Gracze PC oburzeni liczbą błędów w Microsoft Flight Simulator po najnowszej aktualizacji
Ciekawe co jest łatwiejsze start samolotu w MFS czy ruszenie pociągu w Train Sim World 2. Nie mogę nawet ruszyć 1 metr do przodu :D
W przypadku symulatorów, to że mody nie działają po aktualizacji to całkowita normalka. Osobiście nie latałem w tym nowym MSFS, ale w X-Plane 11 jest podobnie i zazwyczaj trzeba poczekać na aktualizację samych modów, samolotów itp. Zresztą, w której grze tak nie jest, jeśli chodzi o mody? :D Zawsze trzeba aktualizować i grę i mody.
Ciekawe co jest łatwiejsze start samolotu w MFS czy ruszenie pociągu
Start samolotem, zwłaszcza małą awionetką, jest dużo łatwiejszy niż ruszenie samochodem z manualną skrzynią biegów ;) Kłopotliwe może być jedynie uruchomienie silnika za pierwszym razem, bo wymaga kilku czynności więcej. To samo w pasażerskich - najtrudniejsze jest uruchomienie silnika i zaprogramowanie trasy lotu.
Bez odpowiedniego treningu ruszenie zarowno jednym jak i drugim jest rownie trudne. Jezeli zas rozpatrujemy to zagadnienie pod katem kompleksowosci to zdecydwanie trudniej ruszyc samolotem.
U mnie najnowsza aktualizacja podgrzała kartę graficzną rtx2080 o kilka stopni, tak że muszę grać w niższej rozdzielczości (bez zauważalnego przyrostu fps-ów).
Downgrade grafiki nie zauważyłem, za to poruszanie po menu stało się męczące (np. nie działa powrót klawiszem i trzeba klikać maleńką ikonkę "wróć"). Zablokowany domyślnie przed używaniem, kokpit do ogarnięcia samodzielnie po x-minutach błąkania się po menusach. Porady, które pojawiają się po najechaniu na elementy interaktywnego kokpitu są tak natarczywe, że nie można ich nie wyłączyć.
Nie wykrywa mi także pada (od x-boxa) na starcie i musze go wyłączyć /włączyć by zadziałał. Widać, że priorytet przy aktualizacji był na x-boxa, bo wcześniej nie było problemów przy aktualizacjach.
Czasami lepiej jest zostawić niektóre gry w takim wersji PC, jaki jest, a nie robić porty dla konsoli na siłę i jednocześnie obniżyć jakość wersji PC do poziomu konsoli. To zbyt głupie.
Nie mam nic przeciwko wydanie gry również dla konsoli, o ile jeśli wersja PC na to nie ucierpi z powodu "poprawność polityczna", że gry na wszystkie platformy muszą być same.
To jakaś totalna bzdura z tym downgradem. Wersja na PC jest dużo ładniejsza i tam się nic nie zmieniło jeżeli chodzi o jakość. Posiadam wersje na PC i na Xbox Series S. Jedyne co mnie zastanawia to te problemy z wersja PC gdyż na konsoli nie miałem ani razu crash’a. Mogę śmiało powiedzieć , ze sim na Xbox chodzi świetnie a defaultowy a320n o dziwo trzyma trasę i prędkość wertykalna na wznoszeniu.
Elvescry, żadna bzdura - zresztą na tym polega w większości optymalizacja czyli downgrade grafiki.
Na forach, grupach ludzie porobili screeny przed i po update i downgrade widać gołym okiem.
Nie pokazuj mi screenów PC vs Xbox.
Tylko PC SU4 vs SU5 - tylko w ten sposób zobaczysz downgrade.
