State of Play - 15 minut gameplayu z Ratchet & Clank: Rift Apart
To teraz idz i obejrzyj gameplay z ratcheta z 2016 roku i zobacz jak bardzo sie mylisz.
To jest PRZEPASC. W niektorych momentach olbrzymia. Insomniac dobrze robi, ze nie wydsje tego na PS4
Mysle ze to ograniczenie do PS5 jest troche sztuczne.
Wydaje sie ze by to spokojnie moglo pojsc na PS4, bo wizualnie az takiego przelomu nie ma wzglednie poprzedniczka.
Przełom wizualny był np. pomiędzy Wiedźminem 2 i 3, albo pomiędzy Oblivionem czy Skyrimem albo między The Sims 1 i The Sims 2. Tutaj nie, nie ma przełomu. Wygląda to lepiej ale nie naginajmy pojęcia "przełom"...
Gra wygląda nawet ładnie nie ma w niej nexgena, ale mam jeden problem z sony ich gry są na jedno kopyto jak oglądałem ten gameplay to miałem uczucie, że gdzieś, to widziałem lepiej zamiast tych dwóch gier jakie sony wydało dali by jakąś porządną samochodówkę po straszna bieda jest w gatunku nic trzeba zaczekać do 2022 na jakieś porządne gry.
Trochę nie rozumiem wpisu odnośnie warstwy technicznej. Będzie działał w 4K z RT w 60 klatkach ? To opcja w 30 klatkach i lepszej oprawie to co to będzie ? 8K i Rejtrejsing ?
Graficznie niesamowicie piękna gra, to będzie kolejny hit na PS5, wygląda to wszystko świetnie. Natychmiastowa zmiana lokacji też robi wrażenie.
To teraz idz i obejrzyj gameplay z ratcheta z 2016 roku i zobacz jak bardzo sie mylisz.
To jest PRZEPASC. W niektorych momentach olbrzymia. Insomniac dobrze robi, ze nie wydsje tego na PS4
Bardzo ladne screeny z cutscenek. Stary jest po lewej, widac po ilosci detali i nizszej liczbie poligonow.
Ale to nie ma znaczenia. Porownaj sobie ilosc detali z rozgrywki normalnej oraz jakikolwiek brak efektow czasteczkowych, DoF, Ray-tracingu czy ogolnego rozmachu.
Juz nie mowiac o rozdzielczosci.
wyglada ladnie, ale z tym raytracingiem to tak srednio mowiac szczerze. Odbicia wygladaja na ssr raczej niz na pelny rt,na telefonie ciezko jednak wylapac wszystkie szczegoly.
Zacząłeś sobie racjonalizować nie-zakup ?
Nie wydaje mi sie, Ratchet nigdy nie byl moja bajka.
Druga sprawa to bardziej zaawansowany hardware w xboxie i generalnie wieksza wydajnosc i funkcjonalnosc, rowniez RT wiec tu raczej nie ma dyskusji (za przyklad moze sluzyc aktualna sytuacja z obsluga fidelity fx)
Wylacznie skrzywienie zawodowe, w returnalu tez mowi sie o rt ale tam jeszcze trudniej cokolwiek znalezc. Tak pewnie bedzie teraz z wiekszoscia gier bo laik nie odroznia nawet efektow.
Co prawda usłyszałem od pewnego fachowca, ze XSX to inna półka wydajnościowa, ale raczej nie spodziewałbym się w tej generacji jakichś wielkich cudów. Te konsole przyszły o 3 lata za wcześnie. I XSX nie będzie tutaj miał jakieś wielkiej przewagi również z tego prostego powodu że nikomu się nie chce i nie opłaca robić nic poza tym co hardware sam zrobi.
Co do fidelity fx to co masz na myśli, obie konsole będą to obsługiwać przecież?
To co PS5 wydaje z siebie jest wystarczająco dobre, no i znowu - jak to się mówi- lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Ja w nowe gry gram, a nie opowiadam albo czekam :D
Co do fidelity fx to co masz na myśli, obie konsole będą to obsługiwać przecież?
XS juz ma oficjalnie, PS5 ciagle w sferze zapowiedzi.
To co PS5 wydaje z siebie jest wystarczająco dobre, no i znowu - jak to się mówi- lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Ja w nowe gry gram, a nie opowiadam albo czekam :D
Pelna zgoda, przyczyna w pierwszym akapicie, XS pozniej zaczal, bo zdecydowali sie poczekac.
