Powstaje film na Unreal Engine, koniec ery greenscreen może być bliski
No proszę. Coraz bardziej realna staje się opcja zobaczenia jak Sasin za**bał 70 milionów niemal na żywo, w ultra jakości gdzie będzie dokładniej widać każdy bankot, może będzie można poczuć zapach Sasina gdy kradł te pieniądze, jego satysfakcje w nowej jakości niedostępnej nigdy wcześniej.
Mandalorian wygląda super w tej technologii. Na żywo to już w ogóle musi wyglądać fenomenalnie. Naturalnie wyglądające oświetlenie, bariera między cgi a planem i żywimi aktorami jest coraz mniejsza. Ciekawe czy wykorzystają to poza kręceniem seriali i filmów, np. w jakimś disneylendzie albo w kinie.
Co? :D
Ah no tak, w jakiejśtam grze istnieją bugi bo programista popełnił błąd. To na pewno oznacza, że filmy też będą je zawierały.
Wspaniały sposób myślenia.
W normalnych filmach też są bugi. Raz mandarynka jest po lewej stronie, raz po prawej. Raz aktor trzyma papierosa, a za chwile trzyma kieliszek. Czasem zegary wariują, akcja dzieje się o północy, a po minucie nagle czas przyśpieszył i zrobiła się szósta rano.
Więc nic nowego, nawet w najbardziej klasyczny sposób kręcenia filmów wkradają się "bugi", czyli tzw. wpadki.
One of the largest and best-known visual effects studios in the world Industrial Light & Magic (ILM) has joined the work on the second season of Netflix’s The Witcher. The studio was founded by George Lucas in 1975 and since that time worked on many of the greatest cinematic hits such as Star Wars, Pirates of the Caribbean and Jurassic Park. They are sixteen-time Academy Award Winners for visual effects. Their most recent credits are The Mandalorian, Disney’s Aladdin and Avengers: Endgame.
Ciekawi mnie jak będzie z czasem włączania się filmu, czy też będzie taki długi, jak czas włączania się gier na UE.
Może doczekam jak gry będą tak wyglądały :)
W sumie RDR2 już blisko, momentami ma się wrażenie "nagranego obrazu".
Też zawsze to dostrzegam. Coś w tym silniku jest, taka jakaś sztuczność, przez co od razu jestem w stanie dostrzec, czy jest to gra na UE czy nie.
To się nazywa ustawienie sposobu odbijania światła przez powierzchnie. Coś z czym nie będzie problemu w przypadku tych filmów. Nie zależy od silnika tylko twórców.
No i pamiętajmy, ze twórcy filmów nie robią gry pod tanie konsolki z 2013 roku.
Co tam jest zbyt plastycznego? Oceniasz przez pryzmat jakiejś gry? Przecież teraz wszystkie obiekty są skanowane dzięki właśnie Quixel, które należy do epic games.
https://www.youtube.com/watch?v=9fC20NWhx4s
Sztuczność widać w scenie po 9.00 minucie. Może to poprawią w ostatecznej wersji, ale w tej chwili nie czuć w ogóle masy konstrukcji, która się przewraca. Sprawia wrażenie plastiku, nie stali.
Po drugim obejrzeniu zauważyłem, że to nie jest wielka platforma, tylko wrak którejś sondy ;) ale i tak wygląda sztucznie.
Kolejny badziew ignorujący prawa fizyki, w którym dźwięk rozchodzi się w próżni.
film tworzony w ten sposób pochłonie jedynie 30% budżetu
Czyli aktorzy dostaną 50% podwyżkę, prezesi również, a konsumentom podniosą cenę biletów, bo przecież inflacja.
Z tego co na razie widzę, to ten film wygląda obecnie jak film z kanały Syfy, który poprawił efekty specjalne w swoich filmach ale dalej widać że nie naturalnie to wygląda.
Nie chce was martwic chlopaki ale to juz jakis czas trwa, boys tez jest krecony z XR (to taka hybryda wszystkich "reality" zebranych do kupy) i mnostwo innych filmow/seriali.
Nazewnictwo jest jeszcze dosc plynne, jedni mowia virtual production, inni volume ale idea jest taka ze unreal jest sprzegniety z motion control kamery plus jeszcze dodatkami typu oswietlenie i efekty i wszystko ladnie dziala razem.
A takie filmy jak ten pan sie chwali to juz sie krecilo w 2018 roku wiec nowosc zadna :)
Green screen jest ciagle uzywany w Unrealu i na razie nie zanosi sie na zmiany.
Z ciekawostek to raczej moglibyscie napisac o prawdziwych nowosciach a nie technologiach ktore juz sa w powszechnym uzyciu, na przyklad o scenie "volume" intela, [link] poczatek materialu
Aaa, i tak przy okazji, wczoraj Epic zakupil pakiet mniejszosciowy w SideFX (panowie od Houdini)
Przyszłość i zachodzące zmiany trudno przewidzieć, ale czas ma taką samą możliwość na przyniesienie złych zmian co tych dobrych. Wystarczy tylko właściwa oceniać jakie zmiany są dobre i powinny mieć miejsce a jakie już nie.