Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Path of Exile #22 - Echoes of the Atlas // Start ligi 15.01.2021

07.01.2021 20:51
aope
1
aope
198
Corporate Occult
Wideo

Path of Exile #22 - Echoes of the Atlas // Start ligi 15.01.2021

Liga i informacje: https://www.pathofexile.com/echoes
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=v_PSrBEbOIc

Oficjalne Wiki: https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki

Planowanie buildu:

- PathOfBuilding fork by LocalIdentity: https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding/releases
- Path of Building Web: https://pob.party/

Waluta, handel i loot:

- Oficjalna strona bazaru: https://www.pathofexile.com/trade
- Poe Ninja (aktualne ceny przedmiotów, przeliczniki, wszystko co potrzebne): https://poe.ninja/
- Awakened PoeTrade (wycena przedmiotów etc., korzystając z oficjalnej strony): https://github.com/SnosMe/awakened-poe-trade
- Neversink''''s ItemFilter (najpopularniejszy lootfilter dla PoE): https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases/
- Better Tradin (rozszerzenie Chrome): https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pathofexile-tradin/fhlinfpmdlijegjlpgedcmglkakaghnk
- Craft of Exile (planowanie craftu, wyliczenia): https://www.craftofexile.com/

Inne przydatne:

- PoEDB (skrabnica wiedzy na temat affiksów/kraftu): https://poedb.tw/us/
- FilterBlade (stwórz swój własny lootfilter): https://www.filterblade.xyz/
- FilterBlast (dopasuj istniejący lootfilter do swoich potrzeb): https://filterblast.xyz/
- Acquisition (handel bez premium tabów): https://github.com/xyzz/acquisition/
- Currency Cop (obliczanie wartości posiadanych w zakładkach dóbr): https://github.com/currency-cop/currency-cop
- Exilence (śledzenie aktualnego przychodu w czasie + wiele innych przydatnych funkcji): https://github.com/viktorgullmark/exilence

Levelowanie:

- PoE Lab (aktualny układ labiryntu): https://www.poelab.com/
- Lab Compass (kompas pozwalający zaplanować podróż po labiryncie): https://www.poelab.com/lab-compass/
- PoE Road-map: https://poe-roadmap.com/

Gildia: aby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.

Poprzednie części:
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
#17 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15003350
#18 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564
#19 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15174776
#20 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15263610
#21: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15361324

post wyedytowany przez aope 2021-01-12 13:07:56
07.01.2021 20:52
aope
😁
2
1
aope
198
Corporate Occult

Zapowiada się fantastycznie. Bardzo dużo rozsądnych zmian. Szkoda, że Sirius zostaje, ale może go znów poprawią. Najbliższe dni to sporo czytania nt zmian w ascendancy etc. Pacznot będzie gigantyczny. Nie mogę się doczekać :)

post wyedytowany przez aope 2021-01-07 20:55:48
07.01.2021 21:16
Bezi2598
3
1 odpowiedź
Bezi2598
147
Legend

Wygląda na to, że będą spore zmiany w mecie. Zmiany w Ascendancy, 40 buffów dla skilli. W sumie od metamorfa w każdej lidze rozważałem te same buildy bo nowych rzeczy aż tyle nie przybyło w ciągu roku. Może tym razem będzie inaczej. Oglądam QA i Chris Wilson mówi, że buffy dla 40 skilli sporo namieszają.

Jestem ciekaw jak wypadną stare ligi w mapkach dzięki drzewkom w atlasie. Największym minusem starych lig, które przeszły do core było to, że po każdej lidze nagrody były ostro nerfione. Pamiętam jak grałem w Breach to było mnóstwo lootu cały czas, dzisiaj napotkanie breacha w mapie nie wzbudza większych emocji. Mam nadzieję, że drzewka trochę to zrekompensują. No i będzie można sobie wybrać content, który się najbardziej lubi. Ja lubie metamorphy, ale w obecnej formie wygląda to kiepsko, to samo z delirium, teraz może będzie to jakoś wyglądało. Zapowiada się super.
No i jest to super baza na przyszłe mechaniki ligowe, które przejdą do core. Wystarczy dodawać nowe punkty w drzewkach i powinno być spoko.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-07 21:34:36
07.01.2021 21:56
aope
3.1
aope
198
Corporate Occult

Ano wygląda na przemyślane działanie. Na pewno znerfią drop w Heistach, tak samo jak nerfili w każdej innej lidze po wejściu do Core. Gdyby jeszcze tylko wymienili Siriusa...

07.01.2021 23:18
aope
👍
4
aope
198
Corporate Occult
Wideo

Warto poświęcić te pół godziny :) https://www.youtube.com/watch?v=64ZgB6qHJmc

07.01.2021 23:33
BloodPrince
5
1
BloodPrince
177
Senator

Nowy endgame trochę bez szału. Mechanika przypomina walkę z metamorfem, tylko zamiast umiejętności wpakowanych w jednego bossa będzie się walczyło z całą gromadką. Na pewno na plus drzewko atlasowe, bo w końcu daje się graczowi większą kontrolę nad tym z jaką mechaniką chce mieć do czynienia.
Ale ogólnie to zamiast uporządkować nieco i tak już rozwleczony Atlas to dodają nowe rzeczy do niego... no i fakt, że watchstony wraz z Siriusem zostają...
Na szczęście nowa liga wygląda super! Taki Perandus na sterydach.
Niech już wypuszczają patch nołtsy, bo trzeba porządnie pomyśleć o buildzie, po raz pierwszy mam zamiar grać ssf!

post wyedytowany przez BloodPrince 2021-01-07 23:33:35
08.01.2021 01:59
6
1
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

Nowa liga zapowiada się bardzo fajnie. Jako człowiek o chronicznym pechu (zwłaszcza do dropów w grach), zawsze z otwartymi ramionami witam mechaniki pozwalające targetować loot.

08.01.2021 04:10
Kamikaze_man
😢
7
Kamikaze_man
115
Korwin zjedz mielone

Ciekawe, czy ta liga znowu będzie dla mnie tak pechowa, hmmm

08.01.2021 06:10
liberateme_81
8
2 odpowiedzi
liberateme_81
59
Pretorianin

Zaintrygował mnie ten skill z czerwonymi strzałkami odbijającymi się w każdym kierunku - bardzo szybki i wygląda na komfortowy do grania, tylko ciekawe czy jest tak samo podczas lewelowania ;)

post wyedytowany przez liberateme_81 2021-01-08 06:14:59
08.01.2021 12:10
Bezi2598
8.1
Bezi2598
147
Legend

To zwykły split arrow tylko grany jako Deadeye. Nowy node w drzewku ascendancy powoduje że strzały maja plus 1 chain i mąja 30 procent na chain kiedy strzała uderzy w ścianę albo jakaś przeszkodę.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-08 12:15:27
08.01.2021 14:12
8.2
zanonimizowany768165
119
Legend

Tylko czy teraz wszystkie strzały będą się odbijać od ścian? Dotąd chyba tylko czar Spark miał taką cechę. Co byłoby dobre bo po spamowaniu strzał w jakimś tunelu gra potrafiła mieć straty w FPSach... tak to rykoszety i znikają.

08.01.2021 09:40
9
zanonimizowany768165
119
Legend

You no longer have to manage a garden.
You find pre-grown ones and select between pairs of possible crafts.

To dobrze.

https://imgur.com/gallery/ccmif9H
album gdzie zobaczymy które klasy dostały gruntowne przebudowanie, reszta dostała mniejsze poprawki
Trochę boli że Hiero nie może stawiać 2 totemów jednym kliknięciem i musi teraz używać Multiple Totem Support, wcześniej było to nie do pomyślenia. No ale przynajmniej teraz będzie można stawiać totemy dokładnie tam gdzie się kliknie, przy 2+ totemach to było problemem...

Generalnie trochę nerfów jest, Elementalist to nadal golemomancer ale przetasowanie i wcześniejszy dostęp do pewnych nodów - na plus.

Yes, it's possible. In that scenario you can pay some Tribue to defer the item to the next area where it will become cheaper. You can do this until you can afford the item, spanning across several areas.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-08 10:45:48
08.01.2021 22:50
aope
👍
10
1
4 odpowiedzi
aope
198
Corporate Occult
Wideo

Nagrody ligowe. Za 36...chce...ale nie będę miał czasu aby tyle wbić :]
https://www.youtube.com/watch?v=ebywL0RYqsU

08.01.2021 22:59
BloodPrince
👍
10.1
BloodPrince
177
Senator

Pierwsze dwie nagrody nie zrobiły na mnie większego wrażenia, aż nagle niespodziewanie wleciał hideout... jeszcze nie było ligi, przy której nie wypaliłbym się po 24-28 wyzwaniach, ciekawe jak będzie z tą!

