Konsolowy ray tracing w Watch Dogs: Legion odpowiada średniemu PC
Nie, nie odpowiada. Średnie to najniższe ustawienia RT dla PC, konsole mają jeszcze niższe ustawienia. Śmiesznie to wygląda jak piszecie jedno a zdjęcia w waszym "artykule" mówią coś całkowicie innego. Zdjęcie w wyższej jakości, bo GOL nie potrafi wrzucić zdjęć w przyzwoitej jakości: https://i.imgur.com/j6iOYkp.png
Edit. Nowe zdjęcie w jeszcze lepszej jakości.
Wrzućcie proszę cztery osobne screeny bo ta "sklejka" jest zwyczajnie nieczytelna.
Nie, nie odpowiada. Średnie to najniższe ustawienia RT dla PC, konsole mają jeszcze niższe ustawienia. Śmiesznie to wygląda jak piszecie jedno a zdjęcia w waszym "artykule" mówią coś całkowicie innego. Zdjęcie w wyższej jakości, bo GOL nie potrafi wrzucić zdjęć w przyzwoitej jakości: https://i.imgur.com/j6iOYkp.png
Edit. Nowe zdjęcie w jeszcze lepszej jakości.
Zacznijmy od tego że ta gra wogole nie wygląda, postac główna wyglda jeszcze jako tako ale cały świat pojazdy ludzie to według mnie grafika z przed 5 lat
Średni PC, jak ja ten typ szanuję.
Nie ma co się spodziewać cudów po pudełku za 2300 zł. W ogóle dziwię się, że uparli się na ten ray tracing zamiast iść w płynność.
Top kek pozostaje tylko uśmiechać się z politowaniem że pudełka za 2300 muszą schodzić na niższe ustawienia niż na PC żeby utrzymać 30 klatek. Potrzebujesz jakieś źródło tych rewelacji?
No szok i niedowierzanie że gra na pudełku za 2300 zł ma gorszy Ray tracing niż karta za 10k. Da się już na kompie w cenie samochodu zagrać w 60 klatkach w Valhalle? Normalny gracz ma w dupie to że odbicia w kałużach sa mniej wyraźne ale skoro ty jesteś graficznym onanistą no to nie będę oceniał, każdy ma swoje hobby.
Ta gra nawet z ultra full raytracing wyglada jak kupa, AC Valhalla nie ma w ogole RT, a ma lepsza grafike, znacznie lepsza
Raczej low
Tu ma racje akurat bo na konsolach raytracing w tej grze jest gorszy od tego medium na PC
To w końcu średni pc,czy średnie ustawienia graficzne?
średni pc za 3k . i srednie ustawienia rtx ( tylko że sam ray tracing będzie lekko poniżej średnich ponieważ z 720p jest a nie 1080 jak reszta obrazu . Ale ray tracing nie musi być jakoś super ostry . i tak nie odstaniesz go w 4k ani w 1440p pewnie na konsolach :P mój komp do 1440p na lkayciku odpala 1440p wszystko ultra 60+ ale to 2x ceny xboxa x :D
Jest zasadnicza różnica, pomiędzy średnim PC, a średnimi ustawieniami graficznymi na danym PC xD
A porównajcie wydajność między rtx 2060 super, a konsolami w ac valhalla :D
Te ubisoftowe silniki to jakiś smutny żart, nie dość że wyglądają tak sobie(w sensie żadna ich gra obecnie nie zwala z nóg graficznie) to jeszcze mają jakieś absurdalne wymagania
Powszechnie panuje zasada:
- Duże wymagania = graficznie wysoki poziom
- Duże wymagania = średnia graficznie (skopana optymalizacja)
i tu pojawia się Ubisoft cały na biało i wprowadza swoją zmienną:
- Absurdalnie gigantyczne wymagania = bardzo przeciętna grafika
I tak jest notorycznie od wielu lat z małymi wyjątkami (The Division 2)
Jedyny slaby silnik to ten z Watch Dogs (disrupt jak dobrze pamietam), Dunia ma troche kiepska fizyke, ale grafika jest ok, a na dodatek wymagania male
Anvil i Snowdrop jak dla mnie bardzo ok, zwlaszcza ten drugi
W sumie chcialbym, zeby robili gry glownie na Snowdropie
Anvil (AC) i Snowdrop (The Division) generują przecież piękną grafikę przy nie dużych wymaganiach. Dunia (FC) w FC5 również prezentował się świetnie i gra wyglądała ślicznie. Więc totalnie nie mam pojęcia o co ci chodzi. WD: L faktycznie wygląda tak sobie i tu się zgadzam, że ten silnik jest meh. Ale co do reszty to absolutnie.
