AC: Valhalla - nowy patch pogarsza działanie gry na PS5
No i teraz najlepsza wersja jest na Xbox Series X, tak jak Microsoft powiedział
na innych platformach gra nie ma takich problemów.
Oczywiście, że ma. Na 2070S działa widocznie gorzej miejscami niż przed 1.04. Jak wcześniej grze przez ponad 80h zdarzyło się 2 razy crashować do pulpitu bez żadnego wskazania błędu, tak teraz po 1.04 potrafi się częściej zawiesić i jedynie menadżer zadań rozwiązuje problem i zamyka aplikacje. Mimo wszystko jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, bo i tak zbliżam się powoli do końca i staram się wyrobić przed Cyberpunkiem.
No i teraz najlepsza wersja jest na Xbox Series X, tak jak Microsoft powiedział
Xboxowi obniżyli rozdzielczość aby mógł dorównać PS5 co mnie najbardziej zdziwiło. UBI nie umie w Optymalizacje mehh.
Phil Spencer zrobił przelew Ubi, no i PS5 juz jest gorsze xD
EA... I wszystko jasne... Czy oni potrafią czegoś nie zepsuć?
Nie wiedziałem że AC to gra od EA..
UBISOFT, tutaj chodzi o Ubisoft :)
U(r)bi, czy oni potrafią czegoś nie poplątać?
No ale przecież to, że na XSX gra działała gorzej od wersji na PS5 to wina konsoli, ale w przypadku PS5 to już wina dewelopera, logiczne. Chociaż zieloni wcale nie lepsi, co niektórzy już mówią że jednak "brakuje mocy" PS5, mimo że gra działała dobrze.
Kurczę, od lat się pluje na Ubi za to, jak skopane wersje gier wydają na KAŻDEJ platformie, ale fanboye jak zawsze w formie i już jakiekolwiek problemy wiążą tylko i wyłącznie z konsolą, a nie grą. Dirt 5 to samo, twórcy przyznali że port jest skopany i działają nad patchem. CoDa to już mi się nie chce nawet komentować, bo przy takiej oprawie wizualnej na ŻADNEJ z konsol spadków być nie powinno, no ale są.
Wyciąganie wniosków przy pierwszej rewizji sprzętu, przez pryzmat niekompetentnych deweloperów i gier międzygeneracyjnych to idiotyzm. Po prostu. Oczywiście może pokazać się więcej gier na obie konsole, które będą działały lepiej na PS5, kto wie, ale teraz na stawianie kreski na którejkolwiek z konsol jest zdecydowanie za wcześnie.
Szczerze, mogli nie ‚poprawiac’ grafiki, zostawić jak było i wyczyścić bugi.
Po kiego wprowadzać zmiany które pogarszają działanie gry?
Szczerze to po DIRT 5 niebiescy rzucili się do ataku, a teraz próbuje odwrócić się sytuację.
a nie wina deva jeżeli spieprzył działanie gry patchem? Prawda jest taka, że gry na obu konsolach będą wyglądały podobnie i podniecanie się teraflopsami fanbojów xboxa niczego nie zmieni tak więc wszystkie te kłótnie co jest lepsze uważam za bezsensowne - niech każdy gra sobie na czym mu pasuje.
Jeżeli wiele gier na premierę działa prawidłowo czy to na PC czy na PS5 tak jak to miało miejsce z np. Assassynem a na Xboxie jest problem, to co, zrobili dobrą optymalizację na PS5 i PC a nagle przy Xboxie im się znudziło albo budżet się skończył? Czy to jednak problem jest po stronie Xboxa? Przecież tyle się mówi, że Microsoft nie ogarnął tematu, zmienił całe SDK nie dając na czas producentom potrzebnej dokumentacji przez co teraz muszą łatać swoje gry żeby i na Xboxie działały prawidłowo. Przecież jak było PS3 to cała wina spadała na Sony za przekombinowanie z architekturą przez co deweloperzy nie potrafili okiełznać jej mocy a jak to samo przytrafiło się Microsoftowi to się nagle liga obrońców uciśnionego Microsoftu znalazła i to, że programiści do ostatniej chwili nie wiedzieli jak mają na Xboxa grę tworzyć bo Microsoft zamulił i im nie powiedział, to ich wina a nie Microsoftu.
