Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Najlepsze gry o budowaniu miast - redakcyjne top 10 city builderów

24.02.2021 16:11
😐
1
4
Dark Fenix
46
Centurion

Obstawiałem, że na pierwszym będzie Cities: Skylines, a tu jednak Anno.

24.02.2021 16:14
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1343770
18
Generał

Prison architect.. uhm.
Graveyard digger też może? Factorio? Valheim?

Rimworld kurcze. Dwarf Fortress.

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2021-02-24 16:15:51
24.02.2021 16:38
2.1
1
Procne
74
Generał

Prison Architect jest bardziej city builderem niż Graveyard Keeper (zakladam, że o to Ci chodziło), Factorio, Valheim czy Rimworld.

Dwarf Fortress oczywiście, ale to nadal bardzo niszowa i nieprzystępna produkcja.

Ale proponowałbym zerknąć na Song of Syx

24.02.2021 16:16
Cobrasss
😁
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Cobrasss
203
Senator

Budować? wolę ZNISZCZYĆ!

26.02.2021 10:24
Kagrunmez
3.1
Kagrunmez
11
Pretorianin

Budować a potem zniszczyć!

24.02.2021 16:33
dzl
4
3
odpowiedz
8 odpowiedzi
dzl
103
John Yakuza

Sam bardzo lubię Anno 1800, ale umieszczenie czegokolwiek prócz Cities:Skylines na pierwszym budzi niesmak. C:S już w gołej wersji jest grą bardzo rozbudowaną, jednocześnie będąc bardzo przystępną, dodatki jeszcze bardziej usprawniają i rozbudowują grę do miana wybitnej.

But wait, there is more!

Prawdziwą wisienką na torcie są mody, są ich tysiące i ciągle powstają nowe. Dzięki nim można zbudować wierne odwzorowane, funkcjonujące metropolie. To jest gra, która jeszcze długo będzie żyła, i chwała im za to.

Po zimnym kuble wody zwanym SimCity od EA, Cities: Skylies odbudowało we mnie wiarę, że da się zrobić rozbudowany, kompetenty city builder.

24.02.2021 16:42
4.1
Procne
74
Generał

A ja mam pewien niesmak związany z C:S. Mam wrażenie, że cała gra obraca się wokół dwóch rzeczy - ruchu ulicznego i kosmetyki. Cała reszta zdaje się być na doczepkę i oscylować wokół tych rzeczy. Większość filmików na youtube z tej gry jest o albo o tym jakie piękne miasta ktoś zbudował, albo jak zaprojektował / rozwiązał problem komunikacji.

24.02.2021 17:13
dzl
4.2
2
dzl
103
John Yakuza

Youtubem bym się nie kierował. Fakt, dużo ludzi pokazuje swoje umiejętności w tworzeniu pięknych miast, bo gra im na to pozwala. Co do ruchu komunikacji, tutaj pojawiają się problemu (część to wina samej gry) w przypadku dużych, rozbudowanych miast. Ogarnięcie tego komunikacyjnego, że tak się wyrażę burdelu jest problematyczne, a tam ludzie serwują gotowe rozwiązania.

Natomiast gra ma dużo mikrozarządzania, od podstawowych potrzeb jak energetyka, hydraulika, przez edukację, po hałas i rekreację, na wyznaczaniu dzielnic i praw włącznie. A to tylko wierzchołek góry lodowej. Cimy mają potrzeby, które musisz spełniać, jeśli chcesz rozwijać miasto. Same stawianie budyneczków donikąd nie prowadzi, bo gra progresywnie dodaje nowe elementy.
Dodatkowo musisz planować rozbudowę naprzód, inaczej w pewnym momencie twoje miasto nie będzie miała dochodu, bo droga prowadząca do dzielnicy biznesowej, której podatki generują większość gotówki do dalszego rozwoju miasta jest zwyczajnie zakorkowana. Ot taki pierwszy z brzegu przykład.

