The Medium - zobacz 18 minut początku gry
A to youtuberzy nie mogą nagrywać już tej gry? bo gdzieś widziałem jak jakiś chlop 30 min odcinek wstawił z tej gry
Niestety ale to silent hilowe zmienianie kamery co pomieszczenie to juz w latach 90 bylo denerwujace.
ale wtedy było na to dobre wytłumaczenie - maszyny nie radziły sobie z renderowaniem wnętrzy w czasie rzeczywistym a teraz to faktycznie tylko denerwująca właściwość gry która ma grać na nutkach nostalgii
Wydaje mi się, że największe ssanie na tę grę będą mieli fanboje starych residentów evil. Chodzi mi o tą kamerę...
Ja się wstrzymuję z zakupem. Wolę obadać teren po premierze zanim zakupię i obejrzeć kilka let's playów itd.
Ale ta kamera to raczej będzie mnie irytować...
I to ma być next genowa grafika? xDDDDDDDDD
Modele postaci, mimika to dramat, już na Playstation 3 lepiej wyglądały...
Dodatkowo trzeba będzie mieć co najmniej RTX 2060 by pograć płynnie w 1080p... kpina.
Tam w tej grze żuk na podwórku stoi a w wymaganiach chcą RTX 3080...
Po co mówili w wywiadzie o next genowej grafice, to nikt by się nie śmiał.
W idealnym świecie gra z taką grafą to na mojej GTX 1060 by poszła w 60-80 fps na ultra. No ale... żyjemy w czasach gdzie grafika prawie stoi w miejscu a wymagania znacznie rosną. W takim Layers of Fear z 2016 roku (tego samego studia) który wygląda tylko trochę gorzej niż The Medium miałem 100-120 fps na ultra.
Ktoś tutaj nie potrafi czytać. W wywiadach twórcy wyraźnie mówili, że wymagania tej gry nie wynikają z next genowej grafiki bo takiej ta gra nie ma, jest ładna ale nie olśniewająca. Wymagania wynikają z renderowania dwóch światów w jednym momencie na czym ma opierać się mechanika tej gry.
Nadal nie kupuję tego, by renderowanie dwóch wersji jednego pomieszczenia, miało tak podbijać wymagania graficzne. Od lat wychodzą gry z dużym otwartym światem, które cały czas renderują więcej obiektów w wyższej jakości i jakoś nie wymagają nie wiadomo czego.
Gra pewnie pójdzie i będzie działać dobrze na padakach... znów wszyscy nagle zaczęli podawać wymagania z kosmosu po kompromitacji cyberpunka i jego 1060 na ultra.
Nadal nie kupuję tego, by renderowanie dwóch wersji jednego pomieszczenia, miało tak podbijać wymagania graficzne.
Dishonored 2 miał jeden, jakiś godzinny etap, gdzie też renderował dwa światy na raz. Wydajność też tam ostro spadała, ale tam nie widzieliśmy obu światów naraz (co najwyżej malutki ułamek poprzez pewien przedmiot, który też pozwalał przełączać się pomiędzy nimi w każdej chwili). Więc tak, renderowanie teoretycznie dwóch gier naraz jest wymagające.
(Warto też wspomnieć o split-screenie, bo widziałem, że ktoś o nim kiedyś wspominał, a więc różnica jest taka, że split-screen niby wyświetla kilka ekranów naraz, ale to przecież dokładnie ten sam świat, który jest wyrenderowany i wczytany do pamięci u każdego gracza - nie dwa oddzielne).
Tylko że Dishonored, miało większe miejscówki, po których mogliśmy się szybko poruszać, i oglądać je pod każdym kątem. Więc to że mogliśmy oglądać jakiś tam mały wycinek, nie zmieniał tego, że trzeba było wyrenderować sporą jego cześć, na wypadek gdyby gracz się przeniósł w trochę inne miejsce i spojrzał na coś pod innym kątem.