Cala siodma generacje przegralem na PS3, od pierwszego dnia premiery i pierwszego modelu. Przez cala dostawalem gorsze porty i wiecie co? Bawilem sie swietnie i ogralem jedne z najlepszych gier swojego zycia. I roznice byly czesto sporo wieksze niz spadek paru klatek przy solidnych 60. To co sie dzisiaj dzieje na polu walki xbox vs ps to kpina. Co to w ogole znaczy stawiac kreske na ktoryms sprzecie, dostalismy dwie swietne i mocne konsole, a roznice miedzy nimi sa tak niewielkie, ze to absurd wskazywac jakiegos "zwyciezce". Bawmy sie.
Wiedźmin 3 jest kiepski technicznie, minęło 5 lat od premiery a na konsolach i nawet PC dalej występuje masa krytycznych bugów i w przypadku PS4 kompletnej niestabilności bo gra się często crashuje.
Jak ten jeden tytuł ma się mieć do tego, że w przypadku XSX wszyscy producenci mają ten sam problem z działaniem na konsoli Microsoftu? Bo Assassyn jest tylko przykładem, ale inne produkcje mają dokładnie ten sam problem.
"Włanczyli" za dużo "opci" i PS5 już nie daje rady. :D A gra bez RT, strach pomyśleć, co będzie dalej.
Graficznie to jest akurat to samo, a z RT bedzie to co na XSX czyli 30 klatek
beka w sumie, bo gracz raczej nie zauważy w ogóle, że gra mu spadnie z 60 klatek do 56 ale dziś to najgorętszy temat w branży growej.
Jeśli nie ma telewizora z VRR / AMD Freesync to owszem, zauważy, bo pojawia się wtedy tearing.
>wersja na Xboxa działa gorzej niż na ps5
>Ubi patch
>wersja na ps5 działa gorzej niż na Xboxa
partactwo czy dolary bo najpotężniejszą konsola świata nie może być słabsza?
Polepszyli grafe. Zoptymalizowali grę. Niestety ps5 za słabe po polepszwniu grafy a po optymalizacji Xbox pokazał moc. Żartuję. Chcę tylko pokazać jak psychofanu sony z gola choćby piszą głupoty, co było widać w innym wątku tutaj jak było porównanie gry na ps5 i xboxa... Jaki to Xbox lipny... A to tylko jedna czy tam dwie gry. Jak jest na prawdę dowiemy się za rok albo dwa.
Ta gra razem z WD to parodia po prostu. Wszędzie jakieś problemy. Dobrze, że kupiłem uplay+ i przetestowałem ten syf a nie zmarnowałem 800zł.
Tragedia. Na PS4 zbugowane jest zadanie Pomów z Ubbą, a co za tym idzie nie można kontynuować głównego wątku. Drakkary pływają po murach obronnych. Bubel za który trzeba wydać 250 złotych, co to ma być ?
a gdzie jest teraz ten szczekacz, ktory pisal, ze nowy AC dziala wiekszosci bez zadnych bugow i przyciec ?? =D
Niech poprawia wreszcie AI przeciwnikow bo dalej jest porazka. Trafiam wroga z ukrycia i pozbawiam go polowy paska zycia a ten spokojnie wchodzi do jakiejs chaty, zero alarmu, reszta stoi obok i nie reaguje. Rozwalam dzban i stoje tuz przed jadowitym wezem a ten zapomina ze trzeba mnie uzrec, moze jakis oswojony sie trafil. Takich rzeczy nie bylo w ostatnich asasynach nawet na premiere.
U mnie po patchu działa gorzej.
Przed patchem w miare stabilnie 70-80fps w 1440p
Po patchu często nawet 60 się nie utrzymuje, dropy do 20fps
Gtx 1080ti.
I serio, dlaczego ta gra żre 16gb ramu?
Największą bolączką dla mnie jest jednak muzyka eksploracyjna a raczej jej brak.
a muzyki eksploracyjnej nie da się czasem w ustawieniach włączyć? pamiętam, że w origins tak było.
Możliwe, że gra dynamicznie alokuje ilość RAM w zależności od tego, ile jest dostępne. To by przyspieszało działanie gry. Przy RAMie i VRAMie obowiązuje zasada "nieużywana pamięć to zmarnowana pamięć". Gra ma też 16 GB w wymaganiach dla ustawień Very High.
Był też taki patch notes dla 1.0.4:
(PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.
Da się ustawić nawet częstotliwość playbacku na high ale i tak odstęp między utworami potrafi mieć nawet kilka minut
Po alt tabie to w ogóle już nie da się grać-trzeba reset zrobić.
Tak może być w każdej grze korzystającej z Exclusive Fullscreen (nawet mogą być crashe i niestabilność). To wynika bardziej z samej natury tego, jak działa ten tryb. Jak ktoś lubi robić Alt + Tab to znacznie bezpieczniej jest korzystać z Borderless Fullscreen. Albo przełączyć między trybami przy pomocy Alt + Enter (jeśli gra to umożliwia), i potem Alt + Tab.
