Nowe Fable powstaje na silniku znanym z serii Forza
Jeden silnik do każdego gatunku gier? MS za bardzo chyba przyglądał się EA, a wiadomo jak tam to wyglądało.
No nie bardzo.
• 343 Industries ma własny Slipspace dla Halo Infinite
• Age of Empires IV powstaje na silniku Relic Entertainment
• Gears of War, nowe IP od Compulsion Games, Psychonauts 2, Tell Me Why, nowe IP od inXile, Minecraft Dungeons, Senua’s Saga: Hellblade II, Avowed, Grounded, Sea of Thieves, State of Decay prawdopodobnie również Perfect Dark są na Unreal Engine
• Microsoft Flight Simulator jest oparte o autorski silnik Asobo Studio
• Ori and the Will of the Wisps, Battletoads stworzono na Unity
• Forza jeździ na swoim ForzaTech
• Arkane Studios ma własny silnik
• Bethesda Game Studios to słynne Creation Engine
• niewykluczone jest, że jakieś projekty od Xbox Game Studios mogłyby skorzystać z technologii id Tech
• Wolfenstein od MachineGames od początku korzystał z id Tech
• w przypadku Tango Gameworks to jest mieszanka: The Evil Within na id Tech, The Evil Within 2 na STEM Engine – autorska modyfikacja id Tech, natomiast GhostWire: Tokyo już na Unreal Engine
Chodzi o Mass Effect Andromeda, robiony na Frostbite, w którym podstawowych rzeczy nie mieli zaimplementowanych dla RPGów
No nie bardzo.
Kolega nie zrozumiał, że chodziło o EA i wciskanie Frostbite do każdej gry, który poza DICE i ich Battlefieldem jest drogą przez mękę dla każdego innego studia, bo kuleje przy czymś innym niż FPS.
Dishonored 2 działa na silniku id software, modyfikowanym przez Arkane
Jedynka działała na Unreal Engine
Przecież szukają ludzi do pracy nad assetami do rpg, i to w studiu, które jest autorem silnika. Nie zrzucają na losowych deweloperów silnika nieprzygotowanego do postawionego przed nimi zadania z deadlinem na za rok, a przynajmniej z wiadomości to bezpośrednio nie wynika.
Problemem nie jest to, że ktoś korzysta z jednego silnika. Gdyby EA korzystało we wszystkich swoich grach z Unreal Engine to nie mieliby problemu z Mass Effectem ani Inkwizycją ;)
To jest tylko i wyłącznie kwestia możliwości i elastyczności silnika. Frostbite na przykład nadaje się tylko do Battlefielda. Ciężko mi coś powiedzieć o silniku do Forzy, ale raczej takiej gafy jak EA nie popełnią.
Poza tym nad Fable pracują ludzie, którzy pracowali nad Forzą więc mają już obycie z tym silnikiem, z kolei EA rzuciło silnik dla Bioware gdzie nikt nigdy nie pracował z Frostbitem.
Graficznie powinno być pięknie i bezbłędnie. Ciekawe jak z całą resztą sobie ta poradzi na tym silniku. Playground Games na pewno zna go też bardzo dobrze po tylu latach pracy, więc w teorii nic dziwnego i naturalne, że chcą przy nim pozostać.
To chyba zrozumiałe, że jeśli studio ma jakieś swoje "domowe" narzędzia, które dobrze znają, i których używali przez wiele, wiele lat, to woleliby używać właśnie tego, niż się przerzucać na coś nowego.
Oby silnik odpowiadający za mechanikę rozgrywki był tak dopracowany jak w Forzy. Do Fable mam taki sentyment, że jak wyjdzie klapa to się pogniewamy.
Juz trójka była klapa (przekombinowali), dwójka niby spoko, ale fabuła identyczna co w jedynce
Przypomina mi się sytuacja z BioWare i problemami jakimi się borykali przy pracy z Frostbite. W książce Krew, pot i piksele można było przeczytać że sama implementacja podstawowych struktur do gry RPG zajęła firmie dobry rok(bardzo skąpa dokumentacja silniku itp.), stąd pojawiło się też sporo fetch questów w inkwizycji, gdyż deweloperzy nie mieli czasu by dodać coś więcej.
Silnik Forzy 4 to przede wszystkim też ładna jakość grafiki ogólnie, destrukcja otoczenia oraz przede wszystkim - zmienne pory roku.
A czy Peter ''Piotrus Klamczuszek'' Molyneux jest zaangazowany w nowa odslone Fable?
Kurde ale fajnie byłoby jakby na tym silniku zrobili gierkę w stylu GTA, z takim modelem jazdy to byłoby czyste złoto. A że robią Fable na tym silniku? Pewnie znają go bardzo dobrze i wolą zostać przy tym co sami stworzyli.
Wiem, że nie jest zły, właściwie najlepszy ze wszystkich podobnych gier ale jednak w Forza Horizon jeździ się lepiej i chętnie pograłbym w takiego gangsterskiego sandboksa.