Recenzje gry Amnesia Rebirth - dobry, choć zachowawczy horror
Kiedy możemy spodziewać się recenzji na gry.online?
Mało sie słyszy o tej grze , mam nadzieje że to na plus , te gwiazdki youtuba za darmo ją chyba rozreklamują.
Mam nadzieje że historia w grze jest równa albo lepsza tej z SOMA
Wśród nich prym wiedzie fabuła, która jako opowieść o „żalu, stracie, panice i desperacji” jest wystarczająco emocjonująca, by przypaść do gustu nie tylko miłośnikom horroru, lecz również graczom ceniącym sobie po prostu dobre historie.
Fajnie, czyli jednak będzie można liczyć na kolejną, dobrą historię po SOMA. :)
Nie zrozumiem tego że gry częściej są po rosyjsku niż po polsku jak tam to trzeba ich prosić i sprzedawać za grosze aby kupili. Niepojęte dla mnie
Przecież beda napisy PL
Mylisz się. SOMA też nie miało napisy PL do tej pory, a dopiero GrajPoPolsku zrobili fanowskie napisy dla tej grze i za to bardzo dziękuję.
Amnesia Rebirth też nie będzie miało napisy PL, czego sam zobacz info o języki na STEAM i GOG. Krótko mówiąc, Frictional Games nie mają w planie napisy PL do gry.
Tylko Penumbra i Amnesia 1 w wersji pudełkowe mają napisy PL, bo polskie wydawcy to przetłumaczyli. Ale teraz nie mają napisy PL na STEAM i GOG.
Więc nie licz na polskie napisy... Pozostaje nam tylko się uczyć j. angielskiego.
gry częściej są po rosyjsku niż po polsku
Bo Rosja to duży kraj, a Polska to "malutki" kraj? Fani gry horrorów w Polsce widocznie są za mało, by tłumaczenie PL będzie opłacalny.
Nie powtarzaj bzdur. Nie będzie napisów PL. Może kiedyś dodadzą, ale na premierę na pewno ich nie będzie.
Może kiedyś dodadzą, ale na premierę na pewno ich nie będzie.
Raczej nie licz na to. Poczytaj powyższy post. Frictional Games to zbyt małe studio, by mogą sobie pozwolić na polskie napisy za dodatkowe koszty.
Może polskie wydawcy w sprawie wersji pudełkowe zechcą to zrobić? No tak, przecież nie ma gry pudełkowe dla PC...
Zatem nie miejmy złudnych nadziei. Ja też marzę o polskie napisy, ale fakty są fakty. :(
Ale ja wcale na to nie liczę. Oczywiście teoretycznie jest szansa, że się polskie tłumaczenie pojawi, jednak stworzą ją fani albo gracze z polski wykupią rekordowe ilości i w podziękowaniu twórcy wydadzą takie spolszczenie. Nie ma co się jednak oszukiwać i najbardziej prawdopodobna jest ta pierwsza opcja.
Osobiście mi nie przeszkadza brak języka polskiego w tej grze, ponieważ znam angielski. Przeszedłem wszystkie Penumbry oraz Amnesię po ANG i PL, a Somę tylko ANG.
Na oficjalną lokalizację już raczej nie ma co liczyć.
Oby jednak za polonizację wzięło się kiedyś GrajPoPolsku, bo przy SOMA odwalili kawał świetnej roboty.
Tym bardziej, że teksty w Amnesia też nie będą dużo w przeciwieństwie do klasyczne gry przygodówki i RPG (dużo rozmowy), więc tłumaczenie za pomocą słownictwo i google translator nie powinno być problemem dla mnie.
Nauczanie języka angielskiego w praktyce dobrze mi zrobi.
Prawda. SOMA PL to naprawdę coś. :)
A co zdaniem recenzentów nie do końca zagrało jak należy w grze Amnesia: Rebirth? Przede wszystkim oparcie rozgrywki na pomyśle zabawy w kotka i myszkę, który w ciągu ponad dziesięciu lat od premiery pierwszej odsłony cyklu zdążył już mocno się zestarzeć. Frictional Games nie zdecydowało się przy tym na żaden powiew świeżości, co niekoniecznie musi przypaść do gustu weteranom gatunku.
