Wyczekiwane Fallout: The Frontier wyszło po latach
"Republiki Nowej Karoliny"?
A przy okazji - ogrywam właśnie FNV wiele lat po premierze. W ciągu godziny znalazłem więcej glitchy i niedoróbek niż w CP2077... Co nie umniejsza mojej oceny FNV.
Grałem w ten poprzedni "wielki mod" do New Vegas, który się nazywał New California i się mocno zawiodłem. Był strasznie drętwy, NPC miały problemy z nawigacją, ciągle ktoś wbiegał w ściany. Nie wiem czy tu jest podobnie, ale po tamtym modzie przeszło mi ciśnienie na jakiekolwiek fabularne mody do gier Bethesdy (czy jak kto woli Obsidianu w przypadku New Vegas).
po tamtym modzie przeszło mi ciśnienie na jakiekolwiek fabularne mody do gier Bethesdy
I przez jeden buble chcesz pominąć naprawdę dobre produkcje jak Nehrim, Enderal czy inne?
Akurat Enderala ograłem na premierę kilka lat temu, zachęciło mnie to że twórcy moda reklamowali go "Gothicowym" klimatem. I nie zawiodłem się, przyznaję, ta gra była dużo lepsza niż podstawowy Skyrim, a fabuła taka trochę Mass Effectowa mega klimatyczna. W sumie może rozważę zagranie w tego moda ponownie bo słyszałem że wyszedł jakiś dodatek do niego. Ze Skyrimowych modów mogę polecić jeszcze Forgotten City i Project AHO - również top tier jeśli chodzi o jakość modów. Z kolei takie mody do Skyrima jak np. te które dodają Elsweyr i Summerset są mega słabe.
Fallout: New California już dawno temu połatali, choć na premierę faktycznie były problemy. Mod ma kilka zakończeń i w ciekawy sposób przedstawia życie Kuriera przed fabułą główną FNV.
Samo Fallout: New Vegas ze wszystkimi DLC trwa ogrom czasu, a jeszcze taka modyfikacja? Jest w co grać.
Po instalacji wymaganych modów aby rozpocząć przygodę we Frontierze, należy stworzyć nową postać i po opuszczeniu bazowej lokacji startowej FNV (dom Doktora Mitchella) powinniście otrzymać opcję szybkiego rozwinięcia postaci do wymaganego 12 poziomu, a po paru godzinach (można przeczekać wciskając T) pojawi się wysłannik wprowadzający do modyfikacji i wskazujący, gdzie musicie się udać, aby wyruszyć w podróż na nowe tereny.
Po opuszczeniu domu Mitchella można też wybrać opcję samodzielnego rozwijania postaci, porobić trochę questów z podstawki i dobić do 12 lvla i wtedy ten wysłannik też się pojawi.
Warto dodać, iż mod według oficjalnego serwera na Discordzie jest dłuższy niż to co jest opisane w newsie: NCR quest is 40 hours, Legion and Crusader are 25 each.
NCR + side content = 100+ hours.
3 frakcje do wyboru, zupełnie nowa mechanika jazdy pojazdami (stworzona od podstaw na tym archaicznym silniku!), tona nowych broni, strojów i przede wszystkim questów, w których wybory dialogowe faktycznie coś znaczą.
Polecam wybranie traita Wild Wasteland (Dzikie Pustkowia), odblokowuje szereg easter eggów w dialogach :)
Do instalacji wymaganych modów polecam Mod Organizer 2. Wyjątkami są xNVSE i 4GB Patch, które należy skopiować manualnie do folderu gry i raz uruchomić 4GB Patchera. Na Discordzie modyfikacji znajduje się torrent, który umożliwi szybkie pobranie modyfikacji (12GB), po instalacji mod waży ok. 27GB.
Wersja na Moddb i Nexus - spasuję, oba nie oszałamiają prędkością pobierania nawet jak wybierzemy najmniej obciążone serwery.
Nawet udostępniony torrent nie działa zadowalająco.
Tymczasem wersja Steam jeszcze nie wyszła.
https://store.steampowered.com/app/1356060/The_Frontier/
Co do wymagań to tu jest podane co można i nie można.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1haLudyV-q4IXVu3jmJ_KjvF82CmsQDTIiyJXODHsdAs/edit#gid=0
Na nexusie mozna wykupic premium za kilka czy kilkanascie zlotych i miesiac pobierac mody bez ograniczenia do 1MB/s, zwykle przed wieksza sesja modowania to robie i szybko pobieram najwieksze mody.
Włączasz ściąganie i grasz w inne gry, oglądasz filmy, sprzątasz mieszkanie. Dla niecierpliwych jest też wspomniany abonament.
Widzę że jak zawsze - GOL nie zawodzi w dostarczaniu najgłupszych porad.
bez ograniczenia do 1MB/s
Dobrze że są inne opcje za które nie trzeba płacić, by ominął nas powrót do ery internetu łupanego :]
jakbym chciał ściągać z taką prędkością to wystarczyłoby bym zużył miesięczny limit...
Włączasz ściąganie i grasz w inne gry, oglądasz filmy, sprzątasz mieszkanie. Dla niecierpliwych jest też wspomniany abonament.
Jasne, ściągać 12 GB ze strony gdzie ograniczają prędkość pobierania...
Weź się człowieku ogarnij zanim będziesz dawał takie „rady", wtedy nie zrobisz z siebie Hydro...