Dementuje te plotki. Działa tak samo dobrze jak przed patchem. Proszę się rozejść i usunąć newsa
Ubisoft chyba chce zdetronizować Bethesde.
Może następny patch usprawni podwójnie działanie na ps5.
Eh te partacze z Ubi.
Szczerze mówiąc, to na PS5 po tej łatce mam mniej problemów niż wcześniej. Może dlatego, że nie widzę różnicy pomiędzy 60 a 30 klatkami, więc wybrałem tryb jakości, który te 30 klatek chyba trzyma, bo żadnych framedropów nie doświadczyłem. A przy okazji nie doświadczam już np. problemów z oświetleniem, które wcześniej – głównie w pomieszczeniach – często szalało.
Ale co najważniejsze – zelotom nie regeneruje się już zdrowie, kiedy Eivor jest w pobliżu, więc mogłem w końcu się ich na legalu pozbyć, korzystając z glicza na permastealth i wyeliminować jeden z najbardziej irytujących elementów tej gry xD. No i poprawili w końcu SI kompanów przy najazdach, więc nie trzeba już czekać godzinę przy drzwiach i skrzyniach, do otwarcia których wymagane są dwie osoby.
Jak można nie widzieć różnicy pomiędzy 30 a 60 FPS? Różnica jest dramatyczna, szczególnie jeśli przechodzisz w dół - 30 FPS wygląda wtedy jak pokaz slajdów.
Może dlatego, że nie widzę różnicy pomiędzy 60 a 30 klatkam
myślałem że to tylko w memach, to już się kwalifikuje pod konkretne problemy ze wzrokiem jeśli nie widzi się tak drastycznej różnicy w płynności.
Roznica jest, ale jak jest stale 30 fps to tez jest git ;) nie wiem ja nie mam problemu sie przyzwyczacic do 30
Ja tak samo, nigdy nie mialem problemow z graniem w 30 klatkach. Jest 60 to swietnie, nie ma to nic sie nie dzieje. Duzo wazniejsza kwestia jest tzw. "Frame pacing", czyli wyrownanie odstepu miedzy kolejnymi klatkami by zachowac plynny obraz. Dobrym przykladem dzialania tegoz jest Bloodborne, ktory mimo stalego klatkarza plynny wcale nie jest.
Ten typ gry nie wymaga 60 klatek, stałe 30 klatek są wystarczające.
oczywiście, że najbardziej liczy się frame pacing co można odczuć porównując sobie np. Spidermana na PS4 w 30 klatkach z takim AC Odyssey też działającym w 30 klatkach. podczas gdy w Spidermanie nie czuć rwania, wszystko jest płynne nawet w tych 30 klatkach tak granie w Odyssey w 30 klatkach to jest jakaś katorga dla wzroku.
Natomiast jeżeli ktoś zupełnie NIE WIDZI różnicy pomiędzy 30vs60 to już jest problem.
Zaraza, a właśnie dziś kupiłem na PS4. Mam nadzieję, że moje szczęście do niespotykania błędów w grach się nadal trzyma
No a naprawili już dzwięk? xD
Mega ważna rzecz. Muza świetna, ale co z tego jak jest gorszej jakości? :)
przez bodajże kompresję. A głosy bywają za to nad wyraz głośne
Ja myślę że wydawanie gier na wszystkie platformy na raz to będzie problem tej generacji. Za dużo tego jest i sporo ludzi trzeba by to ogarnąć bez problemowo a tu się nie da zatrudnić przed samą premierą czy przenieść ludzi z innych projektów bo na wdrożenie trzeba czasu i środków, z marszu jeszcze większe dziadostwo by się narobiło jak by ktoś nie wtajemniczony się za to zabrał.
Ubi się jako pierwsze o tym przekonało jak widzę po nędznych łatkach do WD Legion po miesiącu pracy prawie nic zmian nie ma na PC jak na tak długi czas pracy nad patchem kiepsko.
False Alarm, gra działa tak samo na PS5. Na xboxie poprawili optymalizację głównie przez obniżenie rozdzielczości. Było 1440p a teraz spadło do 1188p. Ale tylko w tych miejscach gdzie miał wcześniej mało fps.
https://www.youtube.com/watch?v=r1HbGf2R7yk
Są tu spadki do 53 fps (nie widziałem całego video) na PS5. Wcześniej chyba nie było takich spadków na pleju więc coś ewidentnie UBI zepsuło.