09.01.2021 00:40
Bezi2598
10.2
Bezi2598
147
Legend

omg, ale fajny ten hideout

09.01.2021 00:54
10.3
zanonimizowany768165
119
Legend

jeszcze nie było ligi, przy której nie wypaliłbym się po 24-28 wyzwaniach,
u mnie rekordem było 24 w Heist i dostałem kota, w innych ligaj jak dotarłem do pierwszego progu to był cud.
Za szybko człowiek się wypalał albo najczęściej wolał odpalić PoE dla relaksu w przerwie niż do robienia jakichś wyzwań

09.01.2021 09:19
😍
10.4
Arcadius
102
Konsul

Ja to pewnie jak zwykle bym cisnął 36, no ale teraz to nie ma wyjścia. super hideout :)

10.01.2021 23:02
Bezi2598
11
1 odpowiedź
Bezi2598
147
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008533

Są wszystkie drzewka z atlasu

Jestem ciekaw co dają pomniejsze node'y

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-10 23:13:03
11.01.2021 16:32
BloodPrince
11.1
BloodPrince
177
Senator

Nie wiem czy wszystkie pomniejsze node'y działają na podobnej zasadzie, ale te pokazane podczas content reveal zwiększały o niewielki procent szansę na spawn danej mechaniki.

11.01.2021 21:38
Bezi2598
12
19 odpowiedzi
Bezi2598
147
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008718

Balance manifesto

Wybór builda będzie mega ciężki, ale biorąc pod uwagę specyfikę ligi i dodatku będę chyba celował w jakiś cold dot build. Chyba, że jeszcze jakieś niespodziewane buffy będą, zobaczymy jutro.

btw, z reddita:
My understanding is that the only craft we removed was the one that provided more Lifeforce since the infrastructure/garden maintenence part doesn't exist anymore. I need to double check but I'm pretty sure that the rest of the crafts still exist as they were - the balance changes that were made are just about how rare they are/how easy to get they are. As Chris explained in the announcement, the goal of this harvest reintegration was to pick the option that still had all the crafts possible

Implementacja harvestu jak na razie zapowiada się świetnie, zostały same dobre części ligi, a cały micro management został wywalony.

Wrzucą jeszcze wszystkie zmiany w ascendancy jakoś niedługo.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-11 22:24:29
11.01.2021 23:38
Bezi2598
12.1
Bezi2598
147
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008762

Są i zmiany w klasach

emm, co to ma być same nerfy??? No może poza raiderem.
Z zeszłotygodniowej zapowiedzi szczerze mówiąc spodziewałem się troszkę czegoś innego.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 00:29:10
12.01.2021 06:57
liberateme_81
12.2
liberateme_81
59
Pretorianin

no to raczej koniec przygody z pathfinder'em :/ Trzeba poszukać czegoś nowego

12.01.2021 08:07
DiabloManiak
12.3
1
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Ogólnie to same nerfy nawet raider. Kopneli nawet juga którym gra 0,5%?
Assasin wykastrowany ( np stracił 40% m spd) , Trickster też

a nerfy pod skille jeszcze będą dziś ;)

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 08:07:53
12.01.2021 09:10
Bezi2598
12.4
Bezi2598
147
Legend

Po przemyśleniu może nie będzie tak źle. Celem był shift w długo już dosyć stałej mecie i myślę, że to się uda. No i w sumie damage z ascendancy poleciał prawie wszędzie więc moc postaci będzię teraz bardziej wynikać z gearu i z drzewka, a nie z punktów ascendancy. Szczególnie, że wracają crafty z harvestu więc będzie pełno mega mocnych itemków.
Ascendancy powinny wprowadzać unikalne mechaniki, które zmieniają sposób w jaki się gra. Prosty bonus do damage danego typu powoduje lockowanie archetypów. Grasz chaos dot? Wybierasz ascendancy, które daje damage do chaos dot. Według mnie, zmiany spowodowały, że klasy stały się bardziej otwarte i to jest spoko.
Z drugiej strony, praktycznie wszędzie w jakiś sposób buffneli mechaniki survi w drzewkach, myślę, że to też jest ok. Może to też był sposób na zredukowanie power creepu.

DiabloManiak
Movement speed praktycznie wszędzie poleciał oprócz Raidera co pewnie ma być jego cechą wyróżniającą, assasin ma być skupiony na crit.
Jugg nieco zmienił pasywkę. Jest mniej uniwersalna, ale z drugiej strony buildy mocniej skupiające się na str stackingu czerpać będą z niej nieco więcej.
Trickster miał wszystko w drzewku, damage, świetne survi i movement speed, nerf był nieunikniony.

Jedyne zastrzeżenie mam takie, że bardziej gówniane nody w drzewkach dalej są gówniane, zabrakło kilku buffów.

A, no i Occultist dostał nawet niewielkie buffy więc coraz bardziej nastawiam się na jakiś cold dot build.
No cóż, zobaczymy jak to będzie wyglądało jak wypuszczą patch notesy.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 09:17:45
12.01.2021 11:18
DiabloManiak
12.5
1
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Bezi powiedz że żartujesz? Bo zaraz zaczniesz opowiadać jeszcze że zwiększanie podatków to zysk dla obywatela..

Obecne zmiany są tragiczne. Zarówno dla propsów jak i niedzielnych graczy ..

Skroili wszędzie prędkość, i dmg. A zobaczysz co będzie jeszcze po skillach w bulidach dla niedzielnych jak choćby spectre które tylko takie bulidy pozwalały im ogladać end-game.

Czy w ramach tych bonusów do defa pozbawili defa wszystkie subclasy Shadowa, czy Deadeya, czy sciona

Co do juga to była kiepska subclassa - która dostałą znów po dupie. Bo żeby zrównać się do dawnego bonusu potrzebujesz "tylko" 250 siły więcej. A i tak tracisz kolejne dwa bonusy. Idealna zmiana. Ilu znasz stackujących siłę jugów. Będzie ich 0,001% czy mniej? :D

Czy takie pierdzenie że zmierzają wzmocnić skille niepopularne Jak Cobra lash.
W ramach wzmacniania dodali 5% bonusu za chain.. i ...
Jednocześnie skroili jedyną klasę którą się nadawała do cobra lasha - deadeye. Która miała 10% i inne bonusy.
Więc robiąc obecnie cobra leash pod deadeye będziesz miał ~45% tego dmg (!) co kiedyś (nie licząc mniejszego defa) :)
Na pewno zachęcą do grania tym skillem co nie? :D

Ludzie im na forum już płaczą że żałują kupna nowych suportów .. :D

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 12:31:29
12.01.2021 11:55
12.6
zanonimizowany768165
119
Legend

Obecne zmiany są tragiczne. Zarówno dla propsów
Niedzielny gracz jest przyzwyczajony do dostawania po zadzie nerfami i innymi utrudnieniami przez GGG więc widok pr0sów cierpiących nieco osładza codzienną męczarnię D:

Jeśli mój post brzmi zbyt polsko to jest to zupełny przypadek :]

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-12 11:55:34
12.01.2021 12:01
DiabloManiak
12.7
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Spec -tylko że props i tak zabije end game bossów czy będzie zarabiał walutę nawet na bulidzie na którym ty czerwonych mapek nie zrobisz ;)

a tu dość ciekawy post z ich forum :)

blindwar wrote:
you guys dont get it?

this is how they make money, they force you to play the new overpowered classes, come up with bunch of celestial mtx to sell and then nerf it to the ground next patch!

buff cyclone = celestial cyclone - then nerf it
buff necro = celestial minions + vd - then nerf it

this is not ggg anymore, this is tencent chinese pay-to-win way to do business!

this is no meta shake up, this is business!

hear me out, next patch elementalist and inquisitor will be nerfed to oblivion!

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 12:02:20
12.01.2021 12:38
BloodPrince
12.8
1
BloodPrince
177
Senator
Image

12.01.2021 12:54
aope
😊
12.9
1
aope
198
Corporate Occult

IMO to w tym wszystkim jest większy plan a tym planem myślę że są przymiarki do dwójki - zmniejszenie tempa, ograniczenie opcji wywalania całego ekranu naciśnięciem myszki. Generalnie chociaż próba przywrócenia "feelingu" jaki poe miało kiedyś, stopniowe zwiększanie trudności przy jednoczesnym obniżeniu tempa i postawienie większego nacisku na gear.
Duuużo pracy ich czeka, bo znerfić skille/pasywy jest bardzo łatwo, ale już nie tak łatwo będzie zachować właściwy balans między nerfem gracza a balansem mobów, to niestety kuleje w poe...od zawsze :)

;tldr nerfy są od dawna, ludzie zawsze na nie narzekali i zawsze na reddicie przy czymś większym był totalny rage a później okazywało się, że nie jest tak źle ;) Inna sprawa, że poe nigdy nie było dla niedzielnych graczy ;)

post wyedytowany przez aope 2021-01-12 12:55:26
12.01.2021 13:45
12.10
poltar
176
Senator

Z tym pay-to-win to wychodzi na to ze wygrywa sie tylko majac mtx'y? Teoria spiskowa ze mtx daje +% do mf wiecznie zywa? :)

No chyba ze bez mtx ma sie -% do ego - to tylko wspolczuc.

A co do niedzielnych graczy - jak to nie dla nich ? Ja gram :) (wlasciwie grywam).

