Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
...jak pisaliście recenzje RDR2 na PC to oceny nie było i nadal nie ma ponieważ skupiliście się tylko na aspektach technicznych, natomiast teraz kiedy piszecie recenzje C77 na stara generacje konsol i także dotyczy tylko aspektów technicznych...to ocena już jest takie podwójne standardy ?
----i żeby nie było co do oceny w 100% się zgadzam
https://www.gry-online.pl/gramy-dalej.asp?ID=13636
U.V. Impaler post 101
Dlaczego nie ma oceny? Bo nie będziemy już wystawiać portom ocen wyłącznie za kwestie techniczne - nieistotne czy są to gry konsolowe, pecetowe, dobre, złe, deweloperów kochanych i kochanych nie - nieistotne, po prostu żadnych. Jeżeli tekst będzie skupiał się wyłącznie na aspektach związanych z wątpliwym działaniem gry, to pojedziemy sobie po grze w tekście. Podobnie będzie to wyglądać, kiedy port będzie cudowny. Recenzja ma odnosić się do całego dzieła, a nie do samego portu, a ten tekst oceną RDR 2 nie jest, tylko oceną tego jak to dzieło działa.
W normalnej recenzji też mogliście dać taką ocenę, byłby to taki prank jak stan techniczny tej gry.
Ogólnie to CD PROJEKT RED nadział się na nową generacje konsol. Przez to, że gra siedziała tak długo w produkcji wymusiło to skok graficzny, którego stare konsole nie dźwigną. Pecety siłą rzeczy mają większe możliwości adaptacyjne, stąd jak wiemy sprawny port. Poza niektórymi wizualnymi bugami, które są całkiem zabawne btw. Martwi mnie bardziej, że w tej grze dookoła po oczach, aż bije wycięta zawartość. Ścieżki Nomada,Corpo i Street Kida ostatecznie po parunastu minutach zbiegają się w tym samym miejscu. A hype train był na to solidny. System reputacji? Poza kupowaniem broni i okazjonalnym dialogiem nie daje nic. Otoczenie miało, żywo reagować na reputacje, ostatecznie jest to zupełnie niepotrzebny stat. Klasy są praktycznie usunięte, to było powiedziane co prawda, ale nadal boli . Dodatkowo w pierwszej cutscence widać rozwijanie więzi z Jackim, która właśnie tylko do tego się sprowadza. Obejrzenia filmiku. Tam naprawdę powycinane jest mnóstwo rzeczy, i to mnóstwo rzeczy, które były niejako obiecywane w materiałach. Mały spojler dalej, nic strasznego, ale oznaczam:
spoiler start
Mechanika romansu leży na łopatkach, nie dość, że po scenach łóżkowych praktycznie kończą się dialogi. To jeszcze zgodnie z obietnicami, każdy dostał po równo czyli 1 opcje romansową. Plus postać na, którą był największy hype jest les, a postać kanonicznie biseksualna jest homo. To praktycznie usuwa fun z gry niekiedy. Ja zawsze gram sobie flirty boy'em kiedy mogę. No więc tutaj się nie da. I to tyle z "To Twój V"
spoiler stop
Night City miało epatować seksem, wręcz w recenzjach branżowych pisano o nadmiernej seksualizacji, podawanej jak minus. Z tego co ja widzę to w grze są 2 prostytutki, męska i damska. Współczuję im bo dźwigają na barkach potrzeby całego miasta. Poza tym najgorętsza w tej grze to jest reklama MilfGuarda w windzie. Pegi 13 normalnie. Mechanika BD została wykorzystana jedynie fabularnie, w misjach. Nie możesz sobie iść i wychillować. Chociaż paru się nie dało przygotować? Bary i restauracje, w których nie da się siąść. Ba, w misji w Konpeki możemy sobie nawet dodać trochę czasu, żeby posiedzieć w barze. Chcecie wiedzieć po co? No to ja też. Ta gra ma tony zmarnowanego potencjału. Development trwał 4 lata? To wygląda jakby na szybko, były rzeczy wyrzucane, żeby się wyrobić na premierę. To chyba była kiedyś zupełnie inna gra. No ale wątek główny i niektóre misje poboczne, to kawał solidnego cyberpunka. Mechanika walki mi się podoba. A i jazda ujdzie. Więc jak zwykle cedep broni się fabułą. Ale zamiast o tym napisać, to recenzenci teraz masowo będą wystawiać recenzje 3/10 portu na PS4 oceniając tylko technikalia, żeby wirtualny czytelnik mógł ich pogłaskać po główce. SMH. Wy w te rzeczy wgl. gracie? Czy jak idzie ściepa masowa to wystawiacie 9/10, a jak reszta daje 3-5 to dajecie 3. Co mnie martwi to to, że nawet patche nie naprawią tego zmarnowanego potencjału, jak dla mnie mogliby usunąć całe to udawanie sandboxa, bo poza misjami i tak nic się nie wykonuje, a cała miodność tego tytułu leży w zamkniętych lokacjach, dialogach i klimacie. To im wychodzi fenomenalnie, i w sumie tylko dla tego do tej gry wracam. Mimo, że ostatecznie dostanie pewnie z 7/10. Ciekawe co faktycznie poszło nie tak, że wydali grę z tyloma brakami, to nawet nie jest kwestia 0,5 roku. Tutaj brakuje z 2-3 lat developmentu, zgaduje że nigdy się nie dowiemy. Marketing zeżarł własny produkt. Setting i fabuła są świetne, Cedep już wielokrotnie wstawał z kolan, więc liczę, że się opamiętają. Posiedzą za ten hajs nad grą i z 10 lat, ze skromniejszym marketingiem. A potem faktycznie dostaniemy nowego mesjasza gamingu, bo jak na razie to nawet w drzwiach się nie pojawił, mimo że wyczekiwany był cholernie.
W normalnej recenzji też mogliście dać taką ocenę, byłby to taki prank jak stan techniczny tej gry.
ZASTRZEŻENIE Egzemplarz gry do recenzji kupiliśmy sobie sami, bo CD Projekt przezornie wersji konsolowych wysłać nikomu nie chciał.
No proszę,dlatego taka niska ocena. Normalnie byłoby 6. GOL poznaje świat i ocenia przez pryzmat cena/jakość.
To nie jest prawda i zostało to poprawione, bo kody na obie konsole dostaliśmy przed premierą. Czarny Wilk grał jednak na kupionej i stąd ten rwetes. Nie dorabiajcie do tego ideologii, nie ma do czego.
kody na obie konsole dostaliśmy przed premierą.
Czyli wiedzieliście jeszcze PRZED premierą jaki jest stan techniczny gry w wersji na stare konsole? Czemu zatem nie wspomnieliście o tym ani słowem (w recenzji albo osobnym artykule)? Wielka szkoda, bo mam wrażenie, że "kilka osób" taka informacja mogłaby zainteresować...
Pewnie dlatego, że kody dostaliśmy niespełna dobę przed premierą, czyli dwa dni po publikacji recenzji. Nie zaczęliśmy grać na konsoli dużo wcześniej niż wszyscy.
Gdybyśmy dostali kody przed premierą tak wcześnie jak wersję pecetową, to nie pisałbym w felietonie, że ich nie było. Większość z nas grę kupiło i grało od północy.
Pewnie dlatego, że kody dostaliśmy niespełna dobę przed premierą, czyli dwa dni po publikacji recenzji.
No i to jest bardzo ważny detal :). Bo "przed premierą", a "dzień przed premierą" to jednak spora różnica. Nie da się nie zauważyć, że była to cyniczna zagrywka CDP'u, któremu zależało na ukryciu prawdy niemal do samego końca.
Ostro, ale czy nie za ostro?
Dobrze, ma boleć.
No szanuję bardzo za taką reckę, jednak gol potrafi zaskoczyć.
Niezbyt,kupili sami grę,dlatego. Fallouta 76 dostali i zobacz jaka wysoka ocena. W Cyberpunku przynajmniej fabuła jest dobra,a w Falloucie i fabuła dno i stan techniczny.
I właśnie dlatego że sami kupili grę na ps4 i zrobili reckę tej wersji szanuję tą recenzję.
"Mógłbym się chełpić, że „a nie mówiłem”, bo od miesięcy przepowiadałem każdemu, kto chciał mnie słuchać, iż „mesjasz gier wideo” nie spełni absurdalnie wygórowanych oczekiwań."
No i na sam koniec jednak trzeba było storpedować grę jako całość, a nie jej kwestię techniczną. :)
I bardzo, ale to bardzo podoba mi się Twoja analogia do Mesjasza. Jezus był poniżany, bity, uważany za dziwaka, był obiektem żartów, poza swoimi uczniami i garstką wyznawców. Na krzyżu wszyscy go obrzucali....zresztą co będę opowiadał, żyjemy w kraju katolickim, chyba każdy zna tą opowieść.
