The Witcher 3 HD Reworked Project może być częścią Wiedźmina 3 na next-geny
I bardzo dobrze. Moderzy robią świetną robotę, ignorowanie tego byłoby marnowaniem czasu i możliwości.
Myślę, że to była kwestia czasu i głupotą ze strony REDów byłoby nie zaproszenie gościa do współpracy, zasłużył sobie.
I bardzo dobrze. Moderzy robią świetną robotę, ignorowanie tego byłoby marnowaniem czasu i możliwości.
Tylko wizualnie dogonił. Bo jak na rpg tak jak miał malutkie możliwości tak nadal ma i nic nie zmieniło się, gdy porównamy go do elity cRPG z lat 1985-2005. W3 to nadal genialna gra akcji z elementami rpg. a jako rpg mało oferuje skoro 99% gry zawsze jest takie samo, a ścieżka rozwoju postaci praktycznie identyczna.
A taki G2NK z Returning 2.0 + Alternative Balance możliwościami rpg odjechał bardzo daleko Wieśkowi 3 co można zrobić w grze, rozbudowaniem, mnogością możliwości, bogactwem contentu, rozwojem postaci, balansem itd. A kiedyś G2NK i Wiesiek 3 bez modów to bardzo podobne gry były i CD Project dość zauważalnie naśladował G1/G2NK przy trylogii Wiedźmin, a najmocniej W3. Jedyne różnice takie, że G2Nk miała też ścieżkę maga, brak znaczników, bardziej wymagającą i satysfakcjonującą walkę wręcz, system złodziejstwa i bardziej rozbudowaną magię, a W3 znów wygrywał światem, fabułą główną i questami, a tak to właściwie W3 na 2015-2016 to kopia G2NK na lata 2002-2003.
Mod poprawiający mimikę twarzy by się przydał.
Koszty zerowe, a różnica zauważalna. Pytanie tylko, czy Halk ugra coś konkretnego za swoją pracę, a włożył w swojego moda ogrom pracy, czy da się cedepowi wyślizgać za trzysekundową pochwałę wzrokową i satysfakcję, że firma się rozwija. ;)
W umowach raczej nie ma niczego "za darmo", jak sie podpisuje umowę, to za kasę. W przypadku dużych firm, obracających dośc sporą gotówką, ta umowa może opiewać na dość sporą kwotę. Sporą oczywiście dla samego Halka, dla CDPu raczej nie sporą.
Ugoda z Sapkowskim opiewała na całkiem niemałą sumkę, a w zasadzie nie do końca są znane jej przyczyny. Nie koniecznie musi być tak, jak przedstawiały to media. Bo CDP jest spółką giełdową i nie mógł sam z siebie bez kombinacji wypłacić Sapkowskiemu ani grosza, jeśli nic nie uzyskałby w zamian, a jakby uzyskał coś w zamian, to by się tym musiał pochwalić, a tak uzyskał coś w zamian, ale nie musiał sie tym chwalić.
Moim zdaniem to nie fair, że twórcy remasterów zarabiają na darmowej pracy modderów korzystając z ich modów, które tworzyli długimi latami. Przecież wiadomo, że bez tych tekstur taki remaster miałby mniejsze zainteresowanie. Ale pewnie coś mu odpalą więc zgodzi się, a tak nie miał nic z tego prócz satysfakcji :)
Poza tym jaki sens jet kupować coś co jest za free i 90% oficjalnych remasterów wygląda gorzej niż gry na modach graficznych, które jednak powstają przez długie lata z pasji i bez bata wydawcy. Idzie też łączyć czasem bardzo wiele modów.
Po co ma remstera kupować ktoś kto zna ideę modowania i sweet fx'ów?
Dlatego ja mówię, że remastery to zarabianie na ludzkiej nieświadomości :)
Podobnie jak z pewną dziejącą się obecnie sytuacją na świecie wciskanie na hura ludziom nie potrzebnych i nieprzebadanych zatrzyków
Z tego co wiem to upgrade do next gen będzie za darmo dla wszystkich którzy już posiadają grę, więc na pewno nie jest to skok na kasę jak w przypadku EA czy innych, więc nie dziwię się ze chcą wykorzystać moda który już jest i jest dobry... A to ile pieniędzy zaoferują moderowi to druga sprawa, jak dotąd i tak robił pro bono więc chyba każda kwota będzie lepsza niż nic
Koszty zerowe
Moim zdaniem to nie fair, że twórcy remasterów zarabiają na darmowej pracy modderów korzystając z ich modów, które tworzyli długimi latami
A skąd to wiecie, że nic nie dostaną za to? Przecież jest taką możliwość, że CD-Projekt może ich zatrudni na stałe i odpowiednie ich wynagrodzi. Jeśli twórcy modów otrzymują propozycji zatrudnienia z duże wynagrodzenie, to z pewnością skorzystają, o ile jeśli są bezrobotni. Dla niektórzy to jak spełnienia marzenia. Jeśli nie, to mają prawo odmówić współpracy z CD-Projekt. Po to są rozmowy.