Pozostaje kwestia czy bylo warto. Pewnie dowiemy sie gdzies na jesieni.
PS5 będzie miało wsparcie tej technologii na wyniki trzeba i tak będzie poczekac bo wątpię żeby ją dodawano do już opublikowanych gier. MS na razie nie ma gier, czekali na Halo wyszło jak wyszło. W końcu zaczną wychodzić to wiadomo ale nie trafili z cyklami wydawniczymi w większości przypadków. Z drugiej strony konsola się sprzedaje na pniu, GP rośnie czyli jak widać można i bez nowych gier :)
CPU w PS4 by nie wyrobiło. Musiałoby być spore cięcia z ilością obiektów na ekranie i wtedy już tak super by nie wyglądało.
Do tego niższa rozdzielczość i niestabilne 30 klatek.
Gdyby pokombinowali, to pewnie by odpaliło, ale tylko tyle.
No w tle troche sie wiecej dzieje. Ale jak na 5 lat roznicy to troche maly przeskok. Chodzi mi ze nie ma roznicy ktorej widac golym okiem.
Gdyby dzieciak gral w racheta z 2016 a potem tego z 2021 to przecietna osoba przechodzaca kolo telewizora by nie zauwazyla ze zmienila sie gra.
Wydaje mi sie ze poszedl wyrazny przekaz z wytycznymi od Sony zeby dodac te Rifty i moc podkreslac predkosc nowych SSD.
Może to przez gamepaly ta grafika nie robi na tobie wrażenia, bo tak po prawdzie, to gra się w to jak w gry z PS3, tyle, że jest ładniej, znacznie ładniej porównując do PS3.
bo tak po prawdzie, to gra się w to jak w gry z PS3
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet jak w gry z PS1 - mechaniki już wszystkie takie były w PSX :)
To taka konwencja, co zrobić.
Odpaliłem Returnala na chwilę dziś rano, i tam widać co robi odpowiedni design graficzny w połączeniu z mechanikami - wydaje się to dużo bardziej next-genowy tytuł niż Ratchet.
No ale trzeba przyznać, grafika w R&C daje po garach
Bardziej też chodzi o SSD i płynne doczytywanie w locie kolejnych etapów, w końcu ta część jest reklamowana skakaniem między różnymi światami
Fajnie się czyta takie komenty :) poniżej reakcja Andrei Pessino (ten od Order 1886, więc na wizualiach się trochę zna)
I watched the stream prepared to be impressed by Ratchet & Clank, but I was not... I was blown away! Incredible (seriously!) visuals & tech, world density and FUN old fashioned platforming... oh man I needed this. ??Huge congrats to
- it's going to be huge.
tak to zostawię
To już nawet nie chodzi o CPU, myślę że głównie by ucierpiał brak SSD w PS4, w końcu tam dzięki portalom mamy przeskakiwać w kilka sekund między światami, na PS4 Ratchet by musiał lecieć przez ten portal dobre kilkadziesiąt sekund, oczywiście pewnie można byłoby to jakoś oszukać i np kolejna mapa mogłaby się ładować już w trakcie powstawania tej wyrwy bo gra raczej będzie nas liniowo po tych światach rozrzucać, i pewnie inne ''przykryte'' loadingi też by się znalazły, ale gra ma też tyle złożonych obiektów, cząsteczek itd. że ciężko by było, można by pewnie okroić pod PS4, ale to by nie miało sensu za bardzo.
Horizon np wychodzi na PS4 bo pewnie gra powstaje od 2017 roku, a wtedy jeszcze Sony nie rozesłało dev kitów i gra tak jak Sackboy pewnie powstaje z myślą o PS4, a PS5 po prostu dostanie dopieszczoną wersje (btw. fajnie jakby wydali patcha pod PS5 dla pierwszego Horizona, bo ten nadal działa w 30fpsach...)
Remember no preorders zrobiony. Jeszcze żaden Raczet mnie nie zawiódł - jedynie tym, że po ukończeniu gry następował żal, że to już. Oby gra obrała drogę gości od A Crack in Time.
Jak to wygląda :O
Zapowiada się wyśmienita rozwałka w pięknych światach. Insomniac nie zawodzi. Najwyższa jakość gwarantowana :D
Szykuje się kolejna fenomenalna gra od sony.
Musiał paść ten "argument".