Taka kamera jak w Medium powinna znacznie ułatwiać renderowanie, bo twórcy wiedzą co gracz może zauważyć w danym momencie, a sama postać nie przemieszcza się z zatrważającą prędkością. Że już nie wspomnę o tym, że Dishonored, to raczej zarzynał wtedy karty pokroju 1070 na najwyższych ustawieniach, a nie karty z serii 3XXX które są sporo silniejsze. Przy tym wszystkim poziom detali obu gier jest raczej podobny.
Nawet fajnie to się szykuje tyle że nie lubię takiego prowadzenia kamery, animacje też pozostawiają trochę do życzenia. Jest w gamepassie to sobie spróbuję, ale normalnie bym chyba tego nie kupił.
Przepraszam, i to coś ma w wymaganych RTX2060 super dla ustawień wysokich? Czy kogoś z deczka nie pogięło? Gra cierpi strasznie na syndrom "super koncept art, słaba realizacja".
Takvto jest jak terminy gonia, a budzet i umiejetnosci grafikow nie sa z gumy
Rasiak prosil, zeby mu oddac drewno, bo potrzebuje na zime xD
Szczerze animacje są tragiczne, model chodzenia drętwy jak w grze sprzed 15 lat, a stopy na podłodze stawia jakby w powietrzu.
Plusem ze otoczenie wyglada całkiem całkiem, praca kamery spoko :) miejmy nadzieje za fabularnie będzie sztos bo inaczej klapa na całej linii będzie.
Grafika bardzo ładna ale kamera tragedia. 3 minuty wytrzymałem i mnie głowa zaczęła boleć, zmiana perspektywy kamery co 5 sekund? Serio? Kto na to wpadł?
Ta gra jest robiona dla fanów pierwszych trzech części silent hill i gra reklamowana jest jako duchowy spadkobierca tej gry, stąd taka kamera.
Spokojnie by działało na Xbox one x. I jeszcze brak dubbingu. Oj m$ nic się nie starasz żeby zadowolić graczy.
Widać że chyba nikt z was nie oglądał naszych polskich youtuberów którzy już tytuł wstępnie ograli, chociażby Kaftann.. grafika jest mega piękna, wykonanie, dźwięki i muzyka majstersztyk! Przede wszystkim klimat i o to tutaj w tej grze chodzi + fabuła! Już mam pobrane wstępnie na Xbox Game Pass i czekam do czwartku :D Jak zwykle tutaj za dużo niedzielnych graczy i nastolatków którzy nie pamiętają czasów Silenta itp...
A wracając jeszcze do grafiki to chyba ktoś w komentarzach tutaj zapomniał jakie ta gra ma wymagania żeby ją odpalić na Ultra :P Końcówka tych pierwszych 18 minut kiedy wchodzi tutył gry i jazda na motorze do ośrodka po prostu miazda!
Widać że chyba nikt z was nie oglądał naszych polskich youtuberów którzy już tytuł wstępnie ograli, chociażby Kaftann..
Jak zwykle tutaj za dużo niedzielnych graczy i nastolatków którzy nie pamiętają czasów Silenta itp...
Jedno się wyklucza z drugim, gdyby tutaj było za dużo niedziennych graczy i nastolatków to by oglądali właśnie tych twoich polskich youtuberów.
kęsik - ale właśnie nie oglądają bo wbrew pozorom ludzie mało grami się interesują! Interesują się ale samym graniem, a nie grami i rynkiem gier :)
Po pierwsze to czego się spodziewaliście po tej grze skoro od początku wiadomo, że wychodzi spod szyldu M$ więc zbyt dobre, a tym bardziej ładne nie będzie. Po drugie to oczywiście nie można było się spodziewać polskiego dubbingu (bo niektórzy się dziwili), ale patrząc na to to cieszę się, że nie będzie tego po polsku.