24.02.2021 17:45
4.3
DM6
23
Pretorianin

Procne

Właśnie podkreśliłeś jak dobrym CB jest C:S.
Głównym problemem wszystkich miast są korki lub estetyka (funkcjonalne miasta nie są zawsze piękne).
Gdyby pominąć te dwa elementy pozostaje nam:
- komunikacja miejska,
- gospodarka odpadami (ścieki/śmieci),
- infrastruktura wodno-kanalizacyjna,
- edukacja społeczeństwa,
- dbanie o bezpieczeństwo (policja/straż/służby medyczne),
- energetyka,
- zatrudnienie,
- turystyka,
- dodatki: (odśnieżanie dróg (!), organizowanie imprez masowych, transport morski/lądowy/kolejowy), stany wyjątkowe (katastrofy naturalne) i wiele wiele innych aspektów.

Nigdy nie spotkałem gry, która w tak realistyczny i zarazem przystępny sposób poruszałaby te aspekty. Tylko C:S wydaje się być najbardziej kompleksowym rozwiązaniem w tej kategorii.

Oczywiście, korki i estetyka stanowią tu znaczący element rozgrywki, ale tak jak wspomniałem, są to naturalnie występujące aspekty planowania miast.

Jeśli wejdzie się w rozgrywkę, trochę dalej, szybko okazuje się, że same korki (jeśli ma się na nie sposób) są najmniejszym problemem. Należy zapewnić odpowiednią komunikację, edukację, dostęp do wody i wszelkich służb wszystkim mieszkańcom. To nie jest takie proste.

PS.
Tematu modyfikacji nawet nie poruszam, bo to tylko poszerza i uszczegóławia sam temat, podkreślając racje które tu przedstawiam.

post wyedytowany przez DM6 2021-02-24 17:46:52
24.02.2021 17:45
4.4
Tasdeadman
52
Generał

dzl Oczywiście, że CS ma te funkcje ale to w ogóle nie wyklucza tego o czym mówił Procne
Te elementy managementu są bardzo płytkie i na prawdę trzeba się postarać, żeby miasto nie zarabiało i się nie rozwijało a jedynym wąskim gardłem jest właśnie zarządzanie ruchem, bo tylko to ogranicza stawianie kolejnych domków bez większego zastanowienia, co z resztą dziwne nie jest, jak się uświadomi że to gra producentów gier o zarządzaniu transportem miejskim.

24.02.2021 19:17
4.5
Procne
74
Generał

Dokładnie. Wystarczy porównać ogrom opcji związanych z transportem z opcjami dotyczącymi gospodarki. Po prostu bardziej chciałbym się zająć zarządzaniem miastem, niż wytyczaniem linii autobusowych albo wyznaczaniem ulic jednokierunkowych i z którego pasa można gdzie skręcić. Co oczywiście nie znaczy, że gra jest zła, wystarczy spojrzeć na liczbę fanów :)

Po prostu mi nie siadła tak jak na to liczyłem

24.02.2021 20:10
GanderPL
4.6
GanderPL
26
Chorąży

Cities:Skylines jest tak rozbudowane i realistyczne, że nie jestem w stanie zbudować nic prosperującego. Prędzej czy później ekosystem mi się zawala. Odłożyłem sobie to na kiedyś tam, gdy przeczytam jakąś solucję jak to utrzymać przy życiu. Może jestem aż taką fajtłapą albo nie łapię jakiegoś drobiazgu. W tej chwili jest to za trudne dla mnie. Przy okazji dodam, że swego czasu dużo grałem w Transport Tycoon Deluxe i trochę w Sim City 5, i nie "przegrywałem" w tych grach tak szybko (lub wcale), więc dlatego nie rozumiem, czemu mi to nie idzie?