12.01.2021 13:51
DiabloManiak
12.11
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Poltarku - nie ta teoria. Tyle ze robimy op coś na lige/dwie - wrzucamy mtxy fajne pod to. Kolejny sezon nerfimy o 30-40% wrzucamy coś nowego op z nowymi mtxami. Jak w mobilkach ;)

12.01.2021 14:04
aope
12.12
aope
198
Corporate Occult

Dragonku, nie zgodzę się :) Poltarek - Ty jesteś największym hardkorem z nas wszystkich :P

12.01.2021 15:34
Bezi2598
12.13
Bezi2598
147
Legend

Teoria o mtxach to najgłupsza rzecz jaką dzisiaj przeczytałem. Miniony i Spectre to najbardziej bezmyślne buildy jakie są w grze, są bardzo dobre od ponad roku mimo wielokrotnych nerfów i nie wymagają gearu żeby sobie dobrze radzić. No nie udawajmy że Spectre były odkryte ligę albo dwie temu. Zresztą to samo z resztą obecnych meta buildow. Wszystko czym gra trickster, blade Vortex, minerzy, miniony, przecież to nie są nowe buildy. A ludzie reagują jakby nerfy kompletnie zabiły te buildy, a większości wypadków mają damage dostosowany w granicach 5-20 procent.

aope
+1

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 15:51:42
12.01.2021 16:24
DiabloManiak
12.14
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Bezi teoria nie głupia bo pokrywa się w danym momencie z bufami do skilla na przykładzie spectre:

wchodzi 3.08 czyli buff ilościowy spectre i acu wchodzi nagle Celestial Raise Spectre Skin (przy okazji i Arcane czyli drugi mtx w tym samym sezonie na ten sam skill) a przez poprzednich 6 lig nic ( i dodajmy ze ten sprzed 6 lig był jedyny mtx wcześniej na spectre od początku poe) ;)
Spectre są w mecie wchodzą nowe mtx co góra 2 ligi :P

A spectre oj mocno się zmieniały przez te kilka lat. Jakbyś w okolicach od 0,1 do 3.0 powiedział że będą metą to ludzie by się popatrzyli z politowaniem :)
Stwory które kiedyś były topowe obecnie nikt nawet nie patrzy na nie. Bo lecą na wynalazkach z głębokiego delve/ nowych lig które są kilka kilkanaście razy mocniejsze niż stare potworki. Czy mają wmontowane uber efekty czy ukryte staty jak xxxx% hp

No chyba że liczymy że twórcy gry to idioci i nie wiedza co tworzą i kiedy ;)

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 16:32:27
12.01.2021 16:37
12.15
zanonimizowany768165
119
Legend

No chyba że liczymy że twórcy gry to idioci i nie wiedza co tworzą i kiedy ;)
Jeśli mają w studiu kogoś kto ma łeb jak sklep i pamięta każdy szczegół i mechanikę z tego kolosa zwanego PoE to gratuluję...
A tak poważnie to nie zaskoczyłoby mnie gdyby pewne rzeczy developerom umykały.

12.01.2021 16:37
Bezi2598
12.16
Bezi2598
147
Legend

Spectre ma 4 mtxy, dwa z nich zostały wprowadzone przed buffami kiedy skill był słaby, jeden razem z buffami i jeden w Delirium gdzie necro i kilka skilli do minionów dostały nerfy.

Poza tym jest pełno mtxów na skille, którymi nikt nie gra. Na przykład 3.11, dodają Automaton Ice Crash. Jest pełno takich.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 16:39:52
12.01.2021 16:49
DiabloManiak
12.17
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Spectre ma 5 mtx dwa z 3.08 i kolejny 3.10

a Ice Crash dostał jednego mtx (właśnie Automaton Ice Crash) od początku istnienia czyli 2.0

Heraldy w mecie czy robią się popularne - dostają mtx co ligę i mają ich już koło 15 ;)

12.01.2021 16:58
Bezi2598
12.18
Bezi2598
147
Legend

No, ale przecież to oczywiste, że bardziej im się opłaca robić mtxy na skillach na których ktoś jednak gra. Ale nie wierzę, że mtxy dyktują balans w tej grze. To jest głupota po prostu.

Dodatek i liga wprowadzą tyle powercreepu, że nikt tych nerfów nie zauważy. Kiedy ostatnio jakaś liga była trudniejsza w graniu niż poprzednia? I nie zdziwię się jeżeli połowa jak nie więcej tych buildów, które zostały tak ciężko znerfione, dalej będą całkowicie dobrym wyborem do grania. Tak naprawdę to jedynie Call of Steel dostało potężnego nerfa.

12.01.2021 17:25
DiabloManiak
12.19
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Co do mtxow czy innych wynalazków i pod ustawienie pod nie gry to akurat norma. Wystarczy popatrzeć co robi Wargamming z wotem ;)

Power crap nie zmieni naprawdę solidnych nerfów np w golemach (zarówno skilli w przypadku min stone i carriona) jak i drzewko ( gdzie tracisz na zmianach blisko 1/3 dmg ) co razem da około połowę w dół jak nie lepiej

Sporo innych bulidów tez poleci o 30-50% w dół często będących taką meta jak cobra lash pod deaedeye czy mapowanie totemami Hiero.

A czasem licznąć bieda bulidy to sporo więcej jak nie masz sprzętu za xx exów

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-12 17:32:57
12.01.2021 21:34
Bezi2598
📄
13
4 odpowiedzi
Bezi2598
147
Legend
12.01.2021 22:49
Bezi2598
13.1
Bezi2598
147
Legend

Chwila, gdzie te buffy? :D

Połowa zmian w gemach to nerf dla aura stackerów w postaci nerfów dla alternatywnych gemów do aur.

12.01.2021 22:51
aope
😁
13.2
aope
198
Corporate Occult

Chwila, gdzie te buffy? :D

Hasło buff nie występuje w słowniku pojęć GGG ;)

12.01.2021 23:15
13.3
zanonimizowany768165
119
Legend

Czy tylko mnie mody Zany do map device wyglądają bardzo biednie? Poza może Ambush, który w połączeniu z atlasowymi pasywami da niezłe kombo?

Conqueror-Influenced maps may now experience an invasion by Sirus himself.
co?

The Hall of Grandmasters unique map has been removed from the Atlas.
oh no
anyway...

Efficacy Support
Now requires level 8 at gem level 1 (from 31).

no, choć jeden support gem tego typu dostajemy wcześniej, tak część przydatnych dopiero podczas mapowania

Chwila, gdzie te buffy? :D
This is a buff
Now - buy MTX plz

a serio - No longer grants 50% reduced Maximum Recovery per Life Leech (this is a buff (no, really, it is)).

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-13 00:13:27
13.01.2021 12:47
BloodPrince
😁
13.4
BloodPrince
177
Senator
Image

Chwila, gdzie te buffy? :D

O tutaj!

12.01.2021 23:19
Bezi2598
14
Bezi2598
147
Legend

No to chyba jednak idę cold dot occultist. Chętnie też bym zagrał Inkwizytorem, ale nie wiem za bardzo czym.

Myślę, że zmiany w ascendancy wyjdą grze na dobre, niestety patch notesy są dosyć... zawodzące. Szczerze mówiąc nie zdziwię się jeżeli w topce będą te same buildy co ligę temu.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-12 23:39:57
12.01.2021 23:36
15
Carrol
37
Konsul

Od kilku lig plują w twarz, a wy uparcie: to deszcz.

13.01.2021 07:02
liberateme_81
16
liberateme_81
59
Pretorianin

Ja pierdziele, ale Malevolence dostało po du..., zresztą, inne aury też

post wyedytowany przez liberateme_81 2021-01-13 07:08:30
13.01.2021 09:31
😎
17
zanonimizowany768165
119
Legend
Wideo

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Achilion

118/122 achievements, słabizna...

a same zmiany czytało się miło przy dobrej muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=Xr9Oubxw1gA
Chris dołączył do elity
Ale nie takiej której się spodziewał

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-13 09:32:42
13.01.2021 16:10
😃
18
Unseen
116
Konsul

Mój plan zakładał wymasterować build na TA. W założeniu miał się opierać na Pathfinderze albo Assasynie. Obecnie obie klasy pod kątem boosta dla chaos damage RIP. I tak się skończyło moje planowanie. :) Może coś da się jeszcze uratować z Bleed-Bow Gladiator. Chyba nawet trochę silniejszy będzie.

13.01.2021 19:43
19
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

Ja tym razem cold dot albo ignite fireball, zależy co mniej znerfione. Moooooże jakiś melee.

post wyedytowany przez Cyniczny Rewolwerowiec 2021-01-13 19:46:14
14.01.2021 05:42
liberateme_81
20
liberateme_81
59
Pretorianin

Cold snap Vortex occu przykuł moją uwagę, wygląda na fajny build. Pozdrawiam

14.01.2021 22:49
Bezi2598
21
Bezi2598
147
Legend
Image

Zostaję chyba przy cold dot, ale nowy Inkwizytor kusi. Jestem ciekaw jak się będzie grało z Fanaticism charges. Podczas mapowania można mieć łatwo uptime 100%, no ale trzeba cały czas atakować. Myślę, że do clearu powinno być naprawdę ok używane z Shield Charge albo Leap Slam. Z bossami trzeba będzie bardziej kombinować, no ale też powinno być ok.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-14 22:51:15
14.01.2021 23:59
BloodPrince
22
1 odpowiedź
BloodPrince
177
Senator

W tej lidze decyduję się na trickstera i toxic rain.
Trochę nerfów poszło, ale to chyba każda klasa może powiedzieć, a tutaj nie powinno być takiej tragedii. Zacznę ssf, ale później pewnie przerzucę się na trade league, bo farmienie cluster jeweli byłoby okropne, a chciałbym jednak zobaczyć nowy endgame.