Stary co ty gadasz za głupoty....! Grę zrobiła Polska świetna i hitowa firma jaką jest Bloober Team (Observer - światowy hit, podobnie Layers of Fear), co do polskiego dubbingu to twórcy już to tłumaczyli tak samo jak w poprzednich ich grach. Chcesz się założyć o 1000 zł ze mną że będzie to jeden z największych hitów tego roku? Nie ma żadnego problemu! I po co wpinasz w to MS? Firmy kupują marki i inne firmy tylko po to by te mogły rozwinąć skrzydła - nie znasz się kompletnie na rynku tak jak i wiele osób. To tak samo jak z Disneyem gdzie ludzie myślą że Star Wars sie popsuło bo Disney kupił Lucasa, a wcale nie!! Star Wars robią nadal ci sami ludzie z Lucasa - Disney kupił tylko i dał logo, dał kasę by to mogło dalej się rozwijać, a że nowa trylogia okazała się słaba to nie wina żadnego Disneya tylko naszych czasów gdzie robi się kino dla młodego i mniej myślącego widza - po prostu czasy się zmieniły i zmieniają!
Studio samo przyznaje że wzoruje się na Sillent Hillach a w komentarzach że kamera niedobra...
barnej7 - dokładnie a wielka szkoda :)
Całość wydaje się strasznie płaska. To tak jakby narobili lokacji, a potem główkowali jak je wypełnić i zrobić grę na czas. Jakieś przeskoki kamery, losowe kwestie mówione, tu i tam dodamy efekty specjalne i fantasy... i się sprzeda.
Ot takie podejście czuje od tego.
Widzę że wiele osób narzeka na wymagania. Zgodzę się ze stwierdzeniem że gra nie wygląda niesamowicie jak na wymagane, ale zwróćcie uwagę jednak na to że gra renderuje dwa oddzielne światy. A to już potrafi sporo wymagać od sprzętu.
Zadziwiają te negatywne komentarze. Po pierwsze: nikt z nas w to jeszcze nie grał, poczekajmy na premierę. Po drugie: wysokie wymagania tłumaczą dość dokładnie twórcy gry (wywiad na GOL-u, polecam się zapoznać). Powtórzę tu wielkimi literami, bo chyba nie dociera: w wielu miejscach chodzi o renderowanie DWÓCH GIER NA RAZ. Odnoszę wrażenie, ze znaczna część użytkowników siedzi tu sobie na swoich GTX-ach 660 i 1050ti, myśląc, że na takim sprzęcie będą grać do końca świata. Po trzecie: kamera to zabieg celowy. Wiem, że 15-letni mistrzowie komentarzy są przyzwyczajeni to dynamicznej kamery. A w czasach pierwszych Silent Hillów, czy Residentów to ich na świecie nie było. Ale, na litość boską, to zabieg artystyczny i hołd dla tamtej ery. Nie podoba się, nie kupuj. Ew. wyjdź ze swojej strefy komfortu (coaching mode: on), przełam się i spróbuj. A nuż się spodoba. Ja tam czekam na pierwsze opinie, bo wcześniejsze gry Bloobera mnie nie zawodziły (w sensie: licząc od Layers of Fear i dalej, o Basement Crawl się nie wypowiadam). I fajnie, że studio bawi się konwencją, i próbuje czegoś nowego (ew. starego, ale w nowych szatach) :) ja tam trzymam kciuki, bo dobrych klimatycznych singlowych gier nigdy dość.
Właśnie, taka kamera budowała klimat. Silent hill od kiedy przeszedł na tpp duuuzo stracił. Tak samo było z "czołgowym sterowaniem" które utrudniało walkę i ucieczkę przed potworami. Od kiedy twórcy przeszli na tpp to zrobiły się z tego bardziej akcyjniaki. No i muzyka yamaoki... Niektórzy w ogóle nie czają czym ta gra ma być, fani trylogii SH od wielu lat czekali na taką grę i to właśnie dla tych ludzi powstaje medium... To tak jakby narzekać, że w nowym doomie możemy nosić więcej niż 2 bronie, nie ma skryptów na każdym kroku i postać nie opuszcza broni biegnąc
Podpisuję się pod wszystkim co napisałeś Krzycztow, niestety mamy tutaj już prawie tylko nowe pokolenie graczy którzy czają tylko bazę w CS, WOW, PUBG, Minecraft i Fortnite ;) Za mało nas zostało... :(
Sorry, ale animacje dziewczyny drętwe jakby kij od szczotki połknęła. I jeszcze to denerwujące komentowanie wszystkiego co 5 sekund. Ujęcia kamer faktycznie na obecną chwilę już archaiczne. To że się wzorowali na SH to nie znaczy że trzeba wszystko bezmyślnie kopiować. Tłumaczenie że coś tam się generuje w tle i duże wymagania to żadne tłumaczenie. To należy tak zoptymalizować silnik gry aby wymagania nie były z kosmosu bo szału graficznego nie widzę. A jak się nie potrafi to się takich elementów do gry nie wprowadza. Ale po co się męczyć. Niech klient sobie kupi nową kartę graficzną.