25.02.2021 13:38
iydem
4.7
1
iydem
72
Centurion

GanderPL
Tak jak wielu wspomniało, kluczem jest sprawny transport w mieście. Jak masz wszędzie korki, wszystko inne sypie się jak "domek z kart". Początki są trudne ale w pewnym momencie następuje punkt przegięcia i kasa leje się strumieniami.
Bo zakładam że podstawy ogarniasz, typu przemysł z dala od ludzi (bo zanieczyszczenie), gęsty handel również (bo hałas), zawsze nadwyżka stref mieszkalnych nad innymi (bezrobocie na poziomie min 4% jest wskazane). Czyli domy budujemy nawet jak chcą "mało", a resztę dopiero jak słupki są na górze (lub prawie na górze).

post wyedytowany przez iydem 2021-02-25 13:39:02
25.02.2021 23:51
4.8
kaagular
79
Generał

CS jest wciągający. Tutaj nie ma dyskusji, budujemy z wielką przyjemnością. Głównym problem to to, że po ogarnięciu kilku mechanizmów to jest samograj. Zarabiamy jakieś miliony w sumie ciężko powiedzieć czemu. Nie wiem czy bankructwo jest w ogóle możliwe w tej grze, chyba nie. Budowanie odpowiednich dzielnic (jest wskaźnik) oraz reagowanie na znaczniki na budynkach i tyle. Nic więcej gra od nas nie wymaga. Pozostaje tylko przyjemność z samego rozbudowywania miasta.
Najgorzej wykonanym elementem jest ruch uliczny. Mieszkańcy naszego wirtualnego miasta to banda debili jadąca zawsze najkrótszą drogą zamiast najszybszą. Zawsze jak idioci wybiorą ciasną osiedlową uliczkę zamiast szerokiej ulicy obok. No ale są na to patenty, które można odkryć samemu lub poczytać w necie. Są też mody, które próbują to korektować.
No i każdy kto w to grał, że najlepszym remedium na korki uliczne jest... brak ulic ;) No bo system jest idiotyczny i mieszkaniec jeśli nie będzie miał drogi to wybierze metro (którym łączymy "dzielnice"). Mieszkaniec nie narzeka, że ma samochód i by chciał nim gdzieś pojechać, a nie ma gdzie.
Imo SC najlepsze. Ma swoje problemy ale te są niczym przy problemach Anno (obrzydliwa powtarzalność procesów). Sentymentalnie na drugim dałbym Settlers2.

24.02.2021 16:33
5
odpowiedz
1 odpowiedź
andrew684
25
Chorąży

Takie badziewne gierki w tym zestawieniu , a Kingdoms & Castles nie łaska, dużo lepsze od śmiesznego tropico , czy innych badziewiaków

24.02.2021 16:36
Domin922
5.1
1
Domin922
60
Generał

Nie jestem fanem city builderów ale Kingdoms and Castles naprawdę mi się spodobało. Ta gierka ma coś w sobie.

24.02.2021 16:35
6
odpowiedz
pipidupka
68
Pretorianin

Skylines powinno być zdecydowanie nr 1. To co można zrobić w tej grze deklasuje praktycznie wszystko inne. A z modami to już w ogóle... Anno 1800 jest co najwyżej średnie.

24.02.2021 17:03
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
Jaya
62
Generał

Z typowych City buildierów - 1.Skylines. Jeśli rozszerzymy trochę kategorie to szczerze .... Nr 1fun i godziny są do zrobienia Minecrafcie modami. A jak ktoś chce ekonomię, mody, RPG, teambased, tower defense, kto wie co jeszcze to RimWorld (tyle, że nie połazisz w 3D). Anno, banished, frostpunk, tropico itp może brakuje im trochę z kategorii Open Worldów, czy 4x, albo może fabuła psuje zabawę. Valheim by tu się wpasował jakby miał AI/villagerów (a może nie wiem, że ma).

post wyedytowany przez Jaya 2021-02-24 17:05:03
24.02.2021 17:32
7.1
3
DM6
23
Pretorianin

A ja zapytam na początek... wiesz wgl. czym jest "city buildier"?

Bo podajesz tak oderwane przykłady, że to wgl się nie trzyma kupy...

24.02.2021 17:48
AUTO6
7.2
2
AUTO6
89
Generał

No właśnie - to, że w grze można budować nie oznacza, że gra jest city builderem. Skoro wstawiasz Valheim to równie dobrze na tej zasadzie można by dodać Minecrafta. To już prędzej Factorio się łapie mimo, że nie buduje się miasta, a fabrykę.

25.02.2021 14:41
PPK
7.3
PPK
21
Pretorianin

A towarzysz Jaya wie chociaż co to są te "City Bulidery"?

