Kiedyś to były bronie - 10 odjechanych pukawek ze starych strzelanek
Przydalyby sie krotkie animacje/gfy prezentujace giwerki w akcji niz tylko "zdjecie podgladowe"
Jedna broń na jednej stronie?Dramatycznie walczycie o kliki, ja nie będę sto razy klikał w "artykul" który powinien mieć jedną -dwie strony.
Spoko artykuł. Z wyborem prawie wszystkich broni bym się zgodził, że są zapamiętane na dłużej. Tylko gdzie w tym zestawieniu jest taki klasyk jak Redeemer z Unreal Tournament (1999)??? Ogólnie to prawie wszystkie bronie z UT bym tu wstawił :D
Przydalyby sie krotkie animacje/gfy prezentujace giwerki w akcji niz tylko "zdjecie podgladowe"
Jedna broń na jednej stronie?Dramatycznie walczycie o kliki, ja nie będę sto razy klikał w "artykul" który powinien mieć jedną -dwie strony.
Faktycznie bardzo to trudne kliknąć myszką, musisz mieć grube i ciężkie palce...
A propos BFG to polecam obejrzeć ten materiał. Ładnie wyjaśnia jak działa najmocniejsza pukawka w DOOMie.
https://www.youtube.com/watch?v=MsCqLQJ1EOc
spór, o jakim PlayStation i Xbox Game Pass mogą dziś tylko pomarzyć
do wielkości niewrośniętej myszy
Chyba do korekty ;)
Jak takie zestawienie ma być kompletne bez Armed and Dangerous (2003)? Było tam parę odjechanych pukawek:
Land Shark Gun - działo wystrzeliwało rekina, który sunął pod ziemią i pożerał najbliższego przeciwnika
Topsy Turvy Bomb - po wbiciu w ziemię grawitacja ulegała odwróceniu na parę sekund, przeciwnicy lecieli ku niebu. Po chwili efekt ustawał i spadali na ziemię.
World's Smallest Black Hole - czarna dziura, która zasysała wszystko co znalazło się w pobliżu
Ależ oczywiście, że tak. Brak Armed and Dangerous w zestawieniu to niewybaczalny błąd. A ratchetowe pukawki dlaczego nie wymienione??? groovebomba czy zurkoni??? Tak to jest jak artykuły na dany temat piszą ludzie, którzy pierwsze kroki w branży stawiają wraz z premierą fifa 20/21.
Tandetyy starych czasów gier. Cieszę się natomiast, że modele realnych broni w grach są odzwierciedlane coraz to lepiej. Boli jak cholera częsty brak realnych oznaczeń oraz nazw modeli..
"Braliśmy jednak głównie pod uwagę pomysłowość działania czy też możliwość kreatywnego wykorzystania spluwy, a nie sentyment, jaki mamy do danej broni."
Zwracam się z uprzejmą prośbą do Redakcji o zestawienie co najmniej 25 broni, które zdaniem szanownego gremium są kultowe ;-)
Xinjin - byłem przeciwny Redeemerowi w tym zestawieniu, bo jak ramka na początku mówi, chodziło o pomysłowe, kreatywne, ciekawe bronie, a Redeemer był tylko duży i robił duży damage, trochę mała finezja nawet w porównaniu z bfg
Co do UT moim zdaniem bardziej pasowałyby bronie jak miotacz tych ostrych dysków, czyli bron obliczona na headshoty albo rykoszety.
W ogóle UT dla mnie wymiata po tym względem, że może nie ma tam hiper kultowych broni to nie ma też słabych, nieprzydatnych i nudnych. Każda coś oferuje, gdzie w takim Q3 i tak polowało się na rakietnice głównie bo ta dawała spora przewagę. Ewentualnie okazjonalnie plasma gun lub railgun bywały przydatne. Choć może to dlatego, ze jestem noobem w Q3.
Z unreala to raczej https://unreal.fandom.com/wiki/Bio_Rifle
albo https://unreal.fandom.com/wiki/Razorjack
albo https://unreal.fandom.com/wiki/Shock_Rifle z combieniem obu trybów broni
Szkoda jednak, że Redeemer nie trafił do zestawienia, całkiem "kreatywnie" latało się pociskiem. Przykro, że pominięto arsenał z Blood: Voodoo Doll, Life Leech, Orb czy bardziej konwencjonalny Dynamite Bundle, Aerosol Can lub Insect-a-cutioner. Seria Shadow Warrior też miała kilka oryginalnych pokroju Ripper Heart bądź Guardian Head.
a Redeemer był tylko duży i robił duży damage,
Duży... (Boże widzisz i nie grzmisz) ...duże uszkodzenia no dobra. Tylko weź proszę pod uwagę że użycie go wymagało wprawy chyba że ktoś puszczał na ślepaka. Ileż to razy widziałem strzał desperacji gdzie jedyną ofiarą był strzelający. ;-D Widok z kamery w pocisku był jednak pomysłowy. W ciasnych pomieszczeniach właśnie przy użyciu kamery można było nabić dla drużyny (może powinienem napisać dla Teamu) wynik. ;-D Ale, nie ma się co sprzeczać. A pod takimi artykułami zawsze czytam: A gdzie to a gdzie tamto?
