The Medium ma problemy z optymalizacją - RTX 3080 za słaby na Full HD
Zwalona optymalizacja to był pewniak, ale że skopali to tak, że w FHD nawet RTX 3080 nie wyrabia to już chyba jakieś osiągnięcie.
Zwalona optymalizacja to był pewniak, ale że skopali to tak, że w FHD nawet RTX 3080 nie wyrabia to już chyba jakieś osiągnięcie.
Zapomniałeś też dodać, że okłamali nas hasło "złoty status" i niegrywalna wersja PS4 w dniu premiery, a nie tylko ogromne bugów.
Spartolona optymalka,jakby chcieli to i na konsolach 8 gen.by to poszło,far cry 6,dl 2 i re village pójdzie a tu wymówki,że ssd itd.
Tak, ludzie specjalnie dla tej gry kupią RTXa 3090, żeby zagrać w 1080p/60fps.
nie lepiej pobrać najpierw najnowsze sterowniki ? ale rozumiem Entelarmer, plotki i ploteczki dobrze się sprzedają w newsach :)
Głupi albo takiego udajesz? Ten gościu to jakaś maskota GOLa? Taki troll firmowy?
Anyway...
Była gra testowana na sterownikach GAME READY dla Medium czyli najnowsze, kilkanaście innych portali też potwierdza słowa DSOG.
Przyrost w driverach zobaczysz ale u AMD, gdzie zresztą zawsze oni podają wartości, nie są duże ale lepsze 6% albo 12% niż 0 i się sprawdzają.
Stery od NV od roku to dramat.
Nickim4ru - przestań się kompromitować gry to kombinacja GPU i CPU a docisk jest na jednostce procesorowej w związku z powyższym to że gra ma podobną wydajność na 2070 i 3080 to jest tylko i wyłącznie błąd sterownika aby wykorzystać architekturę danej karty.
Specjalnie dla ciebie poniżej masz natywne maksymalne ustawienia na RTX ultra z podziałem na kart bez RTX dodatku gra zasuwa jak rakieta w sumie na każdej karcie wydanej w ostatnich dwóch latach w tej rozdzielczości.
Jak widzisz jedyna karta bez DLSS to 6900XT która UWAGA jest mocniejsza od RTXA 3090 za 8 tysięcy złotych.
Napewno nie można tego nazwać natywnymi ustawieniami RTX bo nie są natywne, rozdzielczość to uscalowane 720P.
Ty Alex chyba naprawdę masz dziurę w głowie.
BIGPSFANBOY - wybierz się do okulisty albo tak jak piszesz rozpęd i dzwon - RTX Ultra (co znaczy bez DLSS) obok jest test z DLSS. I nie kolego 3070 / 3080 i tym bardziej 3090 daleko zostawiają w tyle 6900 XT. Naprawdę trzeba mieć chyba małe IQ aby nie domyślić się że w teście RTX z DLSS nie dodano by karty AMD która DLSS nie obsługuje. Wyniki masz w poście 6.3 czyli dwa posty powyżej. Co oczywiście nie zmienia faktu że gra bez RTX śmiga na złomach. Nvidia jak zawsze zostawia w tyle karty AMD, nic się tutaj od lat nie zmieniło :)
Jak stery nie pomogą to do BMW z tym kapciem
ale mówili przecież, że to jest next gen game, trzeba poczekać na następną generację, bo jak by robili na obecną to może by jakoś to działało
3080 tylko do Medium.
Badum tssss... (wiem to było kiepskie).
Niestety, tak się dzieję, gdy średniej wielkości studio developerskie specjalizujące się w walking symulatorach rzuca się z motyką na (next-genowe) słońce.
Szykuje się gra z najlepszą grafiką na świecie.
Zamiast zmieniać grafikę to będziemy zmieniać monitory ale schodzić poniżej 1080p.
<spocony patrzy na swoją GTX 1060>
Nigdy nie zrozumiem tego że producenci gdy widzą problem nie kupią silnika od kogoś innego.
Np Cigames wykorzystali CryEngine. Nie wiem jak teraz.
Po co drugi raz forsować drzwi jak można silnik modyfikować a skupić się bardziej na grze.