A co się dzieje z Cyberpunkiem? :) Wszyscy nagle się z niego wyśmiewają, CDPR z dosłownie Boga i ideału producenta gier wideo, został porównany do EA czy Bethesdy. Ba, gdzieś widziałem komentarz tutaj, że nawet EA by się powstydziła czegoś takiego.
Cyberpunk ma swoją garstkę (ekhem, stałe min. 800 tyś grających na samym Steamie) wiernych fanów i zapaleńców, grających na high-endowych PC, gdzie gra działa i wygląda jak marzenie, a bugi są okazjonalne i nie trafiło się nic co zablokowało questa (mua). I...teraz jestem ciekaw ile miesięcy tylko musi upłynąć, zanim wszyscy odszczekają te groźby, wyśmiewiska, gdy CDPR połata grę, w patchach doda część obiecanych przed premierą rzeczy no i przede wszystkim wyda te wielkie dodatki, które obiecali, i które mają przypominać Serce z Kamienia oraz Krew i Wino z Wiedźmina 3.
A ja...właśnie mam fajrant w (zdalnej) robocie, idę z biura do swojej gamingowej nory i zamykam się na kolejne 5-7h z piwkiem i Cyberpunkiem. Baj!
Zabawne że gram na ULTRA RT w 60 klatkach w co drugiej misji mi skrypty się wysypują, wrogowie biegają w T pose, fizyka wariuje, tekstury ledwo się doczytują, a fabuła ssie. Nasrali tobie do ryja a ty ich zachwalasz.
Masz tu moje nagranie, w nocy jest jeszcze gorzej:
[link]
[link]
[link]
No tak, bo ten czas gry to zrobiłem dlatego, że jestem masochistą i lubię grać w niegrywalne gry. Mamusia z tatusiem kupili super wypasiony komputer i wylewasz swoje pryszczate gniewy w sieci? Awwww, jakże mi smutno. O komputer też trzeba umieć dbać.
Masz tu moje nagrania, w nocy jest jeszcze gorzej:
[ [link] ]
[ [link] ]
[ [link] ]
Co ma dbanie o komputer do tego że gra działa jak ostatni crap z biedry?
Wszyscy nagle się z niego wyśmiewają, CDPR z dosłownie Boga i ideału producenta gier wideo, został porównany do EA czy Bethesdy.
Do EA? Sorry ale mniej więcej w tym czasie kiedy CDPR się błaźniło premierą Cyberpunka "elektronicy" ogłosili że w produkcji jest nowy Mass Effect oraz Dragon Age. PR-owo to CDPR jest dzisiaj tak nisko że z tego miejsca nawet EA nie widać.
Ba, gdzieś widziałem komentarz tutaj, że nawet EA by się powstydziła czegoś takiego.
Gry EA mogą zawodzić na poziomie ogólnej koncepcji, zdarzają się takie które są nudnawe albo wkurzają wszechobecnymi mikrotranzakcjami ale takiej technologicznej kaszany w ich wykonaniu to nie pamiętam.
Cyberpunk ma swoją garstkę (ekhem, stałe min. 800 tyś grających na samym Steamie) wiernych fanów i zapaleńców, grających na high-endowych PC,
Biorąc pod uwagę budżet tego tytułu to faktycznie mówimy o garstce fanów. W przypadku innych gier multiplatformowych zazwyczaj dużo większe rzesze graczy ogrywają tytuł na konsolach. W przypadku Cyberpunka to tak poza Steamem już bym się za "wiernymi fanami" specjalnie nie rozglądał.
O nowym Dragon Age słyszę od 5 lat, odkąd wydali Inkwizycję. A pierwszy teaser wyszedł równo 2 lata temu. Z BioWare ciągle ktoś odchodzi z samej góry kadry. :) Jestem wielkim fanem tej gierki, ale boję się o tą część, że właśnie będzie nowym Cyberpunkiem. :) Pokazali teraz nowy teaser...i co z tego? To właśnie teaser, czyli gameplay jest ciągle w częściach i nie ma co się spodziewać wcześniej tej gry niż za 2 lata pewnie.
Mówić, że gry EA są na dobrym poziomie technicznym. O cholercia...panna Ryder z ME Andromeda się z tym nie zgodzi. FIFA co rok, mimo że od kilku lat jest na tym samym silniku bez większych zmian, ma buga za bugiem (tryb kariery w 20-tce to była tragedia). Nie chcę sobie przypominać więcej...
Ty chyba żartujesz, co? Od tygodnia, w każdej minucie gra w jedną grę na jednej tylko platformie blisko milion ludzi. To jest prawdziwa garstka według Ciebie? Pamiętaj, że co kilka godzin te 800 tyś osób jest kompletnie nowych, czyli mówimy o tym że dziennie pewnie i 2 miliony gra w tą grę. Na samym Steamie. A jak pisałem, GOG nie jest wcale mniej popularny (tym bardziej, że to platforma CDPR i wielu preorderowców chciało te 100% pieniędzy przekazać im). Do tego w mojej pracy, poza mną, mam jeszcze dwóch innych graczy Cyberpunka, jeden na PS4 Pro drugi na XSX - obaj grają. :)
Mówić, że gry EA są na dobrym poziomie technicznym. O cholercia...panna Ryder z ME Andromeda się z tym nie zgodzi.
Ale wiesz że to fikcyjna postać? No i sorry ale o Andromedzie można wiele złego powiedzieć ale nigdy nie była takim bublem jak Cyberpunk.
FIFA co rok, mimo że od kilku lat jest na tym samym silniku bez większych zmian, ma buga za bugiem (tryb kariery w 20-tce to była tragedia). Nie chcę sobie przypominać więcej...
Nie mówię o pojedynczych bugach czy o tym że tobie się kariera w Fifie nie podobała. Mówię o tym że w Cyberpunka na konsolach 8 generacji nie da się grać bez skłonności masochistycznych.
Ty chyba żartujesz, co? Od tygodnia, w każdej minucie gra w jedną grę na jednej tylko platformie blisko milion ludzi. To jest prawdziwa garstka według Ciebie?
Tak, uważam że to garstka w kontekście pieniędzy które w grę włożono. Nawet jeśli jest to dobry wynik w skali samego Steama, to nigdzie więcej gra szału sprzedażowego nie robi. Gra ma wybitny wynik z preorderów, ale potem raczej szału nie ma.
Oczywiście wszystko jest do naprawienia, sprzedaż długofalową da się jeszcze pewnie odratować, ale smród pozostanie na długo.
Pamiętaj, że co kilka godzin te 800 tyś osób jest kompletnie nowych, czyli mówimy o tym że dziennie pewnie i 2 miliony gra w tą grę. Na samym Steamie. A jak pisałem, GOG nie jest wcale mniej popularny (tym bardziej, że to platforma CDPR i wielu preorderowców chciało te 100% pieniędzy przekazać im).
GOG nie jest mniej popularny, GOG jest ekstremalnie mniej popularny.
Gdyby Steam był słoniem to GOG byłby pryszczem na dupie wszy spacerującej po dupie tego słonia, takie obrazowe porównanko :).
Do tego w mojej pracy, poza mną, mam jeszcze dwóch innych graczy Cyberpunka, jeden na PS4 Pro drugi na XSX - obaj grają. :)
A no chyba że tak, to teraz mnie przekonałeś, bo nie byłem pewny czy dwóch twoich kumpli gra, ale jeśli grają to ja jestem przekonany.
Jednak coś przebiło mojego ulubionego F76, ja przynajmniej cieszę się z następnej części (77).
Crowbcat zaciera rączki ;)
Buggerpunk... taki sam tytuł chodzi mi po głowie od premiery. Wielka szkoda, bo zamiast "mesjasza" mamy wciągającą fabułę w niegrywalnym produkcie.
Nie będę jednak wieszał psów na Redach, poczekam, aż spróbują załatać najgorsze bugi. Albo na aktualizację na PS5.
A to nie jest tak że Xbox Series S emuluje wersje z Xbox One S?
A jest jest z rozdzielczością? Podbita mocno?
A to sukces, że wczytuje biedatekstury od razu czy co na tych PS4 PRO czy XSS? :D PS5 wersja jest tak samo słaba. Crashuje, wygląda słabo. Jasne, nie ma czekania aż się załaduje wszystko, ale co z tego jak to nadal jest bardzo niskich lotów wszystko?
Trollujesz czy po prostu masz za mało komórek w mózgu i przydałby Ci się jakiś wszczep? :) To jest tryb KOMPATYBILNOŚCI. On nic nie podbije, nie wyczaruje z kapelusza lepszych tekstur. To tak jakbyś odpalił teraz pierwsze Call of Duty na nowym komputerze z RTX 3000 i liczył na obsługę RT oraz tekstury 4K (i w ogóle obsługę tej rozdzielczości).
zacytuje Ci kilka słów od CDP z poprzedniego artykułu:
Tak naprawdę to pokazaliśmy materiał z konsol, ale nigdy nie z konsol poprzedniej generacji (mowa o bazowych PS4 i Xboksie One – przyp. red.). Powodem tego jest fakt, że do ostatniej minuty aktualizowaliśmy grę na konsolach i myśleliśmy, że zdążymy na czas – stwierdził Marcin Iwiński.
