Cześć, wymieniając sprzęt oraz monitor z 720p na 1080p liczyłem poprawę jakości grafiki w RDR2, lecz jest miernie.
Twarz arthura wygląda gorzej niż Niko Bellica z GTA4 a roślinność lepszą miało GTA5...
Wszystko jest rozmazane... Jakaś solucja na to?
Sprzęt:
RTX3060Ti, I5-10400F, Monitor 21.5 calowy 1080P
Gra działa w 70 fpsach około z wymaksowanymi ustawieniami + msaa wyłączone.
Jesteś w stanie dołączyć screenshot z gry?
Czy w ustawieniach systemowych zmieniłeś rozdzielczość na 1080p? Ustawienia -> Ekran -> Rozdzielczość wyświetlania
Pewnie, już dodaje.
Oczywiście, roździelczość jest ustawiona 1920x1080.
Powiedz proszę czy masz wyłączone TAA i czy Resolution Scale masz ustawione na natywną rozdzielczość?
To są jedyne ustawienia graficzne, które przychodzą mi do głowy mające wpływ na "miękkość" wyświetlanego obrazu i ogólny brak ostrości. Możesz też sprawdzić w ustawieniach ekranu czy masz włączoną funkcję Sharpening - możliwe że na poprzednim monitorze miałeś ją włączoną a na obecnym wyłączoną co tłumaczyłoby twój dysonans.
I drugi zrzut z ustawieni graficznych - Tak, w panelu NVIDI mam ustawione 1920x1080 i w grze tak samo, 1920x1080.
A za przeproszeniem co to Resolution Scale? Gdzie to mogę sprawdzić?
TAA na średnie, wyostrzenie TAA na max, skalowanie klatek na 1:500, oświetlenie na Wysokie, teselacja drzew na off, zachowanie wody na pół, widoczność trawy na pół.
TAA w tej grze strasznie rozmywa obraz. Ja bym je wyłączył w ogóle i włączył MSAA, bo 3060Ti na spokojnie pociągnie.
Resolution Scale = Skala rozdzielczości, to ustawienie jest przydatne przy słabej karcie graficznej, zmniejsza rozdzielczość. Ty masz to wyłączone więc wszystko jest ok.
Wyłącz TAA (obecnie masz ustawione na średnie)
Możesz zwiększyć Wyostrzanie TAA
Zmień Interfejs graficzny na DirectX 12 (Vulkan jest przeznaczony dla kart AMD)
Wyłącz FXAA i włącz MSAA (twoja karta graficzna spokojnie sobie poradzi)
Napisz jak to wygląda wtedy.
Zdziwiłem się - gra zaczeła wyglądać lepiej, nie jest rozmyty obraz - lecz wszystko tak jakby się rozrywało w szczególności włosy - tutaj zrzut.
Ale zdziwił mnie bardziej widok 40 klatek... MSAA ustawiłem na X2.
EDIT: Mój błąd, po przełączeniu na pełny ekran z okna skoczyło do 55-60. Przepraszam mała nieuwaga, lecz czuje dyskomfort jak klatki spadają do 50.
Już tłumaczę: MSAA jest bardzo zasobożerne jeśli chodzi o kartę graficzną, ponieważ podnosi rozdzielczość w celu zmniejszenia ilości nierównych krawędzi (tzw. aliasing). TAA również eliminuje takie krawędzie, ale nie za pomocą zwiększenia rozdzielczości tylko za pomocą rozmycia ekranu. FXAA jest czymś pomiędzy.
Niestety RDR2 ma fatalną implementację TAA, która rozmywa obraz do granic czytelności podczas gdy MSAA jest najwidoczniej mega ciężkie na karcie graficznej. Musisz wybrać między jednym a drugim. Na twoim miejscu potestowałbym jak gra działa i wygląda na różnych ustawieniach TAA oraz MSAA - np. TAA włączone z wyostrzaniem TAA na maxa, etc.
Adipi tutaj ma rację, najbardziej własnie pomaga skalowanie na 1.500, to jest żałosne że R* zrobiło grę która kapitalnie wygląda w 4K na Ultra a taki preset uciągnie jedynie 3080 i 3090...
Jest w miarę ok z wyglądem i są małe dropy.
A co gdybym włączył 1440P jako DSR? Bo jest jakaś opcja ze w panelu sterowania NVIDI sie ustawia 1.78 i jest dostępna opcja 2560x1440
Czy ja dobrze rozumiem, że w tej grze skalowanie rozdzielczości w górę jest mniej zasobożerne niż MSAA x2? XD
good job Rockstar, good job
A co gdybym włączył 1440P jako DSR? Bo jest jakaś opcja ze w panelu sterowania NVIDI sie ustawia 1.78 i jest dostępna opcja 2560x1440