Niektórzy muszą sobie sami udowadniać, jak bardzo są "dorośli", bo brzydzą się "dziecinnymi" grami.
Wszedł tu po to żeby to napisać . Jak Cię to nie interesuje to po co wchodzisz?
Mysle ze to ograniczenie do PS5 jest troche sztuczne.
Z pewnością HDD z PS4 bez problemu poradziłby sobie z podmianą poziomów w 3 sekundy.
O ile wizualnie dało by się to ograniczyć tak, żeby poszło na PS4 to wolnego dysku nie przeskoczysz dodaniem ekranu ładowania czy innymi sztuczkami bo w tym przypadku ta szybka podmianka poziomów to w zasadzie element gameplayu. I to SSD pokazuje, że jest to gra next-genowa. Ale rozumiem, że jak ktoś jest przyzwyczajony do tego, że każda nowa generacja to tylko lepsza grafika to ciężko do docenić.
No, i to wygląda super. Tylko ciekawe czy będzie działać w 60 klatkach, czy będzie tylko celować, i stałych 60 fpsów nie będzie...
Kolejny ex dla dzieciaków. Gra w 30fps z RTX to jest ta moc PS5? Widać brakuje już mocy na starcie. Słaba gra jak i cały pokaz.
Nowy Ratchet (wraz z Spidermanem 2) to prawdopodobnie jedyna gra przez którą będzie mnie boleć że nie mam ps5
Czyli wiesz już jakie gry wyjdą w ciągu 8 lat. Kolejna wróżka za 10 zł.
Co do raytracingu, to chyba oczywiste ze konsole z Radeonami za wiele nie pokaza w tej kwestii ?
Natomiast sama gra wyglada swietnie
Gdyby ta gra wyszła na Nintendo to by się sprzedała w 13-15 mln., ale wychodzi na PS5 i zapewne nie zostanie należycie doceniona podobnie jak poprzednia część.
Tak, niedoceniona...
Jeżeli sprzedaż byłaby słaba, to nie inwestowaliby w kolejną część, i to na starcie nowej generacji.
Raptem jakieś 2 mln. nie jest oszałamiającym sukcesem jeśli zestawimy to z grami 3D o Marianie. Pewnie gdyby decyzję podejmował obecny zarząd to kolejnej części by nie było.
Przecież Mario to zdecydowanie silniejsza i bardziej rozpoznawalna marka niż Ratchet. To jak porównać GTA, do Mafii, nie ten kaliber, więc nie ma co porównywać sprzedaży.
i zapewne nie zostanie należycie doceniona podobnie jak poprzednia część.
Uwielbiam takie wróżenie z fusów. Gra sprzedała się najlepiej z całej serii, i to na tyle, że zainwestowali w nową część na starcie nowej konsoli, co oznacza, ze traktują ją jako produkt, który ma zachęcać do zakupu konsoli.
Ale niestety PS zgromadził graczy, którzy rzadko kupują takie gry. Dla młodszych dzieci jest zbyt trudna, starsze dzieci nie będą grać jeśli ich ulubiony youtuber nie będzie, dorośli każuale nie kupią dla siebie, bo wygląda jak gra dla dzieci. Sony od początku budował wizerunek konsoli dla dorosłych żeby się odróżnić od Nintendo i dlatego zgromadził przez lata takich, a nie innych odbiorców. To nie jest wróżenie z fusów, tylko raczej wyciąganie wniosków z poprzednich generacji.
To nie jest wróżenie z fusów, tylko raczej wyciąganie wniosków z poprzednich generacji.
Trochę jest, bo gra z ps2, przeszła przez ps3, ps4, i kolejna jej część ląduje na ps5. Gdyby nie byli zadowoleni z gry, już dawno byłaby trupem, a jednak jak widać przechodzi przez każdą generację. Nie jest to topowa marka sony, ale też nigdy takiej nie udawała, co nie zmienia faktu, że są z niej na tyle zadowoleni, że wydają jej kolejną część.
dorośli każuale nie kupią dla siebie, bo wygląda jak gra dla dzieci.
Ale mów za siebie, ok?
Coś czuję że będzie o poziom wyżej od returnal.
I tak z każdą gra aż w końcu pokażą killera.
Będzie granie dzięki Sony. I dzięki game pass który jest motywacją Sony do robienia więcej i lepszych gier.
Jak patrzysz z zamkniętymi oczyma to nie widać.