Wstępne informacje zwrotne od osób grających na starszych konsolach są znacznie poniżej naszych oczekiwań. CD Projekt to zespół, który wkłada cały swój wysiłek i serce w tworzenie gry. Więc jak to możliwe, że do tego doszło? Po trzech opóźnieniach my, zarząd, byliśmy zbytnio skoncentrowani na wydaniu gry. Nie doceniliśmy skali i złożoności problemów. Zignorowaliśmy sygnały o potrzebie dodatkowego czasu na dopracowanie gry na poprzedniej generacji konsol. Było to niewłaściwe podejście i sprzeczne z naszą filozofią biznesową. Ponadto w trakcie kampanii pokazywaliśmy grę głównie na komputerach – powiedział Adam Kiciński.
Nie, nie trolluje. Wiem, że jest to wersja z kompatybilnością. Ale CDP się zachowuje jakby problem był tylko z PS4. Ludzie piszą że na PS4 PRO dobrze działa, że na XSS dobrze działa. Przecież to nie ma prawa dobrze działać, bo to jest ta biedawersja. Ja nie oczekuję lepszych tekstur, przecież piszę, czy wszczep Ci się przyda? Piszę że są crashe i wygląda słabo, bo ludzie piszę, że "GIT na ps4 pro" patrz Rezort wyżej - jak git jak sam piszesz że nie podbije tekstur, bo nie podbije. I teraz jest jakieś przekłamanie, że konsole next-gen nie mają problemów. Mają, dokłądnie te same, poza szybszym wczytywaniem wszystkie. Szybciej się wywala, to prawda też, bo szybciej wycieknie pamięć czyu z czym tam problem, że średnio po 1.5h grania mam crasha, gdyż więcej pewno lokacji przejdę w tym czasie zanim na poprzednich konsoalch się załadują. Oczywiście z przymrużeniem oka
Mnie tylko zastanawia to usilne bronienie Redów, że sprzęt za słaby itp. Grają na XSS/XSX/PS5 czy Kartach pokroju RTX 20XX/30XX i piszą... u mnie działa dobrze..nie widzę żadnych bugów czy też, kup sobie lepszy sprzęt Później wychodzi "Fanowska" modyfikacja, która poprawia działanie na procesorach RYZEN, gdzie trzeba było, wkleić, ciąg cyfr. Kogo oni tam zatrudniają, bądź jak kierowali tym projektem? :X A co by było, gdyby nowe konsole, miały zadebiutować pod koniec 2021r a kartami RTX 30XX na wiosnę 2021? Na dobrą sprawę nikt ich nie zmuszał do wydawania gry na starą generację. No tak $$$ Kłamali w sprawie na past geny, do samego końca, twierdząc, że PS4/XO jest wystarczające i działa dobrze.
Opinia na która pracowali tyle lat zjeb$#, jedna durną decyzją. Brawo Redzi.. Chociaż akcjonariusze i zarząd jest zadowolony. Dobra Robota Z prokonsumenckiej firmy, pokazującej podejście do klienta, przy premierze W3 oraz ich dodatków, pokazali jak wydawać, dobry jakościowo produkt, za śmiesznie niskie pieniądze. W pakiecie jak pamiętam, były karty do Gwinta, a samo DLC nie było popierdółką na 3h.
Nie oczekiwałem cudów, ale do premiery tej gry, uważałem, że warto się tą grą zainteresować, ze względu na Redów. To co pokazali przy Cyberpunk, to się w głowie nie mieści!! Nic od nich premierowo nie kupię.
Proszę, tylko mi nie tłumaczcie, że można byłoby się tego spodziewać. Owszem, można. Po grach Ubisoft/Bethesdy (F4/TES) czy grach od EA, nie spodziewam się znakomitej zawartości. Pamiętając FarCry 2/3 kupiłem na przecenie F5 i się srogo zawiodłem. Nie mogłem zastrzelić NPC przez płot XD
Na PS5 nie działa dobrze. Jest jakieś przekonanie, że skoro się wczytuje szybciej to możemy zapomnieć że gra wygląda jak kupa, że crashuje i że jest pełno innych bugów które są na każdej wersji gry. Na ps5 nie działa ta gra dobrze..
Ja jestem jedną z tych osób. :) I już Ci tłumaczę jak czegoś nie potrafisz zrozumieć.
Na moim sprzęcie - Ryzen 7 3800X, RTX 2080 Super - ustawienia wszystkie ultra (max), 1080p i RTX & DLSS OFF. Mam 95% czasu 60-70 fps, z okazjonalnymi spadkami do 50-55 podczas szybkiej jazdy w centrum miasta. Identycznie na max ustawieniach działa mi jak choćby AC Valhalla. Z Red Dead Redemption 2, żeby mieć stałe 60 klatek, musiałem nieco powalczyć z kilkoma ustawieniami.
Także co z tego że gram na wydajniejszym sprzęcie - jeżeli optymalizacja (bo o tym tu tylko mowa) byłaby skopana, to przecież nawet na takim sprzęcie działałaby gorzej, prawda? Jakbym miał 30-40 fps, to rzeczywiście byłoby coś na rzeczy.
Jest jednak jeszcze inna istotna rzecz - graficznie takie AC Valhalla czy RDR2 może buty czyścić Cyberpunkowi. Valhalla już po prostu niewygląda za świeżo, to silnik kilkuletni. RDR2 ma swój urok, ale to do cholery w większości pustynia i kilka chatek! NPC widocznych na ulicach w pierwszym miasteczku można zliczyć na palcach obu rąk!
Także co jest w takim wypadku słabo zoptymalizowane? Ba, nawet implementacja ray tracingu jest tutaj bardzo dobra, bo po włączeniu samego RT bez cieni na Średnich i bez DLSS, mam ~40 klatek. W Control w ogóle po odpaleniu RT bez DLSS nie miałem chyba 30 fps nawet.
Wersja PCtowa to jeszcze pół biedy, niemniej jednak optymalizacja może być różna w zależności od konkretnej konfiguracji. Teoretycznie porównywalne karty, mogą się zachowywać zupełnie inaczej. W internecie da się znaleźć różne przypadki, które udowadniają, ze problem występuje.
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kb999e/is_the_game_poorly_optimized_or_is_my_pc_just_bad/
Getting frame loss in 1080p at Ultra settings (RT off) on a factory-overclocked 2080 Super and a Ryzen 3700X. Was at 60+ for the first several hours of the game, and after getting back out into Night City after the prologue mission, I'm dipping to 40~55. Dropped it down to Low just to slowly tweak back up, and I'm seeing no frame gains at all.
Wymienione gry jak Horizon/RDR/AC V (nie grałem) nie mają takiego, wertykalnego miasta jak Cyberpunk. Rozmach miasta robi robotę/wow ale to tylko tyle, moim zdaniem.
Jakby było jakieś zaawansowane SI/Świetna fizyka - na takim samym poziomie co GTA IV bądź lepsza oraz, wiele lepsza interakcja z npc, jak i możliwość wejścia do większości budynków, to bym nawet o tym nie pisał, że mam tyle i tyle klatek. Miał być, tętniący życiem świat, bardzo dobre SI itd, a wyszło miernie.
Ale rozumiesz że W3 i CP77 były tworzone przez innych ludzi? Gra zaczęła powstawać naprawdę w 2016 roku. Po sukcesie Wieśka firma zaczęła się rozrastać, zatrudniono mnóstwo postępowych, lewicowych jednostek, weterani albo poszli sobie na początku albo pokodzili chwilę i opuścili te feminnazistowskie środowisko zdominowane przez giełdę i kasę. Grę praktycznie tworzyli pod presją niezgrani nowicjusze nie mający pojęcia o tworzeniu tak skomplikowanej gry. A po drodze był jeszcze ostry reset projektu. Nawet jeżeli ci w zarządzie mieli jakiekolwiek szlachetniejsze plany, jestem pewien że w tym roku je ostatecznie porzucili. Ostatecznie. Celem gry było zarobienie, nie danie rozrywki.
Gram na ustawieniach wysokich (z pewnymi wyjątkami) i mam powyłączane opcje, których nie lubię. Gra mi chodzi ogólnie całkiem nieźle, bo co prawda błędy mam, ale nie są one jakieś straszne.
Ogólnie mój największy problem z tą grą (poza błędami oczywiście), to faktycznie słabo zrobiona symulacja miasta, która do GTA się nie umywa oraz bardzo mało możliwych interakcji ze światem gry. Poza tym nie jest wcale źle, gram i bawię się całkiem dobrze. W mojej ocenie gra nie spadnie poniżej oceny 7,5/10 ale też nie ma co liczyć na 9/10.
To że tobie działa dobrze, to nie jest dowód na dobrą optymalizację gry. Masz szczęście. Właśnie te skrajne opinie, są dowodem na problemy z optymalizacją. Wydajność gry na poszczególnych konfiguracjach, rozkłada się kompletnie nielogicznie. Ludzie z takim samym sprzętem, potrafią osiągać zupełnie różne wyniki, w zasadzie to nie da się przewidzieć wydajności gry patrząc po wymaganiach i posiadanej maszynie.
