Testy wydajności Watch Dogs Legion - nowy postrach GPU
Chyba postrach optymalizacji. Żeby ta gra chociaż wyglądała adekwatnie do wymagań...
Niestety, wygląda na to, że optymalizacja gry pozostawia nieco do życzenia.
Redaktorze przecież ubisoft nigdy w życiu nie zrobił jeszcze choć poprawnej optymalizacji w swoich grach to zwykli partacze ta gra wygląda jak z poprzedniej generacji i jeszcze te tragiczne ruchy warg i twarze... DNO a sprzęt trzeba z najwyższej póły.
Dziwaczne te wyniki. 5700xt bije 2070s, a 5700 non xt nie umie ubić 2060s? bez jaj
Chyba postrach optymalizacji. Żeby ta gra chociaż wyglądała adekwatnie do wymagań...
Niestety, wygląda na to, że optymalizacja gry pozostawia nieco do życzenia.
Redaktorze przecież ubisoft nigdy w życiu nie zrobił jeszcze choć poprawnej optymalizacji w swoich grach to zwykli partacze ta gra wygląda jak z poprzedniej generacji i jeszcze te tragiczne ruchy warg i twarze... DNO a sprzęt trzeba z najwyższej póły.
Z optymalizacją u Ubiszaftu jest tak jak z ich grami, skuteczność w porywach może ze 20%.
Z tą grą ogólnie dziwne rzeczy się dzieją. O ile wbudowany benchmark i prolog jeszcze trzymają jakiś poziom, to po wyjechaniu na miasto zaczyna dziać się magia. Na 3080 nawet w 1080p ciężko było utrzymać 60 klatek, a często zdarzały się spadki w okolice 45. Wyłączenie raytracingu kompletnie nic nie zmieniło, przestawienie DLSS'a w tryb największej wydajności tak samo. Zmiana wszystkich ustawień na najniższe dała wzrost do 80(!)klatek. Jak mówiłem, magia. Jutro ma wyjść jakiś patch poprawiający wydajność i lepiej żeby tak rzeczywiście było, bo w tym momencie to jakiś ponury żart, nawet jak na standardy Ubi.
Optymalizacja spartolona, ale to norma wśród watch dogsów. Strasznie klatki spadają jak jest się blisko wody, stawu albo rzeki. Dobrze, że dostałem grę za darmo.
Cała tajemnica leży w słabej optymalizacji, jak to w każdej grze ubi.
Ojej, czyżby noga się powinęła przy optymalizacji? A nie, czekaj... Przecież to next gen, tak jak remaster Crisisa xD Zrobili grę tak wykoksowaną, że pecety padają :D
Ta gra nie wykorzystuje poprawnie mocy komputera.
Mam RTX 2060 i ryzena 2700x.
Testowałem wszystkie ustawienia graficzne i na każdych wydajność gry jest podobna. Użycie GPU rzadko kiedy przekracza 90%, na średnich czy wysokich waha się na 60-70%, procesor podobnie, a na liczniku 40-50fps.
DLSS jedynie obniża obciążenie GPU ale nie dodaje FPS.
Jutro Ubi ma wydać patcha, ale nie chce mi się wierzyć żeby dało się to jakoś sensownie naprawić w momencie kiedy gra jest 'gotowa' na rynku.
Wymagania kosmiczne a gra wcale nie wygląda jakoś jakościowo rewelacyjnie aby te wymagania usprawiedliwić. Optymalizacja leży...
Ubi nie umie w optymalizację, kiedyś kupowałem ich gry na premierę i w każdej miałem problemy ze spadkami klatek, przycięciami itp, wyjątek to chyba tylko Ac rogue i Far cry 5 które w dniu premiery miały bardzo dobrą optymalizację, teraz ich gry kupuje jak stanieją i są połatane, Ac odyssey w pudełku kupiłem chyba miesiąc-dwa po premierze za 120 zł w promocji, normalnie na premierę kosztował 200 zł, gra była też po kilku patchach i nie miałem problemów, kupiłem taniej i zła premierowa optymalizacja nie doprowadzała mnie do szału, z Wd legion i Ac valhalla zrobię podobnie, cena spadnie, gry połatają i będzie ok, a tak nawiasem testował ktoś na konfiguracji i5-4590 3,3 ghz, gtx 1060 6gb i 8 gb ramu jak działa?
Proszę a na XSX są w stanie bez problemu zapewnić 4k 30fps z raytracingiem, a tak się śmialiście
To normalka, że suwaki "na prawo patrz" śrubuje się w nowych grach dla CPU i GPU przyszłości. Twórcy lubią matematycznie szaleć z opcjami i cyferkami i je sztucznie podkręcać, ale to nie znaczy że gracze też muszą iść w ich ślady.