Bo teraz robi sie najpierw gre w oparciu o takie silniki "gotowce", a pozniej jedynie jezdzi suwaczkami od konfigu aby dopasowac porzadana i usredniona wydajnosc dla danej platformy. To dlatego wszystkie gry na danym silniku dzialaja i wygladaja prawie identycznie. Generalnie jest to calkowite przeciwienstwo do procesu optymalizacyjnego z dawnych czasow czy budowania dedykowanego silnika i jego dalsze kreatywne przerabianie na potrzeby danej produkcji np aby cos zrobic lepiej/w inny sposob zaoszczedzajac przy tym zasoby i moc obliczeniowa. Czemu tak jest? Bo tak jest TANIEJ i SZYBCIEJ. Carmack wyplul kiedys na swiat narzedzia, ktore mialy zbawic rynek gier i na zawsze odmienic branze. Ale kazdy kij ma dwa konce i cos co mozna wykorzystac do zrobienia absolutnego majstersztyku...mozna jednoczesnie wykorzystac do tasmowego produkowania gier jak najmniejszym kosztem.
Nowy asasyn jednak śliczny, progres bardzo duży w stosunku do odyseji, przynajmniej jeśli chodzi o konsole
Faktycznie WD L wygląda średnio ale za to RT w tej grze naprawdę robi robotę. Reszta gier ubisoftu wygląda bardzo dobrze
Lubie Valhalle, ale graficznie to jest jedynie kapke lepiej niz Odyssey i na purepc tez tak sadza
Oprawa graficzna Assassin’s Creed: Valhalla jest generalnie całkiem przyzwoita, chociaż nie wyznacza żadnych nowych standardów, zwłaszcza w momencie ukazania się kolejnej generacji konsol SONY i Microsoft. Różnica w jakości względem dwóch poprzednich odsłon jest zasadniczo mikroskopijna
W WDL ray tracing wyglada bardzo fajnie, ale cala reszta to jest xD
Jeśli w Odyssey grali na mocnym PC to różnica może nie jest tak duża, ja grałem na PS4 Pro i przeskok jest naprawdę spory.
WD kupiłem też jeszcze na plejkę (by grać w coop z kolegą) i gra wygląda gorzej od dwójki. No ale to wszystko przez to, że całość jest zrobiona specjalnie pod RT, tak by wszędzie było dużo odbić a tutaj tego nie ma. Poza tym twarze postaci tworzone są z jakiegoś generatora a nie jak w innych grach, że aktor użycza twarzy przez co słabo to trochę wygląda. No ale z tego co widziałem to na YouTube grafika na PC z RT nie taka zła.
PS. No ale faktycznie trudno powiedzieć czy AC V to jakaś nextgcenowa jakość. Takie TLOU2 wcale nie wyglądało gorzej... Tutaj kwestia lokacji, poszczególnych elementów ale nie czuć tego nextgena bynajmniej.
NightBosman -> Zgadzam się z tobą przy tym poziomie graficznym to powinno być z +30% wydajności jak nic więcej na tych silnikach. Ale ubi to celuje raczej w konsole i 30 FPS to po co optymalizować na PC pod 100+ FPS klient zawsze może w końcu kupić droższy sprzęt i jeszcze inni na tym zarabiają to jest biznes. Czemu 10 lat temu na słabym kompie mogło miasto żyć tak samo ludziki i auta jeździły a teraz się to zamula i nic z tym nie zrobi nawet na low. To jest właśnie optymalizacja ubi.
wwad - polecam użyć google i wpisać "gry i grafika z 2010". 10 sekunt z google i jeden bzdurny post mniej ;)
Co nie zmienia faktu, ze taki rdr2 czy the last of us part ii, wyglądają znacznie lepiej od gier ubi
Taka Suszima tez
Czy ja wiem czy lepiej... Twarze TLOU2 ma dużo lepsze, mimikę, animacje również natomiast w Valhalli ta pokryta śniegiem wioska z początku gry wygląda zdecydowanie ładniej niż osada zimą z początku TLOU2. No i teselacja w Asasynie wygląda świetnie, zdecydowanie lepiej niż w TLOU. Trudno powiedzieć, która gra jest ładniejsza. Zależy w którym miejscu w sumie.
Anvil (AC) i Snowdrop (The Division) generują przecież piękną grafikę przy nie dużych wymaganiach.
Silnik od AC i piękna grafika przy niedużych wymaganiach? Anvil od co najmniej 8 lat na PC potrafi działać koszmarnie i żadnej dobrej grafiki nie generować. ACIII to już pokazał w 2012 roku. Jedynie chyba Unity rzeczywiście miało piękną grafikę. Nowe Asasyny wyglądają znacznie gorzej a i dużo gorzej chodzą. To jest zdecydowanie najgorszy silnik Ubiszaftu, jeden z najgorzej działających silników na rynku i nadaje się jedynie na śmietnik.
A.l.e.X -> Mowa jest o silnikach gier i optymalizacji szeroko pojętej nie o samej grafice. Chyba tego nie zauważyłeś że pisałem o low nie ultra. Dobrze zrobiony silnik powinien działać diametralnie różnie na różnych ustawieniach grafiki, silniki od ubi mają bardzo małe różnice miedzy ustawieniami i na 1080p się zatykają przy topowych CPU, w 4k może być to nie odczuwalne bo co to jest 60-70 FPS. Na low takie gierki to powinny fruwać a silnik od takiego watch dogsa muli chyba najbardziej co jest znakiem jego kiepskiej jakości bo z trudem kombinować skąd brać 60 FPS to nie jest chyba to czego byśmy chcieli od niskich ustawień graficznych.