CP 2077 to taki Crysis naszych czasów. Nie ma sprzętu, który by go przyzwoicie uciągnął.
No tak, może złe porównanie, bardziej chodzi o bugi. Optymalizacja to inna sprawa.
Wbrew pozorom Crysis chodził świetnie nawet na słabym sprzęcie. Gra miała szeroką game ustawień graficznych, niskie i średnie dla ówczesnych komputerów, gdzie nadal wyglądała dobrze jak na swoje czasy, no i te wyższe, bardziej przyszłościowe.
Zamiast bowiem chłonąć rozgrywkę, z czasem zacząłem łapać się na tym, że w każdym nietypowym momencie zastanawiam się, czy mam do czynienia z błędem, czy z wyreżyserowaną sytuacją. Pr
Pocieszę, że na PC też się na tym złapałem. Konkretnie w quasi misji, po której musiałem znaleźć gościa w kontenerze. Nie mogłem go zlokalizować i byłem przekonany, że gra go po prostu nie zespawnowała.
No cóż po takiej fuszerce to należy im się soczysty plaskacz od każdego kto kupił wersje na PS4/XOne i "grał" na tych konsolach bo o normalnej rozgrywce nie mogło być mowy. Jak konsole nie wyrabiały to trzeba było mieć "Grande Cojones" i zrezygnować z past-genów. I tak większość sprzedanych kopi to PC. CDP zawsze uważałem za mega przyjazne konsumentowi studio i jakoś mega zdania nie zmieniam bo to że to naprawią to jestem niemal przekonany ale ogromna rysa na ich wizerunku pozostanie i przy kolejnej premierze mogą już się nie cieszyć taką sprzedażą.
Ale jest mi ich totalnie nie szkoda. Wiedzieli o problemach, skrzętnie to ukrywali dodatkowo kłamiąc w oczy, że "wersja na podstawowe konsole działa bardzo dobrze". Także zbierasz co zasiejesz.
Jak się ma sprawa ze zwracaniem gry w elektromarketach? Przecież tam odpakowanej gry nie przyjmą i kasy nie zwrócą. Czy CDPR rozmawiał z MM, ME i innymi aby takie gry też przyjmowali? ;)
Ja i tak jestem pewien, że jakby zachodni recenzenci nie zaczęli jechać z niskimi ocenami, to gol by się schował pokornie w okolicach 5/6
A odpowiedzialny za zapewnianie o dobrym działaniu na konsolach zeszłej generacji powinien się spalić ze wstydu.
Kupiłem w preorderze i nie czuję się oszukany, game of my life
Kiedy recka na słicza?
Pytanie, kiedy gra jest gotowa do kupienia? Jaki czas po premierze? Jest jakiś na to algorytm?
Algorytmu nie ma. Gra wychodzi, ktoś kupuje, wyraża opinie, zbiera się tych opinii trochę i w zależności od popularności gry, za 3 dni do miesiąca można sobie jakiś obraz gry skonstruować.
Rozpędzając mocniej samochód, możemy podziwiać, jak praktycznie całe miasto dookoła nas na bieżąco się zmienia, jakby było jakimś żywym, organicznym tworem.
Źródło: https://www.gry-online.pl/recenzje/cyberpunk-2077-na-ps4-to-katastrofa-miales-spalic-miasto-nie-kons/z137dc
No, moze to zakonczy te narzekania o martwym miescie.
Na HDD wersja PC wygląda niewiele lepiej. Co prawda tekstury pomieszczeń ładują się poprawnie, ale ludzi, pojazdów czy billboardów... to parodia. Tzn. nie doszukiwałbym się w tym winy gry, na moim laptopie ten sam problem występował chociażby w NFS Heat. Grę udało mi się finalnie zmieścić na dysku SSD, mam całe 9 GB wolnego miejsca - ale komfort grania skoczył drastycznie do góry.
Ryby, dzieci i trolle głosu nie mają.
Mogli teraz wypuścić wersję na PC, w styczniu na PS5/XBOXSX/S, a za pół roku Ps4/XBOXO i ludzie by mniej marudzili niż teraz.
Dokładnie, mogli zrobić kolejną obsuwę, a zamiast tego wypuścili grę w takim stanie i nikt nie zostawia na CDPR suchej nitki. Oczywiście bardzo słusznie. Łatać i tak trzeba ale byłoby spokojniej gdyby po prostu przesunęli premierę.
Jakby byli sprytni (a nie cwani) to napisaliby w komunikacie ,że przez pandemię mają trochę problemu ze spięciem tak dużej gry zwłaszcza na konsole, i przełożyliby premierę do wiosny . Ludzie by pewnie ponarzekali, akcje lekko spadłyby ale ostatecznie wszystkim wyszło by to na plus. Ja się zastanawiam kto tam dostał takiej pomroczności jasnej ,że wypuścili to w takim stanie na konsole? Przecież kasy im nie brakowało. Po co ten pośpiech? Normalnie jakbym czytał o grze wydajne prze CIGa a nie CDRa. No cóż teraz to chyba już tylko Techland może podreperować opinie o polskim gamedevie AAA ;P
ale byłoby spokojniej gdyby po prostu przesunęli premierę.
Aż się oplułem... że jak? Gracze i inwestorzy by ich ZJEDLI żywcem. To nazywasz spokojem? Jasne, teraz też go nie ma, ale wyszło na to samo, albo i lepiej dla Redów, bo mają o wieeele więcej czasu na naprawianie sobie w jakim chcą tempie, a nie goni ich konkretny termin wydania znowu.
Teraz ich nie jedzą? A oceny na konsole to takie fajne, nie za wysokie. Mogą sobie naprawiać ile chcą tak jak "lekko" zszarganą opinie. Ps na plucie się polecam poradę u ortodonty albo po prostu nie ściągaj maseczki.
Tak, teraz ich jedzą już tak czy siak, więc łatać grę mogą i pół roku. Tak to działa w IT. Wydaje się, a potem jest dużo czasu na poprawki. A kasa już siedzi. Gorzej jest przekładać release, tak to już głupio działa w tej branży.
A premierę by znowu mogli przesunąć o 3-4 tygodnie max. 2 a 12 sprintów w tej pracy to JEST różnica. Siedzę w tej branży to wiem jak to działa, mądralo od ortodonty.
kogo obchodzi smoleńsk
Obchodziło twórców cyberbuga, bo jednak 110 mln posiadaczy tej konsoli, to fajne pieniążki
Jak ktoś wierzy że da się te porty uratować to będzie to jakiś cud :) Sklepy zasypane pudełkami XboX i PS4 / normalnie po takich ocenach i przyjęciu produkt powinien być wycofany z rynku. Ktoś dopuścił po kontroli jakości produkt do sprzedaży.
MS chyba już nigdy nie będzie promował CDP jak gra chodzi wg. testów gorzej na konsolach od MS niż Sony. I ta wersja konsolowa którą mam w domu w motywach cyberpunka / nie komentuje nawet tego.
To fakt, strata wizerunkowa dla MS czy Sony, to najgosze co może być i mają gdzieś, że to CDP, więc na pewno ta kwestia jeszcze wróci i będzie z tego nie jeden news ;)
Cholera wie, może własnie to MS i Sony cisnęli po redach by nie było już więcej obsuwy bo mln preorderów już poszło i trzeba by było zwracać kasę. Pewnie się nigdy nie dowiemy. I też nie za bardzo widzę że da się to uratować na "stare" konsole.
Magicy z Santa Monica dostarczyli olśniewającego wizualnie GoWa na PS4 którego miałem przyjemność ogrywać. Magicy z Rockstara dali najpięknięjszą grę generacji RDR2 która również nie zawodziła nawet na slimie. CDP nie umiał i tłumaczenie, że tamte gry było robione pod PS4 jako exy to żadne tłumaczenie
Cyberszrot?
Mi się wydaje, że te tostery to szroty skoro nie mogą normalnie gier odtwarzać.
Ależ oczywiście że odtwarzają. Po prostu CDPR się nie przyłożył, ba, oni olali wersje na konsole po całości.
Tylko fabuła i fakt, że znaczna jej część dzieje się w zamkniętych, klimatycznych lokacjach sprawia, że ludzie męczą się, grając w tą grę. Bo nie mogą doczekać się kolejnego dialogu i cutscenki w kolejnym klubie :D
No no, 3.0? Grubo, że tak powiem.
Kto by się tam przecież przejmował tą marną 100 milionową bazą graczy. Ważne, że akcjonariusze zadowoleni... choć też nie do końca.
Ciągłe kwestionowanie rzeczywistości zamiast cieszenia się życiem?
Czy Cyberpunk 2077 na PS4 to symulator życia Philipa Kindreda Dick'a?