Domyślam się że dochodza nie znane mi czynniki i koło się zamyka
Eee to co to ma być, jakiś żart? Gra wcale nie powala grafiką, a wymagania to jakieś nieporozumienie.
A to kładę laskę, najwyżej ogram na konsoli czy po jakimś grubym apgrejdzie. To po to było to pierdololo o robieniu gry na next-geny.
Hahaha... tak jak mówiłem. Gra z taką grafą powinna iść w 60 fps na ultra na GTX 1060, a tutaj prawie 200% mocniejsza 3080 rady nie daje. Twórcy osiągnęli mistrzostwo niekompetencji optymalizacyjnej.
Prawda. To jakaś masakra...
optymalizacja gorsza niż w Armie 3. Nigdy nie sądziłem że powstanie gra o gorszej optymalizacji
Przecież mówiłem że tak będzie, Blair Witch już działał tragicznie słabo a tutaj przecież mogło być tyko gorzej.
Tru Gejmers już wydali wyrok. Co tam, że nikt nie grał, nie sprawdził na swoim sprzęcie, nie pobrał sterowników, nie ogarnął burdelu na kompie itd... Takie clickbaitowe tytuły też pozytywnie nie nastrajają. Przekonamy się jutro, jest w Game Passie, więc przynajmniej nie będzie płaczu, że ktoś "przepłacił"... Ew. będzie płacz innego rodzaju: "gra mi nie poszła, oddajcie mi za energię elektryczną", albo: "mój nowoczesny 1050Ti spłonął, więc gra NA PEWNO jest słaba"... W du*ach od dobrobytu się poprzewracało, ot co.
Gra z taką grafika i gameplayem powinna śmigać w FHD i 60 klatkach na GTXie 1060.
Ta gra chyba kopie krypto w tle, że ma takie wymagania
Ta gra jest totalnie statyczna, efektow czasteczkowych, fizyki, tyle co kot napłakał. RTX w takich warunkach moze byc w 90% zastąpiony wypalonymi teksturami, co wplywa pozytywbie na wydajnosc. Buty nie spadly, nawet motion blura nie zrobili w scenie jazdy na motocyklu, strasznie bije to po oczach. Jutro sobie sprawdze.
lutz - to jest test wydajności dla GPU czyli szuka się miejsc gdzie jest największy docisk dla GPU w reprezentatywnej grze śmiało możesz dodać + 20% / poza tym to są ustawienia MAKSYMALNE !
Ludzie się podniecają tym słowem maksymalne :) a pomiędzy jest jeszcze wiele ustawień od low po medium i high.
Co za czasy że kupujesz najnowsza topowa kartę graficzne żeby w kilkuletnie gry grać na max detalach ze stabilnym fps bo nowe nie chcą...
bartii93 - kolejny, nie wprowadzaj w błąd masz dokładnie pokazane wykresy z RTX i bez, bez RTX gra działa właściwie bardzo dobrze na każdej karcie wydanej na przestrzeni ostatnich 2 lat nie mówiąc już o kartach pokroju 1080TI czy 2070. RTX dociska karty jak w każdej grze ale z DLSS jesteś w stanie spokojnie grać nawet w 4K. Pamiętaj że pokazane testy są reprezentatywne dla miejsc testowych a robi się to w miejscach gdzie jest największy docisk dla GPU w grze średnia wydajność będzie większa. Osobną kwestią jest też to że testy robi się na kartach def, w przypadku ostatnich kart 95% modeli na rynku to karty w wersjach OC więc spokojnie możesz dodać jeszcze 3-5% do wyniku z testu. W przypadku rozdzielczości 1080p GPU dostaje BN od CPU co widać na spłaszczeniu wykresu. Wszystkie wyniki masz powyżej poza tym są to wyniki z MAKSYMALNYCH ustawień a pomiędzy jest wiele innych. Mam nadzieje że dożyję czasów w których będzie autocheck systemu bez ustawień wtedy nie będzie takich pctowych dramatów / źle zoptymalizowana gra RDR2 wszystko w prawo SMAAx8 :)
Still, gra nie jest jakoś super ładna, żeby działała jak CP, czy gorzej od BF5
Ale rozumiesz, ze to jest pusty docisk? RT ma sens w przypadku dynamicznego oswietlenia kiedy cos dzieje sie na ekranie, a tutaj jedyne co robi roznice to praktycznie wylacznie plaskie odbicia, ktore spokojnie da sie zasymulowac bez RT? Masz praktycznie stille z ruchomym aktorem.