Co z ustawieniami optymalnymi pod sprzęt dzisiejszy?
Co z optymalizacją w ustawieniach najniższych i rozsądnych?
Jaką minimalnie kartę i procesor trzeba mieć, żeby pograć z minimalnymi spadkami do np. 30/40/60 fps?
Na te pytania to już rzadko który serwis odpowiada.
Z tego co widzę, to benchmark jest bardzo przydatny, bo pokazuje wpływ na VRAM, GPU i CPU naszego PC, więc każdy może sobie dostosować każdą opcję odpowiednio do swojego sprzętu, żeby go nie "nadprzeciążać" zbędnymi obliczeniami. Od razu widać, gdzie są największe i najmniejsze bottlenecki wydajności. Bardzo mi się to podoba.
(screenshot dzięki PCInvasion https://www.pcinvasion.com/watch-dogs-legion-technical-review/)
Świetna opcja z tym benchmarkem w WD. Dodatkowo w opcjach gdy zmieniamy ustawienia graficzne od razu pokazuje czy dane ustawienie będzie miało większy wpływ na kartę czy na procesor.
Żaden postrach tylko niezoptymalizowane gówno od Ubisoftu. Za rok będzie lepiej działać.
I ludzie sie jeszcze dziwią czemu taki hejt płynie na Ubikacje
Żaden tam postrach GPU,tylko kolejne typowe niezoptymalizowane łajno od Ubishitu.Niech nawalą więcej drmów,napewno pomoże...
Nie stawiałbym tak szybko wszystkiego na optymalizacje. Gra pewnie ma wbudowane 3 różne drmy tak jak w asasynach.
Plus z reguły ubisoft daje kilka głupich suwaczków które nie poprawiają grafiki prawie w ogóle, a zjadają wszystkie fpsy jakie istnieją.
Właśnie tak to wyglądało i będzie wygląać, wychodzi nowa karta, to troszke ulepszymy gry, ale olejemy optymalizacje, bo grafa nadrobi performance :) tym samym zmuszając innych do zmiany na nowe karty ;) i kółko się kręci, każdy zarabia. Jaki jest sens, tracenia kasy na optymalizacje gry, kiedy można wytłumaczyć, że macie za słabą karte, są silniki, którę są ładne i zoptymalizowane, a są takie, które są ładne i słabo zoptymalizowane, czas pracy dużo mniejszy i deweloper zarabia 2x tyle
Podobnie jest z całym RTX, w wielu grach to głównie boost reflection.... gdzie 10lat temu gry miały odbicia od wody, szyby etc. może nieco gorsze, ale miały. TEraz się to wycina, żeby nie musieć optymalizować, pisać dodatkowych rzeczy i tracić czas i pieniądze, skoro zrobi to za nas technologia, która tym samym obniży ostro FPS przez co żeby mieć jakość i performance, to trzeab kupić droższą karte i znów kółko się kręci, świetny przykład to fortnite z nowym RTX.... coś co mogłoby być napisane bez RTX, ale trzeab było RTX żeby to dodać, a tytuł jest idealny, żeby promować to jako przewagę, bo widzimy przeciwnika w odbiciu szyb sklepu za naszymi plecami... i każdy leci i kupuje
Śmiesznie wygląda obecny rynek i pseudo gracze, rzucający 5000-6000 PLN żeby kupić RTX 3080, co psuje cene rynkowąi pokazuje producentom, że lubimy być dymani, niestety w tej kwestii jesteśmy wszyscy wrzucani do tego samego worka. Po co dawać nam taniej karty, jak wszyscy mają łatwo dostęp do leasingu, rat 0% na NIP i biorą te karty, żeby mieć pare FPS więcej i stać się pro graczem, ale tylko w naszej głowie
Zapomniałeś kolego dopisać o jednej ważnej rzeczy ,a która jest coraz bardziej słyszalna po każdej nowej grze AAA.Producent robi grę w ULTRA,ALE OPTYMALIZUJE ją na nowe kompy i pograsz na nowych PC za parę lat ha ha bu ha ha.Czyli tak wydałem 10k na PC i gram na HIGH albo pseudo ULTRA .A jak wyjdzie nowy sprzęt ,znowu wydaje 10k i gram w starocia na ULTRA.Debilizm do potęgi ale SAMI SOBIE JESTEŚMY WINNI.Mówi sie w kuluarach że po cienkiej sprzedaży 2000 jesli nastapi cienka sprzedaż 3000,spodziewajmy się hitu szlagieru w RTX 4000,ito ma byc już prawdziwe 4k.Oczywiście tanio nie będzie jeśli wszyscy łykną pelikana od piekarza HUANGA.