Wersja na PC to moim zdaniem gra 7,5/10 - odjąć błędy i średnią optymalizację wyjdzie świetna gra 9/10 czyli tak jak w recenzjach.
Nawet jak poprawią błędy techniczne, to ta gra jest słaba, najwyżej średnia. Nigdy tego wszystkiego nie ogarną.
Chciałbym się dowiedzieć, a gdzie podziała się odwaga aby czerwone kartki wystawiać EA, Blizzard, Ubisoft, Activision, Rockstar (porty PC) czy nawet Capcom (również wersje PC) ? Bo z tego co widzę to Cyberpunk w tej recenzji został oceniony tylko przez pryzmat wersji technicznej, a gdzie pozostałe aspekty, jak fabuła itp. ? I kolejna sprawa, jak gracz PC ma się teraz czuć gdy widzi jak serwis Gry-Online uprawia podwójne standardy, i gdy na PC wychodzi port( np. Dark Souls) który jest bardzo skopany od strony technicznej to albo pomijacie tą kwestię albo czekacie z recenzją gdy wyjdą poprawki, i czy w tym wypadku nie można było poczekać aż wyjdą poprawki i wtedy ocenić produkt na konsole PS 4 i Xbox ?
Chciałbym aby w przyszłości również gry w wersji PC takie podejście otrzymały, i kwestie złych portów nie zostały zamiatane pod dywan.
Bo z tego co widzę to Cyberpunk w tej recenzji został oceniony tylko przez pryzmat wersji technicznej, a gdzie pozostałe aspekty, jak fabuła itp. ?
Przeczytaj czerwoną ramkę.
Otóż nie zgodzę się z tym argumentem w czerwonej ramce bo w takim razie Dark Souls w wersji na PC również powinien otrzymać niską ocenę za aspekt techniczny, Horizon również ale ona nie posiada nawet recenzji z wersji na PC. Więc jak widać zasada równy i równiejszy ma się dobrze na tym serwisie.
GOL zawsze pisał pod publikę i śledził trendy. Gra od REDów, to wystawili 9/10, bo myśleli, że tego oczekują gracze. Zobaczyli jak ludzie jadą po Cyberpunku i po ich recenzji, więc upitolili drugą na 3/10. Publika zaspokojona, GOL-YesMan nie musi mieć swojego zdania i wszyscy zadowoleni.
Na wszelki wypadek skopiowałem treść komentarza, żeby móc wrzucić jeszcze raz, gdyby wystąpił jakiś "błąd" i znowu niepochlebny dla serwisu komentarz "zniknął" XD
Ostateczne rozwiązanie kwestii konsolowej.
Jezusmaria, jaki wstyd.. Przecież to się nadaje na jakiś pozew zbiorowy i zwrot kasy za preordery.
Gratuluję Redzi, mieliście przejść do historii i zrobiliście to. Szkoda tylko, że nie tak jak to sobie wszyscy wyobrażaliśmy.
Oddają kasę bez pozwu krzykaczu :)
PS zapomniałeś dodać tego polaczkowato-cebulaczkowatego "to jest kpina z klienta". Nosaczu Ty :)
Moim skromnym zdaniem wszystkie egzemplarze tytułu na starą generację konsol powinny zostać wycofane ze sprzedaży. A sam CDP powinienem zapłacić solidną karę za nieuczciwe praktyki i oszustwo. Bo raczej zdawali sobie sprawę z bubla jaki wypuszczają na rynek.
Egzemplarz gry do recenzji kupiliśmy sobie sami.
i tak to właśnie jest kupują mimo że nie powinni wspierać takich praktyk ;)
jak widzę tego mema to ciągle się śmieje z tym śmiganiem :)
Oni kupili po to żeby gracze już nie musieli. Nie licząc tych preorderowych dzbanów.
Przecie śmiga. Powiem więcej tak śmiga ,że płowa gry nie nadąża i musisz czekać kilka sekund ,aż reszta nadgoni i załaduje NPCki i tekstury :)
...jak pisaliście recenzje RDR2 na PC to oceny nie było i nadal nie ma ponieważ skupiliście się tylko na aspektach technicznych, natomiast teraz kiedy piszecie recenzje C77 na stara generacje konsol i także dotyczy tylko aspektów technicznych...to ocena już jest takie podwójne standardy ?
----i żeby nie było co do oceny w 100% się zgadzam
https://www.gry-online.pl/gramy-dalej.asp?ID=13636
U.V. Impaler post 101
Dlaczego nie ma oceny? Bo nie będziemy już wystawiać portom ocen wyłącznie za kwestie techniczne - nieistotne czy są to gry konsolowe, pecetowe, dobre, złe, deweloperów kochanych i kochanych nie - nieistotne, po prostu żadnych. Jeżeli tekst będzie skupiał się wyłącznie na aspektach związanych z wątpliwym działaniem gry, to pojedziemy sobie po grze w tekście. Podobnie będzie to wyglądać, kiedy port będzie cudowny. Recenzja ma odnosić się do całego dzieła, a nie do samego portu, a ten tekst oceną RDR 2 nie jest, tylko oceną tego jak to dzieło działa.
Temat ultra gorący, więc żeby podgrzać jeszcze bardziej atmosferę to tutaj ocena wleciała. Poza tym, mówili o portach, więc chyba CP2077 się nie łapie, skoro wersje PS4/XONE wyszły normalnie w dzień premiery.
KeeRay-- moim zdaniem gol po prostu szybko zmienia zdanie zwłaszcza kiedy jest to im wygodne i zapewne tym razem wyskoczą właśnie z argumentem portu, ale w samym tekście tych że recenzji jak byk widnieje opis ze dotyczą one tylko warstwy technicznej
Ale wystawianie słabych ocen Cyberpunkowi jest teraz popularne :C
Jak mają pokazać, że nieważne w jakiej kwestii, zawsze zgadzają się z większością? Mieli pozostawić jedynie ocenę 9/10 i pozwolić mieć odmienne zdanie od czytelników!? Hańba dla wszystkich potakiwaczy! Ten serwis chce zadowalać tłumy, i to jest priorytet, nie jakieś trzymanie się swoich słów czy posiadanie własnego zdania.
Sebo1020 - też tak uważam, ale tak jak mówisz, w tym przypadku mają argument "to nie port".
Bo dostali zielone światełko od zagranicznych serwisów.
Sami by się nie wychylali, tylko się schowali jak w przypadku RDR 2 na PC.
To jest to, podwójne standardy. A widać nikt z redakcji nie chce się do tego odnieść.
Wysoka ocena? Hurr durr, recenzenci przekupieni! Niska ocena? Hurr durr SPISEK
Tyle, ze tym razem nie wiadomo kto zapłacił ;)
Trzynaście, nie zgrywaj większego d., niż jesteś w rzeczywistości.
Masz dokładnie zacytowanego redaktora i masz dwa kompletnie różne zachowania, w tym jedno całkowicie sprzeczne z założeniem.
Jakoś nikt się nie wyłamał i nie dał RDR2 w wersji na PC zasłużonej 5/10 za tragiczną premierę na kąkuterach żeby pogrozić im palcem, że tak nie wolno, tylko jak pieski 9/10, a gol narobił w gacie.
Można usprawiedliwiać, że rdr2 przynajmniej nie miało tyłu glitchy i bugów, co jest prawdą, ale nie zmienia to faktu że jak się o ocenia jakość konkretnego portu, to trzeba to robić sumiennie, a nie pajacowac.
Dokładnie, w 100% popieram sebo i velo. Podwójne standardy i tyle. GTA 4 na premierę działało tragicznie. RDR2 żeby na pc odpalić męczyłem się 4 godziny. Pamiętam jak na różnych stronach było masę tematów jak grę uruchomić, a po jednym błędzie pojawiał się kolejny. Nie pamiętacie już jak zarzucaliście screeny z dx12, albo volcana bodajże pokazując glitche graficzne? Takie same poradniki na temat optymalizacji jak z Cyberpunkiem? Jak jednym działało, drugim nie?
Może i faktycznie głupio zrobili z tymi konsolami, ale gierka sama w sobie jest bardzo dobra, a na porządnym PC to już poezja. Nie można było wstrzymać się z oceną do chociażby lutego? REDzi zapowiedzieli że do tej pory grę naprawią.
Tyle lat śpiewania peanów na ich temat, a po jednej wpadce ich gnoić? Ciężko wziąć pod uwagę, że to może nie wina twórców, ale inwestorów za naciski? Dajcie im jeszcze te 3 miesiące, a może ogarną sytuację.
U.V. nawet nie pamięta, że coś takiego napisał, a teraz pewnie łapie się za głowę. Jednak nie liczyłbym na to by ktokolwiek z redakcji napisał coś w tym wątku. Oni są jak nasi politycy odpowiadają tylko na te pytania/zarzuty, które są im wygodne.
Butcher z The Boys miałby idealne określenie teraz na redakcję i ich tchórzliwą postawę w stosunku do Twoich słusznych zarzutów.