Spojrz na postac ktora chodzi i jej interakcje z podloga, widzisz tam jakis slad AOcc/GI?
No wlasnie i to jest wlasnie caly raytracing w Medium.
Jak juz wczesniej napisalem nie mieli nawet jaj zeby sprobowac tak bazowego efektu jak Motion Blur bo zarzneliby kazda karte. To tylko swiadczy o tym jak slabo jest z optymalizacja.
Cos tam pogledzisz i bedzie tak jak z Cyberpunkiem po tygodniu po drugiej stronie barykady bedziesz napieprzac Bloobera ze dali ciala.
Produkcja wykorzystuje ciekawą mechanikę przenoszenia się pomiędzy dwoma światami – dzięki swoim nadnaturalnym umiejętnościom Marianne potrafi dostrzegać świat duchów i wpływać na niego
The Medium uruchomił dosłownie DWIE gry w jednym ekranie, że ma takie wymaganie sprzętowe? To tak jakby uruchomić Observer i Blair Witch naraz na jednym komputerze. Czy co?
Jeszcze raz się dziwię, że Medium ma taką grafika sprzed laty, a takie wymaganie sprzętowe. Aż tak chcą podbić nowy rekord "skopany optymalizacja"?
dokładnie jest tak jak powiedziałeś cena jest renderowana jednocześnie i dokładnie zmienne są jednoczesne to nie jest prosty split screen, DF dobrze to przedstawiło poza tym elementy ucieczki gdzie przenikają się dwa światy do mistrzostwo gamedevu (na ten moment)
Nie kumam jaka komplikacja, jeden silnik gry i zwykly split screen. Czym to sie rózni od gierek w ktorych jest zwykly split screen gdzie trzeba odwzorowac 2 rozne lokacje?
Na komputerze z RTX 2070 Super serwis PC Gamer był w stanie osiągnąć „40-60 FPS” w 1440p z wysokimi ustawieniami, ray tracingiem i DLSS, co jest wynikiem zbliżonym do wydajności RTX 3080 odnotowanej przez DSoG.
I na tym powinniśmy zamknąć temat.
Na nowych konsolach za to jest blokada 30 fps, także jak widać ogólnie się nie popisali i widać to na każdym sprzęcie.
Sobie wlasnie ogladam na GameGPU porownania low i high, i wyglada na to, ze bloober pojechal po najmniejszej linii oporu, (co wyjasnialoby ich tlumaczenie o tym ze nie ma sensu robic na stare konsole) i kompletnie olal przygotowanie statycznego oswietlenia / cieniowania, prawie wszystko zrzucajac na RT.
Polecam zobaczyc i porownac Low i High w Medium i Hitmanie,
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/the-medium-test-gpu-cpu
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/hitman-3-obzor-i-sravnenie-graficheskikh-nastroek
Nie wiem co o tym myslec, troche granda, chociaz niedlugo wszyscy beda tak robic.
Czekam na Control Ultimate Edition, juz zwykla wersja wygladala calkiem dobrze, ciekawe jaki narzut zrobi RT i czy podniesie jakosc grafiki.
Dobrze, że mam w Gamepassie za 4 zł, bo jak miałbym wydać pełną kwotę na grę to od razu zwrot. Niech oni wezmą lekcje od Capcomu jak optymalizować gry. RE 2,3 remake RTX 3080 4k ultra detale 90-100 klatek.
Szczerze nie wiem czemu tak jest ze na RTX 3080 w Full Hd przy ustawieniach wysokich sa az tak słabe wyniki. Ja kupilem wczoraj xbox game pass i tam byla ta gra i na ultra ustawieniach w full hd z ryzen 5 2600x i rx 570 8gb osiągam 24-45 fps
GOL chyba nie grał w to na RTX bo na 2070s FHD wszystko na ULTRA i mam ponad 60 fps...