15.01.2021 00:13
Bezi2598
22.1
Bezi2598
147
Legend

Też próbuję SSF, ale mam nadzieję, że jednak nie będzie potrzeby migrować, żeby spróbować większości rzeczy.

W ogóle jestem ciekaw jak trudne będzie wymaksowanie jednego drzewka w regionie.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-15 00:18:48
15.01.2021 03:02
Bezi2598
23
Bezi2598
147
Legend

https://external-preview.redd.it/LuVJ0LX3z6oZBj_FS2eINUJteUqesTCXIU3bP0Vsj9c.jpg?auto=webp&s=54d1b4412727e32ae2f0d1ffe7c0dcc314f79317

Wygląda na to, że jest jeszcze jedna niezapowiedziana niespodzianka związana z drzewkami w atlasie. Wrzucam w spoiler jak ktoś nie chce wiedzieć.

spoiler start

Jeszcze jedno drzewko na samym środku atlasu, Uncharted Realms. Prawdopodobnie node'y będą się odnosić do Eldera, Shapera, Conquerów, Siriusa, może Masterów, Zany.

spoiler stop

15.01.2021 09:00
😎
24
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Image

@ up
mam tylko nadzieję że nie oznacza to przywrócenia Shaper/Elder influence, mam tego po dziurki w nosie.

I gdyby ktoś chciał wiedzieć jakie mody są w tym miejscu to w spoilerze link, na samym dole są wymienione

spoiler start

https://poedb.tw/us/AtlasTrees

spoiler stop


spoiler start

+ 1 Awakening level, najs

spoiler stop

https://poedb.tw/us/Ritual#RitualItem
ale znaleziska...
jedną z nowych kart jest The Patient, za którego dostaniemy The Nurse do wymiany na The Doctor... ciekawe jaką inną kartę dadzą później do wymiany na Patient...

A i takie cudo ->
fajny trolling

Są też karty na unikaty z Metamorph, których w lidze nikt na oczy nie widział, lol.
I wprowadzili nie jedną a dwie karty dla Orb of Alternation, huh.

spoiler start

Blizzard Crown
Evasion Rating: 185
Energy Shield: 36
Requires Level 75, 79 Dex, 79 Int
Adds (150–170) to (230–255) Cold Damage
Your Hits treat Cold Resistance as 10% higher than actual value

spoiler stop


mmmmmmm

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-15 09:41:52
15.01.2021 12:53
Bezi2598
24.1
Bezi2598
147
Legend

Ten itemek działa z inkwizytorem co całkowicie ignoruje odporności na critach? W sensie że całkowicie ignoruje te karne 10%? Jeżeli tak to wydaje się niezwykle op. Dla innych buildow też jest sporo zastosowań, jakieś cold to fire. Dla skilli które się dobrze skalują pewnie też mocne mimo tych 10%.

15.01.2021 15:48
25
4 odpowiedzi
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

Jestem człowiekiem wiernym danemu słowu, więc jak napisałem wcześniej wybierałem między cold dot, a ignite fireball i wybrałem toxic rain trickster. Dziękuję za uwagę. ;)

A tak serio to ogólnie doty powinny być mocne w tej lidze i w nowej endgame'owej walce z bossami. Ograniczona przestrzeń, dużo damage'u który pewnie będzie podchodził pod one-shot, więc stanie w miejscu, czy nie daj boże channel, może nam zrobić niezłe kuku. A dotem odpalasz co masz i biegasz w około czekając aż wszystko zdechnie.

15.01.2021 16:32
Bezi2598
25.1
Bezi2598
147
Legend

Też się zastanwiałem nad TR Tricksterem, ale już grałem nim niedawno więc jednak zostaję przy cold dot. Ale jakbym miał znowu grać Toxic Rain to mocno zastanowiłbym się nad Pathfinderem. Wydaje się teraz o wiele lepszą opcją niż Trickster mimo, że TR po nerfach dalej daje radę. Pathfinder jest szybszy więc lepiej wypada przy mapkach. Przy bossach flaszki naprawdę będą przydatne no i Pathfinder dalej ma jakieś obrażenia do poison dot w drzewku. Nie wydaje mi się, żeby Trickster był w czymś lepszy po nerfach.

Jedyny minus Pathfindera to spamowanie flaszek, jak ktoś nie lubi pianino gameplay to rzeczywiście Trickster jest lepszą opcją ;)

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-15 16:39:51
15.01.2021 17:37
25.2
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

Trickster jest dużo bardziej tankowy, ma ghost shrouds i lepszy sustain, który teraz dostał jeszcze buffa. TR i tak robi taki damage, że te bonusy do obrażeń raczej i tak są zbędne. :)

15.01.2021 20:58
25.3
Unseen
116
Konsul

Ostatnie ligi grałem właśnie pathfinderem i tricksterem pod TA/PA. Niestety, obu nie zmasterowałem. Może teraz się nie znudzę dociągnę teamat. Mam wątpliwości, co do klasy. Pathfinderem w endgame (gdy ma się już tone exów) można zrobić świetny revmap pod siłe (1k+) z Iron Grip dający mega boost do dmg, hp i life reg. Poza tym po stronie pathfindera jest dużo boostów do phys dmg dla luku, które z tym 40% of phys dmg conv to chaos dmg powinny zrobic robotę.

Pathfinderem grałem dłużej i był ciężki do ubicia. Doszedłem nim do mapek t15 i od początku gry padłem może z 5 razy. Co dla łuczika jest mega osiągnięciem u mnie. Heisty 83 też się robiło bez problemu. Myślę, że z dobrym sprzętem i ogarnięciem nie padał by za często przy endgejmowych bosach. Trickster jednak też wydaje sie ok, ale gdy surv jest priorytetem, to chyba pathfinder lepszy.

A co do spamowania flaszkami, to od tego jest macro.

15.01.2021 22:37
aope
😊
25.4
aope
198
Corporate Occult

Również zdecydowanie bardziej cenię sobie pathfindera. Trickster na papierze wydaje się bardziej "tanky", ale jak dla mnie, gdy przychodzi z papieru do czynu, jest zupełnie na odwrót.
Jeśli chodzi o chaos, to dla mnie od zawsze było to proste - Trickster lepiej sprawdzał się przy konwersji phys -> chaos i potrafił wyciągnąć dobry dips z broni o wysokim physical dmg. Pathfinder był na drugim biegunie - lepiej skalował czysty chaos dmg nie potrzebując do tego broni z wysokim bazowym physical. Zresztą z dobrym gearem pathfinder przy mega dobrym survi wyciąga(ł?) na spokojnie 40M+ dot chaos dmg z takiego viper strike i ok. 20M z pestilent strike. Aby osiągnąć takie wartości, Trickster...no cóż...ciężko :] Nie wspominając nawet o tym, że banalnie łatwo można na pf wyciągnąć mega dobry armor przy jednoczesnym acro :]

post wyedytowany przez aope 2021-01-15 22:40:23
16.01.2021 08:37
26
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Image

Niezły wynik, i chyba nie ma większych narzekań z tego co widzę. Widać dodatkowy czas im pomógł.

Ja sam grać nie mogę bo moi dostawcy prądu i netu nie lubią zimy i to mocno D:
Poza tym Heist był super liga (subiektywnie bo obiektywnie porażka) w której nachapałem się lootu ale wypaliło mnie ostro.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-16 10:32:05
16.01.2021 08:41
26.1
zanonimizowany768165
119
Legend
Image

A tu kolejny unikat obniżający HP minionów, GGG ma poczucie humoru...
To może być chyba niezłe combo z Carrion Golemami? Ze starym DMG by mogły wymiatać a teraz?
Mam nadzieję że przez „nieposłuszeństwo" nie mają na myśli obrócenie się przeciwko graczowi, bo taki HoAg machnie raz ogonem i nas nie ma D:

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-16 08:46:14
16.01.2021 09:26
liberateme_81
27
liberateme_81
59
Pretorianin

Miałem nie grać, ale uzależnienie wygrało i wybrałem po wielu godzinach grubych przemyśleń ;) ........ Pestilent strike pathfindera :)
Do zobaczenia w grze :)

17.01.2021 10:13
aope
😁
28
8 odpowiedzi
aope
198
Corporate Occult

Jak tam wrażenia po zmianach? Kto już kolekcjonuje mirrory? ;)

17.01.2021 11:25
BloodPrince
28.1
BloodPrince
177
Senator

Ogólnie nie czuć tych nerfów, a przynajmniej ja na swoim tricksterze ich nie zauważyłem.
Liga w końcu w klasycznym, prostym stylu skupionym na zabawie, a nie rozkminianiu co trzeba zrobić, żeby zyskać najwięcej. Ewidentnie zrobili ją taką, żeby zbytnio nie odciągała od dania głównego, czyli Maven, której jeszcze nie miałem przyjemności spotkać pomimo tego, że już kilka razy jej wysłannik pojawiał mi się na mapie... i ciężko powiedzieć czy to bug, bo na przykład w moim rogue harbour ilość łotrów się nie zmieniła, mimo że już trochę napadów z nimi pobiegałem.

post wyedytowany przez BloodPrince 2021-01-17 11:25:53
17.01.2021 11:59
Bezi2598
28.2
Bezi2598
147
Legend

Liga super. Doszedłem do mapek wczoraj. Chociaż strasznie mnie rytuały rozpraszały, bardzo ociągałem się z aktami, bo robiłem przez jakiś czas większość rytuałów. Jak ktoś jest jeszcze podczas levelowania to od razu mówię że nie warto :P
Ciekawsze nagrody są dopiero w mapkach.

