Przejście GTA 4 na Xbox Series X jest prawie niemożliwe
HoMM 3 HD Modem z GOGa oraz Gothic chodzą bez problemu, jest jeszcze trochę starszych tytułów których nie da się nigdzie kupić i odpalić na W7/10, GTA4 lock na 30fps na PC się da i jedziesz co za problem.
Tak dodam jako ciekawostkę, że ten problem również się pojawił w wersji na pecety i tak samo zadanie to nie było do wykonania przez zbyt dużą liczbę klatek na sekundę, tyle że tam dało się to obejść w sposób dość ciekawy - jako że nie dało się zmniejszyć liczby klatek w ustawieniach gry, należało podczas uruchomionej gry wejść w menedżer zadań i ustawić działanie tylko jednego rdzenia procesora w aplikacji gtaiv.exe.
Dlaczego o tym mówię? Nie wiem, ostatnio przechodziłem grę i tak mi się skojarzyło.
Co do samego problemu na konsoli, dobrze by było, gdyby można było wymusić wyświetlanie obrazu w 30 klatkach, bo GTA IV nie jest jedynym przypadkiem takiej gry, która się gubi przy ponad 30 fps.
metoda, która ci pomogła na pc jest niczym innym jak dowodem, że wcale pecety nie są idealne i czasem trzeba się nakombinować, żeby coś w ogóle zadziałało, bo devsi nie ogarniają portów z innych platform i mnóstwo błędów wychodzi. gta4 to świetny przykład jak nie robić portów gier, bo wielu którzy próbowali przesiąść się z tej gry z wersji x360/ps3 na pc darowali sobie tą przesiadkę ze względu na to jak ta gierka ledwo czołgała się na początku.
a co do ostatniego to chyba nie po to ludzie czekali tyle czasu na konsole, które mogą w końcu dobić targetu 60fps, żeby teraz celowo go obniżać do 30.
winę ponosi tylko i wyłącznie r*, bo to od nich zależy czy jakiś patch wypuszczą czy nie.
Ten problem chyba został naprawiony na PC a jak co można go obejść w inny sposób łatwo na Radeonach bo Radeony podczas grania mają opcje blokady FPS do 30 a na kartach Nvidi też da się obejść lecz trzeba wyłączyć grę i ustawić w panelu sterowania blokadę do 30.
Trochę sprzeczność się wkradła
metoda, która ci pomogła na pc jest niczym innym jak dowodem, że wcale pecety nie są idealne i czasem trzeba się nakombinować, żeby coś w ogóle zadziałało
a co do ostatniego to chyba nie po to ludzie czekali tyle czasu na konsole, które mogą w końcu dobić targetu 60fps, żeby teraz celowo go obniżać do 30.
winę ponosi tylko i wyłącznie r*, bo to od nich zależy czy jakiś patch wypuszczą czy nie.
Gra sypie się na każdym sprzęcie, ale to dowód, że PC nie jest idealne. Mój mózg płonie
Gdy ogrywałem grę w 2013 rok to pamiętam że waliłem w spację(chyba) jak szalony grajac na PC i gdy w końcu się udało gra wywaliła freeza po spadnięciu helikoptera. No i tak do skutku.
Problem nadal istnieje na wersji na Steam?
Czyli kolejny problem związany z uzależnianiem kolejnych funkcji od fps'ów, co u Rockstara nie dziwi.
Ciekawi mnie, czy nowe konsole zbliżą się do PC pod względem możliwości zmiany ustawień graficznych jak jest to w grach na PC, czy dalej będzie jeden/dwa ustalone z góry profile graficzne (1080p + stałe 60 fps'ów i 4K + stałe 30 fps'ów), a pozostałych ustawień graficznych dalej się nie będzie dało zmieniać. Bo jeżeli tak będzie, to konsole poza lepszymi podzespołami ciągle będą daleko za PC.
Ciekawi mnie, czy nowe konsole zbliżą się do PC pod względem możliwości zmiany ustawień graficznych jak jest to w grach na PC, czy dalej będzie jeden/dwa ustalone z góry profile graficzne (1080p + stałe 60 fps'ów i 4K + stałe 30 fps'ów), a pozostałych ustawień graficznych dalej się nie będzie dało zmieniać. Bo jeżeli tak będzie, to konsole poza lepszymi podzespołami ciągle będą daleko za PC.
Jeśli tak będzie, to nie będą już konsolami, a PC z krwi i kości. Jaki wtedy będziesz miał powód, by kupić konsolę, na której ustawisz wszystko na low, ponad PC na którym zrobisz to samo i jeszcze trochę więcej?
Całkowicie przeczyłoby to idei konsol, one mają działać z jak najmniejszą ingerencją użytkownika "stabilnie".
U mnie na PC w tej misji murzyn rozbijał helikopter o jakieś budynki i nawet nie miałem możliwości dostać się do tego helikoptera. Dziwny bug.
Podobno ten problem już był na starych konsolach oraz na tych z zeszłej generacji chociaż ja takowego nie uswiadczyłem.
Na szczęście jak poinformował Kylinho97, wspomniany błąd można ominąć uruchamiając funkcję Xbox co-pilot, umożliwiającą działanie dwóch kontrolerów jako jedno urządzenie. Niestety łączy się to z posiadaniem pary padów do Xbox Series X/S.