Nie wiem czego się spodziewali po niejakich "ojcach" gatunku "uciekanego survival horroru", w dodatku o tytule Amnesia. Po słabiutkiej A Machine for Pigs, za które zabrało się inne studio, fani chcieli po prostu starej, dobrej Amnezji. Zresztą moim zdaniem na rynku tego typu gier wciąż jest posucha, bo większość "wannabe Amnesia" stawia zbytnio na jumpscare, a za mało na klimat.
Taka solidna pozycja dla fanów, mimo że nic wybitnego to raczej nie ma w tym nic złego.
bo większość "wannabe Amnesia" stawia zbytnio na jumpscare, a za mało na klimat.
Oraz za mało zagadki i zabawy z przedmiotów. O dobra historia nie wspomnę.
Zapomniałeś, że wszystkie produkty Frictional Games też nie mają polskie napisy do tej pory.
Amnesia 1 i Penumbra są wyjątki, bo polskie wydawcy to przetłumaczyli dla wersji PUDEŁKOWE. Teraz na PC rządzą gry cyfrowe, więc nie licz na to. :(
Może ekipa GrajPoPolsku zechcą to przetłumaczyć tak jak SOMA? Ale to bardzo mała szansa, bo ostatnio nie mają "dużo energii" co kiedyś.
Czyli tak jak się spodziewałem, mamy hit! :D To już jestem pewny jaka gra dla mnie zostanie najlepszą w tym roku ^^
"Wśród nich prym wiedzie fabuła, która jako opowieść o „żalu, stracie, panice i desperacji” jest wystarczająco emocjonująca, by przypaść do gustu nie tylko miłośnikom horroru, lecz również graczom ceniącym sobie po prostu dobre historie."
Czyli to jednak prawda, że połączyli Somę z Amnesią <3 Co by nie pisać, to akurat Soma pod względem fabularnym to naprawdę wysoka półka, jedna z najlepszych historii w grach, jednak w niej brakowało ciekawszej rozgrywki. Z kolei Amnesia miała świetną rozgrywkę, ale pomimo nawet ciekawej historii, to nie była ona najwyższych lotów. Dlatego cieszy mnie to, że w końcu połączyli te dwa elementy :D
"A co zdaniem recenzentów nie do końca zagrało jak należy w grze Amnesia: Rebirth? Przede wszystkim oparcie rozgrywki na pomyśle zabawy w kotka i myszkę, który w ciągu ponad dziesięciu lat od premiery pierwszej odsłony cyklu zdążył już mocno się zestarzeć. Frictional Games nie zdecydowało się przy tym na żaden powiew świeżości, co niekoniecznie musi przypaść do gustu weteranom gatunku."
Moim zdaniem jest to plus. Jakby nie patrzeć, to oni rozpoczęli manię na produkcję gier "amnezjopodobnych", jednak każdy kto interesuje się tym gatunkiem to wie, że z oryginałem nie mogli się mierzyć. Ba, na tej podstawie powstał Outlast, który przez dzieciarnię był ogłaszany wszędzie najstraszniejszym horrorem.
Najważniejsze żeby gracze czuli faktyczny strach przed potworami, mają być szybsi i szybko zabijać, a i najważniejsze, że nie możemy się przed nimi bronić. Tak zyskuje się najlepszy klimat i strach. Oczywiście są trzy wyjątki od tej zasady, ponieważ w takich seriach jak Silent Hill, Fatal Frame/Project Zero oraz Forbidden Siren można się bronić i jest całkiem strasznie, ale to głównie zasługa naprawdę świetnego klimatu. Tutaj do tego dochodzi bardziej zaawansowany system strachu i paniki, więc rozgrywka nie zapowiada się wcale na taką lekką :)
Osobiście bardzo się jaram i czekam do jutra :D Preorder na steamie od dawna złożony, tylko czekać aż będzie można pobrać i grać :D
To za wcześnie na takie opinie. Napisali "dobre", a nie "rewelacyjne" historii. To jest kluczowe słowo. Istnieje prawdopodobieństwo, że nowa Amnesia będzie miał dobra historia na poziomie poprzedni Amnesia, a nie SOMA. Nie miej zbyt wielkie oczekiwanie co do gry, by nie mieć uczucie rozczarowanie. Za to życzę Ci miłej przygody. :D
Co do strachu, to zgoda. Ale będzie trudniej jest przestraszyć kogoś, kto ma DUŻE doświadczenie w grach horrorów w stylu "niech zgadnę, za chwilę wyskakuje mi duch". Dlatego wymienili to jako minus. Pierwszy Amnesia, Penumbra oraz Slender to dla fani horrorów coś nowego, bo byli przyzwyczajeni, że zawsze byli uzbrojeni w bronie i nie mieli doświadczeni w "kota i myszka". Żeby skuteczniej nas przestraszyć, to musieli przygotować coś, co wykracza POZA WYOBRAŹNIĄ gracza.