No i raz udało mi się napotkać harvest. Z jednego spotkania jest mnóstwo craftów. Jako że gram SSF to z tego jednego harvestu zrobiłem trzy upgrade'y w gearze. To będzie nieoceniona pomoc przy grze i już wiem że w drzewkach będę ładował punkty w harvest.

17.01.2021 13:35
28.3
Unseen
116
Konsul
Image

Tak patrzę na popularność tej ligi, która przejawia się między innymi w obciążeniu serwerów i ciągłymi DC i tak sobie myslę, że jak marketing w GGG zadziała tak jak powinien, to może być koniec PoE jakie znamy. Zresztą od dawna już to idzie w tym kierunku. Co do samej ligi. To pewnie Aop pamiętasz jak się zawsze śmiałem z diablo3izacji PoE. W tej lidzie ta diabloizacja osiągnęla samoswiadomosc. Liga polega na tym, że odpalasz na mapie parę totemów rytualnych i lecą na ciebie mobki na obszarze okręgu. Po ich zabiciu możesz sobie wybrać nagrody. Tu GGG przebiło Blizzarda, bo nagrody nie dość, że sobie wybierasz z dużej puli, to są to nie byle jakie nagrody. Praktycznie endejm stuff, który zawsze musiałes miesiącami farmić lub kupować za gruby hajs. Przedmioty ze wszsytlkich lig z mega roll'ami, imba unikaty, 6-linki. Te ostatnie juz na potęgę dostajesz od 50lvl z tego co zauważyłem.

Efekt tego dla ekonomii gry może być tylko jeden. Całkowicie zabija to przyjemność z wyfamienia po długim czasie dobrego itemka (patrz D3). Za miesiąc pewnie lusterko będzie warte z 10c. ;) No ale poza rtym liga super. Casuale w końcu sobie zaliczą 100% contentu. :) A tak poważnie, to na 100% to do core nie przejdzie. To raczej jakiś test dev'ow. Mam nadzieję.

W kwestii znerfienia, to na przykładzie pathfindera na TA/CA mogę powiedzieć, że dostał boosta. Teraz ma 100, a nie 75% chaos damage i to robi swoje. Mnie tylko bardzo boli nerf "Replica Alberon's Warpath" które teraz dają 1-80 chaos dmg za 80, a nie za 50str. :))

post wyedytowany przez Unseen 2021-01-17 14:03:44
17.01.2021 14:06
aope
😊
28.4
1
aope
198
Corporate Occult

Unseen no ja z przyczyn niezwiązanych z giercowaniem tę ligę raczej odpuszczę, ale łapię co masz na myśli :) Generalnie już Harvest umożliwił to o czym piszesz - można było zrobić sobie mega dobre itemki w sumie niewielkim kosztem, ale wtedy ciężar/waluta przesunęła się trochę gdzieś indziej a taki exalt był w kosmicznych cenach. Pewnie, że w w nagrodach za te rytualne tematy ktoś znajdzie rarytasy, ale nie uwierzę, że będzie sypało super itemkami jak z rękawa, nie w przypadku GGG ;) W Heist również słyszałem głosy, że loot totalnie wymiata, ale no cóż - mi osobiście przez całą ligę tego wymiatania nie było dane uświadczyć :] Więc typowo - rng.

17.01.2021 17:12
Bezi2598
28.5
Bezi2598
147
Legend

Jak dla mnie już bardziej handel zabija przyjemność z lootu. W każdej lidze już na etapie wczesnych żółtych mapek można sobie kupić gear którym na spokojnie da się robić czerwone mapki. A wtedy wszystkie średnio mocne itemki się nie liczą, pozostaje tylko ciułanie waluty na kupienie gearu którego samemu praktycznie nie da się zdobyć. Albo bawienie się w crafting.

Poza tym i tak wszystko balansuje się dodawaniem kolejnych warstw rng. Patrz, Maven's Orb.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-17 17:15:02
17.01.2021 18:04
28.6
zanonimizowany768165
119
Legend

A tak poważnie, to na 100% to do core nie przejdzie. To raczej jakiś test dev'ow. Mam nadzieję.
Przejść raczej przejdzie ale nie będzie tak często się pojawiać, mogą też poszerzyć pulę nagród przez co coś przydatnego pojawi się rzadko.

18.01.2021 10:43
28.7
2
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

Całkowicie zabija to przyjemność z wyfamienia po długim czasie dobrego itemka (patrz D3).

Zabija? Wręcz przeciwnie - w końcu w PoE można wydropić "z gry" jakiś świetny item. Do tej pory dobre itemy to był niemal wyłącznie albo własny craft, albo trade, co sprowadzało rozgrywkę do farmienia waluty, żeby kupić gear.

Teraz każda mapka ma szansę dropnąć coś fantastycznego i niesamowicie poprawia to fun z gry. Po raz pierwszy nawet rozważam zrobienie postaci SSF.

18.01.2021 13:40
28.8
poltar
176
Senator

Dokładnie. Poe dla przecietnego gracza juz od dawna kojarzy sie z faktem ze sam gearu nie ma szans zdobyc, wiec ciuła walute na rozne dziwne sposoby by w koncu kupic sprzet od kogos innego.

18.01.2021 11:43
29
Trzepiskor
121
Senator

Dalej trzeba zrobic wpierw cala fabule czy cos sie zmienilo ?

19.01.2021 17:30
30
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Image

No i stało się.
Robiłem porządki w Standardzie i takie coś wyskoczyło mi z ostatniego seta The Wretched. A już miałem sprzedać za 5c od karty...

Ritual super, człowiek siedzi w lokacjach o wiele dłużej zamiast przeć przed siebie do endgame.
Na razie za dużo DCków ma, obecnie jestem na etapie gdzie potrzebuję Labu dla Trickstera (Toxic Rain miny) i nie za ciekawie jest...
Robiłem też parę usprawnień w optymalizacji i gra chodzi o wiele lepiej.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-01-19 17:50:11
21.01.2021 01:24
BloodPrince
30.1
BloodPrince
177
Senator

Szkoda, że na standardzie, ale i tak gratki!

19.01.2021 17:58
liberateme_81
31
2 odpowiedzi
liberateme_81
59
Pretorianin

Ja mam losowe crashe gry, już powoli kończą się pomysły na remedium. Ogólnie liga spoko, choć jeszcze nie miałem czegoś fajnego za kapliczkę. Pozdrawiam

19.01.2021 19:49
31.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Podobno zmiana języka pomaga.

20.01.2021 16:24
liberateme_81
31.2
liberateme_81
59
Pretorianin

Próbowałem, nawet kasowałem zawartość Poe w my games w dokumentach. Dziwne jest to, że po takim crashu resetują mi się ustawienia card stash'a :). Powyższe zabiegi zmniejszyły częstotliwość, teraz wywala co 5-6 map. Wcześniej na co drugiej. Pozdrawiam

20.01.2021 16:41
Obscure
32
1 odpowiedź
Obscure
134
ExcalibuR

BF+BB czy miner glacial cascade, który na ritual ligę będzie lepszym wyborem?

21.01.2021 20:13
32.1
zanonimizowany768165
119
Legend

BF+BB, jakbym nie brał go do Heista (średnio się nadawał do tego) to wziąłbym teraz.

23.01.2021 12:48
3dD1e
33
11 odpowiedzi
3dD1e
168
Zuo market

Witam wszystkich, nowy gracz się kłania. Będę pewnie wpadał czasem z pytaniami, ale teraz mam tylko jedno.
Wczoraj skleiłem sobie zestaw umiejętności na łuk i wszystko było cacy. Mam "Galvanic arrow" z dwoma supportami, w tym "Mirage archer support", które wczoraj pięknie sobie radziło, ale dziś w ogóle nie chce działać. Myślałem, że problem może w tym, że na inny przedmiot wsadziłem "Blink arrow", ale przecież nie są połączone. Ale sprawdziłem, że bez tego też nie działa. Jeszcze poczekałem na nowy poziom, bo nie mogłem ulepszyć gemów, ale po ulepszeniu też nic. Myślę, że coś się mogło zbugować, bo znalazłem dziś fajnego skilla, który według opisu ma przywoływać kościanych łuczników (Unearth), ale w praktyce ani jednego nie udało się przyzwać. Może nie zrozumiałem opisu? Sam już nie wiem.