SpecShadow
Wersja na Moddb i Nexus - spasuję, oba nie oszałamiają prędkością pobierania
Mi większość plików z Moddb pobiera max prędkością np:
Dungeon Siege - high resolution textures - ok 6gb
Resident Evil 2 - Seamless HD Project - 4,87 gb
Pobrało je w kilka minut. Wiele modów dlatego pobieram właśnie z moddb.
ja tylko nieśmiało chciałem sie dopytać czy jacyś zacni i światli ludzie dokonają spolszczenia ?
Do Enderala tworzą spolszczenie już 5 lat i jeszcze nie jest w pełni gotowe, więc jeżeli ktoś podejmie się spolszczenia Frontiera, to się naczekasz
Tłumaczy do modów i gier indie zawsze brakuje więc jeśli oczekujesz że pojawi się tłumaczenie nowego niesprawdzonego moda to gratuluję optymizmu :]
To uniwersum Fallouta a takimi rzeczami zajmowała się m.in. ekipa z Fallout Corner, ale oni chyba po tłumaczeniu ATOM RPGa, gdzie zebrali baty za innych którzy odwalili fuszerkę, odechciało im się tłumaczyć na jakiś czas...
Na trailerze wygląda jak cross Fallouta z Metrem. MNIAM
Wątek frakcji NCR chyba najbardziej przypomina klimatem Metro, jest też najbardziej liniowy i filmowy. Crusaders i Legion oferują więcej elementów RPG i wyborów dialogowych.
Ej, ale mam nadzieję, że te pojazdy już nie działają na zasadzie czapki na głowie NPCa popylającego sobie gdzieś pod terenem mapy :D
Właśnie tego jestem ciekaw. W szczególności jak to w grze wygląda, ale jeszcze chyba nie ma filmów a nie chce mi się sprawdzać
A jednak są filmy: https://www.youtube.com/watch?v=r1nn-tp26KE
Fajnie to wygląda, ciekawe jak się prowadzą.
Fajnie to wygląda, przypomina mi to trochę inną ścigałkę post apo - Bandits Phoenix Rising.
W STALKERze też były pojazdy ale anomalie były problemem, tutaj może być problem z gruzami i złomem na drodze. W połączeniu z fizyką w tym silniku to mieszanka wybuchowa...
Moze sie ktoregos dnia przemoge,ale jednak silnik juz mocno stary. Gdyby zrobili to chociaz na f4, to tak... Tym,ktorym to nie przeszkadza, zycze milego grania!
W Fallout 1 i 2 grałem niedługo po premierze i do dzisiaj są to dla mnie jedne z najbardziej klimatycznych gier. Premiera Fallout 3 i New Vegas mnie ominęła bo miałem wtedy starego kompa a poza tym wyszedłem z założenia że to już nie będzie to samo. Jakieś 2 lata temu postanowiłem jednak nadrobić zaległości - zagrałem w NV i się odbiłem. Ta gra się strasznie zestarzała, już nawet dużo starsze izometryki lepiej wypadają pod tym kątem, a przyznać muszę, że nie jestem typem gracza który zawsze gra na ustawieniach ultra , nawet nie zawsze w najnowsze gry. NV (i w sumie F3 też ) wizualnie dzisiaj odpychają. Zadania i mechaniki RPG ok, ale biegam po mapie i zero emocji. Są mody ale one też nie powalają. Myślę, że te 2 części powinny się doczekać remaka z prawdziwego zdarzenia jak Mafia 1.
Jak masz mocny sprzęt, to zbiór modów jak np. ten poniżej sprawią, że FNV wygląda co najmniej tak dobrze jak Fallout 4. Na filmiku youtuber przesadził trochę ze światłem, ale to można łatwo zredukować
h ttps://www.youtube.com/watch?v=psAsm_Ccd_Y
a tu drugi link do moda, który dodaje między innymi po raz pierwszy w FNV dynamiczne cieniowanie, Ambient Occlusion i szereg innych efektów
h ttps://www.tesreloaded.com/t14-package
Co do nudnego biegania po mapie, to istnieją mody umożliwiające poruszanie się pojazdami (najlepsza tego implementacja obecnie we Frontierze) ,czy wypełniające mapę szeregiem nowych lokacji jak np. AWOP czy More Mojave albo dodające dynamiczne spotkania (np. grupę łowców głów podróżujących po mapie).
Mody stanowią o sile Fallouta 3 i Nowego Vegas.
lol oczywiście pojawiła się jakaś drama, myślałem że przesadzają ale potem obejrzałem video
SPOILERY
https://youtu.be/DWXmkx4Vsn0
spoiler start
jaszczuroludzie / reptilianie
spoiler stop
Podobny motyw miał być w Fallout 1 ale usunęli go, pewnie dlatego że był syfem. No ale Beth wychowała nowe pokolenie które nie potrafi docenić dobrych gier i potem wymusza na twórcach gier różne patologie...
Moderzy to jednak stan umysłu.
Ale i tak muszę pochwalić twórców za początek moda - tak powinna wyglądać Operation Archonage do FO3 a nie typowy Bethowy gniot.
Potem pojawiają się problemy. Robiłeś postać na walkę wręcz by oszczędzać amunicję? Nie wykonasz misji gdzie dają ci karabin byś pozbył się celu.
Robienie gry pod różne postacie rozwinięte w różny sposób (buildy) to podstawa w RPGach w formie gier video a tu taki zonk.
Czyli powtórka z New California - lata wyczekiwania na ogromny projekt a wyszła żenada na kółkach.
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/50146?tab=description
polecam olać Frontier ciepłym jak pustynia Mojave moczem i odpalić Autumn Leaves, nawet jest polska wersja