Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Powstaje film na Unreal Engine, koniec ery greenscreen może być bliski

13.11.2020 17:17
dzl
1
1
dzl
101
John Yakuza

Unreal jest używany chociażby w Mandalorianie także nihil novil.

13.11.2020 17:17
2
odpowiedz
kubaon
9
Pretorianin

No proszę. Coraz bardziej realna staje się opcja zobaczenia jak Sasin za**bał 70 milionów niemal na żywo, w ultra jakości gdzie będzie dokładniej widać każdy bankot, może będzie można poczuć zapach Sasina gdy kradł te pieniądze, jego satysfakcje w nowej jakości niedostępnej nigdy wcześniej.

post wyedytowany przez kubaon 2020-11-13 17:17:40
13.11.2020 17:18
3
1
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Mandalorian wygląda super w tej technologii. Na żywo to już w ogóle musi wyglądać fenomenalnie. Naturalnie wyglądające oświetlenie, bariera między cgi a planem i żywimi aktorami jest coraz mniejsza. Ciekawe czy wykorzystają to poza kręceniem seriali i filmów, np. w jakimś disneylendzie albo w kinie.
dzl Przecież w newsie jest o tym informacja. Jednak w kinie nie jest aż tak często wykorzystywane. Obecna sytuacja na świecie skutecznie utrudnia kręcenie filmów. A teraz nie trzeba brać ekip filmowych w plener na jakąś islandie bo islandie to mogą sobie zrobić w byle jakim hangarze. Mogą w jeden dzień nakręcić tyle materiału ile nakręciliby w plenerze przez tydzień albo i więcej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2020-11-13 17:23:05
13.11.2020 17:22
SZPEREKKUCHAR
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
SZPEREKKUCHAR
35
Chorąży

jest obawa bo ue jest bugopodatny
chcielibyście zobaczyć w filmie bugi?

13.11.2020 17:23
4.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Co? :D

13.11.2020 21:40
4.2
2
jakisnick
63
Konsul

Ah no tak, w jakiejśtam grze istnieją bugi bo programista popełnił błąd. To na pewno oznacza, że filmy też będą je zawierały.

Wspaniały sposób myślenia.

post wyedytowany przez jakisnick 2020-11-13 21:41:36
14.11.2020 00:13
WolfDale
4.3
1
WolfDale
77
Żałoba po Piranha Bytes

W normalnych filmach też są bugi. Raz mandarynka jest po lewej stronie, raz po prawej. Raz aktor trzyma papierosa, a za chwile trzyma kieliszek. Czasem zegary wariują, akcja dzieje się o północy, a po minucie nagle czas przyśpieszył i zrobiła się szósta rano.

Więc nic nowego, nawet w najbardziej klasyczny sposób kręcenia filmów wkradają się "bugi", czyli tzw. wpadki.

13.11.2020 17:38
Ojboli
👍
5
odpowiedz
Ojboli
145
Konsul

One of the largest and best-known visual effects studios in the world Industrial Light & Magic (ILM) has joined the work on the second season of Netflix’s The Witcher. The studio was founded by George Lucas in 1975 and since that time worked on many of the greatest cinematic hits such as Star Wars, Pirates of the Caribbean and Jurassic Park. They are sixteen-time Academy Award Winners for visual effects. Their most recent credits are The Mandalorian, Disney’s Aladdin and Avengers: Endgame.

13.11.2020 17:39
😁
6
odpowiedz
lee32147
67
Konsul

Ciekawi mnie jak będzie z czasem włączania się filmu, czy też będzie taki długi, jak czas włączania się gier na UE.

13.11.2020 17:49
7
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

1 to tak słaby serial, że nie dziwne że autor nie bierze go pod uwagę ;)

13.11.2020 18:33
8
odpowiedz
mdradekk
105
Konsul

Może doczekam jak gry będą tak wyglądały :)
W sumie RDR2 już blisko, momentami ma się wrażenie "nagranego obrazu".

