10 najlepszych modów, które stały się przebojami
Obok Enderal dodałbym jeszcze Nehrim który jest modem do Obliviona i dzieje się w tym samym świecie przed Enderal (nie musisz grać w Nehrim by zrozumieć Enderal)
Niestety pełna wersja jest tylko po Niemiecku tylko z napisami po Angielsku
Jeśli chodzi o Battle Royale, to pamiętam, że grałem w to na Armie 2, 3 jeszcze wtedy nie wyszła, więc to trochę błąd, ale dopiero przejście moda na 3 i więcej dedykowanych serwerów zapewniły modowi popularność, więc mogę zrozumieć skąd się to wzięło.
Pokłosie Brutal Dooma są też w Doom 2016 czy Eternal.
@ up
Enderal oraz Nehrim to bardzo dobre gry, niestety nie są tak szalenie popularne jak tytuły w tekście.
No ale nic dziwnego, wbrew temu co wielu GOLowiczów powtarza - „dobra gra sama się sprzeda" - w rzeczywistości różnie z tym bywa, często jest odwrotnie.
Nie jest to także dziwne jak się przypomni o większym sukcesie oraz popularności FO3 i FO4 w porównaniu do New Vegas mimo że ten przebija tamte wydmuszki pod każdym względem.
Większość modów to dużo lepsze tekstury do znanej gry. Projekty osobne to coś znacznie rzadszego i trudniejszego w realizacji, by zostały dokończone. Większość zostaje porzucona ostatecznie. Ciekawe co z Skywind, które powstaje już blisko 10 lat.
Przy Fallout rzeczywiście F2 > F1 > FNV > F3 > F4 > F76
A jednak F3 i F4 są bardziej popularne od FNV
Doom 1 i 2 bez modów mają lepsze od Doom 2016 i Doom Eternal 2020 - grafikę na rok premiery, a poza tym także projekt lokacji i brutalność, a sekretami to miażdżą nowe odsłony.
Ale w nowych trzeba przyznać, że grywalność i dynamika została zachowana. Na modach Doom 1 i 2 - gzDoom + Brutal Doom + Ultra Texture HD dostały drugie życie. Identyczne mody mają Wolf 3d, Heretic 1, Hexen 1.
Najmocniej nowe części Doom odstają od starych właśnie w kwestii sekretów i brutalności. Odkrywanie sekretów w wielu FPS z lat 90' robi grę i jest super miodne, a w nowych potraktowane jako nieważne. Do tego jakieś świecidełka kolorowe wypadające z ciał, gdy w starych same krew.
Co do zasady - "dobre sprzedaje się dobrze" można między bajki włożyć.
Jest mnóstwo wybitnych filmów/gier, które wyszły na zero lub były w plecy, bo zainteresowała się tylko elita nimi.
Im coś prostsze/głupsze/bezpieczniejsze pod wszystkich tym większa szansa, że sprzeda się. Dowodem jest czołówka TOP 1000 boxoffice filmowy i mnóstwo gier z tego samego gruntu - odmóżdżacze zawsze najlepiej sprzedają się.
Także daje plusa tobie.
Pamiętam jak lamentowałem kiedy się dowiedziałem iż nie zaznam Fallout 3 który choć będzie przypominał poprzednie odsłony. Nigdy się tak na prawdę nie przekonałem. Jednak po wielu latach, kiedy nie miałem w co grac zagrałem wreszcie w Fallout 4 i nawet się odnalazłem. (lata po premierze)
Sporo racji
Dla mnie to Nehrim a nie Enderal jest przykładem moda-gry "prawie doskonałej". Ma jedną wadę - twarze - kartoflane oblivionowe twarze. Tych, którzy nie, grali gorąco zachęcam. Przed wami wielka przygoda.
Niestety, niedawno Bractwo Spolszczenia porzuciło prace nad tłumaczeniem Enderala, więc oba tytuły pozostaną bez wersji pl.
Ktoś mi pisał, że Enderal to kontynuacja Nehrim.
Enderal skończyłem, a Nehrim nie. Ale może pora, bo i tak mam postawionego Obliviona więc poszłoby gładko.
Opinie o Nehrim widziałem są prawie tak samo dobre co o Enderal.
Bractwospolszczenia miało wydać:
-dubbing PL do Edycja Rozszerzona pod G1
-dubbing PL do Returning 2.0+ Alternative Balance pod G2NK
-napisy PL + dubbing PL do Enderal pod TES-Skyrim
Z tego co kiedyś czytałem najpierw miały być napisy PL do Enderal, a potem dubbing. A tu słyszę, że zrezygnowali nawet z napisów PL ???