PS. Na końcu napis "Ośrodek wypoczynkowy Niwa" a na bramie ostrzeżenie po angielsku. Chyba nie mogli się zdecydować czy akcja gry toczy się w Polsce czy zagranicą :)
To że się wzorowali na SH to nie znaczy że trzeba wszystko bezmyślnie kopiować.
Czyli wzorujemy się na starych Sillent Hillach, jednocześnie odcinając się od mechaniki starych Sillent Hilli...
Seems legit.
Twórcom Visage jakoś się to udało. Wybór kamery przy Medium ewidentnie został podporządkowany tej mechanice dwóch światów. Pytanie czy było warto.
Przecież Visage to nowoczesny horror, możesz to porównać do residenta 7, pt czy layers od fear, nie do trylogii silent hill.
Shasiu
Wzorować się nie znaczy wszystko skopiować. Wzorować mogli się np w kwestii klimatu, prowadzenia narracji, interfejsu, ale kamery można przecież było inaczej zrobić np jak The Last of Us 2. To się nazywa współczesne prowadzenie kamery a nie archaizmy przedpotopowe.
Ale tlou2 nie jest ani trochę straszne, to świetna gra ale nie horror. Statyczna kamera służyła w starych horrorach po to by ograniczyć pole widzenia co pozwalało na budowaniu klimatu przy pomocy dźwięku, najbardziej boimy się tego czego nie widać. Oprócz tego pomagało w narracji. Czołgowe sterowanie sprawiało natomiast, że walka stawała się trudniejsza i ucieczka w sumie też , mniejsze znaczenie miała zręczność, od kiedy silent hill przeszedł na zwykle tpp z dynamiczną kamerą to gra stała się bardziej akcyjniakiem. No a Residenty 4,5,6 to były już tylko strzelanki. Fani klasycznych horrorów są raczej zadowoleni z takiej kamery i to właśnie dla takich graczy kierowana jest ta produkcja.
Praca kamery mi nie przeszkadza ani trochę, ale patrzenie na te animacje boli. Strasznie sztywne ruchy, zwłaszcza animacja rąk leży. Chciałem kupić, ale jednak poczekam ewentualnie na bundle'a.
Wyglada super. Zapowiada sie interesujaco.
Moim zdaniem gra wygląda bardzo przeciętnie i aż trudno mi uwierzyć, że to efekt wielu lat ich pracy. Przecież o tej grze już mówili ze 4 lata temu a ten cały pomysł z dwoma światami naraz wcale nie wydaje się taki ciekawy. O wymaganiach względem jakości wizualnej nawet nie będę wspominał. W sumie dobrze, że gra będzie w gamepassie więc kto będzie chciał to za grosze zagra.
Negatywne komentarze biora się głównie z wypowiedzi młodych graczy ok 15-25 lat. Idzie zauważyć w sieci, że starzy wyjadacze po trzydziestce jak my, doceniają ten tytuł i widac, że gra zapowiada się na jedną z lepszych pozycji tego roku. :) Nie dziwię się jednak oceny tych młodych, po prostu nie rozumieją tego klimatu i historia jest dla nich za ciężka. Natomiast taki klimat aż się prosił o taką kamerę, sle cytując klasyka b- gimby nie znajo...kultowego Silent Hilla 1-3, więc i Mediuma nie docenią. Natomiast fakt, że większość młodszych graczy nie ma stosownego komputera, jest dla nich tylko dodatkową pożywką do hejtu.