Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość 2020 rok należał do gier free-to-play i mobilnych

07.01.2021 10:40
👎
1
2
Dov
20
Pretorianin

poco sprzedawać całą grę za 200zł jeśli można sprzedać 1% szansy na dostanie konkretnej postaci za 10zł

07.01.2021 11:13
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Le Loi
66
Generał

"tytuły premium"
Ten kto to wymyślił miał łeb do interesu, zawsze myślałem że to f2p są tymi specjalnymi, innymi grami, teraz okazuje się że to normalne, raz-płatne gry są z jakiegoś "premium".

07.01.2021 12:12
2.1
VhidOura
20
Legionista

Gry AAA to chyba właśnie gry Premium ;)

07.01.2021 22:16
Legion331
😃
2.2
Legion331
50
Pretorianin

Zabawne. W mojej bibliotece Steama mam kolekcję nazwaną Premium. Tylko, że wstawiłem tam gry, które zrobiły na mnie szczególne wrażenie, bez względu na ich cenę.

post wyedytowany przez Legion331 2021-01-07 22:17:42
07.01.2021 11:22
dzl
3
odpowiedz
dzl
103
John Yakuza

Aż 59% tego rynku przypada na Azję.

Wcale się nie dziwię. Azja to bardzo chłonny rynek dla gier mobilnych. Sama Japonia stoi tytułami na licencji popularnych anime w formule tzw. gatcha, które są tam szalenie popularne.

post wyedytowany przez dzl 2021-01-07 11:24:22
07.01.2021 12:40
NightBosman
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
NightBosman
85
Konsul

Czyli ten rzekomo bardzo nieudany VR segment stanowi 1/3 konsolowych przychodów. Dosyć szokujące.

07.01.2021 13:00
JohnDoe666
4.1
JohnDoe666
62
Legend

Nie rynku konsolowego tylko jego części związanej z grami cyfrowymi.
Wartość rynku konsol w 2020 roku przekroczyła 51 miliardów.

07.01.2021 13:31
prekor
4.2
prekor
136
Generał

JohnDoe666
No i fakt ,że 2020 pudełka na konsolach zarobiły te 16 mld na konsolach na tle przychodu uzyskanej przez cyfrowe gry premium zle nie wygląda. Tym bardziej ,że w ubiegłym roku sprzedaż detaliczna była utrudniona.. Te dane Super Data pokazuję ,że w przypadku konsol pudełka mają swoją niszę i to nie małą.

post wyedytowany przez prekor 2021-01-07 13:36:15
07.01.2021 14:02
4.3
zanonimizowany1354013
1
Legionista

^Na PC też by miało niszę, ale Steam skutecznie wybił do nogi cały rynek wtórny.

07.01.2021 14:37
prekor
4.4
prekor
136
Generał

Popamole_Knight
Te 16 mld dotyczy wyłącznie gier nowych sprzedanych w sklepach. W takich statystykach nie uwzględnia się obrotu na rynku wtórnym. Tak więc sprzedaż gier nowych w pudełkach wygląda naprawdę dobrze jeśli się to porówna do przychodu z dystrybucji cyfrowej gier premieum uzyskanej na samych konsolach.

07.01.2021 16:04
4.5
zanonimizowany1354013
1
Legionista

Moje niedopatrzenie, przepraszam, oczywiście masz rację.

07.01.2021 12:54
Kaniehto
😂
5
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Kaniehto
62
Generał

Grand Theft Auto V - 911 mln dolarów

Nie wiem czy się śmiać czy płakać

08.01.2021 23:37
5.1
zanonimizowany1353947
4
Junior

Epic Games kupiło 99% kopii GTA ;)

07.01.2021 13:05
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany305250
161
Legend

Wynik Pokemon GO jest ciekawy - piąta najlepiej zarabiająca gra mobilna, która polega na chodzeniu po realnym świecie w dobie pandemii i lockdownów - Niantic ewidentnie bardzo elastycznie dostosował się do panujących warunków. No i fakt że rynek PC jest o ponad 50% bardziej "zyskujący" niż konsole, i to chyba razem wzięte. Nieźle.