Nie powiedziałem, że nie dostaną, a jedynie zastanawiam się, czy moderzy się nie dadzą z efektów pracy wyślizgać za" Bóg zapłać", podczas gdy cedep na pewno taki nextgenowy patch będzie spieniężać w postaci sprzedaży Wiedźmina 3 na nowych konsolach. ;)
z punktu widzenia etyki zawodowej powinni mu jak najbardziej zapłacić i to nie mało biorąc pod uwagę ilość rg spędzonych nad tym, z punktu widzenia licencji właściwie mogli zajumać bez pytania. Niemniej firma której obecnie renoma leży w nocniku raczej pokaże się z jak najlepszej strony.
Ty i ta twoja narracja, no a co właśnie robią przecież chcą iść na współpracę, przestań w końcu wyolbrzymiać specjalnie problemy i szukać dziury w całym, bo to zaczyna być śmieszne.
SirXan
Dla mnie to tak wygląda w skrócie:
Po co korpo mają marnować swój czas i pieniądze przy remasterach dziubiąc przy teksturach skoro to nie opłaci się, bo czasochłonne, a ludzie i tak kupują remastery bez poprawionych tekstur, którymi zajmuje się głównie modderzy.
Tutaj poświęcasz 5 lat nad swym projektem (Hogan) i dostajesz za to wynagrodzenie od korpo (fajnie, bo lepsze to niż nic nie miał), które idzie na łatwiznę biorąc coś za free cudzą pracę nie tracąc nic (odpalą mu psie grosze), gdy sami bez pracy zarobią kokosy. Więc nie dziwne, że tak rzadko przy remasterach chce im się dłużej posiedzieć skoro widać lenistwo na każdym kroku. Studia mające takie zaplecza finansowe i tylu ludzi uzdolnionych biega do ludzi, którzy tworzą w pojedynkę mody. To wygląda dość słabo w kwestii etyki pracy.
Może dla Redów to psie pieniądze, ale dla Hogana, nie koniecznie. Nie sądzę, żeby się za półdarmo sprzedał. To jest dość sporo pracy, którą wykonał.
Nie przesadzajmy też z zarobkami z tego projektu, z tego co wiem, ma być to darmowy update dla posiadaczy Wiedźmina na PC i konsolach nowej generacji. Więc nie koniecznie sprzedadzą kolejne miliony sztuk, chociaż to nie wykluczone.
Pisałem tylko od strony Redów jak to wygląda, że to źle o nich świadczy, że idą na łatwiznę mając kilkuset ludzi, kasę i kod źródłowy silnika dzięki któremu studia mają przewagę u podstaw. Więc w teorii CD Project bez problemu mógłby zrobić remastera Wieśka 3 dużo ładniejszego niż nawet obecnie gra wygląda na 50 modach, ale to wymagałoby czasu, a dla nich liczy się pewnie teraz głównie ratowanie Cyberpunk i jego rozwój, a nie grzebanie długie przy W3.
Od strony Hogana to wiadomo, że z chęcią zgodzi się, by wykorzystali jego tekstury w remasterze nawet, gdyby mieli zapłacić mu ledwie 10-20 tys., bo i tak nic nie miał z tego, że robił tekstury do Wieśka 3. Ostatnio nawet coś pisał, że będzie również tworzył lepsze tekstury do Cyberpunk. Aczkolwiek jest też inna możliwość. Zostanie zatrudniony przez CD Project bez honorarium, jeśliby interesowała go taka propozycja :)
Wiedźmin 3 do końca 2020 roku miał sprzedaż 35 mln kopii. Z czego ponad 6 mln w 2020. Nawet bez remastera nadal sprzedaje się dobrze. Premiera 2 sezonu serialu pod koniec roku oraz remaster tylko podbije sprzedaż i pewnie w 2022 roku będzie jeszcze lepsza niż w 2020 i 2021. Dla osób, które korzystają z konsol właśnie dużo lepsze tekstury to przesądzenie o tym czy warto kupić grę na Ps5/XSX czy nie.
Bioware też mogło iść na łatwiznę i skorzystać z pomocy społeczności fanowskiej. a nie zrobili tego i pokazali, że remaster Mass effect 1 jest ładniejszy od tej gry z modem MEUITM.
Ta gra się nie zestarzała aż tak, by potrzebowała porządnego remastera, na HD packu da się przyjemnie grać.
Nowe konsole nie oferują aż tak dużej mocy obliczeniowej, by dało się wycisnąć w łatwy sposób ze starej gry jakieś mega wodotryski.
Redzi to nie studio klepiące assety, moim zdaniem lepsze będzie skupienie sie na następnej grze, niż poprawianie i tak dobrego Wiedźmina 3. Wiedźmin 3 nie będzie sie sprzedawał wiecznie. A tak dzięki wykorzystaniu niektórych tekstur czy assetów już gotowych do użycia i nie pobugowanych, będą mogli więcej poprawić.
