Resident Evil Village - porównania graficzne PS5, PS4 i PS4 Pro
Oczywiście japońscy tytani intelektu nie wpadli na pomysł dania trybu prawdziwe 2K i raytracing w 60fps.
No śmieszne to, Ps5 nie radzi sobie w 4k, a obsługi monitorów 2k to już nie dadzą, chociaż większość gier tam chodzi w takiej rozdzielczości.
Bardzo dobrze, że nie dali 1440p. Na ekranie 4k będzie to wyglądało po prostu bardzo brzydko. A jak masz ekran o mniejszej rozdzielczości niż 4k to będziesz miał supersampling. Czyli 1440p na ekranie 4k nie będzie wyglądało dobrze, a odwrotnie będzie.
Bardzo dobrze, że nie dali 1440p. Na ekranie 4k będzie to wyglądało po prostu bardzo brzydko.
Mogli dać i 4k, i 1440p, i 1080p. Ale jak widać ich to przerosło. Plus, 1080p rozciągnięte do 1440p też wygląda brzydko. A taka konfiguracja, 1080p rozciągnięte do 1440p, to jest w przypadku ekranów 1440p nie obsługujących sygnału 4k jedyna opcja.
No, ale jak posiadasz PS5 to masz 4k, więc na 1440p będzie to wyglądało dobrze. PS4/pro pomijam, bo twórcy nie poszaleją na tym sprzęcie już. A zresztą do bawienia się opcjami i rozdzielczościami jest PC.
No, ale jak posiadasz PS5 to masz 4k
Gdzie mam 4k? Jeśli wyświetlacz 1440p nie obsługuje sygnału 4k, to jedynie zostaje granie w 1080p rozciągniętym do 1440p. Natywna obsługa 1440p by ten problem rozwiązała.
Zależy jaki monitor 1440p, te nowsze i droższe obsługują sygnał 4k. Z tego co się orientuje to musi mieć chyba hdmi 2.0.
No właśnie o tym piszę, jeśli ekran nie obsługuje skalowania 4k do 1440p, to jedyne co zostaje to 1080p skalowane do 1440p.
Więc jeżeli posiadasz np. PS5 to masz 3 opcje żeby obraz był ładny. Ekran 1080p, 4K albo 1440p z hdmi 2.0. Myślę, że sporo tych opcji jest. Chyba że twórcy zrobią grę która będzie działać w 1440p, wtedy na ekranie 4K nie będzie to dobrze wyglądać, np. Demon Souls w trybie performance.
Mam ekran 4k (tv) i gry wyglądają świetnie nawet w full HD, a 1440p naprawdę mało różni się od 4k
Żeby nie było, sam się zdziwiłem bo pamiętam czasy PS3 i wtedy po podłączeniu takiego sprzętu do tv full HD była tragedia
Na pc sprawdzalem
Silnik Capcom'u to coś niesamowitego.
Nawet na zwykłym ps4 gra wygląda bardzo dobrze i chodzi średnio w 50 klatkach. Wow.
Sama gra mnie średnio interesuje (niedawno kupiłem, w jakiejś przecenie VII, pograłem trochę, no i nie porwała mnie), ale co do silnika Capcomu to pełna zgoda.
Zresztą po tym demie warto napomknąć jeszcze o jednym - plotki od insiderów czasem są NIE WARTE FUNTA KŁAKÓW, a niektórzy dziennikarze branżowi, powinni się po prostu wstydzić:
https://whatnext.pl/resident-evil-8-village-ps4/
https://www.ppe.pl/news/149957/resident-evil-village-problemy-ps5.html
^^Krzykliwy nagłówek, pod kliknięcia, ale żeby później napisać równie krzykliwe sprostowanie... to już nie ma nikogo, bo "to nie ja, to kolega" ;-)
Trzeba przyznać, że ray tracking w filmiku nie robi duża różnica. Więc można spokojnie wyłączyć ray tracking, by zyskać dużo FPS. To nie Cyberpunk 2077, gdzie różnica ray tracking jest jak najbardziej zauważalna.
W porównanie PS4 do PS5 tylko rozdzielczość i FPS robią zauważalne różnicy.
Na moim PC z i5-3570 i GTX 1060 6 GB pewnie pogram w ustawienie graficzne zbliżony do poziomu PS4 lub PS4 Pro. Ale cieszę się, że nie muszę ulepszyć PC, by móc pograć w wymarzony Resident Evil i nadal podziwiać piękne grafiki. Podobnie jak Red Dead Redemption 2 czy Metro Exodus. Oczywiście nie na Ultra.
Capcom naprawdę się postarali i potrafią stworzyć bardzo piękne gry na słabsze platformy, czyli lepsza optymalizacja.