Silnik gry to nie tylko grafika to cała mechanika, życie świata, fizyka itp. i to właśnie w silnikach ubi muli sprzęty i nie ma ustawień by to ograniczyć obecnie, ja wiem że Ciebie to nie interesuje bo chcesz pograć tylko i co roku kupujesz PC za 20k więc tylko na ultra patrzysz ale ja lubię techniczne aspekty gier. Wiec daruj sobie porady chyba że przeczytasz i zrozumiesz każde słowo które napisałem bo twoich bzdurnych postów jest tu już 5.
No jak dla mnie zima z Part II byla ladniejsza od tej z AC, zgodze sie jedyni z faktem, ze kazda gra ma lepsze i gorsze momenty
1. WD:L nie jest grą, ktora mogłaby uchodzić za benchmark... Nie jest pozbawiona błędów i problemów optymalizacyjnych.
2. Średni PC =/= średnie ustawienia graficzne
3. Jakoś osobiście nie ufam ekspertyzie pojedynczego użytkownika z Reddita.. (No offence M8)
Czyżby kolejna tania sensacja?
PC lepszy :D
Wiekszosc konsolowcow posiada juz wczesniejsza konsole albo nawet i kilka konsol. Rownie dobrze mozna by to przyrownac do faktu posiadania kilkuletniego PCta, tylko ze tutaj zamiast wymiany calej platformy inwestujesz przykladowo w samo dobre GPU jesli zalezy Ci tylko na graniu i cenowo wyjdzie Ci na to samo. Wystarczy przestac skladac pieca z najtanszych mozliwych elementow i myslec przyszlosciowo aby PC stal sie znacznie bardziej oplacalna platforma do grania nawet na kilka generacji do przodu <--- to odnosnie nieustannego placzu i propagowania klamstw jako ze PC jest drozszy i mniej oplacalny. Ale wystarczy rozszerzyc swoja perspektywe na 2+ generacje do przodu aby obalic ten glupi mit. Przykladowo jesli teraz ktos zlozy zestaw z adekwatnym do konsol 8/16 CPU to bedzie mial spokoj na kolejne 2-3 generacje konsolowe albo i wiecej jako, ze progres na tym polu idzie bardzo powoli do przodu.
Widzę, że narracja "next-geny to technologiczne rozczarowanie" ma się jak najlepiej.
I jest kompletnie bzdurna.
Odważę się przyznać, że nowa generacja ma dla mnie najlepszy konsolowy start w historii. Nowy Asasyn wygląda obłędnie i trzyma mocno obiecane 60 klatek. Przypomnę, że gra AC Unity w 2014 (rok po premierze) na PS4 i Xone chodziła w 22-30 klatkach :D Fakt, może next-geny nie są w stanie utrzymać czystego 4K... ale dynamiczna rozdzielczość jest znacznie lepsza przy graniu niż "dynamiczne fpsy".
Sam lubię pecety, ale dajcie spokój, w cenie średniej karty graficznej dostajecie zieloną albo niebieską bestię z błyskawicznymi loadingami. Poza tym na Steamie w rozdzielczości 4K gra może z 2-3% graczy.
Bo na tym portalu rzadzi PC Master race
PS2 i PS3 zapewnily o wiele wiekszy przeskok jakosciowy i technologiczny. Nie wiem jak rozumiec "wyglada oblednie" bo taki argument bardziej pasuje do rozmowy podworkowej napalonych nastolatkow i dla kazdego bedzie oznaczac cos innego. Biorac pod uwage co wypisujesz to rownie dobrze mozna odpalic dowolna gre w niskiej rozdzielczosci i najnizszych detalach i powiedziec dokladnie to samo.
Po czym chcesz ocenic skok jak jeszcze nie bylo zadnej gry pokazaujacej moc
AC black flag tez wygladalo niewiele lepiej na PS4 w stosunku do PS3, dopiero jak wyszlo Unity to widac bylo moc next genow
Nie wiem jak rozumiec "wyglada oblednie" bo taki argument bardziej pasuje do rozmowy podworkowej napalonych nastolatkow i dla kazdego bedzie oznaczac cos innego.
Dokładnie tak samo jak opinia, że PS2 i PS3 zapewnily o wiele wiekszy przeskok jakosciowy i technologiczny. Według Ciebie gry na PS3 wyglądały obłędnie, według mnie nie.
"Odważę się przyznać, że nowa generacja ma dla mnie najlepszy konsolowy start w historii."
https://www.youtube.com/watch?v=-XqrQwJNFPQ
"Widzę, że narracja "next-geny to technologiczne rozczarowanie" ma się jak najlepiej."
Jest to technologiczne rozczarowanie przede wszystkim dla tych, którzy uwierzyli w ten korpobełkot, że pudełko z trochę ponad 2K będzie pogromcą PC. Sami ich z resztą wyhodowaliście 400 "artykułami" o hiperszybkim dysku w PS5...