07.01.2021 13:15
6.1
Olekrek
47
Rotmistrz

W Pokemon Go nie musisz chodzić, by grać. Można stosować programy wspomagające, które np. zmieniają naszą lokalizacje.

07.01.2021 13:38
McPatryk1995v2
6.2
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Olekrek
Tak, za które otrzymasz bana. Niantic akurat ostro banuje za używanie programów zewnętrznych.

gnoll
To prawda, Niantic świetnie dopasował się do sytuacji na świecie. Nie trzeba nigdzie wychodzić, eventy są tak skonstruowane, że możesz brać w nich udział z domu, liczne przedmioty, które ułatwiają łapanie pokemonów, balony z zespołem R, itp. Naprawdę świetnie przemyśleli to wszystko.

07.01.2021 14:47
prekor
6.3
prekor
136
Generał

gnoll
Tutaj masz przechody z samej cyfrowej dystrybucji. Jeśli weżnie się pod uwagę rezultaty z pudełek to konsole wypadają lepiej niż PC jeśli chodzi o gry premium. Co nie zmienia faktu ,że na polu gier Fp2 PC ma pozycję bardzo mocną.

post wyedytowany przez prekor 2021-01-07 14:53:37
08.01.2021 00:12
6.4
kaagular
79
Generał

McPatryk1995v2 Coś kiepsko banują. Gram na spoofie od prawie początku, tylko trzeba wiedzieć jak to robić.
Polecam gorąco, super gra się robi, serio. Tyle do roboty jest jak w żadnej innej na mobilki. Niantic powinno wprowadzić własnego spoofa na jakimś osobnym serwerze, żeby nie miksować z graczami bez tego. Myślę, że miałoby to większą popularność od zwykłego trybu, który w gruncie rzeczy jest nudny jak flaki z olejem.

07.01.2021 13:29
Uruk-Hai666
7
1
odpowiedz
Uruk-Hai666
51
Generał

Wiadomo kto gra w gry mobilne, konsolowcy nie, pecetowcy też nie, tylko gracze i graczki niedzielne.

07.01.2021 13:59
8
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1343642
6
Generał

Bedzie jeszcze wiekszy zysk gier F2P jak te sie podłącza do grania w chmurze, a granie w chmurxe zacznie sie natywnie odpalać na telewizorach bez żadnych konsol cxy sprzętów.
Destiny 2 juz tak dziala na Stadii, grasz i nic nie placisz, nie musisz miec ani konsoli ani PC tylko Androida i konto na googlu

To dopiero wywola szał na tego typu gry, dzisiaj sa one hamowane koniecznością posiadania sprzetu nadajacego sie do grania.

Kiedys bym sie dziwił ze dzieje sie tak jak sie dzieje, dzisiaj juz mnie to nie dziwi. Dzisiaj gra w gry w wiekszosci pokolenie instant urodzone po 1990 roku we wzglednym dobrobycie i nie pamietajace czasow sprzed dostepu do internetu.
Dodaj do trgo socjal media, ktore to pokolenie uzależnia (a nie wkurza jak np mnie) i adhd zamiast lizania scian i zachwycania sie nieruchomo widokami w grze, napieprzaniem w pada, mysz zamiast godz dialogow z NPC, czytaniem ksiazek/notatek w grze i szukaniem sekretow, rush z kolorowa bazooką zamiast skradanie sie bez zabijania w Thief.