Dowiedziałem się o tym ze strony Bractwa, Quasch przepraszał wszystkich, którzy cierpliwie czekali od czterech lat. Jako fan Gothica muszę wspomnieć że team SureAI tworząc świat i questy inspirował się właśnie grą Piranii, widać to zwłaszcza w Nehrim. Dzieła SureAI pokazują też marazm polskiej sceny moderskiej związanej z serią TES, bo Bractwo Spolszczenia, które jako jedyne podjęło się tłumaczenia jest związane z Gothikiem właśnie.
Słyszałem o tym, co było powodem? Brak czasu? Problemy techniczne? Ekipa się wykruszyła? A może zajęci są tłumaczeniem modów do Gothica i na nich się obecnie skupili?
Z tego co widzę to jedynie tłumaczenie modów do Gothica, Stalkera oraz Fallouta jeszcze idzie w miarę sprawnie, co do tego ostatniego to już gorzej bo robią kolejne tłumaczenia znacznie wolniej. Miały być testy jednego z nowszych projektów (Sonora albo Olympus) w kwietniu i cisza do tej pory.
Aktualizacja - Olympus 2077 dostał spolszczenie w wersji Fixed Edition. Niby beta ale przejść się da.
bo spolszczenie jest gotowe, tylko aktualnie testowane.
jakieś info? Wersja spolszczenia do zwykłej czy Special Edition?
A skoro mowa o The Binding of Isaac: Antibirth to (chyba) wszyscy wiedzą o tym że ten mod jest w The Binding of Isaac: Repenteance a na Steamie w zakładce Wymagania sprzętowe (chyba) Edmund McMillen pisze w dodatkowych uwagach to: ? ? ?_? ??.
XD
Czyli najlepsze mody i gry (a czasem zupełnie nowe gatunki), które powstały, wywodzą się z ARMY oraz gier od Valve.
Nie grałem w żadnego z tych "słynnych" modów, większości nawet nie kojarzę.
To znaczy jedynie że nie do końca interesujesz się grami albo jesteś konsolowcem.
Brakuje moda Project Reality do Battlefield 2, który dojrzał do samodzielnej produkcji: Squad.
Serio? DayZ ma lata świetności za sobą? Przecież cały czas sie rozwija, cały czas jest aktualizowany i rozszerzany. Nie ma to jak pisać nie wiedząc o czym.
Na tą chwilę to jest najlepszy online zombie survival na rynku. O Polandii, w sensie Livonii pismak słyszał?
Ja bym prosił, sugerował stworzenie osobnej kategorii w encyklopedii gol'a dla takich modów. Zebrała się już spora ilość godnych kandydatów. Chyba dwa mody znalazły się już w encyklopedii, a skoro precedens miał miejsce to co stoi na przeszkodzie...
Make mod not war!
Nehrim chociaż ma wielki, otwarty świat, to w przeciwieństwie do serii TES, skupia się na wątku głównym. Raczej nie dopada nas wrażnie; yyy..., co ja tu właściwie robie? Świat, tak jak w Enderal, jest bardzo dopracowany i różnorodny, zachwyca i zachęca do wyruszenia "po jeszcze jedną przygodę".
Jestem pełny podziwu dla tych wszystkich moderów, którzy często bezinteresownie i bez oklasków świata tworzą tak dobre rzeczy.
God save the Moders!
Szkoda, ze od lat wydawcy/producenci gier zabijaja strefe moderska. Pozwy, brak edytorow, brak mozliwosci grania w gry po lanie i tworzenia wlasnych serwerow.To wszystko zabija kreatywnosc ludzi i budzi obawy, ze nie zobaczymy juz takich fenomenow jak dota, counter strike.
Jest parę powodów. Przede wszystkim dopilnowanie, żeby gra była przyjazna modowaniu, dodanie jakichś narzędzi i edytorów to czas i koszta, a jak wiemy, gry to dziś biznes, w którym gry najczęściej projektują księgowi w Excelu. Dwa, wydawcy zależy na tym, żebyś grał w jego grę jak najdłużej, ale tylko do momentu, gdy wypuści kolejną. Nie chce, wypuścić 5 kolejnych i zorientować się, że większość graczy wciąż siedzi na niewspieranym starociu, utrzymywanym na chodzie dzięki modom i prywatnym serwerom. I oczywiście w grę wchodzi również myślenie przyszłościowe: Jeśli dziś udostępnimy edytor i za 5 lat wypuścimy remaster, to nas wyśmieją, że amatorzy w wolnym czasie zrobili lepsze mody.
Wyjdzie Half Life Alyx - Levitation i połknie je wszystkie razem wzięte na śniadanie
Uff, myślałem, że jestem jedynym dinozaurem, który nigdy niczego nie modował (skrzyżowania do Cities Skylines się liczą?), w sumie głównie z tego powodu, że nie umiałem tego bezpiecznie i w pełni kompatybilnie robić, a i uważałem, że to, co dostaję powinno mi wystarczyć.
Ankieta wskazuje jednak, że jest nas co najmniej kilku :D