23.01.2021 12:59
DiabloManiak
33.1
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

co do Unertha : "creating a Bone Archer corpse where it lands"

zwłoki tworzy :)

Może zmieniłeś broń np do walki wręcz :P
A galwanic arrow to skill który ma takie cechy
Lightning, Attack, Projectile, AoE, Bow - czyli działa tylko z łukiem (pozsotałe cechy odpowiadają za bonusy do dmg które wpływają na skill) :)

23.01.2021 13:12
3dD1e
33.2
3dD1e
168
Zuo market

Nie, cały czas latam z łukiem. Wczoraj "Galvanic arrow" + mirage fajnie się łączyło. Dziś nie działa. A "Unearth" tworzy po prostu zwłoki? W takim razie to ma się łączyć z totemem od wsysania zwłok. Szkoda, bo lubię jak mogę tworzyć miniony.

Ed. Ok, naprawiłem mirage. Zamieniłem oba supporty miejscami i znowu działa.

post wyedytowany przez 3dD1e 2021-01-23 13:37:06
23.01.2021 13:17
DiabloManiak
33.3
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

miniony możesz tworzyć i to kilka ładnych typów np. spectre, zombie , szkielety, golemy, phantasmy, itp oraz kilka dodatkowych typów z itemów także :P

Ale poe lubi specjalistyczne bulidy nie wszystko w jednym ;)
a unearth łączy się z kilkoma innymi skillami

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-23 13:19:54
23.01.2021 14:28
DiabloManiak
33.4
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek
Image

Jks mówisz o zamianie miejscami to może nie były zlinkowane :P

Bo dziury oprócz tego że są to muszą być połączone kreskami inaczej każdy gem rozpatruje osobno ;)

przykład z boku - 4 pierwsze sloty są zlinkowane, 5 nie więc jak stworzysz atak to będzie mógł mieć tylko 3 suporty
bo jak wsadzisz w ostatnie gniazdo się nie łączy z pozostałymi :)

23.01.2021 15:34
3dD1e
33.5
3dD1e
168
Zuo market

Faktycznie, jak się przyjrzałem to jest jak napisałeś. Wczoraj zamieniałem właśnie łuk na mocniejszy z tymi samymi gniazdami, ale nie zwróciłem uwagi na połączenia. To teraz drugi suport jest tam bez celu.

No to tak bardziej ogólnie. Skończyłem dziś pierwszy akt i sporo tego czasu poświęcałem na lataniu do miasta i wymienianiu przedmiotów na rzeczy do craftowania. Jest sens próbować coś tak wcześnie, czy lepiej oszczędzać?

23.01.2021 15:38
Bezi2598
33.6
Bezi2598
147
Legend

Nie ma sensu zbierać wszystkiego, zbieraj tyle ile zmieścisz do czasu aż będziesz kolejny raz w mieście w celu np. zebrania nagrody za zadanie. Teleport tylko po to, żeby sprzedawać nie ma sensu.

Druga sprawa jest taka, że grając własnym buildem pierwszy raz bez znajomości gry możesz mieć kłopoty już na etapie przechodzenia kampanii. Lepiej jest jednak wziąć build z neta.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-23 15:40:45
23.01.2021 15:52
3dD1e
33.7
3dD1e
168
Zuo market

Pierwsze punkty to raczej zawsze wsadza się tak samo. Myślę, że źle mi nie idzie. Zgonu jeszcze nie zaliczyłem, ale jakoś nie doczytałem się informacji o poziomie trudności przy tworzeniu postaci. Ta środkowa opcja to chyba była zalecana dla nowych?

23.01.2021 15:57
DiabloManiak
33.8
DiabloManiak
237
Karczemny Dymek

Bezi i tak i nie. Bulid z netu to zwykle planer, konkretne itemki itp
Niech przejdzie z 2-3 akty poogląda sobie skille co z czym się - pozbiera jakieś drobiazgi na drugą postać i wtedy bulid z neta

3dD1e - crafty się robi później, póki co zbieraj orby. I jak zobaczysz które skille się mniej więcej podobają (jak lubisz miniony to może witch - nekromantka) - znajdź jakiś aktualny bulid w necie i rusz na poważnie ;)

Oj zdziwiłbyś się jak rozkłada czasem punkty w zależności od bulidu. Czy jakie odchodzą kombinacje np gladiator pod łuk ;)
a pierwszy akt to wręcz tutorial. Po fabule, wchodzą mapki a potem end-game

Poziom rośnie wraz z czasem np na mapach białe - żółte - czerwone itp A wybór przy tworzeniu postaci to do jakiej ligi (ligi są czasowe i po końcu trafiają na standart postacie) zaliczana jest postać i nic więcej (no i opcje ligi czy standard jak ssf - czyli bez handlu, hardcore - jedna śmierć tylko itp)

post wyedytowany przez DiabloManiak 2021-01-23 16:02:52
23.01.2021 17:21
33.9
zanonimizowany768165
119
Legend

Zbierasz jedynie żółte przedmioty (rare), starasz się mieć najwięcej przedmiotów z odpornościami i życiem.

Zwykłe (białe i niebieskie-magiczne) podnosisz jedynie gdy nie masz niczego innego w ekwipunku (na przykład pierścienie dające 30% do odporności na lód, przydatne podczas walki z pierwszym bossem) albo mają więcej jak 3 połączone ze sobą sockety.
Wtedy możesz użyć materiałów (currency) do craftu na nich.

Tak wygląda gra w kampanii - szabrowanie i łażenie w byle czym byle miało dobre staty albo dużo połączonych socketów.

Możesz też zbierać takie co mają 3+ połączone sockete ale w trzech kolorach (niebieski, czerwony i zielony), które sprzedajesz by dostać Chrome orba. Do efektownego zbierania przyda się filtr utworzony w Filterblade, podstawowy gotowiec wystarczy.
Z innych „recept" dla vendorów są potiony z quality, zbierzesz kilka i sprzedaż na orby które możesz użyć do podnoszenia quality swoich flaszek. Potem wystarczy zbieranie Blachsmith i Armorsmith Whetstones, które też możesz sprzedawać by dostać Scroll of Wisdom, lepsze to niż zbieranie ich pojedynczo z ziemii. Możesz też sprzedawać Orb of Transformation na scrolle.
Ten sam myk ze skillgemami ale te są znacznie rzadsze.

27.01.2021 11:13
Amadeusz ^^
33.10
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

3dD1e

Napisz do mnie w grze (nick: VeryOriginalBuildIndeed ), mam https://pathofexile.gamepedia.com/Tabula_Rasa kurzacą się w stashu.

PS. Daj znać z jakiego nicka będziesz pisał żeby się nie znalazł inny cwaniak - mam tylko jedną tabulę na stanie.

27.01.2021 17:48
3dD1e
33.11
3dD1e
168
Zuo market

Amadeusz ^^
Aaa... wiem już co to jest. Dzięki za hojność, na pewno się przyda. W grze mam rangera lvl 36, nick Gracja (nie miałem lepszego pomysłu).

post wyedytowany przez 3dD1e 2021-01-27 17:50:35
23.01.2021 21:40
34
Carrol
37
Konsul

3dD1e
Kolego, nie słuchaj tych fahowcuf, bo prędzej skończysz przygodę z PoE niż dojdziesz do Aktu 5.
Znajdź gotowy build, który krok po kroku opisuję co zakładać, jakie gemy łączyć i jak lewelować.
W trakcie gry przyswoisz co trzeba, bez problemu dojdziesz do map a później zastanowisz się czym grać.
Teraz to tak jakbyś chciał nauczyć się chińskiego od Chińczyków, którzy znają kilka słów po polsku.

post wyedytowany przez Carrol 2021-01-23 21:42:06
27.01.2021 10:41
BloodPrince
35
1 odpowiedź
BloodPrince
177
Senator
Wideo

To czas na moje początkowe wrażenia z ligi i dodatku, ale jeśli komuś nie chce się czytać to powiem tylko w skrócie, że jest dobrze, nawet bardzo dobrze.

Może zacznę od rytuału, który po ostatnich dwóch rozbudowanych ligach w końcu wprowadza powiew świeżości w postaci swojej przyjemnej prostoty. Dodatkowe mobki na mapie, w określonych miejscach bez potrzeby cofania się jak to czasem bywa z abyssem czy pędzenia na złamanie karku jak w delirium, przykryte nagrodami, które same sobie wybieramy jest podręcznikowym przykładem jak zrobić przyjazną dla graczy mechanikę.