Okej, ale jak to się ma do rozwiązania problemu?
Na PC jest ten sam problem, trzeba bylo obniżać fpsy do 30 żeby przejść ostatnią misję.
GTA4 nigdy nie ukonczylem, zmeczylo mnie powtarzanie calej misji po zgonie.
Brak checkpointow i sejwow kladzie cala miodnosc tej gry.
Swojego czasu byla fantastyczna, ale to powtarzanie mnie pokonalo.
To samo w serii souls, gry bylyby OK, gdyby nie potarzanie calej planszy po zgonie przy bossie.
W tej grze rzadziej się zgonuje niż w gta 5, pod warunkiem że grasz powoli a nie lecisz na "pale"
Większym problemem jest to że gra jest nielogiczna, często w misji pokazuje nam kogoś jako wroga a gdy go zabijemy to okazuje się że trzeba było go ścigać, albo w drugą stronę, gdy mamy kogoś scigac i wyeliminować to przez jakiś czas jest nieśmiertelny.
To nie jest żaden news, a stary problem sprzed kilku lat, ponieważ dokładnie ten sam problem jest na Xboksie One X.
Gralem rok temu na pc i bylo to samo. Gdzies na forum znalazlem bardzo proste rozwiazanie. Wystarczy szybko walic w spacje a druga reka w odpowiedni przycisk na padzie. Zadzialalo od strzalu.
Od razu domyśliłem się o jaki problem chodzi.
Cóż lepiej tak niż u mnie gdzie na moim pc mam średnio 15 fps, ale i tak ogrywam tę gre po raz trzeci? Przez ostatnie 5 lat.
Niestety GTA IV to bardzo, ale to bardzo słaba konwersja z konsol. W zeszłej dekadzie ogólnie Rockstar miał straszny problem z pecetowymi portami swoich gier - GTA z ery 3D miały całkowicie popsutą fizykę przy więcej niż 30 fpsach + zazwyczaj były to wersje najbrzydsze, RDR 1 nigdy na pecety nie wyszło, a temat pecetowego portu GTA IV lepiej przemilczeć.
No to teraz macie odpowiedź, dlaczego Sony nie zdecydowało się na sprzętowe zwiększenie liczby klatek w grach we wstecznej kompatybilności i ograniczyło się jedynie do przeniesienia 1:1 doświadczenia z PS4 lub PS4 Pro. W grach konsolowych takie niekontrolowane podbicie liczby klatek (tzn. bez ingerencji dewelopera) zawsze powodowało problemy. Żeby przekonać się o tym na własnej skórze wystarczy zagrać na emulatorze z podbita liczbą klatek.
Program RivaTuner i problem z helikopterem znika na PC - możliwość działania z zewnątrz decyduje o przewadze PC nad konsolami. Oczywiście występowanie tego problemu na PC to tylko i wyłącznie wina Rockstara - ich porty są naprawdę żenujące, wstyd dla firmy tego formatu. Co najmniej -2 gwiazdki za to.
Ta misja jest zbugowana na każdej platformie, zawsze jakieś problemy z podciąganiem się i skryptami.
Nic nowego na konsolach MSu. Spróbujcie ukónczyć Panzer Dragon Ortę na X360 we wstecznej. Kiedyś skasowało mi wszystkie sejwy w Fable i musiałem zaczynać grę od nowa, a kasowanie sejwów w chmurze na XOne w Gears of War 2 i 3 to norma. Dlatego zawsze się śmieję z 'ekspertów' Digital Foudry, którzy robią testy tych gier. Odpalą przez pięć minut, sprawdzą rozdziałkę, policzą klatki i wydaje im się, że wszystko wiedzą o grach, a takie kwiatki wychodzą po wielogodzinnych sesjach z grami.
A Rockstar to taka chwalona firma, że jej gry są dopracowane w każdym calu, zero błędów, itp :P
Oczywiście mówię o wersjach na konsole.
W wersji PC też to było i widać, chyba zapomnieli o tym
A jakie problemy z działaniem na nowym sprzęcie ma Heroes 3? Gra działa bez zarzutów na Win10. Nowy sprzęt też jest jej niestraszny. Jak z Gothikiem, to nie wiem, bo nie uruchamiałem go na Win10.
W tym Rockstarze ci co optymalizują te gry są chyba upośledzeni żeby tyle lat i nic z takimi błędami nie zrobić. Nawet teraz na nowych patchach nie mogłem w Gta 4 mieć więcej niż 35 klatek, a RDR 2 to jeszcze gorszy paździerz pod względem optymalizacji. Takie genialne gry, a robić z nich taką techniczną kaszane, parodia
to teraz zaczna latac jeszcze te same gry ale w sumie remastery niczym sie nie roznia wiec bym sie nie zdziwil
Za dużo klatek
Za mało klatek
Klatki dla zwierząt futerkowych
Zycie gracza nie jest usłane różami.
Sądzę że państwo powinno nam dopłacać ze stresujące życie.
Kto z nami?!
Ja też miałem problem z tą ostatnią misją na X360 powód, kiedy Niko miał sie wspiąć do kabiny helikoptera
Edit: Tak w ogóle bardzo chce remaster GTA 4 na nową generację konsol