26.02.2021 09:59
7.4
Jaya
62
Generał

PPK AUTO6 Czytajta ze zrozumieniem: "Jeśli rozszerzymy trochę kategorie" albo "Z typowych City buildierów". I tyle było w kategorii city buildierów co o Skylines. Jak ktoś szuka innych polecanych to rozszerzyłbym kryteria (kategorie) Dodając jeszcze, generalnie city buildiery są dla mnie nudne, stąd ten zabieg. Valheima nie zaliczyłem nawet do swoich kategorii jakby też doczytać. Nie ma AI villagerów. Jest cała masa modów do minecrafta gdzie stawiasz całe budynki, masz ekonomię, wydobycie resourców czy budujeszcz z templatek. To, że coś nie jest z widokiem top down to nie znaczy, że nie jest city buildierem.

post wyedytowany przez Jaya 2021-02-26 10:05:39
26.02.2021 10:37
7.5
Jaya
62
Generał

Dla jasności jeśli jeszcze się ktoś nie doczyta 1. Skylines i dalej rankingu nie ma, nie warto. Dalej mogą być jeśli wrzuci się do jednego worka surwiwale z budowaniem miasta, czy może base building. Do części niezbędne są mody żeby jak do minecrafta i w przyszłości myślę wrzucą kiedyś odpowiednie mody do Valheima. Jakby wrzucić te surwiwale czy rimworld to Skylines jest na końcu :). Na mniejszą skalę byłby Fallout 4 jeszcze.

24.02.2021 17:09
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
tbg
30
Legionista

A o workers and resources the soviet republic to się zapomniało, co? Tudzież Ostriv?

24.02.2021 17:48
AUTO6
8.1
AUTO6
89
Generał

W&R - dobra gierka, polecam

25.02.2021 14:40
PPK
8.2
PPK
21
Pretorianin

Spokojnie towarzyszu. Jakby mieli dać S&R, to potem musieliby zrobić ze trzydzieści pustych numerków.

24.02.2021 17:19
mblade
😱
9
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
mblade
149
Konsul

THE SETTLERS W SKRÓCIE Producent: Haemimont Games Wydawca: Paradox Interactive Platformy: PC, PS4, XOne Premiera: 1993–2021

Chyba trafiłem do alternatywnego universum, bo z tego co kojarzę to wydawcą serii The Settlers jest Ubisoft, a producentem BlueByte

24.02.2021 22:26
9.1
1
siera97
53
Senator

Paradox zrobił tyle gier osadzonych w historii, że opanował zdolności wpływania na nią. To dobre wieści dla Imperium Ulm.

25.02.2021 05:57
Kompo
9.2
Kompo
208
Legend

I jeszcze te konsole jako platformy...

Czy ktoś zamierza to poprawić?

25.02.2021 07:38
9.3
siera97
53
Senator

Ciekawe jak ten błąd w ogóle się pojawił? Wzięli deva od Tropico, ok. Potem Wydawca od CS, jeszcze zrozumiem. Ale konsole? Przecież wystarczyłoby skopiować z własnej encyklopedii.

24.02.2021 17:21
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ariowit
35
Centurion

Cities Skylines z dodatkami wymiata wszystko z tej listy. O modach nie wspomnę.
Na drugim miejscu widzę Factorio i Banished
Trzeci Rim World
Od serii Tropico się odbiłem, Frost Punk nic szczególnego. Serię Anno grałem 1404, 1603 i 2070 i kolejnego odgrzewanego kotleta nie chciałem.

24.02.2021 17:28
10.1
1
DM6
23
Pretorianin

W Factorio mam nabite ponad 300h ale city builderem bym tego nie nazwał.
Dla tej gry nie widzę miejsca w tym konkretnym zestawieniu.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że Factorio to twór wybitny, ale jednak nie ta kategoria.

24.02.2021 18:12
10.2
Ariowit
35
Centurion

DM6 - W city builderach brakuje mi takiego czegość jak ma Factorio. Celu. Factorio też jest builderem, masz zbudować miasto przemysłowe z jednym mieszkańcem. I tyle, albo aż tyle. Byle cel osiągnąć.