Jakby mieli robić remastera, to raczej jedynki, a nie trójki. Ten boost do grafiki, który robią, ma być zwykłym boostem do grafiki, tak by na nowych konsolach wiedźmin wyglądał co najmniej tak ładnie jak na HD packu.
Nie sądzę też, by Hogan tak tanio sprzedał swoje tekstury. Sądzę, że nikt nawet nie będzie proponował tak śmiesznie małych kwot.
Mass Effect to inna para kaloszy. Ta gra powstała na Unreal Enginie 3 w 2007 roku (czyli prawie 14 lat temu). Od tamtej pory do gier weszło sporo upiększaczy grafiki(przeskok rozdzielczości tekstur był dość duży). Od Wiedźmina 3 nie weszło aż tak dużo ulepszaczy. Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że Wiedźmin 3 na HD Packu jest dużo ładniejszy od remastera Mass Effecta.
Myślę, że to była kwestia czasu i głupotą ze strony REDów byłoby nie zaproszenie gościa do współpracy, zasłużył sobie.
Podobnie by mogła zrobić Bethesda bo do takiego Fallouta 4 wypuścili jakąś paczkę HD tekstur która ważyła chyba z 50 GB a wyglądała gorzej niż kilkugigabajtowe texture packi z nexusa
Widzę że moderzy wytoczyli ciężkie działa przeciwko BioWare w związku z Mass Effectem - koniec z instalowaniem 500 różnych modów, cały pakiet za jednym kliknięciem !
To świetna wiadomość, CDPR zawsze współpracowało ze społecznością ogrom zmian w W3 to właśnie dzięki tej współpracy. To nie jest bethesda, która je kopiuje i daje jako swoje.
Mod Hogana nie miał wpływu na twarze ze względu na animacje dlatego taka współpraca może wyjść na leprze CDPR dopracuje pozostałe elementy a dzięki współpracy z wszystko będzie dopracowane. Skorzysta na tym CDPR, Hogan i sami gracze.
Jego mod jest bardzo dobrze zoptymalizowany, dzięki temu bez problemu mógłby działać na nowych konsolach. Najciekawsze jest, na jakim etapie prac jest CDPR, w jakim stopniu mod miałby być zaimplementowany a pamiętajmy, że mod nie poprawia reszty efektów. Mam nadzieje ze się dogadają.
I przypominam pacz do wersji next gen ma być darmowy dla posiadaczy W3 na PC i konsolach.
Bez sensu, kto miał ograć wiedzmina juz dawno ograł
Twój komentarz jest bez sensu.
Są ludzie którzy jeszcze nie grali z różnych powodów - brak sprzętu, inne preferencje... oba mogą zmienić się w czasie.
Mogą być różne powody.
Co ty tu robisz, wczoraj zjadlem paprykarz, dzis powinieneś pływać w kanale a nie pisać na forum.
A niektórzy chętnie wracają do Wiedźmin 3 później dla alternatywne wybory. Podobnie jak było z Gothic 1-2, Heroes 3 i inne gry.
Do Wieśka to jeszcze wrócę nie raz, a sprzedażowo, jeszcze cała Azja do podbicia
Super wiadomosc, reworked project na pc robil robote, na konsolach przy wielkim ekranie dopiero bedzie widac różnice.
a co ma wielkosc telwizora do tego? chyba, że mówisz o kinie albo o siedzeniu metr przed 70" telewizorem, bo mało co pobije w wielkości i widoczności 31" monitor od pc odległy na ponad pół metra. konsole to ogólnie nie jest dobre medium do oceniania jakości nie tylko ze względu na ich małą moc, ale też same proporcje telewizorów na dystans.
Super sprawa że rozmawiają z modderami i chcą korzystać z ich modyfikacji. Chciałbym żeby skorzystali z modyfikacji poruszania się w walce np. tego gościa.
https://www.youtube.com/watch?v=XHa1lP2QF9I&ab_channel=DreaLL47
https://www.youtube.com/watch?v=f1onSPQ_aUM&ab_channel=DreaLL47
Ciekawe jak to będzie wyglądać w przypadku już zakupionych egzemplarzy gry, chociaż coś mi mówi, że najpewniej te doczekają się, w przypadku cyfrowych egzemplarzy, aktualizacji, która doda dodatkową rozdziałkę w ustawieniach graficznych. A tak od siebie to mi osobiście nie przeszkadzała by standardowa wersja (chociaż jak każdy gracz lubię obserwować coraz to lepszą oraz bardziej szczegółową grafikę, tekstury a także fizykę świata gry). Mimo wszystko mam nadzieję, że ulepszona graficznie wersja gry przypadnie do gustu oraz sprosta wybrednym, chyba gałkom ocznym, graczy a także będzie czymś co sprosta obecnie panującym standardom graficznym.
Kocham tą grę , w tym przypadku czy trzeba będzie zapłacić czy nie to biorę chociaż już mam cyfre na xboxa i ps4 i pudełeczka z kartami na PC.
Czekam na wersję next gen .
czy ktoś coś wie kiedy możemy się tego spodziewać?