Fear87 Jest dokladnie tak jak mowisz. Downgrade grafiki widac golym okiem choc osobiscie mi to akurat nie przeszkadza. Latam a w zasadzie latalem CRJ-700 od aeroftu, niestety po performance patchu kompletnie nie da sie tym samolotem latac. Poczawszy od tego ze heading indicator shield jest opuszczone i nie moge go podniesc bo jest nieklikalny (tak ustawilem opcje w trybie legacy) po zly wskaznik predkosci rzeczywistej samolotu, co przeklada sie na problemy ze wznoszeniem i niezmoznosc przekalkulowania masy calkowitej samolotu w stosunku do predkosci wznoszenia. Aerosoft nie wyda patcha poki Asobo nie naprawi bledow ze swojej strony i kolo sie zamyka. Place za navigraph kupe kasy a nie moge nawet z niego korzystac gdyz w przypadku deafultowych samolotow mija sie to z celem natomiast platne add-ony nie dzialaja poprawnie. Dodam ze przed aktualizacja wszystko dzialalo jak powinno, niestety po raz kolejny aktualizacja psuje cala radosc z symulatora.
Mam te same bugi w CRJ. Dodatkowo miałem skopane cienie, ale tu pomogła reinstacja dodatku.
Niestety, dwa najbardziej zaawansowane samoloty IFR czyli A320FBW i CRJ są teraz zabugowane (na temat PMDG DC-6 się nie wypowiadam bo nie mam tego dodatku).
Radze poczekac i nie inwestowac pieniedzy w platne dodatki. Gra dla osob ktore podchodza do tematu bardziej powaznie i staraja sie zachowac jak najwieksza imersje jest na tym etapie bez sensu. No chyba ktos np za cel obierze sobie wyladowanie cessna na wlasnym placu (sa tacy ) wtedy polecam jak najbardziej.
Tak na osłodę można dodać, że pojawiła się pierwsza wersja moda z Airwolfem :)
https://flightsimsquadron.com/2021/08/02/airwolf/
Jak dla mnie zmiany na plus. Nie wiem tylko dlaczego nie działają u mnie wibracje w padzie.
No nie wiem, pomijając jakieś bugi ze sterowaniem czy wywalaniem się gry do pulpitu (aczkolwiek był jakiś patch i po jego instalacji nic się nie wywalało) to generalnie zmiany na plus. Gra działa wyraźnie lepiej, a że zrobili downgrade, cóż możliwe że to było konieczne żeby gra nie działała jak gówno.
Nie zrobili żadnego downgradu i wersja na PC wyglada wyraźnie lepiej. W sumie oprócz większej ilości klatek i masy bugow , nic się nie zmienilo.
Dość zaskakujące z ta myszka i klawiatura na PC gdyż ja mam podłączone do Xss najtańszy zestaw bezprzewodowy logitech i wszystko śmiga ze aż miło. Na dowód wstawiam zdjęcie ze mam kursor normalny jak na PC.
Na PC jest włączona domyślnie nowa funkcja LOCK, która podświetla instrumenty na niebiesko i wymaga najpierw zaznaczenia manetki przed interakcją z nią - to mechanika wymyślona pod pada na konsole. W dodatku wymagane przyciski nie są do niczego przypisane, stąd pojawia się ten "?" jak na screenie w newsie. W efekcie po uruchomieniu gry na PC z SU5 nie da się operować w kokpicie. Trzeba albo przypisać odpowiednie przyciski myszy lub pada do opcji LOCK, czyli zaznaczanie i manipulowanie, albo przekopać się przez ustawienia i odnaleźć nową funkcję zmiany interakcji w kokpicie i przełączyć ją na dawny tryb myszki - LEGACY.
Chciałem troche polatać po updacie i teraz nie wiem czy grać czy czekać na poprawki. W sumie rok nie grałem nic nie pamiętam to może nie będzie tak źle.
Jak nie używasz modów to winno być git, ręki sobie za to uciąć nie dam ale chyba 747 od Salty simulations nie ma żadnych problemów z Freewarów.
