrasowaną 4. Nawet niektóre rzeczy wyglądają gorzej. W 4 auto po przejechaniu przez kałuże zostawia ślad, a w 5 nie. Widać jak bardzo ogranicza Xbox S i One.
[link]
Narazie nie ma szału. Dużo szutru, mało asfaltu. Chcą zrobić z tego Dirta? I ta sceneria cały czas piach i chaszcze. Oby w pozostałej części mapy było lepiej.
Tak ciezko sprawdzic mape i porownac ja do poprzednich czesci ?
Zerknij sobie na opublikowaną mapę, większość to asfalt, białe linie to drogi asfaltowe, brązowe drogi szutrowe/polne, jest ich sporo mniej, chociaż i tak brązowa droga nie zawsze oznacza szuter, jeśli się nie mylę to w Horizon 4 takie mniejsze dróżki asfaltowe też były zaznaczone jako brązowe, na pewno była jedna taka, przy jednym z gospodarstw
XSX kupiony, TV 4K kupiony, czas na nowe Forzy (Horizon i Motorsport), ktore zrobia z tych sprzętów użytek.
Premiera kazdej nowej forzy to dla mnie prywatnie małe święta.
Dla FM3 kupilem xb360, dla FM6 kupiłem XOS, dla FH4 kupilem XOX zeby miec 60 fps
Teraz mam i bez Forz bylby martwym sprzętem.
A ile mozna meczyc FM7 i FH4?
Będzie trzeba poczekać na pierwsze recenzje i dłuższe gemplaye. Na chwilę obecną wygląda to jak podrasowana 4 z nałożonym fogiem, by nie było widać za bardzo dalszych tekstur. Po tych fragmentach widać, że za bardzo nie grzebali w fizyce, a szkoda. Ale to się zobaczy po premierze, bo może coś pozmieniali. Sportowym autem, nisko zawieszonym jedzie po pustynnej plaży jak po normalnej drodze. Taki potencjał, a zmarnowany w 4, dlatego liczyłem, że zrobią coś w 5 z tym. Słabo to się prezentuje. W 4 takie podejście odpychało, przez co odechciewało się grać. Lecisz Lambo po trawie czy szutrze, robisz lepsze hopki niż autem WRC.
Wiem, że to nie symulacja, ale jednak aspiruje do bycia najlepszą ścigałką arcadową.
To już nawet w NFS Payback nie dało sie wygrać wyścigu autem nie przystosowanym do offroudu, gdy ten przebiegał przez takie drogi. Może to poprawią. Na razie hejp po prezentacji opadł kompletnie.
Czlowieku, polecam sobie sprawdzic jakie samochody dominuja tabele rywali w danych dziedzinach zamiast szerzyc bzdury
Juz pomijam fakt, ze nie wiesz jakie sa ustawienia asyst w tej rozgrywce, rownie dobrze kontrola trakcji moze byc wlaczona, a sterowanie na normalne a nie symulacyjne
I co z tego, że można pewne asysty wyłączyć czy zmodyfikować auto pod konkretny teren jak to kompletnie nie odzwierciedla tego jak dane auto się porusza po piaszczystym terenie.
Mogę ustawić tak Lambo by było zawieszone jak najniżej, było dostosowane w 100% do asfaltu, wyłączyć wspomagacze, a i tak bez kłopotu przejadę o dużym piachu. Nie zrobię tego tak sprawnie i szybko jak autem terenowym 4x4, ale da się bez większego trudu rozwinąć duże prędkości.
Jest zbyt małe rozgraniczenie miedzy offroudem, a nie.
https://www.bing.com/videos/search?q=forza+4+lambo+4x4&view=detail&mid=D6F390D55E07F1C8ED7CD6F390D55E07F1C8ED7C&FORM=VIRE
To jest zrecznosciowa gra wyscigowa.
Skad wiesz, ze Lambo na tym wideo nie ma terenowych opon i zawieszenia ??????
[link]
Rozgraniczenie jest na tyle duze by sluzylo przyjemnosci rozgrywki jednoczesnie premiujac roznorodne podejscie.
Wyobraz sobie sytuacje gdzie taka wypadasz z zakretu i albo meczysz sie z wyjazdem, albo jestes zmuszony wejsc do menu i zmienic auto
Roznice moglyby byc troche wieksze, tu sie zgodze, ale balans pomiedzy latwoscia wstania po popelnieniu bledu, a kompetytwnym podejsciem i tak wymagajacym specjalizacji musi byc zachowany, a to oznacza mocno zredukowany realizm.
W koncu to gra
A mnie pasuje taka sytuacja. Ceny GPU nadal szalone. Liczę że, pogram na low/med na moim gtx950, i3 10105f i 16gb ram plus 500gb ssd. Motorsport w 1080 w dynamicznych daje rade 45-65 fps a czwórka dobrze ustawiona 50-65 fps. Mnie na tych wodotryskach tak bardzo nie zależy. A wiem że na low/med ta gra będzie ładna. Nie sram pln-ami jak co drugi tutaj.Nie stać mnie nawet na gtx 1060 wiec cieszę się że 2gb gtx950 daje jeszcze radę w 2021
Ps. Tak, zagram dzięki game pass.
Trzeba poczekać na jakiś porządny gamplay bo to co tutaj pokazali to bieda z nędzą. Kupa otwartego terenu, gdzie nie gdzie, jak krzak, kamień i w zasadzie tyle. Do tego marne efekty. Mam nadzieje że to tylko tak przez kompresje youtuba wygląda bo tyłka nie urywa.
Mam wrażenie że największą nowością jest nowa mapa + podrasowana grafika, reszta wygląda bardzo znajomo. Cieszy fakt że teraz wybrali kraj z ruchem prawostronnym choć meksyk jakoś szczególnie mnie nie podnieca. Szkoda że nie pokusili się o więcej nowości. Mi najbardziej brakuje w tej serii policji i pościgów, w nfs heat ai policji było świetne (choć reszta mechanik to kupa, irytujące simsowe postacie i prowadzenie samochodów). Fajnie czasami pobawić się w łapanego
Nie oczekuj zbyt wiele od tej serii. To gra dla masy. Ma mieć proste mechaniki, proste wyścigi, głupowatą fabułę. Bez jakiś trudności pokroju policji czy konieczności założenia lepszego zawieszenia, opon, by jeździć Lambo po piaszczystej plaży, gdzie człowiek pieszo wpada po kostki, a co dopiero 1.5 tonowy samochód. Ta gra ma walić wodotryskami graficznymi, a nie gemplejem. Tylko, że nawet to musieli ograniczyć, bo gra musi działać na tym słabszym xboxie. Dlatego też może wybrano Meksyk, a nie Japonię. Tutaj wystarczy ostre światło, odbicia, rozmycie i mgła. Japonia to bardziej kolorowe miejsce, gdzie takie rzeczy by nie przeszły.
Co nie zmienia faktu, że w F5 ludzie będą bawić się świetnie. Też wypróbuje. Będzie w gejmpasie, a ten jest za 6zł na 4miesiące. Akurat załapie premierę :)
Śmieszne jest to, że samochód wjeżdża na słup, drzewo i nawet ryski nie ma. A słup, drzewo znika. Bardzo nierealistyczna gra.
Smieszne jest twoje niezrozumienie podstaw game designu
Szkoda, że supra z taką glebą leci po bezdrożach jak jakieś dobre 4x4.
Mam nadzieję, że TDU3 ogarnie ten temat dobrze.