Ale wiem, że nowa Amnesia będzie udana gra.
Wiem, wiem, staram się trzymać hype na wodzy, ale to w końcu Frictional Games, a oni znają się na temacie :D
Osobiście uważam się za osobę bardzo doświadczoną w gatunku horrorów, jednak ekspertem bym siebie nie nazwał, bo jednak każdego straszy co innego. Zgodzę się, że takie osoby jak ja już ciężko jest przestraszyć, bo widziało się już wszystko w tym gatunku, chociaż liczę, że ten gatunek rozwinie się na VR. Mimo wszystko, tak jak wcześniej wspominałem, Frictional Games są aktualnie mistrzami w tym gatunku, rozumieją go doskonale, także liczę, że dostanę naprawdę straszną i klimatyczną grę. To o czym piszesz "niech zgadnę, za chwilę wyskakuje mi duch" jest cechą gier opartej na jump scare'ach. Takie gry straszą tylko głośnymi dźwiękami i mordą wyskakującą, a działa to tylko przez dwie-trzy sekundy. Taką przewidywalną grą jest chociażby Outlast, gdzie z całkowitą dokładnością mogłeś stwierdzić, gdzie coś ci wyskoczy.
Najważniejszą rolę w straszeniu, moim zdaniem, pełni tutaj klimat. Popatrzmy chociażby na Amnesia: The Dark Descent, gdzie wrogów było niewiele i dosyć rzadko się pojawiali, a jednak klimat działał na nas tak, że baliśmy się nawet cienia. Pamiętasz w ogóle tego wodnego stwora? Nie było go w ogóle widać, tylko pluski, a jednak przez większość fanów uznawany jest za najstraszniejszego przeciwnika. To właśnie jest potęga klimatu i ufam całkowicie Frictional Games, że po raz kolejny podołali zadaniu :)
To gra dla fanów więc o ile historia będzie dobra i gameplay nie będzie denerwował to mało mnie obchodzi grafika czy brak innowacji.
to mało mnie obchodzi grafika
Przecież napisali, że grafika Amnesia jest przyzwoita, ale bez nowoczesne techniki takich jak ray tracking. Nie ma się czym martwić o grafice.
Są angielskie napisy, bohaterka nawet wyraźnie mówi po angielsku, więc ze średnią znajomością języka angielskiego będzie można sobie poradzić. Jednak poza ciekawym osadzeniem akcji i możliwościami interakcji (po gameplayach) coś czuję, że dostaniemy produkcję jakich wiele na Steamie, szczególnie pod katem historii.
Ostatni dobry horror jaki grałem to The Conjuring House mistrzostwo świata, i ciężko bedzie przebić ta gre, amnesia nie ma żadnych szans ;/
Jak ktoś jest zainteresowany The Conjuring House, to twórcy zmienili tytuł na The Dark Occult.
https://rageworks.net/the-conjuring-house-is-now-the-dark-occult/
Soma była dla mnie ok zwłaszcza jej aspekt narracyjny, natomiast rozgrywka na dłuższa metę zamiast straszyć drażniła, po prostu w pewnym momencie miałem dosyć chowania się po kontach jak mała dziewczynka
Co co znaczy „zbyt zachowawczy”? Jakie gry, które wychodzą obecnie są otwarte i promują nowe i oryginalne rozwiązania? Czy The Last of Us 2 zrobiło coś inaczej niż jedynka w kwestii gameplayu( narracji nie biorę uwagę)? Czy nowe Asasyny, to coś innego niż sklejenie kilku lub kilkunastu pomysłów z innych gier, które wychodziły przez kilka ostatnich lat? Czego można wymagać od takiego horroru. No tego, że będzie trzymać napięcie i dobrą narracje( a to nowa Amnesia ponoć robi). Czego jeszcze można po takiej grze oczekiwać? Strzelania w kucki?