A jak była recka RDR 2 na PC i też była jakościowo do tyłka, to jakoś oceny nie wystawiliście. A patrząc na tę recenzję, stać was na zjechanie ultra oczekiwanej gry.
A co do wersji na obecnie odchodzące konsole, dziwię się CDP, skoro tacy mega prokonsumenccy, że albo olewają tę wersję, albo mówią wprost, że wygląda jak kupa, nie potrzebnie ją wydali, tylko tracą. Wątpię, czy wersja na nowe konsole uspokoi wściekłych ludzi.
A na koniec, From Software zapowiadając pierwsze Dark Souls powiedzieli wprost, że port będzie słaby, bo nie ogarniają
RDR2 mialo glownie wysokie wymagania, adekwatne do wyswietlanej grafiki, bo ta byla jeszcze lepsza niz na konsolach
...i ma gorszą grafikę niż Cyberpunk, a u mnie na R7 3800X + 2080 Super działa gorzej niż Cyberpunk. Ale przecież optymalizacja Cyberpunka jest tak tragiczna! :)
R* GTA5 dobrze zoptymalizował, RDR ewidentnie zrobili na odwal się, jakby chcieli, to by zrobili dobrze zoptymalizowaną i pozbawioną wielu błędów grę.
Jak ty widzisz lepsza grafika w Cyberpunk to chyba cos z oczami masz xD
Na PC optymalizacja C2077 jest wg. mnie dobra, bez Raytracingu ta gra nie ma jakichs duzych wymagań, a nawet i z RT wymagania sa nizsze niz w takim Watch Dogs Legion
Problem jest jedynie z tym jak gra sie skaluje, ot RDR2 ma w cholere opcji i jak dowalisz wszystko na max to gra ma najwieksze wymagania, ale mozesz zmienic pare opcji i jest znacznie lepiej
Cyberpunka zeby odpalic na low w full hd trzeba miec GTX 970, RDR2 na low odpalisz na jakims GTX 950 *mowa o co najmniej 30 klatkach
Poza tym rozmawiamy o konsolowej wersji gry, Pecetowa jest ok, jedynie ma jakies bugi, ktorych osobiscie nie mam
Chyba, że grałeś na low. Wtedy optymalizacja była słaba, a grafika jeszcze gorsza.
https://www.youtube.com/watch?v=3lbQ7PC5drw
RDR2 wygląda fenomenalnie w porównaniu z CyberCrapem. W ogóle to miasto jakieś dziwne jest. Jakieś takie bez klimatu.
doczytywanie tekstur; ok zgadza się
spadki płynności rozgrywki, zwłaszcza podczas jazdy, zgadza się
źle dostosowany do konsol interfejs i rozmiar fontów oraz nieprzemyślane sterowanie; ŻE CO??? nie wiem skąd żeście to wzięli???
przytłaczająca ilość wielkich, średnich i małych bugów;
mam ponad 20h i po day1 patchu bugów i glitchy mam ZERO
widoczne co krok kompromisy graficzne, przez które gra wyraźnie odstaje od innych tytułów na PS4;
tu muszę się zgodzić
modele postaci i przedmiotów wyglądają dobrze i mają dużo szczegółów ale otoczenie wygląda słabo
U mnie największym problem jest niestabilny silnik który sprawia że gra crashuje non-stop np podczas szybkiego włączania radia albo jakiejś większej kraksy, ale też podczas zwykłej gry.
Akurat co do czcionek i interfejsu to jest w punkt. W to się nie da grać na telewizorze bez psucia sobie wzroku. (no chyba, że nie chce Ci się nic czytać z lore... znaczy niebieskich okienek zalanych tekstem)
Rozmiar czcionki można zmienić w ustawieniach.
Nie zależy mi więc ci nie udowodnię nic. Jedyne problemy jakie miałem to z optymalizacją i crashe. To tyle. Zero bugów zero glitchy. Dlatego tak się dziwię że ludzie narzekają.
Dziwne że ci zawiesza ci się gra non-stop przy zmianie radia. .. mi nie zawiesza się oraz reszcie graczy. Dlatego tak mocno dziwię się .To nie przyczyny techniczne samej gry. Masz widocznie z problemy z własnym sprzętem. Zrób aktualizację systemu, pobierz najnowsze sterowniki, a jeśli to nie pomaga to znaczy, że twój sprzęt jest za słaby i powinieneś zakupić nowszy.
Kurde aż przykro się tego słucha. Człowiek normalnie gra na zwykłym ps4 nienarzeka no kurde widziałem znacznie gorsze porty na konsoli chociażby Kingdom Come Deliverance. I może, może nawet ta gra w momencie premiery była niegrywalna ale Cyberpunk? Tak, wersja 1.01 to była tragedia wsiadłeś za kółko to po chwili miałeś czarny ekran ale chwilę później dostaliśmy aktualizacje i gra naprawdę nie odbiega od konkurencji. Graficznie napewno prezentuje się znacznie lepiej niż GTA V wiem bo mam na dysku i często odpalam. Strzelanie, walka? Widziałem komentarze że w Cyberpunku na ps4 się strzelać nie da bo tak laguje. Bzdura totalna. Owszem, czasem podczas walki gra schodzi do powiedzmy 25 klatek ale nie ma w tym żadnego szoku. Jakiegokolwiek. I te porównania RDR2 do Cyberpunka... albo wystawianie przed szereg God of War gry liniowej właściwie bez żadnych głębszych pod systemów tylko walka i cut scenki, zdajecie sobie sprawę że w Cyberpunku fabuła jest opowiadania podczas gry a nie filmów? To oznacza że macie możliwość interakcji ale też że konsola nie wygrywa sobie filmiku tylko po prostu cały czas leci gameplay. Jak można porównywać tutaj God of War?
dostaliśmy aktualizacje i gra naprawdę nie odbiega od konkurencji
Ja nie wiem w co Ty grasz na codzień, jeśli uważasz, że gra nie odbiega od konkurencji wykonaniem technicznym.
Graficznie napewno prezentuje się znacznie lepiej niż GTA V
Wow przezentuje się lepiej od 7 letniej gry, która wyszła jeszcze na poprzednią generację konsol i została przeportowana na nową na jej start. Szkoda, że nie chodzi tak dobrze jak ta 7 letnia gra.
zdajecie sobie sprawę że w Cyberpunku fabuła jest opowiadania podczas gry a nie filmów. To oznacza że macie możliwość interakcji ale też że konsola nie wygrywa sobie filmiku tylko po prostu cały czas leci gameplay
Zdajemy sobie sprawę. I co to ma do 15 klatek w 720p w otwartym świecie poza rozmowami?
Gram na PS4 Pro i jestem zadowolony. Są bugi, są spadki płynności, ale akceptowalne i w 100% mogę skupić się na fenomenalnej fabule ;)
Jak rozumiem taka recenzja na PS5 też się pojawi? W tej wersji jak również w tej ulepszonej w przyszłym roku ?
Czemu ma się pojawić recka na PS5 w tej wersji jeśli takowej nie ma i gra działa w kompatybilności wstecznej? Gra po prostu jest wersją z PS4 Pro z odblokowanymi klatkami. Nawet w menu mam napisane "Cyberpunk 2077 | PS4". Nawet świetna fabuła i elementy RPG (jedne z najlepszych jak do tej pory) niestety nie zastąpią braku AI i zepsutej iluzji żyjącego świata.
Póki co, to jak gram na PS5, to gra wywala mnie tak co godzinę czy dwie. Zależy od dnia. Uwielbia też restartować wszystkie ustawienia - zmieniałem je już kilkanaście razy :]
Cyberpunk to gorący temat - będziemy go śledzić i pewnie zrecenzujemy wersje na nowe konsole. Jak się wreszcie pojawią.
To samo mam na ps4.
Gra co chwilę crashuje i resetuje ustawienia.
W wersji 1.02 był restart ustawień po każdym crashu lub restarcie konsoli. Obecnie na 1.04 ustawienia nie restartują się od razu po crashu, a dopiero jak się później wyłączy/włączy konsolę, więc dla mnie znacznie lepiej, bo akurat ja dużo opcji interfejsu i dźwięku zmieniam pod siebie. I muszę je zmieniać tylko raz dziennie.
A ja się pytam, były w ogóle recenzje PRZEDPREMIEROWE na konsole poprzedniej generacji? Jakim cudem dopiero teraz wystawiane są recenzje 3/10? wcześniej wszyscy kupowali w ciemno i nie wiedzieli o błędach czy błędy były utajnione żeby więcej kasy wyciągnąć? i jakim cudem wersja PC ma cięgle 90%? Gdzie się podziała rzetelność recenzentów bo pachnie mi tu braniem kasy ze przychylne recenzje, :/
Rozumiem, że są bugi, błędy i spore, spore niedociągnięcia, ale poza tym to całkiem niezła fabularnie gra, która wciąga swoją historią.
Są ludzie, którzy serio zagrywają się mocno w Cyberpunka i czerpią z niego radochę podczas grania, dzielą się opinią i potem przychodzi taka banda "znawców" i zaraz wyzywa "pewnie kupiony", "klapki na oczach". Nawet tutaj w komentarzach ciągle pojawiają się te same nicki.