Jeśli chodzi o Echoes of the Atlas to o ile Betrayal zmodernizowało mocno podstarzały system masterów to wprowadziło też najgorszy, bo niedający się pominąć syndykat. Conquerors of the Atlas skomplikowało stary i sprawdzony system mapek, by dać nam możliwość przekształcenia całego atlasu w czerwony tier, jednak przy okazji wprowadziło bardzo słabo zaprojektowanego bossa... ale w końcu po dwóch średnich dodatkach dostaliśmy coś naprawdę fajnego! Co prawda z początku nie byłem zachwycony Maven, jednak im więcej bossów na ekranie tym większa zabawa.
Bonusy z atlasowego drzewka są znaczące i na pewno zachęcają do biegania innych regionów, niż tylko tego z Burial Chambers, a jeśli ktoś uzna, że jego postać nie jest na siłach, by walczyć z bossami wzmocnionymi przez Maven to może wyłączyć jej obecność na daną mapę.
Zaproszenie na walkę z 10 bossami można craftować jak mapkę, tym samym podkręcając trudność i nagrody płynące z takiej potyczki, a te są niemałe, bo nowe watchstony potrafią dawać solidne bonusy!
Póki co bawię się przednio, ostatni raz miałem tyle frajdy w Legionie, polecam każdemu kto jeszcze się wacha oddać swoją duszę Chrisowi w tej lidze.
https://youtu.be/pz2dJhP8hJI

post wyedytowany przez BloodPrince 2021-01-27 10:51:17
27.01.2021 11:36
liberateme_81
35.1
liberateme_81
59
Pretorianin

Wszystko fajnie, ale ostatnia walka z Maven, oczywiście to moja opinia, kojarzy mi się z graniem w takie stare shootery gdzie leci się w prawo i trzeba małpiej zręczności żeby nie dostać "z kulki". Ludzie, którzy farmują Ubera i Syriusza grając stopą mają problemy ze zrobieniem tego bossa bez śmierci, bo jak masz pecha do tych promieni w ostatniej fazie i trafisz na niekorzystne "odtwarzanie" sekwencji na tych płytkach, no to niestety śmierć pewna :) Jedyny pewny sposób, to mieć taki DPS żeby Maven zeszła za nim taka "sytuacja" mogła by się zdarzyć - niestety na tą chwilę mój pathfinder trochę musi nad tym popracować, głównie ze względu na totalny brak farta w tej lidze, a tym samym, chroniczny brak gotówki :).
Co do nagród, to jednak Heist'a ta liga nie przebije, a może ja mam takie dupowate szczęście.
Pozdrawiam

post wyedytowany przez liberateme_81 2021-01-27 11:38:14
27.01.2021 12:52
Amadeusz ^^
36
2 odpowiedzi
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Ritual jest całkiem fajny (jako liga ode mnie 6/10) ale ma problemy:
- robienie rituali zajmuje mi tyle samo czasu co clear reszty mapy - najpierw trzeba wybić moby, później odpalić sam rytuał, czasem spawnują się pojedyncze moby np. za ścianką (a trzeba zajumać KAŻDEGO moba).

Trochę psuje to pacing map, jak przekosiłem mapy unikatowe dla atlas progression dopiero zdałem sobie sprawę ile czasu marnuję na mechanikę ligi.

Osobiście wolałbym np. zabijanie ritualowych mobów po prostu na mapie, a później wielką bitwę na arenie z bossem gdzie odpala się wszystko na raz - ale to moje zdanie.

- texture streaming to chyba programował / testował jakiś intern, ile razy zdechłem bo nie miałem jeszcze tekstur załadowanych w cache i ataki/wrogowie byli niewidzialni to nie potrafię zliczyć.

Ja miałem walki z 5 bossami na arenie Maven gdzie boss nie zdążył się doczytać a już był martwy, poważnie.

Żeby było jasne, PoE mam na SSD ze średniej półki, VRAMu 8GB, a internet 300Mbps - tutaj absolutnie nie ma wytłumaczenia dla fuszery jaką w tej kwestii odwaliło GGG.

PS. Wcześniej ktoś pisał że Ritual jest trochę jak D3, rozdawnictwo - ja chyba poważnie odkąd gram nie miałem tak pechowej ligi :)

Jakby nie to że w harveście wylosował się craft "add a random influence" i mi wlazł crusader na astral plate ilvl86, to pewnie miałbym mniej niż 2ex "majątku" - a jestem już na etapie T14-T15. Tak gównianego RNG jeszcze nie miałem.

27.01.2021 12:59
Bezi2598
36.1
Bezi2598
147
Legend

Oczywiście masz prawo do swojej opinii i nie piszę tego złośliwie, ale ta gra ma naprawdę niesamowite problemy z tempem skoro coś co zajmuje 2-3 minuty dla gracza zajmuje wieki ;)
Ja podchodzę do tego trochę inaczej. Czas to cena za nagrody. Tak, clear mapki trwa dłużej, ale nagrody też są nieporównywalnie lepsze. Na początku trzeba sobie zadać pytanie czy lepiej najpierw skupić się na atlas progression czy mieć lepsze nagrody za mapowanie.

Jak dla mnie Ritual jest genialną ligą, głównie z powodu SSF, na którym pierwszy raz gram. Gdyby to była sama liga bez dodatku to pewnie wiałoby nudą po tygodniu.

29.01.2021 19:55
😜
36.2
1
Cyniczny Rewolwerowiec
113
Senator

ale ta gra ma naprawdę niesamowite problemy z tempem skoro coś co zajmuje 2-3 minuty dla gracza zajmuje wieki ;)

Przypominam, że mówisz o grze, w której build nie czyszczący trzech ekranów do przodu po jednym prawokliku, jest uznawany za wolny. :)

post wyedytowany przez Cyniczny Rewolwerowiec 2021-01-29 19:55:22
03.02.2021 15:05
BloodPrince
👍
37
2 odpowiedzi
BloodPrince
177
Senator
Wideo

https://youtu.be/_4SAla-xRvw

Trochę się nazbierało tych mechanik przez lata. Ciekawa lekcja historii.

03.02.2021 15:39
37.1
zanonimizowany768165
119
Legend
Wideo

Tutaj też podobny materiał wydany niedawno
https://www.youtube.com/watch?v=_5Xx7x-i4nk
Widać (po)wolna liga dla streamerów więc zajmują się czymś innym...

03.02.2021 22:09
3dD1e
😐
37.2
3dD1e
168
Zuo market

Uuu... a ja mam już 1500 monet z rytuałów, bo myślałem, że coś dobrego można za to mieć.

08.02.2021 21:42
Bezi2598
38
Bezi2598
147
Legend

Muszę przyznać, że zagranie ligi SSF było najlepszą rzeczą jaką mogłem zrobić. Fun z gry jest o wiele większy, progresowanie postaci jest o wiele bardziej stopniowe, wydaje się bardziej naturalne no i w końcu zabrałem się na poważnie za crafting. Jest na pewno trudniej niż w trade, ale satysfakcja z własnego ulepszania postaci też jest o wiele większa niż kupienie wszystkiego na gotowe w trade. Chociaż i tak nie jest tak źle jak myślałem, red mapki na spokojnie robię, schody się robią dopiero przy juiced mapach, za mało survi jeszcze mam i one shoty są zbyt częste. Drzewka w atlasie wprowadziły ogromne możliwości w SSF. I też inaczej się na nie patrzy niż w trade league gdzie głównym celem jest ciułanie waluty większość ligi na coraz lepszy sprzęt.
Bardzo podoba mi się ustalanie celów, zawsze mam co robić i czasami niewiadomo za co się zabrać.
Co do rytuałów to przyznam, że zacząłem je pomijać w niektórych mapach. Sam rytuał jest spoko, ale jego obecność w każdej mapie bywa... męcząca. Czasami szkoda mi czasu na to, bo mam jeszcze pełno rzeczy do zrobienia z Atlasem, a robienie każdego rytuału głównie mnie spowalnia, a czasu na granie aż tak dużo to nie mam. Myślę, że jak przejdzie do core i się będzie pojawiał raz na x map to będzie idealnie. Więc tu wracam do posta Amadeusza i trochę przyznaję mu rację ;)
No i w sumie ostatnio nagrody zacząły być mocno średnie i bardzo często zdarzała mi się sytuacja, że brałem cokolwiek, bo nic ciekawego nie było.

btw;
Czytałem sobie ostatnio post GGG sprzed trzech lat na temat handlu i dlaczego nigdy nie będzie ułatwiony i w sumie... się zgadzam.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2025870

12.02.2021 11:42
39
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Wideo

https://youtu.be/jMsjWIZZQKg

dla zainteresowanych - krótki tutek o cluster jewels
Parę rzeczy mi wyjaśniło

Co do ligi - Ritual taki sobie. Jedyne czego żałuję to wybór złego builda, do tej ligi przynajmniej - Toxic Rain Miner Trickster nie nadaje się zbytnio do ciasnych aren. Do tego niby da się nim czyścić endgame ale upgrade łuka kosztuje krocie na ten moment :/ a ostatnie grosze poszły na Kintsugi, niestety nawet z nim oraz Wind Dancerem i flachą obniżającą obrażenia (Basalt Flask+Taste of Hate) nie wystarczają.

Zmiana w Atlasie rewelacja - dodatkowe mobki jak Lagbringery w Valdo's Rest robią robotę, dobre źródło XP i waluty jak Ancient Orby, jak mamy szczęście to i mirror shard się trafi, jednak mi się to nie zdarzyło...

No i kolejna niespodzianka - dropy map są dobre, w przypadku czerwonych nawet bardzo dobre. Wcześniej jak wypadła ci (jakakolwiek) czerwona mapa gdy farmiłeś Tier 14+ to był to cud. Obecnie to map taby się zapychają D:

Nowe mapy wyglądają nieźle i gra się na nich nieźle choć część bossów daje w kość przy pewnym modach...

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-02-12 12:36:30
12.02.2021 12:39
Bezi2598
39.1
2
Bezi2598
147
Legend

Mi dużo mapek wypada właśnie z rytuałów. Nie za trybut, ale z deszczu lootu po zabiciu wszystkich potworów bardzo często wypada mapka tier+14.