Takie mamy pokolenie graczy, my dziadki 8 i 16 bitów mam juz niewiele do powiedzenia, chociaz to dzieki nam fabulerne singlowe gry video wciaz sie dobrze sprzedaja. Jest nas kilkadziesiąt milionów, ale dzieci z pokolenia zupki instant jest kilkaset mln i bedzie coraz wiecej.
Moje Dziecko wychowuje bez gier online i bede nauczal ze to zlo, uzaleznienie i psychomanipulacja korporacji, zsby wyciagac kase i tracic czas na grind, ze to nie sa gry video, tylko rak i wypaczenie idei gier.

I w sumie Dziecko woli malowac i grac w gry planszowe z rodzina niz w gry video, a te to tylko razem no na dwa pady, samo grac nie chce bo ta Dziecko szybko nudzi.
Tak wychowujcie dzieci, nie internet, tylko gry offline razem z Tata/Mama i jak najmniej ekranów, a jesli juz to absolutnie zadnej telewizji, puscie bajke np Disneya lub edukacyjna i niech sie na porzadnych i wartosciowych tresciach wychowuje, niech rosnie inteligentne i niezalezne od korpo gnoi pokolenie, a nie zombie dla korporacji, ktore ivh przemili o zniszczy.

Gry online to szajs, rak i wypaczenie gier video. Rozumiem tryb online w grze jako poboczny, popykacpol godziny kilka meczykow i dowidzenia, a nie siedziec godzinami w F2P na grindzie. Chronic przed tym dzieci, niech kolejne pokolenie sie nie zmarmuje jak to instant obecne.

08.01.2021 00:22
8.1
kaagular
79
Generał

Wszystko ładnie pięknie tylko jak Ci się taki dzieciak potem (jak uzyska względną niezależność od Ciebie a przejdzie na zależność od otoczenia) odwinie bo wejdzie w świat takich rozrywek to się możesz zdziwić. Umiar jest ważny a nie blokada. Jak będzie lubił "grind" to będzie, nie zmienisz tego. Jak nie będzie lubił to nie będzie.
Te dane są takie a nie inne bo jest po prostu łatwość wydania pieniędzy a nie to, że klienci sobie te gry jakoś specjalnie cenią. "Klik" i poszło. Nie musi dochodzić do "grindu", możesz zaraz po ściągnięciu kliknąć jakąś opcje do kupienia za 0,99$ i klika tak na przykład 20 mln ludzi usuwając grę po dwóch dniach. To są mechanizmy, których nie unikniesz bo dotyczą natury ludzkiej i firmy to doskonale wiedzą. Twoje "Thiefy" czy gry z dialogami dziś są po wielokroć bardziej popularne niż kiedyś. Cały rynek się zwiększył. Nie ma co narzekać.
Ale plusik za gry planszowe się należy. Polecam bitewne!

07.01.2021 18:41
Wilk1999
9
odpowiedz
Wilk1999
45
Wilkołak Asasin

Z grami mobilnymi nie sposób wygrać, szczególnie biorąc pod uwagę ich aspekty i preferencje do nich w pewnych gamingowych kręgach.

08.01.2021 12:14
10
odpowiedz
rniczypo
135
Starchaser

Rak.

08.01.2021 12:20
darkpalladinPL
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
darkpalladinPL
92
Konsul

Bez kitu - Nie czaje jak można płacić za cokolwiek w grach free to play? Kto to kupuje ?
Osobiście znam wielu graczy i nikt za to nie płaci ... więc kto ?

08.01.2021 23:39
11.1
zanonimizowany1353947
4
Junior

Też nie wiem, jedynego mobilka na jakiego wydałem kasę to MC

08.01.2021 23:57
11.2
kaagular
79
Generał

Może Ci, których znam ja. Nie wiem czy ktokolwiek nie płaci w grach f2p. Skiny, przepustki... Może kwestia wieku. U mnie 30+ więc dla moich znajomych 100 zł to jak wyjście do kina czy do restauracji. Nie ma nad czym za bardzo myśleć nawet. Klik i poszło.

Wiadomość 2020 rok należał do gier free-to-play i mobilnych