Kogoś serio mocno pieczą "cztery litery", bo albo ma słabego kompa albo korzysta niestety z PS4/Xboxa One.
CD Projekt odwalił totalną kaszanę z wersjami na konsolę i w żadnym wypadku nie można ich usprawiedliwiać, ale z drugiej strony skoro zdecydowali się to wydawać na obecną generację to nie mogli tego wydać tylko na te "usprawnione" wersje, a na całą generację, bo tak żądają Sony i Microsoft.
Ale, że GOL dał 3.0 grze Redów to się nie spodziewałem. Brawo. I jakkolwiek to ująć, brawa też dla cedepu za to, że zdeklarowali się oddać pieniądze konsolowcom, którzy o to poproszą. Tyle lat budowali zaufanie dobrym PRem, żeby zaprzepaścić to olaniem największej grupy zainteresowanych kupnem gry. Szkoda, że nie dali tej grze jeszcze z pół roku, aby dopracować AI i wydać tę grę tylko na next-geny w takiej wersji jak na PC.
Powinni wydać tylko na next geny, ale z drugiej strony jest póki co tak ich mało w sklepach i tak słaba dostępność (nie wiadomo na dobrą sprawę kiedy to się zmieni), że nie mogli już odciąć się od ps4/xone, bo za słabo by się sprzedała gra.
Poza tym wtedy to już by była otwarta wojna, gdyby nagle zrezygnowali z tych starych pudełek, największej grupy docelowej...
Ta gra była tak nahajpowana, że z dużym prawdopodobieństwem byłaby system-sellerem dla graczy konsolowych. A za pół roku dostępność konsol nie będzie już problemem. Zamiast system-sellera, Sony i M$ też oberwali rykoszetem przez przyznanie certyfikacji i dopuszczenie gry do sprzedaży.
gdyby nagle zrezygnowali z tych starych pudełek, największej grupy docelowej...
Wszystkie konsole były odpowiedzialne za 41% zamówień przedsprzedażowych (których było 8 milionów).
https://twitter.com/CDPROJEKTRED_IR/status/1337008398420860929
Bardzo rzeczowa recenzja a nie sztuka dla sztuki.Dzięki za przybliżenie problemu graczy konsolowych
Błędem Redów było to, że zapowiedzieli grę na poprzednią generację konsol. A słowa wypada dotrzymać....Jakby trzymali język za zębami, wydali by grę na PC, PS 5 i tego nowego X Boxa (gubię się już u nich z tymi literkami) i nikt by nie miał pretensji....A tak długo będą musieli spijać mleko jakie nawarzyli bo wydali grę na konsole, które nie są w stanie owej gry udźwignąć.
Co byście zrobili jak by nagle cdp przyznał się że gra tak naprawdę powstawała z myślą o pc a nie konsolach i że one były traktowane jako druga kategoria oraz gracze konsolowi to cdpa gracze drugiej a nawet trzeciej ktegorii.
Nic bym nie zrobił *shrug*, bo to prawda.
Uznalbym, ze pierwszy raz od kilku lat powiedzieli prawdę.
Pograjmy najpierw w The Last of US2, Uncharted 4, Ghost of Tshusima na PS4 fat, a pozniej odpalmy cyberpunka.
Przeciez ta gra nie wykorzystuje nawet polowy mocy PS4 i nawet tekstur ostrych nie ma. To juz GTA5 lepiej wygladalo, byle fallout, a Wiedzmin 3 przy tym to majstersztyk.
Trzeba bylo zlecic port gry jakiemus innemu doswiadczonemu studiu, a samych graczy nie klmac i rżnąć głupa.
Ta gra to nauczka, zeby nigdy wiecej nie nakrecac sobie hypu na jakiekolwiek gry.
Kazde zachwalanie gryz ktora nie wyszla uznawac za belkot marketingowego klakiera i interesowac sie grami tymi, co wyszły.
Żadnych preorderów, kto preorderuje gry ten jest graczem zdrajcą. Zwyklym naiwnym kuta.em psujacym rynek gier.
Pozniej dostajemy przez takich zdrajcow niedopracowane gry, bo Tworca juz zarobił zanim zrobił i ma wyyebane.
Zrobiłem preorder cyberpunk'a na ps4 , i nie czuję się zdrajcą wręcz przeciwnie czuję sie, że wspieram twórcę przed wydaniem gry, tylko dlatego kupuję preorder. Nie żałuje, że kupiłem preorder cyberpunka. Trochę więcej dystansu skoro ty nie kupujesz preorderów to nie mów ze inni to zdrajcy.
Zaskoczenie - ex wygląda lepiej na kąsoli niż multiplatforma :O A pozostałe gry to nie umywają się złożonością do CP - GTAV haha. Wiedźmin gdzie miasto ma kilka lokacji na krzyż a reszta to makieta. Syf od Bugthesdy pominę milczeniem. Jak zwykle, hejcą Ci co nawet nie grali.
"dalej się na przemian wkurzać, zachwycać i frustrować" - coś w tym wniosku jest mądrego. Gram na PC i chyba mam tak samo, tam bugów jest mniej ale są liczne nadal. Z czasem może trochę mniej drażniące bo się człowiek przyzwyczai i podświadomie je ignoruje.
Bardzo dobrze że oceniliście stan techniczny ten temat jest ignorowany przez recenzentów i dlatego mamy takie gry na premiery a nie inne. Nie ignorujcie tego problemu nigdy więcej.
Widocznie jakość gry jest różna na różnych konsolach mimo, że takie same. Ja grając na PS4 Pro nie mam takich kłopotów z doczytywaniem sie tekstur jak autor. Zdarzają się jakieś niedoczytane w dalszej scenerii tekstury obiektów, ale nie aż tak jak na fotkach w recenzji. U autora nawet modele sie nie doczytują czasami, dopiero po pewnym czasie jak pisze. U mnie takich sytuacji nie ma. Czasami nie doczyta się model i wygląda jak postać z Halo, ale po chwili sie doczytuje.
W PS4 ma dysk SSD. Może to coś zmienia.
Jak komuś działa tak gra na PS4 jak autorowi, to się nie dziwę, że ludzie robią szum.
Oczywiście jeżeli to nie jest manipulacja.
Bo np. tutaj na slimce nie ma takich problemów jak autor.
W materiale spojlery.
https://youtu.be/lBk6fMBN9DQ?t=938
CDPR dal pozwolenie na taką ocenę czy się faktycznie nie sprzedaliście ?
Cieszy że redzi robią pod PC nie konsole , ale trochę ich tam za bardzo olali i płaczą za moccno XD
Zgodzę się co do oprawy graficznej, ale tylko na otwartych przestrzeniach i zwłaszcza przy dużych prędkościach. Nwm jakim cudem redaktor miał takie bugi (oprócz kolizji) ja na moim ps4 slim (3lata umiarkowanego używania) uświadczyłem drobne problemy z kolizja i raz motocykle spadały z nieba XD no i 6 crashy po 45h grania. Najwidoczniej konsola która chodzi codziennie od 7 lat jest zużyta i nie ma się co dziwić że będzie się wiele elementów psuło. Zwłaszcza że widać że to port z nowej generacji na starą XD. Oczekiwaliście cudów na kiju od złoma co ma prawie dekadę na karku. Gra jest świetna pod względem fabuły i walki, questy poboczne miodzio lepsze niż w Wieśku ale "eee bo się nie strzela tak ja w codzie" więc chujowe XD. Pomijając glitche i parę major bugów dałbym solidne 7 tylko i wyłącznie przez oprawę.
To jeszcze ocenicie TLOU2 pod względem fabuły o której się Jordan w ogóle nie wypowiedział bo kasa.