DM zmiana opcji na legacy rozwiazuje problem interakcji. Nie dotyczy platnych dodatkow jak crj500/700 czy pmdg dc6
Graficznie na PC (przynajmniej na wysokich) gra wygląda lepiej, działa płynniej i przedewszystkim ładuje się znacznie szybciej, przed updatem B777 od CS na EPWA ładowało mnie od 3-6 minut teraz to niespełna 80 sekund.
Update nie jest leniwy i bynajmniej jego problemy to nie wina tego że jak wielcy gracze PC płaczą update to słaby port wersji konsolowej na PCty (xD) kocham te ignorancje graczy PC, jakim głupkiem trzeba być żeby chcieć przywrócenie starego patcha SU4 i odseparowanie wersji PC od wersji konsolowej, bo mody im nie będą działać przez najbliższy tydzień.
A tak btw, na pc po updacie NIE MA CRASHY częstszych niż przed updatem, po prostu większość community na PC ma zainstalowane jakieś mody co jest czynnikiem powodującym crashe, gra w SU5 została od strony technicznej w większości napisana od podstaw co powoduje że wszystkie mody mają mniejsze lub większe problemy.
Ciekawostka, A32NX od FBW jest modem który głównie psuje stabilność gry (BREDOK3D 737 i Eurofighter też i te dwa ostatnie robią to nawet na konsoli)
Gdyby problemem były tylko mody w community, to nie wydawaliby na gwałt hotfixa. Niestety, bardzo dużo próśb o pomoc zaczyna się zdaniami "mój community jest pusty", "3 razy reinstalowałem grę i windowsa"... Sam miałem parę CTD mimo czystej instalacji gry.
A szybsze wczytywanie to niestety efekt tego:
"With the 1.18.13.0 update, an additional compiler option ("-fast-math") was introduced to make the WASM code even faster. Unfortunately this option has a nasty side effect: it causes decreased calculation precision (faster execution = lower precision; slower execution = higher precision) with the effect that values close to zero can become zero. This happens in a sub-term of the indicated airspeed calculation with the result that the whole formula becomes zero. As a consequence, all three airspeed indicators are stuck at zero."
czyli m.in. skopanie CRJ-a przez chęć poświęcenia precyzji, dokładności, symulacji na rzecz szybkości...
No I generalnie jest tak, że im bardziej casualowo ktoś fruwa, podziwia widoki nie patrząc na zegary, nie martwiąc się wskazaniami przyrządów, porównaniem METARa do tego, co dzieje się w grze (temperatury!!!), tym mniej ma zmartwień i problemów. Ale w simie chyba nie o to chodzi..? ;)
Powiem tak
I nie jest tak że po prostu mało gram, na Windowsie mam tylko dwie gry jest to FiveM i MFS z racji że te nie lubią się z Linuxem.
A i tak btw. MFS mi się crashuje ale o tym nie wspomniałem, jest to wina SU5 aczkolwiek jest to crash który da się uniknąć, pod żadnym pozorem NIE MINIMALIZOWAĆ GRY PODCZAS ŁADOWANIA LOTU, chociaż wydaje mi się że akurat to można uznać za zasadę tylko kiedy masz mody a tych u mnie dużo.
(777 od CS nie wspominam bo wszystko łącznie z modelem latanie !? chyba tak to można nazwać chociaż brzmi dziwnie to 747 od ASOBO.)
Faktycznie, to że mody nie działają to normalka. To modyfikacje mają się dostosować do gry, nie odwrotnie.
Nie do konca tak jest. Zaden powazny wydawca nei bedzie updeatowal czegos co jest ewidentnie zepsute bo zdaje sobie sprawe ze po hotfixach bedzie musial to robic po raz kolejny a to kosztuje pieniedze.
no poczekajmy az wyjdzie nowy patch to zobaczymy czy usterki zostaną poprawione.
Link dla wszystkich, którzy twierdzili, że żadnego downgrade'u nie było. Co prawda Asobo nazywa to bugami, niemniej rację mieli ci, którzy twierdzili, że gra wygląda gorzej.
https://forums.flightsimulator.com/t/regarding-your-feedback-upcoming-hotfix/436063