25.02.2021 13:46
iydem
10.3
1
iydem
72
Centurion

Ariowit
Seria Anno to takie właśnie city buildery z celem. O ile oczywiście nie grasz gry swobodnej.
Nawet łańcuchy produkcyjne mając coś z Factorio, też musisz dbać o przepustowość i skalowalność, każdy wyprodukowany surowiec/produkt musi być fizycznie przetransporotowany do magazynu lub do dalszej obróbki.

post wyedytowany przez iydem 2021-02-25 13:49:30
24.02.2021 17:25
11
1
odpowiedz
DM6
23
Pretorianin

Widząc sam tytuł postanowiłem wejść w artykuł by potwierdzić, że Cities Skylines jest na pierwszym miejscu a tu takie zdziwienie.
Co do reszty listy nie mam zastrzeżeń ale Anno nad CS?!?!?!

Przecież serii Anno bliżej do strategii ekonomicznej niż do city builderów. Cities Skylines jest swoistym wyznacznikiem tego gatunku i aż dziw bierze, że tak wygląda to zestawienie.

24.02.2021 17:46
12
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
katai-iwa
50
Senator

Daliście w rankingu serię SimCity, czy Settlers, a w przypadku Anno tylko najnowszą część wymieniliście, dla mnie bez sensu.
Seria Anno też powinna być wymieniona jako jedno, a osobiście, zgadzam sie, że ta seria jest na pierwszym miejscu.

25.02.2021 02:30
😂
12.1
MaikuInTheGame
41
Centurion

Wystarczyło by przeczytać pierwsze zdanie na stronie z Anno, no ale po co czytać treść jak są tytuły?

25.02.2021 07:34
12.2
1
siera97
53
Senator

Nie dziwię mu się, bo nagłówek wprowadza w błąd. Poza tym, jeśli ktoś zna tytuł, to czytanie opisu pod nim mija się z celem, nie ma tam nic ciekawego, tylko bardzo ogólny opis gry.

25.02.2021 09:59
12.3
1
katai-iwa
50
Senator

MaikuInTheGame
w tytule dali tylko najnowszą część, a w opisie mówią o serii, żeby potem tylko o najnowszej opowiedzieć. Dalej uważam brak konsekwencji w tym artykule. Mogli w tytule dać seria Anno i nie byłoby problemu.

25.02.2021 14:38
PPK
12.4
PPK
21
Pretorianin

Bo jakby dali całą serie, to by była na 10 miejscu.

24.02.2021 18:32
13
odpowiedz
gskgrek
26
Centurion

Anno 1800 dyskwalifikuje brak aktywnej pauzy :(

24.02.2021 19:38
Glazer
14
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Glazer
58
Dux Limitis

Anno wyżej niż Cities: Skylines jako city builder???? Żart.

24.02.2021 23:08
14.1
xan11pl
81
Generał

Skylines bez modów jest co najwyżej średnią grą. Dopiero mody uwalniają moc tej gry, dają potężne narzędzie do nawet odwzorowywania prawdziwych miast. Także nie rozumiem twojej frustracji.

25.02.2021 07:32
14.2
siera97
53
Senator

Anno jest najpierw grą ekonomiczną, a dopiero potem City Builderem. Nawet gołe CS wypada lepiej pod tym względem, tak jak ANNO lepiej wypada pod względem ekonomicznym. Modowalność jest również częścią ogólnej jakości gry, wszak nic nie kosztuje.

25.02.2021 08:30
elathir
14.3
elathir
103
Czymże jest nuda?

Dla mnie jednak CS nawet bez modów będzie lepszym city builderem, choć serię anno tez naprawdę lubię. W Anno tak naprawdę sama budowa miasta jest dość prosta, ot tyle by domki mieszkańców były w sztywnym zasięgu budynków publicznych. Nie ma kwestii przepustowości ruchu, zmiennych zasięgów, pojemności budynków, transportu publicznego itd.