Ogólnie to CD PROJEKT RED nadział się na nową generacje konsol. Przez to, że gra siedziała tak długo w produkcji wymusiło to skok graficzny, którego stare konsole nie dźwigną. Pecety siłą rzeczy mają większe możliwości adaptacyjne, stąd jak wiemy sprawny port. Poza niektórymi wizualnymi bugami, które są całkiem zabawne btw. Martwi mnie bardziej, że w tej grze dookoła po oczach, aż bije wycięta zawartość. Ścieżki Nomada,Corpo i Street Kida ostatecznie po parunastu minutach zbiegają się w tym samym miejscu. A hype train był na to solidny. System reputacji? Poza kupowaniem broni i okazjonalnym dialogiem nie daje nic. Otoczenie miało, żywo reagować na reputacje, ostatecznie jest to zupełnie niepotrzebny stat. Klasy są praktycznie usunięte, to było powiedziane co prawda, ale nadal boli . Dodatkowo w pierwszej cutscence widać rozwijanie więzi z Jackim, która właśnie tylko do tego się sprowadza. Obejrzenia filmiku. Tam naprawdę powycinane jest mnóstwo rzeczy, i to mnóstwo rzeczy, które były niejako obiecywane w materiałach. Mały spojler dalej, nic strasznego, ale oznaczam:
spoiler start
Mechanika romansu leży na łopatkach, nie dość, że po scenach łóżkowych praktycznie kończą się dialogi. To jeszcze zgodnie z obietnicami, każdy dostał po równo czyli 1 opcje romansową. Plus postać na, którą był największy hype jest les, a postać kanonicznie biseksualna jest homo. To praktycznie usuwa fun z gry niekiedy. Ja zawsze gram sobie flirty boy'em kiedy mogę. No więc tutaj się nie da. I to tyle z "To Twój V"
spoiler stop
Night City miało epatować seksem, wręcz w recenzjach branżowych pisano o nadmiernej seksualizacji, podawanej jak minus. Z tego co ja widzę to w grze są 2 prostytutki, męska i damska. Współczuję im bo dźwigają na barkach potrzeby całego miasta. Poza tym najgorętsza w tej grze to jest reklama MilfGuarda w windzie. Pegi 13 normalnie. Mechanika BD została wykorzystana jedynie fabularnie, w misjach. Nie możesz sobie iść i wychillować. Chociaż paru się nie dało przygotować? Bary i restauracje, w których nie da się siąść. Ba, w misji w Konpeki możemy sobie nawet dodać trochę czasu, żeby posiedzieć w barze. Chcecie wiedzieć po co? No to ja też. Ta gra ma tony zmarnowanego potencjału. Development trwał 4 lata? To wygląda jakby na szybko, były rzeczy wyrzucane, żeby się wyrobić na premierę. To chyba była kiedyś zupełnie inna gra. No ale wątek główny i niektóre misje poboczne, to kawał solidnego cyberpunka. Mechanika walki mi się podoba. A i jazda ujdzie. Więc jak zwykle cedep broni się fabułą. Ale zamiast o tym napisać, to recenzenci teraz masowo będą wystawiać recenzje 3/10 portu na PS4 oceniając tylko technikalia, żeby wirtualny czytelnik mógł ich pogłaskać po główce. SMH. Wy w te rzeczy wgl. gracie? Czy jak idzie ściepa masowa to wystawiacie 9/10, a jak reszta daje 3-5 to dajecie 3. Co mnie martwi to to, że nawet patche nie naprawią tego zmarnowanego potencjału, jak dla mnie mogliby usunąć całe to udawanie sandboxa, bo poza misjami i tak nic się nie wykonuje, a cała miodność tego tytułu leży w zamkniętych lokacjach, dialogach i klimacie. To im wychodzi fenomenalnie, i w sumie tylko dla tego do tej gry wracam. Mimo, że ostatecznie dostanie pewnie z 7/10. Ciekawe co faktycznie poszło nie tak, że wydali grę z tyloma brakami, to nawet nie jest kwestia 0,5 roku. Tutaj brakuje z 2-3 lat developmentu, zgaduje że nigdy się nie dowiemy. Marketing zeżarł własny produkt. Setting i fabuła są świetne, Cedep już wielokrotnie wstawał z kolan, więc liczę, że się opamiętają. Posiedzą za ten hajs nad grą i z 10 lat, ze skromniejszym marketingiem. A potem faktycznie dostaniemy nowego mesjasza gamingu, bo jak na razie to nawet w drzwiach się nie pojawił, mimo że wyczekiwany był cholernie.
dobrze powiedziane. Gołym okiem widać gdzie cieli. Mnie to razi, że w każdym hakowanym komputerze jest zakładka "net" a jak się w nią wjedzie to jest kilka bieda stronek, które szczerze to żal pokazywać. Jak ma to tak wyglądać to mogli sobie odpuścić... Praktykant w tydzień by im zrobił lepsze.
Mam cichą nadzieję, że wydadzą creation tool i ludzie zaczną te rzeczy poprawiać, uzupełniać. Jak ma być druga Bethesda to na całego.
Moją grą wszech czasów jest Vampire Masquerade:Bloodline, więc I feel you i również mam solidną, nadzieje, że coś się ostało w plikach gry. Może modderzy dadzą radę zrobić z tej gry, coś czym miała być pierwotnie? Pozostaje nam tylko czekać, i liczyć na cud, bo cutscenek i kwestii dialogowych raczej nie dograją ;/ A jak nie to zawsze można liczyć na Cyberpunka 2169 i że nie porzucą uniwersum, podstawy już mają, a po wiedźminie widać, że lepiej im się stąpa po wybadanym gruncie ;D
5 newsów o grze dzisiaj, jak widze teraz jak tylko ktoś w CDPR puści bąka to gol o tym zrobi newsa, żeby nakręcać wyświetlania i pogłębiać skrajny hejt Nie mylić z konstruktywną krytyką.
Jak Polacy mają pojechać Polaków robią to chętnie, ale jak już trzeba R* pojechać czy Ubi lub EA to już eee nie nie, oni muszą mieć min 7 ocenę bo inaczej hejt na nas spłynie. Ale jak trzeba pojechać CDPR to pierwszy na czele GOL z najniższą oceną. Wiem że gra na PS4 to kupa ale oceniajcie tak jak inne wielkie firmy.
GoL od zawsze był za Redami. Lizał im tyłki jak tylko sie dało. Masa postów, reklam, specjalnych artykułów, by tylko robić szum w około Wiedźmina i później CP2077. GoL to jeden z największych lizusów pod tym względem.
Przestali teraz, bo Redzi pokazali im środkowy palec nie zapraszając na pokaz gry, nie udostępniając wersji do zrecenzowania. GoL sie obraził i tyle. Tyle lat pisania kolejnych artykułów, nakręcania ludzi najpierw na W3, a potem na CP2077, by w końcowym efekcie zostać olanym - tylko "xD"
Olekrek-> For the record - dostaliśmy egzemplarz recenzencki wersji na PC, ale nie chciało ci się o tym wspominać, bo to nie pasuje do Twojej spiskowej teorii. Wersji konsolowych przed premierą nie dostał nikt na świecie.
Ale próbuj dalej, Olekrek, próbuj - sprawiłeś przynajmniej, że trochę się pośmiałem. A śmiech to zdrowie, szczególnie w tym roku.
Doceniam poswiecenie autora ze przeszedl to na ps4 mimo ze przewidywal jak bedzie i widzial jak jest w trakcie grania. Nie wiem tylko czy zrobil to bardziej z poczucia misji spolecznej, przegrania losowania w redakcji czy moze czystego masochizmu.
Dobrze że na PC zamówiłem. Jeszcze w tym tygodniu odbieram pudełko. Mimo negatywnych opinii chcę wspierać polskich twórców i polską gospodarkę.
o twórców i gospodarkę bym się nie martwił. Kasy nabili jak nigdy z tak udaną komercyjnie premierą. wpierw pompowali na giełdzie a teraz bezpośrednio sprzedażą. Akcje im tompnęły ale właściwie od teraz będą już tylko szły w górę, szczególnie, że przed nami premiera na next geny. To, że gracze teraz szczekają to spłynie po nich jak woda po kaczce. Najważniejsze by inwestorzy byli zadowoleni.
Tak czy inaczej, mam nadzieję, że będzie Ci dobrze chodzić a gra się będzie podobać. Ja swoją wersję odstawiłem do czasu aż naprawią. Szkoda psuć sobie zabawę.
Jak chciałeś wspierać naszą gospodarkę to powinieneś był to zrobić przy urnach. Tak to twoje pieniądze będą rozdawane i trwonione...
AngryJoe znów się drze na YT: Cyberpunk 2077 is a Glitchy Buggy Mess - Angry Rant!
W sumie to nie drze się, tylko - jak sam mówi - jest cholernie smutny. Bo (1) wywalono wiele funkcji, które zapowiadano jeszcze w tym roku; (2) gra jest zbugowana i zglitchowana ponad wszelką przyzwoitość, na co pokazuje jednoznaczne dowody; (3) duży patch wyjdzie dopiero w styczniu, bo święta. Gość dobrze pokazuje, że CDPR został odczarowany, zwłaszcza w oczach obcokrajowców; to firma robiąca ten sam shit, co Bethesda czy Ubisoft. Uświadamia to, jaką wtopę wizerunkową zaliczyli Redzi.
"Znów" a dlaczego? Za pierwszym razem widzowie go nie usłyszeli? :-D
Zresztą wszystkim powinno za przep. koło kalafiora latać co tam jakiś nygus przeżywa.
Ale Joego to ty szanuj
"o ile dysponujesz dyskiem HDD. Przerzucony na niego Cyberpunk 2077 będzie zachowywać się mniej więcej tak jak na konsolach"
Czy Autor sugeruje że CP zainstalowany na moim twardzielu 3600 kręciołków na minutę sprawi że gra będzie działać wolno? :-O
Jeśli tak to chyba to poprawią jakimś "paczem"? :-O
To jak to jest z tym interfejsem? W opiniach o wersji PC czytałem że jest zaprojektowany pod konsole, a tu wersji PS4 autor pisze że nie jest dostosowany do konsol.