"next-geny" dla mnie to pojęcie dokładnie jest tym czym z założenia miało być czyli zaoferować coś więcej w zbalansowanej formie i cenie, nigdy nie było tu mowy o przebijaniu najwydajniejszych PC co niektórym chyba się tak wydawało.
Oferują przyzwoitą jakość za rozsądną cenę, nie zajmują dużo miejsca i tu ich przewaga nad PC.
Natomiast jeśli ktoś chce fajerwerków i go na takie stać no to PC jest kolejnym next-genem i tak było zawsze i się raczej nie zmieni, a może kiedyś ktoś zwietrzy zyski i wyjdą konsole za 10k w wersji uber to wtedy będzie prawdziwy technologiczny next-gen tylko dla nie licznych ale będzie. Dobra pożartowałem sobie.
Nowy Asasyn wygląda obłędnie i trzyma mocno obiecane 60 klatek. Przypomnę, że gra AC Unity w 2014 (rok po premierze) na PS4 i Xone chodziła w 22-30 klatkach :D
Poczekaj aż wyjdzie next genowy AC a nie crossgen. Też może działać na PS5/XSX w 22 klatkach :)
Odważę się przyznać, że nowa generacja ma dla mnie najlepszy konsolowy start w historii.
To bardzo słabo znasz historię konsol skoro tak twierdzisz. Największy skok jakościowy zapewnił PSX. PS2 i Xbox też były o wiele większym skokiem jakościowym niż obecna generacja.
Gambri, narracja "nex geny to technologiczne rozczarowanie" w moim mniemaniu jest jak najbardziej zasadna. Marketing konsol nowej generacji( w szczególności xboxa) mocno sugerował właśnie 4k/60. Rozdmuchane wymagania zderzyły się z rzeczywistością, stąd dysonans.
W sumie czym się różni RT w medium i high? Jak grałem w Control to w sumie nie widziałem żadnej różnicy pomiędzy tymi ustawieniami.
W watch dogs legion widać różnicę. Sporo zależy od implementacji bo rodzajów RT jest kilka. A tak ogólnie RT głównie jakość odbić są wyraźniejsze niemal jak w lusterku ale to też zależy od powierzchni sporo i szczegółowości textur odbijanej sceny np. ściana pomalowana na 1 kolor to wiele detali nie ma i różnicy nie będzie a świecąca ściana + graffiti odbijająca się na czymś to już zupełnie inna sprawa i tu już różnice się zobaczy.
Jeśli idzie o cieniowanie RT itp. to medium jest całkiem ok i jakoś np. w takim SotTR nie musiał bym mieć też więcej bo to kosmetyczne bardziej niż realnie wnoszące sporo.
Ja to nie mogę z consolowców całe życie się na forach wykłócali że oni nie widzą żadnej różnicy pomiędzy 60 a 30FPS i 30 to jest ich świętość...że ludzkie oko nie widzi więcej niż 30
Wbijam wczoraj do jakiegoś typa na YT który kupił Xboxa i 2 gry ubisyfu WD i Valhalle jak zobaczyli 60fps to zachwytom nie było końca prawie 60 minut zachwycania się jakie to jest piękne i płynne porównywanie gry w 30fps itd...
Tyle lat zarzekania aż w końcu gry na konsolach działają w 60fps teraz widzą róznicę...co się naśmiałem to moje.
Bo czlowiek bardzo czesto ma tendencje do zachwalania swojego i wyklinania cudzego nawet jesli jest to w bezposredniej sprzecznosci z logika i faktami.
Kluczowe jest pytanie, czy to były dokładnie te same osoby, które wcześniej mówiły, że nie widzą różnicy w 30 fpsach? Bo jeśli nie, to zwyczajnie możesz porównywać sobie zupełnie inne osoby ze sobą. A to przecież nic nie mówi. Nawet jeśli zresztą byłyby to te same osoby, to też cieszyłbym się raczej, że jednak zmieniły swoje zdanie, gdy już mieli okazję zobaczyć i zagrać w coś lepszego w praktyce :) O wiele lepsza zmiana zdania niż tkwienie cały czas w tym samym błędzie.
Wiec tak ogolnie ps 5 I x sx to kompy za jakieś 5,6 klockow. Mega wydajne I ustawienia ultra pc. A jesli chodzi o ray to czas pokaże. Ta gra to jeden krok w przód I dwa w tyl. Zobaczymy po czasie jak więcej gier wyjdzie. Jeśli moc kart w tych konsolach to 2080 mniej więcej wiec myślę że zobaczymy zdumiewajace rzeczy niech no się tylko wezma za to magicy a nie takie padlo jak ubi
witam widziałem na żywo porównanie PS5 I pc z kartą 3090 i nie ma żadnej różnicy w watch dogs legion Ray Tracing można to też porównać na Youtube w 4k
Ja widzialem z balkonu sasiada jak gral w bloku dalej. Miala miejsce kompresja firanki okiennej ale przeciez widzialem w 4k :):):)
A ja się nie dziwię, że nie widziałeś różnicy. Ja prawdopodobnie też bym nie zauważył na żywo, a nawet jeśli bym coś zauważył, to byłaby to na tyle minimalna różnica (rzędu pikseli), że w porównaniu do ogólnej wizji gry i całościowego obrazu nie miałaby żadnego praktycznego znaczenia, by ją podbijać powyżej optymalnego poziomu wydajności. Zawsze staram się patrzeć na sprawę mądrze i rozsądnie, a swojego wewnętrznego perfekcjonistę kopnąć i zamknąć w szafie.