"bo widzimy przeciwnika w odbiciu szyb sklepu za naszymi plecami" niestety to bolączka gier multi na PC brak sprawiedliwych ustawień dla wszystkich. W różnych grach przecie się stosuje tak samo wyłączanie trawy do multi by się przeciwnik nie schował, cieni by widzieć ciemne miejsca, zmiany w configach enginu by noc np. była jasna, by nie było mgły itp. to mnie najbardziej w PC boli powinni wreszcie zrobić w trybach multi jedne ustawienia na sztywno ustawione , dać do tego osobne wymagania sprzętowe do multi a nie taki cyrk i to powinno być wykrywane w antycziterskim oprogramowaniu czy ktoś nie kombinuje.
Od kiedy w grach nastawionych na multiplayer i rywalizacje wazna jest grafika, ktora w 99% przypadkach wcale nie pomaga tylko przeszkadza? Chcesz wymusic standard wyzszych ustawien "pod siebie" w srodowisku, ktore nigdy sie nie to nie zgodzi bo to zwyczajnie nie ma sensu. Na poczatku shaderowej rewolucji Fatality raz ukryl sie na showmatchu w cieniu mapy i bylo wielkie WOW ale taki numer przechodzi tylko raz, a pozniej staje sie tylko zbednym ficzerem. Jak swoja rywalizacje w grach multiplayer chcesz bazowac na patrzeniu w odbicie wroga, ktory Cie wlasnie zabija kiedy ty gapisz sie w zlym kierunku to nie wroze Ci wielkich sukcesow.
Chcesz wymusic standard wyzszych ustawien "pod siebie" w srodowisku, ktore nigdy sie nie to nie zgodzi bo to zwyczajnie nie ma sensu.
Sensu może nie ma, ale że środowisko się nie zgodzi? Pamiętasz jak Activision zapowiedziało, że bodaj w Modern Warfare 2 nie będzie serwerów dedykowanych? Ile było krzyku? I co? Gra się świetnie sprzedała.
Tylko co maja wyniki sprzedazy do omawianego problemu czy do czegokolwiek? Obecnie wyniki sprzedazy obrazuja jedynie jak latwo manipulowac ludzmi i jak gleboko zepsuty jest caly segment. Ludzie placa krocie aby co roku dostac nowy numerek. Chcecie RT i DLSS i wybajerowanej grafiki w multiplayerze? I moze jeszcze na konsoli i TV albo projektorze z cinematic experience? To wszystko podbija w komos czas opoznienia i nie ma racji bytu w wiekszosci dynamicznych gier multiplayer. Pozniej takie trolle tylko wylewaja swoje smutki na forach, ze kazdy czituje, oszukuje bo nie moga nic ugrac albo i sami siegaja po haxy.
Ja jeszcze nie grałem ale z tego co widzę oprawa graficzna jest dość nie równa ma momenty ale czasami wygląda to dziwnie, zwłaszcza woda ( większe jeziorka czy to rzeczki nie wiem co to jest ) na filmikach wygląda źle.
W prawdzie by ocenić trzeba zagrać bo z youtuba to jednak zdecydowanie nie to samo.
Co do RT na średnich wygląda zwykle już dość przyzwoicie i na pewno sporo zmienia z jakością odbić, to nie to co dawniej z odbiciami gdzie poza ultra nie dało się na to patrzeć.
DLSS w tym stanie to jakas grecka tragedia. Ta imitacja RT tez strasznie nierowna i w wielu miejscach wrecz przesadzona do granic absurdu no ale tak sie konczy implementowanie RT tylko jako ficzera marketingowego.
Jak to słabo chodzi?
Przecież na 3090 elegancko działa
Karta "tylko" za 9000zł której nie ma
Jeszcze procek i9 do tego i wszystko hula
hahahahaha
gdzie masz elegancko? 57fps na 3090 to elegancko? Bez jaj. Weź pod uwagę że wykorzystanie procka (i9) jest na poziomie 50-60% a grafiki podobnie - skopany tytuł masakrycznie.
Patch tez nic nie wniósł. Trza molestować ubishafta bo to co się dzieje to jakaś kpina. Grę kupiłem specjalnie pod RT a tu takie jaja.
Jak to optymalizacja skopana? Przecież mesjasze YT m.in z kropką na czole oraz z króliczymi uszami na łbie zachwalają a widownia klaszcze..