Otwarty świat, kreator postaci oraz dynamiczny system pogody - podsumowanie informacji o Elden Ring
Przecież i tak pewnie zobaczę w przyszłości jakiś gameplay z tej gry czy coś, tylko na dzień dzisiejszy nie będę się interesował tą grą, bo i po co?
Ale to nie jest opinia tylko fakt. To że nie przepada za tytułem nie ma tu nic do rzeczy.
To będzie jakiś RPG czy gra podobna do Dark Souls? Czy co?
To będzie RPG podobny do Dark Souls.
Temat przerabiany wielokrotnie ale z checia poczytam czego nie ma takie Dark Souls a ma np. Skyrim. Ludzie przeciez to jest 100% RPG, zwlaszcza 3 czesci DS (bo Bloodborne juz troche mniej, a Sekiro w sumie wogole). I to bardziej RPGowe i rozbudowane niz polowa gier, ktore dzis sa uznawane za actionRPG (np gry takie jak GreedFall, czy Fallout 4).
Serio pytam... chcialbym przeczytac sensowna argumentacje dlaczego (i jakich rpgowych elementow nie posiada) seria DS to nie RPG.
A to akurat bardzo proste imo. W DS 90% to sieczka i 10% to fabuła. Praktycznie brak NPC czy dialogów. Jest rozwój postaci i statystyki, ale te elementy nie czynią z gry rpg. Jakby tak było to Far Cry też by był rpg. No i właśnie dlatego DS wszędzie widnieje jako action-rpg a nie rpg. No i tak btw, Skyrim to też gra action-rpg. Ale na pewno jej bliżej do RPG niż DS, bo jest tam zdecydowanie więcej wyborów fabularnych i możliwości odgrywania postaci, którą się gra niż w DS.
Tyle to nawet sie zgodze. Oczywiscie ze to sa ACTIONrpg. Jak np Diabloklony, itd... Myslalem ze wogole nie zaliczacie tych gier do rpg (jakichkolwiek) i stawiacie na rowni np z God Of War i innymi takimi.
Action Rpg jak najbardziej. Dla mnie gry souls-like sa naturalna ewolucja HackandSlash'y ala Diablo 2/Grim Dawn. Zreszta maja mnostwo wspolnych elementow (np core gameplay loop czyli bieganie do zwlok zeby odzyskac walute). Marzy mi sie gra ala Dark Soulsy (full 3d i super system walki) ale z mechaniczna glebia i itemizacja i rozwojem postaci ala Diablo 2, Titan Quest czy Grim Dawn.
No jestem bardzo ciekaw jak uda im się zrobić w otwartym świecie lokacje które są ze sobą powiązane tak jak w poprzednich grach. Obstawiam że te połączone ze sobą lokacje to będą po prostu oddzielone od siebie huby, wokół których będzie roztaczać się masa pustej i nudnej przestrzeni.
W trailerze pokazali koń. Kojarzysz Shadow of the Colossus?
Pewnie tak jak mówisz - otwarta przestrzeń jak w SoC, a zamknięte dungeony i tak będą połączone.
Z resztą... w Bloodborne w połowie gry wychodziło się z lasu, dołu, cmentarza do... początku gry. O design lokacji nie ma co się martwić - zwłaszcza, że Elden Ring powstaje, jak na standardy From Software, baardzo długo.
BTW. ale frustraci w dwóch pierwszych komentarzach :P
W "Shadow of the Colossus" 2005 na Ps2 i odświeżeniu tej gry z 2018 na Ps4 rzeczywiście mamy konia. Dobrze się to sprawdziło i tak samo pewnie będzie dobrze w Elden Ring. Uważam, że to dobry pomysł w grze From Software otwartym światem. Brakowało koni w Gothic 3. Co innego, gdy w grze cRPG mamy kilkanaście krain mniejszych jak w Might and Magic VI oraz Might and Magic VII czy lokacje z jeszcze mniejszymi sektorami jak w Dark Souls 1 i 3.
www.youtube.com/watch?v=EeOyNMBR_BU
Dynamiczna pogoda i cykl dobowy to wręcz mała rewolucja w grach From i jestem mega ciekaw jak to się sprawdzi w budowaniu klimatu i dla rozgrywki, bo wiadomo że np. nocą stwory będą silniejsze. Mogą wyniknąć ciekawe sytuacje typu "przyjdę w te ruiny po wschodzie słońca, bo po ciemku te szkielety kopią mi tyłek" :). Oglądanie miejscówek za dnia i nocy samo w sobie będzie atrakcją - mam nadzieję że nie będzie to zrobione po łebkach, zmiana dnia w noc i na odwrót będzie naturalna i powolna, a nie kurtyna w dół i ciemno, kurtyna w górę i jasno.
Wspaniała wiadomość. Właśnie kończę DS2 i paluje zacząć DS3. DS z otwartym światem oraz cyklem dnia i nocy wraz systemem pogodowym. Nic więcej nie oczekuje. Życzyłbym sobie jedynie zmiany sposobu przedstawiania fabuły na ten z klasycznych z crpg.
Po raz pierwszy gra From Software będzie posiadać system dynamicznie zmieniającej się pogody. W poprzednich produkcjach, na przykład w Dark Souls czy Bloodborne, takie czynniki jak pory dnia czy fazy księżyca były determinowane przez skrypt. W Elden Ring warunki pogodowe będą zmienne, jednak nie wiadomo, czy będzie miało to większy wpływ na rozgrywkę.
To już samo w sobie ma ogromny wpływ na oprawę audio-wizualną i klimat gry. I to bez żadnych dodatkowych mechanik. Niedawno skończyłem RAGE 2 i tam jest świetnie ukazane jak bardzo sam cykl dnia i nocy zmienia oprawę wizualną i wrażenia z gry.
Na przykładzie R2:
https://ibb.co/zrp9CXJ
https://ibb.co/vjYy3sP
https://ibb.co/pJhnJmS
https://ibb.co/7VJRDDz
https://ibb.co/mb8ZMMP
Ide o zaklad ze bedzie wplyw cyklu dobowego na spawn wrogow, dropy i inne rzeczy. Az sie o to prosi, zwlaszcza po fazach ksiezyca z Bloodborne.
Akurat Miyazaki dorabiał kilka sampli wycia do księżyca haha;)
Zagrałbym z przyjemnością, gdyby gra oferowała większy nacisk na fabułę i rozwój postaci, niż zręcznościowy tryb walki (DS). Osobiście nie trawię stylu walki opartego na nieustannych przewrotach, który przedkłada grę na padzie, nad grą na k+m.
Ja akurat gram na km:)
Akurat czynniki, które wymieniłeś to miód. Może poza fabułą, która jest mega zagadkowa i w częściach, no ale znowu to też ma swój urok haha;)