Sama karta która obsługuje ten raytracing na full pewnie kosztuje z 3500. A gdzie procesor, ram, plyta główna, zasilacz, dysk.
Pokaz mi konsole ktora mozna rozbudowac przy wykorzystaniu poprzednio zakupionej konsoli. PC to zupelnie inna para kaloszy i platforma, ktora tylko raz powinno sie kupowac w calosci jesli mamy juz mowic o oplacalnosci. To tak jakby przy kupnie konsoli nowej generacji uwzgledniac z automatu koszty kupienia calej posiadanej kolekcji gier z poprzedniej generacji. Mozna? No mozna ale czy to ma sens?
Żeby konsola obsłużyla max detale jak gry na pc za 8000 pln to by musiała kosztować z 4500. Tysiąc euro za konsole (ponad). Żaden Niemiec czy Hamburger by nie wydał pół wypłaty na głupią konsole, to nie Polacy.
Pomijając to że takiego pc i tak ma z 1% zapalenców.
No niby można rozbudować peceta tylko jak chce się po paru latach to zrobić (czas żywotności konsoli czyli po 7 latach) to i tak nagle okazuje się, że najlepszy sposób to kupić nowego.
Ah, tak! Liczenie pikseli w grach na screenshotach z różnych platform czas zacząć...
Kto ma więcej?
Gdzie jest Wally?
Wszystkim grającym w gry życzę miłego grania :)
https://www.youtube.com/watch?v=Gy8R0RBpdgk&feature=youtu.be&ab_channel=Rabbit%27sRespawn
Dobry regres, w Watch Dogs 4 postać nie będzie w ogóle potrafiła pływać.
Czyli co z przyszłością RayTracingu? Deweloperzy gier multiplatformowych nie będą go rozwijać, skoro na start konsole nowej generacji "leżą" pod tym względem? A może będą dwie wersje gry? A może RT rozwinie się w grach wydawanych tylko na PC?
Przecie RT działa na konsolach i gra z włączonym RT wygląda na konsoli o niebo lepiej niż bez niego.
Każda nowa technologia potrzebuje sporo czasu (wielu, wielu lat) żeby przejść ze stanu raczkującej nowinki technologicznej do optymalnego wykorzystania jej w praktyce. Takie rzeczy nie dzieją się z roku na rok. DirectX Raytracing API poraz pierwszy oficjalnie zaprezentowano w 2018 roku. Wtedy też dopiero pojawiły się pierwsze karty graficzne z jego obsługą w hardware. To jest tyle co nic! Wciąż jedynie bardzo marginalny % ludzi na rynku posiada kartę z obsługą RT.
W takim ciągłym pędzie nowinek bardzo łatwo zapomnieć, że to co teraz wydaje się oczywistością, kiedyś było zwyczajnie niemożliwe do uzyskania w realtime przy optymalnej wydajności i poziomie skomplikowania sceny. To co mamy teraz w konsolach i na PC to jest tylko i wyłącznie suplement dla renderowania tradycyjnego. Z biegiem lat będzie się to rozwijać coraz bardziej. Sprzęt będzie się zmieniał i wraz ze zmianą sprzętu zmieni się samo podejście developerów do tworzenia gier. Tak jak się to działo zawsze.
Niektórzy przewidują że z biegiem lat karty graficzne będą stopniowo coraz bardziej odchodzić od renderowania tradycyjnego, a coraz bardziej skupiać się na raytracingu, aby w końcu całkowicie wyeliminować renderowanie tradycyjne. Ale ile lat to może potrwać, to zależy od postępów jakie nastąpią w sprzęcie i tego, jak długo użytkownicy PC i konsol będą działać na kartach/konsolach z tradycyjnymi shaderami.
Nie wiadomo, czy kolejna generacja konsol będzie już w pełni raytracingowa, czy wciąż hybrydowa, jak dzisiaj, ale z większym naciskiem na RT niż aktualnie.
Taki DirectX11 został poraz pierwszy zaprezentowany w 2008, poraz pierwszy wprowadzony do Windowsów pod koniec 2009. Pod koniec 2009 pojawiły się pierwsze karty z obsługą DX11 (dzisiaj już te karty nie są oficjalnie obsługiwane i nie nadają się do grania w nowe gry obsługujące DX11 - to samo będzie za kilka lat z pierwszymi kartami obsługującymi RT). Pierwszą grą, która wymagała sprzętu obsługującego DX11 był Crysis 3 w 2013 roku. Większość gier itak działała hybrydowo, dopiero od ~2015 zaczęło się pojawiać więcej gier, które wymagały sprzętu DX11. Mimo tego, od czasu zaprezentowania DX12 poraz pierwszy w 2014 (2015 w Windows), nawet do dzisiaj, ponad 5 lat później, wciąż wychodzą gry które działają hybrydowo lub jedynie na DirectX11, a gier wymagających sprzętu DX12 jest bardzo niewiele. Ten przykład pokazuje, jak dużego laga mają nowe technologie. Jest to lag wielkości praktycznie całej generacji konsol, a nawet czasem więcej. Więc nie przejmowałbym się zbytnio, bo taki lag w technologii ma swoje zalety (nie trzeba za często zmieniać sprzętu).
Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie :)
Mi wejście technologii RT przypomina przełom jakim było zastosowanie Pixel Shadera...koparki wtedy opadały.
Obecnie, kiedy nieco bardziej zainteresowany jestem konsolami i ich rozwojem, zaciekawiło mnie jak będzie właśnie wyglądać rozwój technologii RT, zwłaszcza, że mnóstwo tytułów dzisiaj wychodzi na wszystkie 3 platformy.
Nie ma problemu, dzięki za docenienie!
W pewnym sensie to jest ogromny przełom, choć bardziej odczuli to developerzy na ten moment :) Np. mogą sobie oglądać zmiany w oświetleniu w realtime bez potrzeby offline'owego renderowania i czekania godzin na wynik. Rzecz wcześniej bez precedensu. Sam proces tworzenia również ma wpływ na ostateczny wygląd gry (na wszystkich platformach), nawet jeśli ten rendering u gracza nie wykorzystuje sprzętu RT.
Dzisiaj na szczęście konsole i PC działają wspólnie jak bracia w tej samej technologii i mikroarchitekturze, nie ma takiego chaosu jak to było za czasów sprzed PS4 i XBO, gdzie konsole i PC były mocno podzielone technologicznie. W kupie siła, jak to mówią.
Jak na to że to pierwszy sprzęt AMD z RT to wizualnie wygląda całkiem ładnie patrząc na całokształt. Mi się jedynie w oczy rzuca różnica na chropowatych powierzchniach np. na chodniku z kałużą na konsoli odbicie jest tam całkowicie płaskie a na PC jednak naturalna powierzchnia jest odwzorowana to może robić lekką różnicę ale w cenie różnica jest znacznie większa więc można to raczej wybaczyć :) Za te pieniądze jak dla mnie jest ok.
Ciekaw jestem, jak bardzo nowe konsole zarżnąłby pełny ray tracing oświetlenia, który można podziwiać w Quake 2 RTX. :P
DF rozebrał tą gre na czynniki pierwsze. RT na konsolach jest pozniżej low na PC ( nie da sie zejsc nizej, brakuje duzo elementow rt wzgledem PC ).
RTX 2060S w podobnych ustawieniach do XBoX ( procz RT bo miał wyzsze ) w natywnym 4k był lepszy od konsoli ( gdzie rozdzielczosc spada do 1440 p ). Lipna ta nowa generacja konsol niezby wydajna ....
No to teraz porównaj AC Valhalla z konsol do rtx 2060super na Piecu. Nie przekreślaj generacji z powodu 1 gry xD To tak jakby (patrzeć na wykresy AMD) skreślić RTX 3080 z pojedynku z Radeonem 6800XT bo przegrywa w grze Forza Horizon 4
Ja też oglądam DF i odnośnie nowych konsol to wyciągają całkowicie inne wnioski.
Next gen miał wdrożyć to co na PC jest od 2.5 roku - RT. Jeżeli przy jednym efekcje RT konsola leży i kwiczy, to co będzie w takim Control gdzie jest 5 efektów RT, czy CP2077 gdzie mają być 4 efekty RT ?
to co będzie w takim Control gdzie jest 5 efektów RT, czy CP2077 gdzie mają być 4 efekty RT
Po prostu ich nie będzie, 2.5 roku temu nie było tych efektów i ludzie żyli.
Czyli w prostych słowach przez konsole jakość i nowa technologia obrazu nie zagości do gier.
Marny ten next gen... PC Ultra Quality, konsole Low Quality
Ale niby dlaczego? Jak PC dadzą radę to niech implementują. Mit o hamowaniu technologii przez konsole nie jest już nawet śmieszny.
PC Ultra Quality, konsole Low Quality
A mustard race swoje, słabszy ray tracing -low quality.
A to nie wina konsol że Watch Dogs 1 dostał cięcie detali ? bo na konsolach by nie odpalił ? albo Wiedźmin 3 gdzie po cięciach miał spadki do 19 fps ?
Konsole są za słabe aby wprowadzić rewolucje w grach.
Nie, to akurat graczy pecetowych którzy nie dostatecznie szybko aktualizują swój sprzęt i przez to produkcja gier AAA i ich opłacalność spoczywa na konsolach. Chce jeszcze przypomnieć, że jeszcze parę miesięcy temu była narracja pcmr, że na konsolach nie będzie RT bo wtedy będą kosztowały majątek, a potem pojawił się Spiderman i cisza. Teraz wyliczają stopnie RT.