25.02.2021 09:09
14.4
1
Absolem
131
Generał

Prawdopodobnie przez to, że jednak w Anno masz jakiś poziom trudności i dużo zarządzania i ekonomii. Cities: Skylines to tak naprawdę piaskownica bez wyzwań. Jedyną trudność w tej grze sprawiają wieczne korki, które nawet nie są wynikiem elementu zarządzania grą, tylko źle zrobionym AI pojazdów.

25.02.2021 14:37
PPK
14.5
PPK
21
Pretorianin

xan11pl Pograj sobie trochę dłużej w CS i zrozumiesz, że głupoty piszesz.

25.02.2021 19:16
14.6
xan11pl
81
Generał

PPK Przegranych mam 100 godzin, może nie jakoś specjalnie dużo, ale też nie na tyle mało, bym nie mógł z całą stanowczością stwierdzić, że ta gra bez modów to jest 10% możliwości tego co można osiągnąć z modyfikacjami. Już samo to, że bez moda Move It i drugiego Road Anarchy nie da się kompletnie żadnego ciekawego miasta stworzyć bo drogi nie chcą się łączyć przy zbyt dużych kątach, na co pozwalają owe mody.

25.02.2021 00:01
Persecuted
15
1
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

A moim ulubionym city builderem jest bardzo niedoceniony Anno 2205. W końcu nie ma to jak zostać CEO kosmicznej korporacji :).

post wyedytowany przez Persecuted 2021-02-25 00:02:56
25.02.2021 07:37
17
odpowiedz
zanonimizowany622647
142
Legend

Nie lubię tego gatunku gier :) Są wyjątki: Cezar, Zeus, itp. Ogólnie starożytność. Miasta współczesne, np. w Simcity, cholernie mnie nudzą.

25.02.2021 09:56
luckymike11
18
1
odpowiedz
luckymike11
66
Pretorianin

Świetne zestawienie. Co do miejsc nie będę się odnosił bo to każdego subiektywna ocena ale w moim sercu zawsze będzie gościła seria Anno w którą gram i pewnie jeszcze nie raz zagram. Teraz bardzo podobają mi się gry Paradoxu, Surviving Mars uważam za świetną grę, Age of Wonders też super i ostrze sobie ząbki na Prison Architect ale to może kiedyś.
W moich oczach pare lat temu mocno zyskała CIVka którą uważam za coś wyjątkowego.
Oczywiście idąc dalej może wspomnieć jeszcze o wielkich strategiach Paradoxu ale do tych na razie jeszcze nie dotarłem. Więc droga redakcjo: proszę o kolejne zestawienie gier, tym razem 4X. Pozdrawiam :-)

25.02.2021 11:50
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
chyba_ty
13
Legionista

Cities: Skylines
350 godz. łącznie

Anno 1800
20 godz. łącznie

Z całym szacunkiem dla Anno, które może i śliczniejsze ale mnie tak nie wciągnęło jak zabawa w optymalizację w C.S

25.02.2021 14:24
RaDeK002
19.1
RaDeK002
76
Legatus

Po 20h w Anno to pewnie nie liznąłeś nawet połowy możliwości tej gry, później wchodzi do gry jeszcze elektryczność i nowe potrzeby mieszkańców przez co trzeba przebudowywać miasto, Anno mnie własnie tym zachwyciło, że cały czas coś nowego się odkrywa.

25.02.2021 19:01
Lukdirt
19.2
Lukdirt
132
Senator

Ja mam w Cities: Skylines 363 godziny, natomiast w Anno 1800 - 52 godziny.
Niestety w tej drugiej grze nigdy nie udało mi się rozwinąć miasta wyżej niż poziom Rzemieślników. Jest to dla mnie niewykonalne. Zawsze kilku obywateli brakuje mi do ulepszenia budynków, pomimo tego że spełniam każde ich zachcianki.

25.02.2021 13:29
Damarok
20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Damarok
40
Centurion

Arash i tak wiemy, ze sam wszystko wybrales, albo przekonales reszte za pomoca sily perswazji (ak47) do podjecia "dobrej" decyzji.

25.02.2021 14:36
PPK
20.1
PPK
21
Pretorianin

A skąd wiesz, że nie AKMS?