05.03.2021 01:26
Bezi2598
40
1 odpowiedź
Bezi2598
147
Legend

Poświęciłem ostatnio trochę czasu przy Heiście, byłem ciekaw jak jest zaimplementowany. I jest dobrze. Przez okres trwania ligi nazbierało mi się dużo kontraktów 83lvl. Levelowanie ekipy jest mega szybkie, wszyskich co chciałem wylevelowałem na maks level przy jednym posiedzieniu. Jeżeli chodzi o ekwipunek to każdemu dałem cokolwiek co mi wypadło. Nagrody nadal są bardzo dobre. No i heisty nie są tak męczące kiedy nie są główną ligą. Bardzo dobre źródło na league specific itemki jak i waluty. Smart loot dalej jest więc gear też może dobry wypaść.

Imo warto robić. No chyba, że ktoś nie znosi ich robić, wtedy nie ma się co męczyć ;)

edit;
Potworki dostały nerfy, bo heisty nie są takie rippy jak w 3.11. Są bezpieczniejsze niż normalne mapy. Zrobiłem jakieś 70 kontraktów, wszystkie 81lvl+ i nie zginąłem ani razu.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-03-05 01:28:31
05.03.2021 07:40
liberateme_81
40.1
liberateme_81
59
Pretorianin

Dobrze wiedzieć, bo zawsze był ten dreszczyk emocji kiedy się widziało mobki, co puszczają te fioletowe kulki za drzwiami do oblokowania :)

08.03.2021 17:10
Bezi2598
41
Bezi2598
147
Legend

Który challenge dla Maven jest najłatwiejszy żeby odblokować Uncharted Realms? Nie chcę marnować, bo z tego co widzę drop zaproszeń jest dosyć rzadki, a gram ssf.

Myślałem, że Breachlordzi będą w miarę prości, ale tak czytam i wiele osób mówi, że to jest jedno z trudniejszych.

11.03.2021 09:12
😁
42
3 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3069670

Harvest wrócił, ludzie się cieszyli a teraz GGG próbuje z tym walczyć.
Pogromca uśmiechów dzieci szykuje srogi nerf.

11.03.2021 15:35
😐
42.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Is this premature April Fool’s joke?

Się machnąłem... to nie nerf.
To wywalenie całej mechaniki Harvesta.

11.03.2021 22:53
Bezi2598
42.2
Bezi2598
147
Legend

RIP Harvest :(

To wywalenie całej mechaniki Harvesta.
Bez przesady, targetowane exalty dalej są, niektóre annule też zostaną (remove non physical, add random physical i inne tego typu dalej są mega dobre), więc Harvest dalej będzie przydatny.

Nie podoba im się (graczom także), że żeby trade'ować Harvest trzeba mieć channel na discordzie, a w sumie pod tym względem nic się nie zmienia.

Trochę szkoda, targetowanymi annulami wycraftowałem sobie cały gear na SSF :(

Ale rozumiem jaki jest tok myślenia pod względem designu. No cóż, przynajmniej do końca ligi dalej wszystko po staremu będzie.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-03-11 22:55:19
11.03.2021 23:40
Bezi2598
42.3
Bezi2598
147
Legend

W sumie teraz jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy.

Zamierzają zmniejszyć ilość seedów, ale zwiększą częstotliwość pojawiania się Harvestu o 60%. Naprawdę nie lubię tej zmiany. O ile Harvest crafting lubię to nie lubię tego, że gra mi mówi kiedy mam się zająć craftingiem. Masz ochotę na robienie mapek, nie, gra ci mówi, że teraz 20 minut będziesz się zajmował craftingiem. Beznadziejna zmiana, teraz po prostu będę częściej oderwany od tego co chcę obecnie robić. Wolałbym sobie wybierać kiedy chcę się zajmować craftingiem, a kiedy chcę zabijać potworki. To jest dla mnie największy minus Harvestu, a teraz będzie pod tym względem jeszcze gorzej :/

24.03.2021 22:50
43
zanonimizowany768165
119
Legend
Image
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=d6gNvfBROMM

Wracamy do Vaal City w Ultimatum
Wygląda jak mix Ritual+Incursion a most przywodzi skojarzenie z Synthesis albo stawianie mostów przez inżyniera z Heist.
Czy mi się wydaje czy kamera jest bardziej oddalona? Podobno był temat w jakimś wywiadzie, że mają taką wprowadzić.
....
get your first look at Path of Exile 2 since its debut at ExileCon.
dostęp dopiero w 2022, o ile nic nie pojawi się na przeszkodzie

eh, nie wiem czy mi się będzie chciało po srogim grindzie z tym watchstonem--->
Dokrafciłem drugi kamyk który daje szansę na dodatkowy stosik z harbringera.
Tier mapy nie ma wpływu na dropy shardów.
Jak dobrze idzie to z jednej mapy (tier 7-11) wypada ~10 ancient orb shards oraz ~5 exalt shards.
Polecam używać skilla z dużym zasięgiem no chyba że macie top maszynę, choć przy obecnym stanie technicznym może to nie pomóc :/ nie bez powodu znani są jako Lagbringers.

W Ritualu na ołtarzach nie miałem nic ciekawego, może 1 ex albo stack 10 chaosów czy Call of the Brotherhood ring. Porażka. Za to dropy map rewelka...

Teraz wszystko jest tanie, Bottled Faith za półtora EXa gdy zazwyczaj idzie po 10+ex. Za to Cortex nadal 3-4ex?
Ryslatha's coil za półtora exa.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-03-25 00:04:52
06.04.2021 22:57
Perplexagon
44
1 odpowiedź
Perplexagon
7
Konsul

Cos chyba zainteresowanie zdechlo. ;) Kamera wyglada na oddalona bo jej "oddalenie" zalezy od rozdzielczosci i horizontal fov. Wlacz sobie PoE na monitorze ultra-wide to sie zdziwisz. :) A najpewniej to wersja dev z odblokowana kamera.

Panu przemadrzalinskiemu przypominam ze dzis ma premiere Early Access Slormancer. Pamietam ze na to czekal. ;)
Ja sam czekalem i imho bylo warto. Juz jest bardzo spoko a bedzie jeszcze lepiej. Jedyny bol to to ze to robia dwie osoby. Full wyjdzie moze w 2023 pewnie. ;(

https://store.steampowered.com/app/1104280/The_Slormancer/

06.04.2021 23:59
44.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Zawsze tak jest pusto pod koniec ligi, zaczyna się od ostatniego, trzeciego miesiąca by niedługo przed końcem ludzie niemal wyparowali.
Ludzie ostro grindują w pierwszym i drugim miesiącu że w trzecim odpadają, czasem wcześniej, czasem później.
Czasem pierwszy miesiąc też ludzie wstrzymują się by czekać na zmiany w rozgrywce wprowadzone po sugestiach/skargach graczy a także ewentualne łatanie i usuwanie problemów technicznych.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-04-07 00:01:38
06.04.2021 23:07
Perplexagon
45
Perplexagon
7
Konsul
Image

Gra sie bardzo fajnie, ale tak zeby pograc na powaznie to moze za pol roku. Narazie contentu jest mniej niz mialo PoE w becie. Tzn itemkow i systemow jest duzo wiecej i pod tym wzgledem gra jest dosc mocno "skonczona" ale contentu jako takiego jest na pare h grania.

Niemniej wesprzec tymi piecioma dyszkami warto.

08.04.2021 22:51
Bezi2598
46
Bezi2598
147
Legend

Liga mega spoko się zapowiada. Wygląda na to, że cel na ten rok to integracja starych lig do endgame. Dostaliśmy atlas passive tree, a teraz rework wszystkich nagród z poprzednich lig. Ultimatum zapowiada się mega ciekawie z elementem ryzyka ;)

08.04.2021 23:04
Amadeusz ^^
😃
47
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Ja mam kilka obserwacji po obejrzeniu streama :)

1) przeskok graficzny PoE -> PoE 2 jest znacznie większy niż myślałem, PoE 2 może wyglądać finalnie lepiej niż D4,
2) rework starych mechanik - dobry pomysł, na samą myśl o unveilowaniu miałem odruch wymiotny,
3) obawiam się że Ultimatum będzie jeszcze bardziej zabijało pacing map niż Ritual - może się zdziwię, ale czuję że po kilku dniach ligi ta mechanika będzie bardzo upierdliwa, gdzie stoimy w miejscu i bijemy fale mobów,
4) zero wzmianki o pracy nad enginem, PoE to jedyna (dosłownie jedyna) gra która nie potrafi utrzymać nawet 20FPS jak dużo się dzieje. Jak strasznie gównianie zoptymalizowane jest PoE widzi się dopiero kiedy odpalam np. Doom Eternal które ma jakieś 100FPS (w akcji) na mieszaninie high/very high,

Ogólnie mój poziom podjarania przed ligą oceniam na 6/10, wszystko co widziałem mi się podoba, ale nie będę wyczekiwał piątku z wypiekami.

08.04.2021 23:07
aope
48
aope
198
Corporate Occult
Forum: Path of Exile #22 - Echoes of the Atlas // Start ligi 15.01.2021