A to nie wina konsol że Watch Dogs 1 dostał cięcie detali ? bo na konsolach by nie odpalił ? albo Wiedźmin 3 gdzie po cięciach miał spadki do 19 fps ?
Nie kochany, to wina słabej optymalizacji Ubisoftu, nic nie stało na przeszkodzie żeby cięcia dotyczyły tylko konsol a super grafika z pokazu zostałaby na PC. Wiesz dlaczego nie została? Bo gracze pecetowi wbrew temu co twierdzą fanboje na forach wcale nie mają mocarnych sprzętów, 4k i dyski SSD wcale nie są standardem i okazuje się że większość gra na kartach za 600 zl, dysku HDD i na monitorku full hd. Gdyby Ubisoft zrobił super duper grafikę na pc to odpaliłby to procent graczy a reszta (pewnie z tobą włącznie) stękałaby że są spadki klatek i nie da się grać.
Możesz sobie zaklinać rzeczywistość że to konsole są słabe ale tak naprawdę to gracze pecetowi mają w większości sprzęty z niskiej/ średniej półki i trzeba optymalizować gry tak żeby ruszyły na tych złomach i jak najlepiej się sprzedały
1. Była już mała afera z Fifą że na konsoli wygląda gorzej niż na PC, po tej aferze Fify wyglądają wszędzie tak samo
2. Byłby wielki krzyk jakby PC dostali dwa tryby gry ( tryb jak konsola, tryb PC ) - przecież to konsole są do gier i one muszą być na piedestale
3. Konsola z 2021 roku to średni komputer z 2018 roku ( słabe 8 rdzeni, najsłabsza grafika z RT czyli 2060)
4. Dev wiele pracy wkładają w optymalizacje gier konsolowych ( przykład WD:L ile musieli wyciąć z grafiki i efektów aby uzyskać 30 fps), opóźniony CP2077 (termin grudniowy) to oficjalnie też praca nad OPTYMALIZACJĄ gry na konsole
Xsx ma 12 tf czyli tyle co gf2080ti. jeśli chodzi o hamowanie rozwoju gier to w chwili obecnej bardziej wina PC niż nowych konsol. Najpopularniejszą karta dla graczy jest gf1060, tylko 2 procent pctowcow moze sobie pozwolić na grę w 4 k. Z RT w 4 k czyli konsolowej jakości grę obejrzy garstka osób
1. Tak, tylko że nie:
FIFA 21 na pc to będzie port z poprzedniej generacji i nie będzie miała tych samych ficzerów co wersja na XSX i PS5 co w przeszłości się już zdarzało:
Także podałeś właśnie przykład na to że dla devsów pecetowcy to gracze drugiej kategorii, gratuluję.
2. Jakie tryby gry? Na pc masz coś takiego jak ustawienia graficzne gdzie możesz sobie podłączać rtx i inne efekty, nie musi być żadnych trybów lol.
Konsola z 2021 roku to średni komputer z 2018 roku
GPU nowych konsol jest na poziomie RTX 2080 Super, i to jest to o czym już wspominałem. Wmawianie sobie że to jest średni pc z 2018 roku kiedy większość pecetowcow gra nadal na GTX 1060 i procesorach i5.
przykład WD:L ile musieli wyciąć z grafiki i efektów aby uzyskać 30 fps
No ile?
Faktycznie porażająca różnica graficzna
barnej7 - 2080 TI w częstotliwości bazowej boost 1545 mhz ma 14.1 TF, zazwyczaj boost każdej karty jest na poziomie 1800 mhz co daje około 16 TF, moja przy pacy 2085-2100 mhz ma 18.1 TF a to nie koniec jej OC.
12 TF w boost to ma 2070S.
Przecieki o RT w konsolach dawno mówiły że wydajność będzie poniżej 2060, i tak właśnie jest ( RT na LOW, niższa rozdzielczość odbić, brak dużej części odbić względem PC).
Czy chcesz czy nie każda gra będzie miała coś z RT ( nowe pozycje po 4-5 efektów), jeżeli najmocniejsza konsola ma 1 efekt RT w LOW Quality to niezbyt to dobrze świadczy o przyszłości
Średni PC miał min 2060 ( najsłabsza grafika z RT na rynku).
Punkt drugi tyczył się Watch Dogs1 - jakby to wyglądało jakby PC miał 2 tryby konsolowy, i taki jak powinien wyglądać na zapowiedziach. - przecież konsolowcy by płakali że dostali wybrakowany produkt,
Konsole broni jedynie cena urządzenia - cena gier to masakra (350 zł za spiderman za dokładnie 8 godzin gry ), chcesz grać on-line zapłać dodatkowo bo tak zostaje ci Singiel.
A bedzie konsola z nastepna Fifa?
Za np. 2 lata biedacy z 1060 GTX przesiada sie na jakis chlam wykorzystujacy PCIe 4.0 z przynajmniej dwukrotnie wiekszym terafiutem niz ma teraz jakis xbox. W tym momencie konsolnicy beda mieli zapewnione kolejne 3 lata zabawy na ich XSS zanim wyjdzie kolejna generacja.