Zresztą przyznaję
oo, a jednak kolkownica zostala wymieniona sposrod tych 10 pukawek, tak jak sie spodziewalem :). a to, ze na dluzszy dystans kolek sie zapala i bije mocniej to nie wiedzialem O_o. ale akurat o kombo to wiedzialem, bardzo bardzo trudna do wykonania w dynamicznych walkach :x.
Kołkownica w PK - prosta, skuteczna i dobra do promowania efektu ragdoll który powoli stawał się standardem :]
Szkoda że w remasterze Hell&Damnation działa dziwnie, szczególnie granatnik w niej który działa jakby miał laga :/
Redeemer klasyk ale z modem Strangelove, który umożliwia jazdę na rakiecie :]
Dopiero więcej jak dekadę później poznałem do czego to nawiązywało...
Tak średnio odjechane te bronie. Daleko im do wyrzutni rekinów z "Armed and Dangerous", czy mojego ulubieńca wszechczasów, rzucającego mroczne onelinery Mr. Zurkona.
Od siebie dorzucam w ramach ciekawostki Celestial Claw z Amid Evil (tak, wiem, że to dość świeża gra). Wystrzeliwuje planety.
Po prostu przeczytajcie ten opis:
Created by the Archmage of Chaos; it pulls random planets from their position in time and space, then shrinks them down to a size so that they can be launched at foes. A truly deadly weapon.
When enough souls have been gathered their power enables the claw enough might to fire even a sun.
Ewentualnie dowolną broń z Prey (2004)
kiedys patrzac na ten artykul to byly te bronie bardziej fantazyjne,
zmniejszacz, zamrażacz, te żuki z HL, dziwactwa w NOLF,
a teraz wszedzie same kałachy i strzelby
Armata z Serious Sam, wyrzutnia naprowadzanych głowic nuklearnych z Unreal Tournament oraz widły w Blood:
Wraithverge pozamiatałby w zestawieniu. Bethesda, dawać Hexen 3!!!
https://www.youtube.com/watch?v=IdHAykD0G1E
Dodali kolkownice, bardzo dobrze ;)
Jest bardzo dużo innych broni wartych uwagi, dlatego ign musiał sięgnąć po ranking 100 broni! Ciężko dogodzić wszystkim, ale cieszy chociaż ta kolkownica - prawdziwy klasyk
Akurat kołokownica z Painkillera to tylko twórcze rozwinięcie Shock Rifle z Unreal Tournament. Drugi tryb był zerżnięty żywcem z drugiego trybu tejże giwery. Co nie znczy że nie dawała satysfakcji z jej używania.
Pukawka pomniejszająca i shotgun z duke nukem 3d, shark gun z armed and dangerous, shotgun z halo, rewolwer z poważnego sama, plasma cutter z dead space, m1 z Moh:aa, obręcze wybuchające z bulletstorm, kołkownica z painkiller, wszystkie z gunslinger, mądry pistolet z CP2077.
E tam wyrzutnie rekinów, gravity guny i inne cudactwa. W takim NOLF2 skuteczną bronią był zwykły banan. O Wkurzonym kotku nie wspominając, chociaż tego praktycznie nie używałem, bo był trochę za głośny dla mojego stylu skradania.
No właśnie, dziwię się, że żadnej broni z Saints Row, a było tam naprawdę kilka śmiesznych/dziwnych broni, jak np. strzelanie dubstepgunem, czy ośmiorniczkami, albo broń która powodowała puchnięcie głów, rękawice niczym moc Hulka itd.
Albo np. Mass Effect 2 - czyli M-490 Projektor Osobliwości (strzelający małymi czarnymi dziurami/osobliwością) lub M-920 Kain strzelający mini atomówkami lub M-622 Lawina (jako promień zamrażający)
A jeszcze jest np. Star Wars i miecze świetlne :P no ale to chyba nie podchodzi pod "gun"...
aha 10 odjechanych broni a nie ma w zestawieniu ani "spawary" ani shockrifle z UT ale kołkownica z painkillera juz jest? albo gravity gun\portal gun mimo ze nie są to bronie? - słabo
Dodam Displacer Cannon z Half-Life:Opposing Force ciekawy pomysł na broń.Było można walczyć nią lub używać do teleportacji która mogła być śmiertelna.