11 bit studios zapowiada współpracę z Jackiem Dukajem i publikuje teaser nowej gry
Dukaj to dla mnie jeden ze świętej trójcy polskiej fantastyki obok Sapkowskiego i Lema. W dodatku ten kto czytał Starość aksolotla ten wie, że środowisko graczy nie jest obce Jackowi, a więc naprawdę możemy spodziewać się przełożenia wrażeń z gameplayu na słowo pisane. Mam tylko nadzieję, że ta współpraca będzie bardziej artystycznie owocna niż ekranizacja wcześniej wspomnianej książki przez Netflixa.
Dukaj to dla mnie jeden ze świętej trójcy polskiej fantastyki obok Sapkowskiego i Lema. W dodatku ten kto czytał Starość aksolotla ten wie, że środowisko graczy nie jest obce Jackowi, a więc naprawdę możemy spodziewać się przełożenia wrażeń z gameplayu na słowo pisane. Mam tylko nadzieję, że ta współpraca będzie bardziej artystycznie owocna niż ekranizacja wcześniej wspomnianej książki przez Netflixa.
To nie była ekranizacja książki, wykorzystano z niej zaledwie jeden motyw, który wśród bohaterów powieści krążył jako legenda. Z całą resztą się zgadzam.
Śmieszne jest że gdyby nie Wiedźmin w postaci gry to Sapkowski stałby obok albo niżej od takiego Grzędowicza który napisał Pana Lodowego Ogrodu który w sumie jest lepszy od sagi Wiedźmińskiej(w Wiedźminie jak dla mnie tylko opowiadania był bardzo dobre), i prawdopodobnie gdyby nie Wiedźmin(gra) tej twojej świętej trójcy by nie było i byś wymienił tylko Dukaja i Lema, lub ewentualnie "święta trójca" tylko że z innym pisarzem oprócz Sapka.
Nie odbiorę Sapkowi rozeznania w literaturze, ani tego że wywarł ogromny wpływ na polskie fantasy, ale Lem to człowiek na skalę światową, jego książki nie potrzebowały gier czy seriali aby się rozprowadzać po całym świecie na kilkadziesiąt języków i być faktycznie uznawanym pisarzem nie tylko w Polsce.
Teaser spoko :) Szkoda ze pokaz dopiero za 2 miesiace. Jesli gra bedzie w uniwersum Frostpunka to powinna byc rewelacyjnie :)
Fajnie, kolejne studio przechodzi na Unreal Engine.
Kolejna fala niezoptymalizowanych crapów nadchodzi, patrząc na każdą niemal produkcję do tej pory wypuszczoną na UE4. Nawet moje ukochane Milestone daje dupy i są przycinki.
Ktoś poza Coalition w ogóle ten silnik ogarnia?
Oczywiście, że ktoś poza Coalition ogarnia ten silnik.
Epic games w Fortnajcie.
Przecież zdecydowana większość gier jest dobrze zoptymalizowana, szczególnie na konsolach.
This War of Mine i Frostpunk są już brzydkie dla Ciebie? Lol!
Nie ma znaczenie, jakie silnik dla gry wykorzystują. WAŻNE, że umieją to wykorzystać do pełnej potencjału i jakie styl artystyczny stosują. Liczy się dobre zarządzenie, doświadczenie i wiedzy, a TO JEST NAJWAŻNIEJSZE.
Gadają, że Unity jest dużo słabszy od Unreal Engine (to prawda), a inne twórcy stworzyli bardzo piękna Ori and the Blind Forest, albo Pillars of Eternity.
Natomiast CD-Projekt mają własny silnik i to lepszy od Unity, a popatrzmy, jak wyszło z Cyberpunk 2077. Choć ma bardzo ładna grafika i dobra historia, ale ma mnóstwo błędów i braki. To pokazuje, że silnik to nie wszystko. Liczy się dobre zarządzenie, wiedzy i doświadczenie.
This War of Mine i Frostpunk są już brzydkie dla Ciebie? Lol!
Gdzie tak napisałem?
Nie ma znaczenie, jakie silnik dla gry wykorzystują. WAŻNE, że umieją to wykorzystać do pełnej potencjału i jakie styl artystyczny stosują. Liczy się dobre zarządzenie, doświadczenie i wiedzy, a TO JEST NAJWAŻNIEJSZE.
Ma ogromne znaczenie. Ogrom narzędzi, które ułatwią im pracę. I tak pewnie też wykorzystywali technologie dostępne na rynku, tylko część z nich dostępna teraz będzie w ramach licencji UE. Możesz zrobić więcej i lepiej w tym samym czasie z mniejszą ilością ekipy. To tak jakbyś miał obrać ziemniaki łyżką a obieraczką. Możesz, też będzie to fajnie wyglądało ale szybciej i lepiej zrobić to obieraczką. Albo by grafik komputerowy pracował w paincie. Bez odpowiednich narzędzi jest to dużo cięższe. Ale śmiało napisz do 11 bit studios, że przecież styl artystyczny znają mają wiedze i doświadczenie i to jest najważniejsze więc po co przechodzą na ue5? flying wild hog też przeszli na UE. No to chyba cd projekt nie ma takiego dobrego silnika albo specjaliści, którzy ogarniali ten silnik odeszli po wiedźminie 3, w ue nawet w unity jest dużo więcej specjalistów dostępnych na rynku. Nad samym Ue pracuje już pewnie ponad tysiąc osób, żeby inne studio mogło dogonić ich pod względem technologicznym będą musieli też wydać sporo pieniędzy na silnik i często jest to po prostu nieopłacalne biorąc pod uwagę dostępne technologie na rynku.
Gdzie tak napisałem?
Zwracam Ci honoru i sorki.
Co do reszty, to zgadzam się. Unreal Engine to jedna z najlepszych narzędzi dla tworzenie gier, ale niestety nie jest darmowy. Ale nie zmienia to faktu, że Unreal Engine w rękach amatorzy nie stworzą wspaniałą grę. Trzeba jednak coś umieć i mieć odpowiednie wiedzy. Na szczęście 11 bit studios to doświadczeni programiści, więc nie ma o co się martwić. :)
Oj, hype rośnie
Odnośnie giełdy, to rynek spodziewał się premiery Projektu 8 w 2022, a tejże niestety nie będzie ;(
giełda nie zareagowała na te rewelacje zbyt entuzjastycznie, o czym świadczy bolesny, bo ponad 10-procentowy spadek cen akcji 11 bit studios
Bo nie mają pojęcia o grach, tworzenie i sztuki. Liczą się tylko pieniędzy.