Średni PC miał min 2060 ( najsłabsza grafika z RT na rynku).
Ty dalej nie rozumiesz że ten "średni pc" ma ułamek graczy pecetowych i to to w głównej mierze blokuje rozwój graficzny.
Po co robic super zaawansowane gry w które nikt nie zagra? Już pomijając problem piractwa.
Xsx ma 12 tf czyli tyle co gf2080ti.
Zdajesz sobie sprawę, jak bardzo teraflopsy nie mają znaczenia? Przypominam - aktualnie najsłabszy RTX 3000 czyli 3070 ma 20TF (3080 ma 30TF). Wow 8TF więcej, to pewnie z 40% wydajności więcej... tylko, że nie. Wydajność jest niemalże taka sama (ale za o wiele mniejszą cenę).
jeśli chodzi o hamowanie rozwoju gier to w chwili obecnej bardziej wina PC niż nowych konsol.
Wina PC, jak i starych konsol (zobacz ile gier to cross-geny), trudno też powiedzieć coś o Xboxie Series S. Ale przede wszystkim, kiedy obecne już konsole celują w 4k, to PCty większości graczy (wedle steam) celują w 1080p/1440p (dokładnie, jak Series S). Przy tym pamiętajmy - minie trochę czasu zanim wszyscy konsolowcy przerzucą się na nowe konsole, a PCtowcy zrobią upgrade (zwłaszcza przy obecnej sytuacji na świecie). PS4/Xone będą popularne jeszcze przez co najmniej 2lata.
tylko 2 procent pctowcow moze sobie pozwolić na grę w 4 k.
Ja bym raczej powiedział tylko 2% osób CHCE grać w 4k, reszta woli niższą rozdzielczość i więcej FPS. Patrząc po kartach graficznych, to o wiele osób może odpalać gry w 4k (oczywiście, to wciąż jest mniejszość).
Racja, że to moc karty nie pokrywa się z TF. Chodziło mi tylko o to, że obecne konsole to moc high endowych PC na jakich gra niewielka grupa graczy. W ogóle taka Valhalla w 4k na 2080ti bez RT ma średnio 44 fpsy a tu niektórzy piszą jakby na każdym pc gry chodziły 4k, 60 FPS plus RT. Za 4 lata pewnie sytuacja się odwróci i to konsole będę słabe ale dziś naprawdę nie powinniśmy narzekać na moc Xboxa i ps5
" pozniżej low na PC ( nie da sie zejsc nizej, brakuje duzo elementow rt wzgledem PC )"
Nie jest, jest na średnich ustawieniach, po prostu ma mniej zaimplementowanych elementów RTX.
Gra jest paskudna nawet na PC, mam X360, PC i XSX....GPU 2060 Super stoi 2000zł ;> więc wiesz...tyle ile konsola (odliczam pada).
Osobiście wolę ograć legiona na konsoli mimo że wersja konsola aktualnie jest zje...:>
Ta gra jest niestety obecnie nie grywalna na XSX. Głównie dlatego, że nie działa autosave. Postępy nie zawsze się zapisują. :/
Ok, tylko karta która uciągnie coś takiego warta jest prawie 1,5tys
Cześć wszystkim.Odrazu chciałem przeprosić za błedy i brak znaków interfunkcyjnych gdyż jestem analfabetą.To jest jakaś masakra porównywanie konsol do pc gdyż wiadomo ze pc zawsze wygra.Rozkładanie gier na czynniki pierwsze i porównywanie textur,fps-ów,rozdzielczośći i innych ... mujów dzikich weży pomiedzy xboxsem a ps5 jak miedzy pecetami.Owszem grafika jest ważna ale zeby czepiać sie takich szczegułów to jest porażka.A wojny fanbojów to już wogóle jakaś masakra i z niedowierzaniem czytam niektóre komentarze.Ja od 10 lat gram na konsolach i mam w głebokim poważaniu to ze gry na pc wyglądaja lepiej i mają lepszy RT i h.. wie co tam.Życze wszystkim zaj....tych gier i super zabawy niezależnie od platformy.
Ludzie to idioci... Jaka można wg porównywać konsole za 2250 z dużo droższym pc? Pisanie ze jest słabszy Rt... No kurde szok ! Na pc w tej kasie będzie miał problem z graniem na film HD na maksymalnych ustawieniach.... Żałosne są takie porównania ;)
Za 2250 zł złożyć i używany komputer to jest zdeklasuje Xboxa SX
w sumie to za 2000zł, bo odliczyć pada trzeba.
Pamiętacie..grafika nie gra, gra ma być grywalna.
Porównywanie PC i konsola mija sie z celem...gry pod konsola są optymalizowane pod konkretny set, set jest jeden a nie miliony.
Fakt że na XSX jest zmodowany Windows, Watcha Dogs Legion to gra na Xbox ONE, a to że w XSX jest komparybilość wsteczna i dodali nieco RT i gra z XBOX ONE S (tak był lock 30fps) nadal ma lock30 fps, to problem Ubi ;>
Przypominam jak działa AC Odyseja na PC a XSX mimo braki ulepszeń.