Baldur's Gate: Dark Alliance - remaster praktycznie pewny
Byłoby miło w to w końcu zagrać. Szkoda, że zarząd Interplay te 20lat temu stracił wiarę w PCty wydając gry na konsole i ostatecznie niemal upadając (w ogóle, to ktoś wie co oni przez te lata robili? Z tego co widziałem, to ich ostatnio wydana gra to remaster MDK2 z 2011, jeszcze chyba coś tam z GOGiem wydawali).
W ogóle, to podobno CD Projekt w swoich archiwach ma spolszczoną wersję BG:DA, do tego chyba mieli robić PCtowy port 2 części (CDP zrobił jeszcze okropny port Saints Row 2), ale przestali, chyba ze względu na problemy Interplay, ale nie jestem pewien.
Będzie na PC trochę później.
Interplay te 20lat temu stracił wiarę w PCty wydając gry na konsole i ostatecznie niemal upadając (w ogóle, to ktoś wie co oni przez te lata robili? Z tego co widziałem, to ich ostatnio wydana gra to remaster MDK2 z 2011, jeszcze chyba coś tam z GOGiem wydawali).
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, ale staram się domyślić o co pytasz, ale równie dobrze przez niezrozumienie mogę tłumaczyć Ci oczywistości. Interplay jako firma zawinął się z rynku, wyprzedał część marek, wdał w multum sporów sądowych itd. To nigdy nie był wiodący producent, a raczej spółka-matka dla kilku mniejszych studiów.
Dlatego szukając "dawnego" Interplay, trzeba patrzeć przede wszystkim po ludziach. Tych kluczowych znajdziesz dziś w Obsidian Entertainment, BioWare czy InXile Entertainment. Markę Fallout ma Bethesda. Jeśli chcesz szukać ich dziedzictwa, to śmiało szukaj już od początku XXI wieku, a nie od 2011 roku.
Taka masa gier na PS2 które zasługuje na odświeżenie a wybrali właśnie jego?
W sumie lepsze to niż Fallout BoS (choć tu strzelanie lepsze niż w bublach Bethesdy) czy Bard's Tale który bronił się humorem, szkoda że polska wersja w sprzedaży jest tylko tekstowa....
Wolałem jednak gry akcji LotR, Dwie Wieże się maniaczyło wręcz. Szkoda że te klasyki (strategie też) przepadły...
No widzisz, a ja zdecydowanie bardziej wolałbym właśnie BoS, przy którym spędziłem masę godzin, a które dla mnie te akcyjniaki ze świata LotR kładzie na glebę.
To co najbardziej mnie zdziwiło, to istnienie Interplay i Black Isle, zapewne w jakiejś nędznej, szczątkowej formie.
Z samą grą się zapoznam, bo wiele dobrego słyszałem, a nie grałem wcześniej (nie miałem wtedy konsoli). Jakoś czuję w kościach, że będzie to po prostu nędzny remaster/port, po linii najmniejszego oporu, ale jak nie przesadzą z ceną, to nadrobię tą zaległość. Byleby działało na PS4, na PC, czy na co tam jeszcze wyjdzie.
Po rozwiązaniu Black Isle Studios przez Interplay ludzie tam pracujący utworzyli od razu Obsidian Entertainment.
Także w zasadzie Black Isle i Obsidian to ta sama ekipa.
Zresztą Pillars of Eternity 1 i 2 każdy pewnie zauważył, że jest podobny do Planescape Torment, a dodatek The White March do Icewind Dale 1 i 2. Przypadku nie ma.
Produkowanie Fallout-New Vegas przez ludzi, którzy wcześniej tworzyli pierwsze Fallouty z lat 90' też nie jest przypadkiem.
Gra była zarąbista na PS2
Także w zasadzie Black Isle i Obsidian to ta sama ekipa.
Nie, to nie ta sama ekipa. Część zespołu pracującego nad dwoma pierwszymi Falloutami (w tym najważniejsi projektanci) jeszcze wcześniej odeszła zakładając Troikę. Część przeszła później do inExile, inni rozeszli się także po BioWare czy Blizzardzie. Po drodze kilkukrotnie zmieniali pracodawców, rotowali po różnych studiach itd. W tej branży nie ma choćby jednej firmy, która na przestrzeni 25 lat pozostałaby "tą samą ekipą".
Większość z ekipy Black Isle w chwili rozpadu utworzyła Obsidian.
A ty wyskoczyłeś z latami 90' i utworzeniem Troika. Pisałem tylko o tym co stało się po rozpadzie Black Isle, a nie wcześniejszymi latami, kiedy kilka osób przeszło do Troika i Bioware. Tu nie ma żadnych tajemnic, bo nawet wiadomo o jakie nazwiska chodzi i kilka kluczowych osób utworzyło Troika. A zresztą to, że pewne osoby przychodzą i odchodzą to norma. Nawet przy CD Project bardzo mocno zmieniał się skład, gdy spojrzymy kto pracował przy W1, W2, W3 i Cyberpunk.
Krótko mówiąc - nie, to nie jest tak sama ekipa. Nie ma czegoś takiego jak jedna "ekipa" w firmie, która ćwierć wieku temu przez dekadę pracowała nad różnymi grami. "Ekipa" się zmieniała nawet bardziej niż w tej branży zazwyczaj bywa, inni ludzie mieli główny wpływ na Fallouta, inni na Planescape, inni na Dark Alliance. W momencie rozpadu Black Isle nie było w nim już od jakiegoś czasu choćby sporej części spośród założycieli i najważniejszych projektantów ich najlepszych gier. Samo Black Isle nie było już tą "ekipą" więc tym bardziej nie jest nią Obsidian.
Głupie stwierdzenie i tyle.
"Lata dziewięćdziesiąte i początek 2000: Gry za kilka dekad będą niesamowite, nie mogę się doczekać!"
Gry za kilka dekad w praktyce: Remastery wszystkiego co kiedykolwiek zrobiono i się chociaż trochę sprzedało.
Wydawanie remasterów nie wyklucza robienia nowych gier. Powiedziałbym wręcz, że reedycje to normalna praktyka. Są ludzie, którzy chcieliby pograć w stare gry na nowych platformach. Zresztą, w branży filmowej też możesz kupić nowiuteńkie Blu-Ray'e z Obywatelem Kane, a wydawnictwa książkowe robią setny dodruk Władcy Pierścieni. Serio, na co tu narzekać?
Potwierdzone, premiera jutro :)) ale niestety zwykly port z podbita rozdzielczoscia.
Jedna z tych gierek, co nie wyszła na PC nie wiedzieć czemu. Fajnie, że skoro zapowiedzieli odświeżenie, to również wersję PC.
Wersja na pc była w produkcji, ale Interplayowi skończyły się pieniądze. Co ciekawe, odpowiadał za nią... CD Projekt. Doświadczenie zdobyte przy tym porcie zaowocowało za to pierwszym Wiedźminem.
Ten filmik to jest ze starej wersji?
jedna z lepszych, pare nocek sie zarwalo na pierwszej i drugiej czesci :)
Wygląda ok i tak lepsze niż Baldurs Fake 3
Będzie to wydanie po najmniejszej linii oporu dla wąskiej grupy graczy.
Ale chciałbym żeby ktoś zaprojektowal od nowa grę w pełnym 3d i dodał wszystkie współwłasne mechaniki i zrobił to na tyle dobrze że gra by odniosła sukces komercyjny co pozwoliło by na zainteresowanie się rynkiem wysokobudzetowych gier RPG.