13.11.2020 20:29
medhiss
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
medhiss
40
Centurion

Chyba żartujecie, Unrealowi daleko do realizmu. Jest zbyt plastyczny z natury.

13.11.2020 21:18
9.1
xan11pl
79
Generał

Też zawsze to dostrzegam. Coś w tym silniku jest, taka jakaś sztuczność, przez co od razu jestem w stanie dostrzec, czy jest to gra na UE czy nie.

13.11.2020 21:30
9.2
jakisnick
63
Konsul

To się nazywa ustawienie sposobu odbijania światła przez powierzchnie. Coś z czym nie będzie problemu w przypadku tych filmów. Nie zależy od silnika tylko twórców.

No i pamiętajmy, ze twórcy filmów nie robią gry pod tanie konsolki z 2013 roku.

13.11.2020 21:36
9.3
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Co tam jest zbyt plastycznego? Oceniasz przez pryzmat jakiejś gry? Przecież teraz wszystkie obiekty są skanowane dzięki właśnie Quixel, które należy do epic games.
https://www.youtube.com/watch?v=9fC20NWhx4s

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2020-11-13 21:38:13
15.11.2020 09:50
😂
9.4
wygwozdek
40
Centurion

Sztuczność widać w scenie po 9.00 minucie. Może to poprawią w ostatecznej wersji, ale w tej chwili nie czuć w ogóle masy konstrukcji, która się przewraca. Sprawia wrażenie plastiku, nie stali.
Po drugim obejrzeniu zauważyłem, że to nie jest wielka platforma, tylko wrak którejś sondy ;) ale i tak wygląda sztucznie.

post wyedytowany przez wygwozdek 2020-11-15 09:53:19
13.11.2020 21:35
Pan Dzikus
10
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Kolejny badziew ignorujący prawa fizyki, w którym dźwięk rozchodzi się w próżni.

13.11.2020 21:43
😂
11
odpowiedz
FrankerZ
87
Generał

film tworzony w ten sposób pochłonie jedynie 30% budżetu

Czyli aktorzy dostaną 50% podwyżkę, prezesi również, a konsumentom podniosą cenę biletów, bo przecież inflacja.

14.11.2020 12:40
12
odpowiedz
zanonimizowany637308
81
Konsul

Z tego co na razie widzę, to ten film wygląda obecnie jak film z kanały Syfy, który poprawił efekty specjalne w swoich filmach ale dalej widać że nie naturalnie to wygląda.

14.11.2020 15:12
13
odpowiedz
Iutz
6
Generał
Wideo

Nie chce was martwic chlopaki ale to juz jakis czas trwa, boys tez jest krecony z XR (to taka hybryda wszystkich "reality" zebranych do kupy) i mnostwo innych filmow/seriali.

Nazewnictwo jest jeszcze dosc plynne, jedni mowia virtual production, inni volume ale idea jest taka ze unreal jest sprzegniety z motion control kamery plus jeszcze dodatkami typu oswietlenie i efekty i wszystko ladnie dziala razem.

A takie filmy jak ten pan sie chwali to juz sie krecilo w 2018 roku wiec nowosc zadna :)
Green screen jest ciagle uzywany w Unrealu i na razie nie zanosi sie na zmiany.

Z ciekawostek to raczej moglibyscie napisac o prawdziwych nowosciach a nie technologiach ktore juz sa w powszechnym uzyciu, na przyklad o scenie "volume" intela, [link] poczatek materialu

Aaa, i tak przy okazji, wczoraj Epic zakupil pakiet mniejszosciowy w SideFX (panowie od Houdini)

16.11.2020 09:00
Wilk1999
14
odpowiedz
Wilk1999
45
Wilkołak Asasin

Przyszłość i zachodzące zmiany trudno przewidzieć, ale czas ma taką samą możliwość na przyniesienie złych zmian co tych dobrych. Wystarczy tylko właściwa oceniać jakie zmiany są dobre i powinny mieć miejsce a jakie już nie.

Wiadomość Powstaje film na Unreal Engine, koniec ery greenscreen może być bliski