25.02.2021 15:06
👍
21
odpowiedz
InglorionTheGreat
18
Legionista

Jeśli chodzi o Anno, to dla mnie 1400 wypadło najlepiej. Jakoś lubię tamten klimat najbardziej.

25.02.2021 15:11
dolek_17
😎
22
odpowiedz
dolek_17
131
pawian_akrobata

Grałem we wszystko z tej listy i mógłbym dopisać jeszcze kilka tytułów których mi tu zabrakło :D

25.02.2021 18:24
23
odpowiedz
Hugues de Payens
15
Legionista

Na ten moment Cities Skylines number 1 i nawet nie ma co z dealować.

25.02.2021 18:53
Gregov
24
odpowiedz
Gregov
231
Arcane Archer

[Maruda Mode ON]
Czy nie można pisać artykułów nie umieszczając ich na 10 slajdach/stronach? Rozumiem, że jest to robione celowo ze względu na klikalność i wyświetlanie reklam co się przekłada na zysk ekonomiczny bo wiadomo, że potencjalny czytelnik jak będzie chciał się dowiedzieć co jest na którym miejscu musi klikać każdy slajd.
[Maruda OFF]
Wiadomo, że ocena jest subiektywna i wyłaniana z zamkniętego grona dlatego pewnie się pojawiło zdziwienie czytelników, że jest tak nie inaczej. Co do pierwszego miejsca to mam sugestię aby jak w poprzednich tytułach też napisać "Seria Anno", wtedy nawet i ja się zgodzę co do uznania serii jako pierwsze miejsce.

25.02.2021 19:06
Lukdirt
25
odpowiedz
Lukdirt
132
Senator

Nie wiem jak niektórzy gracze w Anno 1800 awansują swoich mieszkańców na poziom Inżynierów, a nawet Inwestorów. Dla mnie jest to niewykonalne. Udało mi się dwa razy dojść do Rzemieślników i na tym koniec. Niby spełniam każde zachcianki obywateli, a jednak zawsze brakuje mi kilku mieszkańców żeby ulepszyć budynki na wyższy poziom.

25.02.2021 23:56
26
odpowiedz
zanonimizowany1291595
39
Legend
Image

Ile ten babol będzie jeszcze wisiał? To taki trochę wstyd i siara.

26.02.2021 10:25
Kagrunmez
27
odpowiedz
Kagrunmez
11
Pretorianin

Myślałem, że Frostpunk będzie wyżej

26.02.2021 11:07
p4go
😉
28
odpowiedz
p4go
159
Almost human

Redakcja mówi, redakcja radzi, redakcja nigdy Cię nie zdradzi!

26.02.2021 15:47
KamilB.
29
odpowiedz
KamilB.
61
Generał

Anno1800 jest za darmo w ten weekend, w Uplay do sprawdzenia jak by ktoś reflektował.

27.02.2021 15:26
30
odpowiedz
Colidace
67
Pretorianin

Należałoby przypomnieć że wszystkie oryginalne części The Settlers (I, II, II i IV) są w sklepie Ubisoft jako lekko unowocześnione, działają pod Windows 10 bez DOSbox/Daumbox, mają tryb sieciowy (pvp/coop) i działają w wyższych roździelczościach. Można tam kupić każdą część osobno lub cały pakiet (History Collection). Osobiście polecam część IV.

02.03.2021 10:08
👍
31
odpowiedz
parapsychopatolog
35
Centurion

Dodałbym lub zachęcam do sprawdzenia genialne Workers & Resources: Soviet Republic

06.03.2021 12:51
32
odpowiedz
Jango Kane
66
Konsul

Pykne czasami w nowe Anno i wprawdzie są ładne i relaksujące, ale po kilkudziesięciu godzinach gra robi się nudna. Najlepszym builderem było jest i będzie Settlers 2!!! ;-)

12.03.2021 06:15
Alex81
33
odpowiedz
Alex81
8
Chorąży

Co tu robi Prison Architect? To nie jest city builder a raczej tycoon. Cieszy mnie zwycięstwo serii Anno.

Publicystyka Najlepsze gry o budowaniu miast - redakcyjne top 10 city builderów