Turowe walki z Yakuza: Like a Dragon zostaną w serii na stałe
Nie grałem jeszcze w 7, tylko słyszałem, że ta mechanika walki została w grze wytłumaczona, więc jej zmienianie w tej chwili byłoby niekonsekwencją ze strony twórców.
Akurat w tej grze turowe walki to duży plus dla tej gry i kolejnych.
Tylko że walk jest zdecydowanie za dużo po drodze. Irytowało to już w Yakuzie 0,ale przynajmniej dało się uciekać. W like a dragon jest to bardziej upierdliwe. W sumie zbyt dużo zbędnej walki, to dla mnie największa wada tej serii.
Tylko, że problem zaczyna się gdy lecisz na misję, a po drodze czeka cię 5 randomowych walk turowych. Jest to nieupierdliwe na początku, ale potem tylko irytuje. Mogli przynajmniej na " ulicy " zostawić stary system walki.
Jak dla mnie lipa, 7 jako produkcja dobrze zrobiona, ale według mnie straciła wiele takich ciekawych rzeczy jak epickie pojedynki 1 na 1 rodem z filmów akcji na rzecz supernaturalnych "szachów".
Bardzo fajne było to w Yakuzie jak ktoś dołączał do Ciebie podczas pewnych misji i miało się to jakoś większe przywiązanie do takich momentów, teraz latasz w teamie cały czas, a do tego jeżeli chodzi o momenty fabularne gdy dochodzi do jakiejś epickiej sceny wielkiej walki z udziałem wielu postaci to tamte postacie znikają i znikąd spawni się Twój team.
No cóż, to po ograniu wszystkich starych Yakuz, ewentualnie będę grał tylko w Judgment. Niby ta turowa walka nie wygląda źle, ale kompletnie nie dla mnie. Nie trawię turówek chyba że to Heroes 3 albo 5 ;D
Za dużo wydawców idzie po linii najmniejszego oporu i zamiast zrobić ciekawy system walki w czasie rzeczywistym to robią nudne turówki.
No właśnie nie, dużo jrpgów przechodzi na dynamiczny system walki, który jest bezpłciowy. Turówki są świetne tylko muszą zniknąć losowe starcia i wtedy gra się przyjemnie jak w DQ11.
Gosen to zalezy od gry. Np dynamiczna walka w Personie 5 Strikers jest dla mnie za bardzo chaotyczna i wolalbym zeby seria nie poszla w tym kierunku. Z kolei nie wyobrazam sobie nowego Niera z turowa walka. Like a dragon nie wypada zle ale mogli to lepiej dopracowac a nie zmieniac na turowke w ostatniej chwili.
Ale przecież studio teraz tworzy 2 serie równolegle - Yakuza z turowym systemem walki oraz Judgment z klasycznym dla serii, ale z zupełnie nowymi stylami walki.
jak dopracują system to czemu nie, bo jak na razie odczuciem mam jak eksperymentalny mod do yakuzy, jest masa nieprzewidzianych przez system sytuacji a system gry ma przewagę nad graczem, bo może ustawiać sobie przeciwników jak chce, ty natomiast nie możesz się ruszyć a ma to spore znaczenie kiedy w grę w chodzą umiejętności, których efektywność jest większa w oparciu o ustawienie przeciwników, np. jedna z postaci potrafi zionąć ogniem i im więcej przeciwników jest blisko siebie to tym więcej z nich oberwie przy jednym ataku, gra potrafi w ostatniej chwili odciągnąć swoich od atakowanej postaci, mnie natomiast potrafi nawet zbliżyć do siebie.
kolejnym jest system "perfect defense" kiedy musisz nacisnąć przycisk w momencie ataku przeciwnika, dosyć ciężko opanować bo niektóre ataki mają bardzo różne czasy ataku i animacje gdzie człowiek może się pogubić, raz że kamera często nie nadąża za atakowaną postacią przez co nie widać moment ataku to jeszcze co ciekawostka, kiedy nie uda mi się uzyskać perfect defense otrzymałem obrażeń 30, kiedy następnym razem udało mi się otrzymałem obrażeń 28.... więc przestałem się tym przejmować. Jedynie perfect defense przydaje się przy atakach z broni ciętych, jest znacznie mniejsza szansa otrzymania statusu krwawienia.
Zła wiadomość, cóż, fajna seria była, ale się stoczyła.
Zła wiadomość, cóż, fajna seria była, ale się stoczyła.
Ale wciąż jest jeszcze Judgment.
Fajnie że jest Judgment, ale ja by chciał kiedyś dostać Yakuzę w starym stylu...
Fajnie że jest Judgment, ale ja by chciał kiedyś dostać Yakuzę w starym stylu...
No, ale Judgment jest właśnie Yakuzą w starym stylu...
No ale ja bym chciał po prostu Yakuzę w starym stylu, a nie tylko grę która ją przypomina.
Tyle że to jest Yakuza z inną historią i bohaterami.
No ale jednak nie jest to Yakuza.
Tyle że to jest Yakuza z inną historią i bohaterami.
Obecna Yakuza: Like A Dragon też jest inną historią z innymi bohaterami. A rdzeń fabuły dzieje się w tej samej fikcyjnej dzielnicy Tokyo czyli Kamurocho.
No super, ale nadal, chciałbym żeby Yakuza 8 miała tradycyjny system walki.
Czyli chodzi ci tylko o tytuł?
Bo w czym problem, skoro gra jest Yakuzą w praktyce tylko dostała inny tytuł.
No super, ale nadal, chciałbym żeby Yakuza 8 miała tradycyjny system walki.
Może kiedyś wyjdzie Yakuza 8, ale pierw musi wyjść 7 część. Póki co to masz Yakuza: Like A Dragon i Judgment.
Skoro to nie jest Yakuza 7 to czemu niedawno została zapowiedziana Yakuza 8 ?
Może jeszcze Syberia: The World Before to nie Syberia 4 xd ? Oczywiście, że 4 część ponieważ kontynuacja z poprzednich części.....
Wracam po czasie. Yakuza to nigdy nie była Yakuza tylko Ryu Ga Gotoku (Like a Dragon). Począwszy od pierwszej części z 2005 tytuł serii to Like a Dragon. Z ciekawości poszperałem na Japońskiej stronie Segi oraz na Ryu Ga Gotoku i obie podają,że jest to siódma część Like a Dragon 7. Zachodnie tłumaczenie jak zwykle zrypane i ktoś się wkopał z tłumaczeniem gry. Jak wyjdzie 8 część to śmiechnę jak na zachodzie przetłumaczą zamiast Yakuza 8 tylko Yakuza Like a Dragon 2 co też nie jest dobrym tłumaczeniem. Powinni zostać przy oryginalnej Japońskiej nazwie.
EDIT: Nie można wklepać Japońskiej nazwy gry w piśmie Japońskim xd.